Salainen ylösotto

Anonyymi

Ei tule mitään salaista ylösottoa Kristuksen palatessa.
Apt. 2. sanoo Herran päivän olevan suuren ja JULKISEN.
Ilmestyskirjan 7. luku on selvää tekstiä: nämä ovat ne, jotka
siitä suuresta ahdistuksesta tulevat.
Oppi salaisesta tempauksesta on John Nelson Darbyn kehittelemä
ja se on huuhaata.
Vanhurskasten ylösnousemus ja uskovien muuttuminen tapahtuu
Kristuksen palatessa viimeisellä eli seitsemännellä pasuunalla.Hänen tulonsa aloittaa Vihanajan eli varsinaisen pedon ajan. Se päättyy
Kristuksen tulemuksen ilmestykseen.

Ja vielä: Daniel 9:27 väärä käännös on KR. 1933, joka kuuluu:
Hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi.
Tätä on selitetty niin, että Antikristus tekee liiton raskaaksi.
Tämäkään ei pidä paikkansa. Vanhemmissa käännöksissä tuo kohta
on käännetty: hän vahvistaa liitos monille yhdessä viikossa.
Subjekti ei siis ole Antikristus vaan Kristus, joka vahvistaa kansansa
kestämään väkevän eksytyksen, jonka Jumala lähettää.

Tämä tällä erää. Siunaa Herra omaisuuskansaasi Israelia ja
kaikkia, jotka sitä rakastavar.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kukaan ei voi opettaa raamatunmukaista opetusta eskatologiasta, koska se on salattu ja sinetillä lukittu lopunaikaan asti, jolloin sinetit avataan ja kun lopunaika alkaa, niin kukaan ei voi enää sanoa, ettei huomaisi.


    • Anonyymi

      Paavali ei kirjoittanut että viimeinen on 7 pasuuna. Israelin seurakunta lähti käskystä liikkeelle Jumalan pasuunan soidessa 40 vuotta erämaassa.
      Niinpä seurakunta viimeisen pasuunan soidessa nousee pilviin vastaan Jeesusta.

    • Anonyymi

      Markkinataloudessa on markkintalouden lait !
      Markkinaliberalismi uskonnossa noudatamme markkinan vetoa ja voimia.

      On turha haaveilla velkarahalla, Ja nyt pitää antaa markinoiden hoitaa asiat!
      se on paras ja toimivin systeemi. ( björn wahlroos, kokoomus rkp oppi).
      Näin ovat opettaneet kokoomus, kepu, vihreät, sdp, rkp.

      Nyt kaikki korona työttömät ja korona ruikuttaja yrittäjät, nyt risusavottaan, hopi hopi hopi ! ( työttömät metsään, kokoomus susanna koski oppi..).
      Se markkinatalous on fantastista, fantastista , fantastista, (j. katainen, markkina oppi.). Myydään sähköverkot ja kuritetaan kansaa sähkönsiirtomaksuilla, fantastista fantastista !

      ja nyt markkina apostoli sarasvuon ja tuppin ja kataisen , vartiaisen oppien mukaan;
      se on itsestä kiinni, kun vain yrittää !!
      Se sisäinen yrittäjyys pitää löytää !! työvoiman lisätarjonta parantaa työttömyys tilannetta. jne. Nyt halpaa työvoimaa ulkomailta työvoimapulaan, jne.

      Tai pakko monikulttuuri opin mukaan, kultturimarxismi opin mukaan,( vihreät, sdp, ojasalo terrori- ja huume myönteisen oppi..). monikulttuuri rikastaa, globalismi on hyvä tartunta alusta eri taudeilla, huumekaupalle, lasten raiskauksille, ihmiskaupalle, ja muulle yhteiskuntaa kehittävälle toiminnalle, ( esim. Terrori ämmien elätykseen suomessa meillä on mahdollisuus ja varat sanoi ohisalo ja pekka haavisto. ) Näin kansakunta kehittyy.

      Näin on historiassa ollut se aina, eri papit pitää valtaa ja kehittää omaa bisnestä !

      • Anonyymi

        Jotain hyvää, kun kapakat on kiinni ja festarit jäähyllä.

        Mutta voi huuto, pelastetaan kapakit ottamalla lainnaa. Maksatetaan kansalla vaikka korona verolla ja suunnitellaan miten avustetaan etelä Eurooppaa. Ei edes tiedetä miten selvitään itse, kun korona kriisin alussa ollaan. Mutta velkaa lisää rikas Suomi, joka pian kyykkää ja palelee. Olemme kylmässä pohjolassa pikkuruinen kansa. Hallituksen mielestä rikas, jolta rahaa riittää jakamiseen. Pidetään kansalaiset kotona ja haetaan työntekijät maatalouteen ulkomailta.


    • Anonyymi

      Sittenpähän näät, kuinka salainen ylösotto.

    • Anonyymi

      Eipä tule myöskään julkista. Tempausoppi on 1800-luvun puolivälissä kehitelty sepite, jolla ei ole kristinuskon kanssa juuri mitään tekemistä.

      • Anonyymi

        Otat Raamatun sanan liberaalisti, sana varoittaa väheksymästä sanan totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otat Raamatun sanan liberaalisti, sana varoittaa väheksymästä sanan totuutta.

        Jep, heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman.


      • Anonyymi

        Väität siis ettei kristinuskon kanssa tempauksella ole mitään tekemistä. Miten sä oikeen luet sitä sun Raamattuas. Puuttuuko sulla puolet siitä, vai ootko repiny sivut irti, joissa puhutaan näistä:

        1. Tess. 4:16-17 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        1. Kor 15:51-52 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

        Matt. 24:40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Matt. 24:41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Luuk. 17:34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Luuk. 17:35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään."

        Jes. 5:11-14 Voi niitä, jotka aamuvarhaisesta väkijuoman jäljessä juoksevat ja iltamyöhään viipyvät viinistä hehkuvina! Kanteleet, harput, vaskirummut, huilut ja viinit on heillä pidoissansa, mutta Herran tekoja he eivät tarkkaa, eivät näe hänen kättensä töitä. Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon. Sentähden tuonela levittää kitansa ammolleen, avaa suunsa suunnattomaksi; ja sinne menee sen loisto, sen remuava ja pauhaava joukko, kaikki sen ilonpitäjät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität siis ettei kristinuskon kanssa tempauksella ole mitään tekemistä. Miten sä oikeen luet sitä sun Raamattuas. Puuttuuko sulla puolet siitä, vai ootko repiny sivut irti, joissa puhutaan näistä:

        1. Tess. 4:16-17 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        1. Kor 15:51-52 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

        Matt. 24:40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Matt. 24:41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Luuk. 17:34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Luuk. 17:35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään."

        Jes. 5:11-14 Voi niitä, jotka aamuvarhaisesta väkijuoman jäljessä juoksevat ja iltamyöhään viipyvät viinistä hehkuvina! Kanteleet, harput, vaskirummut, huilut ja viinit on heillä pidoissansa, mutta Herran tekoja he eivät tarkkaa, eivät näe hänen kättensä töitä. Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon. Sentähden tuonela levittää kitansa ammolleen, avaa suunsa suunnattomaksi; ja sinne menee sen loisto, sen remuava ja pauhaava joukko, kaikki sen ilonpitäjät.

        Ylöstempausopin perusteleminen näillä jakeilla on mahdotonta. Paavalihan opettaa kuolleiden ylösnousemisen ja uskovien tempaaminen tapahtuvan peräkkäin. 1. Korinttilaiskirjeessä näiden sanotaan tapahtuvan nimenomaan ”viimeisen pasuunan” eli viimeistä päivää osoittavan pasuunan soidessa (1. Kor. 15:51-52). Uskovien tempaaminen Herraansa vastaan tapahtuu näin ollen viimeisenä päivänä, Herran päivänä, Kristuksen näkyvän paluun yhteydessä.

        Ylöstempausopin kannattajat koettavat keinotekoisesti erottaa toisistaan Kristuksen paluun ”pilviin” tai ”pilvissä” ja Hänen näkyvän paluunsa. Raamatusta on turha etsiä tukea tällaiselle jaottelulle. Vapahtajan paluun kerrotaan olevan mitä julkisin, näkyvin ja kuuluvin tapahtuma, joka ei jää keneltäkään salaan. Hänen tulonsa on ”kuin salaman leimahdus”, tapahtuu kosmisia muutoksia, taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki ja ”kaikki maan sukukunnat” … ”näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan”. Juuri tähän kaikille näkyvään paluuseen Jeesus liittää myös valittujen kokoamisen maan kaikista ääristä eli ylöstempaamisen (Matt. 24:27-31).

        Ylöstempaamisopin taustalla näyttää olevan halu jollakin keinoin todistaa, etteivät uskovat joudu samoihin ”synnytystuskiin”, joihin ihmiskunta joutuu ennen Kristuksen paluuta ja maailman loppua. Oppi on siis sukua menestysteologialle. Uuden testamentin yhtenäinen opetus puhuu kuitenkin monista uskovia kohtaavista vastoinkäymisistä, vainoista ja ahdistuksista. Ilmestyskirja opettaa, että Antikristukselle ”annettiin … lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät”. Uskovat eivät säästy ahdistuksilta: ”Kenen osana on vankeus, se joutuu vankeuteen, kenen osana on kaatua miekkaan, se kaatuu miekkaan”. Tämä pahojen voimien voitto on kuitenkin vain ulkonainen, koska hetkeä myöhemmin todetaan: ”Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa” (Ilm. 13:7, 10; 14:12). Kristittyjen on tärkeä ”kestää loppuun asti” (Matt. 24:13). Kukaan ei säästyisi, ellei Jumala lyhentäisi lopun ajan ahdistuksia, mutta ”valittujen tähden se aika lyhennetään” (Matt. 24:22).

        Valitut pyhät ovat siis maailmassa loppuun saakka. Kristittyjen toivo ei ole salaisessa ylöstempaamisessa vaan siinä, että Herra varjelee omansa kaiken pahan keskellä (Joh. 17:12, 15; 2. Tess. 3:3; Ilm. 3:10). Jumala painaa sinettinsä palvelijoittensa otsaan ennen kuin lopun ajan kauhut alkavat (Ilm. 7:3). Uskovien kastettujen otsaan on kirjoitettu Karitsan nimi ja Hänen Isänsä nimi (Ilm. 14:1). Se on turvana viimeisten vitsausten tullessa (Ilm. 9:4). Jumala pitää omistaan huolen ja vie heidät perille levon maahan.

        Ylöstempausoppi antaa ihmisille katteettoman lupauksen ahdistusten välttämisestä ja ennenaikaisesta pääsystä Kristuksen luo. Näin se voi pahimmillaan johtaa välinpitämättömyyteen maailmaa kohtaan ja poistaa tarpeen varautua edessä oleviin koettelemuksiin. Tempausta odottava ihminen ei myöskään tunne enää tarvetta samastua langenneeseen ihmiskuntaan vaan on vaarassa langeta ylimielisyyteen. Valvominenkin voi vääristyä ajan merkkien seuraamiseksi eikä juurtumiseksi Sanaan, sakramentteihin ja seurakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylöstempausopin perusteleminen näillä jakeilla on mahdotonta. Paavalihan opettaa kuolleiden ylösnousemisen ja uskovien tempaaminen tapahtuvan peräkkäin. 1. Korinttilaiskirjeessä näiden sanotaan tapahtuvan nimenomaan ”viimeisen pasuunan” eli viimeistä päivää osoittavan pasuunan soidessa (1. Kor. 15:51-52). Uskovien tempaaminen Herraansa vastaan tapahtuu näin ollen viimeisenä päivänä, Herran päivänä, Kristuksen näkyvän paluun yhteydessä.

        Ylöstempausopin kannattajat koettavat keinotekoisesti erottaa toisistaan Kristuksen paluun ”pilviin” tai ”pilvissä” ja Hänen näkyvän paluunsa. Raamatusta on turha etsiä tukea tällaiselle jaottelulle. Vapahtajan paluun kerrotaan olevan mitä julkisin, näkyvin ja kuuluvin tapahtuma, joka ei jää keneltäkään salaan. Hänen tulonsa on ”kuin salaman leimahdus”, tapahtuu kosmisia muutoksia, taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki ja ”kaikki maan sukukunnat” … ”näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan”. Juuri tähän kaikille näkyvään paluuseen Jeesus liittää myös valittujen kokoamisen maan kaikista ääristä eli ylöstempaamisen (Matt. 24:27-31).

        Ylöstempaamisopin taustalla näyttää olevan halu jollakin keinoin todistaa, etteivät uskovat joudu samoihin ”synnytystuskiin”, joihin ihmiskunta joutuu ennen Kristuksen paluuta ja maailman loppua. Oppi on siis sukua menestysteologialle. Uuden testamentin yhtenäinen opetus puhuu kuitenkin monista uskovia kohtaavista vastoinkäymisistä, vainoista ja ahdistuksista. Ilmestyskirja opettaa, että Antikristukselle ”annettiin … lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät”. Uskovat eivät säästy ahdistuksilta: ”Kenen osana on vankeus, se joutuu vankeuteen, kenen osana on kaatua miekkaan, se kaatuu miekkaan”. Tämä pahojen voimien voitto on kuitenkin vain ulkonainen, koska hetkeä myöhemmin todetaan: ”Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa” (Ilm. 13:7, 10; 14:12). Kristittyjen on tärkeä ”kestää loppuun asti” (Matt. 24:13). Kukaan ei säästyisi, ellei Jumala lyhentäisi lopun ajan ahdistuksia, mutta ”valittujen tähden se aika lyhennetään” (Matt. 24:22).

        Valitut pyhät ovat siis maailmassa loppuun saakka. Kristittyjen toivo ei ole salaisessa ylöstempaamisessa vaan siinä, että Herra varjelee omansa kaiken pahan keskellä (Joh. 17:12, 15; 2. Tess. 3:3; Ilm. 3:10). Jumala painaa sinettinsä palvelijoittensa otsaan ennen kuin lopun ajan kauhut alkavat (Ilm. 7:3). Uskovien kastettujen otsaan on kirjoitettu Karitsan nimi ja Hänen Isänsä nimi (Ilm. 14:1). Se on turvana viimeisten vitsausten tullessa (Ilm. 9:4). Jumala pitää omistaan huolen ja vie heidät perille levon maahan.

        Ylöstempausoppi antaa ihmisille katteettoman lupauksen ahdistusten välttämisestä ja ennenaikaisesta pääsystä Kristuksen luo. Näin se voi pahimmillaan johtaa välinpitämättömyyteen maailmaa kohtaan ja poistaa tarpeen varautua edessä oleviin koettelemuksiin. Tempausta odottava ihminen ei myöskään tunne enää tarvetta samastua langenneeseen ihmiskuntaan vaan on vaarassa langeta ylimielisyyteen. Valvominenkin voi vääristyä ajan merkkien seuraamiseksi eikä juurtumiseksi Sanaan, sakramentteihin ja seurakuntaan.

        Raamatun mukainen kirjoitus ja selkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylöstempausopin perusteleminen näillä jakeilla on mahdotonta. Paavalihan opettaa kuolleiden ylösnousemisen ja uskovien tempaaminen tapahtuvan peräkkäin. 1. Korinttilaiskirjeessä näiden sanotaan tapahtuvan nimenomaan ”viimeisen pasuunan” eli viimeistä päivää osoittavan pasuunan soidessa (1. Kor. 15:51-52). Uskovien tempaaminen Herraansa vastaan tapahtuu näin ollen viimeisenä päivänä, Herran päivänä, Kristuksen näkyvän paluun yhteydessä.

        Ylöstempausopin kannattajat koettavat keinotekoisesti erottaa toisistaan Kristuksen paluun ”pilviin” tai ”pilvissä” ja Hänen näkyvän paluunsa. Raamatusta on turha etsiä tukea tällaiselle jaottelulle. Vapahtajan paluun kerrotaan olevan mitä julkisin, näkyvin ja kuuluvin tapahtuma, joka ei jää keneltäkään salaan. Hänen tulonsa on ”kuin salaman leimahdus”, tapahtuu kosmisia muutoksia, taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki ja ”kaikki maan sukukunnat” … ”näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan”. Juuri tähän kaikille näkyvään paluuseen Jeesus liittää myös valittujen kokoamisen maan kaikista ääristä eli ylöstempaamisen (Matt. 24:27-31).

        Ylöstempaamisopin taustalla näyttää olevan halu jollakin keinoin todistaa, etteivät uskovat joudu samoihin ”synnytystuskiin”, joihin ihmiskunta joutuu ennen Kristuksen paluuta ja maailman loppua. Oppi on siis sukua menestysteologialle. Uuden testamentin yhtenäinen opetus puhuu kuitenkin monista uskovia kohtaavista vastoinkäymisistä, vainoista ja ahdistuksista. Ilmestyskirja opettaa, että Antikristukselle ”annettiin … lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät”. Uskovat eivät säästy ahdistuksilta: ”Kenen osana on vankeus, se joutuu vankeuteen, kenen osana on kaatua miekkaan, se kaatuu miekkaan”. Tämä pahojen voimien voitto on kuitenkin vain ulkonainen, koska hetkeä myöhemmin todetaan: ”Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa” (Ilm. 13:7, 10; 14:12). Kristittyjen on tärkeä ”kestää loppuun asti” (Matt. 24:13). Kukaan ei säästyisi, ellei Jumala lyhentäisi lopun ajan ahdistuksia, mutta ”valittujen tähden se aika lyhennetään” (Matt. 24:22).

        Valitut pyhät ovat siis maailmassa loppuun saakka. Kristittyjen toivo ei ole salaisessa ylöstempaamisessa vaan siinä, että Herra varjelee omansa kaiken pahan keskellä (Joh. 17:12, 15; 2. Tess. 3:3; Ilm. 3:10). Jumala painaa sinettinsä palvelijoittensa otsaan ennen kuin lopun ajan kauhut alkavat (Ilm. 7:3). Uskovien kastettujen otsaan on kirjoitettu Karitsan nimi ja Hänen Isänsä nimi (Ilm. 14:1). Se on turvana viimeisten vitsausten tullessa (Ilm. 9:4). Jumala pitää omistaan huolen ja vie heidät perille levon maahan.

        Ylöstempausoppi antaa ihmisille katteettoman lupauksen ahdistusten välttämisestä ja ennenaikaisesta pääsystä Kristuksen luo. Näin se voi pahimmillaan johtaa välinpitämättömyyteen maailmaa kohtaan ja poistaa tarpeen varautua edessä oleviin koettelemuksiin. Tempausta odottava ihminen ei myöskään tunne enää tarvetta samastua langenneeseen ihmiskuntaan vaan on vaarassa langeta ylimielisyyteen. Valvominenkin voi vääristyä ajan merkkien seuraamiseksi eikä juurtumiseksi Sanaan, sakramentteihin ja seurakuntaan.

        Pahasti eksyy jos Matt.24-25 luvut otetaan seurakunnan nousemiseen ylös Kristusta vastaan pilviin.


      • Anonyymi

        Tempausoppi- sana kuulostaa ihmisten keksimältä oppijärjestelmältä. tempaus, ylösotto on kitenkin Raamatussa.; toinen otetaan, toinen jätetään. Puhuisin ennemmin Raamatun sanan ymmärtämisestä tai tulkitsemisesta. Jumala ottaa siis omansa pois tulevasta vihasta, vihanajasta. Vitsauksia ja vainoa koetaan varmaan hyvin pitkälle. Mutta olisikohan antikristuksen ilmestyminen se viimeinen tapahtuma, jolloin valitut korjataan talteen. Onhan se siinä mielessä julkinen, koska yhtäkkiä silmänräpäyksessä osa ihmisistä katoaa taivaan tuuliin Herraa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tempausoppi- sana kuulostaa ihmisten keksimältä oppijärjestelmältä. tempaus, ylösotto on kitenkin Raamatussa.; toinen otetaan, toinen jätetään. Puhuisin ennemmin Raamatun sanan ymmärtämisestä tai tulkitsemisesta. Jumala ottaa siis omansa pois tulevasta vihasta, vihanajasta. Vitsauksia ja vainoa koetaan varmaan hyvin pitkälle. Mutta olisikohan antikristuksen ilmestyminen se viimeinen tapahtuma, jolloin valitut korjataan talteen. Onhan se siinä mielessä julkinen, koska yhtäkkiä silmänräpäyksessä osa ihmisistä katoaa taivaan tuuliin Herraa vastaan.

        Kyllä ja sekin tässä on, ettei Jeesus suinkaan tule tempauksessa maan päälle, vaikka siitä voikin sanoa, että Hän hakee omansa. Tempauksia on ollut ennenkin, kuten hyvin tiedämme. Ei siis ole mistään lainalaisuudesta kyse, jos pieni tosiuskovien joukko lähtisi yhtäkkiä ja toinen osa jätetään. Se ei millään tavoin ole ristiriidassa Raamatun sanan kanssa.
        Yhdessä hetkessä me muutumme ja kohtaamme Herran pilvissä ja sitten saamme olla hänen kanssaan aina. Näin se menee ja Danielin lopussa annetaan aikamääreet. Autuas on se joka jaksaa odottaa ja saavuttaa 1335 päivää siitä kun hävityksen kauhistus asetetaan pyhälle paikalle ja julistaa siellä olevansa Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja sekin tässä on, ettei Jeesus suinkaan tule tempauksessa maan päälle, vaikka siitä voikin sanoa, että Hän hakee omansa. Tempauksia on ollut ennenkin, kuten hyvin tiedämme. Ei siis ole mistään lainalaisuudesta kyse, jos pieni tosiuskovien joukko lähtisi yhtäkkiä ja toinen osa jätetään. Se ei millään tavoin ole ristiriidassa Raamatun sanan kanssa.
        Yhdessä hetkessä me muutumme ja kohtaamme Herran pilvissä ja sitten saamme olla hänen kanssaan aina. Näin se menee ja Danielin lopussa annetaan aikamääreet. Autuas on se joka jaksaa odottaa ja saavuttaa 1335 päivää siitä kun hävityksen kauhistus asetetaan pyhälle paikalle ja julistaa siellä olevansa Jumala.

        Elossa olevat uskovat muuttuvat ja haudassa olevat uskovat temmataan yhdessä Jeesuksen mukaan yläilmoihin.
        Muut kuolevat ja 1000 vuoden päästä heidät herätetään tuomiolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elossa olevat uskovat muuttuvat ja haudassa olevat uskovat temmataan yhdessä Jeesuksen mukaan yläilmoihin.
        Muut kuolevat ja 1000 vuoden päästä heidät herätetään tuomiolle.

        Oon vähä eri mieltä tuosta koska monessa kohtaa Raamattua, jossa puhutaan tuhatvuotiskaudesta, niin sinne on jäänyt valtavasti ihmisiä tästä ajasta jumalattomina, jotka sitten tuhatvuotiskaudella voivat pyhittyä. Miksi muuten olisimme Kristuksen pappeja ja tuomareita, jos meillä ei olisi siellä kuin toisemme? Tämä vaan loogisuuden nimissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon vähä eri mieltä tuosta koska monessa kohtaa Raamattua, jossa puhutaan tuhatvuotiskaudesta, niin sinne on jäänyt valtavasti ihmisiä tästä ajasta jumalattomina, jotka sitten tuhatvuotiskaudella voivat pyhittyä. Miksi muuten olisimme Kristuksen pappeja ja tuomareita, jos meillä ei olisi siellä kuin toisemme? Tämä vaan loogisuuden nimissä.

        Muut kuolleet herätetään, kun 1000 vuotta on loppuun kuluneet. Ilm. 20. Ei heistä enää ketään pelastu.
        Se on vaarallista uskotella ihmisille, että kun tempaus on tapahtunut niin voitte vielä sekin jälkeen pelastua.

        Kirjat avataan, niitä tietysti tutkitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut kuolleet herätetään, kun 1000 vuotta on loppuun kuluneet. Ilm. 20. Ei heistä enää ketään pelastu.
        Se on vaarallista uskotella ihmisille, että kun tempaus on tapahtunut niin voitte vielä sekin jälkeen pelastua.

        Kirjat avataan, niitä tietysti tutkitaan.

        Tulkitset väärin. Tämä on ristiriidassa mm. kun luet Sakarja 14. Jesaja 65 ja Hesekiel 47

        Ilm. 20. puhuu vain luopumukseen kuolleiden ylösnousemuksesta, eikä se sana muut, tarkoita ajallista käsitettä mm. tuhatvuotiskaudella.

        Jeesus kun palaa, niin maailmassa on paljon ihmisiä, jotka tunnustavat Jeesuksen liian myöhään ja pakolla. He silti saavat jäädä maan päälle tuhatvuotiskaudelle.
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        Jesaja 65:21-25 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät; he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä. Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen. Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

        Toistan lauseen: sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. Siellä on siis syntiä ja ehdottomasti Kristuksen papeille töitä. Se on Jumalan lepopäivä luomistyöstään, jolloin Jeesus hallitsee maailmaa sen 1000 vuotta. Eikä se poikkea tästä päivästä vallan aivan kauheasti, nimittäin vain saatana ja villitsijät ovat vangittu. Toki se on iso asia mutta ihmiset ovat entisensä ja lisääntyvät, kuten ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulkitset väärin. Tämä on ristiriidassa mm. kun luet Sakarja 14. Jesaja 65 ja Hesekiel 47

        Ilm. 20. puhuu vain luopumukseen kuolleiden ylösnousemuksesta, eikä se sana muut, tarkoita ajallista käsitettä mm. tuhatvuotiskaudella.

        Jeesus kun palaa, niin maailmassa on paljon ihmisiä, jotka tunnustavat Jeesuksen liian myöhään ja pakolla. He silti saavat jäädä maan päälle tuhatvuotiskaudelle.
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        Jesaja 65:21-25 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät; he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä. Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen. Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

        Toistan lauseen: sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. Siellä on siis syntiä ja ehdottomasti Kristuksen papeille töitä. Se on Jumalan lepopäivä luomistyöstään, jolloin Jeesus hallitsee maailmaa sen 1000 vuotta. Eikä se poikkea tästä päivästä vallan aivan kauheasti, nimittäin vain saatana ja villitsijät ovat vangittu. Toki se on iso asia mutta ihmiset ovat entisensä ja lisääntyvät, kuten ennenkin.

        Jeesuksen omat ovat 1000 vuotta taivaassa, eikä maan päällä ole ketään muuta, kun paholainen sidottuna. Eli hän ei voi ketään kiusata sen tuhannen vuoden ajan, kun muut ovat kuolleena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen omat ovat 1000 vuotta taivaassa, eikä maan päällä ole ketään muuta, kun paholainen sidottuna. Eli hän ei voi ketään kiusata sen tuhannen vuoden ajan, kun muut ovat kuolleena.

        Orpoa on olla taivaassa, kun Kristuksen omat ovat ylöstempauksen eli ylösnousemuksen jälkeen aina hänen kanssaan, myös hallitsemassa maanpäällä olevia kansoja, aluksi tuhat vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen omat ovat 1000 vuotta taivaassa, eikä maan päällä ole ketään muuta, kun paholainen sidottuna. Eli hän ei voi ketään kiusata sen tuhannen vuoden ajan, kun muut ovat kuolleena.

        Tuon adventiväittämän kun vielä todistat Raamatulla. Ai niin, siellä ei lue mitään sellaista. Aika paha kun koko väittämä on adventistinen klisee, jolla ei mitään totuuspohjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orpoa on olla taivaassa, kun Kristuksen omat ovat ylöstempauksen eli ylösnousemuksen jälkeen aina hänen kanssaan, myös hallitsemassa maanpäällä olevia kansoja, aluksi tuhat vuotta.

        Tämän tuhoutuneen maan päälle ei Jeesus tule omiensa kanssa. Jeesus on omiensa kanssa 1000 vuotta taivaassa.
        Ettekö ollenkaan näe kuinka tämä maa on tuhoon tuomittu, kun kaikki viimeiset vitsaukset, sotineen läpi käydään.
        Kannattaa heittää peite pois silmiltä, ja nähdä.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän tuhoutuneen maan päälle ei Jeesus tule omiensa kanssa. Jeesus on omiensa kanssa 1000 vuotta taivaassa.
        Ettekö ollenkaan näe kuinka tämä maa on tuhoon tuomittu, kun kaikki viimeiset vitsaukset, sotineen läpi käydään.
        Kannattaa heittää peite pois silmiltä, ja nähdä.

        1234567---

        Aliarvioit ja kiellät Jumalan voiman!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän tuhoutuneen maan päälle ei Jeesus tule omiensa kanssa. Jeesus on omiensa kanssa 1000 vuotta taivaassa.
        Ettekö ollenkaan näe kuinka tämä maa on tuhoon tuomittu, kun kaikki viimeiset vitsaukset, sotineen läpi käydään.
        Kannattaa heittää peite pois silmiltä, ja nähdä.

        1234567---

        Jos uskot, että Jumala loi taivaan ja maan ja kaiken mitä siinä on, vain 7-päivässä, niin miksi et usko, että Jumala voi korjata ihmisen tuohoaman parissa sekunnissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe