Joka syntiä tekee, se on perkeleestä,

Anonyymi

sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.

474. Joh. 9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: Me näemme; sentähden teidän syntinne pysyy".

475. Joh. 15:22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.

476. Joh. 15:24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.

479. Ap.t. 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

30

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Ja niin kuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
      he söivät,joivat, naivat ja menivät miehille, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni
      arkkiin; ja veden paisumus tuli. Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät,istuttivat ja rakensivat mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
      samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

• MISTÄ synneistä me siis nyt puhumme?

• Anonyymi

"söivät,joivat, naivat ja menivät miehille," Niin ymmärrän, että tuosta tulee mieleen;
        onko syntiä syödä, juoda ja mennä naimisiin, niin eipä tietenkään.
        Vaan kyse on mässäilystä, ylen juomisesta ja siitä miten naidaan, mutta kaiken tämän
        saa aikaan se, että ihmiset elävät erossa Jumalasta.
        Kaikki syntisyys nivoutuu siihen, että eletään erossa Jumalasta.
        Ei siis sekään ihmistä pyhemmäksi tee vaikka yrittäisi parannella elämäänsä.
        Ihminen on ja pysyy syntisenä, syntiin sidottuna niin kauan, kuin hän ei näe tarvettakaan kääntyä Jumalan puoleen; etsimään anomaan ja kolkuttamaan, niin, että saisi kohdata Jumalan armon Pojassa.

• Anonyymi kirjoitti:

"söivät,joivat, naivat ja menivät miehille," Niin ymmärrän, että tuosta tulee mieleen;
        Vaan kyse on mässäilystä, ylen juomisesta ja siitä miten naidaan, mutta kaiken tämän
        Ihminen on ja pysyy syntisenä, syntiin sidottuna niin kauan, kuin hän ei näe tarvettakaan kääntyä Jumalan puoleen; etsimään anomaan ja kolkuttamaan, niin, että saisi kohdata Jumalan armon Pojassa.

Antaisitko siis ihan käytännön ohjeita, jotta emme syntiin sortuisi?

• torre12
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitus tarkoittaa niitä, jotka ovat omasta mielestään synnittömiä. Sen takia heidän syntinsä pysyy.

Mitä tästä opimme? Että kaikki ovat syntisiä. ?

• Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

"Antaisitko siis ihan käytännön ohjeita, jotta emme syntiin sortuisi?"

"Kaikki syntisyys nivoutuu siihen, että eletään erossa Jumalasta.
        Ihminen on ja pysyy syntisenä, syntiin sidottuna niin kauan, kuin hän ei näe tarvettakaan kääntyä Jumalan puoleen; etsimään anomaan ja kolkuttamaan, niin, että saisi kohdata Jumalan armon Pojassa."

• Anonyymi

Puhutaan epäuskon synneistä joita löytyy myös nk. uskovaisten joukosta runsaasti.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Aloitus tarkoittaa niitä, jotka ovat omasta mielestään synnittömiä. Sen takia heidän syntinsä pysyy.

Mitä tästä opimme? Että kaikki ovat syntisiä. ?

Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".

9:40 Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"

9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: Me näemme; sentähden teidän syntinne pysyy".

Aloituksen sanoma tarkoittaa tämän päivän fariseuksia, jotka eivät koskaan ole tulleet näkemään sokeuttaan, vaan luulevat näkevänsä ja näin synti pysyy heissä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".

9:40 Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"

9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: Me näemme; sentähden teidän syntinne pysyy".

Aloituksen sanoma tarkoittaa tämän päivän fariseuksia, jotka eivät koskaan ole tulleet näkemään sokeuttaan, vaan luulevat näkevänsä ja näin synti pysyy heissä.

Niin. Niitä, jotka kuvittelevat etteivät tee syntiä: he näkevät.

Mitä muuta se Jeesuksen sanojen mukaan voisi tarkoittaa kuin pitää itseään synnitittömänä? Ja siitä synti pysyy. Puuttuu nöyryys.

Kyse on joka tapauksessa uskovista. He eniten sanovat näkevänsä. Ja että eivät tee syntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhutaan epäuskon synneistä joita löytyy myös nk. uskovaisten joukosta runsaasti.

Epäuskon synti, se juuri on se ,mikä pitää ihmisen erossa Jumalasta.
        Ja mitä tuo epäusko on, niin kyllä se on ihmisten oma usko. Jos Jumala ei saa ihmiselle uskoa antaa, niin silloin pysytään ties minkälaisissa uskoissa. Ja noissa ihmisten uskoissa kielletään itse Jumala ja noissa ihmisten uskoissa Jeesuksen tuomaa sanomaa ei noteerata muuta kuin siltä osin mikä ihmisen korvasyyhyyn sopii.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Niin. Niitä, jotka kuvittelevat etteivät tee syntiä: he näkevät.

Mitä muuta se Jeesuksen sanojen mukaan voisi tarkoittaa kuin pitää itseään synnitittömänä? Ja siitä synti pysyy. Puuttuu nöyryys.

Kyse on joka tapauksessa uskovista. He eniten sanovat näkevänsä. Ja että eivät tee syntiä.

"Niin. Niitä, jotka kuvittelevat etteivät tee syntiä: he näkevät. "
        "Mitä muuta se Jeesuksen sanojen mukaan voisi tarkoittaa kuin pitää itseään synnitittömänä? Ja siitä synti pysyy. "
        Ei niinkään synnittöminä, vaan tällaiset ihmiset joista Jeesus puhuu, ovat ihmisiä, jotka
        ovat löytäneet tiedon, totuuden valheen kautta. Nämä ihmiset luulivat, luulevat olevansa oikeassa, olihan heillä Mooses, eivät siis piitanneet Jeesuksesta, ja tänään tukeudutaan Paavaliin, ja näin ei välitetä siitä mitä Jeesus sanoo.
        Mitä nöyryyteen tulee se on silloin nöyristelyä, kun se lähtee valheellisuudesta.
        Näin, kun ihminen pysyy vankkumattomana, lujana valheellisessa uskossa, niin synti pysyy hänessä, ja vaikka luulee näkevänsä ei kuitenkaan näe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Baccus on yksi jumala ja voi olla mukana juomingeissa.

• Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Syntejä , niitähän on kuin kirppuja koiralla, mitä niistä lukua pitämään..

• Anonyymi

"Joka syntiä tekee, se on perkeleestä,
      sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
      Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä;eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

• Anonyymi

Intiassa Kali on kova tekeen syntiä -

• Anonyymi

✨ Olen varmaan harvinainen poikkeus, sillä juuri minun syntisyyteni tähden Jumala kuulee minua! ✨

Ei, en ole poikkeus, sillä juuri tätä uskoa me kaikki luterilaiset tunnustamme.

Aloittaja itse on Valkoinen Perkele = Se Itte valkeuden, eli hurskastelun vaatteissa. 😝 Prrr!

Ei Jeesus tullut vanhurskaita pelastamaan vaan syntisiä, sillä, oman sanansa mukaan, Jumala vanhurskauttaa nimenomaan jumalattomat!

Tämä ei kuitenkaan tarkoita vanhurskaan syntisen puolelta, että hän tietentahtoen jatkaisi tahdonalaista syntielämäänsä, vaan hengessään katuu, tahtoisi muuttua ja tehdä kaikinpuolisen parannuksen, samalla uskoen evankeliumin. Uudestisyntymän ja Pyhän Henkensä kautta Kristus alkaa nyt tehdä hänessä omaa työtään. Tämä on oikea parannus.

• Anonyymi

No kukas ne suomen kaikki viinat sitten juo jos kaikki luterilaiset tunnutstavat tuota oppiasi?

onko ne niitä valkoisia ..keleitä sitten jotka kallistaa kymmen litraa väkeviä päätä kohden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kukas ne suomen kaikki viinat sitten juo jos kaikki luterilaiset tunnutstavat tuota oppiasi?

onko ne niitä valkoisia ..keleitä sitten jotka kallistaa kymmen litraa väkeviä päätä kohden?

Suomen vankiloissa on eniten synnittömiä helluntailaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synnittömillä huiskii hyvin:
        https://youtu.be/_mj_SoFZVf0

🎶"Ja linnastapa kuuluu se komiampi laulu, se on helluntaipoikien laulu!"🎶

• Anonyymi

"Aloittaja itse on Valkoinen Perkele = Se Itte valkeuden, eli hurskastelun vaatteissa. 😝 Prrr!"

Kyllä toivoisin, että et noin kärkkäänä olisi sanomaa vastaan, joka on raamatussa ihmisille ilmoitettu siis;"Joka syntiä tekee on perkeleestä,
        sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti." Miksi Jumala lähetti oman Poikansa :" Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot."

Tästä Jeesus sanoo:"Totisesti, totisesti minä sanon teille:jokainen , joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti; poika pysyy iäti. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."

Ps. missä sanotaan, että Lutherin kautta pelastutaan?
        Ei muualla kuin ihmisten omissa uskoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Aloittaja itse on Valkoinen Perkele = Se Itte valkeuden, eli hurskastelun vaatteissa. 😝 Prrr!"

Kyllä toivoisin, että et noin kärkkäänä olisi sanomaa vastaan, joka on raamatussa ihmisille ilmoitettu siis;"Joka syntiä tekee on perkeleestä,
        sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti." Miksi Jumala lähetti oman Poikansa :" Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot."

Tästä Jeesus sanoo:"Totisesti, totisesti minä sanon teille:jokainen , joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti; poika pysyy iäti. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."

Ps. missä sanotaan, että Lutherin kautta pelastutaan?
        Ei muualla kuin ihmisten omissa uskoissa.

"Ei Jeesus tullut vanhurskaita pelastamaan vaan syntisiä, sillä, oman sanansa mukaan, Jumala vanhurskauttaa nimenomaan jumalattomat!"
        No niin, miksi et ole tahtonut lähteä tielle jolla jumalaton syntinen pelastetaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai sielläkö he juovat ne suomen viinakset?

on aika outo vankila sellainen, oletko sisällä parasta aikaa?

• Anonyymi

<<✨ Olen varmaan harvinainen poikkeus,SILLÄ JUURI MINUN SYNTISYYDEN TÄHDEN JUMALA KUULEE MINUA! ✨

Uudestisyntymän ja Pyhän Henkensä kautta Kristus alkaa nyt tehdä hänessä omaa työtään. Tämä on oikea parannus.<<

Kirjoitat siinä mielessä oikein, että puhut Kristuksesta, etkä Jeesuksen opetuksista. Jeesus kun eläessään ei ollut Kristus, vaan tuo on hänen arvonimensä Paavalin mukaan kultuaan ristillä, josta Paavali sitten teki tuon kristuskulttiopin.

Jeesus kun eläessään ei opettanut uskontoa omasta kuolemastaan, eikä kerro tulleensa pelastamaan kuolemaa, vaan elämän.

Oppisi perustuu Jahve-Jumalaan, ei Jeesuksen puhumaan taivasten valtakunnan Isään. Jeesus vastusti Jahvea, joka myös selviää Raamatusta ja niinpä Jeesus surmattiin noituudesta ja Jumalan pilkasta - kuten Stefanoskin, joka opetti Jeesuksen opetuksia.

Luukkaan evankeliumi:

<<5:21 Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa?<<

• Anonyymi

Oppini perustuu Jeesuksen Itse pakanain apostoliksi asettaman Paavalin paavalilais-luterilaiseen oppiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oppini perustuu Jeesuksen Itse pakanain apostoliksi asettaman Paavalin paavalilais-luterilaiseen oppiin.

Kristus-paavalilainen Luther:

"Hän Kristus, Kuningas, on Voitonruhtinas,
        lyö joukot Helvetin, ne tallaa jalkoihin
        ja voiton meille saattaa."

Tiedän, että te helluntailaiset / j:todistajat, / "messiaaniset" ette siedä Jeesuksesta käytettävän Hänen arvonimeään. Jo aikoinaan Helsingin Saalemissa (en tiedä miten nykyään) erään varsin tunnetun helluntailaisjohtajan toimesta hyökättiin Kristus-Nimeä vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristus-paavalilainen Luther:

"Hän Kristus, Kuningas, on Voitonruhtinas,
        lyö joukot Helvetin, ne tallaa jalkoihin
        ja voiton meille saattaa."

Tiedän, että te helluntailaiset / j:todistajat, / "messiaaniset" ette siedä Jeesuksesta käytettävän Hänen arvonimeään. Jo aikoinaan Helsingin Saalemissa (en tiedä miten nykyään) erään varsin tunnetun helluntailaisjohtajan toimesta hyökättiin Kristus-Nimeä vastaan.

älä puhu pascaa enempää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

älä puhu pascaa enempää.

Joka tapauksessa kristuskultti on tehty Paavalin toimesta Jeesuksen kuolemasta, ja elää ihan hyvin omaa elämäänsä ilman yhtäkään Jeesuksen opetusta. Tai oikeastaan ne eivät edes liity siihen, kuten eräs uskovainen minulle sanoi - he eivät tee niillä yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka tapauksessa kristuskultti on tehty Paavalin toimesta Jeesuksen kuolemasta, ja elää ihan hyvin omaa elämäänsä ilman yhtäkään Jeesuksen opetusta. Tai oikeastaan ne eivät edes liity siihen, kuten eräs uskovainen minulle sanoi - he eivät tee niillä yhtään mitään.

Ja oikeastaan kristuskultissa onkin välttämätöntä tuollainen syntien anteeksisaaminen Paavalin mukaan, koska hän itse fariseuksena suuren juutalaisneuvoston jäsenenä tuomitsemassa Jeesuksen ristinkuolemaan noituudesta ja Jumalan pilkasta (Israelin kansan eksyttäminen) ja useiden alkukristittyjen surmien takana. Mm. Pyhän Stefanoksen, jonka kuolemavuosi menee ristiin vuoden kanssa, jona väitetään Paavalin itse ryhtyneen kristityksi (todellisuudessa Raamatun mukaan hän oli loppuun asti juutalainen ja Jeesuksen kuolema kristittynä - myös Raamatun mukaan - pelasti Paavalin mukaan vain juutalaiset ensin ja sitten kreikkalaiset, eikä hän puhuu mitään kristityistä).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä Jeesus sanoo fariseuksista ja fariseus Paavalista, joka oli myös tuomitsemassa hänet kuolemaan sekä alkukristittyjen murhien takana. Jeesus sanoo heille näin:

Joh.8:44 <<Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.<<

Ja näin vähän sinulle painaa vaa'assa, että mitä mieltä Jeesus itse on näistä fariseusten kertomuksista, kun fariseus kertoo Raamatun mukaan saaneensa valtakirjanitse Jeesukselta salamaniskun välityksellä, ja antaa ehtoollisen asetususanat ja kehotuksen syödä Jeesuksen ruumistaja juoda hänen vertaan?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä Jeesus sanoo fariseuksista ja fariseus Paavalista, joka oli myös tuomitsemassa hänet kuolemaan sekä alkukristittyjen murhien takana. Jeesus sanoo heille näin:

Joh.8:44 <<Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.<<

Ja näin vähän sinulle painaa vaa'assa, että mitä mieltä Jeesus itse on näistä fariseusten kertomuksista, kun fariseus kertoo Raamatun mukaan saaneensa valtakirjanitse Jeesukselta salamaniskun välityksellä, ja antaa ehtoollisen asetususanat ja kehotuksen syödä Jeesuksen ruumistaja juoda hänen vertaan?!

Niin, Jeesus sanoo, että fariseusten Isä-Jumala on Saatana, ja nyt tuo sama Jumala on sitten Paavalin syntiopin mukaan (selviää Paavalin galatalaiskirjeen kolmannesta luvusta, kun hän kiroaa Jeesuksen ristille) myös kristittyjen Jumala.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2356
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      121
      1964
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1519
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1469
    5. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1278
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    7. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1230
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1107
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1062
    Aihe