Lähimmäisen tuomitseminen

Anonyymi

Otan esimerkin Jeesuksen puheista ja tuomioista. Kun Jeesus tuomitsi fariseukset helvettiin niin nykyään jopa ruohonleikkaaja tuomitsee sinut heti, jos sanot jonkun sielujen murhaajan tai maailmankuulun Jumalan pilkkaajan katumattomina joutuvan helvettiin tai olematta kuolleena sinulle mikään lähimmäinen? Jeesus sanoi opetuslapsillensa:tahdotteko tekin mennä pois? Jeesus sanoi: yksi teistä on perkele. Ainakin eräs urheiluhenkinen tuomitsee Jeesuksen kun ei rakasta opetuslapsia, kysyen tahdotteko tekin mennä pois ja nimitti herodesta ketuksi, Pietaria saatanaksi ja ehtoollisella nimitti erästä opetuslasta perkeleeksi ja sanoi menkää ja sanokaa sille ketulle.... Ruohonleikkajalle sanon että ei pidä kirjoittaa kuten houkka vaan pitää nurmikko lyhyenä että lähimmäiset kehuisi kirkon uskollista orjaa ja pääsisi kirkon ansioilla tapaamaan Darwinia.ps. Paavalikin tuomitsi lähimmäisensä sanomalla että kunpa he silpoisi itsensä. Minä en sano että kunpa ruohonleikkaaja silpoisi jalkansa.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitäisikö saatanoita (satanisteja) alkaa kohdella samoin miten he kohtelevat heikkoina pitämään ihmisiä?

      • Ei kyllä kokemusta ole mutta ei kait satanistit kuvittele olevansa Saatanoita koska silloinhan he ottaisivat jumalallisen aseman, vähän sama kuin minä väittäisin olevani Jeesus.

        Aloitukseen liittyen näitä hiukan sekavia aloituksia on nähty useampia ja jos niistä jotain yrittää laskea yhteen niin on se, että aloittaja selittää miksi hänellä olisi tuomiovalta ja, että koska Jeesuksellakin oli.

        No se ei vaan nyt käy. Tuomiovaltahan on vain Jumalalla. Toki voit vaikka elämäsi paheksua jotakin asiaa tai ihmistä mutta tuomiovaltaa et saa vaikka kävisit sadasti kaikenmaailman kasteilla.

        Valitan noin se vaan on.

        Eli ei kannata elää maallista elämäänsä sillä silmälläpitäen, että pääset sitten ilkkumaan niille helvetissä kärvistelijöille.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Ei kyllä kokemusta ole mutta ei kait satanistit kuvittele olevansa Saatanoita koska silloinhan he ottaisivat jumalallisen aseman, vähän sama kuin minä väittäisin olevani Jeesus.

        Aloitukseen liittyen näitä hiukan sekavia aloituksia on nähty useampia ja jos niistä jotain yrittää laskea yhteen niin on se, että aloittaja selittää miksi hänellä olisi tuomiovalta ja, että koska Jeesuksellakin oli.

        No se ei vaan nyt käy. Tuomiovaltahan on vain Jumalalla. Toki voit vaikka elämäsi paheksua jotakin asiaa tai ihmistä mutta tuomiovaltaa et saa vaikka kävisit sadasti kaikenmaailman kasteilla.

        Valitan noin se vaan on.

        Eli ei kannata elää maallista elämäänsä sillä silmälläpitäen, että pääset sitten ilkkumaan niille helvetissä kärvistelijöille.

        Rakasta lähimmäistä. Ja koska saatanat pitävät pahasta, niin he tulisivat onnellisiksi kun he saisivat muilta pahaa kohtelua. Se ei olisi pahantekemistä, jos he itse toivovat sitä?


      • Miten he mielestäsi sitten kohtelevat heikkoja ihmisiä?

        Olen saanut kyllä kuvan, että siellä tavallaan pidetään ihmistä muiden eläinten kaltaisina ja siihen, että vahvojen kuuluu ottaa valta heikoilta.
        Samoin ettei ketään rakasteta, ellei hänestä muuten pidetä.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Ei kyllä kokemusta ole mutta ei kait satanistit kuvittele olevansa Saatanoita koska silloinhan he ottaisivat jumalallisen aseman, vähän sama kuin minä väittäisin olevani Jeesus.

        Aloitukseen liittyen näitä hiukan sekavia aloituksia on nähty useampia ja jos niistä jotain yrittää laskea yhteen niin on se, että aloittaja selittää miksi hänellä olisi tuomiovalta ja, että koska Jeesuksellakin oli.

        No se ei vaan nyt käy. Tuomiovaltahan on vain Jumalalla. Toki voit vaikka elämäsi paheksua jotakin asiaa tai ihmistä mutta tuomiovaltaa et saa vaikka kävisit sadasti kaikenmaailman kasteilla.

        Valitan noin se vaan on.

        Eli ei kannata elää maallista elämäänsä sillä silmälläpitäen, että pääset sitten ilkkumaan niille helvetissä kärvistelijöille.

        Tälle tolkulle ei kannata selitellä mitään. Hän on niitä hyödyttömiä idiootteja jotka eivät ymmärrä Raamattua. Jos minä Jumalan sanalla tuomitsen silloinkin kun julistan lakia eritoten sen kaltaisille idiooteille kun tolkku niin eihän hän ymmärrä miten Raamattu Jeesuksen ja apostolien ja profeettojen suulla puhuu.


    • Anonyymi

      Vertailtaessa jotakin nykyajan asiaa, tekoa tai ihmistä johonkin Raamatunkohtaan, eikö silloin ole jo punnittu kyseinen kohde oman tulkinnan mukaisesti Raamatullisesti hyväksyttäviin tai ei hyväksyttäviin ja esimerkiksi kyseinen teko Raamatullisen tuomion alaiseksi?
      Vaikuttaa kuin Raamatunkohtia käytettäisiin toisten ihmisten tuomitsemiseen omiin tulkinnanvaraisiin havaintoihin perustuen.
      Palstalla vertailua vaikuttaisi esiintyvän pääsääntöisesti osoittamatta asioiden välistä aikakausiin sidonnaista Raamatullista yhteyttä selkeästi, mikä nähdäkseni vie uskottavuutta vertailulta ja etäännyttää ihmisiä Raamatun Kirjoituksista.

      • "...eikö silloin ole jo punnittu kyseinen kohde oman tulkinnan mukaisesti Raamatullisesti hyväksyttäviin ..."

        Tarkaan ottaen ei Raamattua tuolloin ollut olemassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      61
      4581
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      51
      3052
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      139
      2330
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1946
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      73
      1515
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1197
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1115
    8. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1082
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1078
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    Aihe