Kirkko lohduttaa.

Anonyymi

Kuulin juuri tv:stä kun eräs kirkon lohduttaja sanoi että kevät tulee ja elämä jatkuu. Auttaako tämä yksinäisiä ihmisiä?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näinkö kirkkomme todella lohduttaa kuolevia ja synninhätään joutuneita ihmisiä?

      • Uskovien tyyli.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Uskovien tyyli.

        Sellainen mieIipide.


      • Anonyymi

        "KirkkoMME"? Oletko aivan varmasti Suomen Ev.lut.kirkon jäsen ja muutoin tunnustat sen oppia ja toimintaa?

        Keitä "kuolevia" ja "synninhätään joutuneita"? Eiköhän kuolevilla, ainakin useimmilla, ole joku lähiomainen tai tuttu, jolta tarvittaessa kysyä lohdutusta synninhätäänsä, tosin himppa myöhässä ovat vasta kuolemanrajalla heräävät, nämä asiat kun olisi pitänyt selvittää itselleen jo kauan aiemmin: etsiä, tutkia, rukoilla...

        Synninhädässä auttaa suora rukous Jumalalle ja Raamatun sana, ei ensisijaisesti "kirkkomme".

        Taidat olla kristityksi tekeytynyt helluntaisatanisti, joka valheissaan taas sotkeutui omiin sukkiinsa.

        Jos joku on yksinäinen, hänen tulee itse etsiä apunsa. Itse ottaa kirkkoon yhteyttä. Muiden ei voi olettaa tulevan apuun. Itsekin on jo tehtävä jotain, eikä odottaa itse tulevansa palvelluksi kotisohvallaan, kun Suomessa on väkeä 6 miljoonaa.

        Kirkon lohdutukset eivät synninhädässä olevia "lohduta". Synninhätään ei yleensä haeta "lohdutusta" vaan kehoitusta kääntymykseen ja parannukseen ja uskon evankeliumiin. Tämän selvemmin ei asiaa voi esittää. Vastaukset kysymyksiin löytyvät netistä, jos (jälleen) itse viitsii vaivautua.


      • Anonyymi

        Sillä lailla se kirkko ihmisiä lohduttaa luvaten taivaan valtakuntaan pääsyn lopulta kunhn uskovat mitä kirkko sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä lailla se kirkko ihmisiä lohduttaa luvaten taivaan valtakuntaan pääsyn lopulta kunhn uskovat mitä kirkko sanoo.

        Tuskin ne perkeleet kääntymättömistä lähtee vaikka virpojan ortodoksikirkon siunatulla vitsojen voimalla kastetuista pakanoista poistuvat kiireen vilkkaan.


    • Anonyymi

      Mikään ei kestä ikuisesti on ihan hyvä lohdutus. Kukaan ei tosin voi lohduttaa niitä, jotka ovat päättäneet itse sulkea mielensä.

      • Anonyymi

        Lohdutan itseäni lukemalla itämaisista uskonnoista. Om!


    • Anonyymi

      Olisiko uponnut paremmin, jos olisi lukenut suoraan raamatusta: "Kaikella on aikansa auringon alla. Aika on elää ja aika on kuolla."? Vai olisiko pitänyt satuilla, että Jumala ottaa kaiken pahan pois?

      Yksinäisyys on pään sisäinen tunne, joka ei liity yksinoloon. Yksinolosta voi nauttia ja seurassa voi olla yksinäinen. Pään sisäisiin asioihin vaikutetaan vain muutamalla katsantokantaa. Sitä ei voi kukaan tehdä sinun puolestasi. Myös Jumalan puoleen pitää kääntyä itse. Ei siinä tarvita muita välikappaleita kuin oma halu.

    • Jehovat nuo ovelta ovelle uskovat tekevät kotikäyntejä, ei tosin nyt kun on tämä epidemia.
      Eikös luterilaisilla ole myös tuo - tehkää kaikki kansat minun opp....

      • Anonyymi

        Ne joita tapaat kotiovellasi eivät ole Jehovia, joita on vain Yksi, vaan hänen todistajikseen itseään väittäviä järkeisuskontoisia, joista täysin puuttuu Elävän Jumalan Henki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne joita tapaat kotiovellasi eivät ole Jehovia, joita on vain Yksi, vaan hänen todistajikseen itseään väittäviä järkeisuskontoisia, joista täysin puuttuu Elävän Jumalan Henki.

        Raamattua taitavat hekin mukanaan kantaa. Onko se Raamattu väärrennetty? Puuttuuko siitä se taivaallinen hologrammi?


      • Anonyymi
        epikuros kirjoitti:

        Raamattua taitavat hekin mukanaan kantaa. Onko se Raamattu väärrennetty? Puuttuuko siitä se taivaallinen hologrammi?

        Joo. Todellakin, heillä on eri Raamattu kuin kristityillä: nk. "Uudenmaailman käännös", New World...


    • Anonyymi

      Kirkollisveron maksajat kaikkoaa ja kevät tulee. hehee

    • "...kun eräs kirkon lohduttaja sanoi että kevät tulee ja elämä jatkuu. "

      Niin, pääsiäinenkin on tulossa ja eikö se ole juuri lohduttavaa, että elämä jatkuu?

      Suomessa on satoja pappeja ja eiköhän ole aika lailla kiinni siitä, kenen kanssa milloinkin joku pappi puhuu? Eli aivan varmaan sanat ovat toiset, jos saattohoidossa olevan kanssa jutellaan - paitsi jos kuoleva itse on tätä mieltä.

      • Anonyymi

        Viran puolesta se pappi tarvittaessa mukavia juttelee, sekä taivaspaikkoja lupailee saattohoidossa oleville, varsinkin jos saatettava on ollut tuottoisa
        kirkollisveron maksaja sekä kolehtihaavin täyttäjä.


      • Anonyymi

        Taitaa muori odotella niitä virpojia loitsujen kanssa. Muori uskoo pelastuvansa helvetin tulesta odottaessaan pääsiäistä ja kevättä.


      • Anonyymi

        "Mikä Pääsisäisessä" :D

        Suomeksi juhlapyhiä ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella. Ja viestistäsi ei tule yhtään uskottavampi, parempi, kunnioitusta herättävämpi tai osoittavampi tai mitään muuta kuin tökeröä öyhötystä kun esim. kirjottat kristityn isolla alkukirjaimella kesken lauseen, tai suosikkipuolueesi näin: "perusSuomalaiset". Minua aina naurattaa tuo kun kirjoittelette noin, mutta sitten kirjoitatte kuitenkin Raamatun pienellä keskellä lausetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä Pääsisäisessä" :D

        Suomeksi juhlapyhiä ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella. Ja viestistäsi ei tule yhtään uskottavampi, parempi, kunnioitusta herättävämpi tai osoittavampi tai mitään muuta kuin tökeröä öyhötystä kun esim. kirjottat kristityn isolla alkukirjaimella kesken lauseen, tai suosikkipuolueesi näin: "perusSuomalaiset". Minua aina naurattaa tuo kun kirjoittelette noin, mutta sitten kirjoitatte kuitenkin Raamatun pienellä keskellä lausetta.

        Minä kirjoitan aina kristikunnan suurimmat juhlat suurella alkukirjaimella.
        Ja Pääsiäinen on niistä suurin 🌴🐑🐫🌴


      • Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

        Minä kirjoitan aina kristikunnan suurimmat juhlat suurella alkukirjaimella.
        Ja Pääsiäinen on niistä suurin 🌴🐑🐫🌴

        Minulla on aina ollut tapana kirjoittaa pää-siäinen pienellä peellä, kuten raamattukin pienellä arrällä, kuten R-kioski.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe