Ahdistun liian usein

Anonyymi

Onko kellään muulla tällaista? Heräsin hyvin levänneenä tänä aamuna. Laitoin aamupalan ja kaikki ok. Ahdistus alkoi pienesti. Suunnittelin lenkille lähtöä. Ahdistus alkoi suuresti. Ei kiinnostakaan lähteä lenkille, kävelin ihan riittävästi jo eilen. Istun toista tuntia sohvalla.

Yritin etsiä somesta jotain, mikä saisi nauramaan. Ei löydy. Kohta alan tekemään jotain, jotta saisin olotilan, joka lähentelee jo lamaannusta menemään ohi, tai ainakin lievennettyä sitä. Ehkä tämä kirjoittaminen jo auttaa hiukan. Ja selvennys: en halua soittaa, enkä puhua asiasta kenenkään kanssa. Kokemus on siitä, että se ei auta, ahdistaa vaan lisää.

Joskus tuntuu siltä, että en ole yhteydessä mihinkään, enkä kehenkään. Todella yksinäinen olotila. Nyt olotila on aika maksimissa. Olen kyllä sosiaalinenkin ja kaipaan enemmän kuin mitään, yhteyttä johonkin. Minulla on diagnoosinakin a-sosiaalinen persoona, vaikka tuskin sitä ihmiset niin näkee. Kävin vielä vähän aikaa sitten päivätoiminnassa, se auttoi pitämään pahaa oloa loitolla ja saamaan hetkittäin olon, että kuulun johonkin. Se oli toisaalta helppoa, kun sai olla kuten halusi siellä, ihmissuhteita sopivasti, pikku puuhastelua myös.

Yksinäisyys on ollut "kaverini" aina, tunnen toisinaan ihmisten seurassa olevani enemmän yksin kuin missään. Mutta kyllä tämä eristys rassaa, olen voinut luovia tuolla ihmisten parissa välillä oman sosiaalisuuteni ehdoilla. En koe olevani ihmisvihaaja, rasitun vain seurasta. Kun joku soittaa minulle, on hetken aikaa ihan kiva lörpötellä. Mutta aika äkkiä alkaa ahdistamaan ja mietinkin, miten saan lopetettua nätisti puhelun.

Hetkittäin olen tuntenut yhteyden joidenkin ihmisten kanssa ja se on tuntunut mielettömän hyvältä. Mutta todellista, syvää yhteyttä, joka jatkuisi pidempään, en koe juuri koskaan. Tuntuu lisäksi siltä, että ihmiset luovat hyvin pintapuolisesti käsityksen siitä millainen olen. Sen seurauksena alan tahtomattani toteuttamaan tuota roolia, jonka he minulle tavallaan antavat. Haluaisin ehkä tavata ihmisen, jolla on riittävästi samankaltaista herkkyyttä ja elämänkokemusta, sekä kiinnostusta ja kärsivällisyyttä johonkin syvempään yhteyteen.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ahdistus iskee kun herää, vie voimat täysin. Kaikki vaan kasaantuu, kiitos ällö ihmisten.

      Itse en sitä olisi halunnut, paha on olemassa sen oppii teologiasta.

      Minne käy ilmassa tuulen tie...kerrotko sen.

    • Anonyymi

      Minullakin on vähän vastaavia tuntemuksia. Olisi kyllä kiva jutella ja koittaa auttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe