+257 - alkuisia puheluita Burundista

Anonyymi

Tänään tullut parin tunnin kuluessa jo kaksi soittoa Burundista eri numeroista. Niissä on tuon maanumeron jälkeen seuraavaksi 753 ja muuttuva numero.

Huijari soittaa ja antaa puhelimen soida kerran. Sitten katkaisee. Tarkoituksena saada joku soittamaan takaisin.

68

5508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä asiaa oli?

• Anonyymi

En tiedä. Voit itse soittaa niille ja kysyä, numerot olivat 257 75 35 21 55 ja 257 75 33 26 86. Varmaankin jotakin paikallisia palvelunumeroita joihin soittamisesta veloitetaan 100 euroa per minuutti plus 100 euroa per puhelu.

• Anonyymi

Noihin numerihin kannattaa kyllä soittaa saman tien vastaan, ja kysyä että mitä asiaa soitto koski.

Siellä voi olla joku Burundin Valtion arpajaisvoitto osunut juuri sinun GSM-numerollesi, ja sitä ne yrittää sinulle nyt tiedottaa.

• Anonyymi

Ei kannata soittaa. On ihan varmasti huijari. Minulle soitti kerran briteistä henkilö ja puhui murtaen englantia. Katkaisin puhelun.

• Anonyymi

Huijari? Kuulostaa jotenkin kovin epätodennäköiseltä. Pidän todennäköisempänä, että nyt on osunu lotossa päävoitto kohdalleen. Tuurin satumaisuutta kuvaa parhaiten se, että et edes osallistunut siihen lottoon, mutta voitit silti

• Anonyymi

Katkaisin puhelun? Miksi se saattoi olla prinssi Harry joka tarvitsee muuttoapua.

• Anonyymi

"nonyymi
        2020-04-15 17:58:28
        Ei kannata soittaa. On ihan varmasti huijari. Minulle soitti kerran briteistä ....."

------------------
        Mulla on fonecta mikä maksaa alle 5€ kuussa.
        Sillä voi valita maan mikä saa soittaa tai estää vaikka kaikki.

• Anonyymi

Suomi-tolloja on helppoa kusettaa.

• Anonyymi

No senhän nyt näkee jo hallituksesta....

• Anonyymi

Tuommoinen numero soitti puoli tuntia sitten, en vastannut.

• Anonyymi

Mulle soitti kans yksi huijari yritti myydä aikakausilehteä en tilannut

• Anonyymi
    • Anonyymi

Sieltä kuuluu: Anna raha, lapsi o sairas,tarvi raha, hae kela seinä mina tarvi,ana.

• Anonyymi

Minulle tuli numerosta 25775335991, onneksi en edes kuullut soittoääntä. Pahuksen huijarit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle tuli numerosta 25775335991, onneksi en edes kuullut soittoääntä. Pahuksen huijarit

Mulle tuli samasta numetosta mutta viimeinen numero oli 7

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se 7 tarkoittaa seitsemän oikein lotossa, minä voittanut jo useasti. Voitan niin useasti että ei tarvitse edes lunastaa niitä voittoja, tietenkin pientä korvausta vastaan.

• Anonyymi

Joo taas soi ei perha kerinnyt vastaan. Varmaan meni nyt hyvä hengitys suoja kauppa ohi. Samalla ois voinut auttaa näitä ja sudanin kansaa lahjoituksella

• Anonyymi

Sieltähän soitti joku prinsessa ja kyseli hyviä neuvoja miten niistä sirkoista tehdään bisnestä. Minä annoin hyviä neuvoja miten saadaan kehitysapu tukirahat tilille ja homma käyntiin. Pitää tässä reppu pakata ja lähteä prinsessaa tapaamaan kun rajoitukset päättyy

• Anonyymi

Olen tosissani sain juuri tänään burundista puhelun joka kesti 3 sekuntia

• Anonyymi

Voit saada mukavan vaimon sieltä.... tai sitten et.

• Anonyymi

Olisko sille puolelle valtakuntaa käyttöä?

• Anonyymi

Sano sille soittajalle, että puhu vittu suomea, kun kerran suomessa ollaan.

• Anonyymi

niiden pitää soittaa hallitukseen jonkun pituinen selonten tekele.

• Anonyymi

Burundista. Ihanaa. Minä ainakin soitan takaisin. Ahhh huojuvat palmut ja miehen kokoinen mies ..ahhh
      Eronut Äiti Riihimäeltä.

• Anonyymi

Toivottavasti ei soita tyttö viisikolle se on nimittäin sitten miljoonien paukku veronmaksajille.

• Anonyymi

Tänään tullut jo kaksi puhelua Burundista eri numeroista. Soivat noin sekunnin verran joten ei kerkiä vastaamaan vaikka haluaisi. Tosin en edes halua vastata moisiin.

• Anonyymi

Jospa ne soittajat on niitä suomi 100v juhlan kunniaksi kouluettuja afrikkalaisia koodareita ovat nyt oppineet tänne soittelemaan sitten.

• Anonyymi

Mulle tulee Kyprokselta ja Tunisiasta turhan usein puheluita, just tunti sitten viimesin.
      Vastasin ekaan kun edes älynnyt kattoa mistä maasta se tulee. Joku robotti siellä selitti jotain omiaa, mutta mitään en kyllä ymmärtänyt. Ei ainakaa laskua tullut vastaamisesta, joten veikkaan että sillä yritetään saada soittamaan takaisin kalliiseen palvelu numeroon.
      Blockannu jo ainakin 30 eri numeroa, mutta aina vain tulee uudesta. Liekkö noille mitää voi tehä?

• Anonyymi

mustalle listalle sitä mukaa kun tulee

• Anonyymi

Kohta on puhelinnumero yhtä saastunut kuin sähköpostiosoite

• Anonyymi

Aina varoitetaan, että tuollaisiin puheluihin ei saa vastata käyttämällä sanaa "kyllä". Esim. oletko eläkkeellä? Vastauksen jälkeen alkaa tulla viestiä. laskua ja ties mitä, koska on annettu myöntävä vastaus.
        Puhelut saattavat jatkua pitempäänkin, jos on kerrankin erehtynyt vastaamaan. Rekisteröivät numeron ja yrittävät sitten jatkaa. Saavatkohan ne jonkun boonuksen niistä puheluista, vaikka ei vastattaisikaan?
        Yhdestä kerrasta minäkin opin, onneksi ei jatkuvaa puhelinterroria seurannut, mutta muutama yritys kuitenkin. Nyt kyllä osaan katsoa suuntanumeron, ennen kuin vastaan tuntemattomaan puheluun.

• Anonyymi

Kosovossa tulee puheluita myös, minä kyllä tunnen kosovolaisia mutta ne ilmoittaa jos soittavat ensin tekstiviestillä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mustalle listalle sitä mukaa kun tulee

Kyllä,tälle tullut puolasta,itävallasta,amerikasta..mustalle listalle.Jos on sateliittipuhelu miettikää mitä maksaa minuuttikin..kallista.Miks tos puhelus luki muute mistä puh.tuli??

• Anonyymi

Ne yrittää saada Vihreiden kansanedustajia kiinni kysyvät kuulemma koska lennot alkaa Suomeen.

• Anonyymi

Mulle soitti justiinsa.
      Soittaja kehoitti tulemaan jo mökilleni Uudenmaan ulkopuolelle Burundiin.
      Vastasin. Hallitus ei suosittele sitä. Sieltä sanottiin. Älä siintä välitä, ala tulee.
      Minähän lähden.

• Anonyymi

Etsikää netistä tuon ko maan poliisilaitos,koittakaa etsiä email osoite rikosilmoituksille ja laittakaa numero sinne ja väittäkää häirintäsoitoksi. Kirjoittakaa englanniksi ja kohteliaasti ,niin alkavat tutkia ,ottavat siellä yhteyttä lähimpään poliisilaitokseen ,minkä paikannus antaa ko numerolle ja huijaria lähdetään pidättämään .
      Niillä on samat jäljitysohjelmat viranomaisilla kuin täälläkin, ja huijari saa rangaistuksensa huijausyrityksestään. Voi olla siellä ankarakin rangaistus.

Joskus minäkin sain oliko se nyt Nigeriasta,Ghanasta tai Norsunluurannikolta,en muista nyt enää mutta sain vastauksen ko maan poliisilaitokselta että alkavat tutkia asiaa ja ilmoittivat jonkun ajan kuluttua että kaveri /kaverit on pidätetty ja viedään oikeuteen ja saavat rangaistuksensa rikoksistaan,joita voi olla jo paljonkin ja ympäri maapalloa.
      Jos useasti soittaa samoista numeroista ,eivät ole enää vahinkosoittoja.
      Yleensä soitot loppuu siihen paikkaan siitä maasta.

• Täytyy yrittää keretä vastaamaan, niin soittajalle tulee puhelumaksu. Takaisin ei kannata soittaa.

• Anonyymi

Heti soitonesto puhelinnumerosta. Onneksi puhelimestani ei voi soittaa ulkomaiile eikä palvelunumeroihin.

• Anonyymi

Vaikuttaavat satelliittien kautta tulevalta soitolta.Soittaminen useampi kymppi .Ei kannata soittaa☺☺☺☺☺☺☺

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikuttaavat satelliittien kautta tulevalta soitolta.Soittaminen useampi kymppi .Ei kannata soittaa☺☺☺☺☺☺☺

Joo, ongelmana oli kerran, että painoi vahingossa soittonappulaa ulkona, kun oli aurinkolasit. Ei siitä mitään maksua tullut.

• Anonyymi

Ei ne kauan viitsi soitella kun ei koskaan vastaa niille ja antaa vaan kännyn piristä.

• Anonyymi

Tänään tullut kaksi puhelua Kreikasta, enpä vastannut, enkä vastaa tulevaisuudessakaan.

• Anonyymi

Hön sinne meni suomen tienestit nyt olisivat maksaneet meille velkansa mutta sine jäi rahat.

• Anonyymi

Huijaus on ollut käynnissä jo ainakin vuodesta 2016. Googleen hakusanaksi

burundi scam call

Tarkoituksena on että joku erehtyy soittamaan takaisin ja sitten tuolta takaisinsoittajalta velotetaan hillittömiä puhelinlaskuja. Aiemmin kohteena olivat mm. Etelä-Afrikka, sitten siirryttiin USA ja Australia ja nyt myös Eurooppaan.

• Anonyymi

Soita takaisin ,siellä on Burgundilainen Prinssi joka kaipaa apuani.Antaisi mulle 10 miljoonaa jos annan sille mun pankkitiedot ja henkilökohtaiset tunnukset, muuten ei voi tehdä tilisiirtoa... No tottakai autan miestä hädässä.. Lähdenkin heti tästä pankkiin josko rahat jo näkyisi tilillä..

• Anonyymi

Viikko sitten tuli ohjelma Ruottissa, afrikaanot fixas vanhoihin Nokialaisiin silleen
      että kun mies soittaa niin puhelin muutti miehen äänen nuoren naisen ääneksi.
      Idiooteiksi mainitsivat erityisesti engelsmannit ja erityisesti Peter nimiset pokat.
      Sitten niillä oli joku härmäläinen kiikarissa,mutta oli kuulemma pihin sorttinen
      eikä hillopurkki oikein auennut kunnolla.
      Niitä istu nahkasohvilla 10-15 ja bisnes tuntui pyörivän koko ajan.
      Neuvo ainoa olis: Luuri lyödä korvaan vaan.

• Anonyymi

Kyllä niihin minun mielestä kannattaa vastata. Itsekin en kerennyt vastata, mutta soitin takaisin ja voitin 1 milj dollaria arpajaisista joihin en ollut edes osallistunut.
      Ilmoitin vain pankkitilinnumeron ja rahat oli 2 päivän päästä tilillä.
      Terveiset täälltä etelän lämmöstä

• Anonyymi

Mulle kävi samoin, mutta piti maksaa välittäjälle 2750 euroa arpajaisvoiton toimittamisesta. En ole vieläkään saanut voittoa tililleni. Ilmeisesti välittäjälle on sattunut jotain, kun ei vastaa sähköposteihin. Jos ei kohta kuulu niin otan asianajajan selvittämään miten saan rahat, jos välittäjä on vaikka kuollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle kävi samoin, mutta piti maksaa välittäjälle 2750 euroa arpajaisvoiton toimittamisesta. En ole vieläkään saanut voittoa tililleni. Ilmeisesti välittäjälle on sattunut jotain, kun ei vastaa sähköposteihin. Jos ei kohta kuulu niin otan asianajajan selvittämään miten saan rahat, jos välittäjä on vaikka kuollut.

Kyllä ne ne rahat sieltä vielä tulee. Tapahtui vain pieni väärinkäsitys, lähetin vahingossa rahat omalle tilille toiseen pankkiin

• Anonyymi

Minulle tuli tänään perjantaina 17.4.2020 soitto Burundista klo 13.06, en vastannut, puhelin soi 3 sekuntia.

Numerosta 257 753 420 25

• Anonyymi

Minulle tuli myös viime viikolla Burundista, Etiopiasta ja Ghanasta soitonyritykdiä. Kaikki sanana päivänä.
      Yhteen en ehtinyt vastata ja kahden muun yrityksen aikana puhuin omia puheluitani.

Mikä ihmeen kampanja niillä on menossa.
      Ärsyttäviä.

• Näitä kertahälyjä tulee tasan niin kauan, kuin joku ääliö soittaa takaisin vastaamatta jääneeseen puheluun.

Ei tämä sen vaikeampaa ole. ; )

• Anonyymi

Ahaa. Onkin oikein laajamittainen kampanja.

Pari soittoa tuli minullekin. Olivat hämyjä, vain yksi tuuttaus, tarkoitus nimenomaan saada soittamaan takaisin.

Eipä tullut mieleen tehdä niin.

• Anonyymi

Nämä pirut on saatava jo kuriin!!!! Mitä jos ne lapsille soittelevat ja lapsi soittaa sitten takaisin???? Nämä perkelleet on saatava kiini- rahastavat puolustuskyvöttömiltä
      ....operaattorit voi ihan hyvin sulkea näiden puhelimet ikuisesti.

• Anonyymi

Tarjoaisikohan ne soittajat edullisia FFP3 hengityssuojia?

• Anonyymi

En vastaa tuntemattomiin numeroihin enkä soita takaisin vaikka olisivat Keravalta.

• Anonyymi

257 781 349 31 soitti ma 12.04.2021 17:24 hälytti kerran, 257... on Burundi

• Anonyymi

Sehän voi olla tuo mama afrikka siellä hädissään . soittelee kidnaputtuna

• Anonyymi

Burundilainen muunnos. Selviää PCR testillä.
      Rokote tulossa, jaetaan ensin sitran äly..minimalisteille.

• Anonyymi

Joku soitti viime viikolla Keniasta. Laitoin aina eston numerolle, niin pian soitto tuli jostain muusta kenialaisesta numerosta.

• Anonyymi

Tänään 22 1.23 tuli myös tällainen soitto n 12:20 aikaan 😨

• Anonyymi

Hetki sitten tuli kaksi WhatsApp-puhelua numerosta +257 61 84 83 84, alla nimi Carol ja kuvassa vaalea nainen pitelemässä puhelinta, antoi soida todella pitkään. En vastannut koska ilmiselvä mikä-lie-huijaus tai yritys saada soittamaan takaisin, no enpä aio.

• Anonyymi

Tämä on merkillistä. Eikö olekin?

• Anonyymi

Solin mää. Piti vaa kysyy et onks tyyny hyvi.

• Anonyymi

Aika toope burndin prissi siellä soittelee ihastuneena ja hän ei vastaa.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      1436
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1405
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      311
      1184
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1097
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      33
      925
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      904
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      878
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      845
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      817
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe