Nuorena ihminen on herkkä ja vastaanottavainen.Hyvin vaikutuksille altis.Rippikoulussa moni on tullut uskoon.Tiedän tapauksia.Myöhemmin uskonsa menettänyt.Vanhemmiten on tullut pari kertaa erottua ja läpikäytyä muitakin elämän kriisejäSeurauksena että mikään ei enää hetkauta.Ei herätyssaarnaajan mielevät puheet eikä vakuuttelut.Viisissäkymmenissä ihminen muuttuu. Toiset katkeroituu ja toiset viisastuu.Mutta mikään ei kosketa.Miksi?
Uskoontulo vanhemmalla iällä
47
94
Vastaukset
- Anonyymi
Rakastuminen mielikuvituskavereihin on hyvin vaikeata vanhalla iällä.
Korkkiruuvin mukaan kaikki tulevat kuolinvuoteellaan helluntaiuskoon.
- Anonyymi
Hirvet, oletko ihan varma niistä?
- Anonyymi
a-teisti kirjoitti:
Saattokodissa iloinen kielilläpuhumisen sorina...
Ja ateistien tuskan huutoja.
Anonyymi kirjoitti:
Ja ateistien tuskan huutoja.
Uskovainen ja ateisti huutavat tuskasta aivan samalla lailla. Mitään uskomuksiin liittyvää eroa ei ole.
- Anonyymi
Miksi?
Saarnaaja 12:1-8
1 Ja muista Luojaasi nuoruudessasi, ennenkuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet, joista olet sanova:
2 "Nämä eivät minua miellytä"; ennenkuin pimenee aurinko, päivänvalo, kuu ja tähdet, ja pilvet palajavat sateen jälkeenkin-
3 jolloin huoneen vartijat vapisevat ja voiman miehet käyvät koukkuisiksi ja jauhajanaiset ovat joutilaina, kun ovat menneet vähiin, ja akkunoista-kurkistelijat jäävät pimeään,
4 ja kadulle vievät ovet sulkeutuvat ja myllyn ääni heikkenee ja noustaan linnun lauluun ja kaikki laulun tyttäret hiljentyvät;
5 myös peljätään mäkiä, ja tiellä on kauhuja, ja mantelipuu kukkii, ja heinäsirkka kulkee kankeasti, ja kapriisinnuppu on tehoton; sillä ihminen menee iankaikkiseen majaansa, ja valittajat kiertelevät kaduilla-
6 ennenkuin hopealanka katkeaa ja kultamalja särkyy ja vesiastia rikkoutuu lähteellä ja ammennuspyörä särkyneenä putoaa kaivoon.
7 Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
8 Turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja; kaikki on turhuutta!
~
Toisinsanoen... ihminen vanhetessaan väsyy, ei ole enää niin vastaanottavainen uusille asioille. On mahd. kyynistynyt, luulee tietävänsä enemmän kuin tietääkään, on ehkä katkeroitunut ja peloissaankin ajatellessaan tulevaa kuolemaansa, mahd. jo jopa välinpitämätön: "Kaikk' on menny, menköön loputkin...!"
Ihminen, joka on nuorena uudestisyntynyt, on elänyt elämäänsä toisin. Ei ole ehkä maallisesti menestynyt kuten moni jumalaton, ei ollut rikkauksia, ei huvituksia, elämässä on ollut tuskaa, ehkä joskus onnen hetkiäkin, mutta kaiken aikaa ollut usko, jonka varassa nyt odottaa kuolemaansa.
Mikään ei estä vanhempaakaan ihmistä nk. tulemasta uskoon, mutta joidenkin nk. kuolinvuode-uskoontulot hiukan arveluttavat... ehkä..., mutta miksei jo aiemmin?- Anonyymi
Vanhana voi uhrautua nuorten puolesta, koska vanhan kuolema on vähemmän traaginen, kun nuoren. Siis samasta suvusta ei mistään maapallon toiselta puolelta olevien, mafia meininkiä.
Jeesustelijat ei uhraudu esim. Somalien puolesta, koska eivät tee kuten opettavat.
Olipas vaikea kysymys. Minä en äkkikseltään osaa vastata.
Sen kuitenkin tiedä, että Jumala Rakastaa meitä jokaista. Mikään ei ole sattumaa, Jumala tietää kaiken.
Uskon ja toivon, että niin kauan kun elämme, meillä on mahdollisuus sydämessämme huutaa Jumalaa auttamaan. Mutta jos paadutamme itsemme, se mahdollisuus menee ohitsemme. Näyttää siltä, että monet eivät ymmärrä, milloin Jumala vetää meitä puoleensa, sillä Jumala puhuu niin monella tavalla, eikä ne puheet eri ihmisillä näytä olevan samanlaisia.
Joskus Jumala laittaa meidät ahdinkoon, että me kääntyisimme Hänen puoleensa. On kuitenkin niin, että silloin kun Jumala vetää meitä Jeesuksen luokse, meillä on tilaisuus ottaa Hänet vastaan. Milloin on se viimeinen kerta kun Jumala vetää meitä Hänen luokseen, sitä en ainakaan minä tiedä.
Minä en tiedä muuta, kuin sydämesssä polvistua Jeesuksen etteen, tunnustaa Hänelle syntisyytemme ja turvautua Hänen Armoonsa ja Rakkauteensa.
Joskus voi joku, joka varmasti on käytännössä sydämestään uskossa, auttaa ja olla tukena meille, löytämään tien Jumalan Armoon ja Rakkauteen. Jeesus on ainut Tie, Totuus ja Elämä.- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Mikään ei ole sattumaa, Jumala tietää kaiken.
Islam opettaa tarkalleen näin.RepeRuutikallo "---islam opettaa...."
Eikä opeta. Anonyymi kirjoitti:
RepeRuutikallo "---islam opettaa...."
Eikä opeta.Kyllä opettaa, Antsu. Islamissa ei ole sattumia, on vain Jumalan tahtoa ja sallimusta.
- Anonyymi
V.Lintu.
Olen kokenut asioita elämässäni paljolti samoin..Jumala kutsuu ihmistä 2 tai jopa 3 kertaa parannukseen ja uskoon.
Jumala armahtaa sellaisen ihmisen joka vilpittömästi nöyrtyy hänen eteensä ja haluaa vastaanottaa armon.
Jeesus on tie totuus ja elämä.
Etsin kauan totuutta, harrastin transkendenttista mietiskelyä, jonka kautta en löytänyt sitä mitä etsin.
Luin bhagavad ghitaa (varmaan kirjoitin sen väärin)
Ja tutkin sielunvaellusoppia. Vasta Jeesus Kristus antoi Jumalan tuntemisen pelkästään lahjana..
Uskoontulo ei poista ongelmia elämästä mutta se avaa silmät näkemään elämän todellisen arvon, kertomaan muillekin siitä hyvästä, minkä Jeesus voi antaa.
Jeesus on tie Jumalan luo..
Siunausta
Jos mietit asiaa, niin se on jo Jumalan vaikutusta. Se on todennäköistä, että Jumala vetää puoleensa nyt ja haluaa herätellä miettimään asiaa. Täysin paatunut ei tällaisia mieti. Nyt on oikea aika kääntyä Jeesuksen Puoleen ja ottaa vastaan Hänen Armonsa ja Rakkautensa-
Silloin kun tällainen tilanne on ajankohtainen, myös Jumalan vastustaja yrittää pilata kaiken meidän suhteemme Jumalan kanssa. Pilkkaajia riittää, mutta he eivät valitse meidän puolestamme.- Anonyymi
Kyllä rippikouluikäisen pitää pystyä erottamaan uskontosadut reaalimaailmasta.
Altistuminen ja kroonistminen tapahtuu yleensä jo aiemmin. - Anonyymi
Mitä hyötyä on tulla uskoon? Eikö riitä että on ihminen? Sitäpaitsi kristinusko ei kuulu Suomeen. Valitettavasti se on väkisin tänne tuotu ja jos et kääntynyt niin tapettiin. Osa muurattiin elävältä kirkon kivijalkaan. Surullista että tälläiseen harhaoppiin sorrutaan.
- Anonyymi
"Osa muurattiin elävältä kirkon kivijalkaan."
Enpä ole suomessa kuullut tällaista tehdyn! Harmillista ettet laittanut lähdetietoa, jotta voisi tarkistaa. Terv:serious - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Osa muurattiin elävältä kirkon kivijalkaan."
Enpä ole suomessa kuullut tällaista tehdyn! Harmillista ettet laittanut lähdetietoa, jotta voisi tarkistaa. Terv:seriousJoo, nämä on näitä attejen itse keksimiä juttuja, eli tapahtuneita mahd. jossain muualla, kuten noitienkin polttamiset. Suomessa ei ole poltettu yhtäkään noitaa. Ruotsissa kylläkin, peräti paremmankansan Ahvenanmaallakin, mutta ei Suomessa, suomalaisten keskuudessa.
Liekö kirjoittaja itse ruotsalainen, kuullut omiensa teoista ja yrittää nyt tämänkin ruotsalaisten oman rikoksen laittaa suomalaisten syyksi ja kannettavaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, nämä on näitä attejen itse keksimiä juttuja, eli tapahtuneita mahd. jossain muualla, kuten noitienkin polttamiset. Suomessa ei ole poltettu yhtäkään noitaa. Ruotsissa kylläkin, peräti paremmankansan Ahvenanmaallakin, mutta ei Suomessa, suomalaisten keskuudessa.
Liekö kirjoittaja itse ruotsalainen, kuullut omiensa teoista ja yrittää nyt tämänkin ruotsalaisten oman rikoksen laittaa suomalaisten syyksi ja kannettavaksi.Sillä ei ole tuomitun kannalta kovin isoa eroa että poltetaanko vai mestataanko. Suomessa tuomittiin noituudesta kuolemaan 1520-1680 välisenä aikana yli 100 henkeä.
Usko Jeesukseen, meidän Vapahtajaamme pelstaa meidät monesta harmista. Noudattamalla Jeesuksen antamia ohjeita, meille kasvaa totuuden mukainen moraalintaju, Rakkauden, armon ja totuuden ymmärtäminen.
Vapahtajamme antaman vapautemme ja ymmärryksemme takia, elämämme on parempaa, joskin ei aina helppoa. Mutta Jumalan ohjauksessa kaikki kääntyy aina parhain päin iankaikkisuutta varten.- Anonyymi
Olin jo yli 50, kun tulin uskoon. En edes tajunnut haluta tulla uskoon, Jumala vain ohjasi minua oikeaan suuntaan. Sairastin, enkä kivuiltani saanut nukuttua. Oli tylsää viettää aikaa, ja aloin kuunnella radiota. Kun tavallisesti kuuntelemiltani kanavilta ei tullut mitään kiinnostavaa, kokeilin muita kanavia. Satuin Radio Dein ohjelmaan. Vaikka myöhemmin olen havainnut Radio Deissä paljonkin arvosteltavaa, se kuitenkin näytteli osaa kääntymisessäni. En muista, mitä aihetta juuri tuo ohjelma käsitteli. AIka pian kuitenkin aloin kuunnella netistä esimerkiksi vedenpaisumuksesta kertovia puhujia. Kent Hovind tuli kuvioihin pian. Aloin ymmärtää, että minutkin oli joukon mukana aivopesty uskomaan evoluutiovalheet. Vedenpaisumus tosiaan tapahtui ja sen todisteet ovat selvästi nähtävissä, kunhan katsoo avoimin silmin ja etsii totuutta.
Uskoon ei kai voi tulla, ellei Jumala vedä. Minua hän kutsui jo nuorena ja olinkin mielestäni uskossa. Se usko kuitenkin haihtui ilmaan ensimmäisen vastalauseen edessä; tuleva mieheni kysyi minulta, millaisena näen Jumalan. Aloin selittää, tunsin selitykseni lapselliseksi, vaikenin ja luovuin uskostani. Pari vuosikymmentä sitten elin pakanana. Kadun noita vuosia syvästi. Uskon saaneeni ne anteeksi. Odotan Jeesuksen paluuta. Hän saattaa tulla jo tänään hakemaan omansa pois. Tänne jääneetkin vielä voivat pelastua, mutta se tarkoittaa pedon merkistä kieltäytymistä ja sen vuoksi kuolemaa. Nyt on vielä hetki armon aikaa, ja helppo pelastua. Jeesus maksoi syntiemme rangaistuksen omalla verellään. Omin avuin ei meistä kukaan pelastu. Ei nekään, jotka ihmisen näkökulmasta ovat 'hyviä' ihmisiä.
Raamattu ei avaudu ilman Pyhää Henkeä. On siis vaikea aloittaa uskoontuloaan Raamatun lukemisella. Ehkä paras on rukoilla Jumalalta voimaa uskoa. Totuuden rakastamista. Viisautta. Omaa syntisyyttään ei edes tajua ennen kuin Jumala antaa armon nähdä sen. Siihen asti sitä luulee olevansa varsin hyvä.- Anonyymi
Aloittaja, jos haluat suosituksia hyvistä Raamatun opettajista, tässä muutamia, joita kuuntelen: Spencer Smith, Dave Hunt, Robert Breaker, Gene Kim, Peter Ruckman, Chuck Missler, Juhani Laukkonen, Mauno Mattila, Charles Lawson, Kent Hovind.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja, jos haluat suosituksia hyvistä Raamatun opettajista, tässä muutamia, joita kuuntelen: Spencer Smith, Dave Hunt, Robert Breaker, Gene Kim, Peter Ruckman, Chuck Missler, Juhani Laukkonen, Mauno Mattila, Charles Lawson, Kent Hovind.
Aloita Esko Valtaojasta niin olet heti oikealla tiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloita Esko Valtaojasta niin olet heti oikealla tiellä.
Miten Valtaoja pelastaa syntisen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Valtaoja pelastaa syntisen?
Ainoa miltä uskovaiset tarvitsevat pelastusta on omilta harhauskomuksiltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa miltä uskovaiset tarvitsevat pelastusta on omilta harhauskomuksiltaan.
Kerro oma tarinasi.
- Anonyymi
Kiitos ehdotuksista ja Mauno Mattila tuntuukin olevan hyvin ajan hermolla.
Jotenkin on vaan sellainen olo että minun kaltaiselleni perusjampalle ei Jeesuksella ole mitään annettavaa. En ole ollut katuojassa mutten raitiskaan. En koskaan matkalla hirsipuuhun ja kaikista ihmissuhdekriiseistäkin on yli menty.Hammasta purren ja luujauho suupielestä valuen mutta kuitenkin.
Jumala ei ole vastannut vaikka avuksi on pyydetty.Ylpeile en millään ja vähiten omilla ansiollani.Veikkaan että minun kaltaisiani on paljon.Eli helluntaikristillisestä näkökulmasta väliinputoajia.
Terveisin aloittajaJäin tuossa pohtimaan, että mitähän tässä mahdetaan tarkoittaa tuolla uskoon tulolla? Usko voi myös hiljalleen kasvaa vuosien myötä, eikä siinä mitään järisyttävää tarvitse kokea.
- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
Jäin tuossa pohtimaan, että mitähän tässä mahdetaan tarkoittaa tuolla uskoon tulolla? Usko voi myös hiljalleen kasvaa vuosien myötä, eikä siinä mitään järisyttävää tarvitse kokea.
Kuka on puhunut jostain järkyttävästä???
Ihminen tulee uskoon sillä hetkellö kun tajuaa oman syntisyytensä ja sen, että vain Jeesuksen veri voi hänet niiden tuomiolta pelastaa. - Anonyymi
Sinun kannattaa tutustua mitä Jumala sanoo Raamatussa siitä miten Hän vastaa rukouksiin. Jumala ei ole mikään toiveidesi täyttäjä eikä automaatti.
- Anonyymi
"kaltaiselleni perusjampalle ei Jeesuksella ole mitään annettavaa."
Herää kysymys, että mahdatko tietää mitä Jeesuksella olisi annettavaa? Vai oletko unohtanut sen? Itselläni on nuoruudessani ollut vahva uskoontulokokemus - kokemus siitä että elämäni sellaisenaan on puutteellinen ilman osallisuutta Jumalasta. Alkoi etsintä ja kysely ja löytäminen. Prosessiin kuului paljon Raamatun lukemista mm.
Joillakin "uskoontulo" on kulttuurista sukuperintöä, joillakin seurakuntaan menemistä yksinäisyyden vuoksi. Ihan hyviä asioita, mutta Jumalalla on enemmän annettavaa. Hänen oma olemuksensa nyt aina ja iankaikkisesti. Kuuluminen ja tarkoitus.
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Tämän ajan henkeen kuuluu pitää evankeliumin yksinkertaista sanomaa mielettömyytenä. Sitä ei pidä ihmetellä. Näin on ennustettukin. Evankeliumi Jeesuksesta on kuitenkin jokaiselle ihmiselle "henki ja elämä". Pyydän Isää raottamaan sinulle taivaallista näkökulmaa. Siunaten Terv:serious. - Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
Jäin tuossa pohtimaan, että mitähän tässä mahdetaan tarkoittaa tuolla uskoon tulolla? Usko voi myös hiljalleen kasvaa vuosien myötä, eikä siinä mitään järisyttävää tarvitse kokea.
Itselläni on selvä kokemus tilanteesta "ennen" ja "jälkeen". Evankeliumi vain muuttui kuolleesta tekstistä eläväksi. Kuin lamppu olisi sytytetty pimeyteen. Kuin olisi ensimmäistä kertaa haukannut myrkkykaasujen sijaan raitista ilmaa. Tuon jälkeen ei korvikkeet enää kelpaa.
"Uskoon tulo" käsitteenä on minusta usein vesitetty ja väärinymmärretty. Jos kaipaa käsitteelle raamatullista pohjaa, kannattaa lukea Apostolien teot, joka on täynnä ihmisten "uskoontuloja" - Sanan kuulemisen ja vastaanottamisen kautta. Terv:serious - Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
Uskoon tulo tarkoitaa, että ihminen uudestisyntyy Jumalan Hengen kautta, kun hän katuu ja tunnustaa tarvitsevansa Jeesusta ja uskoo, että Jeesus on sovittanut hänen syntinsä ristillä. Lue Raamatusta Johanneksen evankeliumin 3 luku ja 3 jae. Ei siinä tarvi mitään tunteita tulla, mutta ihmisen ajatusmaailma muuttuu. Ei meistä kuitenkaan tule synnittömiä.
Jumala antaa voimaa päivittäiseen kilvoitteluun . Siunausta ja Hyvää Pääsiäistä kaikille. Anonyymi kirjoitti:
Uskoon tulo tarkoitaa, että ihminen uudestisyntyy Jumalan Hengen kautta, kun hän katuu ja tunnustaa tarvitsevansa Jeesusta ja uskoo, että Jeesus on sovittanut hänen syntinsä ristillä. Lue Raamatusta Johanneksen evankeliumin 3 luku ja 3 jae. Ei siinä tarvi mitään tunteita tulla, mutta ihmisen ajatusmaailma muuttuu. Ei meistä kuitenkaan tule synnittömiä.
Jumala antaa voimaa päivittäiseen kilvoitteluun . Siunausta ja Hyvää Pääsiäistä kaikille.Olen lukenut useaan otteeseen nuo. Mielestäni uskoon voi kasvaa vuosien myötä. Askel askeleelta.
Kun aloin lukea aikoinaan Raamattua täysin toisin silmin kuin aiemmin ja miten ne oli selitetty, siinä tosiaan kävi niin, että käsitys muuttui. Ei kerralla, vaan hitaasti.
Samoin, hyvää pääsiäistä ja siunausta sinulle!
- Anonyymi
Arvelinkin että niksipirkkamaisia ratkaisuja olisi tarjolla.Eli usko,rukoile ja lue raamattua, niin kyllä se sitten avautuu.Vaan kun en ei. Olen erilainen,en kuulu mihinkään, mutta en ole erityisen onnetonkaan.Kaikki tulkoon omalla uskollaan autuaaksi.En pilkkaa tai arvostele niitä jotka ovat uskon löytäneet.
Terveisin aloittaja- Anonyymi
Jumala ei ole valinnut sinua.
- Anonyymi
Siis suora yhteys Jumalaan ei kelpaakaan aloittajalle. Hänelle ei kelpaa rukous, ei Raamatun lukeminen, ei edes Jumalalta lahjaksi saatava usko. Hän on "erilainen". Häntä tulisi Jumalan kohdella erikoistapauksena, ohi sen mikä on raamatullista. Ohi Jumalan kanssa keskustelun, jota hän halveksii. Vain noudattaa aloittajan käskyjä ja vaatimuksia. Tässä tärkeimmät.
Aloittaja on nyt paljastanut itsensä melko suoraan. Hänessä on Luciferin henki. Lucifer oli enkeli, jolle ei Jumala kelvannut, hän halusi ohjailla Jumalaa, olla itse hallitsija, jumala.
Mutta kadotti itsensä, sielunsa, heitettiin ulos Taivaista ja tullaan kerran polttamaan Helvetin tulessa, yhdessä kannattajiensa kanssa, enkelten ja ihmisten. Sen jälkeen heitä ei enää ole. - Anonyymi
" Mikään ei kosketa."
Aloituksestasi ei oikein selviä että haluaisit tilanteeseesi jonkun ratkaisun tai että kaipaisit sisältöä elämääsi. Jeesus sanoi itse olevansa sinullekkin "Tie, Totuus ja Elämä". Tämä sanoma ei ilmeisesti ole puoleensavetävä.
Ilmeisesti olet elämääsi sellaisenaan varsin tyytyväinen. Et etsi, et kolkuta... Miettii.serious - Anonyymi
Minulla oli nuoruudessa aika , ettei minua kiinnostannet uskonasiat, mutta nuoren miehen kuoleman kautta Jumala puhui minulle vakavasti iäisyysasioista ja tulin herätykseen ja puolen vuoden kuluttua annoin elämäni Jeesukselle . Siitä on jo 46 vuotta enkä ole katunut ratkaisuani.
”Arvelinkin että niksipirkkamaisia ratkaisuja olisi tarjolla.Eli usko,rukoile ja lue raamattua, niin kyllä se sitten avautuu.Vaan kun en ei.”
Ei kaikilla noin käy, joten älä ole turhaan huolissasi. Joillakin uskon tie voi olla pitkä ja mutkikas. Uskoon voi siis kasvaa hiljalleen vuosien myötä.
Omalla kohdallani taustalla on paljon keskusteluja, miettimistä, eri lähteisiin tutustumista ja Raamatun lukua monelta eri kantilta.
- Anonyymi
Mikä harmi ja nyt on päivä pilalla.
- Anonyymi
Täällähän on pahempia fundamentalisteja kuin helluntaipalstalla konsanaan.Uhataan helvetin tulella ja nimellään Lusiferiksi ja vaikka miksi hyväntahtoista ja rehellistä aloittajaa ymmärtäen hänet samalla väärin.Pähkähulluja, pahansuopia ja aivopestyjä idiootteja!
- Anonyymi
Kerroko syytöksiesi lomassa mikä on noin pahaa fundamentalismia.
- Anonyymi
Aloittaja pohdiskeli... "Viisissäkymmenissä ihminen muuttuu. Toiset katkeroituu ja toiset viisastuu.Mutta mikään ei kosketa." Hänen mielestään vanhempi ihminen ei voisi enää uskoa Jumalaan ja asettaa itsensä esimerkiksi. Näin minä aloittajan sanoman luin.
Ihminen kuitenkin voi alkaa uskoa Jeesukseen myös vanhemmalla iällä. Tästä on monta toisenlaista esimerkkiä, mm oma vaimoni, joka oli yli nelikymppiseksi vakaumuksellinen itämaisen uskonnon harjoittaja.
"Uhataan helvetin tulella ja nimellään Lusiferiksi"
Tarkemmin lukien kirjoittaja sanoi: "Hän on Lusiferin hengessä." Kyllähän sinä tiedät että kristinusko on toiset polut pois sulkeva uskonto - Jeesus on ainoa tie Jumalan luokse. Toinen tie vie kadotukseen. Miten sinä olisit kertonut tämän asian? Yst terv:serious Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja pohdiskeli... "Viisissäkymmenissä ihminen muuttuu. Toiset katkeroituu ja toiset viisastuu.Mutta mikään ei kosketa." Hänen mielestään vanhempi ihminen ei voisi enää uskoa Jumalaan ja asettaa itsensä esimerkiksi. Näin minä aloittajan sanoman luin.
Ihminen kuitenkin voi alkaa uskoa Jeesukseen myös vanhemmalla iällä. Tästä on monta toisenlaista esimerkkiä, mm oma vaimoni, joka oli yli nelikymppiseksi vakaumuksellinen itämaisen uskonnon harjoittaja.
"Uhataan helvetin tulella ja nimellään Lusiferiksi"
Tarkemmin lukien kirjoittaja sanoi: "Hän on Lusiferin hengessä." Kyllähän sinä tiedät että kristinusko on toiset polut pois sulkeva uskonto - Jeesus on ainoa tie Jumalan luokse. Toinen tie vie kadotukseen. Miten sinä olisit kertonut tämän asian? Yst terv:serious"Ihminen kuitenkin voi alkaa uskoa Jeesukseen myös vanhemmalla iällä."
Tämä on aivan totta.
- Anonyymi
Voi hyvänen aika.Ota silmä käteen ja lue edelliset viestit vai oletko syönyt tollovelliä?
- Anonyymi
Uskon pitää puhutella, teologiaa opiskelemalla monet asiat avautuvat. Ortodoksisuus tuli tutuksi, näkemykset vastasivat omiani. Silti kuulun ev.luterilaiseen kirkkoon. Samoin merimieskirkon toimintaan voi tutustua heidän netti sivuiltaan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3522816Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151058Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908- 80908
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849