Vanhainkodin kustannukset 85% eläkkeestä?

Anonyymi

Joku sanoi että tämä 85% eläkkeestä pätee vain niihin joilla ei ole omaisuutta. Jos omaisuutta on, hinnat rustataan yläkanttiin. Kunta on vänkeämässä 89v isääni hoitokotiin ja omistaa metsää. Eläke 1100 kuussa. Jos metsä on myytävä vanhainkotiasumisen rahoittamiseksi niin tälläisenä aikana menisi tosi pilkkahintaan.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se 85% lasketaan kaikista tuloista. Siis jos on talletuksia, niin se laskettaisiin korkosummasta se 85%, ei pääomasta. Eli rahaa saa olla, mutta siitä tulevasta tuotosta joutuu maksamaan.

    • Anonyymi

      Jos aloittaja haluaa isänsä metsän omistukseensa, niin voit ostaa sen joko halvalla tai kalliilla. Ongelmia voi vain tuoda se kuka on isäsi edunvalvoja. Jos se on esim. Maistraatti, niin myynti ei tule onnistumaan.

      • Anonyymi

        edunvalvonta tekee vuosittain maistraatille tilipääätöksen hoidettavansa asioista ja jos joku nyt viitsii maistraatissa sen enempiä perehtyä loppusilaukseen kun luottaa eduvalvojan tilinpäätökseen niin kun olet hyvää pataa eduvalvojan kanssa niin voit tehdä ihan kauppoja tosta vaan kunhan saat isäsi allekirjoituksen ja hyväksynnän , katos kun sillä isälläs kumminkin vaikka oliskin joku yleinen eduvalvonta itsemääräämisoikeuslaki puolellaan.


    • Anonyymi

      Onko vielä vanhainkoteja jossain. Pääasiassa taitavat olla asumispalveluyksiköitä. Siihen kun itse ostetaan lääkkeet, vaatteet, hygieniatuotteet ja pyykkipalvelut niin saattaapi olla ettei eläke riitä.

      • Anonyymi

        Ei riitä. Koko eläke menee ja lisäksi pitää hankkia WC-paperit, shampoot, pesunesteet, omat vaatteet, perusvoiteet ja lääkkeet, jotka voivat olla kalliita, jos on esim. verenohennushoitoon muu kuin Marevan. Vaipat voi saada kunnalta, jos on todettu pidästyskyvyttömyyssairaus. Omat vuodevaatteet ja kalusteet, mattoja ei saa olla, TV ja radio, puhelin jos asukas pystyy käyttämään. Apuvälineet esim. Rolla pitää anoa kunnalta. Talosta saa sen huoneen ja WC, suihku, pieni keittiö, jossa ei hellaa, jääkaappi, ruokailu yhteistilassa ja hoivahoito, joka tarkoittaa asukkaan avustamista pesussa, ruokailussa, pukemisessa, lääkkeen jako jne. Tämän tasoista ei ole ehkä kaikissa hoivissa, mutta uusissa ehkä parempikin varustus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä. Koko eläke menee ja lisäksi pitää hankkia WC-paperit, shampoot, pesunesteet, omat vaatteet, perusvoiteet ja lääkkeet, jotka voivat olla kalliita, jos on esim. verenohennushoitoon muu kuin Marevan. Vaipat voi saada kunnalta, jos on todettu pidästyskyvyttömyyssairaus. Omat vuodevaatteet ja kalusteet, mattoja ei saa olla, TV ja radio, puhelin jos asukas pystyy käyttämään. Apuvälineet esim. Rolla pitää anoa kunnalta. Talosta saa sen huoneen ja WC, suihku, pieni keittiö, jossa ei hellaa, jääkaappi, ruokailu yhteistilassa ja hoivahoito, joka tarkoittaa asukkaan avustamista pesussa, ruokailussa, pukemisessa, lääkkeen jako jne. Tämän tasoista ei ole ehkä kaikissa hoivissa, mutta uusissa ehkä parempikin varustus.

        Tuo pitää paikkansa.Minun läheiseni.jonka asioita hoidan ei voi ymmärtää,muistisairas vanhus kun on,että tilillä olevat säästöt hupenevat pikkuhiljaa,kun menot ylittää tulot.Meiilläpäin maksetaan pienen kaksion vuokra,ruoka,pyykinpesu,siivous,kylvetys,vaipat,ja hoitajien käynnit.Itse huolehditaan vaatetuksesta,wc-ja talouspaperit,shampoo,roskapussit,astianpesuaine.Apteekki laskun maksaa asiakas.


    • Anonyymi

      Vanhat ei jouda kuolemaan kun omaisuus jää tänne. Perilliset vinkuu hoitomaksuista ja vanhuksen vessapaperin käytöstä kun perintö uhkaa huveta.

      • Anonyymi

        Pitkä ikä oli tavoitteena! Eiks vaan?


    • Anonyymi

      Työkaverin isä Ruottissa vanhainkodissa , vei kunta eläkerahat , ei jäänyt ukolle edes lantteja nuuskaan :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe