Kenen älypään keksintö on Nurmijärvi-ilmiö? Se ei ainakaan anna myönteistä käsitystä Nurmijärvestä. Toisaalta se kuvaa kyllä hyvin nykyistä Nurmijärveä ja päätöksentekoa kunnassa.
Nurmijärvi-ilmiö
10
1266
Vastaukset
- Anonyymi
Nurmijärvi on maalaiskunta suurten kaupunkien naapurissa. Maalle muuttoa on aina ollut ja tulee olemaan.
- Anonyymi
Minusta se kertoo sen että kaikki rikkaat haluavat muuttaa Helsingistä Nurmijärvelle. Älä sure vaan nauti. Kunnalla menee kohta lujaa. Niin tekivät omatkin tuttavani ja asuivat Helsingissä miljoonalukaalissa ja komeat tulot molemmilla. Helsinki tuossa menettää.
- Anonyymi
Oispa itsellänikin varaa muuttaa sinne.
- Anonyymi
Nurmijärvestä on lanseerattu myös lentavälause "Nurmijärvi- ei pöllömpi paikka". Sekään ei ole kovin osuva sillä aika pöllö paikkahan tämä on.
- Anonyymi
On kai se aikalailla pöllö paikka,kun siellä asuu törkyjulkkis,Maisa Törppö😩
- Anonyymi
näin Nurmijärvi on muuttunut n, 200 v silloin pitäjää piinasi Nurmijärven rosvot ,ne Rosvosivat taloja niiden asukkaita jotka elivät pelossa ja epävarmuudessa, mutta nyt talollisten ei tarvitse pelätä rosvolaumoja suojellessaan omaisuuttaan ,maita ja mantujaan,sen asian hoitaa kunnan kaavoitus monopoli ,täysin laillisesti diktaattorin ottein ,ei auta vikinät.Hyviä esimerkkiä on esim Luhtajoen/Havumäentien kaavoitus, kaavoittaja on valmis uhraamaan n20 hehtaaria yksityisten maita ,taikka toinen esim, Lähtelänojan perus kunnostus oja n,5metriä leveä mutta suoja-alueet 30m ,taikka Ropakon puistosta parkkipaikaksi muutos, Näin vihreys etenee ,kun kädet on toisen taskussa.
- Anonyymi
Harvinaisen hyvin kommentoitu kunnan touhuja ,ensin ei ole varaa hoitaa vanhuksia ja ns,,yksityisteitä ym,mutta samalla ollaan valmiita kaavoitamalla uhraamaan miljoonia uusiin tie asuinalue kohteisiin
No onhan isossa kirjassa kehotus täyttäkää maailma ja Nurmijärven herrat tulkitsee sen asuttakaa koko pitäjä - Anonyymi
taasen näkyy kunnan ahneus aloitetaan kaavoittamaan yksityiden maita (tyynelän alue) teollisuuteen (Klaukkala) koulu tai (Lepsämän/Havumäen/Luhtajoentiehankeisiin) ,kunnan erustajat aloittavat painostuksen maanomistajia kohtaan ,ensinmäinen yhteydenotto alihintainen ostotarjous tai peloittelu pakkolunastuksesta ,jonka jälkeen alkaa kaavan valmistelu ,voithan toki tehdä muistutuksia ja valituksia ,mutta lopputulos on sinua ei kuunnella ,ainoa mitä saat aikaa kun käytät kaikki valitus mahdollisuudet ,saat kulumaan n,2-3 vuotta ,siinä kaikki
- Anonyymi
Tuo nimitys Nurmijärvestä ilmiönä juontaa Matti Vanhasen pääministeri ajoista, kun hän rakensi Nurmijärvelle omakotitaloa. Siitä tuo nimitys keksittiin.
- Anonyymi
löytyykä ehdokkaista sellaista henkilöä joka katselee hiukan kriittisesti noita Klaukkalan tulevia kaavoituksia, niin asutus,tie ,ojitus ja hulevesialtaista . kaikki ovat hyvin hiljaa asiasta jopa meidän Mäntysaloseuran puheenjohtaja on antanut hiljaisen suostumuksen alueen tuhoamiseen jota "kutsutaan kehitykseksi"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569