moi ketkä lanseerasivat termin saippualaatikko muotoilu ja milloin
mistä autoista käytettiin termiä saippualaatikko muotoilu
8
196
Vastaukset
- Anonyymi
Itse muistan eka oli NSU Prinz
- Anonyymi
Kaikki sedanit joista oli hyvä näkyvyys kaikkiin suuntiin.
Fiat128, 124,132 FORD cortina, , Opel kadett, Datsun bluebird ja LADA muutamina esimerkkeinä - Anonyymi
simca 1000 oli ehkä se alkuperäinen saippualaatikko, puhdaslinjaisin
simca tonni, korjaamoiden onni- Anonyymi
Kas tuo automalli Simca 1000 tuli ensimmäisenä mieleeni. Siitä tuota saippualaatikko nimeä ainakin käytettiin.
Olin koulussa ensimmäisellä luokalla syksyllä 1963. Koin elämänii ensimmäisen järkytyksen, kun tuollainen Simca Tonni ajoi ihan kouluni lähellä kolarin kuorma-auton kanssa. Nelihenkisestä perheestä kuoli kolme muistaakseni.
Muistan sen mustan ja painostavan tunteen kolaripaikalla.
Kennedy ammuttiin Dallasissa samoihin aikoihin, mutta se ei tuntunut miltään kolariin verrattuna.
Toinen saippualaatikko oli Renault 8. - Anonyymi
Älkää alentuko sille tasolle, että toistelette vanhoja pilkkanimityksiä. Varsinkaan, kun nimittelyn alkuperäinen lähde on unohtunut ja juttu lähtenyt elämään omaa elämäänsä. Hyvä esimerkki on volvon nimittely traktoriksi. Toimittaja totesi 1940-luvulla (SIC!) volvon maavaran olevan samaa luokkaa traktorin kanssa, ihan heittona ja myönteisessä mielessä, tiethän olivat silloin hyvin huonoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkää alentuko sille tasolle, että toistelette vanhoja pilkkanimityksiä. Varsinkaan, kun nimittelyn alkuperäinen lähde on unohtunut ja juttu lähtenyt elämään omaa elämäänsä. Hyvä esimerkki on volvon nimittely traktoriksi. Toimittaja totesi 1940-luvulla (SIC!) volvon maavaran olevan samaa luokkaa traktorin kanssa, ihan heittona ja myönteisessä mielessä, tiethän olivat silloin hyvin huonoja.
Mielenkiintoista. Luulin, että Volvon nimittely traktoriksi liittyi jotenkin Ruotsissa aikoinaan käytössä olleisiin ns. EPA traktoreihin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/EPA-traktori
- Anonyymi
Toyotalla oli aioinaan se ns. kylpyamme malli. Saippualaatikosta vielä hirveempi tekele. Kuvaa en nyt tähään hätää löytänyt, joku kuitenkin muistanee. mallin.
- Anonyymi
Kyllä se oli naapurin Jorma joka tuon lanseerasi vuonna 1966, olikohan se ihan toukokuuta, ihan varma en ole päivästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561191- 521095
- 1131092
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60892