Miten sujuu eristyksissä?

Anonyymi

En käy viikkokausiin missään muulloinkaan, joten tämä koronaeristys ei poikkea normaali elämästäni. Joulun jälkeen kodin ulkopuoliset reissuni voi laskea yhden käden sormilla.
Miten muilla sujuu eristys?

78

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mycket gott. Inga problemer.

      • Anonyymi

        Kiva kuulla. Vielä kun olisi erämaa ympärillä niin aina parempi.


    • Anonyymi

      Ei ole minunkaan arkeani järkyttänyt. Normaalioloissa käyn kaupassa, syön, urheilen ja nukun. Kaupassa käyn kyllä harvemmin ja ostan enemmän kerralla ja pitempään säilyvää. Nekin vähäiset ihmiskontaktit joita on ollut, ovat jääneet tykkänään. En kaipaa niitäkään. Minun puolestani poikkeusolot saa jatkua.

    • Anonyymi

      Oon harkinnut, että maakellari pitäisi saada perunoille ja porkkanoille. Kasvihuone pitäisi uudistaa. Tomaatit voisi säilöä kellariin ja marjoja soseuttaa purkki tolkulla. Emmä jaksa laukata ihmisten ilmoilla tiheään 🙈
      Pitäisi enemmän panostaa tuohon ruuan säilömiseen.
      Jos tilaisi suoraan myllystä 20 kg jauhoja ja ryynejä ja jostain 10 kg sokeria. Perunajauhoja, mistähän saisi isommissa pakkauksissa. Ruokaöljyä kanisterissa.

      • Anonyymi

        Unohdit hiivan, jos meinaat rankit laittaa käymään.


    • Anonyymi

      Samaan tapaan mene mullakin. Tosin vaimo asuu riskiryhmäläisenä eri osoitteessa, ettei hän saa minulta tartuntaa ja sen takia on vähän yksinäistä. Minä teen meillä muutenkin lähes kaikki kotityöt, joten senkään suhteen mikään ei ole muuttunut. Vielä ei ole varmaa onko mulla korona vai jokin muu pöpö mutta oudot on oireet verrattuna tavalliseen kausiflunssaan.

      • Anonyymi

        Millaisia oireita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia oireita?

        Melko kovaa hengenahdistusta, limantuloa keuhkoista, keuhkojen ja kurkun tulehtuneisuuden aiheuttamaa ärtyneisyyttä, nenän liman tuloa ja tulehdusta, korvien lukkoisuutta ja voimat on ihan nollissa eikä jaksa muuta kuin maata. Mutta kuumetta ei ole eikä nuhaa. Ja se on outoa, että oireet ovat uupumusta lukuunottamatta hyvin mietoja mutta selvästi tunnistettavissa ja tuntuvat silti kestävät pitkään. Nyt on menossa kolmastoista oireinen päivä ja tulehdus on hieman lieventymässä. Yleensä sairastan kovimmatkin flunssat 3-7 vuorokaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko kovaa hengenahdistusta, limantuloa keuhkoista, keuhkojen ja kurkun tulehtuneisuuden aiheuttamaa ärtyneisyyttä, nenän liman tuloa ja tulehdusta, korvien lukkoisuutta ja voimat on ihan nollissa eikä jaksa muuta kuin maata. Mutta kuumetta ei ole eikä nuhaa. Ja se on outoa, että oireet ovat uupumusta lukuunottamatta hyvin mietoja mutta selvästi tunnistettavissa ja tuntuvat silti kestävät pitkään. Nyt on menossa kolmastoista oireinen päivä ja tulehdus on hieman lieventymässä. Yleensä sairastan kovimmatkin flunssat 3-7 vuorokaudessa.

        No on sitkeä, inhottava!!!
        Onko päänsärkyä?


      • Anonyymi

        Rukoilen puolestasi.


    • Viihdyn muutenkin pääasiassa yksin kämpälläni, joten tämä ei paljon eroa normaalista. Paitsi siten, ettei voi katsoa liveurheilua aamusta iltaan, kuten normaalisti. Se kyllä aika lailla syö miestä.

      • Anonyymi

        Hauska juttu. Luulin Tipaletta naiseksi. :) Vaan eipä tuo mitään. Repe luuli minua aikanaan mieheksi:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska juttu. Luulin Tipaletta naiseksi. :) Vaan eipä tuo mitään. Repe luuli minua aikanaan mieheksi:)

        Tossunalla oleva mies, jos tekee kaikki kotityöt? Mitä se vaimo sitten tekee? Vaihtaa autonrekaat, pesee autot, kolaa lumets, leikkaa nurmikon ja pilkkoo halot. Heh, epäilen että ukko tekee nämäkin. Vaimo varmaan vain nalkuttaa vieressä, että tekee kaiken liian hitaasti ja tule jo hiomaan kantapäitä ja hieromaan hartioita ja tuo lämmintä teetä ja tee iltapalaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tossunalla oleva mies, jos tekee kaikki kotityöt? Mitä se vaimo sitten tekee? Vaihtaa autonrekaat, pesee autot, kolaa lumets, leikkaa nurmikon ja pilkkoo halot. Heh, epäilen että ukko tekee nämäkin. Vaimo varmaan vain nalkuttaa vieressä, että tekee kaiken liian hitaasti ja tule jo hiomaan kantapäitä ja hieromaan hartioita ja tuo lämmintä teetä ja tee iltapalaa.

        Sitä ei näin yksin asuvalla oikein ole muuta mahdollisuutta kuin siivotakin välillä, olis muuten aika ikävän kokoiset jätevuoret vastassa ovesta sisään astuessa.


    • Anonyymi

      Mikäpä täällä sakastin puolella on tehdä kirjallisia tehtäviä, ja samalla nauttia ehtoollisviineistä, jotka nykyisen tilanteen johdosta on syytä nauttia ennen parasta-päiväystä parempiin suihin. Terv. Kirkkoherra.

    • Anonyymi

      Eipä juuri häiritse. Minulla on aina ollut rikas sisäinen elämä.:)

    • Jumalaisen mahtavasti!
      Pojan kanssa lähdemme juuri kartoittamaan minne katiskan iskemme että kalaa tulee ruokapöytään tulevassa kenties.
      Kauppaankin on reilu 7km ja kävellen siitä saa mukavat raittiit!
      Tänään ei puusaunaa lämmitetä kun niin paljon jo touhuttu tänään mutta jos Luoja suo niin huomenna pesulle.
      Herra ajoi tänne maaseudulle jo useita kuukausia sitten oleilemaan mukavasti verrattaen kaupunkien ihmisiin jotka toistensa palveluiden perässä luulevat onnensa löytävän.
      Kiitos ja kunnia Luojalle!

      • Anonyymi

        Sama eli kaupunkiin on 7 km ja tykkään että asutaan melkein kaupungissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama eli kaupunkiin on 7 km ja tykkään että asutaan melkein kaupungissa.

        Kauppaan kolme kilometriä mutta mulla on auto. Olen tehnyt kesäsuunnitelmia ja laskenut paperilla pennosiani.
        Mulla on muuten ihan nätti koti mutta pihani on ollut retuperällä kaikki ne vuodet jotka olen asunut tässä.
        Nyt luin sisustuslehtiä pari päivää ja innostuin toisten mökeistä, terasseista jne.ja niiden pohjalta laadin suunnitelmia.
        Pihaa aion laittaa eikä sinne tuu yksikään koronatyyppi.
        Nyt vaan odotetaan tylsistyneenä kesää ja kevättä😐kaupassa ja postissa pitää 2 viikon aikana 2kertaa.rahojen laskemista. ..tylsää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama eli kaupunkiin on 7 km ja tykkään että asutaan melkein kaupungissa.

        Tuo nyt on pikku kylänen vain ja muutenkin onhan nämä Suomen "kaupungit" melko kylän kokoisia kaikki kun vertaillaan isoihin keskittymiin, nimittäin synnin ja turhanpäiväisyyden


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Kauppaan kolme kilometriä mutta mulla on auto. Olen tehnyt kesäsuunnitelmia ja laskenut paperilla pennosiani.
        Mulla on muuten ihan nätti koti mutta pihani on ollut retuperällä kaikki ne vuodet jotka olen asunut tässä.
        Nyt luin sisustuslehtiä pari päivää ja innostuin toisten mökeistä, terasseista jne.ja niiden pohjalta laadin suunnitelmia.
        Pihaa aion laittaa eikä sinne tuu yksikään koronatyyppi.
        Nyt vaan odotetaan tylsistyneenä kesää ja kevättä😐kaupassa ja postissa pitää 2 viikon aikana 2kertaa.rahojen laskemista. ..tylsää.

        Auto on mutta katsastettu n. 2005 viimeeksi, hakkasin vasaralla konepeltiin ristin tiedoksi jos jollakulla ongelma kun kaupassa käydään :)


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Tuo nyt on pikku kylänen vain ja muutenkin onhan nämä Suomen "kaupungit" melko kylän kokoisia kaikki kun vertaillaan isoihin keskittymiin, nimittäin synnin ja turhanpäiväisyyden

        On tässäkin pellot ympärillä mutta koen asuvani melkein kuukauden n kaupungissa johtuen ehkä siitä, että kasvoin lapsuuteni keskellä "ei mitään"
        Tässä sentään on kourallinen taloja peltojen laitamilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tässäkin pellot ympärillä mutta koen asuvani melkein kuukauden n kaupungissa johtuen ehkä siitä, että kasvoin lapsuuteni keskellä "ei mitään"
        Tässä sentään on kourallinen taloja peltojen laitamilla.

        Lama ajan lapsuus mikä oli hienoa köyhässä yrittäjä perheessä hyvin pienessä kylässä Leppäkoskella Janakkalassa.
        Nyt naapuri 50m päässä ja seuraava jossain 500m päässä :)


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Lama ajan lapsuus mikä oli hienoa köyhässä yrittäjä perheessä hyvin pienessä kylässä Leppäkoskella Janakkalassa.
        Nyt naapuri 50m päässä ja seuraava jossain 500m päässä :)

        Ei meilläkään pröystäilty koska äiti oli 7 lapsen yksinhuoltaja ja yrittäjä myös. Tukeja ei hakenut mitään, sen verran ylpeä ja tiukka. Pärjäämisen mentaliteetti polttomerkittynä nahkaan. Periksi ei saa antaa. Sisulla mentävä vaikka henki lähtis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei meilläkään pröystäilty koska äiti oli 7 lapsen yksinhuoltaja ja yrittäjä myös. Tukeja ei hakenut mitään, sen verran ylpeä ja tiukka. Pärjäämisen mentaliteetti polttomerkittynä nahkaan. Periksi ei saa antaa. Sisulla mentävä vaikka henki lähtis.

        Luojan armosta, ei se äidistäsi ollut peräisin jos sellaista kuvittelet.


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Luojan armosta, ei se äidistäsi ollut peräisin jos sellaista kuvittelet.

        Kyllä se oli Jumalan siunausta alusta loppuun asti. Yli sukupolvien ulottuva siunaus, joka on antanut sukumme naisille vahvuuden taistella.


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Luojan armosta, ei se äidistäsi ollut peräisin jos sellaista kuvittelet.

        Virsi 600

        Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan
        Olemme kaikki hiljaa kätketyt.
        Me saamme luottaa uskolliseen Luojaan,
        Yhdessä käydä uuteen aikaan nyt.
        Jos ahdistuksen tie on edessämme,
        Myös silloin Kristus meitä kuljettaa.
        Annamme Isän käsiin elämämme.
        Hän itse meille rauhan valmistaa.
        Suo, Herra, toivon kynttilöiden loistaa,
        Tyyneksi, lämpimäksi liekki luo.
        Valaiset pimeän, voit pelot poistaa.
        Jää keskellemme, Kristus, rauha tuo!
        Kun pahan valta kasvaa ympärillä,
        Vahvista ääni toisen maailman,
        Niin että uuden virren sävelillä
        Kuulemme kansasi jo laulavan.
        Hyvyyden voiman uskollinen suoja
        Piirittää meitä, kuinka käyneekin.
        Illasta aamuun kanssamme on Luoja.
        Häneltä saamme huomispäivänkin.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kauppaan kolme kilometriä mutta mulla on auto. Olen tehnyt kesäsuunnitelmia ja laskenut paperilla pennosiani.
        Mulla on muuten ihan nätti koti mutta pihani on ollut retuperällä kaikki ne vuodet jotka olen asunut tässä.
        Nyt luin sisustuslehtiä pari päivää ja innostuin toisten mökeistä, terasseista jne.ja niiden pohjalta laadin suunnitelmia.
        Pihaa aion laittaa eikä sinne tuu yksikään koronatyyppi.
        Nyt vaan odotetaan tylsistyneenä kesää ja kevättä😐kaupassa ja postissa pitää 2 viikon aikana 2kertaa.rahojen laskemista. ..tylsää.

        Mastubointi tuo iloa tylsyyteen, suosittelen lämpimästi.


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Auto on mutta katsastettu n. 2005 viimeeksi, hakkasin vasaralla konepeltiin ristin tiedoksi jos jollakulla ongelma kun kaupassa käydään :)

        Aika sekopäältä kuulostat? Rukoilen puolestasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika sekopäältä kuulostat? Rukoilen puolestasi.

        Tokihan se maailmassa elävän ja juurtuneen mielikuvituksessa kuulostaa mainitsemaltasi varmaankin ja rukoilla voit itsesi puolesta jospa se Herran armo osuisi kohdallesi kenties joskus.

        Joka sanoo toiselle: ’Sinä hullu’, on ansainnut helvetin tulen, sanoi Jeesus

        Kenties....


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Tokihan se maailmassa elävän ja juurtuneen mielikuvituksessa kuulostaa mainitsemaltasi varmaankin ja rukoilla voit itsesi puolesta jospa se Herran armo osuisi kohdallesi kenties joskus.

        Joka sanoo toiselle: ’Sinä hullu’, on ansainnut helvetin tulen, sanoi Jeesus

        Kenties....

        Eihän hää sanonut;”sinä hylly” vaan hän sanoi; ”aika sekopäältä kuulostat?”


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän hää sanonut;”sinä hylly” vaan hän sanoi; ”aika sekopäältä kuulostat?”

        Leiki vain


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Leiki vain

        Kauheaa leikkiä ihmusten terveydellä ajelemalla viisitoista vuotta katsastamatta olevalla ajoneuvolla. Vielä hakannut konepeltiin. Onko tervettä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauheaa leikkiä ihmusten terveydellä ajelemalla viisitoista vuotta katsastamatta olevalla ajoneuvolla. Vielä hakannut konepeltiin. Onko tervettä?

        Auto toimii ja metalli ruostuu.
        Pidä sinä arvossa ihmisten juttuja, minä pyrin kuuntelemaan parhaani mukaan Jumalaa eikä Hän ole sidonnainen naurettaviin säädöksiisi ihminen.
        Elä sie maailman mukaan ihan rauhassa.
        Voit toki ilmoittaa ja todistaa oman terveytesi tänne? Se varmaan hakee kaltaistaan täydellisyydellään?


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Auto toimii ja metalli ruostuu.
        Pidä sinä arvossa ihmisten juttuja, minä pyrin kuuntelemaan parhaani mukaan Jumalaa eikä Hän ole sidonnainen naurettaviin säädöksiisi ihminen.
        Elä sie maailman mukaan ihan rauhassa.
        Voit toki ilmoittaa ja todistaa oman terveytesi tänne? Se varmaan hakee kaltaistaan täydellisyydellään?

        Kristityn ihmisenkin, varsinkin,
        on toteltava lakeja ja säädöksiä. Kyllä tämä asia on minulle selvä kristittynä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristityn ihmisenkin, varsinkin,
        on toteltava lakeja ja säädöksiä. Kyllä tämä asia on minulle selvä kristittynä.

        Jeesus ei "brändännyt" totuutta kristinuskoksi tai sanonut olevansa kristitty joten olemme eri teillä selvästi.
        Noudata sinä maailman säädöksiä ihan rauhassa ja ole sille orja.
        Jeesuksen tuomitsi yhteiskunta, hän oli siihen nähden tuomittu rikollinen ja sinä heidän ystävänsä eturivissä.


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Jeesus ei "brändännyt" totuutta kristinuskoksi tai sanonut olevansa kristitty joten olemme eri teillä selvästi.
        Noudata sinä maailman säädöksiä ihan rauhassa ja ole sille orja.
        Jeesuksen tuomitsi yhteiskunta, hän oli siihen nähden tuomittu rikollinen ja sinä heidän ystävänsä eturivissä.

        Mielenkiintoista. Jeesukseen uskova anarkisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Jeesukseen uskova anarkisti

        Sivusta. Surullista, että alennut tuollaiseen käytökseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta. Surullista, että alennut tuollaiseen käytökseen.

        Mitenkäs niin? Eikös se ole anarkisti joka katsoo olevansa yhteiskuntajärjestyksen yläpuolella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Jeesukseen uskova anarkisti

        Valon tavannut mitätön biojäte pikemminkin jos suuntaa antavaa tarvitset.


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Valon tavannut mitätön biojäte pikemminkin jos suuntaa antavaa tarvitset.

        Ei! Et saa mitätöidä itseäsi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs niin? Eikös se ole anarkisti joka katsoo olevansa yhteiskuntajärjestyksen yläpuolella?

        En katso olevani yläpuolella, en vaan mukaudu maailman tahtoon toisin kuin eräät...
        Kertokaas... Mitenkä Jeesuksen opetuslapset kärsivät vainoja ja teljettiin tyrmiin kun te nautitte yhteiskunnan herkuista suut vaahdoten?
        Mikä onkaan mahdollisesti mennyt "vikaan"?
        Sepä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs niin? Eikös se ole anarkisti joka katsoo olevansa yhteiskuntajärjestyksen yläpuolella?

        Mieti, jos kykenet käyttämään aivojasi omaten itsetutkiskeluun tarvittavat työkalut, joista ensisijainen on terve itsetunto niin löydät kyllä vastauksen itse, siihen mikä kirjoituksissasi mättää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei! Et saa mitätöidä itseäsi!

        Luojan valon tavatessani se on automaatio, niin kirkas on hänen olemuksensa sekä hyvä.
        Minä en ole hyvä.


        Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Auto on mutta katsastettu n. 2005 viimeeksi, hakkasin vasaralla konepeltiin ristin tiedoksi jos jollakulla ongelma kun kaupassa käydään :)

        Kuka tervepäinen hakkaa vasaralla ristin auton konepeltiin? Ei kukaan tervepäinen.


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        En katso olevani yläpuolella, en vaan mukaudu maailman tahtoon toisin kuin eräät...
        Kertokaas... Mitenkä Jeesuksen opetuslapset kärsivät vainoja ja teljettiin tyrmiin kun te nautitte yhteiskunnan herkuista suut vaahdoten?
        Mikä onkaan mahdollisesti mennyt "vikaan"?
        Sepä niin.

        Vetoan tässäkin Paavaliin. Kaikkeen ja kaikkinaisiin oloihin olen tottunut. Yltäkylläisyyteen, puutteenalaisuuteen. Tosin en ole koskaan saanut kolmeakymmentä lyöntiä, yhtä vaille, niin kuin Paavali. Enkä ole ollut nälässä enkä vaaroissa merillä ja maalla niin kuin Paavali. Kuitenkin Paavalikin varoitti ruumiinharjoituksista ja itsensä kurittamisesta, todeten niitä tehtävän vain oman ylpeyden pönkittämiseksi. Näyttävät kyllä ihmisten silmissä arvokkailta, mutta Jumalan silmissä ne ovat arvottomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mastubointi tuo iloa tylsyyteen, suosittelen lämpimästi.

        Tarkoitit ilmeisesti masturbointia? Juu mukavaahan se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitit ilmeisesti masturbointia? Juu mukavaahan se on.

        Ei ole. Lisää ruumiin haluja vain ja saastuttavat mielihuvituksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tervepäinen hakkaa vasaralla ristin auton konepeltiin? Ei kukaan tervepäinen.

        Koska se ei ole mielesi mukaista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vetoan tässäkin Paavaliin. Kaikkeen ja kaikkinaisiin oloihin olen tottunut. Yltäkylläisyyteen, puutteenalaisuuteen. Tosin en ole koskaan saanut kolmeakymmentä lyöntiä, yhtä vaille, niin kuin Paavali. Enkä ole ollut nälässä enkä vaaroissa merillä ja maalla niin kuin Paavali. Kuitenkin Paavalikin varoitti ruumiinharjoituksista ja itsensä kurittamisesta, todeten niitä tehtävän vain oman ylpeyden pönkittämiseksi. Näyttävät kyllä ihmisten silmissä arvokkailta, mutta Jumalan silmissä ne ovat arvottomia.

        Tuo ei nyt liittynyt mitenkään asiaan ja jos niin kuinka?
        Jeesuksen seuraajat sekä Jumalan omat eivät nai maailman kanssa ja piste.
        Teillä kuitenkin lokoisat oltavat....
        Tuo Paavalin juttu on muuten ihan samaa mitä buddhakin opettaa... Että silleestää.


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Koska se ei ole mielesi mukaista?

        Ei ole Jeesukseen uskovan arvon mukaista hakata ristiä laittomaan autoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Jeesukseen uskovan arvon mukaista hakata ristiä laittomaan autoon.

        Ei ehkä teidän ulkokultaisten "jengissä".
        Menen sen mukaan minkä valo minulle on ilmoittanut ja kaivertanut sydämeen, sinun ininäsi ei siinä paljoa paina.
        Maailman mukaan jonka mukaan sinäkin elät on auto laiton mutta minulle se on uljas Jumalan suoma ratsu ja olen siitä kiitollinen Luojalle.


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Ei ehkä teidän ulkokultaisten "jengissä".
        Menen sen mukaan minkä valo minulle on ilmoittanut ja kaivertanut sydämeen, sinun ininäsi ei siinä paljoa paina.
        Maailman mukaan jonka mukaan sinäkin elät on auto laiton mutta minulle se on uljas Jumalan suoma ratsu ja olen siitä kiitollinen Luojalle.

        Ei se ole mikään Jumalan suoma datsuni eikä ratsuni. Ihmisen rakentama mekaaninen tappaja se on katsatamattomana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mikään Jumalan suoma datsuni eikä ratsuni. Ihmisen rakentama mekaaninen tappaja se on katsatamattomana.

        Luota sinä siis ihmisiin ja heidän katsastuksiin, minä Luojaan.


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Luota sinä siis ihmisiin ja heidän katsastuksiin, minä Luojaan.

        Jos ajat päälleni kun joku kriittinen palikka ratsustasi pettää, en ainakaan sinua kiitä silloin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajat päälleni kun joku kriittinen palikka ratsustasi pettää, en ainakaan sinua kiitä silloin.

        Samat sanat


      • Anonyymi
        Godfirst kirjoitti:

        Samat sanat

        En voi ajaa päällesi koska minulla ei ole ajoneuvoa laisinkaan. Katsastettuun ei ole varaa, ja lähimmäisen rakkauteni estää hankkimasta katsastamatonta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En voi ajaa päällesi koska minulla ei ole ajoneuvoa laisinkaan. Katsastettuun ei ole varaa, ja lähimmäisen rakkauteni estää hankkimasta katsastamatonta.

        Meillä on se mikä on ja se on hyvä niin, kiitos Luojalle.


    • Anonyymi

      Ne on vahvat naiset niin kuin Niskavuoren wanha emäntä. Niskavuoren Heta oli vähän turhankin kova miehelleen Akustille, mutta lopulta suri hyvää miestään edesmenneenä kun oli, hänkin. Siipirikko oli myös tosi nainen, ja perheen hyvä hengetär.

    • Anonyymi

      Eristys ja karanteeni on kaksi eria asiaa. Eristyksestä ei lähdetä kauppoihin eikä muualla. Karanteenissa voit käydä kaupassa ja välttämättömillä asioilla. Muut ennalta ehkäisevät tartuntoja ja voivat käydä työssä, kaupassa, ulkoilla vapaasti ja tavata oireettomia ystäviään kunhan muistavat suojausohjeet. Asenne kysymys niille jotka oireettomia.

      • Anonyymi

        Kotiasketismissa eletään yksinäistä,eristäytynyttä elämää muutenkin joten ei muutoksia.

        Luostaritkin ovat nyt kiinni, vierailuja ei sinne voi tehdä muuta kuin netin kautta.


      • Anonyymi

        Elän eristyksen omaisissa oloissa.


    • Anonyymi

      En ole erityksissä, jos henki lähtee, niin se on jumalan tahto. Kukaan ei ole tänne jäänyt, ei edes Jeesus.

      • Anonyymi

        On tällä positiivinen ekologinen vaikutus, turha liikenne loppuu ym.

        Karanteeni on uusi olotila johon monella on vaikea tottua. Nyt ihmisillä on aikaa täyttää henkinen tyhjyys.


      • Anonyymi

        Entä Pyhähenki? Eikö hän ole kanssamme henkensä kautta, elää ja vaikuttaa negatiivisesti on ettemme ole yksin?


    • Anonyymi

      Ei minkäänlaista ongelmaa, vakavalla asialla on erittäin monia tervehdyttäviä vaikutuksia suomalaistenkin elämään.

    • En huomannut olevani eristyksissä.

    • Anonyymi

      Osa iäkkäistä on eristyksissä ja muu väestö välttelee lähikontakteja omantuntonsa mukaan, ihan kuinka paljon kokee haluavansa muita suojella.

    • Israelin hallitus sulki kokonaan ääriortodoksisen Bnei Brak -yhteisön alueen Tel Avivin lähellä, koska siellä koronavirus jyllää yli kaiken kohtuumäärän.

      Koko maassa nyt 8000 tartuntaa ja 46 kuollutta.
      Palestiinalaisalueilla lisäksi 217 tartuntaa ja 1 kuollut.

      • Anonyymi

        Varmana on juutalaisten salaliitto koko korona. Kyllä varmaa on niin. Onneksi on paljon islamistisalafisteja jotka parantaa maailman koronasta. Kyllä jämpti on niin.


    • Anonyymi

      Sama homma vaimo on ainut ystäväni enkä muita tarvitse vietän kyllä aikaa ulkona, töiden takia. Vaimo ei halua hengailla myöskään muun kuin miehen kanssa.

      • Anonyymi

        Helluntalaisuus on mahtava juttu kun et tunge mihinkään porukoihin. Palstat on täynnä valituksia, haha miksi tunget niihin kaverit voi hommata vaikka töistä ja käydä kirkolla siitä huolimatta.


      • Anonyymi

        Etkö tiedä sen miehen nimeä kenen kanssa vaimosi haluaa hengailla?


    • Sosiaaliset kontaktit oat vähentyneet, mutta tapaan muutamaa seurakunnan jäsentä pari kertaa vikkossa kun haemme marketista elintarvikkeet ruokajakelua varten. Kirpparilla on yksi työharjoittelija jolle käyn antamassa neuvoja ja ohjeita kun lajittelee, silittelee ja tekee sesonkivaihtohommia. Siellä käy joskus muitakin. Tapaan yhtä ystävää, jolle käyn kaupassa. Kaksi kolme kertaa käyn avustamassa iäkästä paria työn merkeissä vaikka olen jo eläkkeellä. Ja lenkillä tapaa usein tuttuja ja voi jutustella metrienkin päästä. Kaupassa tulee käytyä. Tietenkin vaihdetaan kuulumisa taloyhtiön asukasten kanssa ulkona, ym. Ja puhelimessa voi jutella. En ihan erakkona olen vaikka varovainen olen itseni ja toisten suhteen!

      • Anonyymi

        Hyvä sillä menestyt parhaiten ei muihinkaan kirkkoihin mennä kutemaan vaan osallistutaan jumalanpalveluksiin. Suhtaudut kuin lluottamustoimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä sillä menestyt parhaiten ei muihinkaan kirkkoihin mennä kutemaan vaan osallistutaan jumalanpalveluksiin. Suhtaudut kuin lluottamustoimeen.

        Parasta kun hiljentyy ja rukoilee. Ei me pienet ihmiset muuta voida, suokoon Jumala voimia ja viisautta heille joille on paljon annettu.


      • Anonyymi

        Aivan mahtavaa, että olet noin terve! Jumala siunannut sinua runsaasti.


    • Anonyymi

      10 lasta ja kaveri ja liikkumiskielto päällä. Kerran viikossa kaupassa käy yksi ihminen. Jos tästä hengissä selviää tai sitten ei.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laita koko etunimi

      Ketä ikävöit. Ei tää muuten rupee selviimään. M-N
      Ikävä
      122
      2999
    2. 300 valtion maksamaa henkilöä Pariisissa, nolla olympiamitalia

      Pitäskö jotain tehä? Satsata vain skeittaukseen, naisten nyrkkeilyyn ja ratsastukseen? Vai tuplata joukkueen koko? Ot
      Maailman menoa
      274
      2312
    3. On aika surullista huomata, että aikuiset ihmiset saattavat

      olla pahempia kiusaajia kuin lapset. En ole koskaan hiffanut mitä joku saa toisen alaspäin painamisesta, mutta kai tämä
      Ikävä
      167
      1355
    4. Life is Life...

      Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää ikävään. ☕🌞🐺😊❤️
      Ikävä
      264
      1348
    5. Ettei jäisi epäselväksi...

      93 % briteistä ei tue mellakointia.
      Maailman menoa
      368
      1285
    6. Dieselpersut ennallistavat Grönlannin vihreäksi

      Tupruttelun seurauksena typerät jäätiköt sulavat ja maaperä pääsee taas sitomaan hiiltä. Kaupan päälle saadaan 7 metri
      Maailman menoa
      292
      1260
    7. 109
      1249
    8. Mihin päätelmään oot tullut

      Onko mulla kuitenkin tunteita sua kohtaan?
      Ikävä
      79
      1204
    9. Kesäiseen aamuun

      Hyvää huomenta päivää. ☕🌞🌾😊🤗❤️
      Ikävä
      210
      1066
    10. Tunnustuksia -ketju

      En halua olla pelkkä kaverisi. Välttämättä en sitä koskaan tunnusta irl. En halua menettää sinua. Naiselta Muutkin saa
      Ikävä
      78
      1053
    Aihe