Minkä laatuisia nämä Bilteman varaosat oikeasti ovat?
Onko oikeasti eroa muista liikkeistä saataviin tarvikeosiin?
Eikös Bilteman jarrupalat pärjänneet aika hyvin TM:n testissä vast’ikään?
Tarttis vaihtaa etujarrulevyt ja –palat V40:n.
Bilteman varaosat??
17
6419
Vastaukset
- toristi
osa bilteman varaosista on huippulaatua ja osa on suorastaan heikkoa. Jotkut, kuten jarrupalat ovat tosiaan ihan hyviä muttei se tarkoita sitä että kaikki olisivat. Vaikea lopullista laatua määritellä kun laatuerot ovat eri tuotteiden välillä suuria.
- mutta
Vanha totuus, että halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa pitää paikkansa myös Bilteman osien suhteen. Olen toki saanut sieltä ihan kelvollistakin kamaa edullisesti, mutta mm. pyyhkijän sulat ja jouset ovat olleet selvä pettymys. Nk. vetovaunujouset (jäykemmät) olivat kyllä makaroonista tehtyjä tai sitten tavallisiin oli lipsahtaneet väärät tarrat.
- Billy Boy
mutta kirjoitti:
Vanha totuus, että halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa pitää paikkansa myös Bilteman osien suhteen. Olen toki saanut sieltä ihan kelvollistakin kamaa edullisesti, mutta mm. pyyhkijän sulat ja jouset ovat olleet selvä pettymys. Nk. vetovaunujouset (jäykemmät) olivat kyllä makaroonista tehtyjä tai sitten tavallisiin oli lipsahtaneet väärät tarrat.
TM-testeissä:
Akut 55Ah 18/-99 Biltema 2 tähteä viimeistä edellinen.
H4 20/2000 Biltema yksi tähti jaettu kolmanneksi viimeinen.
VW Golfin moottorin ilmansuodatin 17/2000 Biltema 2 tähteä Viimeistä edellinen.
Volvon moottoriöljyn suodatin 2/2003 Biltema jaettu kolmanneksi viimeinen yksi tähti. Huonoa: Suodatuskyky? - Juippi
Ne TM:n vertailussa olleet jarrupalat näyttivät tosiaan olevan ihan hyvät, mutta se ei vielä takaa sitä että kaikki Bilsun myymät jarrupalat olisivat hyviä. Biltema ottaa erän sieltä mistä sattuu halvimmalla saamaan, ensi kerralla samanlaisessa laatikossa voikin olla pelkkää paskaa. Ja ongelma on, että kulloistakin valmistajaa on mahdotonta itse selvittää.
Itse en ainakaan pistä Bilteman hilppeitä noinkin kriittiseen paikkaan kuin auton jarruihin. - torppari
Juippi kirjoitti:
Ne TM:n vertailussa olleet jarrupalat näyttivät tosiaan olevan ihan hyvät, mutta se ei vielä takaa sitä että kaikki Bilsun myymät jarrupalat olisivat hyviä. Biltema ottaa erän sieltä mistä sattuu halvimmalla saamaan, ensi kerralla samanlaisessa laatikossa voikin olla pelkkää paskaa. Ja ongelma on, että kulloistakin valmistajaa on mahdotonta itse selvittää.
Itse en ainakaan pistä Bilteman hilppeitä noinkin kriittiseen paikkaan kuin auton jarruihin.Ei pidä itse asiassa paikkansa. Monet varaosat biltema teettää itse, joten niiden laatu pysyy samana kautta linjan. Se on sitten eri asia onko ne huonoja vai hyviä.
- mutta omalla merkillään
torppari kirjoitti:
Ei pidä itse asiassa paikkansa. Monet varaosat biltema teettää itse, joten niiden laatu pysyy samana kautta linjan. Se on sitten eri asia onko ne huonoja vai hyviä.
Öljyt ovat hyvät. Tunnettu tehdas takana. Suurin osa osista ja varsinkin tarvikkeista tulee samoilta toimittajilta kuin muillekin, mutta kokonsa johdosta, pystyy ostamaan omalla merkillään.
Tosin löytyy niitä vikoja muistakin, varsinkin VW-osista.(ns. alkuperäisistä).
- jarrukamoja
Hommaa mistään biltemasta. Aikoinaan jo koulussa kiellettiin olla sekaantumasta noihin bilteman jarru osiin, Perusteltiin jossain lehdessä (ehkä TM) olleeseen testiin jossa Bilteman jarrupaloista hävis tehot kun palat lämpeni normaaliin käyttölämpötilaan.
- ainakin
entiseen fiiuun oli täysin karseet vaihtoehdot !
Iskarit oli kaasusellaset , autosta tuli kivireki kertaheitolla , oli siinä naurussa pitelemistä hiekka/mukulakiviteillä ku meinas niiltä kellä tekarit oli ni tippua kitalaesta lattialle !
Jarrupaloihin suli jonkinsorttinen karbonaattikerrostuman tapainen pintaan , kyl ne jarrutti jotenkin ku polki simona hirviän kirkunan kera ennen ku ruvettiin niit ... tosin kyl ihan liian myöhään ... tutkimaan ! Eli ei ne ollu kulunu mihinkään mut jarrulevyyn olivat syöneet oikein nätit urat !
Ikinä en biltemaan noitten kokeilujen jälkeen ole sortunut enkä sorru !
Muuten kauppana mielenkiintoinen vaihtoehto valikoimiltaan kun suljetaan silmät autovaraosille !
- jokunen jaska
Vuosia sitten ostin Ladaan jarrupalat Biltemasta, en tykännyt. Talvella niissä keskellä olleisiin uriin kertyi likaa, joka yön yli seistessä jäätyi. Ensimmäiset jarrutukset oli todella äänekkäitä ja heikkotehoisia. Naapuri kertoi että Bilteman jarrulevyt kuluvat nopeammin kuin -palat.
Jotain ihan hyvääkiv siellä piilteemassa myydään, mutta kuten joku jo edellä kirjoitti laatu heittelee liikaa.
Motonetissa myydään jo paljon tasalaatuisempaa tavaraa ja joskus ovat hinnaltaan jopa edullisempia kuin biltemassa. - Åke
Jeps, empä sitten ottanut riskiä ja jätin Bilteman osat väliin. Hintaero paikallisen Tarviketorin hintoihin ei ollut niin suuri että sillä olisi väliä.
Tällänen mutu-tuntuma olikin että Bilteman "laatu" vaihtelee sen verran ettei koskaan tiedä mitä saa. - Masentelija
Autonasentaja kaveriltani Bilteman osista. Kaveri tuumasi, että voithan sä ostaa osat Biltemastakin, mutta älä sitten tule minulta asennusta pyytämään.
- Audisti
käyttämään oikeaa palstaa eli traktori sellaista.
- mieltä
Että sinäkin voisit mennä sinne omalle palstalle eli pienkoneet-palstalle
- moi
kun laskee postikulut ( sikäli mikäli niitä tulee)
samalla rahalla saa sitten jo merkkiosiakin. - TPV
Biltemaa kutsutaan suupuheen mukaan länsinaapurikansamme parissa Feltemaksi. Itse olen ostanut kyllä kaikkea muuta kuin auton osia tuolta. Auton osia tarvitessani käännyn ennemmin motonetin puoleen.
- pelle
hyviä saranoita myyvät.
- Auto
Omat kokemukset ovat myönteisiä. Olen toki kuullut, että B:n jarrulevyt vetävät itsensä kieroon, mutta omat vuosi sitten laittamani ovat ryhdissään.
Maanantaikappaleita on kaikilla valmistajilla, eikä merkkivaraosa ole tae toimivuudesta tai edes valmistajasta.
Kannattaa suhtautua aina varauksella jos joku kertoo kuinka "eräälle kaverille" on sattunut sitä ja tätä. Nämä ovat niitä, jotka peilaavat omia ennakkoluulojaan asiaan. Eivät vain kehtaa tunnustaa, että "itseasiassa mä en tiedä tästä asiasta mitään".
"Ne on ihan paskoja" on paljon parempi heitettävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50735- 33692
- 60689
- 52680
- 52657