Uskoontulo vähentää rikollisuutta ja pahoja tekoja

Anonyymi

Puhun nyt herätyskristillisyydestä ja kokemuksista sen parissa.

Monet uskoontulleet ovat lopettaneet rikosten tekemisen, juopottelun, huoraamisen, varastamisen ja pahoinpitelyt.

Uskoontulo on siis vähentänyt rikosten tekemistä ja kaikkea pahaa, johon nämä ennen uskonnottomat ja ateistiset ihmiset syyllistyivät.

Mitä mieltä olette näistä kokemuksista?

Ovatko ne valhetta vai toden puhumista?

30

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valehtelet taas minkä kerkiät!

      USAssa on tehty kyselyjä vangeille ja nämä ovat vastanneet uskonnollisen vakaumuksensa olevan jonkin kristillisen suuntauksen mukainen heidän tehdessään rikoksia ja istuessaan niiden vuoksi tuomiotaan!

      On siis tilastojen mukaan perusteltua pitää totena, että suurin osa rikoskia tekevistä ihmisistä on rikosten tekemisen hetkellä hihhuleita ja Jeesukseen uskovia hörhöjä, mikä todistaa kristinuskon lisäävän rikollisuutta ja huonoa käytöstä.

      Kapakkojen juopotkin ovat järkiään uskoaan tunnustavia kristittyjä: uskovat Jumalaan ja Jeesukseen Raamatun opettamalla tavalla, niin että tottelevat heidän antamiaan käskyjä juopotella, rähinöidä, harjoittaa väkivaltaa, huorata ja kiroilla.

      • Anonyymi

        Ei voi kuin nauraa... kaveri heittää jo aamukuudelta sellaista tuubaa, että....!

        Opettelisit ensin suomenkieltä ja kirjoitusta ennen kuin tulet päätäsi tänne aukomaan!

        "rikoskia"

        "Kapakkojen "

        Lievätkö nuo kapakot hupakkojen hauskanpitopaikkoja?

        Jos et tiedä edes sitä, miten sana "kapakka" taipuu eri sijamuodoissaan (kapakoiden), niin ei kannattaisi tulla tänne typeryyttään muille paljastamaan!


      • Anonyymi

        Vai sellainen tutkimus. Minä olen tavannut useita kymmeniä sellaisia miehiä, joihin pätee tuo, mitä aloittaja sanoo. Usko Jeesukseen muutti elämän suunnan täysin.

        Vaan totuus tekee välillä kipeää, jos on sitoutunut johonkin, joka ei päde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai sellainen tutkimus. Minä olen tavannut useita kymmeniä sellaisia miehiä, joihin pätee tuo, mitä aloittaja sanoo. Usko Jeesukseen muutti elämän suunnan täysin.

        Vaan totuus tekee välillä kipeää, jos on sitoutunut johonkin, joka ei päde.

        Sellaisia tutkimuksia!

        Tilastot eivät valehtele, kun niitä tulkitaan oikein!

        Vangeilta kysyttiin, mikä oli heidän uskonnollinen vakaumus rikosten tekemisen hetkellä ja silloin, kun kysely tehtiin!

        He vastasivat mihin uskontoon, uskonsuuntaan tai kirkkoon kuuluivat.

        Ei ole siis epäilystäkään siitä, että he vastasivat juuri siihen kysymykseen, mihin ja miten he uskoivat sen sijaan, että olisivat ilmoittaneet sen uskonnon tai kirkon, johon nimellisesti kuuluivat, vaikka eivät pitäneet totena sen opetuksia eivätkä noudattaneet oman uskontonsa käskyjä ja ohjeita.

        Tässä on tyypillinen teistien käyttämä No True Scotsman argumentti! Sen perusteella ihminen on ateisti, jos sanoo olevansa ateisti, vaikka todistaisi Jeesuksesta ja Jumalasta Raamatun kirjoitusten mukaan ja uskoisi näihin kaikkiin! Saman periaatteen mukaan vanki on kristitty, jos sanoo kuuluvansa johonkin kristittyyn yhteisöön nimellisesti.

        Huomaa vielä erityisesti se, että kyselyissä tutkittiin sitä, mikä oli vankien uskonnollinen vakaumus rikosten tekemisen hetkellä sen sijaan, että olisi kysytty sitä, mikä se on kyselyn tekemisen hetkellä!

        https://fivethirtyeight.com/features/are-prisoners-less-likely-to-be-atheists/

        http://www.patheos.com/blogs/friendlyatheist/2015/08/21/atheists-now-make-up-0-1-of-the-federal-prison-population/

        https://www.dropbox.com/s/xwzrnrwp46v34wp/Prison_Data_Shareable.pdf?dl=0

        Ja se, että kyse on tieteellisestä tutkimuksesta, on varmaa, sillä niin tämän palstan ateistit ovat sanoneet! He eivät tunnetusti valehtele tai vääristele totuutta millään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai sellainen tutkimus. Minä olen tavannut useita kymmeniä sellaisia miehiä, joihin pätee tuo, mitä aloittaja sanoo. Usko Jeesukseen muutti elämän suunnan täysin.

        Vaan totuus tekee välillä kipeää, jos on sitoutunut johonkin, joka ei päde.

        Uskon avulla voidaan manipuloida ihmisiä suuntaan jos toiseenkin.
        Esim. natsisaksa.
        Ei se olematonta Jeesusta olevaiseksi tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia tutkimuksia!

        Tilastot eivät valehtele, kun niitä tulkitaan oikein!

        Vangeilta kysyttiin, mikä oli heidän uskonnollinen vakaumus rikosten tekemisen hetkellä ja silloin, kun kysely tehtiin!

        He vastasivat mihin uskontoon, uskonsuuntaan tai kirkkoon kuuluivat.

        Ei ole siis epäilystäkään siitä, että he vastasivat juuri siihen kysymykseen, mihin ja miten he uskoivat sen sijaan, että olisivat ilmoittaneet sen uskonnon tai kirkon, johon nimellisesti kuuluivat, vaikka eivät pitäneet totena sen opetuksia eivätkä noudattaneet oman uskontonsa käskyjä ja ohjeita.

        Tässä on tyypillinen teistien käyttämä No True Scotsman argumentti! Sen perusteella ihminen on ateisti, jos sanoo olevansa ateisti, vaikka todistaisi Jeesuksesta ja Jumalasta Raamatun kirjoitusten mukaan ja uskoisi näihin kaikkiin! Saman periaatteen mukaan vanki on kristitty, jos sanoo kuuluvansa johonkin kristittyyn yhteisöön nimellisesti.

        Huomaa vielä erityisesti se, että kyselyissä tutkittiin sitä, mikä oli vankien uskonnollinen vakaumus rikosten tekemisen hetkellä sen sijaan, että olisi kysytty sitä, mikä se on kyselyn tekemisen hetkellä!

        https://fivethirtyeight.com/features/are-prisoners-less-likely-to-be-atheists/

        http://www.patheos.com/blogs/friendlyatheist/2015/08/21/atheists-now-make-up-0-1-of-the-federal-prison-population/

        https://www.dropbox.com/s/xwzrnrwp46v34wp/Prison_Data_Shareable.pdf?dl=0

        Ja se, että kyse on tieteellisestä tutkimuksesta, on varmaa, sillä niin tämän palstan ateistit ovat sanoneet! He eivät tunnetusti valehtele tai vääristele totuutta millään tavalla.

        Aloittaja puhuu herätyskristillisyydestä, eli omakohtaisesta uskosta Jeesukseen. Siinä ei siis uskoviksi kristityiksi lueta niitä, joiden usko perustuu vaikkapa kirkon jäsenyyteen. Minulla oli naapuri, joka kertoi uskovansa kirkkoon. En pidä sellaista todellisena kristittynä. Nimikristitty hän on, kuten olin itsekin ennen.

        "Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut".

        Kun olen tavannut henkilökohtaisesti kymmeniä (vai yli sata?) uskoontullutta ex-vankia, niin odottelen edelleen sitä ensimmäistä ateistia, joka kertoo uskon Jeesukseen vieneen hänet pohjalle ja ateistien filosofian nostaneen hänet ylös. Helsingin Sanomat tekisi hänestä kyllä jutun.

        Missä ovat Friedrich Wilhelm Nietzschen pelastamat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai sellainen tutkimus. Minä olen tavannut useita kymmeniä sellaisia miehiä, joihin pätee tuo, mitä aloittaja sanoo. Usko Jeesukseen muutti elämän suunnan täysin.

        Vaan totuus tekee välillä kipeää, jos on sitoutunut johonkin, joka ei päde.

        << Vai sellainen tutkimus. Minä olen tavannut useita kymmeniä sellaisia miehiä, joihin pätee tuo, mitä aloittaja sanoo. Usko Jeesukseen muutti elämän suunnan täysin. >>

        Toki tuolla on melkoisen selkeä selityskin, miksi tutkimukset osoittavat uskonnollisten ihmisen olevan keskimääräistä ongelmallisempia, esim. juuri rikoksentekijöitä (mutta tämä pätee kyllä holtittomaan seksuaaliseen käyttäytymiseen, päihteiden käyttöön ja esim. ravitsemuksen terveellisyyteenkin). Rikollisuus nimittäin keskittyy melkoisesti vähäisen koulutuksen saaneisiin ihmisiin. Yhteistä on (ja puhun nyt keskimääräisestä koko ajan) alhainen tietotaitotaso ja älykkyys. Alhainen älykkyys tosiaan tuottaa sen, ettei kouluja tule käytyä (eikä tietoa siis ole kovasti) eikä sitä myöden kovin kova tulotasokaan mutta se aiheuttaa myös impulsiivista käytöstä.

        Ei ole siis kovin kummallista, että rikollisuus ja sosiaaliset ongelmat keskittyvät ns. alemman luokan kansalaisiin, jos näin "rumaa" kategorisointia saa käyttää. Mutta mutta, tämä on juuri sama ryhmä, johon vetoaa eniten myös uskonnollisuus. Siellä juuri tällaiset heikomman rationaalisuuden tason omaavat tyypit ovat juuri niitä, joihin uppoaa myös aikuisten sadut jeesuksista ja allaheista. Nämä kietoutuvat siis toisiinsa. Siksi siellä linnassa istuu paljon esim. Jeesukseen uskovia, koska he ovat siitä ryhmästä, johon konsentroituu sosiaalisista ongelmista kärsiviä ihmisiä. Tuskin se uskonnollisuus tämän asian takana on; vaikka uskonnollisuus korreloi rikollisuuden kanssa, niin tuskin se on kuitenkaan syy-seuraussuhteessa rikollisuuden kanssa.

        Toki on paljon näitäkin tapauksia, jotka sitten oikein hullaantuvat siihen uskoonsa (esim. selitetty "uudesti syntyminen", joka on siis yksi tällainen hullaantumistapa) ja jotka tämän perusteella muuttavat elämäänsä, esim. hylkäävät päihteet (tai käytännössä siis vaihtavat riippuvuussuhteensa esim. alkoholista uskonnolliseen hurmokseen). Mutta mutta, vaikka tällaisia rikollisen/päihde-elämän hylkäämisiä tapahtuu uskonnon perusteella, edelleen sosiaalisesti ongelmaisten ihmisen ryhmä on niin vahvasti samaa ryhmää kuin se, johon uskonnollisuus ylipäätään putoaa, niin jatkossakin varmasti vielä pitkään tilanne on se, että rikolliset ovat keskimäärin uskonnollisempia kuin muu väestö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja puhuu herätyskristillisyydestä, eli omakohtaisesta uskosta Jeesukseen. Siinä ei siis uskoviksi kristityiksi lueta niitä, joiden usko perustuu vaikkapa kirkon jäsenyyteen. Minulla oli naapuri, joka kertoi uskovansa kirkkoon. En pidä sellaista todellisena kristittynä. Nimikristitty hän on, kuten olin itsekin ennen.

        "Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut".

        Kun olen tavannut henkilökohtaisesti kymmeniä (vai yli sata?) uskoontullutta ex-vankia, niin odottelen edelleen sitä ensimmäistä ateistia, joka kertoo uskon Jeesukseen vieneen hänet pohjalle ja ateistien filosofian nostaneen hänet ylös. Helsingin Sanomat tekisi hänestä kyllä jutun.

        Missä ovat Friedrich Wilhelm Nietzschen pelastamat?

        << Aloittaja puhuu herätyskristillisyydestä, eli omakohtaisesta uskosta Jeesukseen. Siinä ei siis uskoviksi kristityiksi lueta niitä, joiden usko perustuu vaikkapa kirkon jäsenyyteen. >>

        Kuten ei tutkimuksissakaan. Eiköhän jokainen uskovainen koe uskovansa omakohtaisesti Jeesukseen/Allahiin/saunatonttuu/mihin lie.

        << Minulla oli naapuri, joka kertoi uskovansa kirkkoon. >>

        Tämä lienee varsin harvinaista, mutta olen myös törmännyt suunnilleen samanlaiseen kulttuuriseen luupäisyyteen: vanha jäärä ei suostu millään eroamaan kirkosta vaikka ei enää uskokaan sen satuihin. Tämä on kummallinen jäänne. Sitä sukupolvea on varmasti opetettu, että tapahtui mitä tahansa, niin kirkosta ei saa erota. Ehkä se paine vielä pitää ihmisiä kirkon jäseninä.

        << En pidä sellaista todellisena kristittynä. >>

        Tämä on juuri se veikeä piirre uskonnoissa: heti kun toinen uskoo eri tavalla kuin itse, niin hän määritteleekin uskovaisuuden uudelleen: nyt oikeastaan kukaan muu (kuin se oma hihhulilahko) ei olekaan enää uskova. Kummallista tässä on se, että sitten tyypillisesti nämä samat tyypit ovat niitä, jotka julistaa, ettei kenelläkään ole oikeutta tuomita ketään oikeassa olevaksi ja väärässä olevaksi. Se toimintavalta on ainoastaan Jumalalla.

        Niin, jokainen uskova kuvittelee uskovansa juuri täsmälleen oikein. Hän kuvittelee, että se oma mielikuva esim. Jumalasta tai Allahista on juuri täsmälleen oikea. Eikö tämä jo, että jokaisella on juuri oikea "tieto" jumaluudestaan, mutta se on jokaisella täysin erilainen, kerro siitä, että kaikki nämä Allahit, Jumalat, saunatontut ja Shivat on vain mielikuvituksen tuottamia otuksia sinne ihmisen päähän ? Ei niitä oikeasti ole olemassa. Ne on mielikuvia, johon ihmiset uskovat.

        << Kun olen tavannut henkilökohtaisesti kymmeniä (vai yli sata?) uskoontullutta ex-vankia, niin odottelen edelleen sitä ensimmäistä ateistia, joka kertoo uskon Jeesukseen vieneen hänet pohjalle ja ateistien filosofian nostaneen hänet ylös. Helsingin Sanomat tekisi hänestä kyllä jutun. >>

        [Tietysti vaikka vanki selittäisikin tulleensa uskoon, niin ei välttämättä kulu kuin pari vuotta, niin taas häkin ovi heilahtaa.]

        Mutta mutta, olet varmasti sillä tavalla oikeassa, ettei rationaalisuus oikein ketään saa niistä syövereistä ylös, missä moni päihdeongelmainen/kriminaali/tms. painii. Rationaalinen ajattelutapa on nimittäin enemmän sisäsyntyistä: älykkyyttä ja rationaalista ajattelukykyä joko on riittävästi tai sitä ei ole riittävästi. Ei sitä oikein voi Nietzschen tai jonkun modernimmankaan ateistin filosofiaa lukemalla saavuttaa. Sen saavuttaminen on ainakin paljon hitaampi prosessi. Vain lukemalla ja opiskelemalla voi alkaa tajuta, miten itse asiassa naivistisesta asiasta uskonnollisessa uskomisessa onkaan kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi kuin nauraa... kaveri heittää jo aamukuudelta sellaista tuubaa, että....!

        Opettelisit ensin suomenkieltä ja kirjoitusta ennen kuin tulet päätäsi tänne aukomaan!

        "rikoskia"

        "Kapakkojen "

        Lievätkö nuo kapakot hupakkojen hauskanpitopaikkoja?

        Jos et tiedä edes sitä, miten sana "kapakka" taipuu eri sijamuodoissaan (kapakoiden), niin ei kannattaisi tulla tänne typeryyttään muille paljastamaan!

        Valehtelevan kreationistihäirikön ja joka viikonlopun raivoavan G4G:n tunnistaa myös kielioppinipotuksesta, vaikka hän itse tekee kielioppivirheitä ja silloin kun hän teeskentelee ateistia kirjoittaa tahallaan väärin. Onhan hän Valheen rakastaja ennen kaikkea. Jumala rankaisee häntä siitä miten hän pilaa uskon mainetta täällä, se on VARMA.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelevan kreationistihäirikön ja joka viikonlopun raivoavan G4G:n tunnistaa myös kielioppinipotuksesta, vaikka hän itse tekee kielioppivirheitä ja silloin kun hän teeskentelee ateistia kirjoittaa tahallaan väärin. Onhan hän Valheen rakastaja ennen kaikkea. Jumala rankaisee häntä siitä miten hän pilaa uskon mainetta täällä, se on VARMA.

        Heh hah paljasti olevansa uskovainen, kun sanoi Jumalan rankaisevan G4G:tä, joka ainoana antaa oikeutuksen hänen läsnäololleen palstalla ja koko elämälle!

        Mihin Heh hah joutuisi ilman G4G:tä, jonka hän vainoharhaisuudessaan ja juoppohulluudessaan näkee sielläkin, missä tämä ei ole?


      • Anonyymi
        G5G kirjoitti:

        Heh hah paljasti olevansa uskovainen, kun sanoi Jumalan rankaisevan G4G:tä, joka ainoana antaa oikeutuksen hänen läsnäololleen palstalla ja koko elämälle!

        Mihin Heh hah joutuisi ilman G4G:tä, jonka hän vainoharhaisuudessaan ja juoppohulluudessaan näkee sielläkin, missä tämä ei ole?

        << Heh hah paljasti olevansa uskovainen, kun sanoi Jumalan rankaisevan G4G:tä >>

        No, en tietenkään ole näin sanonut.

        << Mihin Heh hah joutuisi ilman G4G:tä, jonka hän vainoharhaisuudessaan ja juoppohulluudessaan näkee sielläkin, missä tämä ei ole? >>

        Heh, sanoo vajakki, joka on niin kiinni palstassa, ettei pysty millään olemaan poissa vaikka on luvannut jo monta monta kertaa lähteä palstalta. Samoin tyyppi on sama, joka kuvittelee minun kirjoittavan käytännössä kaikki ateistipuolen viestit palstalle. Että sellaista vainoharhaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia tutkimuksia!

        Tilastot eivät valehtele, kun niitä tulkitaan oikein!

        Vangeilta kysyttiin, mikä oli heidän uskonnollinen vakaumus rikosten tekemisen hetkellä ja silloin, kun kysely tehtiin!

        He vastasivat mihin uskontoon, uskonsuuntaan tai kirkkoon kuuluivat.

        Ei ole siis epäilystäkään siitä, että he vastasivat juuri siihen kysymykseen, mihin ja miten he uskoivat sen sijaan, että olisivat ilmoittaneet sen uskonnon tai kirkon, johon nimellisesti kuuluivat, vaikka eivät pitäneet totena sen opetuksia eivätkä noudattaneet oman uskontonsa käskyjä ja ohjeita.

        Tässä on tyypillinen teistien käyttämä No True Scotsman argumentti! Sen perusteella ihminen on ateisti, jos sanoo olevansa ateisti, vaikka todistaisi Jeesuksesta ja Jumalasta Raamatun kirjoitusten mukaan ja uskoisi näihin kaikkiin! Saman periaatteen mukaan vanki on kristitty, jos sanoo kuuluvansa johonkin kristittyyn yhteisöön nimellisesti.

        Huomaa vielä erityisesti se, että kyselyissä tutkittiin sitä, mikä oli vankien uskonnollinen vakaumus rikosten tekemisen hetkellä sen sijaan, että olisi kysytty sitä, mikä se on kyselyn tekemisen hetkellä!

        https://fivethirtyeight.com/features/are-prisoners-less-likely-to-be-atheists/

        http://www.patheos.com/blogs/friendlyatheist/2015/08/21/atheists-now-make-up-0-1-of-the-federal-prison-population/

        https://www.dropbox.com/s/xwzrnrwp46v34wp/Prison_Data_Shareable.pdf?dl=0

        Ja se, että kyse on tieteellisestä tutkimuksesta, on varmaa, sillä niin tämän palstan ateistit ovat sanoneet! He eivät tunnetusti valehtele tai vääristele totuutta millään tavalla.

        Vitsin murjaisit kun väität, että palstan ateistit eivät tunnetusti valehtele tai vääristele totuutta!

        Jo sen julkituominen, että mukamas ei ole Jumalaa on mitä törkeintä valehtelua ja totuuden vääristelyä.

        Rakkaat ateistit! Jospa pysyttäisiin siinä mikä on tunnetusti totta ja todenmukaista!


    • Anonyymi

      Uskon avulla voidaan manipuloida ihmisiä suuntaan jos toiseenkin.
      Esim. natsisaksa.
      Ei se olematonta Jeesusta olevaiseksi tee.

    • Anonyymi

      Minulla on taas ihan päinvastaisia kokemuksia ja mielipiteitä (niin: mielipiteitähän nämä ovat eivätkä mitään tieteellisesti tutkittua ja varmaksi todettua tietoa!).

      Tiedän kokemuksesta sen, että suurin osa rikoksia tekevistä ihmisistä on teistejä ja suurin osa heistä on uskoaan tunnustavia kristittyjä: tosi uskovaisia!

      Kun rikoksia tekevä teisti ja erityisesti kristitty luopuu uskosta vankilassa ja hänestä tulee siellä ateisti, niin hänen käytöksensä ja elämäntapansa muuttuvat moraalin kannalta paremmiksi!

      Ateistiksi kääntynyt entinen kristitty lopettaa juomisen, huoraamisen, varastelun, väkivallan, kiroilun ja kaikenlaisen pahan teon. Uusi ateisti tekee pelkästään hyvää eikä lainkaan pahaa!

      Tämä on täysin päinvastainen muutos kuin se, että joku ateisti kääntyisi kristityksi! Voi sitä rikosten ja pahanteon määrää sen jälkeen, kun näin tapahtuu! Hyi, hävetkää te kristityt uskovaiset, kun olette niin pahoja ja rikollisia valehtelijoita!

    • Anonyymi

      Eli uskoon tulo tekee debiilistä diplomi insinöörin, kyllä ihminen on sitä mitä hänen perimänsä on. Te jeesustelijat olette pahimpia rikollisten hyysäreitä.

    • Anonyymi

      Ymmärrettävää, sillä nehän ovat molemmat heikon ihmisen ja moraalin ilmenemismuotoja ja sikäli kilpailevia vaihtoehtoja.
      Terve tasapainoinen ihminen sen sijaan ei tarvitse kumpaakaan. Sama se millä päänsä sekoittaa, viinalla, huumeilla vai uskonnolla jos ei totuuta kuka kestä.

      • Anonyymi

        Joo, ateisti insinööri tai tai tiedemies ei voi tehdä rikoksia tai käyttää väärin päihteitä tai lääkeaineita. Se kaikki on varattu vain teistejä varten, mutta eiväthän ne teistiparat voi ikinä suorittaa ylempää korkeakoulututkintoa, niin että valmistuisivat luonnontieteilijöiksi, jotka edustavat ihmisaivojen huippua!


    • Kun valo läpäisee kehon, mielen ja sydämen niin on toki käänteentekevä hetki.
      Kyse ei ole uskosta vaan selkeästä tapahtumasta.
      Uskonnot sun muut ihmismielen töherrykset ovat vain muurahaisten draamaa.
      Jeesus toi asian esille, ei hän sitä brändännyt kristinuskoksi taikka muuksikaan teatteriksi.

      • Jahveksi hän tosin esittäytyi käyttämällä luonnonvoimia kommunikointiin niin että ei jäänyt epäselväksi.


    • Anonyymi

      Palstan häirikkökreationisti, joka välillä teeskentelee törkeää ateistia koska rakastaa Valhetta ja välillä kirjoittaa kristinuskon ja kreationismin puolustuspuheita on ainakin äärimmäisen huonoa esimerkkiä näyttävä. Hän todistaa että usko ei tee ihmisestä moraalista. Hänellä ei ole mitään moraalia joka estäisi täällä valehtelun. Jumala kyllä rankaisee häntä, se on VARMA.

      • Miten jokin olematon entiteetti voisi jotakuta rangaista?

        Oletko uskovainen kretupelle, Heh hah?

        Uskot selvästi Jumalaan, kun sanot Jumalan rankaisevan!

        Minulla ei ole mitään tekemistä avausviestin kirjoittajan kanssa, joten turhaan minua jälleen kerran syytät.

        Olet vainoharhainen juoppohullu ja näet minut siellä, missä minä en ole.

        Olen humaani ateisti, joka arvostaa totuudessa pysymistä ja hyvää käyttäytymistä. Pyrin olemaan omalla esimerkilläni esikuvana kaikille niille, jotka minun tavallani eivät usko (jumaliin eivätkä ateismiin).


    • Anonyymi

      Alkoholismin tai rikoksien teon korvaaminen uskovaisuudella on kuin korvaisi syövän koronaviruksella. Askel pienempään pahaan...

      • Anonyymi

        Yhteiskunnan kannalta uskoontulo on paljon pienempi paha kuin koronavirus tai syöpä. Uskoontulo ei tyypillisesti tai keskimäärin lisää sairauspoissaolojen määrää tai sairauseläkkeelle jäämistä tai pahan tekemistä tai rikoksia. Miten siis se voisi olla verrattavissa syöpään tai koronavirukseen?


    • Anonyymi

      On aina hyvä, jos joku rikollisuuteen taipuvainen saadaan lopettamaan rikoksensa. Toisaalta on mielenkiintoista, jos rikollisuuteen taipuvaiset ovat myös taipuvaisia uskomaan satuja.

      • Anonyymi

        Vain pieni osa rikoksia tekevistä tulee uskoviksi, joten miten niin rikoksia tekevät olisivat taipuvaisempia uskomaan satuja kuin esimerkiksi ateistit tai uskonnottomat?

        Muista nyt se, että suurin osa rikokia tekevistä on ateisteja tai uskonnottomia tehdessään rikoksia ja vain aniharva heistä kääntyy kristityksi ja lopettaa rikosten tekemisen.

        Ateistit ja uskonnottomat jatkavat rikosten tekemistä eivätkä usko satuihin ja taruihin!

        Onko siis niin, että satuihin ja taruihin uskominen vähentää rikollisuutta, mutta se, että niihin ei uskota, lisää sitä?

        Eikö tämä olisi looginen johtopäätös, jos logiikkasi toimisi?


    • Anonyymi

      Jos jotakuta kiinnostaa kuunnella näiden entisten rikollisten kertovan elämänmuutoksestaan, niin täällä on mm. entisen huippukitaristi Jukka Tolosen haastattelu:
      https://www.radiodei.fi/ex-criminals/

    • Anonyymi

      Suurin osa uskoontulemattomista ei ole koskaan edes aloittanut rikostelua, joten sehän on tilastojen valossa siis paljon parempi ja ennaltaehkäisevä vaihtoehto.

      Ateismi 100 - Trööttan 0

      • Suurin osa ihmisistä ei tee sellaisia rikoksia, joista kiinni jäätyään joutuisi vankilaan.

        Suurin osa suomalaista tekee silti jotakin pahaa, josta eivät vankilaan joudu, vaikka kiinni jäisivät.

        He valehtelevat, varastavat, kiusaavat heikompiaan, harjoittavat väkivaltaa, rikkovat avion, huoraavat ja valehtelevat.

        Näistä ei joudu tuomioistuimen eteen eikä vankilaan, mutta pahan tekemistä se silti on. Ja suurin osa näistä on ateisteja ja uskonnottomia.


      • G5G kirjoitti:

        Suurin osa ihmisistä ei tee sellaisia rikoksia, joista kiinni jäätyään joutuisi vankilaan.

        Suurin osa suomalaista tekee silti jotakin pahaa, josta eivät vankilaan joudu, vaikka kiinni jäisivät.

        He valehtelevat, varastavat, kiusaavat heikompiaan, harjoittavat väkivaltaa, rikkovat avion, huoraavat ja valehtelevat.

        Näistä ei joudu tuomioistuimen eteen eikä vankilaan, mutta pahan tekemistä se silti on. Ja suurin osa näistä on ateisteja ja uskonnottomia.

        Unohtui sanoa, että he Heh hahin tavoin juopottelevat! :)


    • Anonyymi

      Valehteleminen ei sitten voi olla paha teko, koska uskoon tuleminen selkeästi lisää törkeän valehtelemisen määrää ekspotentiaalisesti, kuten jokainen kreationistien viestejä lukenut tai tätä palstaa seurannut on voinut omin silmin nähdä.

      Toisten kiusaaminen, vihanlietsonta ja henkinen väkivalta eivät sitten myöskään voi olla pahoja tekeoja, koska uskoon tuleminen lisää niitäkin kaikkia ekspotentiaalisesti, kuten jokainen lukutaitoinen ja uutisia seuraava on voinut helposti todeta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      383
      4660
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      284
      2584
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      148
      1857
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1598
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1473
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1327
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1315
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      60
      1252
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      47
      1243
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1073
    Aihe