Poika menee nuorena johonkin sirkuksen tapaiseen jossa harjoitellaan trapetsilla temppuja. Kaveri kehittyy ja pääsee jengiin mukaan. Kun on saavuttanut tietyn tason, rituaalinomaisesti valmistuneen trapetsitaiteilijan kuuluu pissata käsiinsä ja on näin ollen valmistunut kova tekijä.Rituaali tuo kuulema onnea.
Joka trapetsihypyn alussa tehdään kädellä merkki montako volttia suorittaja tekee. Kaveri näyttää eräässä esityksessä yllättäen että neljä - minkä pitäisi olla mahdotonta mutta suoriutuu tempusta. Hänen kouluttajansa ei voi uskoa näkemäänsä.
Katsoin leffan vuoden sisään, en muista nimeä enkä löydä enää. Kukas tietäjä löytäis ?
Mikä elokuva trapetsitaiteilija pojasta ?
5
125
Vastaukset
- Anonyymi
The Last Great Circus Flyer (2015)?
Laitoin imdb-linkin, mutta idioottibotti heti poisti.
📼- Anonyymi
Ei ollut tämä, on siis ihanbfiktiivinen tarina, tosin en muista perustuuko tositapahtumiin.
Ei kuitenkaan dokumentti eikä haastatteluja.
Muistaisin että filmissä elettiin köyhiä aikoja ja kodittomat, lahjakkaat pikkupojat saattoivat ajautua tämän sirkuksen kulmille ja tämä vanhempi kokenut sirkuksen trapetsiguru vaan otti lahjakkaimpia poikia oppiin ja treeneihin, muutakaaan ei elämässä ollut. Ja jotkut pojat kehittyivät ihan maailman huipulle tämän oppi-isän oppien myötä.
Muistan vieläkin kohtauksen loppupuolella missä tämä kehittyynyt hyppääjä näyttää yllättäen sormillaan nelosta ennen hyppyä... hyvä kohtaus, hyvä elokuva, etsintä jatkuu..
Ja kiitti yrityksestä auttaa, sinä eka vastaaja ! ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut tämä, on siis ihanbfiktiivinen tarina, tosin en muista perustuuko tositapahtumiin.
Ei kuitenkaan dokumentti eikä haastatteluja.
Muistaisin että filmissä elettiin köyhiä aikoja ja kodittomat, lahjakkaat pikkupojat saattoivat ajautua tämän sirkuksen kulmille ja tämä vanhempi kokenut sirkuksen trapetsiguru vaan otti lahjakkaimpia poikia oppiin ja treeneihin, muutakaaan ei elämässä ollut. Ja jotkut pojat kehittyivät ihan maailman huipulle tämän oppi-isän oppien myötä.
Muistan vieläkin kohtauksen loppupuolella missä tämä kehittyynyt hyppääjä näyttää yllättäen sormillaan nelosta ennen hyppyä... hyvä kohtaus, hyvä elokuva, etsintä jatkuu..
Ja kiitti yrityksestä auttaa, sinä eka vastaaja ! ;)Olen hyväksynyt sen, että parhaista yrityksistä huolimatta joitakin ihmisiä ei vaan voi auttaa kyselyissään :D
Helpota elämääsi ja laita kovasti tykkäämäsi leffan nimi ihan itse ylös jonnekin, niin ei tarvitse kysellä. Riippumatta siitä, että olet itse siitä tykännyt, niin kyseessä on kuitenkin ollut marginaalisen pientä suosiota ja huomiota saanut leffa, koska sitä ei haulla löydy.
Huom! tämä edellinen on neuvo, ei arvostelu. Jotain voi tehdä itsekin, vaikkapa listaa katsomistaan leffoista.
📼 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen hyväksynyt sen, että parhaista yrityksistä huolimatta joitakin ihmisiä ei vaan voi auttaa kyselyissään :D
Helpota elämääsi ja laita kovasti tykkäämäsi leffan nimi ihan itse ylös jonnekin, niin ei tarvitse kysellä. Riippumatta siitä, että olet itse siitä tykännyt, niin kyseessä on kuitenkin ollut marginaalisen pientä suosiota ja huomiota saanut leffa, koska sitä ei haulla löydy.
Huom! tämä edellinen on neuvo, ei arvostelu. Jotain voi tehdä itsekin, vaikkapa listaa katsomistaan leffoista.
📼Ei sun kandee noin tosikkomaisesti suhtautuu.Mä oon sitä leffaa ettiny muutaman viikkoa, eikä se nyt niin iso juttu ole jos sitä ei löydykkään. Vaikka vuoden parin kuluttua löytyykin ?!?
Eikös se ole tämän homman suola että palstalla muistellaan leffoja ja koitetaan löytää se pienillä vihjeillä kun itse ei muista ?
Aika harva ihminen pitää listaa kaikista leffoista mitä katsonut. Jos sä todella teet niin, olet kyllä alan friikki ! Hyvä että sunlaisia on, keep it going !
Mutta me amatööri leffan katselijat pidetään toivoa yllä, ja hämmästytään kerta toisensa jälkeen miten joku asiantuntija voi tietää leffan hyvin pienillä vihjeillä.
Ethän säkään halua tämän arvaus/muistelu kulttuurin kuolla? Tää on hauskaa ja jännää löytyykö leffa joskus.
Siis, trapetsien maailmasta kyse.... joku vielä löytää ;)
T. Alkuperäinen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sun kandee noin tosikkomaisesti suhtautuu.Mä oon sitä leffaa ettiny muutaman viikkoa, eikä se nyt niin iso juttu ole jos sitä ei löydykkään. Vaikka vuoden parin kuluttua löytyykin ?!?
Eikös se ole tämän homman suola että palstalla muistellaan leffoja ja koitetaan löytää se pienillä vihjeillä kun itse ei muista ?
Aika harva ihminen pitää listaa kaikista leffoista mitä katsonut. Jos sä todella teet niin, olet kyllä alan friikki ! Hyvä että sunlaisia on, keep it going !
Mutta me amatööri leffan katselijat pidetään toivoa yllä, ja hämmästytään kerta toisensa jälkeen miten joku asiantuntija voi tietää leffan hyvin pienillä vihjeillä.
Ethän säkään halua tämän arvaus/muistelu kulttuurin kuolla? Tää on hauskaa ja jännää löytyykö leffa joskus.
Siis, trapetsien maailmasta kyse.... joku vielä löytää ;)
T. AlkuperäinenKyllähän toki arvailla saa, en mä siihen halua puuttua. Onhan tämä omanlaisensa pubivisa tai Haluatko Leffaguruksi? ja viihdettä tarvitaan koronan aikana edelleen.
Motiivi meiltä "tosikoilta" vastata vaan menee, jos teet hommasta liian vaikeaa tai liian helppoa, jotta kukaan ei viitsi arvata vaikkapa jossain toisessa kyselyssä Eyes Wide Shutia, koska se on "liian ilmeinen."
Se on sama kun tuolla musiikkipuolella vedätetään ihmisiä näihin ketjuihin että kuulin biisin tytydyy tätädää kerran pyöräillessäni Timbuktusta Tornioon ja se jäi mieleen kun kumi puhkesi ja täytyi taluttaa koko loppumatkan, mutta mikä biisi olikaan kyseessä, kun en muista lauloiko siinä nainen vai mies ja kummasta renkaasta kumi meni :D
Oma ideologia tässä vaan on se, että vaikka en laita kaikkia katsomiskokemuksiani ylös, niin jos on leffa josta tykkään, niin kyllä mä sen muistiin laitan, enkä sitten aloita haahuilemaan jotain että näin elokuvan joskus 1900-luvulla siinä oli jotain vettä ja ehkä saattoi olla venekin, mutta en muista mikä sen veneen nimi oli, mutta mietinkin mikä sen jäävuoren nimi oli... Oletuksena että tällä vihjeellä jo joku sen löytääkin kuin ihmeen kaupalla ;D
Tietysti joku löytää leffan noillakin vihjeillä, jos on sen sattunut katsomaan siinä missä jonkun Blood in blood out:in tai sen luola-leffan, johon taisin sinua jeesata aiemmin, mutta tällä palstalla on potentiaalisia käyttäjiä kovin vähän siihen, että saisit vastauksen verrattuna siihen, että itse hakisit tiedon nopeammin vaikkapa "4 times somersault trapeze movie" jossa tuo mainitsemasi nelinkertainen voltti on se aika oleellinen vinkki. Kolmella kun löytyy aika monta, myös se Burt Lancasterin alan klassikko Trapeze (1959).
No, kumminkin, en aio henk.koht. enää asialla päätäni vaivata tai kätösiini kusta. Viisaampia päitä kehiin - ja heti! :D
📼
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1907907
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes974235- 682722
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751732Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.4011668- 641528
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201496Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171151Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841078Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070