Pari viikkoa sitten tein avauksen, joka tietenkin on valunut jo kovin kauas, mutta rekisteröityneenä se oli profiilini kautta helppo nostaa esille, siis tämän:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16332275/koronan-vaikutus-talla-palstalla
Totean sen alussa, että arvelin jo silloin jyllänneen koronapandemian hiljentäneen tätä palstaa, mutta huomaan olleen arvelussani väärässä. Kun katselin nyt tätä palstaa, huomaan, ettei se ole vieläkään hiljentynyt. Palstan taso on kyllä laskenut, vaikkei se kovin korkea ollut ennenkään.
Onko tuohon vaikutusta koronalla? Ei kai kuitenkaan niin, että korona olisi valikoinut uhreikseen järkiperäiseen asiakeskusteluun kyvykkäitä ja säästänyt sellaiseen kyvyttömät. Ehkä kuitenkin niin, että tässä vakavassa tilanteessa järkiperäisillä on mielissään muuta ja tärkeämpää kuin täällä nähtävä, karanteeneistaan huolimatta kuitenkin myös tällaista palstaa parempia yhteyksiä keskustella ajatuksistaan.
No, kullakin meistä on tietysti omat arvomme, oma näkemyksemme niiden tärkeysjärjestyksestä. Niihin meillä kullakin on omat taustavaikuttimemme ja niistäkin johtuen myös omat näkemyksemme tärkeästä nyt kuten tulevassakin. Itselläni tässä jo kovin pitkässä elämässäni on ollut hyvinkin monenlaisia taustavaikuttimia ja arvonikin ovat saattaneet vaihdella.
Nyt muutaman päivän jälkeen palstaa plarattueni joudun kuitenkin toteamaan, että minun on turha yrittää puhua arvoistani ja näkemyksestäni sille yleisölle, joka valtaosin näkyy nyt palstan miehittäneen. Ehkäpä vielä joskus myöhemmin - jos tuo korona ei nappaa minua eikä muitakaan asiakeskusteluun kyvykkäitä.
Ajatuksia tässä koronakaranteenissa
72
<50
Vastaukset
- Anonyymi
En jaksa edes lukea kaltaisiesi vanhusten horinoita.. ne ovat sukpolvesta toiseen yhtä ja samaa menneen maailman " osaamiseen" pohjautuvaa jorinaa,
Toki itsellesi on tärkeää olla äänessä täällä, mutta mutta.... Kun nyt tässä jo iltapesuilla käytyäni ja pyjamassani vuoteeseen mennessäni jne… vielä plarailin palstaa enennän, näin, että onhan tänne tullut muutama ihan asiallinenkin avaus ja eräät järkiperäiset ovat vaivautuneet lähettämään ihan asiallisia viestejä myös noille toisenlaisille avauksille.
Sorry, että en nyt jaksa niihin puuttua, kiitän vain Teitä muutamia yrityksestänne järjen voittoon. Toivottavasti en lannista uskoanne, sillä työnne tulee olemaan kova. Hieman ihmettelen, että nuo moninakin kappaleina lähetetyt älyttömät avaukset ovat saaneet pysyä. palstalla. Vaikka nekin kai vilauttavat mainoksia ja kilauttavat palstanpitäjän kassaa, Aller ei varmaankaan ole heidän puolellaan, vaan sillä on nykyisin kai rajalliset resurssit palstojen valvontaan.
Tämän vielä halusin sanoa. Minulla ei ole nyt aihetta sitä enempään muuten kuin vain Hyvän Yön toivotuksiin tämän mahdollisille lukijoille!
Ps. Huomaan, että jo kaksi avaukselleni tullutta viestiä on poistettu. Mitähän lienen menettänytkään siinä, kun en niitä nähnyt;))Suomi24 -palsta ei ole enää Allerin perheen omistuksessa. Se myi tämän joulukuussa suomalaiselle Ilkka Lavakselle.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomi24-ja-treffit24-saivat-uuden-omistajan-city-digital-groupista/85b84c07-796e-4fa2-97c3-90c3caf29510
Muodollisesti aikamoinen harppaus, kun kokonaisen perheen sijalle astui nuori poikamies, tai ainakin yhä deittailusta kiinnostunut henkilö. Sisällöllisesti ja toiminnallisesti muutosta ei kuitenkaan huomaa. Muun muassa tuo saman avauksen ja kommentin lähettäminen moneen kertaan on yhä sallittua.Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Suomi24 -palsta ei ole enää Allerin perheen omistuksessa. Se myi tämän joulukuussa suomalaiselle Ilkka Lavakselle.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomi24-ja-treffit24-saivat-uuden-omistajan-city-digital-groupista/85b84c07-796e-4fa2-97c3-90c3caf29510
Muodollisesti aikamoinen harppaus, kun kokonaisen perheen sijalle astui nuori poikamies, tai ainakin yhä deittailusta kiinnostunut henkilö. Sisällöllisesti ja toiminnallisesti muutosta ei kuitenkaan huomaa. Muun muassa tuo saman avauksen ja kommentin lähettäminen moneen kertaan on yhä sallittua.Sorry, lipsahti vastineeksi avaukselleni tämä, jonka tietenkin tarkoitin vastineeksi Sinulle:
Noinko on tapahtunut, että nämä palstat olisivat nyt tuollaisessa suomalaisomistuksessa? En ole sitä huomannut tai olen huomaamani unohtanut, mutta noin näkyy olevan; tarkistin sen nyt netistä. Muutosta ei tosiaan ole tapahtunut. Yhä saa turhimus tyhjänpäiväistä roiskaisuaan moniin kertoihin toistaa. Tarkoituksenaan tietysti vain palstan pilaaminen vyöryttämällä alemmas asiakeskustelua, jollaiseen itse ei pysty.
Tuo sama varmaan pyrkii pilaamaan asiakeskustelijoiden imagoakin rekisteröimällä nikin, joka on muuten Sinun nikkisi, mutta kuollut sanassa niinä on vain yksi l-kirjain. Tuollainen on tietysti myös osoitus siitä tiedetystä tosiasiasta, että mitättömyydet pyrkivät kaikin mahdollisin tavoin jäljittelemään meitä suuruuksia. Eivät he siinä kyllä koskaan onnistu, eivät varmaan edes toisten mitättömyyksien silmissä.
Hyvää yötä Kapi vanhan vaitteri.
Noinko on tapahtunut, että nämä palstat olisivat nyt tuollaisessa suomalaisomistuksessa? En ole sitä huomannut tai olen huomaamani unohtanut, mutta noin näkyy olevan; tarkistin sen nyt netistä. Muutosta ei tosiaan ole tapahtunut. Yhä saa turhimus tyhjänpäiväistä roiskaisuaan moniin kertoihin toistaa. Tarkoituksenaan tietysti vain palstan pilaaminen vyöryttämällä alemmas asiakeskustelua, jollaiseen itse ei pysty.
Tuo sama varmaan pyrkii pilaamaan asiakeskustelijoiden imagoakin rekisteröimällä nikin, joka on muuten Sinun nikkisi, mutta kuollut sanassa niinä on vain yksi l-kirjain. Tuollainen on tietysti myös osoitus siitä tiedetystä tosiasiasta, että mitättömyydet pyrkivät kaikin mahdollisin tavoin jäljittelemään meitä suuruuksia. Eivät he siinä kyllä koskaan onnistu, eivät varmaan edes toisten mitättömyyksien silmissä.Kun Pystyyn_kuolleelle tarkoittamani vastineeni ensin lipsahti ensin tuohon väärään paikkaan, laitanpa sitten ihan tällä avauksellani yleisemminkin näkemääni tarkoittavaa:
Niin, tuollaisia ajatuksia minulla oli tässä koronakaranteenissa. Toisenlaisia ajatuksia on ollut tässä monilla. Sitähän me kukin eniten ajattelemme, mitä pidämme tärkeänä ja mikä meitä kiinnostaa. Tärkeäksi näkemämme kiinnostuksemme kohde kertoo paljon meistä itsestämme. Hyvin selvästi se käy ilmi tälle avaukselleni tulleista viesteistäkin, myös tuosta yhdestä nikistä, josta mainitsin edellä Pystyyn_kuolleelle.
Meitä on moneksi. Ainakin kahdeksi hyvin erilaiseksi ryhmäksi. Tässä nähtävän perusteella se toinen ryhmä näyttäisi ensimmäistä suuremmalta, mutta onneksi ei ole niin kaikkia suomalaisia ajatellen. Palstanpitäjällä lienee siis hyvä tarkoitus: antaa täällä paikka niillekin, jotka eivät muualla pääse ääneen tai jos pääsevätkin, heitä ei siellä kuunnella. No, eipä heitä tosin juuri kuunnella täälläkään.- Anonyymi
Ei käy karanteenissa aika pitkäksi, kun tätä sirkusta seuraa.
Onhan tämä karanteenissa olo välillä pitkästyttävääkin, mutta ei sentään niin pitkästyttävää, että tätä ”sirkusta” tarvitsisi paljonkaan seurata. On onneksi tv, kirjoja ja lehtiä luettaviksi, musiikkia kuunneltavaksi ja välineet, joiden kautta hyvät etäyhteydet läheisiin ja ystäviin. Kun asun tässä keskuspuiston pohjoisosan vieressä, on myös erinomaiset mahdollisuudet ulkoiluun, jonka on mainio sääkin mahdollistanut viimepäivinä. Tänäänkin kävin jo melko pitkällä lenkillä, sauvakävelyllä aarnimetsien hiekkateillä.
Kotitöiden tarve tällaisella yksinasujalla on vähäinen. Pölynimuriinkaan en ole koskenut aikoihin, kun kahden viikon välein minulla käy siivoojat. Alusvaate- pyjama- ja pyyheliinapyykkipyykki täytyy pestä parin-kolmen viikon välein, mutta konehan senkin hoitaa. Lakanapyykin olen jo kauan pesettänyt pesulassa, eikä sitäkään paljon tule, kun pyjamassa voi samoilla lakanoilla nukkua pari viikkoa, tyynynpäällisen viikoittain vaihtaen. Lakanoita minulla on niin paljon, että kestää kolmisen kuukautta ennen kuin käytetyistä kertyy sellainen pino, jonka vien sitten pesulaan.
No, ruoanlaittoa tietysti on, mutta sitäkin teen aina kerralla niin, että pakastimeeni on kertynyt melkoinen valikoima eri ruokia, joita sitten sieltä vaihdellen otan pari päivää ennen käyttöä jääkaappiin. Siellä on nyt kahden annoksen rasiat siskonmakkarasoppaa ja makaronilaatikkoa; niitä vaihdellen pärjään seuraavat neljä päivää jälkiruokina vispipuuroa (kaupasta ostettu valmistuote sekin) ja maitorahkoja. Tiistaina onkin taas kahden viikon välein toistuva kauppapäiväni, ja sitten ostan tietysti taas kalaa ja jotain lihaa, vaikka tekemiäni liharuokia - karjalanpaistia ja muuta - on vielä pakastimessanikin.
Joo, tällaista tämä nyt minulla, ei kovin kummoista, mutta ilmeisesti paljon vaihtelevampaa ja mukavampaa kuin noilla, jotka täällä tuota ”sirkusta” pyörittävät. Lieneeköhän palstojen valvontakin koronakaranteenissa, kun antaa nyt pyöriä tuollaisen ”sirkuksen”, joka nähdään nyt palstalla ja tällä avauksellanikin. Ehkäpä palstanpitäjällä todellakin on sellainen hyvä tarkoitus, jonka tuossa edellisessä viestissäni arvelen sillä olevan: haluaa antaa täällä paikan niillekin, jotka eivät muualla pääse ääneen tai jos pääsevätkin, heitä ei siellä kuunnella.- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Onhan tämä karanteenissa olo välillä pitkästyttävääkin, mutta ei sentään niin pitkästyttävää, että tätä ”sirkusta” tarvitsisi paljonkaan seurata. On onneksi tv, kirjoja ja lehtiä luettaviksi, musiikkia kuunneltavaksi ja välineet, joiden kautta hyvät etäyhteydet läheisiin ja ystäviin. Kun asun tässä keskuspuiston pohjoisosan vieressä, on myös erinomaiset mahdollisuudet ulkoiluun, jonka on mainio sääkin mahdollistanut viimepäivinä. Tänäänkin kävin jo melko pitkällä lenkillä, sauvakävelyllä aarnimetsien hiekkateillä.
Kotitöiden tarve tällaisella yksinasujalla on vähäinen. Pölynimuriinkaan en ole koskenut aikoihin, kun kahden viikon välein minulla käy siivoojat. Alusvaate- pyjama- ja pyyheliinapyykkipyykki täytyy pestä parin-kolmen viikon välein, mutta konehan senkin hoitaa. Lakanapyykin olen jo kauan pesettänyt pesulassa, eikä sitäkään paljon tule, kun pyjamassa voi samoilla lakanoilla nukkua pari viikkoa, tyynynpäällisen viikoittain vaihtaen. Lakanoita minulla on niin paljon, että kestää kolmisen kuukautta ennen kuin käytetyistä kertyy sellainen pino, jonka vien sitten pesulaan.
No, ruoanlaittoa tietysti on, mutta sitäkin teen aina kerralla niin, että pakastimeeni on kertynyt melkoinen valikoima eri ruokia, joita sitten sieltä vaihdellen otan pari päivää ennen käyttöä jääkaappiin. Siellä on nyt kahden annoksen rasiat siskonmakkarasoppaa ja makaronilaatikkoa; niitä vaihdellen pärjään seuraavat neljä päivää jälkiruokina vispipuuroa (kaupasta ostettu valmistuote sekin) ja maitorahkoja. Tiistaina onkin taas kahden viikon välein toistuva kauppapäiväni, ja sitten ostan tietysti taas kalaa ja jotain lihaa, vaikka tekemiäni liharuokia - karjalanpaistia ja muuta - on vielä pakastimessanikin.
Joo, tällaista tämä nyt minulla, ei kovin kummoista, mutta ilmeisesti paljon vaihtelevampaa ja mukavampaa kuin noilla, jotka täällä tuota ”sirkusta” pyörittävät. Lieneeköhän palstojen valvontakin koronakaranteenissa, kun antaa nyt pyöriä tuollaisen ”sirkuksen”, joka nähdään nyt palstalla ja tällä avauksellanikin. Ehkäpä palstanpitäjällä todellakin on sellainen hyvä tarkoitus, jonka tuossa edellisessä viestissäni arvelen sillä olevan: haluaa antaa täällä paikan niillekin, jotka eivät muualla pääse ääneen tai jos pääsevätkin, heitä ei siellä kuunnella.Aika yksipuolista "paskanjatketta" on kapon ruokavalio.
On kai sinulla giniä kuitenkin palanpainikkeeksi?
Ajattele positiivisesti, että kyllä se markkinavoima kaiken korjaa. Anonyymi kirjoitti:
Aika yksipuolista "paskanjatketta" on kapon ruokavalio.
On kai sinulla giniä kuitenkin palanpainikkeeksi?
Ajattele positiivisesti, että kyllä se markkinavoima kaiken korjaa.Ei vaan kuvastaa kohtuullisuutta ja säästäväisyttä mitkä olivat Väinö Tannerin elämänarvoja.
Itse olen ilalialaisen keittiön suuri ystävä. Heidän tavastaan olla heittämättä mitään hukkaan me voisimme ottaa oppia.
Esim. jos pastaa jää yli niin laita se seuraavana päivänä uuniin ruokakerman ja juustoraasteen kera.
Oikeaoppiseen Karjalanpaistin laitetaan mauste- ei mustapippuria. Ja eikä mitään porkkanoita sekaan.- MieIipidepankki
kapi_ kirjoitti:
Joo, tällaista tämä nyt minulla, ei kovin kummoista, mutta ilmeisesti paljon vaihtelevampaa ja mukavampaa kuin noilla, jotka täällä tuota ”sirkusta” pyörittävät. Lieneeköhän palstojen valvontakin koronakaranteenissa, kun antaa nyt pyöriä tuollaisen ”sirkuksen”, joka nähdään nyt palstalla ja tällä avauksellanikin. Ehkäpä palstanpitäjällä todellakin on sellainen hyvä tarkoitus, jonka tuossa edellisessä viestissäni arvelen sillä olevan: haluaa antaa täällä paikan niillekin, jotka eivät muualla pääse ääneen tai jos pääsevätkin, heitä ei siellä kuunnella.Minä olen hakenut tuntemaltani sinun virkaveljeltäsi majurilta eineksiä, joita itse vaimonsa kanssa kasvattaa. Helsingistä jokin kymmenkilometri länteen.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Ei vaan kuvastaa kohtuullisuutta ja säästäväisyttä mitkä olivat Väinö Tannerin elämänarvoja.
Itse olen ilalialaisen keittiön suuri ystävä. Heidän tavastaan olla heittämättä mitään hukkaan me voisimme ottaa oppia.
Esim. jos pastaa jää yli niin laita se seuraavana päivänä uuniin ruokakerman ja juustoraasteen kera.
Oikeaoppiseen Karjalanpaistin laitetaan mauste- ei mustapippuria. Ja eikä mitään porkkanoita sekaan.Italialaisen ruoan ystävä olen minäkin. Ranskalainen keittiö on maailmankuulu, mutta turistimatkoillani ainakin hotelleissamme ja muissakin ravintoloissa Italiassa olen syönyt paljon maittavampaa ruokaa kuin Ranskassa.
Englantilaisen keittiön tunnusmerkit kuulemma ovat: jos se on lämmintä, se on olutta, jos se on haaleaa, se on keittoa;)) Kolmisenkymmentä vuotta sitten vaimoni kanssa tekemältäni Britannian kiertomatkalta, jolla kahdessa viikossa kiersimme koko saaren, muistan vaimoni aina ihmetelleen: ”miksi ne keittävät aina nuo vihannekset liian pehmeiksi”.
Karjalanpaistista: Ostan sen aineksia kotikauppani lihahyllystä kerralla kaksi laatikkoa ja lisäksi maksaa ja munuaisia (jota valitettavasti ei aina ole tarjolla) ja noita kaikkia suureen pataan laittaen teen sen uunissa niin, että kerralla tulee kymmenkunta ateriaa yhdelle miehelle. Tietenkin laitan siitä suurimman osan pakkaseen, kahden aterian rasioihin.
Kotikaupassani on myös oikein hyvä valmisruokatiski, Kokkikartanosta kai ne ruoat tulevat. Lähes joka käynnilläni ostan sieltäkin yhden aterian verran.MieIipidepankki kirjoitti:
Minä olen hakenut tuntemaltani sinun virkaveljeltäsi majurilta eineksiä, joita itse vaimonsa kanssa kasvattaa. Helsingistä jokin kymmenkilometri länteen.
Jasså. Ei kai kyseessä ole tämän palstan majuri;)) Minulla ei ole tuollaista hankintapaikkaa, joten joudun tyytymään vihanneksissakin kotikauppani tarjontaan, joka on varsin runsas ja monipuolinen.
- Anonyymi
Söin tänään pakastepizzan...poikkeuksellisesti.
Tämän halusin jakaa kanssanne.- Anonyymi
Jälkiruoaksi nautin vietnamilaisen kahvin.
Tämänkin halusin jakaa kanssanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jälkiruoaksi nautin vietnamilaisen kahvin.
Tämänkin halusin jakaa kanssanne.Ja tietysti ruokasnapsiksi hörpändeerokset kiljukanisterista? Halusitko jakaa tämänkin kanssamme?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tietysti ruokasnapsiksi hörpändeerokset kiljukanisterista? Halusitko jakaa tämänkin kanssamme?
Nope, mutta haluan jakaa kanssanne tiedon että nautin tilkan calvados ia vietkong kahvin jälkeen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nope, mutta haluan jakaa kanssanne tiedon että nautin tilkan calvados ia vietkong kahvin jälkeen..
Saatan tiedoksenne, että nuo voimakkaat moskat sotkivat mahani ja kävin ripuloimassa kuusitoista kertaa viime yönä. En ole aivan varma lukumäärästä.
kapi, se vanha ja tyhmä
Harvaa kirjoitusta tarvitsee lukea kokonaan. Trollin kirjoituksen ensimmäinen rivi yleensä riittää ja sitten sen voi sulkea. "Ei tarvitse syödä koko omenaa huomatakseen sen olevan mätä".
Täällä nykyään kokoonnutaan puistoihin pieniin perheryhmiin riittävin etäisyyksin toisiin ryhmiin ja seurustellaan ja lauletaan, joku avaa viinitynnyrin ja siitä sitten hanskat kädessä jokainen käy hakemassa lasillisen.
Seuraan paljon Suomen ja muun maailman tapahtumia hyvien yhteyksien mahdollistamana. Olemme erittäin hyvin informoituja myös kaikista kotikaupunkini ja maakuntani asioista samoin kuin kaikista perheasioista. En koe olevani kovinkaan eristyksissä.Sama on näkemyksemme tällä palstalla lisääntyneen suhteen. Kyllä siellä Madeiralla - ihanalla saarella - varmasti menee mukavasti tällainen karanteeniaikakin. Kun lisäksi on hyvät yhteydet myös tänne kotimaahan, ihmisiin, joiden kanssa yhteys on tärkeää.
En minäkään oikeasti koe olevani niin eristyksissä kuin voidaan ehkä päätellä tästä avauksestani, mutta valitettavasti paljon on poissa sellaisesta, jota olisi ollut ilman tätä koronaa: jumppani, yhteisöjeni eräät suunnitelmissa olleet tapahtumat ja tietenkin myös yhteyteni läheisiini ja ystäviini ovat nyt vain ”etäyhteyksiä”. Mutta kyllä tämä tästä.
- Anonyymi
Aion katsoa tv- uutiset
Tämän halusin jakaa kanssanne Tässä jo saunottuani ja saunamakkaran ja oluen nautittuani heitin jo vastineet kolmeen viestiin, jotka oli tullut palstan jo lähes ainoiksi jääneiltä asiakirjoittajilta. Muuta vastinettani vaativaa ei ole avaukselleni tullut. Tuskinpa sellaista olisi ollut noissa kahdessatoista poistetuiksi tulleissa viesteissä, joista osan kai näin jo päivällä. No, onhan sellaisesta muutama vielä malliksi jäänyt.
Ehkäpä palstanpitäjällä ei sittenkään ole pariinkin kertaan toistelemaa hyvää tarkoitusta, että haluaisi antaa täällä paikan niillekin, jotka eivät muualla pääse ääneen tai jos pääsevätkin, heitä ei siellä kuunnella. Palstanpitäjä on ilmeisesti huomannut, että ei niiltä tule tännekään mitään ”kuuntelemisen arvoista”.
Nyt alkavat tv:n iltauutiset, joten ei tässä nyt tätä enempää eikä varmaan enää tänään myöhemminkään, joten vain Öitä!- Anonyymi
Itse katson myös säätiedotuksen.
Tämän haluan jakaa kanssanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse katson myös säätiedotuksen.
Tämän haluan jakaa kanssanne.Käyn vielä pisulla ja pesulla ennen pyjamaan pukeutumista. Ja sitten ...nati nati.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyn vielä pisulla ja pesulla ennen pyjamaan pukeutumista. Ja sitten ...nati nati.
Kaikki tuli normaalisti.
Tämän halusin jakaa kanssanne.. ja sitten aamulla jatketaan elintoimintojen raportointia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki tuli normaalisti.
Tämän halusin jakaa kanssanne.. ja sitten aamulla jatketaan elintoimintojen raportointia.No mutta... onneksi oli vaippa.
Tämän halusin jakaa kanssanne. Sanoin tuossa edellä: ”heitin jo vastineet kolmeen viestiin, jotka oli tullut palstan jo lähes ainoiksi jääneiltä asiakirjoittajilta”. Kyseessä olivat nyt aito-arska, mielipidepankki ja OikeistoSosDem.
Kun tuo sanomani tuli mieleeni, pakko vielä pistäytyä oikaisemassa, että on täällä vielä toki muutama muukin asiakirjoittaja. Kuten Pystyyn_kuollut, jona tuossa ylempänä eilen eräs yritti esiintyä rekisteröimällään nikillä Pystyyn_kuolut, jonka johdosta totesin eilen: ”Tuollainen on tietysti myös osoitus siitä tiedetystä tosiasiasta, että mitättömyydet pyrkivät kaikin mahdollisin tavoin jäljittelemään meitä suuruuksia. Eivät he siinä kyllä koskaan onnistu, eivät varmaan edes toisten mitättömyyksien silmissä”.
On vielä joku muukin asiakirjoittaja, mutta en nyt ala heitä enempää luetella. Enkä voisikaan luetella heitä kaikkia, kun muutama sellainen esiintyy anonyyminakin, jota hieman ihmettelen.
Nyt ei todellakaan enää enempää tänä iltana, joten vain toistan jo kerran toivottamani: Öitä!- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Sanoin tuossa edellä: ”heitin jo vastineet kolmeen viestiin, jotka oli tullut palstan jo lähes ainoiksi jääneiltä asiakirjoittajilta”. Kyseessä olivat nyt aito-arska, mielipidepankki ja OikeistoSosDem.
Kun tuo sanomani tuli mieleeni, pakko vielä pistäytyä oikaisemassa, että on täällä vielä toki muutama muukin asiakirjoittaja. Kuten Pystyyn_kuollut, jona tuossa ylempänä eilen eräs yritti esiintyä rekisteröimällään nikillä Pystyyn_kuolut, jonka johdosta totesin eilen: ”Tuollainen on tietysti myös osoitus siitä tiedetystä tosiasiasta, että mitättömyydet pyrkivät kaikin mahdollisin tavoin jäljittelemään meitä suuruuksia. Eivät he siinä kyllä koskaan onnistu, eivät varmaan edes toisten mitättömyyksien silmissä”.
On vielä joku muukin asiakirjoittaja, mutta en nyt ala heitä enempää luetella. Enkä voisikaan luetella heitä kaikkia, kun muutama sellainen esiintyy anonyyminakin, jota hieman ihmettelen.
Nyt ei todellakaan enää enempää tänä iltana, joten vain toistan jo kerran toivottamani: Öitä!Vastineitten sijasta voisit heittää veivisi. Olet jo palstaa tarpeeksi pilannut jorinoillasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastineitten sijasta voisit heittää veivisi. Olet jo palstaa tarpeeksi pilannut jorinoillasi.
Toiveesi toista henkilöä kohtaan on sellainen, että väistämättä täytyy kysyä, oletko ihan terve päästäsi?
Oluista puheen ollen Kapi. En ole oikein koskaan pitänyt noista kriitikoiden yleistämistä pienpanimo-oluista. Niissä on liian usein kiljumainen maku. Perus Lappalaista joka nautitaan pakastinkylmänä amerikkalaiseen tyyliin. Vaikka vääräoppiset muuta väittävät.
Makkara pitää ehdottomasti olla b-luokkaa. Liha nautitaan erikseen.
- Anonyymi
Ei minulla ole mitään tähdellistä sanottavaa.
Mutta halusin vielä jakaa tyhjät ajatukseni kanssanne.- Anonyymi
Tyhjiä ajatuksia sulla näkyy olevan. On sentään muutakin: loputtomasti joutilaista aikaa täällä keskeytyksittä roikkuaksesi.
- Anonyymi
Herätyskelloni soi sunnuntaisinkin 7.30
Tämän halusin vielä jakaa kanssanne- Anonyymi
Ja kakka tulee kuitenkin ihan normaalisti joka aamu klo 06.00?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, minulla tuo ajottuu iltapäivään.
Tämän halusin jakaa kanssanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis vaippoihin??
- Anonyymi
Kapi se jaksaa aina vaan kirjoittaa pelkkää asiaa - sitä kapiasiaa...
Olen parikin kertaa tällä avauksellani todennut: ”Tuollainen - siis jonakin muuna kuin itsenään esiintyminen - on tietysti osoitus siitä tiedetystä tosiasiasta, että mitättömyydet pyrkivät kaikin mahdollisin tavoin jäljittelemään meitä suuruuksia. Eivät he siinä kyllä koskaan onnistu, eivät varmaan edes toisten mitättömyyksien silmissä.”
Noinhan tietysti on. Mutta on sillä hyväkin merkitys: Noin heidän kadehtimansa suuruuden avaus pysyy palstalla ylhäällä! Siitä hyvä näyttö tällä avauksellani! Vaikka se heidän sanomansa poistettaisiin, se on kuitenkin silloin nostanut kyseisen avauksen ylös!
Viesteistään jo 14 näkyy tulleen poistetuksi tältä avaukseltani, mutta on sitä sanomaansa vielä näytteeksi asti jäänytkin. Toivottavasti laitatte sitä taas lisää, jos avaukseni alkaa valua liian alas. Lähden nyt pitkälle lenkille tuonne keskuspuiston aarnimetsien hiekkateille ja jos avaan palstan sieltä palattuani, toivottavasti näen tämän avaukseni pysyneen ensimmäisenä ylhäällä!- Anonyymi
Outo vanhus
- Anonyymi
Mistäs nyt tuuli puhaltaa kun suuruudeksi olet ylennyt?
SOTILAS, aito - Anonyymi
Jos jollaakin on parempi rukki, niin näyttäköön. Tämän vain halusin jakaa kanssanne.
kapi Terve Kapi. Tämä yksi on tänään tehnyt jo pari kertaa avauksen jossa väittää sinun uhkailleen "Lintilää listimisellä"
Ylläpito on onneksi ollut hereillä mutta tuo on jo niin törkeää että sinulla halutessasi olisi aihetta viedä asiaa eteenpäin.OikeistoSosDem kirjoitti:
Terve Kapi. Tämä yksi on tänään tehnyt jo pari kertaa avauksen jossa väittää sinun uhkailleen "Lintilää listimisellä"
Ylläpito on onneksi ollut hereillä mutta tuo on jo niin törkeää että sinulla halutessasi olisi aihetta viedä asiaa eteenpäin.Varmaan monikin on huomannut, että olen puhunut täällä varsin myönteisesti Lintilästä, enkä yksi siitä syystä, että hän on näitä "vanhoja faittereita" - siis YK-joukkojen rauhanturvaajia - kuten minäkin. Asiallinen, järkimies hän on. Pahoittelin aikanaan sitä, että hän joutui siirtymään valtiovarainministerin tehtävästä elinkeinoministeriksi kun puolueen puheenjohtajaksi tullut Kulmuni luonnollisesti halusi merkittävämmälle paikalle.
Minä vähät välitän tuon harhoissaan elävän kahjon sanomisista. Olen saanut häneltä myös minuun kohdistuneita uhkauksia, joiden toteuttamiseen on pyydellyt apua muiltakin, mutta vähät olen välittänyt niistäkin, vaikka eräät ovat kehotelleet minua tekemään niistä ilmoituksen poliisiviranomaisille. En ole vaivautunut sellaiseen, mutta olen noita uhkailuja kyllä ottanut talteen, lähemmäs parikymmentä sellaista muistilistallani nyt lienee.- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Varmaan monikin on huomannut, että olen puhunut täällä varsin myönteisesti Lintilästä, enkä yksi siitä syystä, että hän on näitä "vanhoja faittereita" - siis YK-joukkojen rauhanturvaajia - kuten minäkin. Asiallinen, järkimies hän on. Pahoittelin aikanaan sitä, että hän joutui siirtymään valtiovarainministerin tehtävästä elinkeinoministeriksi kun puolueen puheenjohtajaksi tullut Kulmuni luonnollisesti halusi merkittävämmälle paikalle.
Minä vähät välitän tuon harhoissaan elävän kahjon sanomisista. Olen saanut häneltä myös minuun kohdistuneita uhkauksia, joiden toteuttamiseen on pyydellyt apua muiltakin, mutta vähät olen välittänyt niistäkin, vaikka eräät ovat kehotelleet minua tekemään niistä ilmoituksen poliisiviranomaisille. En ole vaivautunut sellaiseen, mutta olen noita uhkailuja kyllä ottanut talteen, lähemmäs parikymmentä sellaista muistilistallani nyt lienee.Minä en ole ottanut Sinun uhkailuja talteen, enkä näe siihen mitään syytäkään.
Poliisin pitäisi asia hoitaa.
SOTILAS, aito - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole ottanut Sinun uhkailuja talteen, enkä näe siihen mitään syytäkään.
Poliisin pitäisi asia hoitaa.
SOTILAS, aitoJos Kapi ei ole esittänyt sinua kohtaan mitään uhkailuja, niin miten olisit saanut mitään talteenkaan? Jos sinä olet ottanut jotakin talteen ja ne osoittautuisivatkin aiheettomiksi "epäiltyäsi" kohtaan, niin ketäköhän se virkavalta siinä vaiheessa puhuttelisikaan? Ei ainakaan Kapia.
- Anonyymi
Olenko jo ihan höppänä kun en edes ymmärrä itseeni kohdistuvaa lempeää
sarkasmia?
Ja vastoin kailkkia järkisyitä, pidän itseäni jonkinasteisena palstan "suuruutena" jahkailevien kirjoitusteni perusteella. Luistaakohan ison pyörän hihnani?
Tätä halusin kysyä teiltä.Kun eilen aamulla eräs tuolla ylempänä pyrki esiintymään pystyyn_kuolleena (hänen nikkiään jäljitellen), totesin silloin, että se on osoitus siitä tiedetystä tosiasiasta, että mitättömyydet pyrkivät kaikin mahdollisin tavoin jäljittelemään meitä suuruuksia.
Kun sinä ilmeisesti pyrit esiintymään tuossa minuna, osaltasi hyvin vahvistat tuossa sanomani totuuden.
Mutta, kuten myös olen tuossa ylempänä jo sanonut, on tuollaisella hyväkin merkitys: Noin teidän kadehtimanne suuruuden avaus pysyy palstalla ylhäällä! Vaikka se heidän sanomansa poistettaisiin, se on kuitenkin silloin nostanut kyseisen avauksen ylös! Niinpä näyt sinäkin halunneen tehdä!- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Kun eilen aamulla eräs tuolla ylempänä pyrki esiintymään pystyyn_kuolleena (hänen nikkiään jäljitellen), totesin silloin, että se on osoitus siitä tiedetystä tosiasiasta, että mitättömyydet pyrkivät kaikin mahdollisin tavoin jäljittelemään meitä suuruuksia.
Kun sinä ilmeisesti pyrit esiintymään tuossa minuna, osaltasi hyvin vahvistat tuossa sanomani totuuden.
Mutta, kuten myös olen tuossa ylempänä jo sanonut, on tuollaisella hyväkin merkitys: Noin teidän kadehtimanne suuruuden avaus pysyy palstalla ylhäällä! Vaikka se heidän sanomansa poistettaisiin, se on kuitenkin silloin nostanut kyseisen avauksen ylös! Niinpä näyt sinäkin halunneen tehdä!Korjaan aiemmin ilmoitukseni, olen ollut koko päivän pyjamassani ja salaa luurannut palstaa.
Tämän halusin jakaa kanssanne.
- Anonyymi
Minä niin mieleni pahoitin koska kaikki palstalaiset eivät ymmärrä erinomaisia, omaa elämääni käsitteleviä, avauksiani tällä puoluepolitiikkaa käsittelevälöä palstalla.
Haluankin kysyä teiltä miksi nämä joutavan kalabaliikin "mestariteokseni" eivät saa jakamatonta ja varauksetonta kiitostanne? Kun täällä muuan toistelee, että minä en ymmärtäisi sarkasmia, taitaa se ymmärryksen puute olla hänellä itsellään. He tuolla minuun kohdistamallaan jatkuvalla mielenkiinnollaan antoivat minulle aiheen tuollaiseen ”leukailuun”. Ei kai heiltä täällä kukaan toinen ole saanut samanlaista huomiota kuin minä. Kertooko se sitten minun suuruudestani vai heidän pienuudestaan?
No, oikeasti tiedän, että en minä mikään suuruus ole. En tosin mikään pienuuskaan, vaan varsin ”keskimittainen”, niin fyysiseltä kuin henkiseltä kooltani, myös elämältäni yleisestikin. Jo pitkän elämäni moninaisista vaiheista olen täällä kertoillut siksi, kun he ovat puhuneet niistä päänsä tuottamia, ja olen halunnut heitä oikaista totuudella, jolle sitten olen joutunut todisteitakin esittämään.
Minun ei ole tarvinnut käyttäytyä paroni von Münchhausenin tavoin, jolta ilmeisesti oppia ovat ottaneet eräät muut tullakseen johtajiksi, majureiksi tms. Eivät sentään ole kertoneet Münchhausen lailla vetäneensä itseään hiuksistaan yli suosta, ei edes tuo SOTILAS ole kertonut lentäneensä tykinkuulalla kuten mainittu paroni kertoi tehneensä;))
Joo, olen kertoillut täällä itsestänikin ja tekemisistäni, mutta te eräät siihen olette aina aihetta antaneet. Kai se on ollut teiltä vedätystä - vain onko se sittenkin ollut jotain muuta? Näillekin avauksilleni tulleesta päätellen kallistun kyllä sen ”muun” vaihtoehdon kannalle - jääköön se vaihtoehto tarkemmin nimeämättä.
Enemmän, paljon enemmän olen kuitenkin kertoillut asioista, jotka kuuluvat palstan aihepiiriin, usein tosin kepua laajemmaksi sen aihepiirin nähden. Kuten näillä viimepäivienkin avauksilla, joissa toki myös kepu on ollut sille kuuluvassa osassaan. Tässä samassa pyrkimyksessäni pysyn jatkossakin niin kauan kuin täällä vielä - jo tosin entisiä aikoja harvemmin - vielä käyn.
Toivottavasti myös te eräät saatte jostain minua mielenkiintoisempaa ajateltavaa - vain onko toivomukseni turha, eikö kepu ja politiikka yleisemminkään ole kiinnostavuudessaan yhtään mitään rinnallani? Jos on, näyttäkää se. Jos ette halua niin tehdä, näyttäkää toki minut edelleen sellaisena suuruutena kuin olette näyttäneet, itsellännehän on valta tekemisiinne.- Anonyymi
:-)👍
- Anonyymi
Onhan täällä majuri, nyt ei vain ole aikaan näkynyt.
Niin mitä siitä, etteikö saisi olla, kun niin vähättelevään sävyyn kerrot.
Tuskin sosialistit saa sanoa ketä keskustan palstalla saa olla ! Sulla kammo
majureihin, tainneet vähän kuriin laittaa sosialisti pökälettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan täällä majuri, nyt ei vain ole aikaan näkynyt.
Niin mitä siitä, etteikö saisi olla, kun niin vähättelevään sävyyn kerrot.
Tuskin sosialistit saa sanoa ketä keskustan palstalla saa olla ! Sulla kammo
majureihin, tainneet vähän kuriin laittaa sosialisti pökälettä.Oletko sinä Pankkomajuri luonnostaan tyhmä vai tekeydytkö sellaiseksi? Ensin pitäisi opetella kirjoittamaan oikein, jos aiot yrittää huijata. Eihän tuosta längvitspöräytyksestä jää mitään epäselvää kirjoittaneesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä Pankkomajuri luonnostaan tyhmä vai tekeydytkö sellaiseksi? Ensin pitäisi opetella kirjoittamaan oikein, jos aiot yrittää huijata. Eihän tuosta längvitspöräytyksestä jää mitään epäselvää kirjoittaneesta.
Sekinn vielä, puhuttelet minua majurina, kuin olisin kalakaverisi, en ole kumpaakaan.
Ihme sössö olet Pankkolängvitsi, tuskin sai edes kansakoulua suoritettua. Silti meluat paremmillesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekinn vielä, puhuttelet minua majurina, kuin olisin kalakaverisi, en ole kumpaakaan.
Ihme sössö olet Pankkolängvitsi, tuskin sai edes kansakoulua suoritettua. Silti meluat paremmillesi.HO HOO, HO HOO!
Pankkolängvitsi on kylän poikamies, ainainen työtön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihme sössö olet Pankkolängvitsi, tuskin sai edes kansakoulua suoritettua. Silti meluat paremmillesi.Et vastannut kysymykseen. Olet siis luontojasi tyhmä noine mielikuvituskavereinesi. On takuueläkeläisellä leveät puheet. Katkera jostakin? Kapille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HO HOO, HO HOO!
Pankkolängvitsi on kylän poikamies, ainainen työtön.No hapsumattomatkailija pankkomajurista sen voi kyllä uskoakin. Vanha spämmäävä käpy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hapsumattomatkailija pankkomajurista sen voi kyllä uskoakin. Vanha spämmäävä käpy.
Miksi itket tyhjästä ? HOOPO !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HO HOO, HO HOO!
Pankkolängvitsi on kylän poikamies, ainainen työtön.Pölhö on keksinyt palstalta tuollaiset hienon termin kuin pakkolängvitsi, ja hokee sitä nyt yhtenään, sellaisia ne vajaamieliset on.
- Anonyymi
harmi ettei Dunning-Kruger -viesti saanut jäädä.
se kun osui maaliinsa erityisen hyvin.
useammat palstan äänekkäimmistä joikujista elävät "typeryyden vuorella" omaa tilaansa tiedostamatta.- Anonyymi
Kapihan sen itki poistoon.
Luetaanpa sitten wikipediasta. "...mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvoi osaamistaan." Eipä tuota Kapin kohdalla paremmin voisi määritellä. Hänellä kun on täydellinen kyvyttömyys arvioida oikein oma taito- ja tietotasonsa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylivertaisuusvinouma
Tuossa vielä se "Mountain of Stupids" käyrä jonka huipulla Kapi loistaa yhdessä MPP:n kanssa
https://onlinepethealth-info.com/2019/12/12/the-dunning-kruger-effect/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapihan sen itki poistoon.
Luetaanpa sitten wikipediasta. "...mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvoi osaamistaan." Eipä tuota Kapin kohdalla paremmin voisi määritellä. Hänellä kun on täydellinen kyvyttömyys arvioida oikein oma taito- ja tietotasonsa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylivertaisuusvinouma
Tuossa vielä se "Mountain of Stupids" käyrä jonka huipulla Kapi loistaa yhdessä MPP:n kanssa
https://onlinepethealth-info.com/2019/12/12/the-dunning-kruger-effect/Täältä on oikein hyvät näköalat. Vain oma rajoittuneisuuteni estää minua näkemästä...
Tämän halusin jakaa kanssanne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täältä on oikein hyvät näköalat. Vain oma rajoittuneisuuteni estää minua näkemästä...
Tämän halusin jakaa kanssanneBingo!
Juurikin huumorintajustaan, kielioppiosaamisestaan ja loogisesta päättelykyvystään Kapi luulee itsestään liikoja, kaikissa noissa on heikko, mutta kehua retostelee, ja jopa ryhtyy "opettamaan" kielioppiakin. Hohhohohoohoooooooo
- Anonyymi
Kapi ressukkalle iso asia kun paljon vastauksia aloituksessaan, niitä räknää..heheh
- Anonyymi
Mikä kenellekin on tärkeintä ;=))
Tulinpa vielä käymään tällä avauksellani. Avaukseni otsikko on ”Ajatuksia tässä koronakaranteenissa”. Tuon sitten esille, millaisia ajatuksia on ollut minulla, muilla tällä palstalla ja laajemminkin, josta oli enemmän eilisellä avauksellani ”Ministerit koronakriisissä”.
En palaa enää noihin edellä viittaamiini ajatuksiin. Totean kuitenkin, että palstalla näkyy nyt olevan kovin monenlaisia ajatuksia - no, tuo ajatus-sanan käyttäminen niistä monesta on lähinnä vitsi.
Tälle avaukselleni näkyy yhä enemmän tulleen vain sellaisia ”ajatuksia”, joiden kohteena olen vain minä, ei suinkaan mikään korona tai muukaan vähäarvoinen kiinnostavamman rinnalla. En tietenkään viitsi sellaisiin ”ajatuksiin” puuttua. Tässä tilanteessa minulla on tärkeämpääkin ajateltavaa, kuulunhan riskiryhmän äärilaidalle. On myös aikaa ajatella, kun enimmäkseen täällä kotona joudun istuksimaan, mitä nyt välillä vähän jumppailen sydänpiiriltäni sähköpostiini tulevien ohjeiden mukaan. Lenkilläkin päivittäin käyn, jos sää sen sallii.
Tänään kävin kyllä parturissakin, hiukseni leikkauttamassa, kun sain sähköpostiini muistutuksen viime käynnilläni kuusi viikkoa sitten varaamastani ajasta. Jo parikymmentä vuotta minut ”parturoinut” rouva kertoi asiakaskuntansa kovasti vähentyneen koronan vuoksi. Hengityssuojainta hänkin käytti, minulla sellaista ei voinut olla, kun olisi ollut tiellä hiuksiani leikatessa.
Laitoinpa nyt uuden profiilikuvankin, tänään sen itselaukaisimella nappasin. Lueskelen siinä Esko Valtaojan kirjaa ”Ihmeitä” - todellakin olen sitä nyt oikeasti lueskellut - toivoen, että tapahtuisi sellainen ihme, että tämä pandemia pian hellittäisi. Kyseinen kirja tosin kertoo aivan muista ihmeistä, mutta herätti se minut tuollaistakin ihmettä toivomaan.
Ei nyt muuta ja tuskin myöhemminkään enää tälle avaukselleni, mutta jos korona ei minua nappaa, varmaan myöhemmin jostain muusta. Aiheista ei varmaan tule pulaa, ei ainakaan niin, että minun noiden eräiden tavoin tarvitsisi keskittyä puhumaan vain muista keskustelijoista.Vielä lisäys: Tältä avaukseltani on näköjään poistettu 28 viestiä. Mitähän lienenkään menettänyt, kun en ole niitä nähnyt? No, onhan niistä malleiksi muutamia jäänytkin, toivottavasti palstan valvonta ei niitä poistele.
- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Vielä lisäys: Tältä avaukseltani on näköjään poistettu 28 viestiä. Mitähän lienenkään menettänyt, kun en ole niitä nähnyt? No, onhan niistä malleiksi muutamia jäänytkin, toivottavasti palstan valvonta ei niitä poistele.
OIkeisto SosDem on avannut ketjun Kekkosesta.
Sinä kun olet tieteellisen julkaisunkin Kekkosesta laatinut, niin voisit koronakaranteenin pitkästymistä torjuaksesi tuolle Oikeisto SosDemin avaukselle antaa kattavan selvityksen Kekkosen hyvistä puolista, niitähän avaaja siellä hakee.
Kiitos jo etukäteen ansiokkaasta esityksestä - Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Vielä lisäys: Tältä avaukseltani on näköjään poistettu 28 viestiä. Mitähän lienenkään menettänyt, kun en ole niitä nähnyt? No, onhan niistä malleiksi muutamia jäänytkin, toivottavasti palstan valvonta ei niitä poistele.
Toki kunnioitettavan korkean ikäsi vuoksi on osin jopa ymmärrettävää ettet ihan hahmota palstan tarkoitusta. Jaat tänne kerta toisensa jälkeen päiväkohtaisten tapahtumiesi kirjaamisia ja "ihmettelet" kun moiset horinat eivät saa varauksetonta kiitosta.
Onko niin että vain itsekritiikkisi vähäisyys alittaa näiden itseäsi koskevien viestiesi merkityksettömyyden? - Anonyymi
Onneksi olkoon uudesta kampauksesta - ja profiilikuvasta. Tällä kertaa kirjakin oikein päin, toisin kuin silloin kerran, kun se olikin ylösalaisin. No sattuuhan sitä kun koettaa antaa itsestään lukeneistoon kuuluvan kuvan.
Pandemia helpottaa. Laantuu lähes olemattomiin. Sen verran pitää itseään hengissä, että jonkinmoisia rajoitustoimia näemme vielä pitkään, vaikka perustoiminnot normalisoituvatkin.
Perustan näkemykseni sille, että nyt esim. hygieniataso noin ylipäätään on nostettu aivan huippuunsa, ihmiset pesevät käsiään, lotraavat käsedesejä, pitävät hanskoja yleisillä paikoilla, karttavat lähikontakteja. Julkisia tiloja, työpaikkoja, joukkoliikennevälineitä ja muita paikkoja puunataan entistä paremmin, ja etätyön lisääntyessä toimistot ovat väjempiä työpaikkoja.
Viruksen leviäminen on hankalaa, Suomessa käytännössä Helsingin ulkopuolella ei enää ole mitään riskiä.
Virus ei siis pääse samalla teholla ja vimmalla leviämään ja uusiutumaan, se degeneroituu heikoksi kausi-influessan tyyppiseksi pieneksi riesaksi. Etenkin kun ulkomaanmatkailu on seisahduksissa ainakin vuoden loppuun pientä työmatkaliikennettä lukuunottamatta. - Anonyymi
Koronakaranteenissa tässä itsekin. Eipä tuo ole juuri haitannut.
Klapeja olen tehnyt, luotan vielä Fiskarsin X21 halkomakoneeseen, katkonta Stihlillä, 231, kevyt näin ikämiehen käsiin, kuitenkin tehoa kohtuudella. Stihl muuten lienee naaraspuolinen, jos hyvin käsittelee ja hoitaa niin toimii hienosti, mutta jos on jäänyt vähemmälle huomiolle, pyrkii kiukuttelemaan. No, säädöt kohilleen ja suodattimet uusiksi, niin jo vain. Kyllä lähtee.
Kalaan ei juuri nyt oikein pääse, mitä kutuhaukia katiskalla. Molskaavat rantavesissä. Kunhan jäät lähtee niin verkoilla kuhaa, 55 milliset, sellaista puolentoista kilon kalaa tulee. Viime keväänä avovesikausi alkoi 4,5 kilon vonkaleella, mutta niitä harvemmin. Ja sellainen kilon kahden kuha kaikista helpoin ruokakalana. Haukia tulee verkoilla ja matikkaakin, keväällä matikakkin vielä maistuu, kesällä ei. Tuollaiseen 55 milliseen jos ahven jää niin se onkin jo kala. Siika samaten, eipä juuri alle kaksikiloinen noissa pysy. Savuun, kuuma- tai kylmäsavuun siiat. Kylmäsavugeneraattoriin nyt työn alla tiukkaa leppäpurua, kenttösirkkelin tuutista meinaan purut ottaa kun vappubna pitäisi tehdä tuppilautaa talvella kaadetuista lepistä.
Tämmöistä kun puuhastelee niin kyllä se korona-aika sujuu.
Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1367999- 615951
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813352Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73103Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101718Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2131709Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3411443Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351212Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931209Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321141