Uskovaiset ovat naiiveja huijareita

Anonyymi

Uskovaisten valehtelutarve kyllä ihmetyttää. Miksi heidän pitää väittää päivästä toiseen, että jumala on olemassa, vaikka sitä ei todellakaan missään ole? Aivan sama kuin he väittäisivät, että heidän pankkitilillään on miljoona euroa, vaikka ei ole. Sehän on lapsellista valehtelua!!!! Jumala on 100%:sesti silkkaa sontaa!!!

120

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki johtuu siitä, että Jumala pitää lomistaan huolen. Hän on aina lomilla. Siksi uskovaisten pitää valehdella hänen puolestaan. Muutoinhan hän olisi itse täällä kommentoimassa.

    • Aloittaja on siis sitä mieltä, että uskovaisia ei oikeasti ole olemassa, vaan he ovat valehtelevia ateisteja.

      • Anonyymi

        Annatko sinä miljoonan lainan, jonka maksan jumalalle kuoltuani takaisin korkojen kera.
        Jos sinä saatanan debiili uskot tähän jumalaan niin sinä toimit näin, missä mun velka miljoona.


      • Anonyymi

        Annatko sinä miljoonan lainan, jonka maksan jumalalle kuoltuani takaisin korkojen kera.
        Jos sinä saatanan debiili uskot tähän jumalaan niin sinä toimit näin, missä mun velka miljoona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annatko sinä miljoonan lainan, jonka maksan jumalalle kuoltuani takaisin korkojen kera.
        Jos sinä saatanan debiili uskot tähän jumalaan niin sinä toimit näin, missä mun velka miljoona.

        supo tarkkailee kun tulee tuplana


      • Anonyymi kirjoitti:

        Annatko sinä miljoonan lainan, jonka maksan jumalalle kuoltuani takaisin korkojen kera.
        Jos sinä saatanan debiili uskot tähän jumalaan niin sinä toimit näin, missä mun velka miljoona.

        En kyllä tajunnut esittämästäsi logiikasta mitään, mutta aivan hauska kuulla, että joku olettaa mua noin rikkaaksi. :D


      • Anonyymi

        Aloittaja eli Jumla on kyllä aivan tuollainen mistä sanot.


      • Anonyymi

        Valehtelevia uskovaiset ovat, mutta eivät ateisteja. He ovat valehtelevia hihhuleita.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        En kyllä tajunnut esittämästäsi logiikasta mitään, mutta aivan hauska kuulla, että joku olettaa mua noin rikkaaksi. :D

        Täytyyhän sulla miljoona olla, jos on se Jumalakin näyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelevia uskovaiset ovat, mutta eivät ateisteja. He ovat valehtelevia hihhuleita.

        No, jos väität uskovan valehtelevan Jumalan olemassaolosta, niin silloin tarkoitat, ettei hän oikeasti usko Jumalan olemassaoloon eli olisi ateisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyyhän sulla miljoona olla, jos on se Jumalakin näyttää.

        No kato, niinhän se täytyy olla.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No, jos väität uskovan valehtelevan Jumalan olemassaolosta, niin silloin tarkoitat, ettei hän oikeasti usko Jumalan olemassaoloon eli olisi ateisti.

        Uskovaiset tosiaan valehtelevat jumalan olemassaolosta, koska kyseistä henkimaailmaolentoa ei ole olemassa eli sellaisen väittäminen todeksi on valetta. Ateisti ei väitä olemattomia olevaksi, vaikka sinun olemattomat aivosi eivät sellaista tajua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset tosiaan valehtelevat jumalan olemassaolosta, koska kyseistä henkimaailmaolentoa ei ole olemassa eli sellaisen väittäminen todeksi on valetta. Ateisti ei väitä olemattomia olevaksi, vaikka sinun olemattomat aivosi eivät sellaista tajua.

        No se on hyvä, että sinulla on niin suuret aivot, että olet ensimmäisenä ihmisenä maailmankaikkeudessa pystynyt todistamaan, ettei Jumalaa ole. Vai oletko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annatko sinä miljoonan lainan, jonka maksan jumalalle kuoltuani takaisin korkojen kera.
        Jos sinä saatanan debiili uskot tähän jumalaan niin sinä toimit näin, missä mun velka miljoona.

        Voin lainata miljoonan hyviä vakuuksia ja riittävän uskottavia tuloja vastaan.
        Laina on kuitenkin maksettava takaisin minulle korkoineen, ei kolmannelle osapuolelle.
        Laita yhteystiedot tänne niin katsotaan riittääkö tulot ja vakuudet velanhoitokuluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelevia uskovaiset ovat, mutta eivät ateisteja. He ovat valehtelevia hihhuleita.

        Puolet sanomastasi on laskemani tieteellisen tilaston mukaan oli väärin ja toinen puoli jotenkin outoa .

        Väärin on syyttää tuntemattomiasi uskovia valehtelioikse, se on suppeasta yleistämistä.

        Toinen puoli. oli ehkä sinulle tutumpi ja todellisempi kirjoitit: "ateisteja. He ovat valehtelevia hihhuleita."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyyhän sulla miljoona olla, jos on se Jumalakin näyttää.

        Jumalalle kiitos että olen saanut myös maallista mammonaa riittävästi itselle ja läheisille.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No se on hyvä, että sinulla on niin suuret aivot, että olet ensimmäisenä ihmisenä maailmankaikkeudessa pystynyt todistamaan, ettei Jumalaa ole. Vai oletko?

        En ole ollenkaan ensimmäinen ihminen, joka on todennut jumalan olemattomuuden. Myös valehtelevat hihhulit joutuvat toteamaan saman asian, mutta jostain syystä he silti haluavat jatkaa valehteluaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolet sanomastasi on laskemani tieteellisen tilaston mukaan oli väärin ja toinen puoli jotenkin outoa .

        Väärin on syyttää tuntemattomiasi uskovia valehtelioikse, se on suppeasta yleistämistä.

        Toinen puoli. oli ehkä sinulle tutumpi ja todellisempi kirjoitit: "ateisteja. He ovat valehtelevia hihhuleita."

        Totta kai pystyn sanomaan valehtelijaksi ketä tahansa, jos hän valehtelee. Ateistit eivät valehtele. He eivät vaadi uskomaan satuja todeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai pystyn sanomaan valehtelijaksi ketä tahansa, jos hän valehtelee. Ateistit eivät valehtele. He eivät vaadi uskomaan satuja todeksi.

        Tuo kuulostaa ihan palstakreationistilogiikalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annatko sinä miljoonan lainan, jonka maksan jumalalle kuoltuani takaisin korkojen kera.
        Jos sinä saatanan debiili uskot tähän jumalaan niin sinä toimit näin, missä mun velka miljoona.

        Just, kyllä, juurikin näin, sillä Hän ei anna kuten maailma antaa. Siksi monet rukouksetkaan ei heti käy. Kuten ulkoilla, niin on maltilla käytävä myötätuulessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kuulostaa ihan palstakreationistilogiikalta.

        Sinun kommenttisi kuulostaa ihan paskareikäpierulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommenttisi kuulostaa ihan paskareikäpierulta.

        Sieltähän se G4G paljastui taas. Oletko taas teeskentelemässä ateistia?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No se on hyvä, että sinulla on niin suuret aivot, että olet ensimmäisenä ihmisenä maailmankaikkeudessa pystynyt todistamaan, ettei Jumalaa ole. Vai oletko?

        Teidän hihhulien mieliharmiksi kenenkään ei tarvitse todistaa jumalan olemattomuutta. Niin kauan kuin jumalan olemassaolosta ei ole todisteita, on jumala olematon.

        Pelkkä perusteeton väite että jumala on olemassa ei todista sen olemassaoloa.

        Uskovaisten tähän mennessä esittämät "todisteet" jumalasta ovat kaikki olleet argumentointivirheitä, valheita tai lapsellista inttämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommenttisi kuulostaa ihan paskareikäpierulta.

        Mielipiteesi on huomioitu 🚽


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teidän hihhulien mieliharmiksi kenenkään ei tarvitse todistaa jumalan olemattomuutta. Niin kauan kuin jumalan olemassaolosta ei ole todisteita, on jumala olematon.

        Pelkkä perusteeton väite että jumala on olemassa ei todista sen olemassaoloa.

        Uskovaisten tähän mennessä esittämät "todisteet" jumalasta ovat kaikki olleet argumentointivirheitä, valheita tai lapsellista inttämistä.

        Kiitos sinulle! Kumosit juuri aloittajan esittämän väitteen, ettei Jumalaa ole varmasti olemassa.


    • Anonyymi

      Mitä se ateistille kuuluu mitä joku toinen tekee tai ajattelee.
      Nykyään ei ole oikeutta arvostella toisten tekemisiä tai tekemättä jättämisiä jos toimii lakien puitteissa.
      Ei minuakaan häiritse ateistit homot ja runkkarit ; ))

      • Anonyymi

        Minua ainakin häiritsee pedofiiliuskovaiset ja heitä suojelevat uskisvajakit


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua ainakin häiritsee pedofiiliuskovaiset ja heitä suojelevat uskisvajakit

        No ketäpä täyspäistä ei häiritsisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ainakin häiritsee pedofiiliuskovaiset ja heitä suojelevat uskisvajakit

        Minäkin olin, tai ainakin yritin olla jonkin sortin ateisti 27 vuotta. Olin ja olen edelleen. Rakentaminen on suunnittelemista ja sen toteuttamista. Luonnon ystävänä ymmärsin, jos minun suurella vaivalla rakentamani talot ei ole syntyneet itsestään. Niin kuinka voi maa ja taivas ja meri, sekä kaikki mitä niissä on syntyä itsestään. Nämä joihin on tarvittu ja tarvitaan yhä edelleen kaikki Jumalallinen viisaus, kaikki voima ja kaikki rakkaus. Kaikki se, mikä ei voi ihmisen ajatukseen ikinä tulla. Siinä ymmärsin, että minulla ei ole muuta mahdollisuutta, kun jättää ateismi, uskoa Jumalaan. Tein oikein julkisen kääntymyksen kristinuskoon, mihin jo miljoonat ateistit ennen minua olivat kääntyneet. Mielenkiinnolla seuraan tiedettä, sillä se näyttää ja tuo esille, niitä ihmeellisen pikkutarkkoja asioita Jumalan töistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin, tai ainakin yritin olla jonkin sortin ateisti 27 vuotta. Olin ja olen edelleen. Rakentaminen on suunnittelemista ja sen toteuttamista. Luonnon ystävänä ymmärsin, jos minun suurella vaivalla rakentamani talot ei ole syntyneet itsestään. Niin kuinka voi maa ja taivas ja meri, sekä kaikki mitä niissä on syntyä itsestään. Nämä joihin on tarvittu ja tarvitaan yhä edelleen kaikki Jumalallinen viisaus, kaikki voima ja kaikki rakkaus. Kaikki se, mikä ei voi ihmisen ajatukseen ikinä tulla. Siinä ymmärsin, että minulla ei ole muuta mahdollisuutta, kun jättää ateismi, uskoa Jumalaan. Tein oikein julkisen kääntymyksen kristinuskoon, mihin jo miljoonat ateistit ennen minua olivat kääntyneet. Mielenkiinnolla seuraan tiedettä, sillä se näyttää ja tuo esille, niitä ihmeellisen pikkutarkkoja asioita Jumalan töistä.

        Hassua, ettei sitä rakentajaa kuitenkaan missään ole. Olisihan se paljon USKOTTAVAMPAA, jos sinulla olisi tuoda myös se merten RAKENTAJA esittelyyn, eikä vain esittää VÄITTEITÄ siitä.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No ketäpä täyspäistä ei häiritsisi.

        Entäpä häiritseekö sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin, tai ainakin yritin olla jonkin sortin ateisti 27 vuotta. Olin ja olen edelleen. Rakentaminen on suunnittelemista ja sen toteuttamista. Luonnon ystävänä ymmärsin, jos minun suurella vaivalla rakentamani talot ei ole syntyneet itsestään. Niin kuinka voi maa ja taivas ja meri, sekä kaikki mitä niissä on syntyä itsestään. Nämä joihin on tarvittu ja tarvitaan yhä edelleen kaikki Jumalallinen viisaus, kaikki voima ja kaikki rakkaus. Kaikki se, mikä ei voi ihmisen ajatukseen ikinä tulla. Siinä ymmärsin, että minulla ei ole muuta mahdollisuutta, kun jättää ateismi, uskoa Jumalaan. Tein oikein julkisen kääntymyksen kristinuskoon, mihin jo miljoonat ateistit ennen minua olivat kääntyneet. Mielenkiinnolla seuraan tiedettä, sillä se näyttää ja tuo esille, niitä ihmeellisen pikkutarkkoja asioita Jumalan töistä.

        Ei kai sitä voi yrittää olla ateisti. Joko on tai ei ole. Itse en ole, enkä yrittänyt silloin kun olin ateisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä häiritseekö sinua?

        Kaikkia järkeviä uskovia häiritsee tietysti, ne jotka haluavat lakaista maton alle tai huutavat "entä islam" ovat tietysti muita kuin järkeviä.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No ketäpä täyspäistä ei häiritsisi.

        Niin ketäpä täyspäistä se häiritsi, vaikka pedofiilian aiheuttaa juuri jumalattomien palvoma maailma, eikä Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ketäpä täyspäistä se häiritsi, vaikka pedofiilian aiheuttaa juuri jumalattomien palvoma maailma, eikä Jumala.

        Miksi sitä sitten piilotellaan niin paljon uskonyhteisöissä ja suojellaan syyllisiä viranomaisilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin, tai ainakin yritin olla jonkin sortin ateisti 27 vuotta. Olin ja olen edelleen. Rakentaminen on suunnittelemista ja sen toteuttamista. Luonnon ystävänä ymmärsin, jos minun suurella vaivalla rakentamani talot ei ole syntyneet itsestään. Niin kuinka voi maa ja taivas ja meri, sekä kaikki mitä niissä on syntyä itsestään. Nämä joihin on tarvittu ja tarvitaan yhä edelleen kaikki Jumalallinen viisaus, kaikki voima ja kaikki rakkaus. Kaikki se, mikä ei voi ihmisen ajatukseen ikinä tulla. Siinä ymmärsin, että minulla ei ole muuta mahdollisuutta, kun jättää ateismi, uskoa Jumalaan. Tein oikein julkisen kääntymyksen kristinuskoon, mihin jo miljoonat ateistit ennen minua olivat kääntyneet. Mielenkiinnolla seuraan tiedettä, sillä se näyttää ja tuo esille, niitä ihmeellisen pikkutarkkoja asioita Jumalan töistä.

        "Tein oikein julkisen kääntymyksen kristinuskoon, mihin jo miljoonat ateistit ennen minua olivat kääntyneet."

        Tämä väitteesi on täyttää huuhaata. Nykyisin miljoonat ihmiset eroavat erilaisista kirkoista ja uskonlahkoista ja alkavat ateisteiksi. Olemattoman jumalan töitä ei ole olemassakaan, koska kaikki jumalat ovat olemattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ketäpä täyspäistä se häiritsi, vaikka pedofiilian aiheuttaa juuri jumalattomien palvoma maailma, eikä Jumala.

        Pedofiilin yleisin vaatekappale on papin viitta. Mistäköhän tämä johtuu?


    • Anonyymi

      No kun Raamatussa lukee jotain, niin heillä on velvollisuus inkuttaa.

      • Anonyymi

        Niinpä. Ihmisten itsensä kirjottama kirja johdattaa heitä satujen maailmaan.


    • Anonyymi

      Jumala on olemassa 100%:sesti ja maanpäällisessä elämässäkin on niin helppo todistaa, mihinkä jumalattoman teot ja tavat johtavat, eli tuhoon !!!!!!

      • Anonyymi

        jumala on sataprosenttista potaskaa. Olet siis jumalaton!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jumala on sataprosenttista potaskaa. Olet siis jumalaton!!!!!!!!

        jumalatonhan kieltää Jeesuksen Kristuksen, eli en voi olla silloin kaltaisenne. Maailmassa ei olisi edes anteeksi antamista tai pyytämistä, ilman Jeesusta Kristusta. Vaikka kuinka jumalaton kiistäisi Jumalan olemassa olon ja Jeesuksen Kristuksen niin rakkaus ei koskaan katoa, koska Jumala on rakkaus. Harmi vaan ateistin puolesta, että he sanovat että osaavat rakastaa, mutta silti he eivät tiedä mistä alkuperäinen rakkaus on lähtöisin. Eli epäilen suuresti, ateistin rakastamisen osuutta, se on yhtä tyhjän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jumalatonhan kieltää Jeesuksen Kristuksen, eli en voi olla silloin kaltaisenne. Maailmassa ei olisi edes anteeksi antamista tai pyytämistä, ilman Jeesusta Kristusta. Vaikka kuinka jumalaton kiistäisi Jumalan olemassa olon ja Jeesuksen Kristuksen niin rakkaus ei koskaan katoa, koska Jumala on rakkaus. Harmi vaan ateistin puolesta, että he sanovat että osaavat rakastaa, mutta silti he eivät tiedä mistä alkuperäinen rakkaus on lähtöisin. Eli epäilen suuresti, ateistin rakastamisen osuutta, se on yhtä tyhjän kanssa.

        Jumalattomista suurin osa ei kiellä Jeesusta, koska suurin osa jumaluskoisista ei ole kristittyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jumala on sataprosenttista potaskaa. Olet siis jumalaton!!!!!!!!

        Onko sukulaisia idiootteja vielä olemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jumalatonhan kieltää Jeesuksen Kristuksen, eli en voi olla silloin kaltaisenne. Maailmassa ei olisi edes anteeksi antamista tai pyytämistä, ilman Jeesusta Kristusta. Vaikka kuinka jumalaton kiistäisi Jumalan olemassa olon ja Jeesuksen Kristuksen niin rakkaus ei koskaan katoa, koska Jumala on rakkaus. Harmi vaan ateistin puolesta, että he sanovat että osaavat rakastaa, mutta silti he eivät tiedä mistä alkuperäinen rakkaus on lähtöisin. Eli epäilen suuresti, ateistin rakastamisen osuutta, se on yhtä tyhjän kanssa.

        "jumalatonhan kieltää Jeesuksen Kristuksen, eli en voi olla silloin kaltaisenne."

        Olet jumalaton, koska et pysty tuomaan jumalaasi esittelyyn. Sinä vain väität.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sukulaisia idiootteja vielä olemassa?

        En tunne sukuasi tarkasti, mutta voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jumalatonhan kieltää Jeesuksen Kristuksen, eli en voi olla silloin kaltaisenne."

        Olet jumalaton, koska et pysty tuomaan jumalaasi esittelyyn. Sinä vain väität.

        Koittakaa nyt hyvät ateistit viimeinkin ymmärtää, että Jumalasta ei ihmisen tarvitse tuoda teille mitään todisteita, vaan Jumala tulee todistamaan itsestänsä, sitten kun tulee ne oikeat ajat, kaikella on aikansa. Todisteita on vaikka kuinka paljon mutta se on eri asia kuka niihin uskoo.


    • Anonyymi

      Oletko tutkinut kaikki paikat?

      • Anonyymi

        Joo tutkin. Ei löytynyt edes Raamatun välistä litistyneenä.
        No valettahan koko jumala onkin.


    • Anonyymi

      Oletko tutkinut myös näkymättömät?

      • Anonyymi

        Pieru pääsi. Sitä ei näkynyt. Olikohan se juuri se suuri henki :O


    • Anonyymi

      Mutta entä kun tilillä on enemmän kuin miljoona... mitä sitten tehdään uskonnon kanssa?

      • Anonyymi

        Antoiko jumala ne rahat sinulle? Jos antoi, pyydä lähettämään minullekin. Sitten uskon.


    • Anonyymi

      Uskovaisena en ole kivirekeä kenenkään selkään kasaamassa. Jos ei usko Jumalaan, ei se ole itseltäni pois ja yleisestikin kyynisyys ei kuulu enää uskovan ihmisen maailmaan. Ei ainakaan saisi kuulua. Uskonnollisuus ja lakihenkisyys toki voi aiheuttaa vastenmielisiäkin piirteitä, mutta ne eivät ole Jumalasta vaan ihmisen lihasta. Jumala on todellinen varmasti uskovalle, joka pysyy uskossa eikä ole epävakaa, silloin on kyseessä henkilökohtainen elävä usko eikä järjestelmän uhri ja vaikka Jumala ei näy, niin jokainen kokee Jumalan todellisuuden ja monella eri tavalla.

    • Anonyymi

      Jumala on todellakin olemassa, joka toisin väittä, niille tarkoitin edelliset kysymykseni.
      Kysymykset oli aloittajalle.

      • Anonyymi

        Jumalat on tietysit olemassa, mutta siitä ei ole mitään todisteita.


      • Anonyymi

        Jos jokin on olemassa, se on. Mutta jumalaahan ei missään ole, vaikka kuinka väittäisit pehmoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jokin on olemassa, se on. Mutta jumalaahan ei missään ole, vaikka kuinka väittäisit pehmoisia.

        Eikö me voitais jo hyväksyä se ettei sinun pienessä maailmassa todellakaan ole Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö me voitais jo hyväksyä se ettei sinun pienessä maailmassa todellakaan ole Jumalaa.

        Voin hyväksyä, että jumala kaikuu ontossa päässäsi. Ei muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö me voitais jo hyväksyä se ettei sinun pienessä maailmassa todellakaan ole Jumalaa.

        Isoon maailmaan mahtuu paljon jumalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isoon maailmaan mahtuu paljon jumalia.

        Ja tyhjässä päässä jumalalla on tilaa mellastaa...


    • Anonyymi

      Ei tuo ole se syy, minkä takia kreationistia sanotaan valehtelijaksi täällä vaan se todellinen valehtelu: valheellisten väitteiden tekaisu ateisteista, olemattomien tutkimusten keksiminen, valehtelu keskustelujen kulusta, ateistiksi tekeytyminen mustamaalaustarkoituksessa, uhkailu. Syntilista on pitkä.

    • Minä henkilökohtaisesti olen olen saanut Jeesuksen ilmoituksen:

      Luuk. 10:
      21. Jeesus ylistää Isää
      (Matt. 11:25-27, 13:16,17)
      Sillä hetkellä Jeesus riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut nämä viisailta ja älykkäiltä mutta olet ilmoittanut ne lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.
      22. Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu kuin Isä tiedä, kuka Poika on. Eikä sitä, kuka Isä on, tiedä kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

    • Anonyymi

      Voitko todistaa väitteesi.
      Tuo minulle jokin todiste ettei Jumalaa ole.
      Se ei riitä että joku Uskoo ettei ole.
      Näytä todiste, muuten en usko sinua.

      • Anonyymi

        JUMALAAAAAAA!!!!! VASTAAAAAAA!!!!
        KIRJOITA VAIKKA KOMMENTTI TÄNNE PALSTALLE!!!!!!!

        Ei se vastaa. Siinä todiste, ettei jumalaa ole.


    • 1.Kor.1:
      26. Katsokaa omaa kutsumistanne, veljet. Ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa eikä monta jalosukuista.
      27. Mikä maailman mielestä on hullutusta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailman mielestä on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen voimakkaat häpeään.
      28. Mikä maailmassa on syntyperältään alhaista ja halveksittua, mikä ei ole mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen mitättömäksi sen, mikä on jotakin,
      29. ettei mikään liha voisi kerskailla Jumalan edessä.
      30. Hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi,
      31. jotta tapahtuisi, niin kuin on kirjoitettu: "Joka kerskaa, kerskatkoon Herrasta."

    • Tyhmä kirjoitus! Ei sinuakaan olisi olmassa jos Jumalaa ei olisi saatana valhetee sun suullas,olet sen kätyri.

      • Anonyymi

        Sinuakaan ei olisi olemassa, jos Brahmania ei olisi olemassa. Maya valehtelee sinun suulla, olet sen kätyri.


      • Anonyymi

        Uskot siis Saatanaan!!! Olet myös saatananpalvoja. Hyi hitto tuollaista "lähimmäisrakasta" "rakkaususkonnon" edustajaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinuakaan ei olisi olemassa, jos Brahmania ei olisi olemassa. Maya valehtelee sinun suulla, olet sen kätyri.

        En tunne sun epäjumalias.. mulla on elävä jumala joka on suonut sullekin elämä,vaikka oletkin paholaien palvelija se tahoa täytä. J a sanoi: "Sinä Paholaisen sikiö, vilpin ja petoksen pesä, sinä kaiken hyvän ja oikean vihollinen! Etkö jo lakkaa vääristämästä Herran suoria teitä! Apt 13:10


      • Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

        En tunne sun epäjumalias.. mulla on elävä jumala joka on suonut sullekin elämä,vaikka oletkin paholaien palvelija se tahoa täytä. J a sanoi: "Sinä Paholaisen sikiö, vilpin ja petoksen pesä, sinä kaiken hyvän ja oikean vihollinen! Etkö jo lakkaa vääristämästä Herran suoria teitä! Apt 13:10

        Puhut Mayan äänellä ja syytät viattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskot siis Saatanaan!!! Olet myös saatananpalvoja. Hyi hitto tuollaista "lähimmäisrakasta" "rakkaususkonnon" edustajaa.

        Saatana on olemassa 100 % ja pieksee Jeesuksen 100-0.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut Mayan äänellä ja syytät viattomia.

        Kukaan tääle maapallolle synty ei ole viaton,synnialiseksi olet syntynyt,ja pusytkin elle tee parannusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana on olemassa 100 % ja pieksee Jeesuksen 100-0.

        Saatanaa ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

        Kukaan tääle maapallolle synty ei ole viaton,synnialiseksi olet syntynyt,ja pusytkin elle tee parannusta.

        Ellet tee parannusta, sinäkin tulet esittämään vääriä syytöksiä ja niistä sydämesi sitten punnitaan tuonpuoleissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ellet tee parannusta, sinäkin tulet esittämään vääriä syytöksiä ja niistä sydämesi sitten punnitaan tuonpuoleissa.

        Jumalan sana on joka sanoo ellet paranusta,se tuomitsee,minulla ei ole siihen osuutta,ainoastaan pidän esillä,raamatun kehotamaa sanaa ,kuten muutkin kristity julistava evankeljumia,se on minukin tehtävä,koska haluan että naapuriniki kerra pelalsltuisi ijankaikkiseen elämään.Se on naapurini valinta haluaako pelastua vai hukkua kadotukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatanaa ei ole olemassa.

        Sitten Paholainen vei Jeesuksen pyhään kaupunkiin ja asetti hänet temppelimuurin harjalle. Matt 4:5

        Paholainen vei Jeesuksen korkealle paikalle, näytti hänelle yhdessä hetkessä kaikki maailman valtakunnat Luuk.4:5

        Paholainen vei Jeesuksen Jerusalemiin, asetti hänet temppelimuurin harjalle ja sanoi: "Jos kerran olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas. Luuk4:9
        Paholainen vaikutta tässä maailmassa parasta-aikaa,sen valtaa se on annetukin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana on olemassa 100 % ja pieksee Jeesuksen 100-0.

        Ei se Jeesusta piekse mihinkään, vaan sellaisen ihmisen, joka lähtee saatanan ketkuiluihin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanaa ei ole olemassa.

        Mikäli ei olisi mitään pahaa olemassa, ei ihmiset tekisi itsemurhia ja tappaisi toisiaan.


    • 1.Kor.2:
      6. Jumalan salattu viisaus
      Me puhumme kyllä viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailmanajan viisautta emmekä tämän maailmanajan kukistuvien hallitsijoiden viisautta.
      7. Me puhumme Jumalan salattua, kätkettyä viisautta, jonka Jumala on jo ennen maailmanaikoja määrännyt meidän kirkkaudeksemme.
      8. Sitä ei kukaan tämän maailmanajan hallitsijoista ole tuntenut, sillä jos he olisivat sen tunteneet, he eivät olisi ristiinnaulinneet kirkkauden Herraa.
      9. Mutta, niin kuin on kirjoitettu:
      "Mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut, minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat",
      10. sen Jumala on meille ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaiken, Jumalan syvyydetkin.
      11. Kuka muu tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Kukaan ei myöskään tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
      12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, jotta tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut.
      13. Siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamin sanoin vaan Hengen opettamin, selittäen hengelliset asiat hengellisesti.
      14. Sielullinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on Jumalan Hengestä, sillä se on hänelle hullutusta, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska sitä on tutkittava hengellisesti.
      15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkii kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkimaan.
      16. Sillä kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä? Mutta meillä on Kristuksen mieli.

      • Anonyymi

        Tuo on sitä ihmisten kirjoittamaa liirum laarumia. Täyttä satua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sitä ihmisten kirjoittamaa liirum laarumia. Täyttä satua.

        Kun ihmistä puuttuu itsenäinen ajattelukyky joutuu hän tyytymään sitaattisontimiseen.


    • Anonyymi

      Kyse saattaa olla enemmänkin ajatusvirheestä kuin tahallisesta valehtelusta. Niin hassulta kuin se tuntuukin, he todella uskovat jumalan olemassaoloon vaikka tästä ei ole mitään todisteita.

      • Anonyymi

        Tuohan se on, aloittaja vain provoaa tai on itse hölmö kuin tahallaan väärinymmärtävä kreationisti.


      • Anonyymi

        Ei kyseessä ole suinkaan ajatusvirhe vaan Homo Sapiens-lajin ominaisuus. Me ihmiset katsos olemme mielikuvitusrikkaita ja luovia eläväisiä. Kykenemme "omalla" ajattelullamme keksimään sävellyksiä, maalauksia, veistoksia, koneita ja muita ihmeellisyyksia mitä ei ole olemassakaan ennen kuin joku saa sellaisia aikaiseksi. Tuo Jumala on samanlainen omanmielen tuotos. Jumalaa ei vain voi kuvailla tai kuvata.


      • Anonyymi

        Niin, suurta luuloahan se vain on heillä.


    • Anonyymi

      En missään nimessä yleistäisi asiaa.
      Suurin osa teisteistä ymmärtää sen uskon olevan henkilökohtainen asia, eivätkä tuputa sitä muille. Valehtelijaksi ei voi kutsua sellaista joka uskoo henkilökohtaisesti asiaan X eikä yritä tunkea sitä muille.

      Palstoilla voi heijastua kyllä se pieni ryhmä, jolla ei ole perustelua uskoonsa, ja valtavasti väärinymmärrysiä, joita eivät muuta vaikka lukemattomia kertoja asiasta huomautetaan. Kun nämä jatkavat virheellisen väitteen levittämistä, kutsun sitä siinä vaiheessa valehteluksi.

      Sitten on omana ryhmänään ne, jotka käyttävät uskonnollisia hyväkseen saadakseen rahaa.

      Sitten on toki trollit oma ryhmänsä.

      • Anonyymi

        Fiksu kommentti, kiitos.


      • Anonyymi

        No joku ihmettelee kun Juma ei näyttäydy ihmisille sellaisena kun Hän on. jos Hän on todellinen.
        Ajattelepas mikä kirkkaus ja lämpö on auringossa Jonka Jumala laittoi meille elämäksi. Miten paljon enemmän kirkkautta lämpöä ja voimaa on itse Jumala joka loi kaiken sanalla, auringonkin ja monet muut auringot. Jos Jumala ilmestyisi itse, kuolisimme silmän räpäyksessä siitä energiasta joka Hänestä säteilee ja lähtee. Taivas on Hänen valtaistuimensa ja maa Hänen astinlautansa. Milloin Hän astuu astinlaudalleen, jää nähtäväksi. Sitä ennen on tyydyttävä uskomaan, että Jumala on ja Hän pelastaa ne, jotka uskovat Kristukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joku ihmettelee kun Juma ei näyttäydy ihmisille sellaisena kun Hän on. jos Hän on todellinen.
        Ajattelepas mikä kirkkaus ja lämpö on auringossa Jonka Jumala laittoi meille elämäksi. Miten paljon enemmän kirkkautta lämpöä ja voimaa on itse Jumala joka loi kaiken sanalla, auringonkin ja monet muut auringot. Jos Jumala ilmestyisi itse, kuolisimme silmän räpäyksessä siitä energiasta joka Hänestä säteilee ja lähtee. Taivas on Hänen valtaistuimensa ja maa Hänen astinlautansa. Milloin Hän astuu astinlaudalleen, jää nähtäväksi. Sitä ennen on tyydyttävä uskomaan, että Jumala on ja Hän pelastaa ne, jotka uskovat Kristukseen.

        Eli et usko Raamatun Jumalaan. Koska sen mukaan Jahve voi näyttäytyä.
        Tunnemme miten aurinko on kehittynyt, eikä siihen yhtäkään jumalaa tarvita. Tiedämme myös ettei taivaassa ole mitään valtakuntia.
        Eli perustat uskosi perusteettomaan uskoon. Se olkoon oikeutesi, mutta tuota on turha yrittää kaupata yhdellekään tässä todellisuudessa elävälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joku ihmettelee kun Juma ei näyttäydy ihmisille sellaisena kun Hän on. jos Hän on todellinen.
        Ajattelepas mikä kirkkaus ja lämpö on auringossa Jonka Jumala laittoi meille elämäksi. Miten paljon enemmän kirkkautta lämpöä ja voimaa on itse Jumala joka loi kaiken sanalla, auringonkin ja monet muut auringot. Jos Jumala ilmestyisi itse, kuolisimme silmän räpäyksessä siitä energiasta joka Hänestä säteilee ja lähtee. Taivas on Hänen valtaistuimensa ja maa Hänen astinlautansa. Milloin Hän astuu astinlaudalleen, jää nähtäväksi. Sitä ennen on tyydyttävä uskomaan, että Jumala on ja Hän pelastaa ne, jotka uskovat Kristukseen.

        Auringot ja aurinkokunnat syntyvät ihan ilman jumalallistakin ohjausta. Meidänkin planeettamme materiaalista suurin osa on kierrätyskamaa joka on syntynyt toisen, jo aiemmin tuhoutuneen, auringon loppuhetkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auringot ja aurinkokunnat syntyvät ihan ilman jumalallistakin ohjausta. Meidänkin planeettamme materiaalista suurin osa on kierrätyskamaa joka on syntynyt toisen, jo aiemmin tuhoutuneen, auringon loppuhetkillä.

        Totta, täysin totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auringot ja aurinkokunnat syntyvät ihan ilman jumalallistakin ohjausta. Meidänkin planeettamme materiaalista suurin osa on kierrätyskamaa joka on syntynyt toisen, jo aiemmin tuhoutuneen, auringon loppuhetkillä.

        Joo aivan itsestään, niin kun tuo naapurin sauna, joka tuli siihe varmaan ihan itsestään ja syntyi vanhoista kierrätettävistä purkuhirsistä. Eheii sitä kukaan ole timprannut, luonnonvalinta se vaan heitti lahommat hirret sivuun ja kasas saunan, siinä se vaan on ja hyvä onkin, ainakin isäntä sitä kehuu tämän tuosta maasta taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo aivan itsestään, niin kun tuo naapurin sauna, joka tuli siihe varmaan ihan itsestään ja syntyi vanhoista kierrätettävistä purkuhirsistä. Eheii sitä kukaan ole timprannut, luonnonvalinta se vaan heitti lahommat hirret sivuun ja kasas saunan, siinä se vaan on ja hyvä onkin, ainakin isäntä sitä kehuu tämän tuosta maasta taivaaseen.

        Vaikeuksia erottaa luonnollinen ja ihmisen käden jälki. Varmasti et usko, että ilmastonmuutos on sitten ihmisen tekosia? Teillähän nämä menee aina ristiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo aivan itsestään, niin kun tuo naapurin sauna, joka tuli siihe varmaan ihan itsestään ja syntyi vanhoista kierrätettävistä purkuhirsistä. Eheii sitä kukaan ole timprannut, luonnonvalinta se vaan heitti lahommat hirret sivuun ja kasas saunan, siinä se vaan on ja hyvä onkin, ainakin isäntä sitä kehuu tämän tuosta maasta taivaaseen.

        "niin kun tuo naapurin sauna, joka tuli siihe varmaan ihan itsestään ja syntyi vanhoista kierrätettävistä purkuhirsistä."

        Jumalahan sen tietenkin siihen loihti tyhjästä. Jumalahan loihti aikoinaan itsensäkin tyhjästä. Se selittää kaiken.


    • Anonyymi

      Herjaajallahan on vain maailman ihmeiden näkökulma, mutta se onkin vain itsekäs, omahyväinen, rahanahne ymym.

      • Anonyymi

        Entä herjaavalla uskovaisella, onko sekin omahyväinen, rahanahne ym.?


      • Anonyymi

        Onneksi valehtelijoilla on paska loppu.


    • Anonyymi

      Ei,vaan ateistit ovat naiveja koska taistelevat sellaista vastaan, jonka olemassaoloon eivät edes usko. Taitavat olla piilouskovaisia ,niitä eksyneitä lampaita jotka etsivät paimentaan.
      Oikea Ateisti ei edes puhu Jumalasta koska hänelle sellaista ei ole olemassakaan, ei
      ainakaan päivästä ja kuukaudesta toiseen näillä samoilla palstoilla.

      • Anonyymi

        Et siis tiedä mitään ateismista. Seuraava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis tiedä mitään ateismista. Seuraava.

        Sitten ei tiedä tutkijatkaan,koska tuo näkemys on heiltä kopioitu.
        Eli Ateisti ei voi esittää mielipiteitä tai näkemyksiä Jumalasta koska hän ei tunnusta Jumalan olemassaoloa.
        Sama kuin esittäisi mielipiteen tyhjästä.
        Kovin helposti te skeptikot maalaatte itsenne nurkkaan.
        Seuraava kiitos.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten ei tiedä tutkijatkaan,koska tuo näkemys on heiltä kopioitu.
        Eli Ateisti ei voi esittää mielipiteitä tai näkemyksiä Jumalasta koska hän ei tunnusta Jumalan olemassaoloa.
        Sama kuin esittäisi mielipiteen tyhjästä.
        Kovin helposti te skeptikot maalaatte itsenne nurkkaan.
        Seuraava kiitos.....

        Siis uskovan ei kuulu herjata ketään, eikä hän herjaa. Ennen Jeesukseen uskomista. Hän saattoi herjata ja tehdä synnin tekoja. Siis on helppo tunnistaa mikä aate on kirjoittajan sydämessä. Uskovan tehtävä on kertoa Jumalan suurista teoista ja kirkastaa Kristusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten ei tiedä tutkijatkaan,koska tuo näkemys on heiltä kopioitu.
        Eli Ateisti ei voi esittää mielipiteitä tai näkemyksiä Jumalasta koska hän ei tunnusta Jumalan olemassaoloa.
        Sama kuin esittäisi mielipiteen tyhjästä.
        Kovin helposti te skeptikot maalaatte itsenne nurkkaan.
        Seuraava kiitos.....

        Mikä muka estäisi ateistia, kuten minua, esittämästä mielipiteitä joistain jumalista, ihan mistä tahansa niistä, vaikken usko niihin? Oletpa yksinkertainen etkä todellakaan ymmärrä ateismista mitään. Tai sitten olet trolli, joita ateistipalstalla aina silloin tällöin esiintyy.

        Seuraava, kiitos, ja mielellään joku viisaampi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis uskovan ei kuulu herjata ketään, eikä hän herjaa. Ennen Jeesukseen uskomista. Hän saattoi herjata ja tehdä synnin tekoja. Siis on helppo tunnistaa mikä aate on kirjoittajan sydämessä. Uskovan tehtävä on kertoa Jumalan suurista teoista ja kirkastaa Kristusta.

        Valitan, pieleen meni taas.
        Ennakkoluulot ovat järkevän ajattelun pahin este,kuten kommenttisi osoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä muka estäisi ateistia, kuten minua, esittämästä mielipiteitä joistain jumalista, ihan mistä tahansa niistä, vaikken usko niihin? Oletpa yksinkertainen etkä todellakaan ymmärrä ateismista mitään. Tai sitten olet trolli, joita ateistipalstalla aina silloin tällöin esiintyy.

        Seuraava, kiitos, ja mielellään joku viisaampi..

        Kuten jo kirjoitin,mutta ilmeisesti et sitä ymmärtänyt .
        Tuo näkemys on suoraan kopio eräältä tiede sivustolta tutkijoiden ilmaisemana.
        Miten se pitää sinulle sanoa että menee jakeluun?
        Se siitä yksinkertaisuudesta.
        Allekirjoitan toki näkemyksen koska sen tänne jaoin.
        Ja jos edes vähän viitsisit miettiä niin tajuaisit itsekin miten turhaa on inttää olematonta vastaan kuten skeptikot tekevät.
        Ethän tietenkään voi sitä myöntää koska samalla teidän Jumalan vastaisesta rähinästänne putoaisi pohja pois.
        Ymmärrätkö edes sitä miten typerältä itse vaikutat kun haukut minut yksinkertaiseksi siitä syystä että siteeraan tutkijoita.
        Etkö todellakaan muuta keksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jo kirjoitin,mutta ilmeisesti et sitä ymmärtänyt .
        Tuo näkemys on suoraan kopio eräältä tiede sivustolta tutkijoiden ilmaisemana.
        Miten se pitää sinulle sanoa että menee jakeluun?
        Se siitä yksinkertaisuudesta.
        Allekirjoitan toki näkemyksen koska sen tänne jaoin.
        Ja jos edes vähän viitsisit miettiä niin tajuaisit itsekin miten turhaa on inttää olematonta vastaan kuten skeptikot tekevät.
        Ethän tietenkään voi sitä myöntää koska samalla teidän Jumalan vastaisesta rähinästänne putoaisi pohja pois.
        Ymmärrätkö edes sitä miten typerältä itse vaikutat kun haukut minut yksinkertaiseksi siitä syystä että siteeraan tutkijoita.
        Etkö todellakaan muuta keksi?

        Tutkijoita tai ei, eivät estä minua esittämästä mitä tahansa mielipiteitä vaikka jumalista, vaikka ne olisivat olemattomia tai sitten ei. Toistan nyt sen, etten usko minkäänlaisten jumalien olemassaoloon. Jos se noin pahasti häiritsee sinua, niin voi voi sentään.

        Seuraava, vielä älykkäämpi, kiitos paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkijoita tai ei, eivät estä minua esittämästä mitä tahansa mielipiteitä vaikka jumalista, vaikka ne olisivat olemattomia tai sitten ei. Toistan nyt sen, etten usko minkäänlaisten jumalien olemassaoloon. Jos se noin pahasti häiritsee sinua, niin voi voi sentään.

        Seuraava, vielä älykkäämpi, kiitos paljon.

        Ole uskomatta, ei häiritse ollenkaan.
        Sinulla on ainakin kyky ymmärtää väärin lähes kaikki lukemasi, ei kovin fiksun merkki sekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten ei tiedä tutkijatkaan,koska tuo näkemys on heiltä kopioitu.
        Eli Ateisti ei voi esittää mielipiteitä tai näkemyksiä Jumalasta koska hän ei tunnusta Jumalan olemassaoloa.
        Sama kuin esittäisi mielipiteen tyhjästä.
        Kovin helposti te skeptikot maalaatte itsenne nurkkaan.
        Seuraava kiitos.....

        Mitkä tutkijat? Ole rehellinen, äläkä käytä "tutkijoita" tekosyynä esittää hölmöjä ajatuksia. Hävettää penteleesti teistinä lukea näitä "ateisti taistelee jumalaa vastaan" raapustuksia. Yleensä tuollaista soopaa kirjoittaa ainoastaan palstan kreationistihäirikkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä tutkijat? Ole rehellinen, äläkä käytä "tutkijoita" tekosyynä esittää hölmöjä ajatuksia. Hävettää penteleesti teistinä lukea näitä "ateisti taistelee jumalaa vastaan" raapustuksia. Yleensä tuollaista soopaa kirjoittaa ainoastaan palstan kreationistihäirikkö.

        Rauhoitu.
        Se mitä kirjoitin ei ole mitään soopaa vaan uskonnon filosofien siteeraamista, kuten jo sanoinkin.
        Jos et sitäkään pysty uskomaan, niin se on ihan yksin sinun ongelmasi.


    • Anonyymi

      kyllä tieteessäkin uskotaan Jumalan olemassaoloon, vaikka ei saada fysiikan puolelta todistetta, mitä ateistit kaipaa, niin saadaan kokeellisia todisteita ilmiöistä jotka ovat ihan merkillisiä. Otetaanpa esille vaikka parantaminen, josta Jeesus mainitsi: Tekin teette samoja tekoja. On kokeellisesti osoitettu kaukoparantaminen, eli telepaattisuus missä "potilaan" verenpaine syke laskee tosiaikaisesti koko ajan laitteilla mitattuna vaikka energialähde-ihminen-parantaja...on kokonaan toisella mantereella. Tämä pyyhkii hilserajan yli, miten se on mahdollista ja mikä on syy siihen. Jääkuutio voi sulaa, lapsi voi kasvaa... mutta muutoksen syyn täytyy olla jotakin täysin muuta... Universumin historiaa voidaan myös pitää loputtomana muutosketjuna..on oltava jokin transsendentti kokonaisuus, joka aloitti ketjun, jotain, joka itsessään ei muutu ja jolla on jo kaikki ominaisuudet. Tämän kokonaisuuden on oltava ikuinen; koska se on kaikkien syiden syy, mikään muu syy... ei ole voinut aiheuttaa sitä ja siksi Jumalan ts. voiman on oltava olemassa.

      • Anonyymi

        Ei tieteessä uskota jumaliin, edes sinun Jumalaasi. Kyllä se on muiden puuhaa, uskontojen, lahkojen ja yksittäisten ihmisten. Ei sille tieteellisiä todisteita ole, eikä kukaan ole sellaista esittänytkään tieteellisesti.

        Se mitä joku selittää TV7:lla tieteestä ei pidä paikkaansa. Kaukoparantamista ei ole todistettu ja rukouksen hyötyjä ei ole yhdessäkään tutkimuksessa todistettu.


      • Anonyymi

        Yksi Uskonnon filosofian näkökulma on myös se että Jumala voi kutsua ihmistä
        omalla tavallaan jossain vaiheessa elämää, jopa useaankin kertaan.
        Sama näkemys toteaa että skeptikoille nämä asiat jäävät usein huomaamatta siitä syystä että he lähtökohtaisesti asettavat "ehtoja" Jumalalle.
        Siis siitä miten Jumalan pitäisi heille todistaa olevansa olemassa ja ilmaista itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tieteessä uskota jumaliin, edes sinun Jumalaasi. Kyllä se on muiden puuhaa, uskontojen, lahkojen ja yksittäisten ihmisten. Ei sille tieteellisiä todisteita ole, eikä kukaan ole sellaista esittänytkään tieteellisesti.

        Se mitä joku selittää TV7:lla tieteestä ei pidä paikkaansa. Kaukoparantamista ei ole todistettu ja rukouksen hyötyjä ei ole yhdessäkään tutkimuksessa todistettu.

        Väittelyä ei käydä luominen/evoluutio kysymyksessä uskomuksen ja tieteen välillä kuten evoluutioon uskovat yrittävät uskotella.
        Väittelyä käydään uskomuksen ja uskomuksen, kahden eri maailmankatsomuksen välillä.
        Muistettakoon että evoluutioteoria on vain teoria, eikä se todista Jumalan olemassa olemattomuutta.
        Jälleen tämäkin suora siteeraus Uskonnon filosofian tutkijoilta.
        Lähes kaikki näihin aiheisiin liittyvät keskustelut toistavat samaa kaavaa,uskovat eivät saisi käyttää heidän ennakko oletustaan ja maailman katsomuksensa pohjaa Raamattua.
        Jumalattomat yrittävät luoda tilannetta jossa maailmankatsomuksellisia asioita tulisi tarkastella vain heidän uskomuksistaan käsin.
        Miten voisikaan syntyä keskustelua jos toisen osapuolen näkemys poissuljetaan heti alussa?
        Sama pätee tietenkin pääsääntöisesti molempiin osapuoliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi Uskonnon filosofian näkökulma on myös se että Jumala voi kutsua ihmistä
        omalla tavallaan jossain vaiheessa elämää, jopa useaankin kertaan.
        Sama näkemys toteaa että skeptikoille nämä asiat jäävät usein huomaamatta siitä syystä että he lähtökohtaisesti asettavat "ehtoja" Jumalalle.
        Siis siitä miten Jumalan pitäisi heille todistaa olevansa olemassa ja ilmaista itseään.

        Ateistinen maailma on kääntänyt asiat päinvastoin, siksi Jumala jää helposti huomaamatta... jos ihminen loi itse jumalan omaksi kuvakseen, seksistisen, sotaisan, väkivaltaisen ja suvaitsemattoman entiteetin... ollaanko jo kaukana koputtelevasta herrasta. Lisäksi maailmankaikkeus olisi merkityksetön ja luonut spontaanisti eli itsestään lait...ainoana ja perimmäisenä tavoitteena tarkkailla omaa loistoaan...

        Tieteellinen lähestymistapa on mahdollista täysin linjassa uskossa Jumalaan. Ennakkoluulot uskonnollisuudesta ja lieveilmiöistä ovat niitä erottavia tekijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistinen maailma on kääntänyt asiat päinvastoin, siksi Jumala jää helposti huomaamatta... jos ihminen loi itse jumalan omaksi kuvakseen, seksistisen, sotaisan, väkivaltaisen ja suvaitsemattoman entiteetin... ollaanko jo kaukana koputtelevasta herrasta. Lisäksi maailmankaikkeus olisi merkityksetön ja luonut spontaanisti eli itsestään lait...ainoana ja perimmäisenä tavoitteena tarkkailla omaa loistoaan...

        Tieteellinen lähestymistapa on mahdollista täysin linjassa uskossa Jumalaan. Ennakkoluulot uskonnollisuudesta ja lieveilmiöistä ovat niitä erottavia tekijöitä.

        Niinhän se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistinen maailma on kääntänyt asiat päinvastoin, siksi Jumala jää helposti huomaamatta... jos ihminen loi itse jumalan omaksi kuvakseen, seksistisen, sotaisan, väkivaltaisen ja suvaitsemattoman entiteetin... ollaanko jo kaukana koputtelevasta herrasta. Lisäksi maailmankaikkeus olisi merkityksetön ja luonut spontaanisti eli itsestään lait...ainoana ja perimmäisenä tavoitteena tarkkailla omaa loistoaan...

        Tieteellinen lähestymistapa on mahdollista täysin linjassa uskossa Jumalaan. Ennakkoluulot uskonnollisuudesta ja lieveilmiöistä ovat niitä erottavia tekijöitä.

        Ensimmäinen kappale: tajunnanvirtaa ilman varsinaista tarttumakohtaa
        Toinen kappale: totta, suurin osa uskonnollisista ihmisistä ei ole kreationisteja tai vastaavia tieteenvastaisia eikä muuten ole teisteistäkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistinen maailma on kääntänyt asiat päinvastoin, siksi Jumala jää helposti huomaamatta... jos ihminen loi itse jumalan omaksi kuvakseen, seksistisen, sotaisan, väkivaltaisen ja suvaitsemattoman entiteetin... ollaanko jo kaukana koputtelevasta herrasta. Lisäksi maailmankaikkeus olisi merkityksetön ja luonut spontaanisti eli itsestään lait...ainoana ja perimmäisenä tavoitteena tarkkailla omaa loistoaan...

        Tieteellinen lähestymistapa on mahdollista täysin linjassa uskossa Jumalaan. Ennakkoluulot uskonnollisuudesta ja lieveilmiöistä ovat niitä erottavia tekijöitä.

        "Jumala jää helposti huomaamatta..."

        Joo. Ei se tosiaan mitenkään hirveästi itseään tuo esiin. Olisiko hän mahdollisesti kamalan ujo? Ei edes kommentoi täällä mitenkään, vaikka ei kehtaisikaan näyttää rumaa naamaansa niin kuin teuvomuni.


    • Anonyymi

      Aloitukseen voi sanoa että saa kai sitä jokainen itselleen väittää mitä haluaa.
      Kuuluu yksilön vapauteen,en tiedä sitten ovatko ateistit rajoittaneet jo tämänkin itseltään pois. ?

    • Anonyymi

      Tottahan tämä kyllä on, ei koko Jumalan olemassaolosta ole minkäänlaisia todisteita. Mutta kai se ihan hyvä on että ihmiset uskoo sentään johonkin! Itteäni ei pahemmin kiinnosta että kuka siihen uskoo ja kuka ei, kaikki saa vapaasti valita itse.

      • Anonyymi

        Uskon asioista harvoin on todisteita, ei puolesta eikä vastaan.
        Eipä ne muuten uskon asioita olisikaan.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laita koko etunimi

      Ketä ikävöit. Ei tää muuten rupee selviimään. M-N
      Ikävä
      120
      2887
    2. 300 valtion maksamaa henkilöä Pariisissa, nolla olympiamitalia

      Pitäskö jotain tehä? Satsata vain skeittaukseen, naisten nyrkkeilyyn ja ratsastukseen? Vai tuplata joukkueen koko? Ot
      Maailman menoa
      267
      2239
    3. Life is Life...

      Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää ikävään. ☕🌞🐺😊❤️
      Ikävä
      264
      1328
    4. On aika surullista huomata, että aikuiset ihmiset saattavat

      olla pahempia kiusaajia kuin lapset. En ole koskaan hiffanut mitä joku saa toisen alaspäin painamisesta, mutta kai tämä
      Ikävä
      165
      1325
    5. Dieselpersut ennallistavat Grönlannin vihreäksi

      Tupruttelun seurauksena typerät jäätiköt sulavat ja maaperä pääsee taas sitomaan hiiltä. Kaupan päälle saadaan 7 metri
      Maailman menoa
      286
      1226
    6. Ettei jäisi epäselväksi...

      93 % briteistä ei tue mellakointia.
      Maailman menoa
      356
      1223
    7. 109
      1189
    8. Mihin päätelmään oot tullut

      Onko mulla kuitenkin tunteita sua kohtaan?
      Ikävä
      79
      1184
    9. Kesäiseen aamuun

      Hyvää huomenta päivää. ☕🌞🌾😊🤗❤️
      Ikävä
      210
      1056
    10. Tunnustuksia -ketju

      En halua olla pelkkä kaverisi. Välttämättä en sitä koskaan tunnusta irl. En halua menettää sinua. Naiselta Muutkin saa
      Ikävä
      69
      946
    Aihe