Alkoholin käyttö

Anonyymi

Voiko hammaslääkäri käskeä lopettamaan alkoholin käytön?

13

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta kai voi. Se on hänen mielipiteensä asiasta, mutta onkin toinen juttu, ettei se ole lakiin perustuva käsky.

• Anonyymi

Jos lääkäri käskee, onko se lakiin perustuva käsky?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos lääkäri käskee, onko se lakiin perustuva käsky?

Juurihan tuo sanottiin, ettei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurihan tuo sanottiin, ettei ole.

Tarkoitin terveyskeskuslääkäriä.

• Anonyymi

Kyllä voi, jos porattava on aina yleensä siinä kunnossa, ettei sitomatta pysy hammaslääkärin tuolissa, toimenpiteitten aikana.

• Anonyymi

Aikoinaan minulla todettiin 2-tyypin diapetes. Sain tietenkin laihdutusohjeet ja pillerit. Lääkäri kysyi minulta, että juotko kaljaa. Vastasin myöntävästi.

Lääkäri totesi siihen: Nyt on ****** semmoinen homma, että vaihdat sen kaljan kirkkaaseen viinaan ja lantrinkina sitten light limsaa.

Pakkohan se oli sitten viinaa juoda. c",)

• Anonyymi

Oliko toi mielestäsi hyvinkin vitsikästä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko toi mielestäsi hyvinkin vitsikästä?

Ei se ollut vitsi. Kyllä työpaikkalääkärini oikeasti sanoi niin. Älä sinä vingu siellä ja luule tietäväsi kaikesta kaiken. Kasva aikuiseksi.

• Anonyymi

Olen kuullut joiltain ihmisiltä että lääkäri on suositellut vaihtamaan oluen viinaan.
      Aika yleistä etenkin diabeetikoilla.
      Eihän se tietenkään tarkoita että on ruvettava kaksin käsin viinaa vetämään.

Monet lääkärit, mukaan lukien hammaslääkäritkin, toki suosittelevat alkoholin käytön lopettamista tai vähentämistä mutta ei se ole mikään laki.
      Ihminen voi tehdä niinkuin itse haluaa.
      Jos terveydentilan takia suositellaan lopettamaan niin on oma asia itse kullakin välittääkö terveydestään vai ei.

• Anonyymi

Ihan itse olet vastuussa omasta terveydestä ja siihen vaikuttavista asioista: viinasta tupakasta, huumeista, laskeistä jne...Lääkäri ja kuka tahansa voi neuvoa ja opastaa, mutta oma on asiasi välitätkö neuvoista.. On tosin ristiriitaista, että tullaan sitten vinkumaan yhteiskuntaa apuun kun maksa poksahtaa, sokerit on tapissa ja ruiskut paskasia. Mutta näin se on meillä järjestetty.

• Anonyymi

Se minkä takia hammaslääkäri haluaa sinun lopettavan alkoholin käytön on maksan toimimattomuuden todennus siinä että se ei enää voi tuottaa hyytmistä vereen..
      Jos sinulta poistetaan hammas on vaara että vuodat kuiviin.
      Jotenka joo.
      Kyllä.

• Anonyymi

veri tulpat jne.

• Anonyymi

Eiköhän hammaslääkäri puhu alkoholista sen takia kun se ei ole hampaille hyväksi.
      Hammaslääkäri tuskin asiakkaan maksaa niinkään ajattele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7758
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1422
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1210
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe