Toivotan kaikille ihan uskomuskannasta riippumatta oikein hyvää pääsiäistä! Pääsiäinen on uuden syntymän juhla ja siihen kuuluvat lukuisat pakanalliset hedelmällisyyden symbolit kuten värjätyt munat, puput, raeruoho... Mutta älkäämme unohtako myös niitä perinteitä, jotka ovat monelle suomalaiselle tärkeitä. Alla viihdyttävä video kristillisestä pääsiäisenvietosta ;)
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
Vastaukset 16
Vanhimmat
Tässä uskonnollisempaa pääsiäisen viettoa:
https://www.youtube.com/watch?v=gkMfVbKexqM
Vanha video, mutta silti hauska.
Tuo vaikuttaa historialliselta dokumentilta. Aito tilanne, miten kristinusko sai alkunsa. Täysin mahdollista, että Jeesus vain nyt oli hirveessä niitissä - toiset luulivat kuolleeksi.
Tämä on totuudenmukaisin dokumentti ikinä :D
Sanoivat että kun menet kauppaan, niin suusuoja ja käsineet riitää.
Valehtelivat mokomat. Kaikilla muilla oli myös vaatteet päällään.
". Täysin mahdollista, että Jeesus vain nyt oli hirveessä niitissä - toiset luulivat kuolleeksi."
In vino veritas :-)
Kun on koronan vuoksi poissa töistä ja eristettynä kotiinsa, niin mitään pääsiäistä ei edes huomaa. Ainoa suklaamunia muniva märehtijä eli pääsiäispupu jaksaa silti hieman hymyilyttää.
Koronan takia Via Crusista ei tule, mikä on hyvä. Ihmisten ristiinaulitseminen lasten silmien edessä ei ole kovinkaan opettavaista viihdettä.
Herra tahtoi tyydyttää itseään siten, että oli tapattavinaan kolmanneksen itsestään. Harmi, ettei kukaan saanutkaan "syntejään" anteeksi, koska se kolmannes ei sitten edes kuollut, vaan ainoastaan näytteli kuollutta.
Vieläkö on munanjatkuntalaisia palstoilla?
Nyt olisi taas aika käydä taistoon pääsiäispupun ja kinderläisten eksytyksiä vastaan. Joukkomme ei ehkä ole suuna päänä joka paikassa räyhäämässä mutta pikku hiljaa munankeliumi leviää maailman joka kanalaan eikä sitä pysty mikään estämään, ei edes koronat sun muut öttiäiset.
Kyllä kristillistä pääsiäistä pitäisi viettää samaan aikaan kuin juutalaisetkin sitä pesha-juhlaansa.
Naurettavaa pelleilyä se miten laskeskellaan erikseen uusia kuita ja kevätpäiväntasausta ja monimutkaista kaavaa vielä käytetään, ja tuloksena on että ortodoksit ja muut viettää pääsiäistä aivan eri aikaan!
Suklaamunia nam.
Seksijuhlahan se alunperin on. Muna on sen symboli.
Olen aistivinani aitoa munanjatkuntalaisuuden henkeä parissa äskeisessä, tosin lyhyehkössä, kommentissa. Mutta sehän juuri onkin oikean munanjatkuntalaisen tunnusmerkki: ei turhaa löpinää vaan aitoa ytimekästä munankeliumia.
Vielä tästä noustaan, rakkaat tipuset. Vaikka onkin kovat ajat käsillä.
Uskomukset aina kivasti sortuu ja häviää.
Huvitti eräs kuva jossa ihminen pohti pääsiäissuunnitelmiaan - menisikö pääsiäisenä keittiöön vai olohuoneeseen. Minulla kun on avokeittiö, eli keittiö ja olohuone yhdistettynä, niin eipä ole tarvinnut miettiä edes noin vaikeita kysymyksiä.
Tosin minua jäi vaivaamaan, että eikö sillä ihmisellä ole makuuhuonetta? Minä kun olen viettänyt aika suuren osan pääsiäisestä makuunhuoneessa. On niin ihanan virkistävää nukkua aamulla pitkään, kun ei ole töitä eikä tarvitse piitata herätyskellosta.
Hyvää pääsiäistä kaikille, paitsi nimimerkille G4G.
Kiihkoilkaa ja kiivailkaa vähemmän, ajatelkaa enemmän.
Ateismi ei ole uskomuskanta senkin koijari.
Katsomuskanta!