Käytetty dieselautoko huono sijoitus? Kattia kanssa! Saksassa hinnat nousussa ja kauppa käy!
Diesel jyrää
12
81
Vastaukset
- Anonyymi
Juuri saksassa rupesivat ihmettelemään kun ne hiukkas arvot ei laskekaan vaikka dieselit ovat pannassa.
Eli taas hölmöilyä isolla vaihteella.
Terveisin Tampereen mies 45v.- Anonyymi
Dieselautojen hiukkasmääräthän on viimeisen kymmenen vuoden aikana, hiukkasloukkujen tullessa pakolliseksi, on jo supistunut kovin vähiin autokannan uudistuessa. Dieselautot eivät enää ole hiukkaspäästöjen suurin ongelma, ei lähellekään. Bensa-autoihinkinhan hiukkasloukku tuli pakolliseksi vasta äskettäin.
Ylivoimaisesti suurin osa hiukkasista tulee aivan muualta kuin autoliikenteestä, puhumattakaan dieselautoista. Näille muille päästölähteille ei ole kyetty yhtä tehokkaita keinoja ottamaan käyttöön, joten eipä ne hiukkaset vähenekään niin nopeasti. - Anonyymi
Dieselautojen vähenemisen myötä taasen erityisesti kasvihuonekaasupäästöjen, eli hiilidioksidi ja hiilimonoksidi ( häkä), nousu on ollut merkittävää mm Saksassa.
Näin koska valtaosa siirtyi dieseleitä bensa-autoihin eli pahasti ojasta allikkoon kun ilmakehään vaikuttavia päästöjä ajatellaan.
- Anonyymi
Pidin aiemmin saksalaisia jotenkin tolkun ihmisinä, mutta enpähän pidä kyllä enää.
- Anonyymi
Miksi autoteollisuus suoltaa isoja bensa-autoja markkinoille, vaikka pitäisi tehdä sähkökäyttöisiä kulkuneuvoja? Mitä EU saa aikaan? Mitä tämä ilmastoahdistus on? Eikö pitäisi tuke sähkökäyttöisten lentokoneiden ja laivojen kehittämistä? Kuka tätä hallitsee?
- Anonyymi
Ajattelevat kokonaisvaltaisia päästöjä. Kyllähän ne sähköautotkin aiheuttaa päästöjä (valmistaessa paljonkin). Kun Saksassa on alettu sulkemaan ydinvoimalaitoksia ja naapurimaissa palavankiven voimalaitoksia, sähköpula uhkaa ja hinnat nousee. Euro 6 luokituksen mukainen dieselmoottori on melko puhdas päästöiltään, se ei ole enää mikään nokivasara ja vanhat dieselit myydään muihin maihin (mm. Suomeen). Dieselissä voi käyttää myös ekodieseliä, jolloin maaöljy säästyy.
- Anonyymi
Miksi ei enää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelevat kokonaisvaltaisia päästöjä. Kyllähän ne sähköautotkin aiheuttaa päästöjä (valmistaessa paljonkin). Kun Saksassa on alettu sulkemaan ydinvoimalaitoksia ja naapurimaissa palavankiven voimalaitoksia, sähköpula uhkaa ja hinnat nousee. Euro 6 luokituksen mukainen dieselmoottori on melko puhdas päästöiltään, se ei ole enää mikään nokivasara ja vanhat dieselit myydään muihin maihin (mm. Suomeen). Dieselissä voi käyttää myös ekodieseliä, jolloin maaöljy säästyy.
Tällä hetkellä suurin osa esim. dieselmersuista, joita tuodaan käytettynä maahan joko autoliikkeiden tai yksityisten toimesta, on juuri euro6 päästöillä.
2016 tai uudempia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä hetkellä suurin osa esim. dieselmersuista, joita tuodaan käytettynä maahan joko autoliikkeiden tai yksityisten toimesta, on juuri euro6 päästöillä.
2016 tai uudempia.Euro6 tuli voimaan syyskuussa 2014, jonka jälkeen valmistetut autojen pitää täyttää Euro6-kriteerit. Tämä koskee sekä diesel- että bensa-autoja.
- Anonyymi
Sinua ei kai koskaan ole tolkun ihmiseksi luultu.
- Anonyymi
"Käytetty dieselautoko huono sijoitus? Kattia kanssa!"
Joopa joo. Kattia menee nykydieseleissä kuin olutta viikonloppuna! 😁😅
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2464482Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232929Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412692Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?781669Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1091532- 511251
- 851174
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031054- 591003
- 45996