Paljonko ajat vuoteen?

Anonyymi

Elikkäs paljonko tulee ajettua dieselautolla vuoteen?

Itsellä n. 13-15tkm, alla 2.0 diesel 190hv.
Ajo kohdistuu lähinnä taajamaan, jossa kulutus n. 5-5,5 litraa.

Itse olen kokenut että diesel tulee omassa käytössä huomattavasti halvemmaksi kuin vastaava auto bensiinimoottorilla. Vuotuiset verot yht. 580€.

13

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaihtelee aika paljon, mutta siellä se 15-20tkm välimaastossa on. Uudemmissa dieseleissä ei taida tarvita ajaa enempää kuin tuo mainitsemasi määrä että tulee vuositasolla halvemmaksi.

    • Anonyymi

      Lappiin, ja takaisin joka arkipäivä. Siinä ei muut energiavaihtoehdot tule edes kysymykseen.....

      • Anonyymi

        Mä taas ajan dieselautoni illalla autojunaan, ja ajan se aamulla rovaniemellä siitä pois hyvin nukutun yön jälkeen. Elämähän muodostuu pitkälti noista omista valinnoista....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä taas ajan dieselautoni illalla autojunaan, ja ajan se aamulla rovaniemellä siitä pois hyvin nukutun yön jälkeen. Elämähän muodostuu pitkälti noista omista valinnoista....

        Aika hyvä kun VR on lopettanut yöjunat Lappiin jo joitakin päiviä sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä taas ajan dieselautoni illalla autojunaan, ja ajan se aamulla rovaniemellä siitä pois hyvin nukutun yön jälkeen. Elämähän muodostuu pitkälti noista omista valinnoista....

        Minä taas lennän kerran kuussa Kanarialle hoo moilastelemaan, kun olen sateenkaari väkeä ja vihreä. Ei dieselillä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvä kun VR on lopettanut yöjunat Lappiin jo joitakin päiviä sitten.

        Samoin valtiovalta sinun liikkumisvapauden sieltä uudelta maalta....


    • Anonyymi

      Ajan 10 000 km, jonkun sata alle tai päälle. Tänä vuonna taitaa jäädä reilusti alle kun koronan vuoksi kesän matkailu jää vähiin. Halvemmaksi tulisi bensakone (verot melkein 700) mutta kun sellaisia ei valmisteta näihin autotyyppeihin.

    • Anonyymi

      20-25 tkm/vuosi. Bensa ei ole vaihtoehtona muistakaan syistä kuin pelkästään polttoainekustannusten vuoksi Dieselhybridi, ladattava mieluiten, voisi olla ainoa vaihtoehto, mutta vielä toistaiseksi niitä on harvoissa malleissa.

    • Anonyymi

      Ajat vuoteen? Minkä ihmeen vuoteen? Parisängyn? Vuodesohvan?

      • Anonyymi

        Vanhan dieselin saastekerroin on minimaalinen, kun se on aina parkissa pihassa,
        kilsoja tulee alle 2000 vuodessa.
        Haittaaks se ?


    • Anonyymi

      Elikkä elikkäs ajan polttoökyllä elikkäs olen tukijussi elikkä.

    • Anonyymi

      Noin 25000km tulee ajettua.Hipiajoa 20 000km siitä.Ajokki vanha hiacen 4WD ja vie sen 10l/100km naftaa. Tietenkin suurin osa ulkomailla ajoa kun kierrän kalastelemassa eli saasteet menee sinne.

    • Anonyymi

      Enintään 11000 km vuodessa. 2.0l diesel, 200hp ja automaatti. Teen liikennekäytöstä poiston jos en tarvitse autoa muutamaan päivään. Tänä vuonna auto pois liikennekäytöstä useamman kuukauden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      287
      3192
    2. 202
      2898
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2484
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      14
      1392
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe