POSTI kaappasi kirjatun kirjeen!!!

Anonyymi

Kansalaiset. Meetvurstit.

Posti kaappasi kirjatun kirjeen. Ei antanut kirjattua kirjettä vastaanottajalle vaikka seurannan mukaan kirje oli noudettavissa postikonttorissa. Sen jälkeen, seurannan mukaan, muka lähetti kirjeen takaisin lähettäjälle ja lähettäjä ei muka noutanut kirjettä???

Lopputulemana Posti lähetti kirjeen jonnekin tarkastuspisteelle, eikä siitä ole sen koommin kuulunut mitään.

Tehtyyn reklamaatioon Posti vaan inttää, että vastaanottajan tulee ottaa lähettäjään yhteyttä ja patistaa lähettäjää painimaan Postin kanssa.

Posti ei kuitenkaan suostu yksilöimään lähettäjää, ainoastaan lähettäjän toimipisteen.

Kymysys kuuluu: MITEN SAADA KAAPPAAJAT luovuttamaan kirjattu kirje vastaanottajalle???

88

3029

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Posti on myös luovuttanut kirjatun kirjeen väärälle henkilölle. Kahdesti.

• Anonyymi

Oliko kyse samannimisestä henkilöstä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko kyse samannimisestä henkilöstä?

Ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei.

Kiinnostaa, miten selittivät sekaannuksen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostaa, miten selittivät sekaannuksen?

Sain kotiin ilmoituksen saapuneesta kirjatusta kirjeestä. Lähdin hakemaan kirjettä. Minulle ojennettiin kirje. Totesin, että tämä ei ole minun kirje. Ei ollut. Annoin sen takaisin virkailijalle. Syntyi orastava paniikki konttorissa. Minun kirjettä ei löytynyt konttorista. Selvisi, että se oli jo aiemmin samana päivänä annettu toiselle henkilölle.

Siinä oli lopulta pomoa myöden ainakin kolme itkemässä ja selittämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sain kotiin ilmoituksen saapuneesta kirjatusta kirjeestä. Lähdin hakemaan kirjettä. Minulle ojennettiin kirje. Totesin, että tämä ei ole minun kirje. Ei ollut. Annoin sen takaisin virkailijalle. Syntyi orastava paniikki konttorissa. Minun kirjettä ei löytynyt konttorista. Selvisi, että se oli jo aiemmin samana päivänä annettu toiselle henkilölle.

Jouduitko tekemään reklamaation?
        Saitko koskaan oman kirjeesi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jouduitko tekemään reklamaation?
        Saitko koskaan oman kirjeesi?

Sain, koska päättelin, että minun kirjeeni oli täytynyt antaa sille, jonka kirjettä yritettiin antaa minulle. Posti ei tässä kohtaa voinut toimia, koska oli niin kauheasti salassapidettävää henkilösuojaa ja ties mitä.
        Olin siis nähnyt nimen ja osoitteen kirjeen päällä, mikä minulle annettiin minun kirjeenä, vaikka se ei ollut minun. Satuin tietämään henkilön. Otin itse numerosta selvää ja soitin hänelle. Hän kertoi hakeneensa kirjatunkirjeen tänään postista. Ei ollut sen enempi tarkastellut kirjettä päällipuolelta. Hän oli myös avannut kirjeen. Alustava paniikki ja parkuminen vaihtui kauhuksi postihenkilöiden naamalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sain, koska päättelin, että minun kirjeeni oli täytynyt antaa sille, jonka kirjettä yritettiin antaa minulle. Posti ei tässä kohtaa voinut toimia, koska oli niin kauheasti salassapidettävää henkilösuojaa ja ties mitä.
        Olin siis nähnyt nimen ja osoitteen kirjeen päällä, mikä minulle annettiin minun kirjeenä, vaikka se ei ollut minun. Satuin tietämään henkilön. Otin itse numerosta selvää ja soitin hänelle. Hän kertoi hakeneensa kirjatunkirjeen tänään postista. Ei ollut sen enempi tarkastellut kirjettä päällipuolelta. Hän oli myös avannut kirjeen. Alustava paniikki ja parkuminen vaihtui kauhuksi postihenkilöiden naamalla.

Minun kirjeen saaneen ja avanneen henkilön oli lähdettävä postiin.

Henkilö saapui kirjeeni kanssa postiin. Siinä kohtaa meni postissa pasmat täysin sekaisin. Eivät voineet käsittää, miten kuuluu toimia, että menee niinkuin lain ja säännösten mukaan, että minä saan kirjeeni ja että myös toinen henkilö saa kirjeensä. Toisella henkilöllä kun ei enää ollut postiosoitusta noudettavasta kirjatustakirjeestä, mikä edelleen oli postissa. Hän oli jo kuitannut saaneensa kirjeen, vaikka olikin saanut minun kirjeen. Ja minä en suostunut allekirjoittamaan saaneeni kirjettä, kun en ollut sitä saanut. Tuossa kohtaa minulla meni ymmärrys ja käämit. Episodi oli kestänyt jo useamman tunnin.

Niin alkuun unohtui mainita, että taistelu kirjeestä alkoi jo ennen episodia. En suostunut allekirjoittamaan noutoilmoitusta ennen kuin sain kirjeen. Virkailija väitti, että ei voi hakea kirjettä, kun ei ole alllekirjoitusta. Minä totesin, että en voi allekirjoittaa saaneeni kirjettä, koska en ole sitä saanut. Tuossa kohtaa minä vielä olin se hankala ja tyhmä asiakas. Hyvä niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienosti päätelty ja toimittu,
        Itse näköjään pitää heidänkin mokat hoitaa.
        Ihme, etteivät syytelleet väärän kirjeen vastaanottajaa mokastaan. Postilaisilla kun on tapana syytellä muita omista virheistään ja mokistaan. Omasta mielestään postilaiset eivät kuulemma tee virheitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henkilö saapui kirjeeni kanssa postiin. Siinä kohtaa meni postissa pasmat täysin sekaisin. Eivät voineet käsittää, miten kuuluu toimia, että menee niinkuin lain ja säännösten mukaan, että minä saan kirjeeni ja että myös toinen henkilö saa kirjeensä. Toisella henkilöllä kun ei enää ollut postiosoitusta noudettavasta kirjatustakirjeestä, mikä edelleen oli postissa. Hän oli jo kuitannut saaneensa kirjeen, vaikka olikin saanut minun kirjeen. Ja minä en suostunut allekirjoittamaan saaneeni kirjettä, kun en ollut sitä saanut. Tuossa kohtaa minulla meni ymmärrys ja käämit. Episodi oli kestänyt jo useamman tunnin.

Niin alkuun unohtui mainita, että taistelu kirjeestä alkoi jo ennen episodia. En suostunut allekirjoittamaan noutoilmoitusta ennen kuin sain kirjeen. Virkailija väitti, että ei voi hakea kirjettä, kun ei ole alllekirjoitusta. Minä totesin, että en voi allekirjoittaa saaneeni kirjettä, koska en ole sitä saanut. Tuossa kohtaa minä vielä olin se hankala ja tyhmä asiakas. Hyvä niin.

Tämä episodi olikin hyvä opetus. Tästä lähin en kuittaa mitään lähetystä ennen kuin olen saanut sen käteeni ja todennut osoitetuksi minulle. Yleensä postin toiminta on sellainen että kun toimihenkilö lähtee hakemaan lähetystä varastohyllystä, hän pyytää kuittaamaan odotellessani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulta siis alkoi mennä hermo ja sietokyky asian puimiseen. Joku tarve oli postilaisilla selvittää asiaa ja olisi huomenissa pitänyt palata hakemaan kirjettä tai kun he saavat asian selvitettyä. Asia alkoi jo siinä kohtaa saada kohtalaisesti yleisöäkin. Jono takanani kasvoi. Oli minun vuoroni asioida, eikä minulla ollut aiettakaan antaa vuoroani pois ennen kuin asiani oli käsitelty. En luvannut poistua postista ilman kirjettä.
        En nyt tarkkaan toista, mitä tuli sanottua, mutta viesti oli, että kirjeet tänne niinkuin olisi jo. Ja tulihan se sieltä.

Avain jutun etenemiselle oli, että en ollut allekirjoittanut noutoilmoitusta. En suostunut allekirjoitukseen, ennen kuin me molemmat olimme kirjeemme saaneet. Toinen henkilö antoi kirjeen minulle, enkä minä suostunut antamaan sitä postille, mitä myös vaativat.

Jälkeenpäin olen kyllä miettinyt, että asiasta olisi pitänyt tehdä suurempikin numero ja haloo. Reklamaatio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä episodi olikin hyvä opetus. Tästä lähin en kuittaa mitään lähetystä ennen kuin olen saanut sen käteeni ja todennut osoitetuksi minulle. Yleensä postin toiminta on sellainen että kun toimihenkilö lähtee hakemaan lähetystä varastohyllystä, hän pyytää kuittaamaan odotellessani.

Saman kokenut ja huomannut.
        Hommanhan pitäisi mennä niin, että Postin työntekijä ensin tarkastaa, että nouti oikean lähetyksen ja sen jälkeen vielä asiakas varmistaa, jotta paketti/lähetys on juurikin oikea ja vastaanottajalle osoitettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienosti päätelty ja toimittu,
        Itse näköjään pitää heidänkin mokat hoitaa.
        Ihme, etteivät syytelleet väärän kirjeen vastaanottajaa mokastaan. Postilaisilla kun on tapana syytellä muita omista virheistään ja mokistaan. Omasta mielestään postilaiset eivät kuulemma tee virheitä.

Kyllä tuota kirjeen avannutta henkilöä yritettiin syyllistää minun kirjeen avaamisesta.

Toki se avattu kirje oli minun kirjattukirje, mikä sisälsi asioita, mitä ei olisi kenenkään pitänyt saada tietää ilman minun suostumusta. Ei niitä kirjeitä huvikseen kirjata, vaan siksi, että voidaan takuulla varmistaa oikean henkilön todistetusti vastaanottaneen kirjeen. Enemmän kävi päälle postin toiminta asiassa.

Postin virhe ei tässä kohtaa ollut mitenkään mitätön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulta siis alkoi mennä hermo ja sietokyky asian puimiseen. Joku tarve oli postilaisilla selvittää asiaa ja olisi huomenissa pitänyt palata hakemaan kirjettä tai kun he saavat asian selvitettyä. Asia alkoi jo siinä kohtaa saada kohtalaisesti yleisöäkin. Jono takanani kasvoi. Oli minun vuoroni asioida, eikä minulla ollut aiettakaan antaa vuoroani pois ennen kuin asiani oli käsitelty. En luvannut poistua postista ilman kirjettä.
        En nyt tarkkaan toista, mitä tuli sanottua, mutta viesti oli, että kirjeet tänne niinkuin olisi jo. Ja tulihan se sieltä.

Avain jutun etenemiselle oli, että en ollut allekirjoittanut noutoilmoitusta. En suostunut allekirjoitukseen, ennen kuin me molemmat olimme kirjeemme saaneet. Toinen henkilö antoi kirjeen minulle, enkä minä suostunut antamaan sitä postille, mitä myös vaativat.

Jälkeenpäin olen kyllä miettinyt, että asiasta olisi pitänyt tehdä suurempikin numero ja haloo. Reklamaatio.

Yes. Hyvä, että pidit pintasi.

Tuon, kun kaikki tajuais, ettei vaan allekirjoita mitään, mitä ei ole saanut. Mutta nämät postimokat tulee monille niin yllätyksenä ja puskista.

Postilaisilla on kyllä ihmeelliset kotkotukset, kuten tule huomenna uudestaan ja selvitellään tätä tämä loppu vuosisata, kun ei kait Postin asiakkaalla ole muuta elämää ja tekemistä kuin osallistua postipalveluiden selvitys- ja selityspalvontaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tulikin mieleeni, että kerran kävi niinkin, että en löytänyt postista omaa pakettiani.

Joku aika iski posteihin villitys, missä itsepalveluna noudettiin paketit varastosta. Jälleen olisi pitänyt allekirjoittaa paketti saaduksi ennen kuin oli saanut paketin. Kas, kas, minä en moiseen halpaan mennyt. Noo, menin sitä pakettia hakemaan. Ilmoitin virkailijalle, että pakettia ei löydy. Postihenkilö tuskastuneena naamailmeellän taas totesi yhden avuttoman osaamattoman tyhmän tumpelon olevan asialla. Olin yksi ääliö asiakas, kun en ymmärtänyt hyllytysjärjestelmää. Pakettia ei löytynyt. Mikäs siinä. En minä sitä vastaanotetuksi ollut kuitannutkaan.

Älkää allekirjoittako mitään edeltäkäsin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yes. Hyvä, että pidit pintasi.

Tuon, kun kaikki tajuais, ettei vaan allekirjoita mitään, mitä ei ole saanut. Mutta nämät postimokat tulee monille niin yllätyksenä ja puskista.

Postilaisilla on kyllä ihmeelliset kotkotukset, kuten tule huomenna uudestaan ja selvitellään tätä tämä loppu vuosisata, kun ei kait Postin asiakkaalla ole muuta elämää ja tekemistä kuin osallistua postipalveluiden selvitys- ja selityspalvontaan.

Kohtuullisen varma, että jos olisin luovuttanut toisen henkilön minulle palauttaman kirjatunkirjeen postille, sille tielle olisi kirje jäänyt. Ja avattuna vielä. Olisivatkohan voineet olla lukematta kirjettä? Epäilen sitäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tulikin mieleeni, että kerran kävi niinkin, että en löytänyt postista omaa pakettiani.

Joku aika iski posteihin villitys, missä itsepalveluna noudettiin paketit varastosta. Jälleen olisi pitänyt allekirjoittaa paketti saaduksi ennen kuin oli saanut paketin. Kas, kas, minä en moiseen halpaan mennyt. Noo, menin sitä pakettia hakemaan. Ilmoitin virkailijalle, että pakettia ei löydy. Postihenkilö tuskastuneena naamailmeellän taas totesi yhden avuttoman osaamattoman tyhmän tumpelon olevan asialla. Olin yksi ääliö asiakas, kun en ymmärtänyt hyllytysjärjestelmää. Pakettia ei löytynyt. Mikäs siinä. En minä sitä vastaanotetuksi ollut kuitannutkaan.

Älkää allekirjoittako mitään edeltäkäsin.

Pankissa on pakko allekitjoittaa, että näkee pykälät, jotka hyväksyy. Muuten ei asia etene

• Anonyymi

Supo niitä kaappaa itselleen. Postin jakajina myös ulkomaisia tiedustelupalveluja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselläni kävi niin, että kävin hakemassa paketin Postista. Työntekijä ei tarkostanut henkkareita eilä kunnolla paketissa ollutta nimeä. Ojensi väärän paketin.

Näin myös kun jakaja seisoi minuuttitolkulla ikkunani edessä tekemättä mitään tumput suorina ja viimein sitten otti osan kirjeistä ja tunki omaan povariinsa.

Näinköhän sitä henkilökunta toimii äänestyksenkin aikana? Osa korteista omaan povariin ja tilalle jotain omia tekeleitä?

• Anonyymi

Hullu olet, kun Postin palveluja vielä käytät.

• Anonyymi

Lähettäjä lähetti minulle kirjatun kirjeen ja minä olen vastaanottaja, joka ei koskaan saanut sitä kirjattua kirjettä.

Itse en tarvitse Postin palveluja. Eihän siellä ole palvelua.

• Anonyymi

Miten sinä voit estää että et käytä postin palvelua?
        Esim. Minä lähetän sinulle tärkeän kirjatun kirjeen, kerro miten saat sen lunastettua ilman postin palvelua..
        Täytysi miettiä ensin, ennenkuin kirjoittaa että toinen on hullu

• Anonyymi

Kaverit.
      Auttakaa.
      Antakaa hyviä neuvoja, miten saadaan Posti RUOTUUN?

• Anonyymi

No jos vaikka postin johdolle lisää optioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu. Jos itse saavat ratkaista tekemiään ongelmia, niin tod näk toteavat, jotta ovat gauheessa palkkakuopassa. ELI HUUTAVAT lisää LIKSAA, bonuksia, optioita, palkkioita, etuja, lounasseteleitä sun muita ja niin edelleen YOU NAME IT.

• Anonyymi

Jos vaikka palkkaisi suomenkielentaitoista (ml. luku- ja kirjoitustaito) henkilöstöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palkankorotus auttaa aina tekemään työnsä hyvin. Hoitsutkin sen tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palkankorotus auttaa aina tekemään työnsä hyvin. Hoitsutkin sen tietää.

Niin, jos se korotus lisää työmoraalia, niin sitten vaan kaikille hälläväliivirkailijoille lisää liksaa roppakaupalla.

Ei taida lisäliksa tiukentaa työmoraalia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos vaikka palkkaisi suomenkielentaitoista (ml. luku- ja kirjoitustaito) henkilöstöä.

Eikö posti voisi osaavaa halpatyövoimaa noutaa tilauslennoilla tyyliin marjanpoimijat?

• Anonyymi

Postinkantaja oli jättänyt luukkuuni ilmoituksen saapuneesta paketista. Sen kanssa lähdin postitoimistoon. Siellä virkailija ilmoitti, että tästä puuttuu sitä ja tätä, tällä ei tee mitään. En jaksa kirjoittaa enempää seuranneesta prosessista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuten ei asiat parane

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, jos se korotus lisää työmoraalia, niin sitten vaan kaikille hälläväliivirkailijoille lisää liksaa roppakaupalla.

Ei taida lisäliksa tiukentaa työmoraalia.

Kaupan kassatytöt hoitavat monessa paikkaa postivirkailijan hommaa. Ennen oli pätevät tädit postin tiskin takana.

• Anonyymi
      • Anonyymi

LISÄÄ LIKSAA POSTIN PÄÄJOHTAJALLE. Hän alkaa patikoiden jakaa Postin jakamattomat kirjeet ja paketit. Voi, voi poloista. JA vielä PALJAIN JALOIN kesät talvet.

EHDOTAN, että hänen palkkansa ja palkkionsa satakertaistetaan.

EHDOTAN VIELÄ, että jokainen suomalainen maksaa käteisenä hänelle kerran kuussa EURON lisäbonuksen, jotta hän jaksaa patikoida paketeineen. Maksu asetetaan vauvasta vaariin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

LISÄÄ LIKSAA POSTIN PÄÄJOHTAJALLE. Hän alkaa patikoiden jakaa Postin jakamattomat kirjeet ja paketit. Voi, voi poloista. JA vielä PALJAIN JALOIN kesät talvet.

EHDOTAN, että hänen palkkansa ja palkkionsa satakertaistetaan.

EHDOTAN VIELÄ, että jokainen suomalainen maksaa käteisenä hänelle kerran kuussa EURON lisäbonuksen, jotta hän jaksaa patikoida paketeineen. Maksu asetetaan vauvasta vaariin.

EI TÄSSÄ NYT PIDÄ NILLITTÄÄ YHDEN KIRJEPALVELUN PERÄÄN. Nyt pitää vaan turvata POSTIN johtajien ja johtavien taloudelliset tarpeet. Viis siitä, jos palvelut pettää ja kirjeet kaapataan.
        Sattuuhan sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EI TÄSSÄ NYT PIDÄ NILLITTÄÄ YHDEN KIRJEPALVELUN PERÄÄN. Nyt pitää vaan turvata POSTIN johtajien ja johtavien taloudelliset tarpeet. Viis siitä, jos palvelut pettää ja kirjeet kaapataan.
        Sattuuhan sitä.

Kaikki nyt vaan tukemaan Postin palkkiojärjestelmää ja tukemaan kirjekaappaustoimintaa!!!
        Ei maksa kuin 9,999 euroa per kirjattu kirje. Kyllähän tähän talkoisiin jokaisen suomalaisen tulee osallistua ihan huvin ja urheilun vuoksi.

EHDOTAN, että Veikkauksen voitot jaetaan suoraan Postin ylimmälle johdolle kulkematta lähtöruudun kautta.

KANNATETAANKO?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki nyt vaan tukemaan Postin palkkiojärjestelmää ja tukemaan kirjekaappaustoimintaa!!!
        Ei maksa kuin 9,999 euroa per kirjattu kirje. Kyllähän tähän talkoisiin jokaisen suomalaisen tulee osallistua ihan huvin ja urheilun vuoksi.

EHDOTAN, että Veikkauksen voitot jaetaan suoraan Postin ylimmälle johdolle kulkematta lähtöruudun kautta.

KANNATETAANKO?

Nykyään ei toimi kirjattujen kirjeiden postitus ulkomaille, jos jollain olisikin varaa lähettää nykyisillä hinnoilla. Kanadaan kirjattu kirje maksaa 14,35 postim. 8,20 (alle 100 g kirje), ja kirjattunakaan lähetystä ei voi seurata kuin Suomen rajalle asti! Ns. postivirkailijoista jotkut väittävät että lähetystä voisi muka seurata, eikö heitä kouluteta?
        Lähetin kirjeen 7.7. kirjattuna ja nyt 2.8. se on edelleen teillä tietymättömillä,
        On ihan päätä huimaava maksu paketeillekin: Tavallinen paketti 2-5 kg Kanadaan maksaa 99,90!, netistä ostettuna 74,90 (mutta netissä eri kriteerit). Lisäksi posti antaa väärää tietoa, että olisi muka aina halvempaa ostaa netistä tai Omaposti-sovelluksesta, itselläni oli halvempi ostaa postista Kanadan paketti, ero oli 15 euroa!
        Posti myös pyytää saapuvista kirjeistä etukäteen käsittelymaksun ja palvelumaksun, koska kaikki onnittelukortitkin pitää EU:n ulkopuolelta tuontitullata. Niitä maksuja ei tarvitse maksaa, jos ei kerran ole tullimaksua. Kannattaa käydä itse netin kautta tullin sivuilla, eikä uskoa mitään mitä ns. postivirkailijat ja Omapostin ohjeet käskevät tekemään!!

• Anonyymi

Jossain vaiheessa tuot kirjattukirjesotkua posti myös ehdotti, että pyydän lähettäjää lähettämään lähettämänsä kirjeen uudelleen, jos asialla on kiire, heillä kun nyt menee selvittelyyn aikaa. Kysyin, että ihanko kirjattuna kirjeenä, jotta voidaan varmistaa kirjeen perille tulo?

Minä mahtoivat minua pitää? Olisiko minun pitänyt tietää, mitä kirje sisälsi tai koski? Kirje tuli minulle ns. täytenä yllätyksenä. Minulla ei ollut ennakkoon mitään aavistusta sen sisällöstä. Eikä kai ole postin tehtävä arvioida kirjatunkirjeen sisällön tärkeyttä ja merkitystä.

• Anonyymi

Ihan alkoi naurattaa.
        Onkohan ne postilaiset ihan tolkuissaan? Vai uusintalähetys.
        Hyvä kysymys ;) ihanko kirjattuna? Varmistetaan perilletulo? repesin.

Jos ne piti suo selvännäkijänä tai meediona?
        Ei taida posti enää tietää tehtäviään. Ovatkohan täyttä ymmärrystä vailla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan alkoi naurattaa.
        Onkohan ne postilaiset ihan tolkuissaan? Vai uusintalähetys.
        Hyvä kysymys ;) ihanko kirjattuna? Varmistetaan perilletulo? repesin.

Jos ne piti suo selvännäkijänä tai meediona?
        Ei taida posti enää tietää tehtäviään. Ovatkohan täyttä ymmärrystä vailla?

Vielä kun olisi pitänyt tietää keneltä pyytää, kirje kun tuli pyytämättä yllätyksenä tuntemattomalta lähettäjältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä kun olisi pitänyt tietää keneltä pyytää, kirje kun tuli pyytämättä yllätyksenä tuntemattomalta lähettäjältä.

Voiko kirjatun kirjeen lähettää ilman lähettäjää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voiko kirjatun kirjeen lähettää ilman lähettäjää?

Ei voi.
        Mutta lähettäjäksi kelpaa vaikka Sumujen Silta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi.
        Mutta lähettäjäksi kelpaa vaikka Sumujen Silta.

Kirjatunkirjeen lähettäjä ei käy ilmi kotiintulevasta saapumisilmoituksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjatunkirjeen lähettäjä ei käy ilmi kotiintulevasta saapumisilmoituksesta.

Kirjatussa kirjeessä on seurantatunnus, jota seuraamalla näkee myös lähettäjäksi merkityn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjatussa kirjeessä on seurantatunnus, jota seuraamalla näkee myös lähettäjäksi merkityn.

Tänäpäivänä kai kyllä, mutta ei menneinä aikoina aikojen alussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänäpäivänä kai kyllä, mutta ei menneinä aikoina aikojen alussa.

Nyt eletään tätä päivää.
        Kiva, että kerroit.
        Voidaanko tästä päätellä, että vuosisatojen saatossa Suomen Posti on kehittynyt pienin askelin eteenpäin, mutta on vielä valovuosien päässä palveluyrityksestä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en pystynyt seuraamaan ulkomaan kirjeestä (lähetin Kanadaan kirjattuna) sen kulkua Suomen rajan ulkopuolella! Ns. virkailijoiden sanaan ei voi luottaa, ei myöskään mihinkään postin lupauksiin. Kalliista kirjaamisesta ei siis ollut mitään hyötyä. Postin asiakaspalvelussa ei voitu auttaa, vaikka minulla oli lähetystunnus. Kirje on edelleen toimittamatta kuukausi sen lähettämisestä!

• Anonyymi

Tulikin mieleen, että oletteko te jo saaneet Valtion Koronakirjeen? Tänne ei ole tullut.

• Anonyymi

En ole saanut koronakirjettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole saanut koronakirjettä.

Kannoin koko postilaatikkoni vintille tien varresta. Loppui se koronan ja muun paskan tulo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannoin koko postilaatikkoni vintille tien varresta. Loppui se koronan ja muun paskan tulo.

Luontoystävällinen teko!

• Anonyymi

Kyllä se korona tulee ilman sitä kirjettäkin

• Anonyymi

5 päivää seissy osdottamani paketti Tampereella , mitään ei ole tapahtunu lajittelun jälkeen , jos tulisi toiseltapuolen eurooppaa olisi jo kotona , eikö näitä peruspalveluita kukaan laita kuntoon tässä maassa.

• Anonyymi

Mun yrittäjätuttavani lähetti postipaketin asiakkaalle. Asiakas sitä pakettia ei saanut siten, kuin oli sovittu. Juttua alettiin selvittämään, että missä pirussa se paketti oikein on. Paketti seilasi pitkin ja poikin Suomen maata. Lopuksi se paketti oli tuotu (palautettu) salavihkaa postin toimesta tämän yrittäjätuttuni verstaalle. Aikaa tuohon oli kulunut melkoisesti.

Paketti oli lisäksi aukaistu. Tämä yrittäjätuttuni soitti postille ja kysyi, että miksi laatikko on reivitty auki? Postilta vastattiin, että niiden piti nähdä lähetysluettelosta sekä vastaanottajan, että lähettäjän nimi. No voi sun perkele, kun ne molemmat olivat siinä laatikon päällä.

Tämä ei suinkaan ollut ensimmäinen kerta.

• Anonyymi

Pitääkö olla täysin imbesilli, että joutuu sinne Suomen Postiin töihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitääkö olla täysin imbesilli, että joutuu sinne Suomen Postiin töihin?

Juu, edes luku- ja kirjoitustaitoa ei vaadita. Näkeehän sen toki jakajistakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, edes luku- ja kirjoitustaitoa ei vaadita. Näkeehän sen toki jakajistakin.

Suomen Postin ns. asiakaspalvelussa vastailee puhelimeen ihan kertakaikkisen tyhjäpää lässynlässynlässyttäjiä.

• Anonyymi

Unohdit kertoa että poliisi oli takavarikoinut paketissa olevat huumausaineet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohdit kertoa että poliisi oli takavarikoinut paketissa olevat huumausaineet

Hölmökö olet? Johan sen järkikin sanoo, että kysymys ei ollut mistään huumeista. Jos olisi ollut laittomia tuotteita, niin ei sitä olisi silloin toimitettu takaisin maakuntamatkailun jälkeen verstaalle, vaan lähetys olisi takavarikoitu ja tinanapit olleet ovella. Ja lisäksi jos tulli tai poliisi avaa lähetyksen, niin siitä on kyllä maininta lähetyksessä.

Postissa on vaan niin tyhmää sakkia töissä, että eivät osaa lukea.

• Anonyymi

Outokummusta löytyy aina turvapaikka postipojille!

• Anonyymi

Siellä se on valtion yhtiön vaivoina. Kestokoriste.

• Anonyymi

POSTI on kaapparikonna!
      Asiakaspalvelu täynnä imbesillejä, inttäjä juntturoita!

• Anonyymi

...tarkemmin sanottuna KANTTUROITA.

• Anonyymi

Ei posti kaappaile tärkeitä kirjeitä, koska olisi aina poliisien asia ja hirttotuomio postien poistajalle aamunkoitteessa.

• Anonyymi

Posti kaappasi kirjatun kirjeen.

Lähettäjää Posti ei tiedä, mutta jankuttaa vastaanottajalle, että ottakaa yhteyttä lähettäjään.
        SIIS KUKA ON LÄHETTÄJÄ???
        Ottakaa yhteyttä lähettäjään.

• Anonyymi

Ei millään. Kärsit vaan nahoissasi ja jatkossa et käytä Postia.

• Anonyymi

Mitä minä sille voin, jos jatkossa edelleen JOKU lähettää minulle Postin kautta näitä kirjattuja kirjeitä. Minut oli merkattu tuon kovaonnisen kirjatun ja kaapatun kirjeen vastaanottajaksi.

Nyt jää ikuiseksi arvoitukseksi, mitä kirje sisälsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä minä sille voin, jos jatkossa edelleen JOKU lähettää minulle Postin kautta näitä kirjattuja kirjeitä. Minut oli merkattu tuon kovaonnisen kirjatun ja kaapatun kirjeen vastaanottajaksi.

Nyt jää ikuiseksi arvoitukseksi, mitä kirje sisälsi?

Onko yhtään meediota paikalla 'maailman menoa' -palstalla, joka osaisi selvänähdä kirjeen sisällön?

• Anonyymi

Miksi en saanut naapurille laitettua pakettia?

• Anonyymi

Mitä tarkoitat?
        Et saanut lähetettyä naapurillesi pakettia vai naapurin paketti ei tullut sinulle?

• Anonyymi

Ostat pakettiautomaattipostituksen Postin nettisivulta. Saat sähköpostiisi sekä Postin Omat sivulle kuitit ja muut koodihärpäkkeet, joilla voit paketin kuljetukseen jättää. Viet paketin ostosreissullasi automaattin. Automaatissa on luukku, jonne tipautat pakettisi. Et saa kuittia, että olet paketin laatikkoon pudottanut eikä paketti rekisteröidy mihinkään.

Kuluttajasuojan kannalta hyvin erikoinen käytäntö.

• Anonyymi

Eli mitään kuluttajasuojaa ei ole.

Ja jos paketti kaapataan tai muuten vain katoaa, niin Postin as.palvelun puhelintytöt eivät auta selvittämään asiaa vaan sotkevat lisää asioita ja vedättävät asiakasta.

Onko Postin asiakaspalvelussa ISO ITALIALAINEN LAKKO?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli mitään kuluttajasuojaa ei ole.

Ja jos paketti kaapataan tai muuten vain katoaa, niin Postin as.palvelun puhelintytöt eivät auta selvittämään asiaa vaan sotkevat lisää asioita ja vedättävät asiakasta.

Onko Postin asiakaspalvelussa ISO ITALIALAINEN LAKKO?

POSTISSA on iso italialainen lakko.

Asiakaspalvelussa simputetaan maksavaa asiakasta. Puhelinpalvelun Satu omaasukua Täti pauhaa puutaheinää ja pelkkää peetä anonyymiteetin suomalla vallattomuudella.

POSTI MAALITTAA ASIAKKAANSA. Asiakas ei voi turvautua nimettömyyteen vaan aina kotiosoitetta myöten postin puhelintytöt voivat jäljittää ja maalittaa vaikka joukkolla poloisen uhrinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiakaspalvelussa simputetaan maksavaa asiakasta. Puhelinpalvelun Satu omaasukua Täti pauhaa puutaheinää ja pelkkää peetä anonyymiteetin suomalla vallattomuudella.

POSTI MAALITTAA ASIAKKAANSA. Asiakas ei voi turvautua nimettömyyteen vaan aina kotiosoitetta myöten postin puhelintytöt voivat jäljittää ja maalittaa vaikka joukkolla poloisen uhrinsa.

Omistajaohjausministerin on tehtävä erityistarkastus Postiin ja laitettava mysteerishoppaajat tarkkailemaan Postin ns ''palveluja''.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omistajaohjausministerin on tehtävä erityistarkastus Postiin ja laitettava mysteerishoppaajat tarkkailemaan Postin ns ''palveluja''.

Mistä hitosta sille Postin toimarille maksetaan 37 000 euroa palkkaa kuukaudessa, jos asiakaspalvelu on rekrytoitu täyteen vedättäjiä siis suoraan sanoen pelkkiä tyttöpissiksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä hitosta sille Postin toimarille maksetaan 37 000 euroa palkkaa kuukaudessa, jos asiakaspalvelu on rekrytoitu täyteen vedättäjiä siis suoraan sanoen pelkkiä tyttöpissiksiä.

Mihin kaikki koulukiusaajat menevät aikuisina töihin?
        Postin puhelinpalveluun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin kaikki koulukiusaajat menevät aikuisina töihin?
        Postin puhelinpalveluun.

Postia ilmeisesti laitetaan myyntikuntoon, alasajosta päätellen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Postia ilmeisesti laitetaan myyntikuntoon, alasajosta päätellen.

Nämä postinhaukkujat ovat ilmeisesti samoja jotka haukkuvat käteisen käyttäjiä.
        Kuinkahan monta kertaa tuossakin on vastattu itsellleen kun ei ole saatu tarpeeksi
        moittijoita.
        Itselläni ei ole koskaan kadonnut mitään postin kautta. Ei tulevaa eikä lähtevää. Ihan vastapainoksi vain tällaista. Voihan niitä kadotakkin, kaikki on inhimillistä mutta kun katsoo suhteessa, miljoonia kirjeitä, kortteja niin sunt hyvin tulevat perille. Netissäkin katoaa taivaan tuuliin mitä vain, rahaakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinkahan monta kertaa tuossakin on vastattu itsellleen kun ei ole saatu tarpeeksi
        moittijoita.
        Itselläni ei ole koskaan kadonnut mitään postin kautta. Ei tulevaa eikä lähtevää. Ihan vastapainoksi vain tällaista. Voihan niitä kadotakkin, kaikki on inhimillistä mutta kun katsoo suhteessa, miljoonia kirjeitä, kortteja niin sunt hyvin tulevat perille. Netissäkin katoaa taivaan tuuliin mitä vain, rahaakin.

Posti ihan itse ilmoittaa sivuillaan jotain lukuja katoavista posteistaan.

Pari vuotta sitten katosi mm hyväntekeväisyysjärjestön vähävaraisille perheille lähettämiä huvipuistolippuja runsaasti. Onneksi, järjestöllä oli lipuista sarjanumerot, joten lippuluukulla luukutettiin varkaita iso nippu.

Liput varastettiin kirjekuorista Postin lajittelukeskuksissa.

Oletko sinä koskaan varastanut vähävaraisilta lapsiperheiltä mitään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pari vuotta sitten katosi mm hyväntekeväisyysjärjestön vähävaraisille perheille lähettämiä huvipuistolippuja runsaasti. Onneksi, järjestöllä oli lipuista sarjanumerot, joten lippuluukulla luukutettiin varkaita iso nippu.

Mä en ole varastanut vähävaraisilta enkä köyhiltä enkä rikkailtakaan.
        Älä varasta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

moittijoita.

MoikkelisMoi, hoi, hoi :)))))

''sä tilaat, mä pilaan'' vai miten se nyt meni? :)))))

Posti on vastuuton!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseltäni varastettiin tyynyliinoja ja muutama peruukki. Kenties yrittäneet myydä peruukkeja Tori.fi:ssä muutamalla eurolla (?)

Mitä järkeä varastamimen ja myymisen yrittäminen muutaman euron tähden? Hirveä vaiva jo salata varastaminen, tuotteen kuvaaminen ja ilmoituksen laatiminen. Minuta se ei ole kaiken vaivan arvoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kuin Hesarikin tekee. Jahtaa lukijaansa osoitetta myöten, vainoaa, maalittaa ja tekee juttuja vain pääasiassa vainon kohteesta ja sijainnista.

Taannoin kun vielä olin Hesarin tilaaja niin Hesarin jakajana toimi alihankkijana Posti. Postin mies sitten lehden jakamisen jälkeen yritti omilla avaimilla sisällle asuntooni. Että sellainen jakaja! Samoin Postin autolla kytiksellä ikkunan alla vaikka ei mitään asiaa alueelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kuin Hesarikin tekee. Jahtaa lukijaansa osoitetta myöten, vainoaa, maalittaa ja tekee juttuja vain pääasiassa vainon kohteesta ja sijainnista.

Taannoin kun vielä olin Hesarin tilaaja niin Hesarin jakajana toimi alihankkijana Posti. Postin mies sitten lehden jakamisen jälkeen yritti omilla avaimilla sisällle asuntooni. Että sellainen jakaja! Samoin Postin autolla kytiksellä ikkunan alla vaikka ei mitään asiaa alueelle.

Siis yrittikö postimies tiirikoida asuntoosi omilla avaimillaan?

• Anonyymi

Ehdotan , että tämä on skandaali ja toiseksi: mitä me nyt teemme?

(Spede-elokuvan repliikki.)

• Anonyymi

Taitaa Postissa olla kaikki tekeminen kielletty?

Asiakas saa itse tehdä Postin työt ja maksaa itse kulut Postin aiheuttamista vahingoista.
        Posti pitää asiakasta vaan pilkkanaan, johan sen tuosta heidän uudesta sloganistakin tyhmempikin tajuaa.

• Anonyymi

Tampereella ohut kirje jaettiin haraamalla postiluukkua vastaan jolloin se repesi. Ei tuo luukku ole niin pieni ettei sitä voisi vain tiputtaa rikkomatta. Jotain postinjakajan stressin ja mielipahan purkua rikkoa kirje?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      348
      2805
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1046
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      958
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      933
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      908
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe