Lopultakin kansantajuinen selostus ilmastonmuutoksen syistä

Ilmastokeskusteluissa olen törmännyt tuon tuosta esrilaisiin yksittäisväittämiin, joista ei saa otetta, tai sitten tohtoritason matematiikkan varaan rakennettuja esitelmiä monimutkaisine laskelmineen. Mutta ensi kertaa törmäsin nyt esitykseen , joka pyrki pelkistämään hiilidioksidikierron niin yksinkertaiseksi, että kansakoulupoja riitti näkemään mistä on kysymys.

Tuo kahdeksan sivuinen selostus löytyy oheisesta osoitteesta ( www.bod.fi/s?k=soupfvjlkd1c ), ja varsinkin sen viimeisellä sivulla oleva kaaviokuva, jonka pohjana on Ilmatieteenlaitoksen ilmasto-oppaasta löytyvä vastaava kuva pysäytti ainakin minut, sillä ensikertaa tajusin , että fossiilinen hiili todellakin tulee elonkehän ulkopuolelta ja siirtyy sitten maan meren ja ilmakehän muodostamaan suljettuun kiertoon, Kun ihmisten ilmastoteot eivät pysty kiihdyttämään CO2:n poistumista elonkehästä, seuraa siiitä vääjäämättä sen kumuloituminen - puolet ilmakehään ,ja loput maahan ja meriin.

Vaikka kirjan ilmastoa käsittelevä osa toimii johdantona fiktiiviselle kakkososalle, kehottavat tekijät suhtautumaan johdantoon äärimmäisellä vakavuudella .

Kirjan kakkososa on sitten jo fiktiota siitä, mitä tapahtuu kun ilmastoteot eivät riitä, ja maailman joutuu kaaokseen, jossa fasismi kaappaa vallan feminismin kaavussa. Feminismi fasimin metafoorana ei varmaankan naurata kaikkia, mutta minulle siitä syntyvä musta huumori kelpasi.

Mutta nuo kahdeksan ensimmäistä sivua kannattaa tutkia huolella, Jos joku jaksaa ne käydä läpi, kuuntelisin mielellani kommentteja!

2

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sorry , linkki edellisessä ei näyttäisi toimivan joten toimisiko tämä. en oikein osaa näitä nettihommia
      www.bod.fi/s?k=soupfvjlkd1c

• Sorry , ei taida vieläkään toimia kuin vetämällä siniseksi ja sitten siirtymällä jatkokomennolla ko osoitteeseen,
      Ainakin tekstin löytää googlettamalla: " BoD", sitten siellä kirjakaupan kenttään haku
      "Tulevaisuuden lyhyt historia"

Sorry, mutta lukunäyte kyllä palkitsee etsijänsä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1785
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1601
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1454
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1152
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1083
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1053
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1046
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1036
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe