Bilteman varaosat??

Åke

Minkä laatuisia nämä Bilteman varaosat oikeasti ovat?
Onko oikeasti eroa muista liikkeistä saataviin tarvikeosiin?

Eikös Bilteman jarrupalat pärjänneet aika hyvin TM:n testissä vast’ikään?

Tarttis vaihtaa etujarrulevyt ja –palat V40:n.

17

6419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toristi

osa bilteman varaosista on huippulaatua ja osa on suorastaan heikkoa. Jotkut, kuten jarrupalat ovat tosiaan ihan hyviä muttei se tarkoita sitä että kaikki olisivat. Vaikea lopullista laatua määritellä kun laatuerot ovat eri tuotteiden välillä suuria.

• mutta

Vanha totuus, että halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa pitää paikkansa myös Bilteman osien suhteen. Olen toki saanut sieltä ihan kelvollistakin kamaa edullisesti, mutta mm. pyyhkijän sulat ja jouset ovat olleet selvä pettymys. Nk. vetovaunujouset (jäykemmät) olivat kyllä makaroonista tehtyjä tai sitten tavallisiin oli lipsahtaneet väärät tarrat.

• Billy Boy
        mutta kirjoitti:

Vanha totuus, että halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa pitää paikkansa myös Bilteman osien suhteen. Olen toki saanut sieltä ihan kelvollistakin kamaa edullisesti, mutta mm. pyyhkijän sulat ja jouset ovat olleet selvä pettymys. Nk. vetovaunujouset (jäykemmät) olivat kyllä makaroonista tehtyjä tai sitten tavallisiin oli lipsahtaneet väärät tarrat.

TM-testeissä:
        Akut 55Ah 18/-99 Biltema 2 tähteä viimeistä edellinen.
        H4 20/2000 Biltema yksi tähti jaettu kolmanneksi viimeinen.
        VW Golfin moottorin ilmansuodatin 17/2000 Biltema 2 tähteä Viimeistä edellinen.
        Volvon moottoriöljyn suodatin 2/2003 Biltema jaettu kolmanneksi viimeinen yksi tähti. Huonoa: Suodatuskyky?

• Juippi

Ne TM:n vertailussa olleet jarrupalat näyttivät tosiaan olevan ihan hyvät, mutta se ei vielä takaa sitä että kaikki Bilsun myymät jarrupalat olisivat hyviä. Biltema ottaa erän sieltä mistä sattuu halvimmalla saamaan, ensi kerralla samanlaisessa laatikossa voikin olla pelkkää paskaa. Ja ongelma on, että kulloistakin valmistajaa on mahdotonta itse selvittää.

Itse en ainakaan pistä Bilteman hilppeitä noinkin kriittiseen paikkaan kuin auton jarruihin.

• torppari
        Juippi kirjoitti:

Ne TM:n vertailussa olleet jarrupalat näyttivät tosiaan olevan ihan hyvät, mutta se ei vielä takaa sitä että kaikki Bilsun myymät jarrupalat olisivat hyviä. Biltema ottaa erän sieltä mistä sattuu halvimmalla saamaan, ensi kerralla samanlaisessa laatikossa voikin olla pelkkää paskaa. Ja ongelma on, että kulloistakin valmistajaa on mahdotonta itse selvittää.

Itse en ainakaan pistä Bilteman hilppeitä noinkin kriittiseen paikkaan kuin auton jarruihin.

Ei pidä itse asiassa paikkansa. Monet varaosat biltema teettää itse, joten niiden laatu pysyy samana kautta linjan. Se on sitten eri asia onko ne huonoja vai hyviä.

• mutta omalla merkillään
        torppari kirjoitti:

Ei pidä itse asiassa paikkansa. Monet varaosat biltema teettää itse, joten niiden laatu pysyy samana kautta linjan. Se on sitten eri asia onko ne huonoja vai hyviä.

Öljyt ovat hyvät. Tunnettu tehdas takana. Suurin osa osista ja varsinkin tarvikkeista tulee samoilta toimittajilta kuin muillekin, mutta kokonsa johdosta, pystyy ostamaan omalla merkillään.

Tosin löytyy niitä vikoja muistakin, varsinkin VW-osista.(ns. alkuperäisistä).

• jarrukamoja

Hommaa mistään biltemasta. Aikoinaan jo koulussa kiellettiin olla sekaantumasta noihin bilteman jarru osiin, Perusteltiin jossain lehdessä (ehkä TM) olleeseen testiin jossa Bilteman jarrupaloista hävis tehot kun palat lämpeni normaaliin käyttölämpötilaan.

• ainakin

entiseen fiiuun oli täysin karseet vaihtoehdot !

Iskarit oli kaasusellaset , autosta tuli kivireki kertaheitolla , oli siinä naurussa pitelemistä hiekka/mukulakiviteillä ku meinas niiltä kellä tekarit oli ni tippua kitalaesta lattialle !

Jarrupaloihin suli jonkinsorttinen karbonaattikerrostuman tapainen pintaan , kyl ne jarrutti jotenkin ku polki simona hirviän kirkunan kera ennen ku ruvettiin niit ... tosin kyl ihan liian myöhään ... tutkimaan ! Eli ei ne ollu kulunu mihinkään mut jarrulevyyn olivat syöneet oikein nätit urat !

Ikinä en biltemaan noitten kokeilujen jälkeen ole sortunut enkä sorru !

Muuten kauppana mielenkiintoinen vaihtoehto valikoimiltaan kun suljetaan silmät autovaraosille !

• jokunen jaska

Vuosia sitten ostin Ladaan jarrupalat Biltemasta, en tykännyt. Talvella niissä keskellä olleisiin uriin kertyi likaa, joka yön yli seistessä jäätyi. Ensimmäiset jarrutukset oli todella äänekkäitä ja heikkotehoisia. Naapuri kertoi että Bilteman jarrulevyt kuluvat nopeammin kuin -palat.
      Jotain ihan hyvääkiv siellä piilteemassa myydään, mutta kuten joku jo edellä kirjoitti laatu heittelee liikaa.

Motonetissa myydään jo paljon tasalaatuisempaa tavaraa ja joskus ovat hinnaltaan jopa edullisempia kuin biltemassa.

• Åke

Jeps, empä sitten ottanut riskiä ja jätin Bilteman osat väliin. Hintaero paikallisen Tarviketorin hintoihin ei ollut niin suuri että sillä olisi väliä.
      Tällänen mutu-tuntuma olikin että Bilteman "laatu" vaihtelee sen verran ettei koskaan tiedä mitä saa.

• Masentelija

Autonasentaja kaveriltani Bilteman osista. Kaveri tuumasi, että voithan sä ostaa osat Biltemastakin, mutta älä sitten tule minulta asennusta pyytämään.

• Audisti

käyttämään oikeaa palstaa eli traktori sellaista.

• mieltä

Että sinäkin voisit mennä sinne omalle palstalle eli pienkoneet-palstalle

• moi

kun laskee postikulut ( sikäli mikäli niitä tulee)
      samalla rahalla saa sitten jo merkkiosiakin.

• TPV

Biltemaa kutsutaan suupuheen mukaan länsinaapurikansamme parissa Feltemaksi. Itse olen ostanut kyllä kaikkea muuta kuin auton osia tuolta. Auton osia tarvitessani käännyn ennemmin motonetin puoleen.

• pelle

hyviä saranoita myyvät.

• Auto

Omat kokemukset ovat myönteisiä. Olen toki kuullut, että B:n jarrulevyt vetävät itsensä kieroon, mutta omat vuosi sitten laittamani ovat ryhdissään.
      Maanantaikappaleita on kaikilla valmistajilla, eikä merkkivaraosa ole tae toimivuudesta tai edes valmistajasta.

Kannattaa suhtautua aina varauksella jos joku kertoo kuinka "eräälle kaverille" on sattunut sitä ja tätä. Nämä ovat niitä, jotka peilaavat omia ennakkoluulojaan asiaan. Eivät vain kehtaa tunnustaa, että "itseasiassa mä en tiedä tästä asiasta mitään".
      "Ne on ihan paskoja" on paljon parempi heitettävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1304
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      735
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60