Keskustele helluntailaisuudesta

Kun palstalla tehtaillaan aloituksia erilaisista aiheista, niin muodostavatko kyseiset aloitukset todellisen kuvan helluntailaisuuden sisällöstä, vai lietsotaanko kyseenalaisilla aloituksilla vääristellen ja tahallisesti epätodellista kuvaa helluntailaisuudesta?

55

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä palsta nimestä huolimatta on kaukana helluntailaisuudesta. Tämä on ateistien, väittelijöiden ja kaljoissa olevienkin palsta.

    • Anonyymi

      Tämä keskustelupalsta ei ole helluntailaisten perustama tai hallinnoima.

      • Se kai lienee jo tullut kaikille selväksi, ettei keskustele helluntailaisuudesta -palsta suinkaan ole helluntailaisten perustama ja hallinnoima ja ylläpitämä, vaan Suomi24, niinkuin monet muutkin keskustelupalstat Suomi24 auringon alla..

        Ja ajattelen näin, että keskustelupalstan tarkoitus on antaa laajempi perspektiivi helluntailaisuuden sisällöstä, koska helluntailaisten itsensä antama kuvaus suosii helluntailaisuuteen kuuluvia vanhoja ja suppeita näkemyksiä. Ja millä tavoin esim. epäuskoiset jumalattomat näkevät helluntailaisuuden, se on jo tullut kaikille selväksi. Ja aina, kun joku epäuskoinen jumalaton riethastelija alkaa väittämään kaikenkarvaista skeidaa helluntailaisuudesta ja helluntailaisista, odotan, että suoraselkäiset helluntailaiset sieltä muurinaukostaan oikaisisivat jämäkällä Jumalan sanalla jumalattomain löperöpuheet..

        Vaan tuollainen helluntailaisten jämäkkyys taitaa olla turha toivo..


      • Anonyymi
        Steyr kirjoitti:

        Se kai lienee jo tullut kaikille selväksi, ettei keskustele helluntailaisuudesta -palsta suinkaan ole helluntailaisten perustama ja hallinnoima ja ylläpitämä, vaan Suomi24, niinkuin monet muutkin keskustelupalstat Suomi24 auringon alla..

        Ja ajattelen näin, että keskustelupalstan tarkoitus on antaa laajempi perspektiivi helluntailaisuuden sisällöstä, koska helluntailaisten itsensä antama kuvaus suosii helluntailaisuuteen kuuluvia vanhoja ja suppeita näkemyksiä. Ja millä tavoin esim. epäuskoiset jumalattomat näkevät helluntailaisuuden, se on jo tullut kaikille selväksi. Ja aina, kun joku epäuskoinen jumalaton riethastelija alkaa väittämään kaikenkarvaista skeidaa helluntailaisuudesta ja helluntailaisista, odotan, että suoraselkäiset helluntailaiset sieltä muurinaukostaan oikaisisivat jämäkällä Jumalan sanalla jumalattomain löperöpuheet..

        Vaan tuollainen helluntailaisten jämäkkyys taitaa olla turha toivo..

        Steyr voisitko vastata miksi helluntailaisuus on tärkeetä sulle?

        grow in grace


      • Anonyymi kirjoitti:

        Steyr voisitko vastata miksi helluntailaisuus on tärkeetä sulle?

        grow in grace

        Sen vuoksi, koska se on aika vanha uskonliike, joka edustaa ristiinnaulittua Kristusta ja hänen vaikutustaan uskovien elämässä, joista kerrotaan kokemuksina omilla henkilökohtaisilla todistuksilla.


      • Anonyymi
        Steyr kirjoitti:

        Sen vuoksi, koska se on aika vanha uskonliike, joka edustaa ristiinnaulittua Kristusta ja hänen vaikutustaan uskovien elämässä, joista kerrotaan kokemuksina omilla henkilökohtaisilla todistuksilla.

        mut olisi hyvä sisällistää jeesuksen ruumis
        ja se on seurakunta


        grow in grace


      • Anonyymi
        Steyr kirjoitti:

        Se kai lienee jo tullut kaikille selväksi, ettei keskustele helluntailaisuudesta -palsta suinkaan ole helluntailaisten perustama ja hallinnoima ja ylläpitämä, vaan Suomi24, niinkuin monet muutkin keskustelupalstat Suomi24 auringon alla..

        Ja ajattelen näin, että keskustelupalstan tarkoitus on antaa laajempi perspektiivi helluntailaisuuden sisällöstä, koska helluntailaisten itsensä antama kuvaus suosii helluntailaisuuteen kuuluvia vanhoja ja suppeita näkemyksiä. Ja millä tavoin esim. epäuskoiset jumalattomat näkevät helluntailaisuuden, se on jo tullut kaikille selväksi. Ja aina, kun joku epäuskoinen jumalaton riethastelija alkaa väittämään kaikenkarvaista skeidaa helluntailaisuudesta ja helluntailaisista, odotan, että suoraselkäiset helluntailaiset sieltä muurinaukostaan oikaisisivat jämäkällä Jumalan sanalla jumalattomain löperöpuheet..

        Vaan tuollainen helluntailaisten jämäkkyys taitaa olla turha toivo..

        Jeesus ei vastaa kaikkiin kysymyksiin ja syytöksiin.
        Niin ei myöskään Hänen lapsensa Hänen Hengessä
        vastaa kaikkiin heille esitettyihin kysymyksiin ja syytöksiin.

        Tällä palstalla erittäin harva kirjoittaja tahtoo tietää
        totuuden helluntailaisuudesta ja kysyy aiheesta
        asiallisesti. Ja jos yksi asiallinen kyselijä ilmestyy,
        ensimmäiset viisi vastaajaa ovat ateisteja, pilkkaajia
        ja pellejä - nettitrolleja. Heidän tarkoitus ei olekaan
        keskustella asiallisesti ja antaa asiallisia vastauksia,
        He eivät voi antaa asiallisia oikeita vastauksia koska
        he eivät tunne uskovia Jumalan lapsia koska eivät tunne
        Herraa Jeesusta Kristusta, heidän Taivaallista Isäänsä.
        Heillä ei ole minkäänlaista Jumalan kunnioitusta. Siksi
        he pyrkivät mustamaalaamaan helluntailaisuutta ja
        helluntaiuskovia. He eivät käsitä, eivätkä välitäkään
        ymmärtää, että uskovaan kohdistettu herja kolahtaa
        itse Herraan Jeesukseen Kristukseen. Jeesuksen tähdenhän
        uskovia herjataan!

        Täällä on monia sellaisia Saulus Tarsolaisia ja Saulin hengessä
        kirjoittavia ihmisiä. Toivottavasti heidän loppunsa on samanlainen
        kuin Saulin loppu oli. Hän sai kohdata vastustamansa Herran ja
        hänestä tuli Herran Jeesuksen Kristuksen kokosydäminen
        palvelija ja evankeliumin julistaja.

        Siksi minä katson, ettei edes pahimmalle herjaajalle kannata olla
        tyly vaan asiallinen. Emme voi tietää vaikka joku tällainen paha
        evankeliumin vastustaja olisi jo huomenna Herran Jeesuksen Kristuksen
        käsittelyssä ja pelastuisi. Kuinka moni meistä uskovista on ennen
        uskoon tuloaan ollut jonkunasteinen Herran Jeesuksen Kristuksen
        vastustaja?

        1.Pietarin kirje:3:9 "Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta
        herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette
        kutsututkin, että siunauksen perisitte."


    • Anonyymi

      Tämä om ju,malattomien ihmisten perustama palsta ja tarkoitus on, että jumalattomat voivat tulla tänne pilkkaamaan uskon asioita.

      Jo se, että osaston nimi on "Uskonnot ja uskomukset" osoittaa, että palstan pitäjä halveksii uskovaisia.

      • Anonyymi

        Onko se pilkkaamista että oikaisee hellareitten oppeja mm tempaaminen pois ennen suurta ahdistusta??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se pilkkaamista että oikaisee hellareitten oppeja mm tempaaminen pois ennen suurta ahdistusta??

        Tottahan erilaisista oppinäkemyksistä voi keskustella, mutta täällä törmää usein oppeihin, joiden edustajat väittävät omaavansa totuuden, jopa ainoan ja oikean totuuden.

        Sellainen ihminen ei yleenä keskustele, vaan tuo vain ja ainoastaan oman näkemyksensä ainoana oikeana oppina.

        Tuosta esille ottamastasi aiheestahan on erilaisia näkemyksiä kirjanoppineiden kesken.

        Näitä oppien lobbaajiahan täällä riittää, nyt tarkoitan kaikkinaisia oppeja, toisia evankeliumeja, mitkä poikkeavat Kristuksen evankeliumista.

        Mutta ei kukaan yksittäinen kirjoittaja voi sanoa omaavansa ainoan totuuden.
        Tai jokin uskonnollinen järjestö tms., että vain meillä on totuus.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Miksi helluntalaisilla ei ole omaa keskustelu palstaa?

      • Anonyymi

        No eikö tämä - keskustele helluntailaisuudesta - ole juuri sellainen keskustelupalsta, jossa helluntailaiset kertovat helluntailaisuudesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eikö tämä - keskustele helluntailaisuudesta - ole juuri sellainen keskustelupalsta, jossa helluntailaiset kertovat helluntailaisuudesta?

        Asia on vaan tällä tavalla, että hyvin harva helluntailainen osallistuu palstan keskusteluihin ja valottaa helluntailaisuuden sisältöä, koska joutuu yleensä epäuskoisten jumalattomain mollaamaksi ja revittäväksi. Sellainen asioihin suhtautuminen ei paljon innosta.


      • Anonyymi
        Steyr kirjoitti:

        Asia on vaan tällä tavalla, että hyvin harva helluntailainen osallistuu palstan keskusteluihin ja valottaa helluntailaisuuden sisältöä, koska joutuu yleensä epäuskoisten jumalattomain mollaamaksi ja revittäväksi. Sellainen asioihin suhtautuminen ei paljon innosta.

        Koko helluntailaisuuden sisältö tiedetään. On maailmaan lähetetty eksytys.


      • Anonyymi

        Oli Netmission, mutta siitäkin aika jätti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko helluntailaisuuden sisältö tiedetään. On maailmaan lähetetty eksytys.

        Todistit juuri olevasi itse eriseurainen ja lahkohenkinen. Palsta on mitä on juuri kaltaistesi takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko helluntailaisuuden sisältö tiedetään. On maailmaan lähetetty eksytys.

        Millä perusteilla helluntailaisuus on maailmaan lähetetty eksytys?


    • Anonyymi

      Kyllä siitä lietsomisesti pitävät helluntalaiset itse huolen. Kuluneella viikolla tulin helluntalaisen taholta halutuksi että tuomitset ilman valtuuksia heitä. Ja kuten tavallisesti, niin käytän raamatun Jeesuksen evankeliumia eikä Jeesuksen antama tuomio ole minun vaan Jeesuksen antama mutta minä muitutin asiasta asiallisesti.
      Pahinta asiassa on helluntalaisten suhteen, että hän itse on useaan otteeseen, syyllistinyt itse tarkalleen siihen mistä minua syytti!
      Vuosia olen seuranne kyseisen amerikassa koulutetun hellunlaisen touhuja ja kerään talteen faktat sillä jos se haukkuminen jne henkilö kohtaisuuksin ei lopu, niin pakko asettaa asia kunnian luokkauksen valossa tutkittavaksi. Tietän, etten ole hänelle ainoa uhri mutta monet alistuvat katomalla keskusteluista.
      Kun ensimmäisen kerran keskustelin hän kanssa niin hän avautui kertomaan asioista yksityisyydensä valossa joten sain hyvän avauksen sitä pyytämättä. Enkä syytä häntä, sen kumminkin kuin toisiakaan uskovaisia koska tiedän, että useat heistä ovat joutuneet tai hakeutuneet koulutettettavaksi "uskonvalossa" ja tietämättään niin voimakkaasti alistettuiksi, että ovat mieleltään sairaita, siis mielen & ja sielun manipulointi, aivopesu, ei ole terveen ominaisuus vaan psyykkinen sairaus johon sairastunut ITSE on tavallaan syytön mutta kun tulee asillisesti annettuja tietoja todisteeksi saanut, niin miksi ei korjaa tilannette oman hyvin voinnin parantamiseksi! Minulla ei ole tallessa koulutuksena oppikirjat mutta myös netiltä löytyy narsismisuuteen apua.
      Tässä aiheesta asiasta faktana viakkaan ei sillä täydellisyydellä jota olisin tähän tarvinnut: https://sti.fi/luennot/files/RM291106.pdf
      Narsismista pahimmillaan UHRINA toiselle ehkä ENEMMÄN narsissuudesta kykyjä toisen alistamiseen uskonnoissa voi saada aikaan "saatanan" tekoja tilanteista vaikka kyseessä olisi esimekiksi niin vakava asia kuin murha. Narsistista on vaara kehittyä narsistinen psykopaatti ja viimeistään silloin tulisi kaikien, seurakuntalaistenkin kääntyä yhteiskunnan puoleen sillä kyseessä on vaalallisen sairaus tai oikeastaa ihmisyyden vastauksien sairauksien kokonaisuus useita osista.
      Sellainen, hiukan lievemmässä mutta rikoksena esimerkkinä suomen ulkopuolelta, ruotsista jossa helluntailaisten seurakunnasta kehittyi seksuaalisuuden uskonsuunta laittomuuksineen: https://fi.wikipedia.org/wiki/Knutbyn_murha eikä tuo ole pahin mutta antaa kumminkin todellisuuden siitä mitä herraa palvelevien piireissä tapahtuu joko seurakunnan suljettujen ovien takana kahden kesken tai suuremmissa ryhmissä ja suurella, pelottavilla seurakunta kurissa pito keinoin laittomuudet saattaa kestää useita vuosia mm USA:n tapahtumien osoittamina.
      Joten se "lähimmäisen rakkaudella" ei ole aina Lait antaneet raamatussa Lait antaneen Kaikkivaltiaan Jeesuksen seuraaminen vaan seuraajaksi on usein asetettanut ihan eri ihmisarvoja kunnioittamaton joka hallitsee sairaalla asenteillaan seurakuntaansa.
      "Ei me mutta ne toiset" asenteet ei tässäkään tapauksessa ole paikallaan sillä helluntalaisuudesta on niin paljon muiden kristittyjen uskontejen rinnalla samat epäinhimillisyydet kuin toisillakin laittomuuksista lasten suhteen ja rahaa rakastavana jne joten useimmissa seurakunnissa helluntalaisillakin on seurakunta kurilla taustalla pahojakin epäterveellisyyksiä ihmisyyden valossa tarkasteltuna mutta ei seurakuntalaisia kyllä osataan "takoa raamatulla" päähän vaikka eivät Kaikkivaltiaan Jeesuksen Lakia ja oppeja itse seuraa. Joten katsokaas vaikka näitä selvyyksiä...
      Kaikkivaltiaan Lait asettaneen Jeesuksen antamana on Vaatimus: Joh. 14:15 / Ehdoton kielto: Matt. 24:23 ja kiellon kohde: Apostolien teot:13:6 / Kiellon hylkäämisen seuraukset: Luukkaan evankeliumi: 7:23. / Matteuksen mukaan: 25:41 /
      Ja kun Lait antanut Kaikkivaltias Jeesus ei syntejä=rikoksia sovittanut (1 Johanneksen kirje 3:4-10) vaan tuomitsi laittomat niin kuka ne kristittyjen synnit sovitti? kun tällä ei ole valtuuksia Kaikkivaltiailta: Apostolien teot:13:6.

      • Anonyymi

        Ja tässä yksi neropatti yleistää yhden helluntailaisen toimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tässä yksi neropatti yleistää yhden helluntailaisen toimet.

        Tarkoitstko itsees vain knytbyn seurakuntaa?
        -----------

        Lehdistö ei ole aina loutettava ja aina tulee olla varovainen arvostellessa sellaista mitä itse ei tunne.
        Tässä kuitenkin vaarallisuuden tunnus merkkejä joita ei uskossakaan olevien tule aliarvioida:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Vaarallinen_lahko
        -
        Jostakin syystä tämän linkin sivu ei aukea, syytä epäilen mutta tiedän, ettei nämä aktiivi helluntalaisia miellytä sillä ei helluntalaisetkaan ole "jumalansa lapsina" enkelitä, mm lahkosta eronneiden jne suhteen:
        http://www.uskontojenuhrientuki.fi


    • Anonyymi

      Kyllä siitä lietsomisesti pitävät helluntalaiset itse huolen. Kuluneella viikolla tulin helluntalaisen taholta halutuksi että tuomitset ilman valtuuksia heitä. Ja kuten tavallisesti, niin käytän raamatun Jeesuksen evankeliumia eikä Jeesuksen antama tuomio ole minun vaan Jeesuksen antama mutta minä muitutin asiasta asiallisesti.
      Pahinta asiassa on helluntalaisten suhteen, että hän itse on useaan otteeseen, syyllistinyt itse tarkalleen siihen mistä minua syytti!
      Vuosia olen seuranne kyseisen amerikassa koulutetun hellunlaisen touhuja ja kerään talteen faktat sillä jos se haukkuminen jne henkilö kohtaisuuksin ei lopu, niin pakko asettaa asia kunnian luokkauksen valossa tutkittavaksi. Tietän, etten ole hänelle ainoa uhri mutta monet alistuvat katomalla keskusteluista.
      Kun ensimmäisen kerran keskustelin hän kanssa niin hän avautui kertomaan asioista yksityisyydensä valossa joten sain hyvän avauksen sitä pyytämättä. Enkä syytä häntä, sen kumminkin kuin toisiakaan uskovaisia koska tiedän, että useat heistä ovat joutuneet tai hakeutuneet koulutettettavaksi "uskonvalossa" ja tietämättään niin voimakkaasti alistettuiksi, että ovat mieleltään sairaita, siis mielen & ja sielun manipulointi, aivopesu, ei ole terveen ominaisuus vaan psyykkinen sairaus johon sairastunut ITSE on tavallaan syytön mutta kun tulee asillisesti annettuja tietoja todisteeksi saanut, niin miksi ei korjaa tilannette oman hyvin voinnin parantamiseksi! Minulla ei ole tallessa koulutuksena oppikirjat mutta myös netiltä löytyy narsismisuuteen apua.
      Tässä aiheesta asiasta faktana viakkaan ei sillä täydellisyydellä jota olisin tähän tarvinnut: https://sti.fi/luennot/files/RM291106.pdf
      Narsismista pahimmillaan UHRINA toiselle ehkä ENEMMÄN narsissuudesta kykyjä toisen alistamiseen uskonnoissa voi saada aikaan "saatanan" tekoja tilanteista vaikka kyseessä olisi esimekiksi niin vakava asia kuin murha. Narsistista on vaara kehittyä narsistinen psykopaatti ja viimeistään silloin tulisi kaikien, seurakuntalaistenkin kääntyä yhteiskunnan puoleen sillä kyseessä on vaalallisen sairaus tai oikeastaa ihmisyyden vastauksien sairauksien kokonaisuus useita osista.
      Sellainen, hiukan lievemmässä mutta rikoksena esimerkkinä suomen ulkopuolelta, ruotsista jossa helluntailaisten seurakunnasta kehittyi seksuaalisuuden uskonsuunta laittomuuksineen: https://fi.wikipedia.org/wiki/Knutbyn_murha eikä tuo ole pahin mutta antaa kumminkin todellisuuden siitä mitä herraa palvelevien piireissä tapahtuu joko seurakunnan suljettujen ovien takana kahden kesken tai suuremmissa ryhmissä ja suurella, pelottavilla seurakunta kurissa pito keinoin laittomuudet saattaa kestää useita vuosia mm USA:n tapahtumien osoittamina.
      Joten se "lähimmäisen rakkaudella" ei ole aina Lait antaneet raamatussa Lait antaneen Kaikkivaltiaan Jeesuksen seuraaminen vaan seuraajaksi on usein asetettanut ihan eri ihmisarvoja kunnioittamaton joka hallitsee sairaalla asenteillaan seurakuntaansa.
      "Ei me mutta ne toiset" asenteet ei tässäkään tapauksessa ole paikallaan sillä helluntalaisuudesta on niin paljon muiden kristittyjen uskontejen rinnalla samat epäinhimillisyydet kuin toisillakin laittomuuksista lasten suhteen ja rahaa rakastavana jne joten useimmissa seurakunnissa helluntalaisillakin on seurakunta kurilla taustalla pahojakin epäterveellisyyksiä ihmisyyden valossa tarkasteltuna mutta ei seurakuntalaisia kyllä osataan "takoa raamatulla" päähän vaikka eivät Kaikkivaltiaan Jeesuksen Lakia ja oppeja itse seuraa. Joten katsokaas vaikka näitä selvyyksiä...
      Kaikkivaltiaan Lait asettaneen Jeesuksen antamana on Vaatimus: Joh. 14:15 / Ehdoton kielto: Matt. 24:23 ja kiellon kohde: Apostolien teot:13:6 / Kiellon hylkäämisen seuraukset: Luukkaan evankeliumi: 7:23. / Matteuksen mukaan: 25:41 /
      Ja kun Lait antanut Kaikkivaltias Jeesus ei syntejä=rikoksia sovittanut (1 Johanneksen kirje 3:4-10) vaan tuomitsi laittomat niin kuka ne kristittyjen synnit sovitti? kun tällä ei ole valtuuksia Kaikkivaltiailta: Apostolien teot:13:6.

      • Anonyymi

        No ei sulla kyllä mitään tuomitsemisvaltuuksia olekaan. Ikävä asenne on, jota ei hurskastelu paranna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei sulla kyllä mitään tuomitsemisvaltuuksia olekaan. Ikävä asenne on, jota ei hurskastelu paranna.

        En sinunkaan ottaisi pois raamatussa jo kauan sitten tuomiot antaneen oikeuksia. Sen kaltaisuudessi ominaisuuksen kaltaisia tunnen useita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei sulla kyllä mitään tuomitsemisvaltuuksia olekaan. Ikävä asenne on, jota ei hurskastelu paranna.

        Niin, Kaikkivaltiaan Jeesuksen antamaa oppia luit joten ilmeisesti et sitä tunnusta.
        Uskovaisilla on aika yleisesti tapa alkaan henkilökohtauuksin puolustamaan itseään kun joutuvat totuuden kanssa vastatusten mutta kuten huomaat niin itses tunnustit avuttomaksi ja piti saada minua totuutta esille ottavana piikittää!!!
        Tavallaan, sitä sanomatta tietät tuomion suhteen omat syyllisyydes tai syyttömyydes mutta selvä tieto kristittyjenkin laittomuudelle on annettu...
        -
        Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
        Matteuksen evankeliumi:
        5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
        19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
        Markuksen evankeliumi:
        10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        Luukkaan evankeliumi:
        18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        -
        Ja laittomuudelle uskomisesta....
        Matteuksen evankeliumi:
        7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


    • Anonyymi

      Nykyhelluntailaisuudesta en pysty keskustelemaan, koska kasvoin helluntailaisuudesta ulos jo kauan sitten. Mutta ei mulla ole mitään tarvetta hellareita mollata. Hyvän perustan sain sieltä hengelliselle pohdinnalle ja eteenpäin menolle. Edelleen hellareita kavereina.

      En tunnista hellareita täällä esiintyvästä katkeransävyisestä mollauksesta. Kertonee enemmän mollaajista itsestään. Tottakai hellareista - kuten kaikista ihmisyhteisöistä - löytyy monenlaista tallaajaa. Hellareitakin haukutaan usein yhden jäsenen tekemisten tai sanomisten perusteella, jotka eivät edusta helluntailiikettä. Sama tyyppi olisi todennäköisesti napit vastakkain omassa porukassa.

      • Anonyymi

        Tiedät pettäväsi itsees mutta se ominaisuutena ei välttämättä ole syytäsi....


      • Anonyymi

        Yleis maailmallisesti kerätyjä tietoja käytän ja en ole tuomitsemassa edes helluntalaisuuden laittomuuksia vaan he itse teoillaan tuomitsevat itse itsensä niinkuin jokainen ihminen.
        Niistä kristittyjen paavalilaisuuden seurakunnista hajonneita raamatussa Lait ja opit antaneiden Kaikkivaltiaan Jumalan sekä Kaikkivaltiaan Jeesuksen helluntalaisuudessakin on tekoja jotka todistavat kristittyjen herrat helluntalaistenkin herroiksi mutta samalla kaavalla palvelette herrojanne kuten toisetkin jossa näitä, paavalilaisuuden herroja ette tunnusta vaikka teoin ja opienkin se tietoisuus tulevat esiin muuallakin kuin Knytby:ssä, amerikassa pomonne istui vankilassa ellei ole edelleen istumassa todistaen teillekkin miten asiat ovat.
        Nämä tunnette herroinanne raamatusta lisääkin olisi tietoa mutta olkoon:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        kristittyjen Barjeesus ei ole eikä kelpaa syntien eikä rikoksien sovittajaksi:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        Ja kristittyjen paavali ei ole seurakuntanne perustaja eikä raamatussa Lait ja opit antanut Kaikkivaltias Jeesus: https://fi.wikipedia.org/wiki/Helluntaiherätys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleis maailmallisesti kerätyjä tietoja käytän ja en ole tuomitsemassa edes helluntalaisuuden laittomuuksia vaan he itse teoillaan tuomitsevat itse itsensä niinkuin jokainen ihminen.
        Niistä kristittyjen paavalilaisuuden seurakunnista hajonneita raamatussa Lait ja opit antaneiden Kaikkivaltiaan Jumalan sekä Kaikkivaltiaan Jeesuksen helluntalaisuudessakin on tekoja jotka todistavat kristittyjen herrat helluntalaistenkin herroiksi mutta samalla kaavalla palvelette herrojanne kuten toisetkin jossa näitä, paavalilaisuuden herroja ette tunnusta vaikka teoin ja opienkin se tietoisuus tulevat esiin muuallakin kuin Knytby:ssä, amerikassa pomonne istui vankilassa ellei ole edelleen istumassa todistaen teillekkin miten asiat ovat.
        Nämä tunnette herroinanne raamatusta lisääkin olisi tietoa mutta olkoon:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        kristittyjen Barjeesus ei ole eikä kelpaa syntien eikä rikoksien sovittajaksi:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        Ja kristittyjen paavali ei ole seurakuntanne perustaja eikä raamatussa Lait ja opit antanut Kaikkivaltias Jeesus: https://fi.wikipedia.org/wiki/Helluntaiherätys

        Korjaus: https://fi.wikipedia.org/wiki/Helluntaiherätys


      • Anonyymi

        Helluntailaisilta ei saa hyvää hengellistä pohjaa, niin kauan kun he julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Olen vuosikymmeniä sitten käynyt heidän kokouksissaan.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisilta ei saa hyvää hengellistä pohjaa, niin kauan kun he julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Olen vuosikymmeniä sitten käynyt heidän kokouksissaan.

        1234567---

        Ja siitä sapatista viikottainen jutskaaminenko se tekisi helluntailaisuudelle sen hengellisen pohjan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisilta ei saa hyvää hengellistä pohjaa, niin kauan kun he julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Olen vuosikymmeniä sitten käynyt heidän kokouksissaan.

        1234567---

        Helluntaita ei kiinnosta sinun sapattipaasaaminen kuule pennin vertaa, suomen pakanauskoville ei ole koskaan sapattia annettu eikä anneta, koita se jo tajuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaita ei kiinnosta sinun sapattipaasaaminen kuule pennin vertaa, suomen pakanauskoville ei ole koskaan sapattia annettu eikä anneta, koita se jo tajuta.

        Kaukaisempi jo edes mennyt sukulainen, kastettu Siion temppelissä. Hänen kanssaan kun tuli puhetta sapatista, hänen ilmeensäkin alkoi muutua, hän oikein sihisi ja puhisi, sillä hänelle ei käynyt Jumalan antama sapatti alkuunkaan.
        Tällainen henki, ei ole Pyhästä Hengestä lähtöisin.

        Antin antama sunnuntai oli hänelle tärkeä pitää pyhänä.

        1234567---


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kun teillä, helluntalaisinakin, on aikaa niin tutkikaa rehellisesti eikä vaan itseään pettäen totuuksia niin tiedä vaikka oppisitte ymmärtämään, että niitä negatiivisiä asiaoitanne esille ottavien joukossa on sellaisiakin jotka haluaa vaan hyvää ja parasta teille.
      https://www.bing.com/search?q=helluntalaisten uskontouhrien tuki&pc=MOZI&form=MOZLBR
      ---------------
      On erillaisia ihmiskohtaloita uskonnoissa joihin olisi kaikkien syytä tutustua ja oppia tuntemaan ja näkemään asioita Kaikkivaltiaan Pietarille antaman AVAIMIEN vallan merkityksen puuttumuset kun laittomuus tappoi Kristillisten Pietarin jolle Jeesus antoi tärkeän tehtävän.

      Lainattua tekstiä:
      "uskominen koostuu kolmesta eri tyypistä:
      1. Laillinen.
      2. Neutraali.
      3. Laiton.
      -
      1. ja 2. ei tänään eikä historiassa sisällä minkäänlaista fyysistä ja/tai psyykkistä väkivaltaa.
      -
      Jeesus ( kaikki muut eri kielelliset muunnokset) samalla tavalla niinkuin mikä nimi tahansa tarkoittaa jotain: viisas, hyvä johtaja kaikki synonyymit jotka voit yhdistää tähän päivään saakka koskien "hyvä johtaja".
      -
      1 Ota Raamatusta Laki - jota Jeesus käskee noudattaa. Ensisijainen vastuu on aina niillä jotka virassaan opettavat.
      2. Ota Raamatusta ne osat joissa kerrotaan Jeesuksesta, hänen opeista.
      2b Ota Vanhasta Testamentista ne osat joihin Jeesus viittaa.
      3. Ota uudesta testamentista ne osat joihin Jeesus yhdistää k e Pietarin kirjeeet/testamentti.
      -
      Kaiken muun voi laittaa sivuun, ja näin ollen Jeesus ei perustanut uskontoa vaan vahvisti demokratian. Hän valitsi Simon Pietarin jatkamaan työtään. Edellinen siihen aikaan, ja vertaat Suomen perustuslakiin/testamenttiin §1 - §10 - §11 - §12. "
      ---
      Huomautus...
      Tuo linja vaatii lukijoilta joilla on raamatussaan "viitteet" toiminta, ettei eksy pois kristillisyyden linjasta kun/jos viitteessä viitataan esimerkiksi Jeesuksen tekstistä Paavalin teksteihin jolla avataan tie laittomuuden oppeihin ja se viite ei tarvitse olla ainoastaan Paavalin teksteihin vaan jonkun toisen joka ei ole kristillisyyden asialla oleva vaan jopa sellaista esittävä laittomuuden kavala eksyttäjä. Suosittelen, että ottaa ensin vastaan tiedon ilman viitteen tietoa ja kun sen on sielullisesti hyväksynyt niin vai "tarkistaa" mitä viitteen sisältä ja ennen kaikkea sen tärkeys merkitsee.

    • Anonyymi

      Kun teillä, helluntalaisinakin, on aikaa niin tutkikaa rehellisesti eikä vaan itseään pettäen totuuksia niin tiedä vaikka oppisitte ymmärtämään, että niitä negatiivisiä asiaoitanne esille ottavien joukossa on sellaisiakin jotka haluaa vaan hyvää ja parasta teille.
      https://www.bing.com/search?q=helluntalaisten uskontouhrien tuki&pc=MOZI&form=MOZLBR
      ---------------
      On erillaisia ihmiskohtaloita uskonnoissa joihin olisi kaikkien syytä tutustua ja oppia tuntemaan ja näkemään asioita Kaikkivaltiaan Pietarille antaman AVAIMIEN vallan merkityksen puuttumuset kun laittomuus tappoi Kristillisten Pietarin jolle Jeesus antoi tärkeän tehtävän.

      Lainattua tekstiä:
      "uskominen koostuu kolmesta eri tyypistä:
      1. Laillinen.
      2. Neutraali.
      3. Laiton.
      -
      1. ja 2. ei tänään eikä historiassa sisällä minkäänlaista fyysistä ja/tai psyykkistä väkivaltaa.
      -
      Jeesus ( kaikki muut eri kielelliset muunnokset) samalla tavalla niinkuin mikä nimi tahansa tarkoittaa jotain: viisas, hyvä johtaja kaikki synonyymit jotka voit yhdistää tähän päivään saakka koskien "hyvä johtaja".
      -
      1 Ota Raamatusta Laki - jota Jeesus käskee noudattaa. Ensisijainen vastuu on aina niillä jotka virassaan opettavat.
      2. Ota Raamatusta ne osat joissa kerrotaan Jeesuksesta, hänen opeista.
      2b Ota Vanhasta Testamentista ne osat joihin Jeesus viittaa.
      3. Ota uudesta testamentista ne osat joihin Jeesus yhdistää k e Pietarin kirjeeet/testamentti.
      -
      Kaiken muun voi laittaa sivuun, ja näin ollen Jeesus ei perustanut uskontoa vaan vahvisti demokratian. Hän valitsi Simon Pietarin jatkamaan työtään. Edellinen siihen aikaan, ja vertaat Suomen perustuslakiin/testamenttiin §1 - §10 - §11 - §12. "
      ---
      Huomautus...
      Tuo linja vaatii lukijoilta joilla on raamatussaan "viitteet" toiminta, ettei eksy pois kristillisyyden linjasta kun/jos viitteessä viitataan esimerkiksi Jeesuksen tekstistä Paavalin teksteihin jolla avataan tie laittomuuden oppeihin ja se viite ei tarvitse olla ainoastaan Paavalin teksteihin vaan jonkun toisen joka ei ole kristillisyyden asialla oleva vaan jopa sellaista esittävä laittomuuden kavala eksyttäjä. Suosittelen, että ottaa ensin vastaan tiedon ilman viitteen tietoa ja kun sen on sielullisesti hyväksynyt niin vai "tarkistaa" mitä viitteen sisältä ja ennen kaikkea sen tärkeys merkitsee.

      JK
      --------------
      Unohdin mainita että Pietarin kirjeet ovat tutkinnan alaisina mutta tiedossa on, että niitäkin olisi väärennetty, "Toisen Pietarin kirjeen" osalta...:
      https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=pietarin kirjeen väärennös
      -
      Toisaalta, raamatussa tuskin on montakaan sivua jota ei olisi tavalla tai toisella väärennetty. Niin käy myös muissakin, kuten histrian tekstien mukaan johtuen siitä raamatun osalta, että tietoja on haettu toisista tai ainakin toisesta kulttuurista.

      • Anonyymi

        Hohhoijaa, että te jaksatte näitä väärennysjuttujanne.

        Kyllä se sunkin virtes tuosta muuttuu, kunhan Jumala sinullekin ilmestyy ja itsensä tiettäväksi tekee.

        Lukisit ja kuuntelisit välillä vaikka uskoontulokertomuksia, niin tietäisit, kuinka paatuneinkin ihminen, ateisti, tiedemies ja epäilijä, joista monet ovat samanlaista virttä veisanneet kuin sinä nyt, ovat kuitenkin tulleet uskoon ja asiat ymmärtäneet, kun Jumala on heitä kohdannut.


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi keskustella tyhjästä, kun mitään helluntailaisuutta ei ole olemassakaan?

      • Anonyymi

        Ihmisten keksimiä kirkkojen nimiä.


    • Anonyymi

      En ole helluntailainen, mutta olen niin ymmärtänyt, että tämä palsta ei ole läpileikkaus siirtää millaisia helluntailaiset ovat eikä siitäkään miten he uskovat.
      Tunnen helluntailaisia ja tiedän, että tämä palsta antaa heistä väärän kuvan, jos siis joku nyt edes palstan perusteella tekee heistä johtopäätöksiä.
      En tosin usko ihmisiä niin putkinäköisiksi ja ryhmiksi, että rakentavat mielipiteensä palstan varaan. Suomi 24 palstan varaan😄

      • Anonyymi

        Olen käynyt vuosikymmeniä sitten helluntailaisten , niin teltta kuin muissakin kokouksissa lukenut kirjasia lehtisiä jne...
        En rakenna mielipiteitä palstan varaan.

        Sen vaan tiedän, että heille ei suurimmalle osalle käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi. Eräs vanha helluntailainen kirjoittikin aikoinaan: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle piste !
        Tämä on suuren suuri harhaopetus heiltä, näin johdetaan suuria ja pieniä täysin harhaan.
        Salaisen tempauksenoppikin on täysin harhaoppia, samoin kuin 1000 vuotinen rauhanvaltakunta maan päällä.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt vuosikymmeniä sitten helluntailaisten , niin teltta kuin muissakin kokouksissa lukenut kirjasia lehtisiä jne...
        En rakenna mielipiteitä palstan varaan.

        Sen vaan tiedän, että heille ei suurimmalle osalle käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi. Eräs vanha helluntailainen kirjoittikin aikoinaan: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle piste !
        Tämä on suuren suuri harhaopetus heiltä, näin johdetaan suuria ja pieniä täysin harhaan.
        Salaisen tempauksenoppikin on täysin harhaoppia, samoin kuin 1000 vuotinen rauhanvaltakunta maan päällä.

        1234567---

        Olet ottanut viikonpäivän jumalaksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt vuosikymmeniä sitten helluntailaisten , niin teltta kuin muissakin kokouksissa lukenut kirjasia lehtisiä jne...
        En rakenna mielipiteitä palstan varaan.

        Sen vaan tiedän, että heille ei suurimmalle osalle käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi. Eräs vanha helluntailainen kirjoittikin aikoinaan: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle piste !
        Tämä on suuren suuri harhaopetus heiltä, näin johdetaan suuria ja pieniä täysin harhaan.
        Salaisen tempauksenoppikin on täysin harhaoppia, samoin kuin 1000 vuotinen rauhanvaltakunta maan päällä.

        1234567---

        En minä jaksa teidän jonninjoutavia vouhotujsianne laskea.
        Yksi on vain tarpeen ja se on Jeesuksen Kristuksen pelastava evankeliumi.
        Sapatin vietto ei ole autuuskysymys, jos siirtää ei tee itselleen Jumalaa niinkuin joku tuossa lyhyesti ja ytimekkäästi jo viestissään kirjoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt vuosikymmeniä sitten helluntailaisten , niin teltta kuin muissakin kokouksissa lukenut kirjasia lehtisiä jne...
        En rakenna mielipiteitä palstan varaan.

        Sen vaan tiedän, että heille ei suurimmalle osalle käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi. Eräs vanha helluntailainen kirjoittikin aikoinaan: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle piste !
        Tämä on suuren suuri harhaopetus heiltä, näin johdetaan suuria ja pieniä täysin harhaan.
        Salaisen tempauksenoppikin on täysin harhaoppia, samoin kuin 1000 vuotinen rauhanvaltakunta maan päällä.

        1234567---

        Harhaopeista vielä.
        Suurin eksytys on se, että pelastava evankeliumi korvataan muilla asioilla joka tarkoittaa omavamhurskauden oppia.
        Noin pelastus estetään.
        Ja mikä olisi saatanalle mieluisampaa.
        Jeesus korvataan jollain muulla. Hän ei olekkaan enää tie totuus ja elämä.
        Vaan ihmiselle osoitetaan, että hän on hyvä ja kelpaava vain omien töidensä ja hyvyytensä kautta.
        Tuo on hirvein eksytys ja se on jo seurakunnissa.
        Se on jo puettuna valjeuteen ja rakkauteen mutta siirtää puuttuu Hyvän Paimenen ääni ja vetenvoitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaopeista vielä.
        Suurin eksytys on se, että pelastava evankeliumi korvataan muilla asioilla joka tarkoittaa omavamhurskauden oppia.
        Noin pelastus estetään.
        Ja mikä olisi saatanalle mieluisampaa.
        Jeesus korvataan jollain muulla. Hän ei olekkaan enää tie totuus ja elämä.
        Vaan ihmiselle osoitetaan, että hän on hyvä ja kelpaava vain omien töidensä ja hyvyytensä kautta.
        Tuo on hirvein eksytys ja se on jo seurakunnissa.
        Se on jo puettuna valjeuteen ja rakkauteen mutta siirtää puuttuu Hyvän Paimenen ääni ja vetenvoitto.

        Verenvoitto oli tuo viimeinen sana, jonka väärin kirjoitin. Tärkein sana koko viestissäni.
        VEREN VOITTO!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaopeista vielä.
        Suurin eksytys on se, että pelastava evankeliumi korvataan muilla asioilla joka tarkoittaa omavamhurskauden oppia.
        Noin pelastus estetään.
        Ja mikä olisi saatanalle mieluisampaa.
        Jeesus korvataan jollain muulla. Hän ei olekkaan enää tie totuus ja elämä.
        Vaan ihmiselle osoitetaan, että hän on hyvä ja kelpaava vain omien töidensä ja hyvyytensä kautta.
        Tuo on hirvein eksytys ja se on jo seurakunnissa.
        Se on jo puettuna valjeuteen ja rakkauteen mutta siirtää puuttuu Hyvän Paimenen ääni ja vetenvoitto.

        Mitä on omavanhurskauden oppi ? Onko se sitä että ei nöyrrytä pitämään Jumalan antamaa sapattia pyhänäpäivänä ? Eikä rukoushuoneiden ovia sapattisin auki jumalanpalveluksille, Jeesuksen esimerkin mukaan.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on omavanhurskauden oppi ? Onko se sitä että ei nöyrrytä pitämään Jumalan antamaa sapattia pyhänäpäivänä ? Eikä rukoushuoneiden ovia sapattisin auki jumalanpalveluksille, Jeesuksen esimerkin mukaan.

        1234567---

        Kun et kerran osaa muusta puhua kuin sapatista, niin mene kouhottamaan asiasta muitten kaltaistesi kanssa keskustele adventismista -palstalle. Siellä saat asiallesi suopeamman kohtelun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun et kerran osaa muusta puhua kuin sapatista, niin mene kouhottamaan asiasta muitten kaltaistesi kanssa keskustele adventismista -palstalle. Siellä saat asiallesi suopeamman kohtelun.

        Myöskin adventismi-palstalla käy monenlaista kirjoittajaa eri piireistä.

        Nämä palstat ovat kaikille avoimia. Kirjoitan myöskin pedosta. 1000-vuotisesta rauhanvaltakunnasta. Salaisesta tempauksesta jne...

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöskin adventismi-palstalla käy monenlaista kirjoittajaa eri piireistä.

        Nämä palstat ovat kaikille avoimia. Kirjoitan myöskin pedosta. 1000-vuotisesta rauhanvaltakunnasta. Salaisesta tempauksesta jne...

        1234567---

        Sapattiuskonto ei mitenkään liity kristillisyyteen, vaan on jumalattoman noita-akan oppi. Voit kirjoittaa epäjumalastasi jonnekin taikausko- ja noituus palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä jaksa teidän jonninjoutavia vouhotujsianne laskea.
        Yksi on vain tarpeen ja se on Jeesuksen Kristuksen pelastava evankeliumi.
        Sapatin vietto ei ole autuuskysymys, jos siirtää ei tee itselleen Jumalaa niinkuin joku tuossa lyhyesti ja ytimekkäästi jo viestissään kirjoitti.

        Jumalan antama sapatti on tärkeä, sillä se on Jumalan merkki. Joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan antama sapatti on tärkeä, sillä se on Jumalan merkki. Joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa.

        1234567---

        helluntailaisuudesta: se, että "järkyttäviä" ihmisiä siellä tapasin, muutama sivistyneitä siirtyi aika pian pois / myös eräs uskova lääkäri, jne.
        ne, keihin tutustuin, olivat suureksi vahingoksi, vain yksi/kaksi, ("terveillä papereilla". . .). ovat edelleen ystäväpiirissäni, ne jotka vahinkoa tahtoivat. onnistuivat, koska siellähän ei siedetä, jos "ulkopuolelta" joku sivistyneempi, kuin HE !

        raamatussa Jeesus varoittaa lahkoista.

        , - suurin piirtein useimmat, entisiä alkoholisteja, psyykesairaita (saarnaajia myöten. . .)

        raamatussa lukee: "miten sairas voi parantaa toisen sairaan. . ., (tms.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudesta: se, että "järkyttäviä" ihmisiä siellä tapasin, muutama sivistyneitä siirtyi aika pian pois / myös eräs uskova lääkäri, jne.
        ne, keihin tutustuin, olivat suureksi vahingoksi, vain yksi/kaksi, ("terveillä papereilla". . .). ovat edelleen ystäväpiirissäni, ne jotka vahinkoa tahtoivat. onnistuivat, koska siellähän ei siedetä, jos "ulkopuolelta" joku sivistyneempi, kuin HE !

        raamatussa Jeesus varoittaa lahkoista.

        , - suurin piirtein useimmat, entisiä alkoholisteja, psyykesairaita (saarnaajia myöten. . .)

        raamatussa lukee: "miten sairas voi parantaa toisen sairaan. . ., (tms.)

        mistä johtuu ??

        voi kuinka monien elämän nähnyt menevän täysin "persiilleen", siis sekä käytännössä, kuin "ihmisten silmin, siellä ne "touhuaa", ja monien elämä mennyt täysin "lakoon", kuin vain voi !!

        vaan, jos kerran "jumala puhuu", - kaikkia mahdollista. . . . (vaikkapa tuhotyöt. . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mistä johtuu ??

        voi kuinka monien elämän nähnyt menevän täysin "persiilleen", siis sekä käytännössä, kuin "ihmisten silmin, siellä ne "touhuaa", ja monien elämä mennyt täysin "lakoon", kuin vain voi !!

        vaan, jos kerran "jumala puhuu", - kaikkia mahdollista. . . . (vaikkapa tuhotyöt. . .

        kun helluntailaisuuteen tutustuu, rupee uskoon ainakin "henkivaltoihin. . ."

        ei hemmetti, ennen niin rauhallista elämää, vaan kun helluntailaisuuteen, "näkee vain henkivaltoja, kuin juopot "pikku-ukkoja. . .

        - kun ei edellisin aiemminkaan tutustunut, en kehoita ketään toisiakaan. . .

        Jumala kun on "vähän" laajempi kuin joku suljettu helluntailaisuus. . .


    • Anonyymi

      ei helluntailaisten kanssa voi keskustella.

      heille elämä on "musta-valkoinen"


      kokemuksesta.

      • Anonyymi

        sen verran keskustelen, että: paljon harhaan opettamista.

        kokemuksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      326
      3585
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      223
      3106
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2593
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2102
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2095
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      12
      1890
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1722
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1715
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      286
      1412
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1342
    Aihe