Siihen , että Jumala on yksi ja hällä on useampi persoona, jotka yhdessä ollen ovat yksi Jumala ?
Miten se on mahdollista ?
Voiko Raamatusta löytää todisteena toimivan jutun?
26
57
Vastaukset
- Anonyymi
Joko uskot tai et usko raamattua. Se on Jumalan Sanaa. Sitä ei selitellä. Vrt. paratiisi.
- Anonyymi
Sak.14:9 Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi. Jaak.2:19 Biblia. Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä teet oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat.
- Anonyymi
Fil.1:2
https://raamattu.fi/raamattu/KR38/PHP.1/Filippiläiskirje-1
"Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta."
Jumalalta, yksikkö.
Isä ja Jeesus, kaksikko, eri persoonat, eri henkilöt.
Ja tässä mulla on ihan pieni epävarmuus mutta näin johtavat urokset opettaneet: yksi Henki. Jumala on yksi Henki. Varmaankin Raamatussa lukee niin jossain.
Jumalalle se on mahdollista just tuon Henkiominaisuutensa takia. Toimiskohan tämä? Henki Henki Henki : Henki.
Ihminen ihminen ihminen : 3 ihmistä.
Niin se vaan on. Jumala on erilainen kuin ihminen vaikka ovat samakuvaiset. Mitä tarkoittaa Jumalan ihmisen luominen omaksikuvakseen? Erojakin on aivan älyttömästi esim. älyssä, hedelmissä.
Aamukahvia ja tuoretta pullaa maistain, Commandohauis - Anonyymi
Kaikkivaltiaassa JUMALASSA ei ole persoonia - ei edes persoonaa, vaan JUMALA on Henki.
Ajattele - tässä yhdessä jakeessa on ilmaistu JUMALASTA kaikki oleellinen.
6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa. Ef 4
Ketään, edes Jeesusta Kristusta ei voi näin sanoa JUMALAKSI juuri tuon edellä olevaan jakeen opetukseen liittyen. Taas JUMALA voi olla ja toimia kenen kautta tahansa - rajattomasti kuten toimi Jeesuksen kautta ja siten toteutui käsite; JUMALA meidän kanssamme.
Jos ihminen sanoo jotakin toista tahoa JUMALAKSI , niin muista ja ymmärrä hänet valehtelijaksi.
m.l- Anonyymi
Jumala loi Jeesuksenkin omaksi kuvakseen. Hän oli ihminen, ihmisen poika. Jumala hän ei ollut.
- Anonyymi
Jeesus on Jumala ja Ihmisen Poika eli ihminen.
En ole valehtelija. On väärinteko sanoa totuuden sanovaa valehtelijaksi.
Raamatussa lukee Jeesuksen olevan Jumala. Muistan selvästi lukeneeni asian Raamatusta.
Oletko Jehovan todistaja tai jonkun muun vastaavaan epäjumalanpalvontaryhmään kuuluva? Tai vasta uskoontullut?
Check this out, 0.47min , Joh.1:18
https://www.youtube.com/watch?v=LiC1kDEJuZs
Commandohauis - Anonyymi
"Eräs Raamatun keskeisimmistä ilmoituksista Jumalan todellisuudesta on 2 Moos 3:13-14. Siinä Jumala antaa nimensä, josta voimme oppia tuntemaan hänet: "Minä olen se, joka minä olen" (hepr. ehjee asher ehjee = Jahve, kreik. ego eimi). Nythän itse oleminen on sinänsä niin varmaa, ettei sitä voi ajatella olemattomaksi. Siksi tässä nimessä Jumala sanoo minulle: Minä olen itse oleminen. Minä olen ainoa, joka todella on ja pysyy. Minä olen itsessä oleva, elävä, henkinen Minä, Persoona. Minä olen paljon todellisempi kuin mitä sinä, varjona elävä ihminen koskaan pystyt käsittämään. Minusta kaikki on saanut alkunsa, mutta Minä itse olen aluton ja loputon. Ilman Minua ei ole mitään. Minä olen aina ollut ja tulen aina olemaan. Minun varassani on kaikki. Minä olen luomakunnasta ja ihmisestä riippumaton, luomakunnan ulkopuolella oleva ja tuonpuoleinen. Kuitenkin minä olen kaikkialla läsnä. Minä olen ja jään läsnäolevaksi. Minä olen se, joka on ja toimii.
Jeesus käytti rohkeasti itsestään tätä Jumalan nimeä MINÄ OLEN (Joh 8:58, ks. 6:35; 8:12; 10:11; 11;25; 14:6; 18:5, 37; Mark 14:61-62)."
( Lainaus: O.Peltola )
s-seutulainen - Anonyymi
Myös Herrasta Jeesuksesta Raamattu ilmoittaa:
9. Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
10. ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
11. Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
( Kol 3)
" kaikki ja kaikissa on Kristus. "
Onneksi kenestäkään ihmisestä ei voida sanoa samaa.
Onneksi esim "m.l" ei ole "kaikki ja kaikissa", eikä hänen oppinsakaan ole kaikkien oppi.
Itseasiassa Raamattu ilmoittaa kaikissa uskovissa olevan Pyhän Hengen ja Pyhässä Hengessä myös Isän ja Pojan, Jeesuksen Kristuksen.
17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
..
23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
( Joh 14)
Usko Toivonen
- Anonyymi
"Jumala" on yhteishenki.
Jos aikuisella on mielikuvitusystävä, sitä kutsutaan skitsofreniaksi. Jos monella ihmisellä on sama mielikuvitusystävä, sitä kutsutaan uskonnoksi. - Anonyymi
Jeesus Kristus on ihmiseksi tullut Jumala. Hän on Herra, Isä ja Jumala. On olemassa vain yksi Jumala, joka ilmoittaa itseään eri tavoin olemalla Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Jaak 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet
Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
Fil 2:11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."
Joh 20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"
28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
Edellä olevat tekstit kertovat, että Jeesus Kristus on Jehova, mikä on käännetty Herra suomalaiseen Raamattuun .- Anonyymi
Mistä tunnet eksyttäjän? Hän uskottelee sellaista mitä Jeesus ei sanonut. Esimerkiksi helluntailaiset ovat eksyttäjiä. He eivät opeta Jeesuksen sanalla vaan väittävät että heidät temmataan taivaaseen eivätkä he joudu kokemaan suurta ahdistusta.
Tuo on vain esimerkki, selvä sellainen.
Raamatusta voi löytää todistuksia mihin tahansa. Tästä johtuu että on olemassa erilaisia hihhuli lahjoja kymmeniä tuhansia. Kaikki väittävät olevansa oikeassa.
- Anonyymi
Jumala on luonut kaiken Jeesuksen kautta, joka on Hänen Sanansa. Ilm. 19:13, 16.
"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan luona. Kaikki on syntynyt hänen kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. " Joh. 1:1-3.
Jeesus on Isän Jumalan "kirkkauden säteily". Hebr. 1.
"Jumala on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan, hänen, jossa meillä on lunastus, syntien anteeksi saaminen. Hän on näkymättömän Jumalan kuva, koko luomakunnan esikoinen. Hänessä luotiin kaikki, mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvät ja näkymättömät, olivatpa ne valtaistuimia tai herruuksia, hallituksia tai valtoja. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häneen. Hän on ennen kaikkea muuta, ja hänessä kaikki pysyy voimassa." Kol. 1:13-17.
Isä Jumala on yksi. Hänen yhteyteensä on vain yksi Ovi: "Minä olen ovi. Jos joku tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu." Joh. 10.
"Meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki, ja me olemme häntä varten. Ja yksi on Herra, Jeesus Kristus, hänen kauttaan on kaikki, niin myös me. " 1 Kor. 8:6.
"Hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun hänelle tuli tämä Ylhäisimmän Kirkkauden ääni: ”Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt.” 2 Piet. 1:17.
On Isä, Poika ja Pyhä Henki. Mutta Isä yksin on YKSI JUMALA. Raamatussa ei sanota, että "isäpoikajapyhähenki" olisi yksi Jumala.
Jeesus on Isässä ja Isä Jeesuksessa. "Isä on minua suurempi." Joh. 14:28. Isä ei mahdu taivasten taivaisiin. Hän on kaiken yläpuolella. Isä ei koko olemukseltaan mahdu Jeesukseen, mutta Jeesus mahtuu Isään.
Isä ja Jeesus ovat yhtä. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." Joh. 14. Isästä ei ole koskaan ollut näkyvissä muuta kuin Jeesus. Hän on ainoa Jumalan itsensäilmaisumuoto. "Jumalaa ei ole kukaan milloinkaan nähnyt. Ainutsyntyinen Jumala, joka on Isän rinnalla, on hänet ilmoittanut. " Joh. 1:18. "Hän on näkymättömän Jumalan kuva." Kol. 1:15. Näkyvä olemus.
Riittääkö?- Anonyymi
Jeesus Kristus on ihmiseksi tullut Jumala. Hän on Herra, Isä ja Jumala. On olemassa vain yksi Jumala, joka ilmoittaa itseään eri tavoin olemalla Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
Fil 2:11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."
Joh 20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"
Edellä olevat tekstit kertovat, että Jeesus Kristus on Jehova, joka on käännetty Herra suomalaiseen Raamattuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä olevat tekstit kertovat, että Jeesus Kristus on Jehova, joka on käännetty Herra suomalaiseen Raamattuun.Edellinen eksyttäjä ei usko Jeesusta. Siis yhtä epäuskoinen kuin Tuomas. Jumala on henki ja hänen henkensä on jokaisessa ihmisessä, myös Jeesuksessa. Jumala loi ihmisen kaltaisekseen joten me kaikki olemme jumalia.
- Anonyymi
Kyllä riittää, alkuun.
Nyt asia alkaa olla valmis. Jeesus on Jumala sillä periaatteella, että Hän toimii Jeeesuksessa ja Hänen kauttaan. Ei Isä siis toimi ja tee mitään muuten kuin Jeesuksen kautta. Tämä on uutta, mutta johdonmukaista Raamatun oppia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellinen eksyttäjä ei usko Jeesusta. Siis yhtä epäuskoinen kuin Tuomas. Jumala on henki ja hänen henkensä on jokaisessa ihmisessä, myös Jeesuksessa. Jumala loi ihmisen kaltaisekseen joten me kaikki olemme jumalia.
Raamatun ilmoitus on selvä. Jeesus on Jehova.
Tässä on jakeita, jotka todistavat Jehovan todistajien opit vääräksi. Herra Jeesus nousi taivaaseen Öljymäeltä. Enkeli sanoi opetuslapsille, että Herra Jeesus palaa samalla tavalla takaisin Öljymäelle. Silloin Öljymäellä seisoo Jehova (Herra).
Sak 14:3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
Fil 2:11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun ilmoitus on selvä. Jeesus on Jehova.
Tässä on jakeita, jotka todistavat Jehovan todistajien opit vääräksi. Herra Jeesus nousi taivaaseen Öljymäeltä. Enkeli sanoi opetuslapsille, että Herra Jeesus palaa samalla tavalla takaisin Öljymäelle. Silloin Öljymäellä seisoo Jehova (Herra).
Sak 14:3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
Fil 2:11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."Herra, tottakai. Jos suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi niin sinä pelastut. Mutta jos suusi väittää että hän on jumala niin silloin olet väärässä. Jumala on Isä Jeesus on poika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herra, tottakai. Jos suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi niin sinä pelastut. Mutta jos suusi väittää että hän on jumala niin silloin olet väärässä. Jumala on Isä Jeesus on poika.
>>>Herra, tottakai. Jos suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi niin sinä pelastut. Mutta jos suusi väittää että hän on jumala niin silloin olet väärässä.<<<
Sinä eksytät.
Jeesus on Jumala. Minä tunnustan Jeesuksen Jumalaksi ja teen oikein.
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."
- Anonyymi
Hyvä ketju,riittävä!
Tässä asia käy selkeästi selväksi että Jeesus on Jumala eikä valehteluyritys onnistu.
Ap- Anonyymi
Jeesus on Jumalan poika, jossa asuu jumaluus. Jumala ja Jeesus ovat persoonia, joissa on sama henki. Eli he ovat tässä mielessä yhtä. Jos Jeesus olisi Jumala, niin miksi taivaassa tarvitaan Isälle ja Pojalle kaksi tuolia? Suomen kielessä sanoilla on tietty merkitys. Jumala = Jeesus tarkoittaa, että kyseessä on yksi ja sama persoona. Näin ollen on selkeämpää sanoa, että Jeesuksessa on Isän jumaluus, eli sama Henki.
- Anonyymi
Sinä kysyt ihmisiltä sellaista, mitä vain Pyhä Henki ja Jumalan Sana,
Jeesus Kristus, yhteistyössä voi ihmiselle kertoa niin, että ihminen
käsittää asian. Mutta Raamattu kertoo, että Jeesus Kristus ja
Pyhä Henki on jo tullut Opettajaksemme. Meillä on siis mahdollista
tulla Jumalan opettamiksi.
Jeesus ja Pyhä Henki on täällä maan päällä ja opettaa monia ihmisiä.
Siksi monet uskovat ovat saaneet ja saavat itse Jumalalta opetusta ja
käsittävät näitä asioita, ei oman älykkyytensä tähden, vaan Jumalan
valaisemalla ja antamalla ymmärryksellä.
Koska näin on, myös sinä olet riippuvainen Jumalan antamasta
opetuksesta ja Hänen antamastaan ymmärryksestä. Et omalla
älykkyydelläsi voi tulla tuntemaan Jumalaa. Jumalan itsensä on
ilmoitettava itsensä sinulle. Muussa tapauksessa sinä et voi
käsittää Jumalaa. Kukaan ei voi tempaista Jumalaa eteensä ja
tutkia Häntä niin kuin lääkäri tutkii potilasta. Olet siis täysin
riippuvainen Jumalasta ja Hänen antamastaan opetuksesta,
että Hän itse tulee luoksesi ja opettaa sinua.
Käänny siksi ensisijaisesti Elävän Jumalan puoleen ja pyydä
Hänet luoksesi ja elämääsi. Pyydä sitten Häneltä opetusta tästä
aiheesta.
Tässä aiheesta, niin kuin minä olen kokenut Jumalan minua
opettaneen https://www.jumala-kanssamme.se/440034901 - Anonyymi
Ihminenkin on kolmiyhteinen sillä ihmisessä on ruumis, sielu ja henki.
- Anonyymi
Ihminen on yksi = elävä olento.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on yksi = elävä olento.
Eikö ihmisessä ole bakteereja, joita ilman kuoliaaksi kuolisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ihmisessä ole bakteereja, joita ilman kuoliaaksi kuolisi.
Juu, ihmisessä kuhisee paljon elämää. Bakteerejakin oin 1,5 kg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185323MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162770- 112330
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5922037Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231756Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701352Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421325Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31098Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3931063Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641057