Kilpi ja Hepin pyynnöstä...

Jermu

Teen tänne palstalle uuden aloituksen laittomasta uhkauksesta. Onko jollakin mennyt tämä nettiympäristö niin syvälle veriin ja uiko hän niin syvällä tässä WWW:n valtameressä, ettei valo enää paista? Kyllähän tuossa Kaffeen puolelle tehdyssä avauksessa oli niitä hymistyksiä, joilla asian voisi kuitata huumoriksi. Totuus tuon henkilön avauksen takana on kuitenkin katkeran erilainen. Katkeran tuntuinen siksi, että jonkun pieni valtapalli onkin nitkahtanut. Miksi noin pääsi käymään. Väitän pokerina, ettei se johdu meistä, vaan se johtuu teistä kaikista itsestänne. Te olitte kyllästyneet joihinkin tyyppeihin täällä ja heidän komenteluunsa.
Kun ensimmäistä kertaa kirjoittelin tänne, niin vastauksena tulikin kaikenlaista "valtapelien" järkyttämisestä jne. jne.Enhän mä niitä ensin noteerannut tosissani. Mutta pakkohan se on ollut huomata meikäläisenkin, vaikka valkealla kepillä näyttöä koputtelis..
Minulla on näihin juttuihin selkeä linja: Täällä päätäntävaltaa käyttää sefu ja asiallinen sefu toimii itsenäisesti käyttäjien toiveita tietty kuunnellen. Tälläisella palstalla ei todellakaan tarvita mitään privaatteja "apusefuja" juoksentelemassa ja kertomassa muille, kuinka pitää kirjoittaa palstalle.
Teillä on helkkaristi hyviä hahmoja täällä ja suoraan sanottuna minua ei ärsytä täällä kukaan. Nyt varmaaan jotkut ihmettelee, että miten niin ei ärsytä..? No kun ei ärsytä. Ei minua kiinnosta, jos joku inhoaa minua tai ei vasta minulle. Sehän on jokaisen oma asia kenelle vastaa ja kenen juttuja lukee. Kitisijöillle ei minulta sääliä heru. Jos jollakin on reilu ongelma, siitähän on aina aiheellista jutella, mutta luuserit ja kitisijät saa kylmää kyytiä.
Turha luulla, että minä sanoisin jollekkin täällä, että painu muualle kirjoitteleen. Kaikki tänne mahtuu, sanoi nuo kitisijät mitä tahansa.
Jag har talat!

137

6895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n52

komea aloitus ja ehkä vihdoikin se pöytä puhtaaksi juttu.
      Yritin jossain vaiheessa pienesti pyytää jonkinlaista "normaalia"viestien vaihtoa,mutta olen liian uusi tulokas omatakseni minkäänlaista aukrotiteettia karjaistaakseni suurimalle häirikölle,että täällä on aikuisia ihmisiä jotka haluaisivat viihdettä/vakavaa/tyhjänpäiväistä/täyttä asiaa ilman tympäisevää ilkeyttä joka ei kuulu tänne
      ja on kaikkein tuomittavinta niiden ihmisten kohdalla jotka joskus arasti yrittävät tätä kautta ottaa jotain kontaktia ehkä yksinäiseenkin elämäänsä.

• Jermu

Tottakai täällä muodostuu tuttujen kirjoittelijoiden kanssa erilaisia ympyröitä. Se on ihan luonnollista, mutta siltikin kaikki mahtuvat tänne bittejään tuottamaan.
        Ajankäyttö ja seuran haku yksinäisyyteen on molemmat ihan oikeita netin käytön funktioita.
        Minua ei voisi vähempää kiinnostaa tuollaiset kitinät "menkää muualle"..Anteeksi, nyt sanoin väärin, mutta en viitsi poistaa tuota riviä, koska se kertoo jotain asenteestani. Niin, minua ei siis hetkauta tuollaiset kitinät, eikä varsinkaan pahoita mieltäni. Lähinnä ne saavat vain minut naureskelemaan ja joskus jopa nitkauttamaan tuon kitisijän kyykkyyn. Olen melkoisen varma, että monet, jotka tuolla uhoavat ja kitisevät, ovat tässä ympäristössä aivan liian syvällä nähdäkseen esim. minunlaisen höpsöttelijän oikeat motiivit. Heillä on suodattimet jo aikapäiviä sitten menneet tukkoon.

• Jermu kirjoitti:

Tottakai täällä muodostuu tuttujen kirjoittelijoiden kanssa erilaisia ympyröitä. Se on ihan luonnollista, mutta siltikin kaikki mahtuvat tänne bittejään tuottamaan.
        Ajankäyttö ja seuran haku yksinäisyyteen on molemmat ihan oikeita netin käytön funktioita.
        Minua ei voisi vähempää kiinnostaa tuollaiset kitinät "menkää muualle"..Anteeksi, nyt sanoin väärin, mutta en viitsi poistaa tuota riviä, koska se kertoo jotain asenteestani. Niin, minua ei siis hetkauta tuollaiset kitinät, eikä varsinkaan pahoita mieltäni. Lähinnä ne saavat vain minut naureskelemaan ja joskus jopa nitkauttamaan tuon kitisijän kyykkyyn. Olen melkoisen varma, että monet, jotka tuolla uhoavat ja kitisevät, ovat tässä ympäristössä aivan liian syvällä nähdäkseen esim. minunlaisen höpsöttelijän oikeat motiivit. Heillä on suodattimet jo aikapäiviä sitten menneet tukkoon.

useasta kitisijästä,vaan viidesssä kpl on puolet liikaa jos määrää arvailet.

Leima on niin syvässä,että mikään muu,kuin virren vaihto kirjoittelussaan ei voi hämätä.Ja vanhana palstakonkarina,vajaa 3kk.sama sävel ja sanat tulevat aina uudestaan ja uudestaan soimaan.

Siksi tämäkään pöydän siivous ei saavuta mitään pysyvää tulosta.Vaan sama kingi,nikin vakoilut,uusien poisajamiset,et sinä voi täällä määrätä jutut sekä kaikkenkattava aprikointi onko kukaan koskaan täällä omana itsenään mukana jutut ovat osa tätä palstan arkea ja siksi kaikkien pitänee siihen sopeutua.
        Lisäksi ei saa tietenkään mainita mitään positiivista perheestään eikä saa olla puolustamassa ketään,silloin sortuu nuoleskeluun,eikä puskahuutelijaa missän tapauksessa pkritisoida,silloin haastaa riitaa.

Olenkin joskus ajatellut,pitäisikö nämä erityisehdot ylläpidon kautta saattaa kaikille tulijoille ensin tietoon,ettei sorru virheisiin.

• Jermu
        emw34 kirjoitti:

useasta kitisijästä,vaan viidesssä kpl on puolet liikaa jos määrää arvailet.

Leima on niin syvässä,että mikään muu,kuin virren vaihto kirjoittelussaan ei voi hämätä.Ja vanhana palstakonkarina,vajaa 3kk.sama sävel ja sanat tulevat aina uudestaan ja uudestaan soimaan.

Siksi tämäkään pöydän siivous ei saavuta mitään pysyvää tulosta.Vaan sama kingi,nikin vakoilut,uusien poisajamiset,et sinä voi täällä määrätä jutut sekä kaikkenkattava aprikointi onko kukaan koskaan täällä omana itsenään mukana jutut ovat osa tätä palstan arkea ja siksi kaikkien pitänee siihen sopeutua.
        Lisäksi ei saa tietenkään mainita mitään positiivista perheestään eikä saa olla puolustamassa ketään,silloin sortuu nuoleskeluun,eikä puskahuutelijaa missän tapauksessa pkritisoida,silloin haastaa riitaa.

Olenkin joskus ajatellut,pitäisikö nämä erityisehdot ylläpidon kautta saattaa kaikille tulijoille ensin tietoon,ettei sorru virheisiin.

Vastaantulijan tietopaketti. Newcomers aids.
        Jotkut asiat pysyy ja paranoo, katsos.
        Pöydälle jää aina pieniä murusia, joita sitten putoilee noitten WWW-valtameren asukkien syötäväksi asti. Aina välillä tapahtuu uusia juttuja ja sillä hyvä. Se, että jotkut ottaa nokkiinsa tästä tilanteesta kertoo vaan siitä, että mätää ilmapiirissä oli. Se milloin nuo uusi(o) nikit tulevat takaisin tai muut kingit, niin ei ei ole relevantti kysymys ollenkaan. Ne tulee ja kirjoittelee niinkuin haluavat.
        Mutta jokaisella on oikeus kyykyttää nuo hähättelijät ja seli-seli-tyypit joka kerta. Se on itseasiassa erittäin helppoa ja he luulevat esim. nikkiään vaihtamalla pääsevänsä eroon herhiläisestään, mutta ei. Tuollainen keskivertokitisijä putoaa kyykkyyn yhdellä tai kahdella vastauksella. Mikä parasta, niin sinä saat naurut ja häneltä leviää pälli. Sitten se tulee hermostuneena uudelleen ja putoaa välittömästi rapaojakyykkyyn. Helppoa se on, usko pois. Siinä aseita teille tavalliseen selviytymiseen näissä nettikahinoissa. Katseles noita minun vastauksia tuolla noille kitisijöille. huomaat, että he ovat itse itsensä jo kyykyttäneet. Minä joskus potkaisen vauhtia lisää.

• Jermu kirjoitti:

Vastaantulijan tietopaketti. Newcomers aids.
        Jotkut asiat pysyy ja paranoo, katsos.
        Pöydälle jää aina pieniä murusia, joita sitten putoilee noitten WWW-valtameren asukkien syötäväksi asti. Aina välillä tapahtuu uusia juttuja ja sillä hyvä. Se, että jotkut ottaa nokkiinsa tästä tilanteesta kertoo vaan siitä, että mätää ilmapiirissä oli. Se milloin nuo uusi(o) nikit tulevat takaisin tai muut kingit, niin ei ei ole relevantti kysymys ollenkaan. Ne tulee ja kirjoittelee niinkuin haluavat.
        Mutta jokaisella on oikeus kyykyttää nuo hähättelijät ja seli-seli-tyypit joka kerta. Se on itseasiassa erittäin helppoa ja he luulevat esim. nikkiään vaihtamalla pääsevänsä eroon herhiläisestään, mutta ei. Tuollainen keskivertokitisijä putoaa kyykkyyn yhdellä tai kahdella vastauksella. Mikä parasta, niin sinä saat naurut ja häneltä leviää pälli. Sitten se tulee hermostuneena uudelleen ja putoaa välittömästi rapaojakyykkyyn. Helppoa se on, usko pois. Siinä aseita teille tavalliseen selviytymiseen näissä nettikahinoissa. Katseles noita minun vastauksia tuolla noille kitisijöille. huomaat, että he ovat itse itsensä jo kyykyttäneet. Minä joskus potkaisen vauhtia lisää.

unohtui.Missään tapauksessa avaukset ei saa olla niin HUONOJA,että lyö laskurin pohjaan.

Tarvis antaa niille jokin automaatti ,jolla sais kejun kasvun katkaistua,niin kukaan ei koskaan saisi sitä valtavaa mahtitunnetta kokea minkä maaginen luku 200 ja punainen täplä saa aloittajassa aikaan.

• Jermu
        emw34 kirjoitti:

unohtui.Missään tapauksessa avaukset ei saa olla niin HUONOJA,että lyö laskurin pohjaan.

Tarvis antaa niille jokin automaatti ,jolla sais kejun kasvun katkaistua,niin kukaan ei koskaan saisi sitä valtavaa mahtitunnetta kokea minkä maaginen luku 200 ja punainen täplä saa aloittajassa aikaan.

Mutta en mä antais sitä niille. Annettais vaan niiden katsella sitä lasiseinän takaa.

• Jermu kirjoitti:

Mutta en mä antais sitä niille. Annettais vaan niiden katsella sitä lasiseinän takaa.

kukaan uskaltaunut siimeksestä vastaileen.
        Kyllä se alkaa siltä näyttämään,että on tullut kaverin(en)äitiä ikävä.

• Jermu
        emw34 kirjoitti:

kukaan uskaltaunut siimeksestä vastaileen.
        Kyllä se alkaa siltä näyttämään,että on tullut kaverin(en)äitiä ikävä.

ja annan heidän siellä kulkea ihan rauhassa.
        No miltäs tuntuu nyt, kun olet selkeästi ottanut toisenlaisen otteen näihin juttuihin? Ihan cool, vai mitä?

• pullo ja kuppi

jokainen kirjottaa minne lystää, avaus vie tasan yhden rivin, mikä pakko niitä on lukea. ei pitäis häiritä ketään. ja toisekseen porukkaa lähti jo ennen teitä kun oli häiriköintiä, hehettelyä ja räkättelyä. nää jutut täällä ei ennenkään niin ihmeellisiä ollut,antakaa palaa.

• Jermu

Tuolla sanottiinkin, että täällä olis painostettu jo paljon aiemmin joitakin kirjoittajia poistumaan ja lopettaan. Sillä ei ollut mitään tekemistä meidän heilumisten kanssa. Onko nyt sitten kitinävuorossa ne, jotka kovasti olivat järjestelemässä palstaa mieleisekseen..? Jos he haluavat lopettaa kirjoittelun, niin siitä vaan. Ei kosketa minua ollenkaan. Tänne mahtuu kaikki ja mielenkiintoni ei riitä kuuntelemaan heidän "marttyyritarinoitaan" jostain kirjoittelun lopettamisesta ja heidän poistumisestaan. Jokainen voi tehdä omat valinnat. Minulle on niistä turha tulla leikkimään vinkulelua.

• pullo ja kuppi
        Jermu kirjoitti:

Tuolla sanottiinkin, että täällä olis painostettu jo paljon aiemmin joitakin kirjoittajia poistumaan ja lopettaan. Sillä ei ollut mitään tekemistä meidän heilumisten kanssa. Onko nyt sitten kitinävuorossa ne, jotka kovasti olivat järjestelemässä palstaa mieleisekseen..? Jos he haluavat lopettaa kirjoittelun, niin siitä vaan. Ei kosketa minua ollenkaan. Tänne mahtuu kaikki ja mielenkiintoni ei riitä kuuntelemaan heidän "marttyyritarinoitaan" jostain kirjoittelun lopettamisesta ja heidän poistumisestaan. Jokainen voi tehdä omat valinnat. Minulle on niistä turha tulla leikkimään vinkulelua.

ei täältä ketään uusia ole savustettu, häiriköt hengitti niskaan koko aika ja vanhoja lähti. on ne räkättäjät täällä vieläkin, ne just selittää miten on muka savustettu veks. kun en viitti ees omalla nikillä kirjoittaa, muuten on taas joku seliseli hehehttelijä niskassa.

• Jermu
        pullo ja kuppi kirjoitti:

ei täältä ketään uusia ole savustettu, häiriköt hengitti niskaan koko aika ja vanhoja lähti. on ne räkättäjät täällä vieläkin, ne just selittää miten on muka savustettu veks. kun en viitti ees omalla nikillä kirjoittaa, muuten on taas joku seliseli hehehttelijä niskassa.

Selvä homma. Mutta tsemppiä sulle.
        Mulla on sellainen politiikka, että voipihan mulle ja mun jutuille naureskella, mutta kun mä pistän rivillä takaisin, on sitten turha tulla kitiseen sormien väliin jäämistä.
        Ymmärrän kyllä, että minun on helpompi toimia ns. ulkopuolisena, mutta siitäkin huolimatta noille vinkuleluille ei kenenkään tartte antaa periksi.

• KyseleväKana
        Jermu kirjoitti:

Selvä homma. Mutta tsemppiä sulle.
        Mulla on sellainen politiikka, että voipihan mulle ja mun jutuille naureskella, mutta kun mä pistän rivillä takaisin, on sitten turha tulla kitiseen sormien väliin jäämistä.
        Ymmärrän kyllä, että minun on helpompi toimia ns. ulkopuolisena, mutta siitäkin huolimatta noille vinkuleluille ei kenenkään tartte antaa periksi.

sä näyt niin selvästi läpi, miksi muuten tarvitset niin paljon huomiota?

*huomioi kovasti Jermua*

• Jermu
        KyseleväKana kirjoitti:

*huomioi kovasti Jermua*

En ole tottunut tuollaisiin koskaan, mutta kiitos huomiostasi.

• maron
        KyseleväKana kirjoitti:

*huomioi kovasti Jermua*

Olen aika uusi tällä palstalla, enkä tiedä teidän erimielisyyksistänne mitään, ihmettelen vain että onko tosiaan sellasía kirjoittajia jotka hermostuvat jonkun kirjoituksista?
        Sen takiahan täällä ollaan että saadaan kirjoitella, ja kaikilla on tietenkin oma mielipide, eihän olis kirjoitettavaakaan jos kaikki olisivat samaa mieltä - vai mitä?
        Minä kirjoitan ainakin suurimmaksi osaksi huumorilla omat "juttuni".
        En tiedä tarviiko jermu kovasti huomiota, mutta ainahan on kiva jos joku kirjoitukseen jotenkin reagoi.

• TunnustavaKana
        maron kirjoitti:

Olen aika uusi tällä palstalla, enkä tiedä teidän erimielisyyksistänne mitään, ihmettelen vain että onko tosiaan sellasía kirjoittajia jotka hermostuvat jonkun kirjoituksista?
        Sen takiahan täällä ollaan että saadaan kirjoitella, ja kaikilla on tietenkin oma mielipide, eihän olis kirjoitettavaakaan jos kaikki olisivat samaa mieltä - vai mitä?
        En tiedä tarviiko jermu kovasti huomiota, mutta ainahan on kiva jos joku kirjoitukseen jotenkin reagoi.

Ilman Jermuja nämä palstat olisivat tyhjiä ja sisällyksettömiä. Minä luen mielelläni Jermun kirjoituksia, no kova se on kyykyttään omasta mielestään heikompia itse älykkäänä ja kokeneena kirjoittajana. Toisaalta en olisi halunnut MCDonaldseja kaikkialle, roskaruokaa...
        Huumorilla täällä seilataan, siitä kaikki alkoi!
        Don't worry be happy!

• maron kirjoitti:

kukaan huomiota tavoittele,mutta muutama pahoinvoipa aina uudestaan ja uudestaan pyrkii luomaan sellaista mielikuvan palstalle.

Pienistä ei kannata välittää vaan seuraamalla kirjoittelua kukin kirjoittaja kyllä itsensä ja motiivinsa paljastaa.

Luota vain omiin mielikuviin,mutta aivan pienellä oleilulla palstalla ei oikea mielikuva heti synny.
        Kaikkineen täältä löytyy fiksua tavallista väkeä.
        Tervetuloa vain joukkoon sopuisaan,vaikka tällaista tuuletusta aika-ajoin kyllä palstalta myös löytyy.

• Jermu
        TunnustavaKana kirjoitti:

Ilman Jermuja nämä palstat olisivat tyhjiä ja sisällyksettömiä. Minä luen mielelläni Jermun kirjoituksia, no kova se on kyykyttään omasta mielestään heikompia itse älykkäänä ja kokeneena kirjoittajana. Toisaalta en olisi halunnut MCDonaldseja kaikkialle, roskaruokaa...
        Huumorilla täällä seilataan, siitä kaikki alkoi!
        Don't worry be happy!

Roska on aina roskaa,vaikka se mäkkärillä paistettaisiin.
        "Omasta mielestään heikompiin.." vai silleen olet anallyzeerannut.
        Oletkos ajatellut missä voiman tunnossaan nuo minulle uhoavat tyypit tuolla kirjoittelevat.."omasta mielstään ehkä vahvemmat.."????? Johan silloin joutaakin pikkuisen polvien taipua. Se tapahtuu täällä kaikille, turha väittää vastaan.Kaikille.

• Onko kahvilan puolella ollut joku kirjoitus sinusta ja meistä muista kahvilan poppoosta? On näköjään poistettu, en ehtinyt lukea sitä.
      Olemmeko kirjoittajan mielestä käyttäytyneet täällä huonosti?

Vähän sitä kyllä ihmettelen, jos hän sitä mieltä on. Kun luen esimerkiksi tähtitoimittajan ja emw:n jutustelua, siinä ei ole mitään mikä olis negatiivista. Eikä taikanaisenkaan, hänkin juttelee mukavia. Sinä jaksat pitää juttua yllä ja höpöstellä kaikkien kanssa. Mitä nyt joskus marisijat palautat ruotuun ja järjestykseen.

Täällä on ollut tosi hauskaa porukkaa, naurussa on ollut välillä pitelemistä. Ja valinnan varaa on - on asiapitoisia juttuja ja kevyttä smalltalkia. Jokaisella on vapaus valita mitä lukee ja mihin keskusteluihin ottaa osaa. Jättää suosiolla väliin jos vähänkin näyttää siltä että pinna alkaa kärytä jonkun jutuista.

Mukava palsta teillä täällä on, annetaan kaikkien kukkien kukkia, erilaisuus on rikkautta.

• Jermu

Jossa puhuttiin meistä jonain terroristeina ja kuinka hän kutsuu sefut kaasuttamaan meidät kuoliaaksi yms. katkeraa kitinää. No tilanteesta vinkkiä saaneena tein tänne avauksen.
        Katsos täällä taitaa olla pari kolma vinkulelua, jotka haluaa leikkiä jotain privatteja pikku apulaisia, tietty omien mieltymystensä mukaan. Nyt niille tuli takatalvi. Kjäh! Saapihan nuo minun puolesta kirjoitella mitä haluavat. Kyllä tänne mahtuu ja palstan oikea sefu järjestelee jutut sitten, niinkuin oikein on.
        Täällä on jokaiselle iloa ja naurua, mutta sitähän kaikki ei haluaisi toisille suoda.

• Jermu kirjoitti:

Jossa puhuttiin meistä jonain terroristeina ja kuinka hän kutsuu sefut kaasuttamaan meidät kuoliaaksi yms. katkeraa kitinää. No tilanteesta vinkkiä saaneena tein tänne avauksen.
        Katsos täällä taitaa olla pari kolma vinkulelua, jotka haluaa leikkiä jotain privatteja pikku apulaisia, tietty omien mieltymystensä mukaan. Nyt niille tuli takatalvi. Kjäh! Saapihan nuo minun puolesta kirjoitella mitä haluavat. Kyllä tänne mahtuu ja palstan oikea sefu järjestelee jutut sitten, niinkuin oikein on.
        Täällä on jokaiselle iloa ja naurua, mutta sitähän kaikki ei haluaisi toisille suoda.

Jeskamandeera, joku on nyt tosiaan pahasti polttanu päreensä meihin. Harmi, kun mitään häiriötä ei haluttu aiheuttaa.
        Toivottavasti hän sai tuolla purettua pahimmat aggressiot ja jonkunlainen rauha on taas maassa.

• piru mieheksi?

Kysyn Jermulta pari kysymystä, joihin toivoisin pelkästään Jermun itsensä mielellään täysin asiallisesti ja rehellisesti vastaavan. Itse haluan kysyä ystävällisessä mielessä, joten toivon myös Jermun vastaavan samalla äänensävyllä.

- MIKSI sinulla on niin kauhea pätemisen tarve? Jokaisella palstalla haluat päteä.

- MIKSI haluat koko ajan tehtailla avauksia, vaikka asiasi voisit esittää muidenkin otsikoiden alla?

- MIKSI sinulla on tarve saada kaikki itsesi kanssa eri mieltä olevat kyykkyyn? Olet itsekin huomannut etteivät kaikki voi samaa mieltä kaikesta olla ja mielestäni olet jopa korostanut sitä, joten sitä suuremmalla syyllä ihmettelen asennettasi.

- MIKSI sinä kumppaneinesi haluat pilata palstojen tunnelmaa? Tällä palstalla on pari kertaa ollut ikävää häiriköintiä suoraan sanoen pelkästään yhden multinikin kommenttien takia, mutta juuri kun olemme tilanteen saaneet rauhoittumaan, rauha täältä alkoi jälleen olla kaukana ulottumattomissamme. MIKSI siis touhu ja kirjoittelu täällä jälleen on näin levotonta?

- MIKSI korostat, että kukaan ei ole kingi, kun itse sitä aivan selkeästi haluat olla? Meillä tällä palstalla ei kingejä ole ollut; yksi multinikki sitä on yrittänyt olla, mutta juuri kun hänet siis olimme nitistäneet ja - sinun sanojasi käyttääkseni - kyykyttäneet, sinä halusit tulla tänne pomottelemaan. MIKSI?

- MIKSI kaffekeskusteluissa tuli niin paljon riitaa, että päätitte sinun johdollasi tulla tälle palstalle metelöimään?

- MIKSI esimerkiksi Huuhaa-palsta ei porukallesi kelvannut? Siellä olen huomannut, että uusia otsikoita toisensa jälkeen tulee muutaman minuutin välein - ja sitä systeemiä teillä ilmeisesti on ollut tapananne käyttää kaffepuolellakin. Täällä on korostettu paljon keskustelemista - koskien sekä kevyitä että vakavia aiheita.

- MIKSI siis pistää levottomuutta kehiin täällä juuri nyt, kun entisestä häiriköstämme olimme pääsemässä eroon? Ymmärrän kaikenlaisen kirjoittelun, ja osallistun mielialani mukaan kaikenlaiseen jutteluun, mutta nyt palsta on niin levoton, että saman asian voisi sanoa jokaisen otsikon alla. MIKSI siis aloituksia tehtailet koko ajan lisää ja lisää niin paljon, että levottomuutta ja sekametelisoppaa tulee koko ajan lisää ja lisää? Sekapalsta tämän kuuluukin olla, mutta MIKSI nyt olet mennyt liian pitkälle?

- MIKSI haluat kaikkien hyväksyntää? Väität muuta, mutta kirjoituksistasi paistaa läpi hyväksymisen tarve. Jos joku sinua ei hyväksy, haluat välittömästi kyykäyttää hänet. MIKSI?

- Jos joku on mielestäsi - ja vaikkapa kaikkien muidenkin mielestä - eräänlainen luuseri, MIKSI hänet pitäisi välittömästi kyykäyttää? MIKSI muita keinoja keskustelulle et näe?

Itse pidän tyylistäsi kirjoitella. Pidän huumorintajustasi ja tavasta käsitellä ihmisiä, jotka pitävät sinusta, mutta en pidä tavasta, jolla otat vastaan kommentit jotka eriävät omista mielipiteistäsi. Huumorintajusi on siis muuten kohdallaan, mutta vastamäkien tullen puolustaudut aina kyykäyttämistesi ja välinpitämättömyytesi suojaan. Piiloudut kaikilta kiviltä - pieniltäkin. MIKSI?

Uudet palstalaiset on aina avosylin tänne otettu vastaan, mutta sinä itse tulit katkerana nenä vinoon hakattuna ja leukapielet verestä roiskuen tänne. MIKSI? Katkeruuttasi et myönnä, mutta se paistaa läpi kuin Naantalin aurinko tänne pohjoiseen. MIKSI?

Pystytkö asiallisesti ja ystävällisesti vastaamaan yhteenkään kysymykseeni? Olisin mielelläni ystäväsi, mutta niin kauan kuin sinulla nuo pakkomielteesi mieltäsi hallitsevat, en aidosti ystäväsi osaa olla.

• n52

kaartelija.

• """V"...
        n52 kirjoitti:

kaartelija.

KOTKA. KAARTELEE ja NOKKII.

• Muuten kyllä asiallisesti kyselet.

Sen verran noista jermun avauksista,että kovin ovat olleet tuomassa tänne elämää ja ei kai se mitään haittaa,kuinka monta aloitusta tekee ja kuka tekee,jos on sille ns,sosiaalinen tilaus olemassa ja väki innolla osallistuu mukaan.

Se vain on niin,että esim.jermulla on homma hanskassa ja hän saa väen liikkeele,mikä on vain hyvä asia.
        Kyllä hän varmaan hellittää tahtia,jos ketjut jäävät ilman vastakaikua,mutta nautitaan mieluumin toisen'osaamisesta'saada hittejä aikaan,kuin ryhdytään vaatimaan selityksiä miksi hän niitä tekee.
        Ei kai voi olla jotain arvovalta kysymystä moisesta asiasta.
        Kaikkin ketjuihin ei kannata lähteä aina mukaan,mutta suodaan sentään halukkaille mahdollisuus vastailla vaikkapa jermun aloituksiin.
        Kyllä koneissa tila riittää,siitä ei huolta tarvitse kantaa.
        Suomi ja suomalaiset ilman kateutta olisivat ylivoimaisesti maailman paras kansa,tässä tilanteessa täytynee jättää se ylivoimainen sana pois ja tyytyä hiukan vähempään.

• utelias

Ketkä ovat sitten häiriköitä?

Millä lailla se ilmenee?

Mikä on häiriköintiä?

Eikö pahinta häiriköintiä ole ilkeät vastaukset ja vinoilut kaikkeen ja kaikille?

• utelias kirjoitti:

Millä lailla se ilmenee?

Mikä on häiriköintiä?

Eikö pahinta häiriköintiä ole ilkeät vastaukset ja vinoilut kaikkeen ja kaikille?

on jos ei vastaa huudoistaan,vaan vaihtaa nikkiä viimeistään silloin,kun saa kommentia häiriköinnistään.

Vastuun pakoilu on se mikä erottaa häiriköt keskustelijoista.
        Mielipiteet voivat olla kuinka solmussa tahansa,siinä ei ole mitään väärää tai arvosteltavaa,mutta jos kaveri ei kestä ottaa edes nikin takaa kritiikkiä vastaan,se on raukkamaisinta ja nimenomaan häiriköintiä palstalla.

• piru mieheksi?
        utelias kirjoitti:

Millä lailla se ilmenee?

Mikä on häiriköintiä?

en kertaakaan käyttänyt Jermusta sanaa häirikkö.

Et tainnut lukea ainakaan kokonaan minun kirjoitustani.

Puhuin siinä häiriköstä joka juuri kuvailemallasi tavalla vastailee ilkeästi ja herjaavasti kaikille jotka ovat eri mieltä hänen kanssaan. Kyseinen häirikkö väistyy keskustelusta alakynteen jäädessään toteamalla: Olet niin tyhmä ettei kanssasi keskustelua kannata jatkaa.

Jermu ei ole häirikkö sanan varsinaisessa merkityksessä. En ole sitä väittänytkään. Jermulla vain on kauhea pätemisen tarve joka puolella. Hän on yksi niistä laskujeni mukaan kolmesta tai neljästä tyypistä jotka täällä eivät edes suostu muiden ketjuihin osallistumaan vaan se aloitus on saatava tehdä aina itse.

Suotta kysyt millä lailla häiriköinti ilmenee tai mikä on häiriköintiä. Kaikki me vähänkin pidemmän aikaa täällä pyörineet härikkömme tunnistamme. Niin sinäkin.

• Jermu

Pätemisen tarpeeseen: Sinä olet määrittelemässä hyvinkin abstraktia käsitettä näissä ympyröissä. Vertaan jo aiemmin esittämääni juttuun noista hyvin syvällä kulkijoista. Itse otan kosketusta hiukkasen etäänpää. Jokaisella palstalla, missä olen ollut on asenteeni samanlainen. Asialliseen vastailen asiallisesti.
        Teen niin monta avausta kuin haluan. Sefu ja ylläpito poistavat ylimääräiset varmasti. En ole koskaan itkenyt niiden perään, enkä ole koskaan ottanut yhteyttä ylläpitoon.
        Erimieltä olemisella ei ole mitään tekemistä kyykytyksen kanssa. Olet sen itsekkin huomannut, joten se siitä.
        Miksi on niin levotonta. Miten määrität levottoman..? Yli kolme johtoryhmänne hyväksymää vastausta vuorokaudessa, vai?
        Minä kirjoitan Jermuna, en kehoita ketään multinikkeilemään.
        Miksi sinulle ei kelpaa joku toinen palsta: Minä kirjoittelen siellä missä haluan. Niinhän teet sinäkin.
        Kingejä ei tarvita, joten sellaista on turha yrittää minusta leipoa. Se, että en anna itselleni vinoilla, vaan vastaan napakasti, ei tee minusta kingiä.
        Minulla on hieman käsitystä siitä, miksi kaffekeskusteluissa tuli riitaa. En kuitenkaan koe olleeni niissä osallinen.
        Minun johdollani tänne ei ole tullut yhtään hahmoa. Kaikille tämä palsta on vain yhden klikkauksen päässä.
        Luusereista: Ei luuserille tarvitse mitään tehdä. Hän huolehtii järjestelmällisesti omista toimistaan. Minulle suutaan soittelevat kyykäytän välittömästi.
        Kiviltä piiloutumisesta: Jos minä piiloutuisin noilta kiviltä, pieniltä ja isoilta, niin minähän toimisin silloin kaikkea sitä vastaan, josta olen kirjoitellut. Miksi ongelmallista tilannetta tai hahmoa pitäisi pakoilla? Mitä se hyödyttää? Se hyödyttää ainoastaan tuota ongelmallista henkilöä, joka siirtyy pykälän eteenpäin ja sinä siirryt taaksepäin ja harmittelet mielessäsi.
        Kerroit jostain multinikistä, minkä olitte nitistäneet. Oletko tyytyväinen toimintaanne?
        Minuthan otettiin avosylin vastaan. Täällä on ok porukkaa.
        Tuo katkeruuskortti ja kateuskortti tässä puuttuikin. Kenelle olisin katkera..Sinulleko? Mitäs pahaa sinä olisit minulle tehnyt tai edes voisit tehdä? Miksi siis olisin katkera? Älä yritä tuota Musta-Pekka korttia tarjota onnelliselle ihmiselle. Se jää sinulle helposti käteen.
        Mielestäni vastasin sinulle asiallisesti ja rehellisesti näihin kysymyksiin. Ihmeellisen paljon olet saanut kysymyksiä tehtyä sellaiselle ihmiselle jota inhoat sydämesi pohjasta. Minun kysymys on, Miksi?

• piru mieheksi?
        """V"... kirjoitti:

KOTKA. KAARTELEE ja NOKKII.

En ole kaartelija.
        Olen kaartelijaa vastaan. Nykyisin kai lähes aina hänen hyökkäävyytensä takia.
        Lukekaapas vielä kerran mitä kirjoitin.
        Kirjoitin juuri siitä että olimme nipinnapin päässeet kaartelijastamme eroon.
        Älkää tekään syyttäkö aiheetta. Riittää, kun kaartelijamme sen tekee.

• n52
        piru mieheksi? kirjoitti:

En ole kaartelija.

erehtynyt?
        Olen aina valmis pyytämään anteeksi!

• tarvitse

en kertaakaan käyttänyt Jermusta sanaa häirikkö.

Et tainnut lukea ainakaan kokonaan minun kirjoitustani.

Puhuin siinä häiriköstä joka juuri kuvailemallasi tavalla vastailee ilkeästi ja herjaavasti kaikille jotka ovat eri mieltä hänen kanssaan. Kyseinen häirikkö väistyy keskustelusta alakynteen jäädessään toteamalla: Olet niin tyhmä ettei kanssasi keskustelua kannata jatkaa.

Jermu ei ole häirikkö sanan varsinaisessa merkityksessä. En ole sitä väittänytkään. Jermulla vain on kauhea pätemisen tarve joka puolella. Hän on yksi niistä laskujeni mukaan kolmesta tai neljästä tyypistä jotka täällä eivät edes suostu muiden ketjuihin osallistumaan vaan se aloitus on saatava tehdä aina itse.

Suotta kysyt millä lailla häiriköinti ilmenee tai mikä on häiriköintiä. Kaikki me vähänkin pidemmän aikaa täällä pyörineet härikkömme tunnistamme. Niin sinäkin.

pyydellä. Minun kysymykset eivät liittyneet mitenkään sinun kirjoitukseesi, vaikka olikin vastattu sinun otsikolle!
        Siitä vain tuli kysymykset mieleeni, ihan noin yleisluonteisesti.
        Täällä kun niin paljon syytellään häiriköinnistä yms., niin ajattelin jonkun valaisevan minua, vastaamalla kysymyksiini!

• piru mieheksi? kirjoitti:

En ole kaartelija.

aivan hyvä palstalainen kunhan vain katsoisit sopivan nikin,jolla keskustelua kävisit.

Ja en todellakaan tällä ehdotuksella tarkoita mitään pahaa vaan voisimme paremmin tutustua kirjoituksiisi,koska varmaan keskustelu on selkeämpää,jos pääsääntöisesti pysyy saman nikin takana.
        Uskon aidosti siitä olevan hyötyä ennenkaikkea juuri sinulle ja sanomasi painoarvolle palstalla.

Jos oli huono ehdotus,niin ei siinä mitään,teet tietysti niinkuin hyvälle tuntuu ja elo jatkuu.

• tarvitse kirjoitti:

pyydellä. Minun kysymykset eivät liittyneet mitenkään sinun kirjoitukseesi, vaikka olikin vastattu sinun otsikolle!
        Siitä vain tuli kysymykset mieleeni, ihan noin yleisluonteisesti.
        Täällä kun niin paljon syytellään häiriköinnistä yms., niin ajattelin jonkun valaisevan minua, vastaamalla kysymyksiini!

vastasin yteen osaan kysymystäsi.
        Olikohan viimeiseen lauseeseen.

• en vieläkään
        emw34 kirjoitti:

on jos ei vastaa huudoistaan,vaan vaihtaa nikkiä viimeistään silloin,kun saa kommentia häiriköinnistään.

Vastuun pakoilu on se mikä erottaa häiriköt keskustelijoista.
        Mielipiteet voivat olla kuinka solmussa tahansa,siinä ei ole mitään väärää tai arvosteltavaa,mutta jos kaveri ei kestä ottaa edes nikin takaa kritiikkiä vastaan,se on raukkamaisinta ja nimenomaan häiriköintiä palstalla.

saanut SELKEÄÄ vastausta siihen MITÄ ON HÄIRIKÖINTI? Eihän nikin vaihto ole häiriköintiä mielestäni? Eihän se "häiriköi" kuin uteliaita.

Olenko oikeassa, jos sanon häiriköinnin olevan sellaista, kun puuttuu JOKA keskusteluun ilkeällä mielellä, ja laittaa toisen matalaksi ilman syytä? Tietää AINA paremmin asiat, kuin joku toinen, ja ilmaisee sen HÄIJYLLÄ/VÄHÄTTELEVÄLLÄ tavalla?

• minkä
        Jermu kirjoitti:

Pätemisen tarpeeseen: Sinä olet määrittelemässä hyvinkin abstraktia käsitettä näissä ympyröissä. Vertaan jo aiemmin esittämääni juttuun noista hyvin syvällä kulkijoista. Itse otan kosketusta hiukkasen etäänpää. Jokaisella palstalla, missä olen ollut on asenteeni samanlainen. Asialliseen vastailen asiallisesti.
        Teen niin monta avausta kuin haluan. Sefu ja ylläpito poistavat ylimääräiset varmasti. En ole koskaan itkenyt niiden perään, enkä ole koskaan ottanut yhteyttä ylläpitoon.
        Erimieltä olemisella ei ole mitään tekemistä kyykytyksen kanssa. Olet sen itsekkin huomannut, joten se siitä.
        Miksi on niin levotonta. Miten määrität levottoman..? Yli kolme johtoryhmänne hyväksymää vastausta vuorokaudessa, vai?
        Miksi sinulle ei kelpaa joku toinen palsta: Minä kirjoittelen siellä missä haluan. Niinhän teet sinäkin.
        Kingejä ei tarvita, joten sellaista on turha yrittää minusta leipoa. Se, että en anna itselleni vinoilla, vaan vastaan napakasti, ei tee minusta kingiä.
        Minulla on hieman käsitystä siitä, miksi kaffekeskusteluissa tuli riitaa. En kuitenkaan koe olleeni niissä osallinen.
        Minun johdollani tänne ei ole tullut yhtään hahmoa. Kaikille tämä palsta on vain yhden klikkauksen päässä.
        Luusereista: Ei luuserille tarvitse mitään tehdä. Hän huolehtii järjestelmällisesti omista toimistaan. Minulle suutaan soittelevat kyykäytän välittömästi.
        Kiviltä piiloutumisesta: Jos minä piiloutuisin noilta kiviltä, pieniltä ja isoilta, niin minähän toimisin silloin kaikkea sitä vastaan, josta olen kirjoitellut. Miksi ongelmallista tilannetta tai hahmoa pitäisi pakoilla? Mitä se hyödyttää? Se hyödyttää ainoastaan tuota ongelmallista henkilöä, joka siirtyy pykälän eteenpäin ja sinä siirryt taaksepäin ja harmittelet mielessäsi.
        Kerroit jostain multinikistä, minkä olitte nitistäneet. Oletko tyytyväinen toimintaanne?
        Tuo katkeruuskortti ja kateuskortti tässä puuttuikin. Kenelle olisin katkera..Sinulleko? Mitäs pahaa sinä olisit minulle tehnyt tai edes voisit tehdä? Miksi siis olisin katkera? Älä yritä tuota Musta-Pekka korttia tarjota onnelliselle ihmiselle. Se jää sinulle helposti käteen.
        Mielestäni vastasin sinulle asiallisesti ja rehellisesti näihin kysymyksiin. Ihmeellisen paljon olet saanut kysymyksiä tehtyä sellaiselle ihmiselle jota inhoat sydämesi pohjasta. Minun kysymys on, Miksi?

ikäinen olet? Saako olla utelias? Joo, saa, mutta vastaatko?

• piru mieheksi?
        emw34 kirjoitti:

aivan hyvä palstalainen kunhan vain katsoisit sopivan nikin,jolla keskustelua kävisit.

Ja en todellakaan tällä ehdotuksella tarkoita mitään pahaa vaan voisimme paremmin tutustua kirjoituksiisi,koska varmaan keskustelu on selkeämpää,jos pääsääntöisesti pysyy saman nikin takana.
        Uskon aidosti siitä olevan hyötyä ennenkaikkea juuri sinulle ja sanomasi painoarvolle palstalla.

Jos oli huono ehdotus,niin ei siinä mitään,teet tietysti niinkuin hyvälle tuntuu ja elo jatkuu.

Mitäs jokin aika sitten juttelimme nikkikeskustelussamme?

Useimmat taisivat olla sitä mieltä että ei pitäisi vastata nikeille, vaan asioille joita nikit tuovat esille. Sinä vastasit nyt juuri näin. Kiitos siitä.

Jotkut toivoivat vain sitä että edes yhdessä ketjussa esiinnyttäisiin samalla nikillä.

Kirjoitat asiallisesti. Kiitos siitä sinulle. Minun mielestäni vain saa olla eri mieltäkin asioista muiden kanssa, mutta kaikki eivät sitä tunnu hyväksyvän. Tiedät kaartelijamme. Hänestä sinullekin harmia on ollut. Kaikki sen tiedämme. Jokaista kohtaan hän on ilkeä, mutta tässä ketjussa hänellä ei minun puheenvuorossani ole muuta merkitystä kuin se, että olin tyytyväinen kun aloimme päästä hänestä eroon. Kuulostaa keljulta, mutta tosiasia se on monen muunkin mielestä.

Kyllä me toisemme tunnemme, mutta vetoan jälleen keskusteluun nikittöminä ja gallupiin jonka aloittajana olit juuri sinä itse. Asioille vastaamme nyt tässä ketjussa - emme nikeille.

• Jermu
        minkä kirjoitti:

ikäinen olet? Saako olla utelias? Joo, saa, mutta vastaatko?

Vastaisinko autoarvoituksella vai kertoisinko suoraan. Okei, tehdään diili. Vastaa ensin rehellisesti, miksi haluat tietää tuollaisen tiedon. Minua on veikkailtu 10v aina rullaattorilla kulkevaan papparaiseen, joten...

• en vieläkään kirjoitti:

saanut SELKEÄÄ vastausta siihen MITÄ ON HÄIRIKÖINTI? Eihän nikin vaihto ole häiriköintiä mielestäni? Eihän se "häiriköi" kuin uteliaita.

Olenko oikeassa, jos sanon häiriköinnin olevan sellaista, kun puuttuu JOKA keskusteluun ilkeällä mielellä, ja laittaa toisen matalaksi ilman syytä? Tietää AINA paremmin asiat, kuin joku toinen, ja ilmaisee sen HÄIJYLLÄ/VÄHÄTTELEVÄLLÄ tavalla?

on myös häirikkö,mutta häiriköintinä pidän edellenkin sellaista käytöstä,että ei ole pokkaa vastata sanoistaan,vaan poistuu pusikkoon.

Ja eiköhän tätä meidänvälistä selvitystä ole jo ainakin määrällisesti riittävästi jauhettu,että lulisin,että on lähinnä tahdosta kiinni meneekö sanoma sisään vai ei.

Koitappa ottaa joskus vastaan myös,yhden nikin takana kritiikiä,niin tulet huomaamaan,ettei se ole niin kauheaa,kuin ehkä kuvittelet.
        Vähättelyä tulet varmasti saamaan,jos et jossain vaiheessa ota myös rehtiä vastuuta omista sanomisista ja sitä kautta hanki arvostusta toisten silmissä.Täällä yleensä saa mitä tilaa,niin raadollista tämäkin on.

• yksikkö on hyvä

En ole kaartelija.

Miksi sanoit: erehdytte? Minä luulin ihan oikeasti n52:n tarkoittavan itseään, kun kirjoitti: taas saapuu kaartelija!! Siihen vastasin. En tiedä mitään mistään "kaartelijoista"? Taidan olla aivan liian "sinisilmäinen" tällaisille palstoille!

• AsiallineN
        Jermu kirjoitti:

Siinäpä kyselijälle reilut ja tyhjentävät vastaukset.
        Noista avauksista, jos sivulla on noin 40 avausta ja niistä Jermun ehkä kuusi, ei voi vielä puhua tehtailusta.
        Piristävää huumorintajuakin miehellä näkyy löytyvän. Vilkas, eläväinen kaveri.
        Antaa pojan piristää palstaelämäämme.

• n52
        Jermu kirjoitti:

Vastaisinko autoarvoituksella vai kertoisinko suoraan. Okei, tehdään diili. Vastaa ensin rehellisesti, miksi haluat tietää tuollaisen tiedon. Minua on veikkailtu 10v aina rullaattorilla kulkevaan papparaiseen, joten...

rehellinen vastaus miksi kysyy vai onko tämä vain yhden lupa udella?

• piru mieheksi? kirjoitti:

Mitäs jokin aika sitten juttelimme nikkikeskustelussamme?

Useimmat taisivat olla sitä mieltä että ei pitäisi vastata nikeille, vaan asioille joita nikit tuovat esille. Sinä vastasit nyt juuri näin. Kiitos siitä.

Jotkut toivoivat vain sitä että edes yhdessä ketjussa esiinnyttäisiin samalla nikillä.

Kirjoitat asiallisesti. Kiitos siitä sinulle. Minun mielestäni vain saa olla eri mieltäkin asioista muiden kanssa, mutta kaikki eivät sitä tunnu hyväksyvän. Tiedät kaartelijamme. Hänestä sinullekin harmia on ollut. Kaikki sen tiedämme. Jokaista kohtaan hän on ilkeä, mutta tässä ketjussa hänellä ei minun puheenvuorossani ole muuta merkitystä kuin se, että olin tyytyväinen kun aloimme päästä hänestä eroon. Kuulostaa keljulta, mutta tosiasia se on monen muunkin mielestä.

Kyllä me toisemme tunnemme, mutta vetoan jälleen keskusteluun nikittöminä ja gallupiin jonka aloittajana olit juuri sinä itse. Asioille vastaamme nyt tässä ketjussa - emme nikeille.

täysin valitasi nikin käyttöön.

Mitään ongelmaahan ei ole,vaikka käydään kovempaakin väittelyä asioista,kunhan vain otetaan ja annetaan samoista asemista vastineet.

Se vaan on turhauttavaa huomata,kun ei sitten olekaan omaan kommenttin vastaanottajaa vaan sanoisinko;osoite tuntematon.
        Se on kyllä syvältä,se.

• kun yleisellä!
        Jermu kirjoitti:

Minua vain alkoi kiinnostaa, kun luin sen kirjoituksesi: Rennon asiallisia vastauksia. En oikein tiedä, miksi tuli sellainen "halu" tietää ikäsi.
        Luulen sen tulleen siitä, kun olen aina pitänyt kirjoittamisesta , ja sinä kirjoitit mielestäni hyvin ja minun mieleisesti/asiallisesti, ymv. Vaikea selittää.
        Pidin tyylistäsi ja siksi aloin miettimään ikääsi.

Veikkaisin n. 40v., mutta se voi olla mikä tahansa ikä, koska vaikutat terävä-älyiseltä. Ei ole mielistelyä, vaan totuus. Minun totuus. Muista en tiedä. Eivät ehkä eroita kirjoitustyylistä, kuka on terävä ja kuka tylsä! ;-)

• Jermu
        AsiallineN kirjoitti:

Siinäpä kyselijälle reilut ja tyhjentävät vastaukset.
        Noista avauksista, jos sivulla on noin 40 avausta ja niistä Jermun ehkä kuusi, ei voi vielä puhua tehtailusta.
        Piristävää huumorintajuakin miehellä näkyy löytyvän. Vilkas, eläväinen kaveri.
        Antaa pojan piristää palstaelämäämme.

Hassu juttu, että tarkistin itsekkin, että mitä täällä on tehtailtu. Eihän tuo ole mitään tehtailua..Tietty, jos alkaa vauhti hirvittämään ja sanat silmissä sekoamaan. Toinen juttu on, että parempihan se on, että minä hoitelen tappelukset oman avauksen alla. Ei tartte sitten valittaa kenenkään, että tulen heidän ketjuja sotkemaan. Sitäpaitsi olenhan mä muutamalle ihan asiallisestikikkin vastannut, joten ihan kaameeta se ei kuitenkaan voi olla.
        Terv. Pete 10v...Kjäh!

• Jermu
        n52 kirjoitti:

rehellinen vastaus miksi kysyy vai onko tämä vain yhden lupa udella?

Eli kohta nelikymppinen, ihan tavallinen Suomalainen mies.

• Jermu
        kun yleisellä! kirjoitti:

Minua vain alkoi kiinnostaa, kun luin sen kirjoituksesi: Rennon asiallisia vastauksia. En oikein tiedä, miksi tuli sellainen "halu" tietää ikäsi.
        Luulen sen tulleen siitä, kun olen aina pitänyt kirjoittamisesta , ja sinä kirjoitit mielestäni hyvin ja minun mieleisesti/asiallisesti, ymv. Vaikea selittää.
        Pidin tyylistäsi ja siksi aloin miettimään ikääsi.

Veikkaisin n. 40v., mutta se voi olla mikä tahansa ikä, koska vaikutat terävä-älyiseltä. Ei ole mielistelyä, vaan totuus. Minun totuus. Muista en tiedä. Eivät ehkä eroita kirjoitustyylistä, kuka on terävä ja kuka tylsä! ;-)

Olen melkein nelikymppinen, tavallinen Suomalainen mies.
        Terävästä en tiedä, mutta itseäni en anna pyöritellä miten sattuu.
        Kiitos, että vastasit kysymykseeni, vaikka vastaaminen kysymyksellä ei ollut minun puoleltani kovin kohteliasta.

• piru mieheksi?
        emw34 kirjoitti:

Mitään ongelmaahan ei ole,vaikka käydään kovempaakin väittelyä asioista,kunhan vain otetaan ja annetaan samoista asemista vastineet.

Se vaan on turhauttavaa huomata,kun ei sitten olekaan omaan kommenttin vastaanottajaa vaan sanoisinko;osoite tuntematon.
        Se on kyllä syvältä,se.

mutta nytkin huomasit varmasti, että vastasit minulle vaikka et tiedä kuka olen. Vastasit asiaan josta puhuin.

Minä vastaavasti vastasin sinulle kiittäen asiallisista puheenvuoroistasi. Huomaan että haluat olla puolueeton. Niin haluan olla minäkin, mutta kaikkien niiden riitojen jälkeen olisin halunnut että edes nämä ikäryhmäpalstat olisivat pysyneet rauhallisempina.

Rauhallisuudella en tarkoita hautajaistunnelmaa, vaan sitä tunnelmaa, joka syntyy ihmisten kesken aidosti asiasta kiinnostumisen tuloksena - vuoropuheluna. Asia voi olla kevyttä tai vakavaa, mutta tietynlainen rauhallisuus pitäisi pystyä keskusteluissa mukana säilyttämään. Huuhaa-palsta on asia erikseen. Sinne voi heittää kommentin tai kaksi ja olla menemättä edes katsomaan, onko kommentti saanut edes vastakaikua. Luulen, että ymmärrät mitä tarkoitan.

Osoite nyt siis puolin ja toisin oli kaikkea muuta kuin tuntematon. Ymmärsit asiani. Sinä ainakin. Kaartelijat ovat asia erikseen.

• Jermu
        emw34 kirjoitti:

Se on kyllä syvältä,se.

Itse olen sitä mieltä, että kyllähän sen tutun nikin kanssa ensin juttelee. Niin se vaan on.
        Mutta en minä sen kummemmin välitä vaikka se vaihtuis joka rivillä. Tehköön kukin niinkuin haluaa.
        Ihmeellistä kuitenkin, että minulta ei voi omalla tavan nikillään kysellä, jos kerran niin asiallisia ollaan. Mikäs sen käytössä peloittaa?
        Tuolla oli noista tehtailuista kyselyä, niin mun mielestä se on vähä silleenkin, että parempihan mun on tappeluksia harrastaa omien avausten alla. Eipähän mee muitten ketjut pilalle. Sitten on sefulla helppo lakaista vaikka meikäläiset sotkut yhdellä heitolla pois ja taas uutta taistelua päin. Oisko lokiikkaa?

• AsiallineN
        Jermu kirjoitti:

Hassu juttu, että tarkistin itsekkin, että mitä täällä on tehtailtu. Eihän tuo ole mitään tehtailua..Tietty, jos alkaa vauhti hirvittämään ja sanat silmissä sekoamaan. Toinen juttu on, että parempihan se on, että minä hoitelen tappelukset oman avauksen alla. Ei tartte sitten valittaa kenenkään, että tulen heidän ketjuja sotkemaan. Sitäpaitsi olenhan mä muutamalle ihan asiallisestikikkin vastannut, joten ihan kaameeta se ei kuitenkaan voi olla.
        Terv. Pete 10v...Kjäh!

Hyvä pointti, jos aiheesta syntyy tappeluja niin sehän on tosiaan reilua että omassa avauksessaan tappelee. Hyvä oivallus sinulta tuo ettei toisten ketjuja sotke kähinöillään. Vaikkakin huumorilla taisit tuon heittää. Fiksu kaveri joka tapauksessa olet kymmenvuotiaaksi.

• unohdin nikin taas!!
        Jermu kirjoitti:

Olen melkein nelikymppinen, tavallinen Suomalainen mies.
        Terävästä en tiedä, mutta itseäni en anna pyöritellä miten sattuu.
        Kiitos, että vastasit kysymykseeni, vaikka vastaaminen kysymyksellä ei ollut minun puoleltani kovin kohteliasta.

Kiitti vastauksestasi. Minä, paraskin kyselijä, en sanonut omaa ikääni! Olenpas höntsä. Olen siis 58v. ja nainen...hih....jos et sitä uteliaisuudestani huomannut. Hyvää Pääsiäisyötä. Minä menen nukkumaan just.

• Jermu
        AsiallineN kirjoitti:

Hyvä pointti, jos aiheesta syntyy tappeluja niin sehän on tosiaan reilua että omassa avauksessaan tappelee. Hyvä oivallus sinulta tuo ettei toisten ketjuja sotke kähinöillään. Vaikkakin huumorilla taisit tuon heittää. Fiksu kaveri joka tapauksessa olet kymmenvuotiaaksi.

vaikka kyllähän täällä koneella päivystys koko ajan on hiukkasen puuduttavaa, niin palkka tulee ja meikäläisellä on hauskaa. Sehän se pääasia on. 10 vuotiaaksi aika hyvä liksa itseasiassa. Sekös feikkaajaa viime yönä otti paddiin aika rajusti. Sillä paloi pahasti käämi. Pitäisiköhän kirjoittaa se runoni feikkaajalle tänne uudelleen. Oli se taas feikkaajan kyykky syvä. Kjäh!

• Jermu kirjoitti:

vaikka kyllähän täällä koneella päivystys koko ajan on hiukkasen puuduttavaa, niin palkka tulee ja meikäläisellä on hauskaa. Sehän se pääasia on. 10 vuotiaaksi aika hyvä liksa itseasiassa. Sekös feikkaajaa viime yönä otti paddiin aika rajusti. Sillä paloi pahasti käämi. Pitäisiköhän kirjoittaa se runoni feikkaajalle tänne uudelleen. Oli se taas feikkaajan kyykky syvä. Kjäh!

ja sunnuntaipäivää kaikille.

Eihän vaan ole ollu karmeaa tappelusta loppuyöstä.
        Päivän alku tuolla ikkunan takana taitaa ajaa ulkoileen vaikka sitten tulis vaimorakkaan kanssa tappelus.
        Oon tässä ollu muutaman päivän telakalla flunsan vuoksi.
        Mutta tänään on pakko mennä hengittämään oikeaa kevätilmaa joksikin aikaa,että olo vielä entisestään kohenis ja tulis melkein uudenveroiseks koko ukko.
        Saapa nähdä,kuin tulee käymään.
        Koitan pitää kiinni Itkosen Enskan teesistä,kuuntele mitä vaimo sanoo,aja silti oikein,että tältä pohjalta liikkeelle.

• Jermu
        emw34 kirjoitti:

ja sunnuntaipäivää kaikille.

Eihän vaan ole ollu karmeaa tappelusta loppuyöstä.
        Päivän alku tuolla ikkunan takana taitaa ajaa ulkoileen vaikka sitten tulis vaimorakkaan kanssa tappelus.
        Oon tässä ollu muutaman päivän telakalla flunsan vuoksi.
        Mutta tänään on pakko mennä hengittämään oikeaa kevätilmaa joksikin aikaa,että olo vielä entisestään kohenis ja tulis melkein uudenveroiseks koko ukko.
        Saapa nähdä,kuin tulee käymään.
        Koitan pitää kiinni Itkosen Enskan teesistä,kuuntele mitä vaimo sanoo,aja silti oikein,että tältä pohjalta liikkeelle.

mutta feikki nitkahti kyykkyyn. Aijai miten helppoa se oli.
        Voiton otti Jermu feikkarista kuusi-nolla,
        Feikkari ei tajunnut iskua, hajosi häneltä polla.

• taikanainen

Olet osoittanut kysymyksesi Jermulle, mutta haluaisin selvennystä erääseen kohtaasi, koska koen sen liittyvän minuunkin. Kysymyksesi:"Miksi sinä kumppaneinesi haluat pilata palstojen tunnelmaa".Voisitko tarkentaa ketä/keitä tarkoitat tuolla kumppaneinesi-sanalla ja miksi?? Käsitin että haluat palstan rauhalliseksi ja ettet toivo uusia kirjoittajia tänne peläten levottomuutta. Et varmaan ajatellut miltä tällaiset sanat näyttävät uuden kirjoittajan silmissä. Itse tulin tänne ensimmäisen kerran juuri katsoman Jermua, joka on LOISTOKIRJOITTAJA,myös oikeudenmukainen, terävä, huumorintajuinen yms.
        Samalla kiinnostuin palstasta muutenkin,täällä on aika paljon väkeä ja tuo murteiden rikkauskin näkyy joissain jutuissa.

• Jermu
        taikanainen kirjoitti:

Olet osoittanut kysymyksesi Jermulle, mutta haluaisin selvennystä erääseen kohtaasi, koska koen sen liittyvän minuunkin. Kysymyksesi:"Miksi sinä kumppaneinesi haluat pilata palstojen tunnelmaa".Voisitko tarkentaa ketä/keitä tarkoitat tuolla kumppaneinesi-sanalla ja miksi?? Käsitin että haluat palstan rauhalliseksi ja ettet toivo uusia kirjoittajia tänne peläten levottomuutta. Et varmaan ajatellut miltä tällaiset sanat näyttävät uuden kirjoittajan silmissä. Itse tulin tänne ensimmäisen kerran juuri katsoman Jermua, joka on LOISTOKIRJOITTAJA,myös oikeudenmukainen, terävä, huumorintajuinen yms.
        Samalla kiinnostuin palstasta muutenkin,täällä on aika paljon väkeä ja tuo murteiden rikkauskin näkyy joissain jutuissa.

Hän kysyi minulta "pari" miksi-kysymystä (oisko ollut 50 kertaa) Mutta ei ole vieläkään vastannut minun hyvinkin asialliseen kysymykseeni, eli "Miksi".

• taikanainen
        Jermu kirjoitti:

Hän kysyi minulta "pari" miksi-kysymystä (oisko ollut 50 kertaa) Mutta ei ole vieläkään vastannut minun hyvinkin asialliseen kysymykseeni, eli "Miksi".

tiedäthän, kysyminen on helpompaa kuin vastaaminen..

Huomenta Sinullekin, senkin ilkeä häirikkö joka pilailet palstat mennen tullen...*hymistykset*
        Miten on pääsiäinen mennyt, mä tulin illalla sukuloimasta,pääsiäislauantai-ilta nökötettiin kokon ympärillä ja katseltiin tulen tanssia, komeaa sellainen.

• taikanainen

vallan sai, Onhan Sinulla mahdollisuus tehdä hyviä avauksia, tehdä paljon avauksia yms. Ja ohittaa kaikki sellaiset avaukset joista verenpaine nousee :) Antamalla tilaa toisillemme asiat sujuvat hyvin.

Erilaiset avaukset ja erilaiset kirjoittajat ovat rikkaus, ei pelättävä asia. Jotenkin jostakin nousee mieleen reviirinpuolustamisreaktio....

• viljamaria
        Jermu kirjoitti:

Itse olen sitä mieltä, että kyllähän sen tutun nikin kanssa ensin juttelee. Niin se vaan on.
        Mutta en minä sen kummemmin välitä vaikka se vaihtuis joka rivillä. Tehköön kukin niinkuin haluaa.
        Ihmeellistä kuitenkin, että minulta ei voi omalla tavan nikillään kysellä, jos kerran niin asiallisia ollaan. Mikäs sen käytössä peloittaa?
        Tuolla oli noista tehtailuista kyselyä, niin mun mielestä se on vähä silleenkin, että parempihan mun on tappeluksia harrastaa omien avausten alla. Eipähän mee muitten ketjut pilalle. Sitten on sefulla helppo lakaista vaikka meikäläiset sotkut yhdellä heitolla pois ja taas uutta taistelua päin. Oisko lokiikkaa?

vastata kuitenkin sinulle esitettyihin kysymyksiin!
        Ymmärrän, että yksiselitteistä vastausta on vaikea antaa noinkin moneen tiedusteltuun asiaan, mutta vastaisit jotain vaikka tuohon kyykytyshalukkuuttasi koskevaan kysymykseen!
        Sanotaan, että sellainen komentelee ja 'kyykyttelee' muita joka on itse ollut alistettu ja sitten saa tai ottaa jonkunlaisen valta - aseman.
        Pikku Hitlereitä on aina ollut. Oletko sinä pikku Hitler, joka luuseroi aikoinaan lähes kaikessa mitä yritti. Hitler ei ollut sitten, kyseenalaista kunniaa ja mainetta hankittuaan kuitenkaan komentajan univormunsa alla enempää kuin korpraali.
        Tästä olisi mielenkiintoista keskustella vaikkapa aivan yleisellä tasolla.
        Toivon, että kommentoit asiallisesti ja en oikeastaan edellytä mitään itsetilitystä. Ymmärränhän, ettet ikimailmassa menisi myöntämään olevasi luuseri. En minäkään niin tekisi.
        Kuitenkin myöntäisit rehellisesti syyllistyneesi
        jonkinlaiseen
        mielivaltaan palstakeskusteluissa ja muuttaisit käyttäytymistäsi positiivisempaan suuntaan!

• Jermu
        viljamaria kirjoitti:

vastata kuitenkin sinulle esitettyihin kysymyksiin!
        Ymmärrän, että yksiselitteistä vastausta on vaikea antaa noinkin moneen tiedusteltuun asiaan, mutta vastaisit jotain vaikka tuohon kyykytyshalukkuuttasi koskevaan kysymykseen!
        Sanotaan, että sellainen komentelee ja 'kyykyttelee' muita joka on itse ollut alistettu ja sitten saa tai ottaa jonkunlaisen valta - aseman.
        Pikku Hitlereitä on aina ollut. Oletko sinä pikku Hitler, joka luuseroi aikoinaan lähes kaikessa mitä yritti. Hitler ei ollut sitten, kyseenalaista kunniaa ja mainetta hankittuaan kuitenkaan komentajan univormunsa alla enempää kuin korpraali.
        Tästä olisi mielenkiintoista keskustella vaikkapa aivan yleisellä tasolla.
        Toivon, että kommentoit asiallisesti ja en oikeastaan edellytä mitään itsetilitystä. Ymmärränhän, ettet ikimailmassa menisi myöntämään olevasi luuseri. En minäkään niin tekisi.
        Kuitenkin myöntäisit rehellisesti syyllistyneesi
        jonkinlaiseen
        mielivaltaan palstakeskusteluissa ja muuttaisit käyttäytymistäsi positiivisempaan suuntaan!

Mutta nytpä luin sen ja vastailen.
        Kummastelen teidän käsitystä tuosta määräilystä ja komentamisesta yms. Olen jo aiemmin kirjoittanut, että päätäntävaltaa näillä palstoilla käyttää sefu ja viimekädessä ylläpito. Mikä tuossa ajatuksessa on teille vierasta? Ettekö osaa ottaa vastaan tuollaista totuutta?
        Mikäs teille on vierasta ajatuksessa, että joku onkin onnistuja omissa toimissaan.
        (Tiesithän muuten, että tuon Hitler-kortin esille vetäisijä on ottanut aika pitkän hyppäyksen. "Piru mieheksi?" voi varmaan kertoa sinulle, mitä tarkoitin.)
        Se, että olet asettanut otsikkosi tuollaiseen muotoon, kertookin asennoitumisesi asteen.
        En todellakaan myöntele, enkä kieltele yhtään mitään sinun kehoituksistasi. Sen sanon tässä ihan rauhallisesti lepopulssilla.
        Se, ettet myönnä olevasi luuseri, ei kerro asiasta mitään puolesta tai vastaan.

• viljamaria
        Jermu kirjoitti:

Mutta nytpä luin sen ja vastailen.
        Kummastelen teidän käsitystä tuosta määräilystä ja komentamisesta yms. Olen jo aiemmin kirjoittanut, että päätäntävaltaa näillä palstoilla käyttää sefu ja viimekädessä ylläpito. Mikä tuossa ajatuksessa on teille vierasta? Ettekö osaa ottaa vastaan tuollaista totuutta?
        Mikäs teille on vierasta ajatuksessa, että joku onkin onnistuja omissa toimissaan.
        (Tiesithän muuten, että tuon Hitler-kortin esille vetäisijä on ottanut aika pitkän hyppäyksen. "Piru mieheksi?" voi varmaan kertoa sinulle, mitä tarkoitin.)
        Se, että olet asettanut otsikkosi tuollaiseen muotoon, kertookin asennoitumisesi asteen.
        En todellakaan myöntele, enkä kieltele yhtään mitään sinun kehoituksistasi. Sen sanon tässä ihan rauhallisesti lepopulssilla.
        Se, ettet myönnä olevasi luuseri, ei kerro asiasta mitään puolesta tai vastaan.

Katselen tuossa alempana olevaa, missä nimimerkki "piru mieheksi", kanssa vaihdoitte ajatuksia.
        Katselen mitä siellä puhut, sillä minullehan et
        minun kehoituksestani , myöntele, etkä kieltele mitään - niinkuin sanoit.

Hyvää alkavaa päivää ja mahdollisimman vähän kyykytysintoa! Niin on kaikilla mukavampaa.

• Jermu
        viljamaria kirjoitti:

Katselen tuossa alempana olevaa, missä nimimerkki "piru mieheksi", kanssa vaihdoitte ajatuksia.
        Katselen mitä siellä puhut, sillä minullehan et
        minun kehoituksestani , myöntele, etkä kieltele mitään - niinkuin sanoit.

Hyvää alkavaa päivää ja mahdollisimman vähän kyykytysintoa! Niin on kaikilla mukavampaa.

Huomasitkos mitään??? Vastasin samalla tavalla, kuin olit halunnutkin ja uskoit/toivoit minun vastaavan, napakasti ilman mitään joustoa. Toivoinkin, että olit lukenut jotain noista vastauksistani "Piru mieheksi" mutta en halunnut laittaa liiaksi vinkkiä. Siellä olen vastannut noihin asioihin juuri siten, kuin olisin vastannut sinullekkin....jos kysymyksesi olisi aseteltu toisin. Mistään pehmoilusta ei silloinkaan olisi ollut kyse, ei todellakaan.
        BTW, se kortti sinun kannattaa tarkistaa...Yllätyt, mitä sen esilletuonti paljastaa käyttäjästään.

• viljamaria
        Jermu kirjoitti:

Huomasitkos mitään??? Vastasin samalla tavalla, kuin olit halunnutkin ja uskoit/toivoit minun vastaavan, napakasti ilman mitään joustoa. Toivoinkin, että olit lukenut jotain noista vastauksistani "Piru mieheksi" mutta en halunnut laittaa liiaksi vinkkiä. Siellä olen vastannut noihin asioihin juuri siten, kuin olisin vastannut sinullekkin....jos kysymyksesi olisi aseteltu toisin. Mistään pehmoilusta ei silloinkaan olisi ollut kyse, ei todellakaan.
        BTW, se kortti sinun kannattaa tarkistaa...Yllätyt, mitä sen esilletuonti paljastaa käyttäjästään.

Mielsnkiintoinen vastauksesi - tai selityksesi tuolla alempana!
        Olit siis joskus hamassa nuoruudessasi eräänlainen kyykytettyjen äiti teresa.
        Sitä 'vääryyttä' seurtessasi päätit, että siihen (kyykytetyn) asemaan et itse halua koskaan joutua, niinpä koitkin, että hyökkäys on paras puolustus ja päätit ottaa heti kättelyssä niskalenkin ihmisistä , joiden kanssa joudut tekemisiin.
        Minusta kuulostaa hätävarjelun liioittelulta.

Enkä minä sinulta ole oikeastaan kysynyt yhtään mitään.
        Toivoin vain, että vastaisit jollekin toiselle, joka kysyi miksi,miksi ja miksi.
        Lisäksi toivoin, ettet turhaan kyykyttelisi ja nythän näytätkin jo aika lailla rauhoittuneen.
        Hyvää päivän jatkoa sinulle !

• Jermu
        viljamaria kirjoitti:

Mielsnkiintoinen vastauksesi - tai selityksesi tuolla alempana!
        Olit siis joskus hamassa nuoruudessasi eräänlainen kyykytettyjen äiti teresa.
        Sitä 'vääryyttä' seurtessasi päätit, että siihen (kyykytetyn) asemaan et itse halua koskaan joutua, niinpä koitkin, että hyökkäys on paras puolustus ja päätit ottaa heti kättelyssä niskalenkin ihmisistä , joiden kanssa joudut tekemisiin.
        Minusta kuulostaa hätävarjelun liioittelulta.

Enkä minä sinulta ole oikeastaan kysynyt yhtään mitään.
        Toivoin vain, että vastaisit jollekin toiselle, joka kysyi miksi,miksi ja miksi.
        Lisäksi toivoin, ettet turhaan kyykyttelisi ja nythän näytätkin jo aika lailla rauhoittuneen.
        Hyvää päivän jatkoa sinulle !

Ja kitinäsi jatkuu..Otitko siitä kortista selvää ja pääsi pullahti tietoa täyteen? Harmittaako, kun mokasit?

• viljamaria
        Jermu kirjoitti:

Ja kitinäsi jatkuu..Otitko siitä kortista selvää ja pääsi pullahti tietoa täyteen? Harmittaako, kun mokasit?

harmittahan mokaaminen aina.
        Sinäkin taidat tietää siitä omakohtaisen kokemuksesi perusteella.

• Jermu
        viljamaria kirjoitti:

harmittahan mokaaminen aina.
        Sinäkin taidat tietää siitä omakohtaisen kokemuksesi perusteella.

Mutta tässä ketjussa olet mokannut jo kahdesti.
        Otetaanko lisää?
        Millaisen mokauksen järjestätkään tällä kertaa, varmaan jännittäis, jos ei jännittäis yhtään.

• viljamaria
        Jermu kirjoitti:

Mutta tässä ketjussa olet mokannut jo kahdesti.
        Otetaanko lisää?
        Millaisen mokauksen järjestätkään tällä kertaa, varmaan jännittäis, jos ei jännittäis yhtään.

Luulin, että niitä on enemmän, mutta en oikeastaan koskaan laske omiani, enkä muidenkaan.
        Mitä iloa siitä olisi?
        Sanohan!

• Jermu
        viljamaria kirjoitti:

Luulin, että niitä on enemmän, mutta en oikeastaan koskaan laske omiani, enkä muidenkaan.
        Mitä iloa siitä olisi?
        Sanohan!

Kahdesti. Muut on sitten sinun ominta itseäsi.
        Tappeluksista on aina iloa. Ne on hauskinta yleensä mitä palstat voi tarjota.

• Jermu

Viime yönä feikkari tuli kitisemään tänne ja sitähän piti välittömästi laittaa hieman konttaamaan pitkin palstan lattioita. No antaumuksella feikkari kyllä osansa suoritti, joten ihan turhasta feikkarista ei ole siis kyse.
      Feikki aloitti mielestään taiston tuiman,
      mutta tempaisi Jermu siihen vastauksen huiman.
      Feikkarin polvista alkoi kuulua nitke ja kitinä,
      olihan vauhti hänelle liikaa ja alkoi siis vikinä.
      Feikin päähän ei mahdu enää mitään ja ajatus on jumia,
      Onhan se toisaalta luonnollista, feikin päähän on kumia.

• piru mieheksi?

Esitit minulle mielestäsi vain yhden kysymyksen, mutta vataustesi joukossa kysymyksiä oli useita. Vastaan vasta nyt paristakin eri syystä. Ensiksikin halusin analysoida vastauksiasi aidolla mielenkiinnolla. Toiseksi minulla on niin paljon muutakin elämää tämän virtuaalielämän lisäksi, etten palstalla jatkuvasti pysty olemaan - puhumattakaan että saisin palkkaa päivystämisestäni. Työpaikallani olen jatkuvasti tietokoneen ääressä, mutta teen töitäni - enkä siis roiku palstoilla.

Käytit pätemisestä termiä abstrakti. Muuten pätemisen voisin abstraktina käsitteenä ajatella olevankin, mutta näillä palstoilla siitä näköjään useinkin tulee aivan konkreettinen käsite. Valitettavasti. Tässä yhteydessä tulee mieleeni jälleen tuo meidän multinikkeilijähärikkömme, jonka kyykäyttämisestä kysyit, olenko nyt tyytyväinen. Pakko minun on myöntää, että sikäli olen, että touhu täällä alkoi vaikuttaa siltä, että kukaan ei enää halunnut tänne kirjoitella siinä pelossa että jokaisen kommentin alle alkaa ilmaantua suoranaisia herjaavia viestejä. Häirikkömme meni usein jopa henkilökohtaisuuksiin, mikä mielestäni ei kuulu näihin palstakeskusteluihin - ainakaan, jos joku erikseen ei pyydä henkilökohtaista mielipidettä.

Nyt voisit tietenkin sanoa, että kysyinhän minäkin sinulta henkilökohtaisesti useammankin kysymyksen. Kysyin, koska samanlainen riitasointuinen tunnelma näyttää palstalla vallitsevan jälleen. Monet vakituiset kirjoittajat näyttävät jääneen joukostamme pois, mikä ei ole lainkaan mukava asia. Joukossamme on ollut monia hyviä ja lahjakkaita kirjoittajia, erittäin huumorintajuisiakin, joista osa ilmeisesti on luonteeltaan niin kilttejä, että pelkäävät eriävän mielipiteensä sinulle lausuttuaan tulevansa kyykäytetyksi.

Jos en paljoa palstoja ennätä kierrellä, miksi sitten olen jumittunut tälle palstalle? Yritin aikoinaan keskittyä huuhaa-osastolle, mutta vaikka itsekin pidän huumorintajuisista ja kevyistä jutusteluista, siellä meno mielestäni kuitenkin oli aivan liian levotonta. Jos aloituksia ilmaantuu parin minuutin välein ja itse kunkin alle korkeintaan pari kolme viestiä, on meno luonnollisesti levotonta. Tällä palstalla olen huomannut, että kevyt huumoriketjukin voi kantaa jopa sinne tipluun saakka. Tänne siis jäin.

Kahvikeskusteluissa en koskaan ollut edes käynyt katsomassa - en ennen kuin nyt, kun siitä on täällä niin paljon puhetta ollut. Siellä huomasin parikin kehotusta kuppikunnalle kokoontua "sinne ja sinne siihen ja siihen aikaan". Chattäily kuppikunnan kesken on kivaa, mutta oliko sillä palstalla siis varsinainen neronleimaus lähteä juuri viisikymppisten palstalle pistämään vauhtia kehiin? Kuppikuntiahan sanotaan usein sisäpiiriksi, ja sitä ilmapiiriä syntyy luonnollisesti jokaisella palstalla, mutta mielestäni se johtuu pelkästään siitä, että henkilöt alkavat ikäänkuin olla jo tuttuja keskenään. Mielestäni siinä ei mitään pahaa ole. Viisikymppisten puolella myös olen huomannut sen tosiasian, että uudet kirjoittajat on aina toivotettu tervetulleiksi. Väitit minun sanoneen toista, mutta luepa kirjoitukseni vielä kerran.

Ristiriitoja löytyy vastauksistasi paljonkin. Sanoit, että kaikenlaiset kirjoittajat mahtuvat joukkoon. Siitä asiasta olen täysin samaa mieltä kanssasi. Jatkoit kuitenkin: "En anna itselleni vinoilla, vaan vastaan napakasti." Sanoit myös: "Minulle suutaan soittelevat kyykäytän välittömästi." Nuo ovat niitä asenteita luonteessasi, joista minä en pidä. Kun tälle palstalle ilmestyit, vastailin sinulle pariinkin otteeseen kehuen tyyliäsi ja huumorintajuasi, ja vastauksena sain sinulta kehuja kivasta ja hyvästä luonteestani. Sanoit, että minulla on hyvä ote elämään ja huumoriin, ja että vaikutan olevani liikkeellä oikealla asenteella.

Oikealla asenteella olen liikkeellä mielestäni nytkin. En sinua - enkä ketään muutakaan - pois palstalta yritä ajaa, mutta kun lähes joka toisessa kommentissasi olet kyykäyttämässä jotakin henkilöä, en ole voinut kyllästymiselleni mitään. Juttujasi olisi hauska lukea, mutta liika on liikaa täälläkin, kuten tuolla ulkomaailmassakin. Ei kukaan jaksa kuunnella saman asian toistoa koko aikaa.

Vastauksesi eivät reiluja ja tyhjentäviä olleet, mutta analyysini olen tehnyt. Pidän psykologiasta ja ihmisen sisimpään perehtymisestä.

Lopussa kirjoitin sinulle lisäksi, että haluaisin olla ystäväsi. MIKSI sinä siis kysyit minulta noinkin monen kysymyksen esittämisestä henkilölle, jota inhoan? En sanallakaan ole maininnut sinua inhoavani. Hauska ja huumorintajuinen kaverihan sinä olet. En siis vain pidä tyylistäsi kyykäyttää jokainen henkilö, joka uskaltaa sinulle "suutaan soittaa" - käyttääkseni omia sanojasi. Se on mielestäni kiviltä piiloutumista. Sanoit itsekin, että kaikki tänne mahtuvat kirjoittelemaan. Miksi siis itse et käyttäydy mielipiteesi mukaisesti?

Kun kerroin, että kehuessani tyyliäsi ja vauhdikasta huumorintajuasi otit minut reiluna kaverina vastaan, huomasin nyt vastauksiasi lukiessani sen sinulle tyypillisen varautuneisuuden. Tiesit, että kirjoitan kuin kaveri kaverille, ystävällisesti, joten vastatessasi olit häkeltynyt, koska et tiennyt kuinka minuun pitäisi suhtautua. En sinulle suutani halua soittaa, mutta eri mieltä kanssasi uskallan olla - kyykäyttämisen uhallakin. No, emmeköhän tapaa jatkossakin - hauskoissakin merkeissä jälleen.

• Jermu

En ole hämmentynyt mistään muusta, kuin tarpeestasi analysoida minua. En ole mielestäsi tehnyt sitä sinulle.
        Toinen asia oli kysymyksesi asettelu. Osa niistä oli vahvasti negatiivisesti latautuneita ja ne oli aseteltu ehdolliseen muotoon. Taitava olet, myönnän sen. Siinä löytyy syy, että en vastannut, kuten olit toivonut. Melko hyvä kokonaissuoritus sinulta sinänsä.
        Et ole tainnut tavata koskaan minunlaista ihmistä ennen?

• piru mieheksi?
        Jermu kirjoitti:

En ole hämmentynyt mistään muusta, kuin tarpeestasi analysoida minua. En ole mielestäsi tehnyt sitä sinulle.
        Toinen asia oli kysymyksesi asettelu. Osa niistä oli vahvasti negatiivisesti latautuneita ja ne oli aseteltu ehdolliseen muotoon. Taitava olet, myönnän sen. Siinä löytyy syy, että en vastannut, kuten olit toivonut. Melko hyvä kokonaissuoritus sinulta sinänsä.
        Et ole tainnut tavata koskaan minunlaista ihmistä ennen?

kerron, että olen aina kiinnostunut ihmisestä, henkilöstä nimimerkinkin takana. Koska mielenkiintoiselta henkilöltä vaikutat joka tapauksessa, siksi analysoida halusin.

Huomasin, että olithan sinäkin tietämättäsi analysoinut minun luonnettani.

Negatiiviselta kysymysteni asettelu saattoi tuntua juuri siksi, että en noista kyykäyttelemisistä aina vastamäkien tullen pidä.

Olen tavannut sinunlaisiasi ihmisiä ennenkin. Ihmisiä, joilla on pätemisen tai kyykäyttämisen tarve joka hetki ajatuksissaankin päällimmäisenä. Joskus väittelenkin heidän kanssaan, mutta luonnossa se on helpompaa kuin täällä sanojen pistäminen ruudulle. Turha kai mainitakaan, että läheisiksi ystävikseni heitä en ole huolinut, kavereikseni kylläkin.

• Jermu

Hengitä rauhallisesti ja lue hänen vastauksensa. Hän on ymmärtänyt oikein, sinä et.

• Jermu

kerron, että olen aina kiinnostunut ihmisestä, henkilöstä nimimerkinkin takana. Koska mielenkiintoiselta henkilöltä vaikutat joka tapauksessa, siksi analysoida halusin.

Huomasin, että olithan sinäkin tietämättäsi analysoinut minun luonnettani.

Negatiiviselta kysymysteni asettelu saattoi tuntua juuri siksi, että en noista kyykäyttelemisistä aina vastamäkien tullen pidä.

Olen tavannut sinunlaisiasi ihmisiä ennenkin. Ihmisiä, joilla on pätemisen tai kyykäyttämisen tarve joka hetki ajatuksissaankin päällimmäisenä. Joskus väittelenkin heidän kanssaan, mutta luonnossa se on helpompaa kuin täällä sanojen pistäminen ruudulle. Turha kai mainitakaan, että läheisiksi ystävikseni heitä en ole huolinut, kavereikseni kylläkin.

että, olen toiminut, kuten olen kirjoittanut. Asiallinen kysymys=asiallinen vastaus.
        En ole samaa mieltä edelleenkään niistä kivistä. Niitä en pakoile, se ei olisi minua itseäni. Yli mennään, että heilahtaa.
        Pätemisen tarve..Kertaat tuota jatkuvasti. Miksi?
        Eikö riitä, että olen oma itseni. Jos se joillekin on liikaa, niin en mahda sille mitään.

• Maalaismies*

Täytyy olla piru mieheksi, joka kykenee noin oivaltavaan polemiseen tekstiin, kuin tällä palstalla on nähty. Jos joku lähtee noin laajalla rintamalla tappelus ja kyykytys mielessä kirjoittelemaan, kuten Jermu on tehnyt, asialliset kysymykset ovat paikallaan.

Olen samaa mieltä asioista kuin piru mieheksi, joten siitä ei sen enempää. Mitä kyykytykseen tulee, sellainen tässä taisi tapahtua tahattomasti. Kjäh!

• roosa
        Maalaismies* kirjoitti:

Täytyy olla piru mieheksi, joka kykenee noin oivaltavaan polemiseen tekstiin, kuin tällä palstalla on nähty. Jos joku lähtee noin laajalla rintamalla tappelus ja kyykytys mielessä kirjoittelemaan, kuten Jermu on tehnyt, asialliset kysymykset ovat paikallaan.

Olen samaa mieltä asioista kuin piru mieheksi, joten siitä ei sen enempää. Mitä kyykytykseen tulee, sellainen tässä taisi tapahtua tahattomasti. Kjäh!

Tääl kukkona nyt Jermu hyppii,
        ja sekös meitä toisii nyppii,
        On ikää pojalla vielä vähän
        me vanhemmmat kun emme totu tähän.

Hän pistää meidät heti nurin,
        ja jutuissaan on ilkikurin

Tää mikä lieenee huvi herran,
        sen selvitämme vielä kerran
        On saanut liikkeelle tääl koko sakin,
        josko antaisimme hälle pakin?

No,antaa pojan kirjoitella
        ja meidän toisten lueskella

Kun on noin erikoinen Herra!

• n52
        roosa kirjoitti:

Tääl kukkona nyt Jermu hyppii,
        ja sekös meitä toisii nyppii,
        On ikää pojalla vielä vähän
        me vanhemmmat kun emme totu tähän.

Hän pistää meidät heti nurin,
        ja jutuissaan on ilkikurin

Tää mikä lieenee huvi herran,
        sen selvitämme vielä kerran
        On saanut liikkeelle tääl koko sakin,
        josko antaisimme hälle pakin?

No,antaa pojan kirjoitella
        ja meidän toisten lueskella

Kun on noin erikoinen Herra!

Tääl kanojen joukossa nyt jermua kaivattiin
        Kun sanoille hänen naurettiin.
        On ikää hänellä miehen nimeen.
        Me nuorempienkin sanoja kuuntelemme.

Hän meille iloa antaa,
        Ja jutuissaan naurua kantaa.

Tää lieneen luonne herran,
        se selvinnyt on jo jonkin verran.
        On saanut piristystä aikaan,
        jospa kiitoksen esitänkin samalla kertaa.

No,lisää kirjoituksia häneltä.
        Iloa kun voipi aina lisätä.

Kun on noin mukava Suomalainen mies. =)

• Jermu

Joten annan vastauksien raikaa...
        Se kysymysten määrä oli vain pieni herja siitä, koska itse olit laittanut aluksi "pari kysymystä Jermulle.." Se siitä.
        Noista palstahäiriköistä sen verran, että saatanhan minäkin aiheuttaa häiriötä, mutta minulla on myös selkeät faktat puoltamaan omia toimintoja. Pääsääntöisesti kirjoittelen ja joudun tappeluksiin omissa aloituksissa. Yritän pysytellä poissa toisten asiallisista avauksista, ettei ne menis ihan sotkuun. Siksi en allekirjoita tuota väitettäsi, että joku ei uskalla olla erimieltä kanssani, koska kyykäytän hänet. Katsoppas noita juttuja ja käytä hieman enemmän aikaa, ennenkuin väität tuollaisia asioita..Paljonkos siellä nyt on niitä minun tappeluksia todellisuudessa ja varsinkin muitten avauksissa??? Aikaslailla vähän on oikea vastaus.
        Se, että sanon olevani tiukasti omien mielipiteitteni takana, ei tarkoita vielä mitään tappelusta mihinkään suuntaan. Itse kirjoitit, että teillä oli ongelmana joku tyyppi, joka meni henkilökohtaisuuksiin. Silloinhan minäkin pistän vauhtia masiinaan. Minulle sellainen toiminta on juuri sitä luuserointia. Te kitkitte nimenomaan yhden luuserin pois. Se, että sellaisten kirjoittelut peloittavat ja harmittavat muita, on kuitenkin yksilöllistä. Minulle tuollaiset tyypit ovat täälläkin tulleet jo selvitteleen asioita ja kuinkas on käynyt. En annakkaan periksi, enkä jää puskiin kyykkimään. Annan palaa kympillä takaisin. En todellaan kuuntele keneltäkään mitään homotteluita yms.
        Se, kuka minun tekstejä ja ns. tappeluksia on lukenut, huomaa hyvinkin äkkiä miten se kyykäytys todellisuudessa tapahtuu. Siihen ei yleensä mitään solvauksia tarvita. Tuollaisen luuserin omat sanat riittävät siihen ihan hyvin.
        Enpä oikein usko, että sellaisen hahmon, kuka täällä on kiltti ja ystävällinen tarvitsee pelätä minun sanailua. Käyppäs katsomassa kakkossivulta vaikka minun tekstini noille "linnuille". Heillä ihan harmitonta juttua ja kävin sanoon morjens. Siinä kaikki. En varmasti kävis vinoileen tuollaisia juttuja kirjoittavalle porukalle.
        Tänne kirjoittelusta. Neronleimaus tai pelkkä sattuma. Se on vain yksi klikkaus. Siinä kaikki.
        Sitten vielä noista analyyseistä.
        Sanoit sen olevan sinulle harrastus..Okei, mutta täällä kirjoitettujen rivien perusteella se on vain kaksiulotteista toimintaa. Älä jämähdä siihen tasolle. Se, että olet tekemässä analyysiä täällä toisesta harrastuksesi vuoksi, ei saa olla sinulle sokeuttamassa siltä tosiasialta, että toista ei kiinnosta ottaa selvää sinusta tai kenestäkään yhtään mitään. Vrt. tässä keskusteluun noista gallerioista yms.
        Sanoit olevasi kyllästynyt. Se on oikeastaan jokaisen oma asia. Ei voi pakoittaa pitämään toisesta.
        Hyvän päivän tuttuja varmaan kaikilla paljon, mutta ystäviä vähemmän. Minulle ystävät ovat itsestäänselvä ja tärkeä asia. Jos puhelin soi vaikka keskellä yötä, niin apua järjestetään vaikka toiselle puolelle maapalloa ja näin on myös tehty. Sen tietävät minut tuntevat ihmiset. Heille se on selviö ja sitä tietoa he eivät käytä väärin.
        Suun soittamisesta vielä. En koe siinä mitään sen kummallisempaa ihmettä. Eri mieltä oleminen on täysin eri asia, kuin suunsoitto. Tiedät sen itsekkin. Kuten aiemmin kirjoitin, en todellakaan ollut häkeltynyt siitä, että kirjoittelet "ystävällisesti" negatiivisia kysymyksiä ja olettamuksia. Se analyysin tekeminen näissä ympyröissä ei vain oikein natsaa omaan mielipiteeseeni. Uskoisin, että voit todellakin kirjoittaa ihan mitä haluat vastaukseksi, jos teet sen samalla tyylilläsi. Olethan jo ollut monestakin asiasta erimieltä ja niitä asioita voi tulla vaikka kuinka paljon. Asenne sen erimielisyyden esittämiseen ratkaisee varmasti aika paljon.

• piru mieheksi?
        Jermu kirjoitti:

Joten annan vastauksien raikaa...
        Se kysymysten määrä oli vain pieni herja siitä, koska itse olit laittanut aluksi "pari kysymystä Jermulle.." Se siitä.
        Noista palstahäiriköistä sen verran, että saatanhan minäkin aiheuttaa häiriötä, mutta minulla on myös selkeät faktat puoltamaan omia toimintoja. Pääsääntöisesti kirjoittelen ja joudun tappeluksiin omissa aloituksissa. Yritän pysytellä poissa toisten asiallisista avauksista, ettei ne menis ihan sotkuun. Siksi en allekirjoita tuota väitettäsi, että joku ei uskalla olla erimieltä kanssani, koska kyykäytän hänet. Katsoppas noita juttuja ja käytä hieman enemmän aikaa, ennenkuin väität tuollaisia asioita..Paljonkos siellä nyt on niitä minun tappeluksia todellisuudessa ja varsinkin muitten avauksissa??? Aikaslailla vähän on oikea vastaus.
        Se, että sanon olevani tiukasti omien mielipiteitteni takana, ei tarkoita vielä mitään tappelusta mihinkään suuntaan. Itse kirjoitit, että teillä oli ongelmana joku tyyppi, joka meni henkilökohtaisuuksiin. Silloinhan minäkin pistän vauhtia masiinaan. Minulle sellainen toiminta on juuri sitä luuserointia. Te kitkitte nimenomaan yhden luuserin pois. Se, että sellaisten kirjoittelut peloittavat ja harmittavat muita, on kuitenkin yksilöllistä. Minulle tuollaiset tyypit ovat täälläkin tulleet jo selvitteleen asioita ja kuinkas on käynyt. En annakkaan periksi, enkä jää puskiin kyykkimään. Annan palaa kympillä takaisin. En todellaan kuuntele keneltäkään mitään homotteluita yms.
        Se, kuka minun tekstejä ja ns. tappeluksia on lukenut, huomaa hyvinkin äkkiä miten se kyykäytys todellisuudessa tapahtuu. Siihen ei yleensä mitään solvauksia tarvita. Tuollaisen luuserin omat sanat riittävät siihen ihan hyvin.
        Enpä oikein usko, että sellaisen hahmon, kuka täällä on kiltti ja ystävällinen tarvitsee pelätä minun sanailua. Käyppäs katsomassa kakkossivulta vaikka minun tekstini noille "linnuille". Heillä ihan harmitonta juttua ja kävin sanoon morjens. Siinä kaikki. En varmasti kävis vinoileen tuollaisia juttuja kirjoittavalle porukalle.
        Tänne kirjoittelusta. Neronleimaus tai pelkkä sattuma. Se on vain yksi klikkaus. Siinä kaikki.
        Sitten vielä noista analyyseistä.
        Sanoit sen olevan sinulle harrastus..Okei, mutta täällä kirjoitettujen rivien perusteella se on vain kaksiulotteista toimintaa. Älä jämähdä siihen tasolle. Se, että olet tekemässä analyysiä täällä toisesta harrastuksesi vuoksi, ei saa olla sinulle sokeuttamassa siltä tosiasialta, että toista ei kiinnosta ottaa selvää sinusta tai kenestäkään yhtään mitään. Vrt. tässä keskusteluun noista gallerioista yms.
        Sanoit olevasi kyllästynyt. Se on oikeastaan jokaisen oma asia. Ei voi pakoittaa pitämään toisesta.
        Hyvän päivän tuttuja varmaan kaikilla paljon, mutta ystäviä vähemmän. Minulle ystävät ovat itsestäänselvä ja tärkeä asia. Jos puhelin soi vaikka keskellä yötä, niin apua järjestetään vaikka toiselle puolelle maapalloa ja näin on myös tehty. Sen tietävät minut tuntevat ihmiset. Heille se on selviö ja sitä tietoa he eivät käytä väärin.
        Suun soittamisesta vielä. En koe siinä mitään sen kummallisempaa ihmettä. Eri mieltä oleminen on täysin eri asia, kuin suunsoitto. Tiedät sen itsekkin. Kuten aiemmin kirjoitin, en todellakaan ollut häkeltynyt siitä, että kirjoittelet "ystävällisesti" negatiivisia kysymyksiä ja olettamuksia. Se analyysin tekeminen näissä ympyröissä ei vain oikein natsaa omaan mielipiteeseeni. Uskoisin, että voit todellakin kirjoittaa ihan mitä haluat vastaukseksi, jos teet sen samalla tyylilläsi. Olethan jo ollut monestakin asiasta erimieltä ja niitä asioita voi tulla vaikka kuinka paljon. Asenne sen erimielisyyden esittämiseen ratkaisee varmasti aika paljon.

Valitettavasti minulla nyt vastaavasti ei kovin paljoa aikaa ole, mutta yritän vastata mahdollisimman lyhyesti tällä kertaa.

Oli mukavaa huomata, että osaat vastata asiallisesti ja rauhallisestikin. Useinhan minä täällä pyörin - lukuunottamatta työssäoloaikaani - ja uskaltaisinpa väittää lukeneeni lähes kaikki kirjoituksesi. Olen siis ollut kanssasi keskustelemassa hauskoistakin aiheista - jolloin siis sanoit minua hyväksi tyypiksi. Ajan mittaan lukiessani tekstejäsi enemmän tuo kyykäyttämisen halusi alkoi korostumaan niin paljon, että halusin kysyä siitä sinulta suoraan.

Palstahäiriköistä puhuit. En minä sinua häirikkönä pidä. Jokainen luonnollisesti puolustaa omaa kantaansa, jos se on ehdoton, mutta jatkuva kyykäytteleminen siis tuntuu ja kuulostaa ilkeältä. Sanoit mieluiten pysyväsi omien aloitustesi alla ettet joutuisi tappeluksiin muiden kirjoittajien kanssa. Tuosta kommentistasi tulee väkisinkin mielikuva kaverista, joka ei osaa rauhallisesti keskustella eri mieltä olevien henkilöiden kanssa, ja pelkää siis tietoisestikin osallistua muiden ketjuihin. Nyt kuitenkin olemme itse kukin huomanneet, että osaat kirjoittaa ja vastailla myös rauhallisesti. Meistä kumpikaan ei sotakirvestä ole käsittääkseni edes vilauttanut. Asiallisesti siis mielestäni olemme keskustelemaan pystyneet.

Kyllästynyt olin pelkästään jatkuvasti toistuviin kyykytys- ja kyykäytysintoihisi, en muuhun. Haluaisin lisäksi oikaista kirjoituksessasi mainitsemasi mieltymykseni analyysien tekemiseen. Käytit sanaa "harrastus". Ei analyysien tekeminen täällä palstalla minulle harrastus ole. Olen pelkästään kiinnostunut ihmisistä, henkilöistä - sielläkin nimimerkkien takana. Sanoin sen kirjoituksessani mielestäni täysin selkein sanoin. Ihminen persoonana on aina kiehtonut minua. On mielenkiintoista huomata, kuinka joskus jonkun ihmisen persoona lähes sitä sisintä - sekavaakin sisintä - myöten paljastuu jo hänen parista ensimmäisestä kommentistaan. Siinähän yksi keskustelujemme mauste onkin; erilaiset ihmiset vaihtavat mielipiteitä keskenään, ja toiset tuntuvat heti ikäänkuin tutummilta kuin toiset. Jokaisen oma asia on tietenkin se, millaisiin ketjuihin lähtee mukaan keskustelemaan.

Kyselit paljon myös tuosta käsityksestäni pätemisen tarpeestasi. Yksinkertaisesti voisin kiteyttää pari kolme asiaa samaan nippuun:

Mielestäni pakonomainen tarve kyykäyttää vähänkin vastenmielisiltä tuntuvia henkilöitä on täysin sama asia kuin pakonomainen tarve päteä. Samoin se on mielestäni täysin sama asia kuin pieniltäkin kiviltä piiloutuminen.

Minun kanssani jutellessasi et siis pieniltä kiviltä piiloutunut, ja toivoisin että jatkossakin voisimme asiallisesti keskustella. Uskoisinpa myös ettei se jääkään vain toiveeksi, koska olemme jo monet kerrat tuolla muualla jutelleetkin - siis kevyissä ja hauskoissakin aiheissa. Kättä päälle löisin ja pipoa nostaisin, jos sopii?

• Jermu

Valitettavasti minulla nyt vastaavasti ei kovin paljoa aikaa ole, mutta yritän vastata mahdollisimman lyhyesti tällä kertaa.

Oli mukavaa huomata, että osaat vastata asiallisesti ja rauhallisestikin. Useinhan minä täällä pyörin - lukuunottamatta työssäoloaikaani - ja uskaltaisinpa väittää lukeneeni lähes kaikki kirjoituksesi. Olen siis ollut kanssasi keskustelemassa hauskoistakin aiheista - jolloin siis sanoit minua hyväksi tyypiksi. Ajan mittaan lukiessani tekstejäsi enemmän tuo kyykäyttämisen halusi alkoi korostumaan niin paljon, että halusin kysyä siitä sinulta suoraan.

Palstahäiriköistä puhuit. En minä sinua häirikkönä pidä. Jokainen luonnollisesti puolustaa omaa kantaansa, jos se on ehdoton, mutta jatkuva kyykäytteleminen siis tuntuu ja kuulostaa ilkeältä. Sanoit mieluiten pysyväsi omien aloitustesi alla ettet joutuisi tappeluksiin muiden kirjoittajien kanssa. Tuosta kommentistasi tulee väkisinkin mielikuva kaverista, joka ei osaa rauhallisesti keskustella eri mieltä olevien henkilöiden kanssa, ja pelkää siis tietoisestikin osallistua muiden ketjuihin. Nyt kuitenkin olemme itse kukin huomanneet, että osaat kirjoittaa ja vastailla myös rauhallisesti. Meistä kumpikaan ei sotakirvestä ole käsittääkseni edes vilauttanut. Asiallisesti siis mielestäni olemme keskustelemaan pystyneet.

Kyllästynyt olin pelkästään jatkuvasti toistuviin kyykytys- ja kyykäytysintoihisi, en muuhun. Haluaisin lisäksi oikaista kirjoituksessasi mainitsemasi mieltymykseni analyysien tekemiseen. Käytit sanaa "harrastus". Ei analyysien tekeminen täällä palstalla minulle harrastus ole. Olen pelkästään kiinnostunut ihmisistä, henkilöistä - sielläkin nimimerkkien takana. Sanoin sen kirjoituksessani mielestäni täysin selkein sanoin. Ihminen persoonana on aina kiehtonut minua. On mielenkiintoista huomata, kuinka joskus jonkun ihmisen persoona lähes sitä sisintä - sekavaakin sisintä - myöten paljastuu jo hänen parista ensimmäisestä kommentistaan. Siinähän yksi keskustelujemme mauste onkin; erilaiset ihmiset vaihtavat mielipiteitä keskenään, ja toiset tuntuvat heti ikäänkuin tutummilta kuin toiset. Jokaisen oma asia on tietenkin se, millaisiin ketjuihin lähtee mukaan keskustelemaan.

Kyselit paljon myös tuosta käsityksestäni pätemisen tarpeestasi. Yksinkertaisesti voisin kiteyttää pari kolme asiaa samaan nippuun:

Mielestäni pakonomainen tarve kyykäyttää vähänkin vastenmielisiltä tuntuvia henkilöitä on täysin sama asia kuin pakonomainen tarve päteä. Samoin se on mielestäni täysin sama asia kuin pieniltäkin kiviltä piiloutuminen.

Minun kanssani jutellessasi et siis pieniltä kiviltä piiloutunut, ja toivoisin että jatkossakin voisimme asiallisesti keskustella. Uskoisinpa myös ettei se jääkään vain toiveeksi, koska olemme jo monet kerrat tuolla muualla jutelleetkin - siis kevyissä ja hauskoissakin aiheissa. Kättä päälle löisin ja pipoa nostaisin, jos sopii?

Kaikki kirjoitukset...tarkoitatko täällä 50 palstalla? Jos olen sanonut sinua hyväksi tyypiksi, niin silloin olen tarkoittanut sitä. Et sitten ylpisty...
        Kyykäyttelyjuttu on osa tätä imagoa ja suurin osa siitä on pelkkää huumoripuhetta. Kuten sanoin jo aiemmin, niin täälläkään ei pahemmin ole tappeluksia ollut, joten se vain on tullut osaksi minun jokapäiväistä puhetyyliä. Joka tapauksessa se on minussa sellainen realiteetti, että en kiellä sitä ominaisuutta minussa. Periksi ei anneta, vaikka henki menis.
        Se juttu noista omissa ketjuissa heilumisesta on peruja tuolta Hakkikselta (chatpalstalta ja Kaffeelta) ja perustuu sopimukseen, ettei asiallisisia aloituksia mentäis heti turmeleen tms. En ole koskaan arkaillut vastailla muitten aloituksiin, mutta kyllähän sinä varmaan ymmärrät, ettei kaikkeen voi olla mielipidettä tai kaikki aiheet kiinnosta.
        Saatoin lukea sen sinun analysointi-jutun hieman negatiivisessa mielessä...Se juontaa noihin kaffeepalstan juttuihin, koska olin aika kyllästynyt keskusteluihin, joissa ruodittiin koko ajan vain kirjoittajan vaikuttimia ja kirjoittajan ominaisuuksia..Eikä ollenkaan sitä asiaa. Siitä rehellinen anteeksipyyntö.
        Vastenmielinen henkilö ei ole peruste kyykytykselle, hänen vastenmielinen toimintansa on sitä aina.
        Pieni juttu sinulle vielä, että ymmärtäisit jotain ehkäpä paremmin..Siis lisää materiaalia sinne "failiin". Olen tehnyt paljon töitä, joissa olen nähnyt paljon skeidaa tapahtuvan ihmisille. Päällimmäisenä on ollut ajatus siitä, miksi se paha tapahtuu aina syyttömille ihmisille. Heitä sitten siitä ylös nostellessa ja tavaroita maasta keräillessä on mieleeni tullut ajatus, ettei koskaan minulle.. Ei koskaan, vaikka henki menis. Kyseessä on siis tilanne, ettei minun tarvitse olla henkilökohtaisesti olla kokenut mitään ylipääsemättömän katkeraa tai pahaa, mutta se mitä olen muuten nähnyt, riittää. Usko tai et, kun sanon, ettei se ole mitään "Kotikatua" TV:stä.
        Kättä päälle, pipoa ei tarvitse täällä.

• Jermu
        Maalaismies* kirjoitti:

Yliopiston puutarhassa on koepalstoja, joilla kokeillaan erilaisten kasvien sopeutumista erilaisiin olosuhteisiin. Toiset olivat hyvinkin niukassa maastossa ja vähällä ravinteella. Toisille koepalstoille oli laitettu hyvät kastelujärjestelmät ja multa oli ravinteita täynnä.
        Koepalstan 55.5 kukilla oli melko hyvät oltavat. Vettä ja ravinteita oli riittävästi, mutta maa oli tamppautunut vuosien varrella kivikovaksi. Siihen oli vaikea uusien kasvien juurtua.
        Koepalstalla 55.5 oli sellainen erityispiirre, että palstan kasvien annettiin rauhassa elää ja olla ja kukkien hoitaja kävi vain hyvinkin vaikeitten kasveja vaivaavien sairauksien tai todellisten rikkakasvien kimppuun. Sinänsä kukilla oli rauhallista olla, mutta pientä kähinää oli ilmassa silloin tällöin.
        Palstalla asusteli erilaisia ruusuja, vuokkoja, liljoja, hyasintteja jne. Kukkalajeja oli paljon ja suurinpana alaa veivät tietysti monivuotiset lajikkeet.
        Yöllä oli ollut kylmä ja aamulla paksu usva peitti koko puutarhan ja tietysti tuonkin koepalstan 55.5:n. Kukat puistelivat aamuauringossa usvan mukanaan tuomaa kosteutta terälehdiltään ja oksiltaan. Oli tulossa hieno päivä palstalle...Mutta mitä tuossa hämärimmässä nurkassa oikein oli..Mikä se oikein on, kyselivät kukat toisiltaan. "Se on ohdake.." Vastaa Juhannusruusu toisille. "Mikä se on..? Eihän se ole kukka, miksi se siis on täällä?" kyselee joukko pieniä kukkia isompien puskien suojasta.
        "En tiedä miksi se on täällä, mutta olen kuullut tarinoita niistä ja ne eivät kaikki ole miellyttäviä..Mitähän tästäkin tulee...No minusta tuntuu, että saamme sen pian nähdä."
        "Eikös se ole kivaa, että palstalla kasva uusia kasveja?" Kyselee hiljaa joku pieni kukkanen huoltopolun vierestä. "Niin, tavallisesti se olisikin ihan hauskaa, mutta tämä ei olekkaan tavallinen kasvi. Se on ohdake. Se raivaa tieltään kaiken saadakseen itselleen elintilaa..Tai niin olen ainakin kuullut." Vastaa Juhannusruusu.
        "Eihän, se siis tulee valloittamaan ja tukahduttamaan koko meidän palstan..niin kiva ja rauhallinen palsta kuin meidän palsta on aina ollut..Nyyh nyyh!!!" Siellä alkaa kuulua voihke ja nyyhkytys pitkin poikin palstaa, kun tarina alkaa ohdakkeesta levitä.
        "Puhu sille jotain..." Sanoo narsissi Juhannusruusun vierestä. "Hyvä on, mutta vasta sitten, kun nuo palstan pienimmät ovat taas illalla menneet nukkumaan.

• n52
        Jermu kirjoitti:

Yliopiston puutarhassa on koepalstoja, joilla kokeillaan erilaisten kasvien sopeutumista erilaisiin olosuhteisiin. Toiset olivat hyvinkin niukassa maastossa ja vähällä ravinteella. Toisille koepalstoille oli laitettu hyvät kastelujärjestelmät ja multa oli ravinteita täynnä.
        Koepalstan 55.5 kukilla oli melko hyvät oltavat. Vettä ja ravinteita oli riittävästi, mutta maa oli tamppautunut vuosien varrella kivikovaksi. Siihen oli vaikea uusien kasvien juurtua.
        Koepalstalla 55.5 oli sellainen erityispiirre, että palstan kasvien annettiin rauhassa elää ja olla ja kukkien hoitaja kävi vain hyvinkin vaikeitten kasveja vaivaavien sairauksien tai todellisten rikkakasvien kimppuun. Sinänsä kukilla oli rauhallista olla, mutta pientä kähinää oli ilmassa silloin tällöin.
        Palstalla asusteli erilaisia ruusuja, vuokkoja, liljoja, hyasintteja jne. Kukkalajeja oli paljon ja suurinpana alaa veivät tietysti monivuotiset lajikkeet.
        Yöllä oli ollut kylmä ja aamulla paksu usva peitti koko puutarhan ja tietysti tuonkin koepalstan 55.5:n. Kukat puistelivat aamuauringossa usvan mukanaan tuomaa kosteutta terälehdiltään ja oksiltaan. Oli tulossa hieno päivä palstalle...Mutta mitä tuossa hämärimmässä nurkassa oikein oli..Mikä se oikein on, kyselivät kukat toisiltaan. "Se on ohdake.." Vastaa Juhannusruusu toisille. "Mikä se on..? Eihän se ole kukka, miksi se siis on täällä?" kyselee joukko pieniä kukkia isompien puskien suojasta.
        "En tiedä miksi se on täällä, mutta olen kuullut tarinoita niistä ja ne eivät kaikki ole miellyttäviä..Mitähän tästäkin tulee...No minusta tuntuu, että saamme sen pian nähdä."
        "Eikös se ole kivaa, että palstalla kasva uusia kasveja?" Kyselee hiljaa joku pieni kukkanen huoltopolun vierestä. "Niin, tavallisesti se olisikin ihan hauskaa, mutta tämä ei olekkaan tavallinen kasvi. Se on ohdake. Se raivaa tieltään kaiken saadakseen itselleen elintilaa..Tai niin olen ainakin kuullut." Vastaa Juhannusruusu.
        "Eihän, se siis tulee valloittamaan ja tukahduttamaan koko meidän palstan..niin kiva ja rauhallinen palsta kuin meidän palsta on aina ollut..Nyyh nyyh!!!" Siellä alkaa kuulua voihke ja nyyhkytys pitkin poikin palstaa, kun tarina alkaa ohdakkeesta levitä.
        "Puhu sille jotain..." Sanoo narsissi Juhannusruusun vierestä. "Hyvä on, mutta vasta sitten, kun nuo palstan pienimmät ovat taas illalla menneet nukkumaan.

miten ihana kertomus!
        Kukkaiskieltä piikkien ja ruusujen kera. =)

• Maalaismies*
        Jermu kirjoitti:

Darwinin mukaan uuden lajin ilmestyminen tiettyyn populatioon merkitsee vääjäämättä valtausyritystä. Jos rahkeet riittävät, uusi laji syrjäyttää entisen kokonaan.

Ei ole epäilystäkään siitä, mitä tapahtuu jos ohdakkeen annetaan vapaasti mellastaa ruusutarhassa. Kohta on vain ohdakkeita. Eri asia tietenkin, jos pitää ohdakkeista enemmän kuin ruusuista.

• yopollo
        Jermu kirjoitti:

Jaaaha, täälläkös sitä taas kuuluu rikkaruohojen kälinää. Se on kyllä niin että meidän kaalimaa se on viisivuotissuunnitelman ykkönen tiplujen määrässä eikä silloin puhuta puuta heinää (puu, heinä? Rikkaruohoja! Herbisiidit, heti tänne täyslaidallinen!). Siitä vain kaikkien kaalit paisumaan ainoita oikeita ajatuksia, iltakuudelta lausumme sitten yhteen ääneen auringonlaskuun asti politbyroon päätöksiä hymiöiden käytöstä. Kasvakaa!

• yopollo
        Maalaismies* kirjoitti:

Darwinin mukaan uuden lajin ilmestyminen tiettyyn populatioon merkitsee vääjäämättä valtausyritystä. Jos rahkeet riittävät, uusi laji syrjäyttää entisen kokonaan.

Ei ole epäilystäkään siitä, mitä tapahtuu jos ohdakkeen annetaan vapaasti mellastaa ruusutarhassa. Kohta on vain ohdakkeita. Eri asia tietenkin, jos pitää ohdakkeista enemmän kuin ruusuista.

vaan olosuhteiden muutos on antanut tilaa uuden lajin juurtumiseen.

Jos olosuhteet pysyvät vakiona, lajisto ei muutu.

• Jermu kirjoitti:

Tää on hyvä. Kirjoita lisää.
        Tunnetko muuten Rudia lepakkoluolasta :)?

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

"Miksi tulit tänne? Olisit voinut valita minkä tahansa avoimen palstan, jossa olisi ollut paljon tilaa. Miksi siis tulit tänne? Olen kuulut sinusta ja niistä tapahtumista, mihin olet muilla palstoilla joutunut.." Juhannusruusu on tiukkana ja suuntaan terävän analysoivan katseensa ohdakkeeseen. "Vai sellaista olet kuullut..Mutta ymmärräthän, ettei harha ole vainon väärti" Naurahtaa ohdake ja pilven liukumista kuun eteen.
        "Sinua näyttää vain naurattavan tämä tilanne, miksi?" "Niinpähän tuo naurattaa...Kuu näyttää hienolta, vai mitä? Ei älä vastaa, sillä se on.. Se vain on. Täällä on varmaan hyvä asustaa..Saatan itsekkin jäädä tänne..Ainakin hetkeksi." Ohdakkeen sanat putoilevat hiljalleen ja Juhannusruusu ei oikein tiedä mitä sanoa. "Täällä on ja oli hyvä asua...Sinäkin mahdut tänne..Mutta joitakin kukkia peloittaa..Siis, koska et ole kukka..Siis olethan kasvi, mutta et ole kukka ja sinulla on ollut tapana vallata palstoja ja aiheuttaa kaaosta..Sitäkö tulit täältä hakemaan?"
        "Sinulla on paljon kysymyksiä, mutta en tiedä onko minulla kaikkeen vastauksia. Puhuit pelosta. Peloittaako sinua tulla tähän äärelle..Tiedä vaikka tukahdut tähän paikkaan..Kiitos vain, että sain tulla..Hienoa huomata, että olette täällä avoimia uusille asioille ja ette yritä pitää yllä mitään >rasismia< "Näin naurahtaa tuo ohdake kyselijälleen.
        "Itseasiassa ei peloita yhtään..En tiedä miksi, mutta ei peloita. Eeeei emme me ole täällä rasisteja" Sopertaa Juhannusruusu hämillään.
        "Et tosiaan taida pelätä, mutta jotkut pelkäävät ja he kävivät tuossa päivällä puskien suojasta huutelemassa minulle. Ei heillä olisi mitään todellisia mahdollisuuksia menestyä täällä, jos heitä ei suojeltaisi. Ulkona he olisivat aikapäiviä sitten kerätty kompostiin multaa tuottamaan." Ohdake vaikenee.
        "Niin olet oikeassa, he ovat päässeet liian helpolla tai he eivät ole oikeita lajikkeita kestämään kolhuja ja vaikeuksia.." Juhannusruusu ei keksi enää sanottavaa ja se taipuu hiljaa yön pimeyteen.
        Seuraavana aamuna alkaa pienoinen poru ja kitinä tuolla koepalstalla. Ohdake on levittäytynyt uuden pistokkaan verran kovaan maaperään. Muutama kasvi jaksaa sentään jutella niitä näitä ja parin kasvin mielipiteet ovat yleistä mielipidettä vastaan. He jopa uskaltavat puolustaa tuota uutta tulokasta. Tietysti heitä pilkataankin tuosta mielipiteestään, mutta he pysyttelevät lujina.
        "Huomenta..Hohhoijaa, onpas kiva syntyä tänne palstalle..Minä olen uusi..niin siis uusi kukka."
        Ohdake kääntää katseensa aivan alas ja totta tosiaan, sen juurelta pilkotti pieni uusi kukkanen. "Mitäs sinä siinä oikein teet..hus hus, hopi hopi. Ei se ole mikään paikka sinunlaiselle kukalle." "Kuka sinä olet? Minä olen..Minä olen kukka." Sanoo epäröiden tuo uusi kukkanen, joka ei edes tiedä mihin lajiin kuuluu.
        "Minä olen ohdake. Minä olen kai sitten ihan tavallinen kasvi vain. Mutta sinä et ole tavallinen kukka. Sinä olet aika harvinainen kukka. Sinä olet valkovuokko ja sinun paikkasi olisi tuolla, jossa olisi enemmän vettä ja ravinteita." "Minä jään tähän" Sanoo valkovuokko niskojaan nakellen ja alkaa mököttämään.
        "Senkus jäät sitten, mutta minä vain kerroin sinulle, ettei tämä ole paras nurkka..Tuolla on helpompi olla."

• Jermu
        Mariet kirjoitti:

Tää on hyvä. Kirjoita lisää.
        Tunnetko muuten Rudia lepakkoluolasta :)?

Jos kone kadottaa kaikki mun kirjoitukset. Viitti tuhatta kertaa kirjuuttaa. On tää niin kauheeta...Nyyh nyyh! Kjäh!

• n52
        Jermu kirjoitti:

"Miksi tulit tänne? Olisit voinut valita minkä tahansa avoimen palstan, jossa olisi ollut paljon tilaa. Miksi siis tulit tänne? Olen kuulut sinusta ja niistä tapahtumista, mihin olet muilla palstoilla joutunut.." Juhannusruusu on tiukkana ja suuntaan terävän analysoivan katseensa ohdakkeeseen. "Vai sellaista olet kuullut..Mutta ymmärräthän, ettei harha ole vainon väärti" Naurahtaa ohdake ja pilven liukumista kuun eteen.
        "Sinua näyttää vain naurattavan tämä tilanne, miksi?" "Niinpähän tuo naurattaa...Kuu näyttää hienolta, vai mitä? Ei älä vastaa, sillä se on.. Se vain on. Täällä on varmaan hyvä asustaa..Saatan itsekkin jäädä tänne..Ainakin hetkeksi." Ohdakkeen sanat putoilevat hiljalleen ja Juhannusruusu ei oikein tiedä mitä sanoa. "Täällä on ja oli hyvä asua...Sinäkin mahdut tänne..Mutta joitakin kukkia peloittaa..Siis, koska et ole kukka..Siis olethan kasvi, mutta et ole kukka ja sinulla on ollut tapana vallata palstoja ja aiheuttaa kaaosta..Sitäkö tulit täältä hakemaan?"
        "Sinulla on paljon kysymyksiä, mutta en tiedä onko minulla kaikkeen vastauksia. Puhuit pelosta. Peloittaako sinua tulla tähän äärelle..Tiedä vaikka tukahdut tähän paikkaan..Kiitos vain, että sain tulla..Hienoa huomata, että olette täällä avoimia uusille asioille ja ette yritä pitää yllä mitään >rasismia< "Näin naurahtaa tuo ohdake kyselijälleen.
        "Itseasiassa ei peloita yhtään..En tiedä miksi, mutta ei peloita. Eeeei emme me ole täällä rasisteja" Sopertaa Juhannusruusu hämillään.
        "Et tosiaan taida pelätä, mutta jotkut pelkäävät ja he kävivät tuossa päivällä puskien suojasta huutelemassa minulle. Ei heillä olisi mitään todellisia mahdollisuuksia menestyä täällä, jos heitä ei suojeltaisi. Ulkona he olisivat aikapäiviä sitten kerätty kompostiin multaa tuottamaan." Ohdake vaikenee.
        "Niin olet oikeassa, he ovat päässeet liian helpolla tai he eivät ole oikeita lajikkeita kestämään kolhuja ja vaikeuksia.." Juhannusruusu ei keksi enää sanottavaa ja se taipuu hiljaa yön pimeyteen.
        Seuraavana aamuna alkaa pienoinen poru ja kitinä tuolla koepalstalla. Ohdake on levittäytynyt uuden pistokkaan verran kovaan maaperään. Muutama kasvi jaksaa sentään jutella niitä näitä ja parin kasvin mielipiteet ovat yleistä mielipidettä vastaan. He jopa uskaltavat puolustaa tuota uutta tulokasta. Tietysti heitä pilkataankin tuosta mielipiteestään, mutta he pysyttelevät lujina.
        "Huomenta..Hohhoijaa, onpas kiva syntyä tänne palstalle..Minä olen uusi..niin siis uusi kukka."
        Ohdake kääntää katseensa aivan alas ja totta tosiaan, sen juurelta pilkotti pieni uusi kukkanen. "Mitäs sinä siinä oikein teet..hus hus, hopi hopi. Ei se ole mikään paikka sinunlaiselle kukalle." "Kuka sinä olet? Minä olen..Minä olen kukka." Sanoo epäröiden tuo uusi kukkanen, joka ei edes tiedä mihin lajiin kuuluu.
        "Minä olen ohdake. Minä olen kai sitten ihan tavallinen kasvi vain. Mutta sinä et ole tavallinen kukka. Sinä olet aika harvinainen kukka. Sinä olet valkovuokko ja sinun paikkasi olisi tuolla, jossa olisi enemmän vettä ja ravinteita." "Minä jään tähän" Sanoo valkovuokko niskojaan nakellen ja alkaa mököttämään.
        "Senkus jäät sitten, mutta minä vain kerroin sinulle, ettei tämä ole paras nurkka..Tuolla on helpompi olla."

on kauniisti kerrottua sadun kirjaimin..

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

Taivaalla lentävä lokki truiskaisee jotain ja mäjähtää Narsissin juurelle (ehkä vähän päällekkin). Linnun tuotoksethan on kasveille mitä parasta lannoitetta ja niinpä Narsissi saa tuosta pläjäyksestä pienen lannoitehumalan oireita.."Olen suuri, olen paras ja kaunein..Olen voittamaton.." Se miettii itsekseen, kun lannoite vaikuttaa sen suonissa.
        Ehkäpä se ei ollutkaan niin pieni vaikutus, mutta joka tapauksessa siitä rohkaistuneena se siirtyy Ohdakkeen vierelle ja alkaa kajeltaa kimeään ääneen. "Miksi sinä olet tullut pilaamaan meidän palstan. Miksi sinä et voinut pysyä poissa..Senkin katkera, ilkeä ohdake!!!Minä vielä hoitelen sinut pois täältä. Minä tunnen muita kasveja ja tunnen hoitajia ja tunnen kaikki. Minä pystyn siihen."
        "Kukas se siinä..Ai se on urhea Narsistinen kukka, joka toisela varrellaan kehuu tasapuolista kohtelua ja toisella varrellaan tönii muita tieltään..Kuinkas aiot toteuttaa sen minun poistamisen täältä. Luuletko, että minä poistun, jos sinä uhoat siinä. Sinun pyynnöstäsi tuossa sinun kohdallasi kasvaa kohta kaksi pistokasta lisää." Ohdake alkaa kurottautua kohti Narsissia, jonka olo ei olekkaan niin voimakas ja voittamaton. "Nyyh nyyh, auttakaa, Ohdake on ilkeä, se aikoo tukahduttaa asialliset kukat pois täältä meidän palstalta, nyyh nyyh!"
        Ohdake tönäisee Narsissin tieltään ja alkaa kasvattaa lisää pistokkaita.
        Pikkuinen valkovuokko on katsellut tuota kaikkea silmät pyöreänä. "Kuinka sinä teet tuon? Miksi sinä valtaat noin paljon tilaa? Ethän sinä tarvitse tilaa mihinkään?
        "Kappas, oletkin hereillä..Niin, en tarvitsekkaan, mutta he haluavat minun toimivan niin ja oikeastaan se on osa luonnettani." Vastailee Ohdake.
        "Miten niin haluavat sellaista? Hehän pelkäävät sinua..Mutta miksi sitten anna minun olla tässä..?"
        "Suu säkkiä myöten sitten. Turha on tulla uhoamaan, jos ei ole perusteita vastailla huutoonsa. Tuolta vain puskien takaa huudellaan...Ai miksi sinä saat olla siinä..No koska..No koska olet siinä ja olet harvinainen ja sen sellaista. Sinulla olisi helpompaa tuolla toisella puolella. Mutta minun puolestani voit siinä olla, kunhan et sitten tirise jälkeenpäin." Ohdake ei ihan tarkasti tiedä itsekkään, miksi se antaa tuon pienen kukan kasvaa aivan vierellään. "Äsh, olkoon.." Sanoo Ohdake hiljaa itsekseen, mutta hymyilee samalla.
        Pilvet alkavat peittää taivasta ja kohta jyrähtää ukkonen. Toisille kukille ukkoskuuro on oikea surma. Kova sade rikkoo niiden lehtiä, kaataa ne maahan ja rikkoo kukinnot...Mutta ennen vesisadetta alkaa kuulua kovaa pauketta ja ropinaa. Raekuuro..Hetkessä puutarhassa alkaa kuulua huutoa ja kiljumistä, kun nuo jääpalaset piiskaavat kukkia ja kasveja. Ohdake taipuu hieman ja peittää oksillaan pienen valkovuokon..Edes yhden pitää selviytyä, se miettii itsekseen.
        Ukkospuuska tulee ja menee, mutta nopeasta poistumisestaan huolimatta tuho on laajaa. Kestää pitkään, ennenkuin jotkut kasvit palaavat tuolle palstalle, jos palaavat ollenkaan.
        Ohdake oikaisee itsensä ja ravistelee vesipisaroita päältään. Sitä nuo rakeet ja sade eivät pysty vahingoittamaan. Valkovuokko on myös täysin kunnossa ja se kohottaa katseensa. "Miksi teit noin?? Eikös sinun pitänyt olla sellainen tuhoaja vain..taidatkin olla sellainen pehmoilija..Kihihiiihiii" Valkovuokko kihertää ja nauttii tilanteesta.
        "Oletkos siinä..Pitäähän minun rakeilta jotenkin suojautua ja siinä samalla sait suojan sinäkin. Taisi olla vahinko tuo. Ensi kerralla käännyn toiseen suuntaan, niin loppuu suunsoitto kerralla." Ohdake uhoaa ja kääntää kasvonsa, ettei Valkovuokko näe hänen hymyään.
        "Sanot vain, senkin pehmoilija..Kihihiiii"

• Jermu
        n52 kirjoitti:

on kauniisti kerrottua sadun kirjaimin..

En tunnista itseäni noista sanoistasi.Kjäh!
        Huomenta. Kaikki ok?

• n52
        Jermu kirjoitti:

Huomenta. Kaikki ok?

mielenkiintoinen yö =)

Ps.pitää pysyä vielä hereillä ja viedä iltatähti ehkä kouluun.
        Siis kai huomenta...

• n52
        Jermu kirjoitti:

Taivaalla lentävä lokki truiskaisee jotain ja mäjähtää Narsissin juurelle (ehkä vähän päällekkin). Linnun tuotoksethan on kasveille mitä parasta lannoitetta ja niinpä Narsissi saa tuosta pläjäyksestä pienen lannoitehumalan oireita.."Olen suuri, olen paras ja kaunein..Olen voittamaton.." Se miettii itsekseen, kun lannoite vaikuttaa sen suonissa.
        Ehkäpä se ei ollutkaan niin pieni vaikutus, mutta joka tapauksessa siitä rohkaistuneena se siirtyy Ohdakkeen vierelle ja alkaa kajeltaa kimeään ääneen. "Miksi sinä olet tullut pilaamaan meidän palstan. Miksi sinä et voinut pysyä poissa..Senkin katkera, ilkeä ohdake!!!Minä vielä hoitelen sinut pois täältä. Minä tunnen muita kasveja ja tunnen hoitajia ja tunnen kaikki. Minä pystyn siihen."
        "Kukas se siinä..Ai se on urhea Narsistinen kukka, joka toisela varrellaan kehuu tasapuolista kohtelua ja toisella varrellaan tönii muita tieltään..Kuinkas aiot toteuttaa sen minun poistamisen täältä. Luuletko, että minä poistun, jos sinä uhoat siinä. Sinun pyynnöstäsi tuossa sinun kohdallasi kasvaa kohta kaksi pistokasta lisää." Ohdake alkaa kurottautua kohti Narsissia, jonka olo ei olekkaan niin voimakas ja voittamaton. "Nyyh nyyh, auttakaa, Ohdake on ilkeä, se aikoo tukahduttaa asialliset kukat pois täältä meidän palstalta, nyyh nyyh!"
        Pikkuinen valkovuokko on katsellut tuota kaikkea silmät pyöreänä. "Kuinka sinä teet tuon? Miksi sinä valtaat noin paljon tilaa? Ethän sinä tarvitse tilaa mihinkään?
        "Kappas, oletkin hereillä..Niin, en tarvitsekkaan, mutta he haluavat minun toimivan niin ja oikeastaan se on osa luonnettani." Vastailee Ohdake.
        "Miten niin haluavat sellaista? Hehän pelkäävät sinua..Mutta miksi sitten anna minun olla tässä..?"
        "Suu säkkiä myöten sitten. Turha on tulla uhoamaan, jos ei ole perusteita vastailla huutoonsa. Tuolta vain puskien takaa huudellaan...Ai miksi sinä saat olla siinä..No koska..No koska olet siinä ja olet harvinainen ja sen sellaista. Sinulla olisi helpompaa tuolla toisella puolella. Mutta minun puolestani voit siinä olla, kunhan et sitten tirise jälkeenpäin." Ohdake ei ihan tarkasti tiedä itsekkään, miksi se antaa tuon pienen kukan kasvaa aivan vierellään. "Äsh, olkoon.." Sanoo Ohdake hiljaa itsekseen, mutta hymyilee samalla.
        Pilvet alkavat peittää taivasta ja kohta jyrähtää ukkonen. Toisille kukille ukkoskuuro on oikea surma. Kova sade rikkoo niiden lehtiä, kaataa ne maahan ja rikkoo kukinnot...Mutta ennen vesisadetta alkaa kuulua kovaa pauketta ja ropinaa. Raekuuro..Hetkessä puutarhassa alkaa kuulua huutoa ja kiljumistä, kun nuo jääpalaset piiskaavat kukkia ja kasveja. Ohdake taipuu hieman ja peittää oksillaan pienen valkovuokon..Edes yhden pitää selviytyä, se miettii itsekseen.
        Ukkospuuska tulee ja menee, mutta nopeasta poistumisestaan huolimatta tuho on laajaa. Kestää pitkään, ennenkuin jotkut kasvit palaavat tuolle palstalle, jos palaavat ollenkaan.
        Ohdake oikaisee itsensä ja ravistelee vesipisaroita päältään. Sitä nuo rakeet ja sade eivät pysty vahingoittamaan. Valkovuokko on myös täysin kunnossa ja se kohottaa katseensa. "Miksi teit noin?? Eikös sinun pitänyt olla sellainen tuhoaja vain..taidatkin olla sellainen pehmoilija..Kihihiiihiii" Valkovuokko kihertää ja nauttii tilanteesta.
        "Oletkos siinä..Pitäähän minun rakeilta jotenkin suojautua ja siinä samalla sait suojan sinäkin. Taisi olla vahinko tuo. Ensi kerralla käännyn toiseen suuntaan, niin loppuu suunsoitto kerralla." Ohdake uhoaa ja kääntää kasvonsa, ettei Valkovuokko näe hänen hymyään.

valvoa.Satu!

• n52
        Jermu kirjoitti:

Huomenta. Kaikki ok?

jo kirjoittanut tuolle sadulle lopun?

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

Päivät kuluvat ja elämä vakiintuu tuolla koepalstalla 55.5. Uusia kasveja tulee ja menee.
        Jotkut vanhoista kasveista haluaisivat siirtyä pois vihreämmille palstoille, mutta ne ovat kuitenkin liian kiinni omassa palstassaan.
        Eräänä iltana Juhannusruusu tulee Ohdakkeen lähelle ja aloittaa varovasti keskustelun.
        "Olet ollut hiljaa viime aikoina. Oletko saanut mitä halusit? Viihdytkö täällä? Kuten sanoin, tämä on rauhallinen palsta..Siis ainakin yleensä."
        "Hmmmm, tulet aina kysymyskimpun kanssa, mutta milloin tulet vain siihen vierelle katsomaan auringonlaskua tai tähtiä? Hiljaa ja ilman kysymyksiä..Vain siihen, koska voit tehdä sen."
        "Olet oikeassa, olet niin oikeassa, mutta useat kasveista jotenkin luottavat minuun ja kokemukseeni erilaisissa asioissa." Juhanusruusu vaikenee ja katsoo illan viimeisen valonkajoon.
        "Teillä on hyvin asiat täällä..Kasvaahan täällä peräti Valkovuokkokin..Sitä en ole monella palstalla nähnyt ja hyvin harvinainen se on luonnossakin. Se kertoo jotain palstasta ja siitä, että se kannattaa ylläpitää kunnossa."
        "Sinä pelastit sen silloin raekuuron aikana...Miksi teit sen? Et voi olla läpeesi paha."
        "Mikä lienee hetken oikku..Ei tule toistumaan..hah!" Ohdake naurahtaa ja katsoo ensimmäisiin tähtiin. "Katsoppas noita tähtiä..Ne vain ovat..Toivoisin, että ymmärtäisit, että on asioita, jotka vain ovat..Et löydä vastauksia kyselemällä. Joihinkin löydät vastauksen kokemalla ja joihinkin et löydä koskaan." Ohdake vaikenee ja kääntyy taivaallepäin. "Kertakaikkisen hieno päivä..ja hieno yö. Tälläistä se on parhaimmillaan." Se jatkaa vielä ja vaikenee lopullisesti.
        Juhannusruusu ymmärtää, että keskustelun aika on ohitse ja ne molemmat katsovat taivaalle ilmestyvää kuuta.
        Seuraavana aamuna Valkovuokko venyttelee ja haukoittelee. "Huomenta Pehmoilija...Hei missä sinä olet???" Ohdake on hävinnyt ja paikalla on vain kuohkeaa multaa.."Et edes hyvästejä sanonut..Epäreilu tyyppi olit pehmoilija.." Valkovuokko niiskuttaa, mutta nostaa katseensa, kun se alkaa kuulla puheensorinaa. Kaikkialle pitkin palstaa leviää tieto Ohdakkeen lähdöstä.
        Juhannusruusu seisoo hiljaa ja nyökyttelee päätään. Narsissi hänen vieressään kuvailee suurin liikkein, kuinka hänen uudet Narsissisukupolvet saavat tuosta kuohkeasta mullasta hyvän kasvualusta. Hieman hämärän tosin, mutta kuohkean.
        "Olet myöhässä..Se tila on jo otettu muuhun käyttöön..Katsoppas tarkemmin" Juhannusruusu hymähtää Narsissin turhamaiselle papatukselle epäreiluudesta ja toisten suosimisesta.
        "En kehoittasi kokeilemaan onneaan enää ohdakkeen kanssa" Vastailee juhannusruuu hermonsa tyystin menettäneelle Narsissille.
        "Mutta eihän sitä enää ole. Sehän lähti pois täältä. Me ajettiin se pois. Se ei kestänyt enää meitä ja se lähti pois." Vastailee Narsissi hampaittensa välistä.
        "Joskus sinä olet sitten niin uskomattoman yksinkertainen. Etkös sinä tiedä ohdakkeista yhtään mitään? No etpä taida ja sen kertominen olisi ajanhukkaa."
        Palstan hoitaja kävelee polkua pitkin mulloksen luokse ja painaa multaan kyltin. >Valkovuokkoja<
        Jossain maan alla kyltin varsi painaa pientä juurakkoa hieman syvemmälle, mutta se ei valita. Se on sille jokapäiväistä, sillä se on selviytyjä.

• R.k
        Jermu kirjoitti:

Päivät kuluvat ja elämä vakiintuu tuolla koepalstalla 55.5. Uusia kasveja tulee ja menee.
        Jotkut vanhoista kasveista haluaisivat siirtyä pois vihreämmille palstoille, mutta ne ovat kuitenkin liian kiinni omassa palstassaan.
        Eräänä iltana Juhannusruusu tulee Ohdakkeen lähelle ja aloittaa varovasti keskustelun.
        "Olet ollut hiljaa viime aikoina. Oletko saanut mitä halusit? Viihdytkö täällä? Kuten sanoin, tämä on rauhallinen palsta..Siis ainakin yleensä."
        "Hmmmm, tulet aina kysymyskimpun kanssa, mutta milloin tulet vain siihen vierelle katsomaan auringonlaskua tai tähtiä? Hiljaa ja ilman kysymyksiä..Vain siihen, koska voit tehdä sen."
        "Olet oikeassa, olet niin oikeassa, mutta useat kasveista jotenkin luottavat minuun ja kokemukseeni erilaisissa asioissa." Juhanusruusu vaikenee ja katsoo illan viimeisen valonkajoon.
        "Teillä on hyvin asiat täällä..Kasvaahan täällä peräti Valkovuokkokin..Sitä en ole monella palstalla nähnyt ja hyvin harvinainen se on luonnossakin. Se kertoo jotain palstasta ja siitä, että se kannattaa ylläpitää kunnossa."
        "Sinä pelastit sen silloin raekuuron aikana...Miksi teit sen? Et voi olla läpeesi paha."
        "Mikä lienee hetken oikku..Ei tule toistumaan..hah!" Ohdake naurahtaa ja katsoo ensimmäisiin tähtiin. "Katsoppas noita tähtiä..Ne vain ovat..Toivoisin, että ymmärtäisit, että on asioita, jotka vain ovat..Et löydä vastauksia kyselemällä. Joihinkin löydät vastauksen kokemalla ja joihinkin et löydä koskaan." Ohdake vaikenee ja kääntyy taivaallepäin. "Kertakaikkisen hieno päivä..ja hieno yö. Tälläistä se on parhaimmillaan." Se jatkaa vielä ja vaikenee lopullisesti.
        Juhannusruusu ymmärtää, että keskustelun aika on ohitse ja ne molemmat katsovat taivaalle ilmestyvää kuuta.
        Seuraavana aamuna Valkovuokko venyttelee ja haukoittelee. "Huomenta Pehmoilija...Hei missä sinä olet???" Ohdake on hävinnyt ja paikalla on vain kuohkeaa multaa.."Et edes hyvästejä sanonut..Epäreilu tyyppi olit pehmoilija.." Valkovuokko niiskuttaa, mutta nostaa katseensa, kun se alkaa kuulla puheensorinaa. Kaikkialle pitkin palstaa leviää tieto Ohdakkeen lähdöstä.
        Juhannusruusu seisoo hiljaa ja nyökyttelee päätään. Narsissi hänen vieressään kuvailee suurin liikkein, kuinka hänen uudet Narsissisukupolvet saavat tuosta kuohkeasta mullasta hyvän kasvualusta. Hieman hämärän tosin, mutta kuohkean.
        "Olet myöhässä..Se tila on jo otettu muuhun käyttöön..Katsoppas tarkemmin" Juhannusruusu hymähtää Narsissin turhamaiselle papatukselle epäreiluudesta ja toisten suosimisesta.
        "En kehoittasi kokeilemaan onneaan enää ohdakkeen kanssa" Vastailee juhannusruuu hermonsa tyystin menettäneelle Narsissille.
        "Mutta eihän sitä enää ole. Sehän lähti pois täältä. Me ajettiin se pois. Se ei kestänyt enää meitä ja se lähti pois." Vastailee Narsissi hampaittensa välistä.
        "Joskus sinä olet sitten niin uskomattoman yksinkertainen. Etkös sinä tiedä ohdakkeista yhtään mitään? No etpä taida ja sen kertominen olisi ajanhukkaa."
        Palstan hoitaja kävelee polkua pitkin mulloksen luokse ja painaa multaan kyltin. >Valkovuokkoja<
        Jossain maan alla kyltin varsi painaa pientä juurakkoa hieman syvemmälle, mutta se ei valita. Se on sille jokapäiväistä, sillä se on selviytyjä.

Kaunis satu jolla oli surulisen kaunis loppu.
        Oikeastaan sadut eivät pääty vaan jatkuvat sillä muuten ne eivät olisi satuja.

• Jermu
        R.k kirjoitti:

Kaunis satu jolla oli surulisen kaunis loppu.
        Oikeastaan sadut eivät pääty vaan jatkuvat sillä muuten ne eivät olisi satuja.

Hyvä, jos tarina kelpasi.

• Jermu
        n52 kirjoitti:

jo kirjoittanut tuolle sadulle lopun?

Jolloin huumorittomuus loppuu.

• taikanainen
        Jermu kirjoitti:

Tässä on nyt sitä Jermua, josta sinulle mainitsin tuossa viestissäni, johon et ole vaivautunut vastaamaankaan. Jermu vastasi, koska hän tietää miltä pienistä valkovuokoista tuntuu kun heidän ylitseen kävellään.

• n52
        Jermu kirjoitti:

Hyvä, jos tarina kelpasi.

oli kaunis =)

Kiitos kun kerroit sen.

• taikanainen
        Jermu kirjoitti:

kiitos.

Muuta ei osaa sanoa tällaiseen tarinaan näin äkkipäätään. Mykistynyt olo vielä....

• Jermu
        taikanainen kirjoitti:

kiitos.

Muuta ei osaa sanoa tällaiseen tarinaan näin äkkipäätään. Mykistynyt olo vielä....

Nyt mä ehkä nukun tunnin tahi pari. Sitten taas tappeluksiin..Hah!

• Jermu
        n52 kirjoitti:

oli kaunis =)

Kiitos kun kerroit sen.

Sitten ne tuonne bitikompostiin hujahtaa. Huomenta sinne!

• n52
        Jermu kirjoitti:

tyttöni kouluun toimittanut.

Täällä paistaa aurinko.

Sinä et tainnut tietää,että minä uskon satuihin.

• Maalaismies*
        Jermu kirjoitti:

Sitä minä vain, että juhannusruusu ilmeisesti on aika vanha ja hiukan elähtänyt. Nuoren ohdakkeen lähestyminen saa värinää aikaan. Tässä vastaus ikivihreään kysymykseen "miksi naiset rakastuvat renttuihin".

• taikanainen
        Maalaismies* kirjoitti:

Sitä minä vain, että juhannusruusu ilmeisesti on aika vanha ja hiukan elähtänyt. Nuoren ohdakkeen lähestyminen saa värinää aikaan. Tässä vastaus ikivihreään kysymykseen "miksi naiset rakastuvat renttuihin".

pientä kateudenpoikasta viestistäsi....*virnistys*

• Maalaismies*
        taikanainen kirjoitti:

pientä kateudenpoikasta viestistäsi....*virnistys*

Ettäkö olisin kateellinen ohdakkeelle? No en, minä vain tarkastelen tätä ruusujen sotaa darwinilaisin silmin. Joo, ohdake on ihana, mutta sen kanssa ei pidemmän päälle tule toimeen. Sillä on komea kukka, se muistuttaa entisvanhasia hippejä, paitsi että on pirun ärhäkkä.

• taikanainen
        Maalaismies* kirjoitti:

Ettäkö olisin kateellinen ohdakkeelle? No en, minä vain tarkastelen tätä ruusujen sotaa darwinilaisin silmin. Joo, ohdake on ihana, mutta sen kanssa ei pidemmän päälle tule toimeen. Sillä on komea kukka, se muistuttaa entisvanhasia hippejä, paitsi että on pirun ärhäkkä.

menkööt selityksestä..mutta...ajattelin kyllä tuota renttupuolta enemmän...

Ja mä en kattele muiden silmin, ihan vaan taikkiksen, hymiöden kera :D

• Jermu kirjoitti:

Sinä osaat kirjoittaa.
        Salaa pyyhkäisen kyyneleet poskeltani.

• Jermu kirjoitti:

Kaunista ja koskettavaa...

*etsii nessupakettia*

Monitasoinen kertomus.. *jäi miettimään, mihin kukkaan/kasviin kukin eniten samaistuisi ja miksi...*

Sopisiko tähän jatkoksi kertoa oma lempitarinani? *kertoo kummiskin*

Kilometrejä pitkällä hiekkarannalla on aamunkoitteessa, nousuveden jäljiltä, tuhansia ja taas tuhansia meritähtiä. Nuori mies heittelee niitä takaisin mereen yksi kerrallaan.

Paikalle saapuu vanha mies, joka ihmetellen kysyy nuorukaiselta, mitä tämä tekee. Nuorukainen vastaa heittävänsä meritähdet veteen, koska muuten ne kuolisivat rannalla auringonpaahteeseen. Vanhus tuhahtaa:"Turhaa työtä teet, näitä meritähtiähän on silmänkantamattomiin. Ei sinun teollasi ole mitään merkitystä."

Nuorukainen ottaa hiekasta meritähden, katsoo sitä hetken, heittää sen mereen ja vastaa samalla vanhukselle:"On merkitystä, ainakin tälle meritähdelle."

• n52
        Jermu kirjoitti:

Oli pakko vielä erikseen.

Suurella sydämellä kirjoitettu satu.

kiltti sinä,nyt henk.koht.
        Se toiseksi viimeinen kerta kun minä herkkä!

Se Ps. on kerrottu kerran.....=)

• n52
        Jermu kirjoitti:

Kuvittelitko sä,että mä ottaisen sellaisen riskin,että jättäisin koneen varaan sadun jonka haluan lukea moneen,moneen kertaan ja missä tahansa,millloin ja mistä syystä milloinkin haluan!

Toivottavasti tekijän oikeuksia ei ole loukattu,mutta tuossa se nyt on.
        Kunnia paikalla!

• merliNelli
        Jermu kirjoitti:

hyvänen aika...*hymy*

Hiljaa sanaton..

• yopollo
        Maalaismies* kirjoitti:

käsitys Darwinista, taidat olla paremminkin linkolalainen.

• Jermu
        merliNelli kirjoitti:

hyvänen aika...*hymy*

Hiljaa sanaton..

Se oli sellainen tarina, joskus toiste sitten jotain muuta.

• Maalaismies*
        yopollo kirjoitti:

käsitys Darwinista, taidat olla paremminkin linkolalainen.

Jos uskot ohdakkeen lennähtävän ruusupenkkiin suojelemaan heikoimpia kukkia, uskot varmaan myös, että yöpöllö kyttää peltohiiriä niitä suojellakseen.
        Jermua ei käy moittiminen, hän ilmoitti kertovansa sadun. Ja teki sen.

• Jermu
        Maalaismies* kirjoitti:

Jos uskot ohdakkeen lennähtävän ruusupenkkiin suojelemaan heikoimpia kukkia, uskot varmaan myös, että yöpöllö kyttää peltohiiriä niitä suojellakseen.

Koska Joulupukki on kova jätkä ja se vetää turpaan kaikkia kiusaajia. Kjäh!

• yopollo
        Maalaismies* kirjoitti:

mutta biologiaa ja genetiikkaa enemmänkin lukeneena aina pännii tuo satujen kirjoittelu Darwinin selän takana.

• Maalaismies*
        Jermu kirjoitti:

Koska Joulupukki on kova jätkä ja se vetää turpaan kaikkia kiusaajia. Kjäh!

Joulupukki on kova, se on totta, ei anna köyhille lapsille mitään. Nämä seisovat SPR:n leipäjonoissa.

• Jermu
        Maalaismies* kirjoitti:

Joulupukki on kova, se on totta, ei anna köyhille lapsille mitään. Nämä seisovat SPR:n leipäjonoissa.

Ja sitten siellä on joskus Jermu, joka jättää sinne pataan jotain jaettavaksi. Joulupukki tais antaa sullekin turpiin, kun olet niin happamena tänään. Eihän täällä tartteta tartte miettiä asioita sen enempää. Totta tai tarua, hui hai.

• Maalaismies*
        Jermu kirjoitti:

Ja sitten siellä on joskus Jermu, joka jättää sinne pataan jotain jaettavaksi. Joulupukki tais antaa sullekin turpiin, kun olet niin happamena tänään. Eihän täällä tartteta tartte miettiä asioita sen enempää. Totta tai tarua, hui hai.

Olkoot niinkuin sanot. Ei paranneta maailmaa tämän enempää - ainakaan tänään! Se oli muistaakseni joku Voltaire niminen heppu Ranskan maalta, joka sanoi, että maailma on aina ollut hullu - ja hulluista hulluin on hän, joka sitä yrittää parantaa.

• Jermu
        Maalaismies* kirjoitti:

Olkoot niinkuin sanot. Ei paranneta maailmaa tämän enempää - ainakaan tänään! Se oli muistaakseni joku Voltaire niminen heppu Ranskan maalta, joka sanoi, että maailma on aina ollut hullu - ja hulluista hulluin on hän, joka sitä yrittää parantaa.

mutta voihan joskus yksilöitä yrittää auttaa. Saattaa heille mennä apu paremmin perille, kuin eleettömästi sinne pankkitilin kautta.

• Jermu kirjoitti:

Se oli sellainen tarina, joskus toiste sitten jotain muuta.

satuun uusi alku.

Kissa ja koira oli ajelulla pakettiautollaan ja näkivät tienlaidassa ketun,joka heilutti peukaloaan.Ja sillä ketulla oli vaaaltavan pitkä häntä.Ja kissa ja koira ottivat ketun kyytiin,...

Siinä mietintämyssyn alle jotain aihiota seuraavaan opettavaan tarinaan.

Edellinen oli kyllä fiksu satu,kiitos kovasti.

• pikkusieppo
        Maalaismies* kirjoitti:

ammattilainen analyysejä tekemään, tunneihmisenä (tunteellisena lintuna) vaan sanoja vastaanotan ... ja kommentoin jos sopivalta tuntuu ... Nyt tuntuu siltä, että sydämeen meni ketjunne kommenteineen, kertakaikkisen hienoa porukkaa ootte, välillä !:)

• pikkusieppo
        pikkusieppo kirjoitti:

ammattilainen analyysejä tekemään, tunneihmisenä (tunteellisena lintuna) vaan sanoja vastaanotan ... ja kommentoin jos sopivalta tuntuu ... Nyt tuntuu siltä, että sydämeen meni ketjunne kommenteineen, kertakaikkisen hienoa porukkaa ootte, välillä !:)

tuo edell. "kommentini" oli ja on kyllä tarkoitettu kaikille, vaikkakin aivan toiseen kohtaan ... mutta olkoon nyt sitten tuossa ... tsirp !:)

• viljamaria

Onhan ne tappelukset mukavia.
      Vieläpä - kaikki ottelut erilaisia.
      Tuota...onko näissä tappeluksissa mitään sääntöjä?
      Niinkuin peleissä on säännöt ja urheilussa jne.?
      Vai lasketaanko vaan mokapisteitä omien sääntöjemme mukaan.
      Laske sinä minunkin, omiesi ohella! Minä olen mokapisteiden laskemisessa huono - ne eivät jaksa kiinnostaa niin paljon kuin sinua, että jos viittisit....

• viljamaria

mutta mokasin!
        Taas tuli piste kotiin!
        Eikö se mennytkin niin että kun mokaa saa pisteen ja enemmän pisteitä saanut voittaa?

• Jermu
        viljamaria kirjoitti:

mutta mokasin!
        Taas tuli piste kotiin!
        Eikö se mennytkin niin että kun mokaa saa pisteen ja enemmän pisteitä saanut voittaa?

Mutta annan sinun mennä tässä kisassa menojasi.
        Tappelukset...niin niissä on sitä jotain. Sitten sinäkin ymmärrät sen kuinka hauskaa se on, kun opit kunnolla tappelemaan, etkä häviä joka kerta.

• viljamaria
        Jermu kirjoitti:

Mutta annan sinun mennä tässä kisassa menojasi.
        Tappelukset...niin niissä on sitä jotain. Sitten sinäkin ymmärrät sen kuinka hauskaa se on, kun opit kunnolla tappelemaan, etkä häviä joka kerta.

saada jotain opetusta.
        Neuvoisitko osaamattomampaa? Vaikka vain alkeet.
        Olet harrastanut käsittääkseni niin kauan, että sinulla olisi vähintäänkin musta vyö....siinä....jep! en tiennyt, tai muistanut ja taas piste.
        Oletko antanut yksityistunteja tappeluksissa?
        Onko naisten ja miesten sarjat erikseen, vai onko sekasarjoja?

Nyt vaan väsyttää niin kovasti, että menen nukkumaan. Huomenna on uusi kiva tappeluspäivä.
        Kjäh! Meniks tuo viimeinen alan sana oikein?

• Jermu
        viljamaria kirjoitti:

saada jotain opetusta.
        Neuvoisitko osaamattomampaa? Vaikka vain alkeet.
        Olet harrastanut käsittääkseni niin kauan, että sinulla olisi vähintäänkin musta vyö....siinä....jep! en tiennyt, tai muistanut ja taas piste.
        Oletko antanut yksityistunteja tappeluksissa?
        Onko naisten ja miesten sarjat erikseen, vai onko sekasarjoja?

Nyt vaan väsyttää niin kovasti, että menen nukkumaan. Huomenna on uusi kiva tappeluspäivä.
        Kjäh! Meniks tuo viimeinen alan sana oikein?

Mutta ehkäpä lepään välillä, ehkä en. Nuku hyvin.
        Ai niin, pitikin sanomani sellainen juttu, että sinulla on samanlaista huumoria, kuin minullakin. Se tuntuu olevan harvinaista näillä kulmilla. Todella moni ottaa asiat siten, että toinen osapuoli on suu vaahdossa vihaisena kirjoittamassa vastauksiaan, vaikka naurua on vaikeaa usein pidätellä. Toiset sanovat naureskelevansa tuolla tappeluksissa, mutta ovat todellisuudessa oikeasti todella hermostuneita. Sinä olet tainnut ymmärtää aika paljon minunkin tyylistä. Kyllä me pärjätään, uskon niin.

• viljamaria
        Jermu kirjoitti:

Ai niin, pitikin sanomani sellainen juttu, että sinulla on samanlaista huumoria, kuin minullakin. Se tuntuu olevan harvinaista näillä kulmilla. Todella moni ottaa asiat siten, että toinen osapuoli on suu vaahdossa vihaisena kirjoittamassa vastauksiaan, vaikka naurua on vaikeaa usein pidätellä. Toiset sanovat naureskelevansa tuolla tappeluksissa, mutta ovat todellisuudessa oikeasti todella hermostuneita. Sinä olet tainnut ymmärtää aika paljon minunkin tyylistä. Kyllä me pärjätään, uskon niin.

alkaa tulla tasapelejä, jotka vaativar revanssia.
        Tämä on paljonkin hauskempaa kin luulin.

Oikein oivalsit, pidän tyylistäsi noisa tappeluksissa.
        Et taida pahemmin potkia maassa makaavaaa.
        Jokatapauksessa tappelukset jatkuvat kunnes toinen on kanveesissa.
        Palstaväki näkee kyykytyskuninkaan ja kuningattaren Titaanien taistelun ja aitiopaikkoja on vielä jäljellä.

Nyt kutsuu leipäyö ja sanon niinkuin aina, että ei muuta kuin sorvin ääreen.
        Palaillaan ja hyvää päivän alkua, sekä jatkoa sinulle!

• Vai niin
        Jermu kirjoitti:

Huumoriahan se on hirtehishuumorikin ;D

• Jermu
        Vai niin kirjoitti:

Huumoriahan se on hirtehishuumorikin ;D

Ja sitä on joskus vaikea ymmärtää..Kjäh!

• Jermu
        viljamaria kirjoitti:

alkaa tulla tasapelejä, jotka vaativar revanssia.
        Tämä on paljonkin hauskempaa kin luulin.

Oikein oivalsit, pidän tyylistäsi noisa tappeluksissa.
        Et taida pahemmin potkia maassa makaavaaa.
        Jokatapauksessa tappelukset jatkuvat kunnes toinen on kanveesissa.
        Palstaväki näkee kyykytyskuninkaan ja kuningattaren Titaanien taistelun ja aitiopaikkoja on vielä jäljellä.

Nyt kutsuu leipäyö ja sanon niinkuin aina, että ei muuta kuin sorvin ääreen.
        Palaillaan ja hyvää päivän alkua, sekä jatkoa sinulle!

Tappeluksista tulee tietty tuima, mutta muistithan mainita, että aition katsojat seuraavat kisaa kyykystä ja hiljaa..Kjäh!

• Vai niin
        Jermu kirjoitti:

Ja sitä on joskus vaikea ymmärtää..Kjäh!

Rautalangasta väännettynä ;D

• viljamaria
        Jermu kirjoitti:

Tappeluksista tulee tietty tuima, mutta muistithan mainita, että aition katsojat seuraavat kisaa kyykystä ja hiljaa..Kjäh!

muistin mainita, että katsomossa ollaan kyykyssä ja hiljaa, mutta unohdin mainita , että minulla
        on päänsärkyä....niin....jos ei tänään!

Ketjusta on poistettu 54 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2356
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      121
      1964
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1519
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1469
    5. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1278
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    7. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1230
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1107
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1062
    Aihe