Samat nimet palasivat jatkuvasti

Anonyymi

18

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos heille sanottiin päivystyksessä, että tervetuloa uudelleen!

    • Anonyymi

      Näin nähtävävästi. Jos nämä pillerit ei auta, niin tule uudelleen!

    • Anonyymi

      Mullekin on sanottu usein päivystyksessä että jos vaiva ei mene ohi tai pahenee niin tule uudestaan.
      Tosin mulla ei ole ollut kyse mistään pillereistä, otin kantaa ihan päivystysten toiminnan takia.
      Monet ihmiset menevät takaisin koska niin kehotetaan tekemään.
      Tajuaahan sen että tuonkin takia terveydenhuollon kustannukset nousevat kun ihmisiä juoksutetaan edestakaisin uudestaan ja uudestaan.
      Ihan kuin ei viitsittäisi asiaan tai vaivaan paneutua ja syydetään vastuuta eteenpäin jollekin toiselle. Ja maksaahan se , myöskin potilaalle.

      • Anonyymi

        Eikös tämä ole ihan normaalia, jokapäiväistä toimintaa?


    • Anonyymi

      Kun pillerit loppuu, niin uutta reseptiä hakemaan. Tietenkin!

      • Anonyymi

        On sinne joskus muutakin asiaa kuin pillereitä hakemaan. Tietenkin!


    • Anonyymi

      Joskus voi tietenkin olla muutakin asiaa, mutta ne samat nimet jotka jatkuvasti kulkevat vastaanotolla, joutuvat kulkemaan siellä saman vian, vaivan takia joka useimmiten on jäänyt selvittämättä, ja sen takia joutuvat toistuvasti käymään vastaanotolla kertomassa kivuistaan ja vaivoistaan sekä hakemassa, saamassa uutta reseptiä.

    • Anonyymi

      Mä olen nyt alkanut pysyä ihan vaan kotona sairastamassa kun ei näitä vaivoja hoideta, tai edes tutkita.
      Tarpeeksi monta kertaa kun " lyö päätä " seinään ja käy lääkärillä niin jossain vaiheessa kyllästyy saman asian jauhamisesta. Kärsiminenkin on parempaa kuin se että yrittää saada apua ja taas palaa turhautuneena kotiin. Eniten se taitaa rassata päänuppia loppujen lopuksi.

      Mulla on enemmänkin vaivaa, tai oikeastaan oireilua ollut pitkään. Joitain juttuja on löytynytkin, kerrotaan mikä on vialla ja se jää sitten siihen.
      Joskus sattuu että joku lääkäri kysyy mistä se ja se johtuu niin ei voi muuta vastata että en tiedä kun ei ole kukaan selvittänyt.
      On ikävää joutua sanomaan että en tiedä mistä johtuu, antaa jollain lailla hölmön kuvan.

      Ja just tuo ongelma että juoksutetaan edestakaisin, jos ei mene vaiva ohi niin tule uudestaan. Ja välillä tuntuu että heittelevät vain vastuuta jollekin toiselle lääkärille ettei tarvitse itse tehdä mitään.

      Tavallinen rivikansalainen ei oikein voi tällaisissa tilanteissa mitään, jos valitat niin tulee merkinnät että on vaikea tapaus ja kohtelu huononee.

      • Anonyymi

        Minä lopetin myös muutama vuosi sitten terveydenhuollon palveluissa kiertämisen ja siirryin luontaislääkityksen puoleen. En ole katunut. Nykyään voin erinomaisesti. Jää aikaa muuhunkin kuin puhelimessa, terkkarissa ja apteekissa jonotukseen.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista, että itse henkilökinta ei ala kiinnostumaan ja selvittämään miksi samat potilaat kiertävät jatkuvasti vastaanotoilla? Se ei nähtävästi kuulu työnkuvaan, eikä sitten kiinnostakaan. Valitetaan vain sitä ainaista kiirettä, ruuhkia ja jonoja!

      • Anonyymi

        Olen useamminkin huomannut että hoitajatkin ovat välillä ihmettelevän näköisiä kun seuraavat lääkäreiden toimintaa potilaskohtaamisessa.
        Ymmärrettävää että hoitajat eivät voi ääneen sanoa omaa mielipidettään hoitotilanteessa.

        Juuri sanaa mielenkiintoinen voisi käyttää tässä yhteydessä että miksi samat potilaat kiertävät vastaanotoilla.
        Johtunee lienee juuri siitä kun joka kerta vain sanotaan, tule uudestaan jos....


      • Anonyymi

        Näinhän niitä ruuhkia ja jonoja juuri saadaan, kun mitään asiaa ei hoideta kunnolla, eikä oikeaan ratkaisuun asti.

        Terveydenhuollossa näyttää olevan myös vaikea asennevamma.
        Potilas ei tule heitä varten vastaanotolle VAAN he ovat siellä potilasta varten.


    • Anonyymi

      Mutta jospa se on tarkoituskin, että saadaan jonoja ja ruuhkia vastaanotoille?
      Silloin tiedetään, että hommia ja liksaa riittää!

      • Anonyymi

        Tarkoitat Italialaista lakkoa?
        Sitä esiintyy paikotellen.


    • Anonyymi

      - No, eihän siinä mitään italialaisia lakkoja tarvita, jos, kun paljolti samat ihmiset jonottavat kerta toisensa jälkeeen vastaanotoilla samoja vaivojaan valittelemassa!

      Valituksetkin on tarkasti rajattu. Vain yksi valitus yhdellä vastaanottoajalla, toinen valitus sitten toisella kerralla, kun olet saanut uuden ajan!

      • Anonyymi

        Tuota olen minäkin ihmetellyt koska joskushan on niin että samaan vaivaan liittyy useampi erilainen oire.
        Ottaa myös päähän kun lääkärit ovat pitkin poikin eri sairaaloissa ja jokaista ruumiinjäsentä tutkitaan ja hoidetaan eri paikoissa.
        Toisaalta ymmärrettävää että sairaudet keskitetään tiettyihin paikkoihin mutta se ei ole potilaan kannalta hyvä juttu. Joskus matkat voivat olla pitkiäkin ja hankalia kulkea.


    • Anonyymi

      Odotellaan vain koskahan keksivät vielä tarkemman jaon tutkimuksiin. Niin että esim. vasemmalla kädellä, jalalla, silmällä, keuhkolla, sydämellä, ai niin, eihän niitä ole kuin yksi, mutta kammioitahan on kaksi, kuitenkin molemmille puolille omat asiantuntijansa tutkimaan ym. ym.

      Kyllä jaettavaa vielä riittää monille, monille uusillekin asiantuntijoille!

      • Anonyymi

        Niin tai lisää niitä monipäisiä keskustelutyöryhmiä, jotka uudelleen ja uudelleen jauhavat tapahtumia ja kertaavat kertomuksia saamatta aikaan mitään kunnollista kuntoutussuunnitelmaa.
        Esim. kirjoittavat tarvitsee fysioterapiaa vasemman jalan vahvistamiseksi, mutta eivät osaa kertoa, minkälaista fysioterapiaa? Ja fysioterapeutti ei osaa ilman ohjeita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe