Mitä väliä sillä on

Anonyymi

Mitä väliä sillä on, onko Jumala olemassa vai ei?

34

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei sillä oikeasti olekaan. Jumalat ovat kuitenkin todellisia.

• Anonyymi

Eiköhän jokaisella ole oikeus uskoa ja olla mitä mieltä tahansa, kunhan ei loukkaa muita.
        Se ettei usko mihinkään on kyseisen henkilön oma asia.
        Sama kuin se että uskoo Jumalaan.
        Suurin osa maailman väestöstä uskoo omaan jumalaansa.
        Jos ei usko, ei tarvitse käyttää omaa aikaansa miettimiseen mihin joku muu uskoo tai on uskomatta.
        Minä en usko vihaan. Enkä ateistiin. Enkä epärehellisyyteen,
        Se mihin minä uskon on minun oma asiani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän jokaisella ole oikeus uskoa ja olla mitä mieltä tahansa, kunhan ei loukkaa muita.
        Se ettei usko mihinkään on kyseisen henkilön oma asia.
        Sama kuin se että uskoo Jumalaan.
        Suurin osa maailman väestöstä uskoo omaan jumalaansa.
        Jos ei usko, ei tarvitse käyttää omaa aikaansa miettimiseen mihin joku muu uskoo tai on uskomatta.
        Minä en usko vihaan. Enkä ateistiin. Enkä epärehellisyyteen,
        Se mihin minä uskon on minun oma asiani.

Palstalla trollaileva kreationisti on ainakin omalta osaltaan osoittanut, että epärehellisyys ja viha kuuluvat hänen kreationismiinsa. Hänkään ei usko ateisteja.

• Anonyymi

Mikä se jumala on? Keksitty sana, ihmiset tarkoittavat sillä eri asioita. Jos sanon että pökäle jonka juuri päästin on jumala, silloin jumala on olemassa.

• Anonyymi

Lainaatko minulle rahaa, lupaan maksaa velan jumalalle korkoineen kuoltuani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun kuolet niin aivotoimintasi lakkaa. Tietoisuutesi katoaa ja menetät kyvyn rahansiirtoihin. Myös se pökäleeni, jumala, on kauan sitten liuennut viemäriin. En lainaa sinulle rahaa, edellä mainituista syistä et pystyisi sitä maksamaan takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun kuolet niin aivotoimintasi lakkaa. Tietoisuutesi katoaa ja menetät kyvyn rahansiirtoihin. Myös se pökäleeni, jumala, on kauan sitten liuennut viemäriin. En lainaa sinulle rahaa, edellä mainituista syistä et pystyisi sitä maksamaan takaisin.

Ihmiselle jää henki ja sielu, mutta nehän ovatkin sellaisia asioita, että ne eivät mahdu jumalattoman pirtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiselle jää henki ja sielu, mutta nehän ovatkin sellaisia asioita, että ne eivät mahdu jumalattoman pirtaan.

Ateistikin voi uskoa sieluun, se ei taida kaaliisi mahtua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo onkin hyvä idea.
        Jospa minä lainaan pankista ja sinä maksat korot ja velan ; )

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuten voisi tuo toimiakin muttei kukaan usko sinuun ja sinun lupauksiisi.

• Anonyymi

Kun aivot mädäntyvät ja tietoisuus on lakannut, niin jumalien olemassa olollakaan ei ole sinulle enää mitään väliä.

• Anonyymi

Sellainen henkisesti rampa ihminen, joka on rakentanut koko persoonansa ja maailmankuvansa sen varaan, että jokin mahtiolento vahtii herkeämättä hänen jokaista tekoaan ja sitten palkitsee hänet ikuisella elämällä kuoleman jälkeen, varmaan tarvitsee sen kävelykeppinsä eli jumalansa kyetäkseen tarpomaan eli ontumaan säälittävää elämäänsä.

Normaali tervejärkinen ihminen, jolla ei ole mitään harhoja eikä naurettavan mahtipontisia ja egoistisia harhakuvitelmia omasta merkityksestään tässä maailmankaikkeudessa, ei tietenkään tarvitse mitään jumalia mihinkään.

• Anonyymi

Death takes the body. God takes the soul. Our mind holds the memories. Our hearts keeps the love. Our faith lets us know we will meet again. Amen lf agree ❤️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Death takes the body. God takes the soul. Our mind holds the memories. Our hearts keeps the love. Our faith lets us know we will meet again. Amen lf agree ❤️

Osalla mieli ei enää säilytä muistoja eläessäkään - miksi luulet, että säilyttäisi paremmin kuolleena?

Runot on kauniita, ah oi oi,
        Mut kun ruumis kuolee, sä katoot, voi, voi!

• Valehtelu on rikollista. Jos jollakulla ei ole rahaa, vaikka hän niin väittää olevan, hän huijaa myyjää. Hän saa myyjän uskomaan, että hänellä on varaa maksaa. Sitten tuo varaton ostaja vain katoaa "ostamansa" tuotteen kanssa. Sama juttu on jumalilla huijaavilla. He väittävät olevaksi jotain sellaista, jota ei todellakaan ole.

• Anonyymi

Jumalat ovat olemassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalat ovat olemassa.

Olemattomia ovat.

• Anonyymi
        siino kirjoitti:

Olemattomia ovat.

Ilman Brahmania sinuakaan ei olisi.

• Anonyymi

Usko Jumalaan on kuitenkin tärkeä.
      Uskikset elävät ihmisiksi ulkoisen moraalin ansiosta, sillä hyvää tahtoa ei omasta puolesta ole.
      Ja myös pelkotilat katoamisesta kuoleman seurauksena lievittyvät.

• Anonyymi

Jännitys saa mahassa kiertämään, sihinäpierua pukkaavat kokoajan kirkoissa.
        Pappi luulee, että hännen puhettaa ei haluta kuulla - kun penkkirivistä kuulluu

"SsssssssShhhhhhhhh............................."

• Anonyymi

Ehkä tuo selittää sen, miksi hellareiden joukossa on niin paljon narsistisia psykopaatteja ja kaiken maailman sekopäitä, jotka ovat viettäneet nuoruutensa ihan muissa laitoksissa kuin oppilaitoksissa. Eli kuten jo edellä sanoin, niin henkisesti rammoille usko jumalaan on tarpeellinen kävelykeppi, jotta kykenevät rämpimään sitä säälittävää elämäänsä.

Ja tietenkin narsistinen psykopaatti riemuitsee ajatuksesta, että hänpä onkin luomakunnan herra ja maailman napa ja tärkein olento heti Jeesuksen jälkeen ja ansaitsee ehdottomasti ikuisen elämän. Mikä ajatus on tietenkin puhdasta egoismia, oikein superhypermega-egoismin ylin huipentuma.

• Anonyymi

Jos tästä oliosta annetut kuvaukset pitävät paikkansa, niin sitä on ainakin mahdotonta kunnioittaa, on se olemassa tai ei.

• Anonyymi

Jumalasta on moneksi. Hän on kunnioitusta vaativa JOHTAJA, Hän on lempeä ja auttavainen OPETTAJA, Hän on pahuudessa ja kieroudessa MESTARI. Hänellä on ainakin nämä kolme ominaisuutta, joita muiden on vaikea ylittää. Mutta itse ajattelen hänellä olevan 333 miljoonaa persoonallisuutta ja valtaistuinta. Sillä Kolossalaiskirje mainitsee, että Hänessä oli kaikki Jumaluudet yhteen kokoontuneena. Ja vielä häntä kutsutaan SANAKSI ja mikäli lasketaan kaikkien maailman kielten eri sanat tai mahdolliset tavut yms. luultavasti saadaan useita miljoonia erilaisia kirjainyhdistelmiä. Ja onhan vielä olemassa DNA-koodikin.

Ei pidä pelätä sitä, että hän vaatii kunnioitusta JOHTAJANA.
        Ei pidä pelätä sitä, että hän on lempeä ja suvakki ja vajakki OPETTAJA.
        Ei pidä pelätä sitä, että hän on paha, kiero ja rankaiseva MESTARI.

Jonakin päivänä Kristus on kaikissa ja kaikki ovat Kristuksessa. Meidän pitäisi oppia sietämään ainakin sitä, että hänellä on kolme erilaista luontoa? Ehkä sillä asialla on jokin positiivinen tarkoitus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalasta on moneksi. Hän on kunnioitusta vaativa JOHTAJA, Hän on lempeä ja auttavainen OPETTAJA, Hän on pahuudessa ja kieroudessa MESTARI. Hänellä on ainakin nämä kolme ominaisuutta, joita muiden on vaikea ylittää. Mutta itse ajattelen hänellä olevan 333 miljoonaa persoonallisuutta ja valtaistuinta. Sillä Kolossalaiskirje mainitsee, että Hänessä oli kaikki Jumaluudet yhteen kokoontuneena. Ja vielä häntä kutsutaan SANAKSI ja mikäli lasketaan kaikkien maailman kielten eri sanat tai mahdolliset tavut yms. luultavasti saadaan useita miljoonia erilaisia kirjainyhdistelmiä. Ja onhan vielä olemassa DNA-koodikin.

Ei pidä pelätä sitä, että hän vaatii kunnioitusta JOHTAJANA.
        Ei pidä pelätä sitä, että hän on lempeä ja suvakki ja vajakki OPETTAJA.
        Ei pidä pelätä sitä, että hän on paha, kiero ja rankaiseva MESTARI.

Jonakin päivänä Kristus on kaikissa ja kaikki ovat Kristuksessa. Meidän pitäisi oppia sietämään ainakin sitä, että hänellä on kolme erilaista luontoa? Ehkä sillä asialla on jokin positiivinen tarkoitus.

Jumalista on moneksi, siksi että niitä on monia eikä vain yksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalista on moneksi, siksi että niitä on monia eikä vain yksi.

Mutta kun ei ole kuin yksi ainut oikea Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ukko ylijumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lentävä Spagettihirviö.

• "Mitä väliä sillä on, onko Jumala olemassa vai ei?"

Saman logiikan mukaan: Mitä väliä sillä on, mikä on totuus ja mikä ei? Mitä väliä sillä on mikä on oikein ja mikä väärin? Mitä väliä sillä on mikä on hyvää ja mikä pahaa? Mitä väliä sillä on kuoleeko ihmisiä Koronavirukseen vai ei? Miksi millään on yleensä mitään väliä?

• Anonyymi

Sinun jumalasi on niin perverssi ja vastenmielinen kuvatus, että sitä on tolkkunsa säilyttäneen ihmisen mahdoton kunnioittaa, on se olemassa tai ei.

• Anonyymi

Kaikki kuolevat jokatapauksessa oli koronaa tai ei.

• Anonyymi

Sinäänsä hyvä kysymys. Koska meillä on tasan nolla havaintoa koko maailmanhistorian ajalta siitä että jokin jumaluus olisi vaikuttanut mihinkään asiaan millään tapaa, niin totta tosiaan, mitä sen on väliä onko niitä olemassa vai ei? Ehkä jumalat ovat siis eräänlaisia kosmisen kunnan virkamiehiä, jotka kyllä paperilla ovat palkkalistoilla olemassa mutta eivät koskaan saa mitään aikaan.

• Ei sillä ole mitään väliä, onko jumalia vai ei, jos ne eivät vaikuta minun elämääni millään tavalla. Elän jokatapauksessa itsenäisesti ja siten, kun parhaaksi näen.

Toki kuulen mielelläni tarinoita, miksi jotkut ihmiset uskovat yliluonnollisiin asioihin. Jostain syystä koen kaikenlaisen taikauskon kiehtovana. Se on vain niin järjetöntä, että ilmiötä on mielenkiintoista tutkia ja yrittää ymmärtää.

• Anonyymi

Ruumis on vain kotelo jossa sielu ja henki asuu tämän maallisen elämän ajan.
      Ruumiin kuollessa sielu, jossa on henki jatkaa elämää ikuisuuteen. Ruumiissa ollessa jo ihmisen henki voi kommunikoida Jumalan, Luojansa kanssa rukouksessa.
      Toisinaan Jumala antaa selviä rukousvastauksia ja johdattaa ihmistä kun hän sitä pyytää rukouksessa. Vain puhdassydämisille ihmisille Jumala näyttäytyy. Ei rienaajille ja herjaajille, vaan heille jotka häntä etsii ja hänet löytää.
      Jumala on ja vaikuttaa voimallisesti maailmassa siitä huolimatta, uskoipa häneen tai ei. Ei hän olemattomaksi muutu koskaan koska hän on ikuisuus.
      Saastaiset henget kiusaa ihmisiä jotka rienaa täälläkin mutta heidän osa on kerran kadotus elleivät tee parannusta. Uskovalla on rauha Jumalassa joka on pyhä rakkaus.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7760
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4474
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3727
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3078
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2632
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2573
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2246
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2150
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2113
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe