Hoitona /avustettu kuolema P-H:n keskussairaalassa - Lahdessa.

Anonyymi

Kerron kokemuksen ns. käytännön priorisoinnista mistä alempana kokemuksena sukulaisen kuolemaan johtaneesta kerron viitteen omaisesti kauhukokemuksena muistellen, - jota toteutetaan myös muualla terveydenhuollossa jo laajasti.

SEKIN oli PRIORISOIMISTA KÄYTÄNNÖSSÄ miten esim,
P-H:n keskussairaalassa toimittiin jo 5- vuotta sitten kevät-talvella 2015!

Mutta vaikka nämä tapahtumat ja yksittäisen henkilön kuolemaan auttaminen ovat siis edelleen samalla salassapidettäviä asioita?
En ja emme ole vainajan omaisina saaneet mitään tietoa häneen liittyvistä sairaala-asiakirjoista puhumattakaan!?
Oletus että syyt muokataan sopivaksi kussakin tapauksessa erikseen, ja koko hoitavaa henkilöstöä - myös itse tuottamuksellisen kuoleman päätöksen tehnyttä "lääkäriä" myöten - jollaiseksi tämä silloin ilmoittautui!

Tämän kokemuksen takana on siis kevät-talvella 2015 ollut tapaus Päijät-Hämeen keskussairaalasta jossa potilaaksi ko. sairaalaan ¨'joutunut' eli päätynyt henkilö oli kytkettynä hengityskoneeseen, aivan muusta syystä kuin nyt paljolti on ollut esillä (2020)!
- Ja sen koneen sammutti eli pysäytti 'mieslääkäri' ilmoittamansa myöhäisen viikonlopun illan puhelun jälkeen, - nimekseen tämä esitteli siinä yhteydessä Heikkilä, - saattoi olla muukin -kuten yksi hoitajanainen esittäytyi - jonka kanssa keskustelin tapahtuman jälkeen, ja joka oli ollut päivävuorossa kun potilas tuotiin sairaalaan ja osastolle jossa hän työskenteli.

Ja sen jälkeen iltamyöhään tämä jätti puh. viestin "nyt on kuolema tullut"... ja lisäsi että saihan hän elää "hyvää elämää puoli vuotta" -edellisestä käynnistään sairaalassa josta selvisi silloin hengissä! ( Eli todellakin 'avustettua murhaa' viety loppuun, jollaisena sen koen yhä myöhemmän )!

Jälkeenpäin ei selvinnyt ketään sen nimistä lääkäriä olleen ko. sairaalassa ja asiasta vaikeni myös potilasta aikaisemmin hoitanut lääkäri vastaavassa tapauksessa.
( Mutta epäilen vahvasti nimi valehdeltiin, mutta mikä vuoksi sellainen kupru olisi tehty, jos ei syynä ollut tahallinen mutta useamman hyväksymä ja vahvistamaton teko siten yksin tämän 'anonyymin pyövelin' toimesta? ).

Kuollutta sukulaistamme hoiti lääkärinä myös aikaisemmin n. ½-vuotta aikaisemmin samanlaisessa tilanteessa syksyllä 2014 myös Ha.....- niminen mies, - joka vakeni itse samalla tavoin myöhemmin - kutenn koko 'sairaalan organisaatio' aina ns. potilas-asiamiestä myöten salailussa mukana!?

Tähän Haapalaan ( joka ilm. on todellinen henkilö) olin yhteydessä sp;n kautta samalla tavalla kuin olin sairaalan silloin johdossa oleviin kahteen henkilöön jotka KAIKKI he suojelivat ja salaisivat asian myös puuttumatta ja selvittämättä asiaa pyynnöstä kaikkineen! Olin jopa yhteydessä sairaalan pastoriin eli srk:n edustajaan ja hänkin tai tämä vaikeni täysin ottamatta yhteyttä!!!
Jota saatoin vaan tilanteessa ihmetellä, voiko tämä kaikki olla totta?!

( Muista paikalla olleista henkilöistä ei kerrottu sinä iltana, eikä muustakaan tarkempaa selvitystä miten tähän lopulta päädyttiin jne.).
Lääkäri joka minulle soitteli potilaan sukulaisena ( jolla ei ollut lähiomaisia) ennen "hengityskoneen sammutustaan" kaikesta päätellen todella valehteli sukunimensä jopa, ja koska sen nimistä lääkäriä ei sairaaalassa tunnettu millään osastolla?!

Olin yhteydessä sittemmin osastolle jossa joku kanslisti tai muu henkilö (nainen) kieltäytyi antamasta mitään tietoja tai välittämästä yhteydenotto pyyntöä minuun päin - jonka yhteystieto oli ainoa "kanava" vainajan suuntaan!
Samalla tämä nainen syytteli minulle vainajan hylkäämisestä sairaalan tiloihin, josta ei missää tapauksessa ollut kysymys - kun useista tiedusteuistanikaan huolimatta ei oltu yhteydessä silloinkaan kun vainaja oli palautettu patologilta sairaalaan kylmiöön!

Myöskään P-H:n keskussairaala (silloinen) johto mies ja nainen vaikenivat ja eivät koskaan vastanneet esitettyihin kysymyksiin, tai niin että kuolintodistusta ja potilasasiakirjoja olisi lähetetty sukulaisille myöskään mitään ei ole saatu henkilöstä tallennettuja asiakirjoja tms.!

Tästä kaiksesta voi helposti päätellä P-H:n keskussairaalaa johto ja vainajan lääkäreinä ja hoitajina toimivat syyllistyivät tuottamukselliseen rikoseen, ja sen peittelyyn mitä todennäköisemmin, - josta kaikki heidän ja yhteinen vaikeneminen jo tiedon saannin ja muiden asioiden suhteen myös kertoo sellaisenaan!
Poliisitutkinta olisi ollut paikallaan heti ja viimeistään silloin kun poliisin toimesta vainaja saatettii hautaustoimiston tiloihin.
Huom.
Vainaja makasi todella yli 2kk sairaalan kylmiössä, ja mitään ilmoitusta ei sukulaisille tehty vaikka yhteystiedot oli olemassa!

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika kova väite! Kopsasin kirjoituksesi ja laitoin sähköpostissa toimialajohtaja Sandille. Älä siis hämmästy, jos joku ottaa yhteyttä. Voit samalla selvittää koko asian.

    • Anonyymi

      Sairaala kirjoittaa hautausluvan ja antaa sen omaiselle tai kuka hautauksen hoitaakin. Syyn mukaisen kuolintodistuksen saa omainen pyynnöstä. Itse sain sen mummon osaston lääkäriltä, kun menin pyytämään, vaikken ollut nk. lähiomainen. Onkohan ongelma se, että et ole lähiomainen, vaikka lähiomaisia on. Eli asiat on yritetty hoitaa jonkun toisen kanssa, jota asia ei ole kiinnostanut? Perunkirjoituskin pitää tehdä 3 kk vainajan kuolemasta, ja olisit ollut pulassa senkin kanssa, kun asioita ei oltu hoidettu. Eli et vaikuta siltä, jolle asioiden virallinen hoito kuuluu (pirullisin osuus on nimenomaan perunkirjoitus, etenkin jos pesä on velkainen ja asiat hoitamatta).

      Jos sairaala tappoi omaisesi, niin miksi ihmeessä ruumiinavaus tehtiin? Sehän olisi osoittanut laiminlyönnit.

      Et taida ymmärtää, että millään hoidolla, koneella tai laitteella ei ihmistä pidetä hengissä, kun kroppa on finaalissa ja ihmisen aika kulunut loppuun. Jossain vaiheessa asia on hyväksyttävä. Kun ihminen on monisairas tai iäkäs, niin jossain vaiheessa tulee hoidon rajat vastaan. Liian moni elinjärjestelmä on pettänyt, ja elämän edellytyksiä ei enää ole. Ehkä asia yritettiin sinulle selittää, muttet suostunut kuuntelemaan? Hengityskoneita vaativat potilaat ovat huonokuntoisia. Taustalla on voinut olla jo pysyvä aivovamma tms.

    • Anonyymi

      Miksi noita esittämiäsi juttuja ei kerrota kyselijälle, joka haluaa tietoa tapahtumista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe