Mitä kukaan hoitaja välittää mistään mitään

Anonyymi

Jos ei ole oma isä tai äiti.

13

62

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitäpä me hoitajat mistään välittäisimme, helpon työn ja rahan takia tälle alalle olemme hakeutuneet.

      • Anonyymi

        Että sydämellä!


      • Anonyymi

        Kiva kun kerroit rehellisesti sen mitä me monet olemme jo epäilleetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun kerroit rehellisesti sen mitä me monet olemme jo epäilleetkin.

        Sarkasmin ymmärtäminen vaatii älyä ja tilannetajua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarkasmin ymmärtäminen vaatii älyä ja tilannetajua...

        Ihan totta😂 Minunkin on sanottu käyttävän sarkastisia ilmaisuja ja että olen besserwisser. Hitto, kun hienoja sanoja, joita jouduin olikein gooklettamaan😂
        Vanhustenhoidossa voittamattomia ilmaisuja.


    • Anonyymi

      Läheiseni on hoitokodissa. Esperi jota niin parjattu. Hoitajat halaavat asukkaita, näkyy että välittävät, Nyt korona-aikana ovat vastanneet puhelimeen ja vieneet asukkaalle puhelimen että olen saanut jutella hänen kanssaan. Ei voi valittaa, olen ollut tekemissä 1.5 vuotta.

    • Anonyymi

      Ole huoletta. Kyllä oikea, hyvä ja ammattinsa sisäistänyt = ammattitaitoinen hoitaja välittää kaikista hoidettavistaan. Siitä huolimatta, että sinä et välitä eikä moni muukaan. Hoitajalla on erilainen asenne ja toisenlainen inhimillisyysperiaate, joka ei anna välinpitämättömyyden valloittaa mieltä ja sisikuntaa. - Nm. Sairaan hyvä hoitaja

    • Anonyymi

      Olin hoitajana työssä, nyt eläkeläinen. En olisi pystynyt olemaan vanhustenhuollossa töissä, jos en olisi ajatellut, että " tässä on minun oma isäni ja tässä minun oma äitini".

      • Anonyymi

        Olit (ehkä) väärässä paikassa. - Nm. En todellakaan


    • Anonyymi

      Varmaankin auttamisenhalusta. Saavat tyydytystä siitä, että pääsevät auttamaan toisia ihmisiä.

    • Anonyymi

      AIka useassa paikassa missä aikoinaan työskentelin, niin hoitaja oli oikeasti se ainoa läheinen ihminen vanhuksille ja kyllä niissä työpaikoista kaikista vanhuksista välitettiin. Useat vanhukset ovat olleet myös sellaisia että ei ole omaisia tai sitten on myös sellaisia että omaisia kyllä on, mutta kukaan ei ole käynyt moneen vuoteen katsomassa, ei soittanut eikä muutenkaan muistanut millään tavalla. Silloin vanhuksen ainoa läheinen on se hoitaja .

      • Anonyymi

        Tosin meillä käytiin katsomassa joka päivä, ja hoitajat jokut oli hyviä ja toiset...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin meillä käytiin katsomassa joka päivä, ja hoitajat jokut oli hyviä ja toiset...

        Minä huomasin että oma,jo poismennyt tunnekylmä äitini,siis meitä omia lapsia kohtaan aina ollut,kiintyi erääseen hoitajaan kovasti,koska tämä halaili häntä,letitti hiukset nätisti,jutteli omista kotiasioista.Minusta se oli hienoa,eikä keltään pois.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe