Alfan mallisarjoissa eroja?

Tdii

147, 156 ja 166 ovat erikokoisia, mutta onko mallisarjoissa muitakin eroja kuin se, mikä näkyy? Onko mallisarjojen tekniikan tasossa, varustelussa, materiaalien laadussa, alustarakenteissa jne. minkälaisia eroja.

Asia rupesi kiinnostamaan, kun olen harkinnut pienehköä sporttista dieseliä ja semmoisia olisi nyt Alfankin mallistossa. 147 riittäisi kooltaan, mutta onko 156:ssa muita etuja kuin vähän paremmat tilat? 147 luulisi liikkuvan samalla koneella liukkaammin. ja on se halvempikin. 147 on kai uudempi malli, mutta 156 on faceliftattu, eikö?

Onko kellään jo kokemusta noista dieseleistä?

Onko muissa italialaisissa käytetty samaa konetta? Stilon dieseliä on ainakin kehuttu.

4

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -AR156-

      147 ja 156 ovat rakennettu samalle alustalle, mutta 166 on, tulevan 159:n premium alustalle.

      Huhujen mukaan Alla Pollo on Agnellin sukua - avioton äpärä?

      • Jokke

        mutta 166 on, tulevan 159:n premium alustalle.

        166 ei ole 159n alustalla


      • ((oo\\
        Jokke kirjoitti:

        mutta 166 on, tulevan 159:n premium alustalle.

        166 ei ole 159n alustalla

        minä sotkin asioita.


    • Tomppa

      147 0n periaatteessa tuoreempi malli kuin 156, mutta mitään tuoreempaa tekniikkaa siinä ei ole. Kaksilitrainen moottori on jopa vanhempaa sarjaa (TS) kuin 156:n JTS. Alusta ja voimansiirtoratkaisut ovat samanlaiset 147 ja 156:ssa. 166:ssa on kalliimpi multilink-systeemi. Pienempien mallien kiusana on kulumiselle alttiit tukivarsiviritykset. Niillä on kyllä saatu aikaan ainakin yhtä hyvä ajettavuus kuin isoveljessä, mutta ei yhtä hyvää kestoa. 166 on muutenkin laadukkaammin ja viimeistellymmin (kalliimmin) tehty. Hiljaisempi ja tyyriimpi materiaaleiltaan.Vaikka ei 156 kaan tarvitse häveta laadussa. Sekin on hiljainen ja sivistynyt auto, mutta saumat ei ole niin suorassa kuin 166:ssa (tai vaikka Audi A4:ssä).

      Neliö lisää peltiä ei paljoa maksa. Jostain se hintaero pitää tehdä. 147 on sitten hiukan huokeampi kuin 156. Voin omasta 147:sta sanoa, että istuin on hepposempi ja jotkut vivut ja käyttökytkimet tuntuu hontelommilta kuin 156:ssa. Ja 156 on hiljaisempi. Oviverhoilut on kulumiselle alttiit jne. Ostin omani 30 000 ajettuna ja se oli joiltain osin yllättävän kuluneen tai sanotaan nuhjaantuneen tuntuinen verrattuna moniin ajamiini 156:siin (kiveniskemiä, veltto istuin, kulumia verhoilussa, meikipeilin suojaläppä rikki jne.). Ja tämä oli kahdesta kokeilemastani 147:sta se siistimpi. Auto on kuitenkin pelannut hyvin ja ollut ilo ajaa.

      Suhteessa 156:n hinnanero ei ole iso. Kun autoihin tulee ikää lisää, se ei myöskään pienene eli 156 on halutumpi, mutta niinhän se on utenakin. 147 ei ole ahdas neljälle ja tavaroille eikä 156 ole tilava viidelle, mutta on se tilavampi kuin 147. Uutena ostaisin 156 1,8:n ennemmin kuin 147 2,0:n. Vaikka minulle (lompakolle) käytetty 147 1,6 oli kaikkein sopivin.

      Sama tilanne se on, jos vertaat Focusta ja Mondeota. Vaikka ottais saman moottorin ja saman varustelun, niin Mondeo on hiljaisempi ja tuntuu isommalta ja laadukkaammalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe