Kirkko lohduttaa.

Anonyymi

Kuulin juuri tv:stä kun eräs kirkon lohduttaja sanoi että kevät tulee ja elämä jatkuu. Auttaako tämä yksinäisiä ihmisiä?

20

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näinkö kirkkomme todella lohduttaa kuolevia ja synninhätään joutuneita ihmisiä?

• Uskovien tyyli.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Uskovien tyyli.

Sellainen mieIipide.

• Anonyymi

"KirkkoMME"? Oletko aivan varmasti Suomen Ev.lut.kirkon jäsen ja muutoin tunnustat sen oppia ja toimintaa?

Keitä "kuolevia" ja "synninhätään joutuneita"? Eiköhän kuolevilla, ainakin useimmilla, ole joku lähiomainen tai tuttu, jolta tarvittaessa kysyä lohdutusta synninhätäänsä, tosin himppa myöhässä ovat vasta kuolemanrajalla heräävät, nämä asiat kun olisi pitänyt selvittää itselleen jo kauan aiemmin: etsiä, tutkia, rukoilla...

Synninhädässä auttaa suora rukous Jumalalle ja Raamatun sana, ei ensisijaisesti "kirkkomme".

Taidat olla kristityksi tekeytynyt helluntaisatanisti, joka valheissaan taas sotkeutui omiin sukkiinsa.

Jos joku on yksinäinen, hänen tulee itse etsiä apunsa. Itse ottaa kirkkoon yhteyttä. Muiden ei voi olettaa tulevan apuun. Itsekin on jo tehtävä jotain, eikä odottaa itse tulevansa palvelluksi kotisohvallaan, kun Suomessa on väkeä 6 miljoonaa.

Kirkon lohdutukset eivät synninhädässä olevia "lohduta". Synninhätään ei yleensä haeta "lohdutusta" vaan kehoitusta kääntymykseen ja parannukseen ja uskon evankeliumiin. Tämän selvemmin ei asiaa voi esittää. Vastaukset kysymyksiin löytyvät netistä, jos (jälleen) itse viitsii vaivautua.

• Anonyymi

Sillä lailla se kirkko ihmisiä lohduttaa luvaten taivaan valtakuntaan pääsyn lopulta kunhn uskovat mitä kirkko sanoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä lailla se kirkko ihmisiä lohduttaa luvaten taivaan valtakuntaan pääsyn lopulta kunhn uskovat mitä kirkko sanoo.

Tuskin ne perkeleet kääntymättömistä lähtee vaikka virpojan ortodoksikirkon siunatulla vitsojen voimalla kastetuista pakanoista poistuvat kiireen vilkkaan.

• Anonyymi

Mikään ei kestä ikuisesti on ihan hyvä lohdutus. Kukaan ei tosin voi lohduttaa niitä, jotka ovat päättäneet itse sulkea mielensä.

• Anonyymi

Lohdutan itseäni lukemalla itämaisista uskonnoista. Om!

• Anonyymi

Olisiko uponnut paremmin, jos olisi lukenut suoraan raamatusta: "Kaikella on aikansa auringon alla. Aika on elää ja aika on kuolla."? Vai olisiko pitänyt satuilla, että Jumala ottaa kaiken pahan pois?

Yksinäisyys on pään sisäinen tunne, joka ei liity yksinoloon. Yksinolosta voi nauttia ja seurassa voi olla yksinäinen. Pään sisäisiin asioihin vaikutetaan vain muutamalla katsantokantaa. Sitä ei voi kukaan tehdä sinun puolestasi. Myös Jumalan puoleen pitää kääntyä itse. Ei siinä tarvita muita välikappaleita kuin oma halu.

• Jehovat nuo ovelta ovelle uskovat tekevät kotikäyntejä, ei tosin nyt kun on tämä epidemia.
      Eikös luterilaisilla ole myös tuo - tehkää kaikki kansat minun opp....

• Anonyymi

Ne joita tapaat kotiovellasi eivät ole Jehovia, joita on vain Yksi, vaan hänen todistajikseen itseään väittäviä järkeisuskontoisia, joista täysin puuttuu Elävän Jumalan Henki.

• Anonyymi kirjoitti:

Ne joita tapaat kotiovellasi eivät ole Jehovia, joita on vain Yksi, vaan hänen todistajikseen itseään väittäviä järkeisuskontoisia, joista täysin puuttuu Elävän Jumalan Henki.

Raamattua taitavat hekin mukanaan kantaa. Onko se Raamattu väärrennetty? Puuttuuko siitä se taivaallinen hologrammi?

• Anonyymi
        epikuros kirjoitti:

Raamattua taitavat hekin mukanaan kantaa. Onko se Raamattu väärrennetty? Puuttuuko siitä se taivaallinen hologrammi?

Joo. Todellakin, heillä on eri Raamattu kuin kristityillä: nk. "Uudenmaailman käännös", New World...

• Anonyymi

Kirkollisveron maksajat kaikkoaa ja kevät tulee. hehee

• "...kun eräs kirkon lohduttaja sanoi että kevät tulee ja elämä jatkuu. "

Niin, pääsiäinenkin on tulossa ja eikö se ole juuri lohduttavaa, että elämä jatkuu?

Suomessa on satoja pappeja ja eiköhän ole aika lailla kiinni siitä, kenen kanssa milloinkin joku pappi puhuu? Eli aivan varmaan sanat ovat toiset, jos saattohoidossa olevan kanssa jutellaan - paitsi jos kuoleva itse on tätä mieltä.

• Anonyymi

Viran puolesta se pappi tarvittaessa mukavia juttelee, sekä taivaspaikkoja lupailee saattohoidossa oleville, varsinkin jos saatettava on ollut tuottoisa
        kirkollisveron maksaja sekä kolehtihaavin täyttäjä.

• Anonyymi

Taitaa muori odotella niitä virpojia loitsujen kanssa. Muori uskoo pelastuvansa helvetin tulesta odottaessaan pääsiäistä ja kevättä.

• Anonyymi

"Mikä Pääsisäisessä" :D

Suomeksi juhlapyhiä ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella. Ja viestistäsi ei tule yhtään uskottavampi, parempi, kunnioitusta herättävämpi tai osoittavampi tai mitään muuta kuin tökeröä öyhötystä kun esim. kirjottat kristityn isolla alkukirjaimella kesken lauseen, tai suosikkipuolueesi näin: "perusSuomalaiset". Minua aina naurattaa tuo kun kirjoittelette noin, mutta sitten kirjoitatte kuitenkin Raamatun pienellä keskellä lausetta.

• Anonyymi kirjoitti:

"Mikä Pääsisäisessä" :D

Suomeksi juhlapyhiä ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella. Ja viestistäsi ei tule yhtään uskottavampi, parempi, kunnioitusta herättävämpi tai osoittavampi tai mitään muuta kuin tökeröä öyhötystä kun esim. kirjottat kristityn isolla alkukirjaimella kesken lauseen, tai suosikkipuolueesi näin: "perusSuomalaiset". Minua aina naurattaa tuo kun kirjoittelette noin, mutta sitten kirjoitatte kuitenkin Raamatun pienellä keskellä lausetta.

Minä kirjoitan aina kristikunnan suurimmat juhlat suurella alkukirjaimella.
        Ja Pääsiäinen on niistä suurin 🌴🐑🐫🌴

• Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

Minä kirjoitan aina kristikunnan suurimmat juhlat suurella alkukirjaimella.
        Ja Pääsiäinen on niistä suurin 🌴🐑🐫🌴

Minulla on aina ollut tapana kirjoittaa pää-siäinen pienellä peellä, kuten raamattukin pienellä arrällä, kuten R-kioski.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6048
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2837
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2307
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2069
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1405
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1382
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      300
      1378
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1307
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1236
    Aihe