rahakätkö...

Löysin tänään nahkatakin vuoren sisältä kadonneiksi/käytetyiksi luulemani noin 90 euroa. Seteleitä ja kolikoita. Kävin kaupassa mutta ostin tarvikkeita vain 23 euron edestä. Nätti myyjätär hymyili pleksin takana ja muut karttoivat.. mua. tappoyskän uskalsin päästää vasta kotona ettei naapurit suutu tai muutkaan.

ja sitten kävin reilun puolentoista tunnin lenkillä. Ehkä 8-9 kilsaa. Jalkavamma alkoi taas reistaa kun en oo pitkään aikaan oikeastaa käppäilly niin paljon. ja viinaa alko tekee mieli kun löysin taskumattini keittiön kätköistä. Mutta ryystän tässä vain teetä ja alan katsoo kauhukellarii joko juutuubista tai omasta varastosta.

Mutta oli saakutti hieno päivä.. eikä oo vielä päättyny.

20

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm...Suomessa ei ole vuoria, josta rahakärköjä löytyisi! Taidatkin olla Himalajalla, kun siellä on se Shangri- La. Vuorten välissä sijaitseva laakso on ollut jo monta vuotta peräkkäin YK:n listoilla maailman onnellisin paikka. Siellä on runsaasti rahaa vuorten sisällä, mutta ihmiset eivät sitä tarvitse ja koska KELA jakelee sitä yltäkylläisesti, ihmiset säilövät sitä vuorten sisään.

      • Yhden kirjan mukaan Roope ankka kävi ankkoineen shangri-lassa. Joi "hermolääkettä" jossa oli korkki. Avasi sen niin että korkki lensi Shangri-lan asukkaan riisipellolle ja asukas löysi korkin ja näytti sitä toiselle asukkaalle. Yhtäkkiä kaikki halusivat korkkeja. Niinpä Roope ankka lopulta järjesti että lentokoneesta tiputetaan korkkeja shangri-lan laaksoon. Akun erehdyksen vuoksi niitä alettiin sitten tiputtaa liikaa laaksoon ja laakso täyttyi korkeista. Ankat joutuivat tuomiolle. En muista miten tarina tarkalleen päättyy mutta tietääkseni Roope ja Aku ovat vielä hengissä eivätkä päätyneet kiinalaiselle torille. Siinä tarina ahneudesta ja rahasta tai no pullonkorkeista.

        Nahkatakin kätköistä löytyneet 90e eivät tulleet tarpeeseen mutten niitä sinnekään voinut jättää. Meinaan nimittäin joku päivä ommella luolan suun kiinni. Omin käsin. Ilman konetta.


      • pervokki kirjoitti:

        Yhden kirjan mukaan Roope ankka kävi ankkoineen shangri-lassa. Joi "hermolääkettä" jossa oli korkki. Avasi sen niin että korkki lensi Shangri-lan asukkaan riisipellolle ja asukas löysi korkin ja näytti sitä toiselle asukkaalle. Yhtäkkiä kaikki halusivat korkkeja. Niinpä Roope ankka lopulta järjesti että lentokoneesta tiputetaan korkkeja shangri-lan laaksoon. Akun erehdyksen vuoksi niitä alettiin sitten tiputtaa liikaa laaksoon ja laakso täyttyi korkeista. Ankat joutuivat tuomiolle. En muista miten tarina tarkalleen päättyy mutta tietääkseni Roope ja Aku ovat vielä hengissä eivätkä päätyneet kiinalaiselle torille. Siinä tarina ahneudesta ja rahasta tai no pullonkorkeista.

        Nahkatakin kätköistä löytyneet 90e eivät tulleet tarpeeseen mutten niitä sinnekään voinut jättää. Meinaan nimittäin joku päivä ommella luolan suun kiinni. Omin käsin. Ilman konetta.

        Muistan tuon tarinan, nyt kun kerroit sen, omilta annkkavuosiltani. Sinne tiputettiin niin paljon niitä korkkeja, että ei voinut enää peltoja viljellä. Ulkomaalaiset kausityöntekijät jäivät ilman töitä ja ankoille oltiin vihasia.

        Mulla on teoria tuosta Shangri- Lasta. Kun pieni ihmispopulaatio elää vuosisatoja eristyksistä muista, niin sisäsiittoisuus on niin kovissa lukemissa, että ennenpitkää kaikista tulee tyhjännaurajia ja syntymähumalaisia eli onnellisia.

        Suomessakin on ihan oikeasti tälläinen onnellisten eristyksissä oleva paikka! Mikä? Mikä? Mikä? No tietenkin Ilomantsi ja tämän tiesi jo Juicekin:

        https://www.youtube.com/watch?v=_jiYgNZA3Rk


      • Anonyymi
        pervokki kirjoitti:

        Yhden kirjan mukaan Roope ankka kävi ankkoineen shangri-lassa. Joi "hermolääkettä" jossa oli korkki. Avasi sen niin että korkki lensi Shangri-lan asukkaan riisipellolle ja asukas löysi korkin ja näytti sitä toiselle asukkaalle. Yhtäkkiä kaikki halusivat korkkeja. Niinpä Roope ankka lopulta järjesti että lentokoneesta tiputetaan korkkeja shangri-lan laaksoon. Akun erehdyksen vuoksi niitä alettiin sitten tiputtaa liikaa laaksoon ja laakso täyttyi korkeista. Ankat joutuivat tuomiolle. En muista miten tarina tarkalleen päättyy mutta tietääkseni Roope ja Aku ovat vielä hengissä eivätkä päätyneet kiinalaiselle torille. Siinä tarina ahneudesta ja rahasta tai no pullonkorkeista.

        Nahkatakin kätköistä löytyneet 90e eivät tulleet tarpeeseen mutten niitä sinnekään voinut jättää. Meinaan nimittäin joku päivä ommella luolan suun kiinni. Omin käsin. Ilman konetta.

        Onhan sitä valuuttaa vuorenpeikonpankissakin,alpeilla. Hiukan kateelliset kertoivat toisten olleen sodassa, mutta vuorenpeikon väki hamstrasi piikeillä ja vasaroilla luolia kullalle, mirhamille ja kuiville setelipaaleille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sitä valuuttaa vuorenpeikonpankissakin,alpeilla. Hiukan kateelliset kertoivat toisten olleen sodassa, mutta vuorenpeikon väki hamstrasi piikeillä ja vasaroilla luolia kullalle, mirhamille ja kuiville setelipaaleille.

        Muistan tarinan! Roope Ankan serkku, Adolf Ankka oli valittu Ankallissosialistisen Puolueen johtajana, Ankkalinnan pormestariksi. Hän perusti useita hanhiteurastamoita lähiseuduille. Hanhia tuotiin junilla teurastamoihin satojen mailienkin päästä. Hanhista tehtiin untuvapeittoja ja -tyynyjä. Osa joutui pakkosyöttöleireille, joista valmistui kymmeniätuhansia herkullisia ja kalliita hanhenmaksapalleroita.

        Suurin osa tuotoista meni Adolf Ankan omiin taskuihin ja rahansa hän kätki Matterhorn- vuoren huipulle. Aku ja veljenpojat lähtivät sitten myöhemmin etsimään tätä kätköä. Olosuhteet oli vaikeat, sillä kun veljenpojat ottivat kaksi askelta vuorenrinnettä ylöspäin, niin liukuivat he askeleeen taakkepäin. Akulla sujui huonommin eli, kun hän otti askeleen ylöspäin, niin liukui kaksi alaspäin.

        En muista, kuinka tarina päättyi!


      • roskapostirobotti1 kirjoitti:

        Muistan tuon tarinan, nyt kun kerroit sen, omilta annkkavuosiltani. Sinne tiputettiin niin paljon niitä korkkeja, että ei voinut enää peltoja viljellä. Ulkomaalaiset kausityöntekijät jäivät ilman töitä ja ankoille oltiin vihasia.

        Mulla on teoria tuosta Shangri- Lasta. Kun pieni ihmispopulaatio elää vuosisatoja eristyksistä muista, niin sisäsiittoisuus on niin kovissa lukemissa, että ennenpitkää kaikista tulee tyhjännaurajia ja syntymähumalaisia eli onnellisia.

        Suomessakin on ihan oikeasti tälläinen onnellisten eristyksissä oleva paikka! Mikä? Mikä? Mikä? No tietenkin Ilomantsi ja tämän tiesi jo Juicekin:

        https://www.youtube.com/watch?v=_jiYgNZA3Rk

        Kumpa olisikin syntymähumalassa. Tosin oon onnellinen kun täällä penthousessa kalsongeilla palloilen kämpässäni, katson partsilta auringosta kimaltelevaa merta, ovi siis auki, lämmin, ja mä vaan aluskalsareillani täällä keittelen jauhissoppaa. Ai jai..ei kiire mihkään..

        Näkeekö kolilta Ilomantsiin? kahtena kesänä ois ollu tarkotus tehdä retkiä suomen saloille mut jääny lähilähiön baarin terassille..ja muutamaan landekäyntiin. Tänä kesänä..saapasta toisen eteen tai joku menopeli alle. Mitä maksaa halvin moposkootteri?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sitä valuuttaa vuorenpeikonpankissakin,alpeilla. Hiukan kateelliset kertoivat toisten olleen sodassa, mutta vuorenpeikon väki hamstrasi piikeillä ja vasaroilla luolia kullalle, mirhamille ja kuiville setelipaaleille.

        Kuuluisan Norjalaisen Shamaanin Griegin vuorenpeikkojen transsi. Kuvittelivat vuoren sisällä aarteita olevana mutta he olivatkin transsissa ja tanssivat.


      • pervokki kirjoitti:

        Kumpa olisikin syntymähumalassa. Tosin oon onnellinen kun täällä penthousessa kalsongeilla palloilen kämpässäni, katson partsilta auringosta kimaltelevaa merta, ovi siis auki, lämmin, ja mä vaan aluskalsareillani täällä keittelen jauhissoppaa. Ai jai..ei kiire mihkään..

        Näkeekö kolilta Ilomantsiin? kahtena kesänä ois ollu tarkotus tehdä retkiä suomen saloille mut jääny lähilähiön baarin terassille..ja muutamaan landekäyntiin. Tänä kesänä..saapasta toisen eteen tai joku menopeli alle. Mitä maksaa halvin moposkootteri?

        Älä lähde moposkootterilla matkaan. Nyt kun nuo tehohoidossa olevien tilastotkin ovat mukavasti tippuneet, niin ei niihin kaivata lisäystä, sillä muuten Oktoberfestkin joudutaan Suomessa järjestämään etänä, kuten Saksassa tänä vuonna tehdään!

        Sitten toinen arveluttava asia matkassasi olisi tautien levittäminen. Olen kuullut, että olet Uudenmaan pahin viruslinko, joten mennessäsi viet Koronan ja tullessasi tuot Ilomantsista Pogostan Taudin.

        Vuorenpeikkojen Tanssista tuli mieleen, että jos kaikki sinfoniaorkesterin konsertit olisivat tämänkaltaisia, kuin Tanskan , Hyvät, Pahat ja Rumat, niin ehkä harkitsisin ehkä joskus menemistä konserttiin, jos saisin liput ilmatteeks.
        https://www.youtube.com/watch?v=enuOArEfqGo


      • Anonyymi
        pervokki kirjoitti:

        Yhden kirjan mukaan Roope ankka kävi ankkoineen shangri-lassa. Joi "hermolääkettä" jossa oli korkki. Avasi sen niin että korkki lensi Shangri-lan asukkaan riisipellolle ja asukas löysi korkin ja näytti sitä toiselle asukkaalle. Yhtäkkiä kaikki halusivat korkkeja. Niinpä Roope ankka lopulta järjesti että lentokoneesta tiputetaan korkkeja shangri-lan laaksoon. Akun erehdyksen vuoksi niitä alettiin sitten tiputtaa liikaa laaksoon ja laakso täyttyi korkeista. Ankat joutuivat tuomiolle. En muista miten tarina tarkalleen päättyy mutta tietääkseni Roope ja Aku ovat vielä hengissä eivätkä päätyneet kiinalaiselle torille. Siinä tarina ahneudesta ja rahasta tai no pullonkorkeista.

        Nahkatakin kätköistä löytyneet 90e eivät tulleet tarpeeseen mutten niitä sinnekään voinut jättää. Meinaan nimittäin joku päivä ommella luolan suun kiinni. Omin käsin. Ilman konetta.

        Muistan tuon tarinan, Roope on oikeastaan mun nuoruuteni idoli. Rakastin silloin ja tänäänkin rahaa ...


      • Anonyymi
        roskapostirobotti1 kirjoitti:

        Muistan tarinan! Roope Ankan serkku, Adolf Ankka oli valittu Ankallissosialistisen Puolueen johtajana, Ankkalinnan pormestariksi. Hän perusti useita hanhiteurastamoita lähiseuduille. Hanhia tuotiin junilla teurastamoihin satojen mailienkin päästä. Hanhista tehtiin untuvapeittoja ja -tyynyjä. Osa joutui pakkosyöttöleireille, joista valmistui kymmeniätuhansia herkullisia ja kalliita hanhenmaksapalleroita.

        Suurin osa tuotoista meni Adolf Ankan omiin taskuihin ja rahansa hän kätki Matterhorn- vuoren huipulle. Aku ja veljenpojat lähtivät sitten myöhemmin etsimään tätä kätköä. Olosuhteet oli vaikeat, sillä kun veljenpojat ottivat kaksi askelta vuorenrinnettä ylöspäin, niin liukuivat he askeleeen taakkepäin. Akulla sujui huonommin eli, kun hän otti askeleen ylöspäin, niin liukui kaksi alaspäin.

        En muista, kuinka tarina päättyi!

        Paheksun tätä viestiä, peru se tai toivon sinulle syöpää ulkosynnyttimiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistan tuon tarinan, Roope on oikeastaan mun nuoruuteni idoli. Rakastin silloin ja tänäänkin rahaa ...

        Mä rakastan rahaa sen verran että saan mitä tarvitsen..ja se on loppujen lopuksisi aika vähän. Elämäntyöni..oon päättäny että teen ne. Ja rahaa ei atrtte eikä välttämättä kuuluisuuttakaan vaan että tekee ne.


      • roskapostirobotti1 kirjoitti:

        Älä lähde moposkootterilla matkaan. Nyt kun nuo tehohoidossa olevien tilastotkin ovat mukavasti tippuneet, niin ei niihin kaivata lisäystä, sillä muuten Oktoberfestkin joudutaan Suomessa järjestämään etänä, kuten Saksassa tänä vuonna tehdään!

        Sitten toinen arveluttava asia matkassasi olisi tautien levittäminen. Olen kuullut, että olet Uudenmaan pahin viruslinko, joten mennessäsi viet Koronan ja tullessasi tuot Ilomantsista Pogostan Taudin.

        Vuorenpeikkojen Tanssista tuli mieleen, että jos kaikki sinfoniaorkesterin konsertit olisivat tämänkaltaisia, kuin Tanskan , Hyvät, Pahat ja Rumat, niin ehkä harkitsisin ehkä joskus menemistä konserttiin, jos saisin liput ilmatteeks.
        https://www.youtube.com/watch?v=enuOArEfqGo

        Tänään yritin tilata hobby hallista moposkootteri OSAMAKSULLA..jostain syystä se ei käyny. No kai sitä voi käytetyn ostaa?


    • Anonyymi

      Onkohan HuuHaa-osastolla vielä selvännäkijä osasto. Olen kysellyt paikallisilta selvänäkijöiltä raha-jemmani sijaintia. niettä onko kotona vai vieraan matkassa? Ne on kirjekuoressa > 1980€.
      Olen pihimies, mutta hyvittäisin ruhtinssllisesti laivakorppukahveilla.
      >ss. Pielisen matruusi koljonen.

      • Mä oon harvoin menettänyt rahaa. Kännireissulla juomiin takseihin jonkin verran.


    • Anonyymi

      ou ou, muistan itse miltä tuntui kun siivosin keittiön pöytää ja roskiin joutavan paperikasan alta löysi 20€ rahaa. Huh? Se tuntui itse asiassa paremmalta kuin sadan euron voitto vaikka Kenossa. Just siksi kun sitä ei osannut mitenkään odottaa. Sen vain löysi edestään. Kenoa pelatessaan sentään edes toivoo vähän voittavansa.

      • Varmasti. ennen maksoin kolikoilla . kaverit vähän nauroivat mutta nykyään maksan seteleillä. Enköhän sen tässsä shaibassa oo ansainnu. No ei tiedä..toivon kaikkee hyvää hyville tyypeille.


    • Anonyymi

      Ankkalinna on pyhää maata, älkää puhuko siitä mitään pahaa. Kirous kaikille jotka morkkaavat Ankkalinnaa ja sen asukkaita.

      • Ankkalinna on vankkalinna niin kauan kuin roope elää. Roopehan on jo ikivanha ja mikki hiirikin taitaa täyttää sata. Roopen on pakko maksaa paljon veroja ja sen takia se pihi onkin vaikkei sitä paljasta.


    • Anonyymi

      ny löytyy kplikkpjemmoja kun pelipaikat on kiinni. yhestä taskusta löysin 11 kpl 50 c kolikoit. toisesta 16 ekuu.
      olisin voinu voittaa vaikka 40 ekuu

    • Anonyymi

      Aikoinaan löysin kauluspaidan taskusta tupakkiaskin, siellä puolenkymmentä röökiä.
      En polttanut niitä, heitin roskikseen. Olin vuosia aiemmin lopettanut pössyyttelyn.
      Hymyillen ne roskiin kannoin, vanhoja sauhuja muistellen.
      Tästäpä tuli mieleen: https://www.youtube.com/watch?v=YErHxd-gdY8

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2287
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      174
      1369
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1167
    4. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1078
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1067
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      89
      1053
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1005
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      937
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      910
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      63
      822
    Aihe