Paljonko ajat vuoteen?

Anonyymi

Elikkäs paljonko tulee ajettua dieselautolla vuoteen?

Itsellä n. 13-15tkm, alla 2.0 diesel 190hv.
Ajo kohdistuu lähinnä taajamaan, jossa kulutus n. 5-5,5 litraa.

Itse olen kokenut että diesel tulee omassa käytössä huomattavasti halvemmaksi kuin vastaava auto bensiinimoottorilla. Vuotuiset verot yht. 580€.

13

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaihtelee aika paljon, mutta siellä se 15-20tkm välimaastossa on. Uudemmissa dieseleissä ei taida tarvita ajaa enempää kuin tuo mainitsemasi määrä että tulee vuositasolla halvemmaksi.

• Anonyymi

Lappiin, ja takaisin joka arkipäivä. Siinä ei muut energiavaihtoehdot tule edes kysymykseen.....

• Anonyymi

Mä taas ajan dieselautoni illalla autojunaan, ja ajan se aamulla rovaniemellä siitä pois hyvin nukutun yön jälkeen. Elämähän muodostuu pitkälti noista omista valinnoista....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä taas ajan dieselautoni illalla autojunaan, ja ajan se aamulla rovaniemellä siitä pois hyvin nukutun yön jälkeen. Elämähän muodostuu pitkälti noista omista valinnoista....

Aika hyvä kun VR on lopettanut yöjunat Lappiin jo joitakin päiviä sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas lennän kerran kuussa Kanarialle hoo moilastelemaan, kun olen sateenkaari väkeä ja vihreä. Ei dieselillä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika hyvä kun VR on lopettanut yöjunat Lappiin jo joitakin päiviä sitten.

Samoin valtiovalta sinun liikkumisvapauden sieltä uudelta maalta....

• Anonyymi

Ajan 10 000 km, jonkun sata alle tai päälle. Tänä vuonna taitaa jäädä reilusti alle kun koronan vuoksi kesän matkailu jää vähiin. Halvemmaksi tulisi bensakone (verot melkein 700) mutta kun sellaisia ei valmisteta näihin autotyyppeihin.

• Anonyymi

20-25 tkm/vuosi. Bensa ei ole vaihtoehtona muistakaan syistä kuin pelkästään polttoainekustannusten vuoksi Dieselhybridi, ladattava mieluiten, voisi olla ainoa vaihtoehto, mutta vielä toistaiseksi niitä on harvoissa malleissa.

• Anonyymi

Ajat vuoteen? Minkä ihmeen vuoteen? Parisängyn? Vuodesohvan?

• Anonyymi

Vanhan dieselin saastekerroin on minimaalinen, kun se on aina parkissa pihassa,
        kilsoja tulee alle 2000 vuodessa.
        Haittaaks se ?

• Anonyymi

Elikkä elikkäs ajan polttoökyllä elikkäs olen tukijussi elikkä.

• Anonyymi

Noin 25000km tulee ajettua.Hipiajoa 20 000km siitä.Ajokki vanha hiacen 4WD ja vie sen 10l/100km naftaa. Tietenkin suurin osa ulkomailla ajoa kun kierrän kalastelemassa eli saasteet menee sinne.

• Anonyymi

Enintään 11000 km vuodessa. 2.0l diesel, 200hp ja automaatti. Teen liikennekäytöstä poiston jos en tarvitse autoa muutamaan päivään. Tänä vuonna auto pois liikennekäytöstä useamman kuukauden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      277
      2509
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1344
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1231
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1221
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1175
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      92
      1155
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      1022
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      927
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      880
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      787
    Aihe