Eräs foorumi keskustelee nyt riittääkö että uskot pelkästään ristinkuoleman voittoon. Noin meille opetetaan. Yksin Jeesus....
Joku sanoo siihen että tarvitaan usko totuuteen Raamatun sanaan. Esim tietty seurakuntaoppi.
Moni uudestisyntynyt sanoo että uskoontullessa muuttui kaikki. Vapaissa suunnissa esim muuttui
Tupakka ja viina ja huumeet pois
Vapaa seksi pois
Mastubointi pois
Jotkut ehkäisy pois
Suhde homouteen kielteinen
Ei ole evoluutuota
Raamattu kirjaimellisesti totta
Maailma 6000v
Israelin asema korostunut
Miehet perhe päitä
Nainen apu ja miehen palvelija
Vieroksutaan akateemisuutta
Tuleeko muuta mieleen
Pelastaako yksin Jeesuksen ristinkuolema
29
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ilman lain noudattamista ei ole kukaan vanhurskas. Jeesus ei armahda niitä, jotka eivät tee parannusta laittomuudesta. Jeesuksen armo ei ole tarkoitettu lain rikkomista varten vaan parannuksen tekemistä varten.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.- Anonyymi
Höpö löpö juttuja, mutta jos sä uskot niihin, niin usko vaan. Ei se ole keltään pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö löpö juttuja, mutta jos sä uskot niihin, niin usko vaan. Ei se ole keltään pois.
Jeesuksen käskyt eivät ole höpö löpö juttuja vaan niiden noudattaminen on pelastuskysymys. Tuolla asenteella olet menossa kohti helvettiä.
- Anonyymi
Room2:27 luonnostaan ympärileikkaamaton helluntailainen, joka täyttää lain on tuomitseva sinut messiaaninen ja lainkirjaimesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room2:27 luonnostaan ympärileikkaamaton helluntailainen, joka täyttää lain on tuomitseva sinut messiaaninen ja lainkirjaimesi.
Väärensit Raamattua, minkä takia et voi pelastua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun tahallinen väärentäminen on vakavaa syntiä, mihin ei saa enää syntien sovitusta.
Heb 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun tahallinen väärentäminen on vakavaa syntiä, mihin ei saa enää syntien sovitusta.
Heb 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.Jospa sinä messiaaninen ymmärtäisit nyt mitä Raamatun paikka tarkoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa sinä messiaaninen ymmärtäisit nyt mitä Raamatun paikka tarkoittaa.
Jospa sinä ymmärtäisin, mitä Raamatussa lukee. Raamatun tahallinen väärentäminen on synti, mistä joutuu tuliseen järveen.
Ilm 22:18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.
19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Helluntailaisilla ei ole pelastusta, koska he eivät noudata lakia ja sen lisäksi antavat hyväksyntänsä laittomuudelle.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa sinä ymmärtäisin, mitä Raamatussa lukee. Raamatun tahallinen väärentäminen on synti, mistä joutuu tuliseen järveen.
Ilm 22:18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.
19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Helluntailaisilla ei ole pelastusta, koska he eivät noudata lakia ja sen lisäksi antavat hyväksyntänsä laittomuudelle.
Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Sinä messiaaninen olet tuominnut itsesi jo monta kertaa kadotukseen. Uskot enemmän Mooseksen sanoja kuin Jeesuksen!
Matteuksen evankeliumi:
7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä messiaaninen olet tuominnut itsesi jo monta kertaa kadotukseen. Uskot enemmän Mooseksen sanoja kuin Jeesuksen!
Matteuksen evankeliumi:
7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.Johanneksen evankeliumista Jeesuksen sanoja:
"Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:21-23)
"Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot." (Jes 22:14)
Mooses ja Jeesus eivät puhuneet ristiriitaisesti. Minkä Mooses sanoi, sen hän sai Jumalalta. Jeesus vaati kansaa noudattamaan Mooseksen lain käskyjä. - Anonyymi
Messiaaninen mitä laintekoja portto Raahab teki, jotta hän tuli vanhurskaaksi? Tekikö hän viitantupsuja, uhrasi eläimiä vai mitä?
Minäpä kerron Raahab USKOI, että Israelin Jumala pelastaa hänet. Eli ensin usko, joka näkyi uskontekoina!
Jaak2:24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
2:25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Messiaaninen mitä laintekoja portto Raahab teki, jotta hän tuli vanhurskaaksi? Tekikö hän viitantupsuja, uhrasi eläimiä vai mitä?
Minäpä kerron Raahab USKOI, että Israelin Jumala pelastaa hänet. Eli ensin usko, joka näkyi uskontekoina!
Jaak2:24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
2:25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?Raamatun väärentäminen edes leikillään on niin vakavaa syntiä, että minä suhtaudun nyt sinuun kuin tuliseen järveen tuomittuun, joten jätän sinun omaan arvoosi.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johanneksen evankeliumista Jeesuksen sanoja:
"Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:21-23)
"Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot." (Jes 22:14)
Mooses ja Jeesus eivät puhuneet ristiriitaisesti. Minkä Mooses sanoi, sen hän sai Jumalalta. Jeesus vaati kansaa noudattamaan Mooseksen lain käskyjä.Messiaanisten pyöveli on taas vauhdissa.
Olet pelle. Anonyymi kirjoitti:
Väärensit Raamattua, minkä takia et voi pelastua.
Ja taas ollaan tuomitsemassa...oliko jo mones kymmenes ?
- Anonyymi
Tulee mieleen, että en tiedä. Uskon niin, että Jumala lapseus ei ole seurakunta tai kirkkokohtainen, vaan on sisäisesti meissä.
Raamatussa lukee, että uskovainen tekee Jumalan tahdon mukaan. "Ei jokainen joka sanoo Herra Herra, vaan joka tekee Isäni tahdon mukaan."
Tuo lista, jonka kirjoitit niin enpä tiedä oikein. Kun Jumala rakasti ensin ja tuon rakkauden voima, joka ei siis ole meistä, saa aikaan sydämen muutoksen silloin kun kivi sydän muuttuu liha sydämmeksi tuottaen Hengen hedelmiä.
Itsessämme emme voi sitä tehdä.
Tunnen oman syntisyyteni, en voi ottaa tuota kauppalista jota tarjoat.
En voi tuomita muita sen suhteen mikä heidän uskonsa on ja suhteensa Jumalaan.
Mutta teot tympii välillä, omanikin..- Anonyymi
Tuohon synti listaan tulee lest mm ei korvakoruja, ei yksilö suorituksia taiteessa, ei kilpaurheilua, ei meikkeja, ei tv,
Eli o hän noita rajoitteita uskoville ihan kauheesti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon synti listaan tulee lest mm ei korvakoruja, ei yksilö suorituksia taiteessa, ei kilpaurheilua, ei meikkeja, ei tv,
Eli o hän noita rajoitteita uskoville ihan kauheestiEn usko monenkaan noista olevan autuuskysymyksen.
Raamatussa on kirjoitettu, että taivaassa on heitä, joista me ihmiset kuvittelimme, ettei he ole taivaskelvollisia.
En usko, että uskovainen kykenee ihmismielen ja silmin määrittelemään muiden taivaskelpoisuutta.
- Anonyymi
Mutta hei, nyt tuli yhtäkkiä mieleen tuosta Israelista, että tänään on Israelissa Holokaustin muistopäivä.
Klo 15 koko Israel pysähtyy pitämään hiljaisen hetken . - Anonyymi
>>>Tuleeko muuta mieleen<<<
Elämä ilman Jumalaa tässä ajassa. Se on se, mikä ihmisen vie helvettiin.
Jumala ei tahdo kenenkään joutuvan helvettiin. Siksi Hän kutsuu
ihmisiä luokseen elämään Hänen kanssaan jo tässä ajassa. Se, joka
valitsee elämän Jumalan kanssa tässä ajassa, saa ikuisuudessakin
olla siellä, missä Jumala on. Ja Jumala ei ole helvetissä. Jumala on
taivaassa kirkkaudessa.
Se, joka valitsee elämän ilman Jumalaa tässä ajassa, ei tahdo olla
Jumalan kanssa, joutuu ikuisuudessakin olemaan ilman Jumalaa.
Silloin se on paikka missä Jumala ei ole.
Jumala tuli Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa tänne ihmisten
keskelle ihmiseksi. Ihmisen lihassaan Hän kärsi ihmiskunnan synnistä
rangaistuksen. Näin Hän rakensi tien Hänen itsensä yhteyteen
Hänen luokseen. Jeesus ja Hänen pyhä puhdas ja viaton verensä
on ainoa tie Jumalan luokse. Joka tämän tien hylkää, elää ilman Jumalaa
ja hylkää Jumalan. Se on ihmisen sielun kadottava synti.
Tästä synnistä apostolit nuhtelivat Jerusalemin asukkaita kovin
sanoin. He kehottivat kansaa uskomaan Herraan Jeesukseen Kristukseen
ja tulemaan Hänen luokseen. Apostolit eivät nuhdelleet jerusalemilaisia
muista synneistä, ainoastaan siitä synnistä, että he olivat hylänneet Herran
Jeesuksen Kristuksen, eivät olleet ottaneet Häntä vastaan Herrakseen
ja Vapahtajakseen vaikka Hän oli ja on sitä jokaiselle ihmiselle.
Jeesuksen ja Jumalan luokse tullaan sydämen kääntymyksellä.
Ihmisen tulee siis nöyrtyä Jumalan (Sanan) edessä ja uskoa Sana
ja tulla sydämessään Herran Jumalan luokse. Tästä 2 Kor 3. luku
kertoo. 2 Kor 4:5 jae kertoo, että Herra Jumala, jonka luokse ihmisen
tulee tulla, on Herra Jeesus Kristus.
Jumalan luokse voidaan siis tulla siellä, missä ihminen on. Ei tarvitse
lähteä etsimään Jumalaa mistään erityisestä paikasta. Tarvitsee vain
nöyrtyä Jumalan edessä, uskoa evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta,
kääntyä sydämessään Hänen puoleensa, tunnustaa syntisyytensä -
että olen luopunut Elävästä Jumalasta ja elänyt ilman Häntä. Siksi olen
elänyt synnissä. Sitten pyydetään synnit anteeksi
Herralta Jeesukselta Kristukselta ja pyydetään Hänet omaksi
Herraksi ja Vapahtajaksi. https://www.jumala-kanssamme.se/439636059 - Anonyymi
Onhan kieltoja lisää. Joku ei saa käyttää sähköä eikä autoa ja pitkät hameet ja hattu naisilla
- Anonyymi
Vaikka ainoastaan Jeesuksen ristinkuolema pelastukseen riittääkin, niin siltikin seurakunnat ovat hanakoita laatimaan kaikenlaisia sääntöjä ja määräyksiä asioista, jotka olevinaan ovat uskovaisen tuntomerkkejä..
Meinaan kun joku tunnustaa esim. seurakunnassa uskonsa Jeesukseen, niin häneltä aletaan tivaamaan uskovien upotuskastetta. Ja kun uskonsa tunnustanut kaiken tivaamisen jälkeen suostuu upotuskasteelle, niin sen seurauksena melkein jokaisessa rukouskokouksessa aletaan pyytämään kielilläpuhumisen armolahjaa. Ja ellei uskonsa tunnustanut sitten ala puhumaan seurakunnassa julkisesti kielillä, häntä aletaan katselemaan ns. pitkin nokkavartta ja pidetään ikäänkuin 'kakkosluokan' uskovaisena ja hän saa tyytyä seurakunnan takapenkkiin, tai mustilaisten joukkoon, sillä mustilaisia kohdellaan edelleenkin seurakunnissa toisarvoisia ihmisinä.. - Anonyymi
kristityt laittomuuden uskovaiset ovat herrojen palvelijoina jo tuomittuja;
https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
kristittyjen Barjeesus ei ole eikä kelpaa syntien eikä rikoksien sovittajaksi:
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus
Kristittyjen herrojen palveleminen Kaikkivaltiaiden Lait antaneiden nimeen ei pelasta!
Kaikkivaltiaan ja Lait antaneen Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee (Apostolien teot:13:6), ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen." - Anonyymi
Aloittaja ei ymmärrä, mitä pelastuminen tarkoittaa. Ei sitä pelastumattomat voikaan ymmärtää.
Parannuksen tekeminen synneistä ja pelastuminen ovat eri asioita. - Anonyymi
En ole kuullut että yliopistokoulutusta vähäteltäisiin ja ammateissa edistyminen.
- Anonyymi
Uskovainen voi suhtautua ihan asiallisesti tieteeseen, ei tarvitse ryhtyä tieteen palvojaksi.
- Anonyymi
Jo on jutut.
Kun uskot kaikesta sielustasi Hengestäsi koko olemuksella Jeesukseen Kristukseen Herranasi ja Pelastajana ja pysyt siinä uskossasi niin pelastut.
Sillä uskosta Jeesukseen on pelastus...sillä Hän on pelastus eikä muuta pelastusta ole.
Tämä on se ,mitä minä sanon jos joku kysyy ja tämä asia pitää nyt ja ikuisesti.
Lepää siis uskon varassa.- Anonyymi
> Pelastaako yksin Jeesuksen ristinkuolema
Itse uskon siihen, mitä Jeesus sanoi:
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Joh. 6:63- Anonyymi
Rikki menneelle sanat tuovat lohtua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4018731Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1683101- 171534
- 741066
- 761048
- 271005
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta63968- 55943
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73904- 65890