Herätys luterilaiset ja muut

Anonyymi

Kaikkivoipaisuuteensa tuudittautunut ihmiskunta, joka on enenevästi hylännyt Luojansa ja Jumalansa laitettiin polvilleen pikkiriikkisen viruksen muodossa. Nyt on pysähdyksen paikka !

Me ihmiset ja kansat etäännymme kaikkeuden Luojastamme monenlaisten paholaisen houkutuksen seurauksena.
- Kymmenen käskyn tekeminen mitättömäksi, jonka Jumalamme on suojaksemme ja turvaksemme asettanut. http://katekismus.fi/10kaskya/10kaskya.html
- Ensimmäinen käsky velvoittaa meitä kaikkia:
-
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

Olemme maailman mammonan ja sen haalimisesta (rahasta) tehneet epäjumalan
- Ahneus ja itsekkyys lisääntyy luontoa tuhoamalla ja köyhistä veljistämme ja sisaristamme ja lapsista eri puolilla maailmaa välittämättä – kun pitäisi elää kohtuullisesti ja kaikkien perustarpeista huolehtimisen ja jakamisen sijasta
- Omien himojen holtiton toteuttaminen monenlaisten sairaitten seksuaalisen holtittomuuden kautta tuhoamassa Jumalan puhdasta luomistyötä ja yhteiskunnan peruspilarin, perheen alkuperäistä ja suojelevaa yksikköä.

1. Moos. 1:27
Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

- 5. käsky kieltää tappamisen; 5. Älä tapa
- Suomessa viime vuosina tapetaan yhteiskunnan lakien suojissa n. 9000 elämän alun saanutta lasta äitiensä kohtuun. Maailmassa yli miljoona / vuosi.
Raamattu kertoo kohdussa olevan lapsi, vielä syntymätön;
Luuk. 1:44
Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.

Jumala rakastaa kaikkia ja on pitkämielinen ja armollinen ja haluaa pelastaa kaikki luomansa ja antaa eksyneille mahdollisuuden pelastua:
Jaak. 4:5
Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?

Joh. 3: 16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Jeesus on syntiemme sovittaja ja ainut tie Jumalan luo ja pelastukseen;
1. Joh. 2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
Vielä on mahdollista pelastua
Ap. t. 3:19
Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
Tämä kehotus koskee minua ja meitä kaikkia.

Sinunkin sielusi on mittaamattoman arvokas niin kuin Sinuakin Jumala rakastaa suunnattomasti:
Luuk. 9:25
Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?
Jos joku meistä itsensä löytää lopulta kuumasta paikasta niin se on jokaisen oma valinta. Siitä ei voi muita syytellä silloin.

Jumalan ilmainen armo Jeesuksessa Kristuksessa on kaikille tarjolla täällä ajassa.
Jos ei sen vastaan ottamiseen nöyrry syntejään katuen niin käy huonosti.

Kaikkien puolesta rukoilen, että ilmainen armo ei jäisi kenenkään osalta tyhjäksi.

51

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asioita täyty suhteuttaa. Jos eläisimme keskiaikaa, joka paikka olisi täynnä kuolleita ja kuolevia. Toisin ovat asiat nyt.

      • Aivan, nykyajan ihminen on niin tottunut tieteen saavutuksiin ja etenkin lääketieteeseen, että on tavallaan menettänyt kosketuksen näihin tauteihin.


    • Anonyymi

      Kiitos esirukouksesta, vaikka et nyt juuri minun puoelstani rukoilekaan. Tarjolla olevan armon olen ottanut vastaan ja Jumala on runsaasi minua ja läheisiäni siunannut.
      Kadun kun perjantaina sanoin koko päivän minua ärsyttänyt lasta paskaksi. Harmittanut ihan sikana. Huomenna tapaamme ja pyydän häneltä anteeksi, toimin hänelle kotiopena. Muita syntejä en tiedä, mieluumminkin paljon hyväntekeväisyyttä olen tehnyt tämän viikonlopun aikana.
      Tunnetko itse armon vaikutuksen?

      • Anonyymi

        Hyvä, että omatuntosi on tarkka.

        Mutta me emme pelastu synnittömyyksiemme ansiosta, vaan uskon kautta Jeesuksen sovitustyöhön.

        Hienoa, ett harjoitat myös hyväntekeväisyyttä, mutta älä kuvittele sitä pelastuksesi ansioksi...

        Armo annetaan armosta, ei ansiosta. 🙂✨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että omatuntosi on tarkka.

        Mutta me emme pelastu synnittömyyksiemme ansiosta, vaan uskon kautta Jeesuksen sovitustyöhön.

        Hienoa, ett harjoitat myös hyväntekeväisyyttä, mutta älä kuvittele sitä pelastuksesi ansioksi...

        Armo annetaan armosta, ei ansiosta. 🙂✨

        Et vastannut tunnetko sinä armon vaikutuksen, ei tarvitse jos et halua. Minä tunnen. Koen olevani pelastunut, aina ollut. Olen ollut uskossa kohdusta asti, mitään ranttalimeininkiä en ole viettänyt enkä ollut ulkona Jumalan tiestä. Teen hyväntekeväisyystyötä sydämen halusta ja ilahduttaakseni toista ihmistä, en pelastuakseni mistään. Minun ei tarvitse ostaa mielenrauhaa.
        En ymmärrä lausetta "uskon kautta Jeesuksen sovitustyöhon" vaikka on korkeakoulututkinto. Onko se ihan suomen kirjakieltä. Että sovitystyöhön pelastuu, eikö pelastu Jeesuksen sovitustyön ansiosta. Kaikkea hyvää sinulle, yleensä toivon siunausta, mutta en tiedä välitätkö siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut tunnetko sinä armon vaikutuksen, ei tarvitse jos et halua. Minä tunnen. Koen olevani pelastunut, aina ollut. Olen ollut uskossa kohdusta asti, mitään ranttalimeininkiä en ole viettänyt enkä ollut ulkona Jumalan tiestä. Teen hyväntekeväisyystyötä sydämen halusta ja ilahduttaakseni toista ihmistä, en pelastuakseni mistään. Minun ei tarvitse ostaa mielenrauhaa.
        En ymmärrä lausetta "uskon kautta Jeesuksen sovitustyöhon" vaikka on korkeakoulututkinto. Onko se ihan suomen kirjakieltä. Että sovitystyöhön pelastuu, eikö pelastu Jeesuksen sovitustyön ansiosta. Kaikkea hyvää sinulle, yleensä toivon siunausta, mutta en tiedä välitätkö siitä.

        Jo vain armon vaikutus tuntuu.

        On rauha Jumalan kanssa ja Pyhän Hengen sinetti omana. Kiitos Jumalan ja Herrani Jeesuksen Kristuksen.

        Siunausta Sinulle.

        Toivoo Aloittaja


    • Anonyymi

      Sitä se täyttäkää maa vajakeilla tarkoittaa, ei se määrä vaan laatu.

    • Anonyymi

      Hyvä ja kiivas aloitus. Oikea herätyspuhe. ✨

      Kiitos.

      • Anonyymi

        Aloittajan kirjoituksen jatkeeksi voisi mainita että Kapitalismi riistää köyhiä maita jossa kuolee ihmisiä nälkään ja sairauksiin. 5% maailman rikkaista omistaa > 85% kaikesta ja hamuaa vain lisää itselleen ja suurin osa heistä ei juuri auta köyhiä....ahneudella ei ole rajaa.

        Kaksoitorneista johdettiin maailman kauppaa ja ahnehtimista ja käyhien siirtoa.

        Ne annettiin pahojen voimien tuhota....mikään ei muuttunut....mitähän tämän koronan jälkeen jos ei ihmniset ja kansat kadu ja käänny parannukseen.

        Ilmestyskirjassahan mainitaan että tulossa olevan vihan ajan kauheat vitsauksestkaan eivät saa suurinta osaa ihmisistä tekemään parannusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan kirjoituksen jatkeeksi voisi mainita että Kapitalismi riistää köyhiä maita jossa kuolee ihmisiä nälkään ja sairauksiin. 5% maailman rikkaista omistaa > 85% kaikesta ja hamuaa vain lisää itselleen ja suurin osa heistä ei juuri auta köyhiä....ahneudella ei ole rajaa.

        Kaksoitorneista johdettiin maailman kauppaa ja ahnehtimista ja käyhien siirtoa.

        Ne annettiin pahojen voimien tuhota....mikään ei muuttunut....mitähän tämän koronan jälkeen jos ei ihmniset ja kansat kadu ja käänny parannukseen.

        Ilmestyskirjassahan mainitaan että tulossa olevan vihan ajan kauheat vitsauksestkaan eivät saa suurinta osaa ihmisistä tekemään parannusta.

        >Ilmestyskirjassahan mainitaan että tulossa olevan vihan ajan kauheat vitsauksestkaan eivät saa suurinta osaa ihmisistä tekemään parannusta.

        Ilmestyskirja on sienipöllyistä houretta. Mistä meidän pitäisi tehdä parannus, jos 95 % meitä riistää? Eikö tuon viiden prosentin pitäisi se tehdä?


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ilmestyskirjassahan mainitaan että tulossa olevan vihan ajan kauheat vitsauksestkaan eivät saa suurinta osaa ihmisistä tekemään parannusta.

        Ilmestyskirja on sienipöllyistä houretta. Mistä meidän pitäisi tehdä parannus, jos 95 % meitä riistää? Eikö tuon viiden prosentin pitäisi se tehdä?

        Loistava kommentti - mutta kun tuon riistokapitalismin on luonut kirkko jo temppeliritarien aikaan - on siis koko pankkitoiminnan perustaja. Ja toimii edelleenkin perusidealtaan kuten menneisyydessäkin. Ja koko kristinuskohan perustuu kaupankäyntiin, vaihdantavaluutan nimi on Jeesuksen henki, jolla maksettiin, että on Jumalalle armopiikki auki. Ongelmahan ilmestyskirjassa on se, että Jeesus lämäyttää tuon avoimen luottopiikin kiinni - ja Matteuksen evankeliumin mukaan ryhtyy väittämään, että jotkut ovat vain pahantekijöitä, ja vaikka ovat hokeneet hänen nimeään, niin hän aikoo sanoa, että menkää pois, en tunne teitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistava kommentti - mutta kun tuon riistokapitalismin on luonut kirkko jo temppeliritarien aikaan - on siis koko pankkitoiminnan perustaja. Ja toimii edelleenkin perusidealtaan kuten menneisyydessäkin. Ja koko kristinuskohan perustuu kaupankäyntiin, vaihdantavaluutan nimi on Jeesuksen henki, jolla maksettiin, että on Jumalalle armopiikki auki. Ongelmahan ilmestyskirjassa on se, että Jeesus lämäyttää tuon avoimen luottopiikin kiinni - ja Matteuksen evankeliumin mukaan ryhtyy väittämään, että jotkut ovat vain pahantekijöitä, ja vaikka ovat hokeneet hänen nimeään, niin hän aikoo sanoa, että menkää pois, en tunne teitä.

        Ja juurihan on todettu, että Jahve-Jumala, joka on kaikkien seemiläisten uskontojen Jumala - juutalaisuuden, kristinuskon ja islamin - ja jota Jahvea Jeesus vastusti, onkin itse Saatana. Ja se on vain kirjoitusasun parista pilkusta kiinni onko vai eikö ole - tekojahan ei tarvitse ollenkaan katsoa, vai?!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Loistava kommentti - mutta kun tuon riistokapitalismin on luonut kirkko jo temppeliritarien aikaan - on siis koko pankkitoiminnan perustaja. Ja toimii edelleenkin perusidealtaan kuten menneisyydessäkin. Ja koko kristinuskohan perustuu kaupankäyntiin, vaihdantavaluutan nimi on Jeesuksen henki, jolla maksettiin, että on Jumalalle armopiikki auki. Ongelmahan ilmestyskirjassa on se, että Jeesus lämäyttää tuon avoimen luottopiikin kiinni - ja Matteuksen evankeliumin mukaan ryhtyy väittämään, että jotkut ovat vain pahantekijöitä, ja vaikka ovat hokeneet hänen nimeään, niin hän aikoo sanoa, että menkää pois, en tunne teitä.

        ”…mutta kun tuon riistokapitalismin on luonut kirkko jo temppeliritarien aikaan - on siis koko pankkitoiminnan perustaja.”

        Enpä ole aikoihin kuulut tätä ”riistokapitalismi” termiä.

        Olet vähän harhateillä. Kapitalismilla oli noin 1000 luvulta jo tiettyjä perusteita, mutta vasta 1800 luvulla siitä tuli varsinainen talousjärjestelmä. Kun länsimaat alkoivat valjastaa kehitysmaita alaisekseen ja alistaa niitä valtansa alle, puhutaan riistokapitalismista.

        Kun valtiot alkoivat säädellä paremmin talouselämää, tuo väheni, mutta kyllä sitä on edelleen.

        Kirkolla ei juuri ole tekemistä kuin siinä mielessä, että katolinen kirkko suosi vallankäyttäjiä ja heidän aatteitaan. Kalvin meni ehkä pisimmälle reformaatiossaan, sillä hän katsoi Jumalan erityisesti siunaavan rikkaita.

        Mutta onhan se ristiriidassa Jeesuksen opetuksien kanssa, eli mammonan liiallinen kerääminen, ja sen nostaminen ylimmäksi arvottavaksi tekijäksi, ei ihan Hänen oppien mukaista ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan kirjoituksen jatkeeksi voisi mainita että Kapitalismi riistää köyhiä maita jossa kuolee ihmisiä nälkään ja sairauksiin. 5% maailman rikkaista omistaa > 85% kaikesta ja hamuaa vain lisää itselleen ja suurin osa heistä ei juuri auta köyhiä....ahneudella ei ole rajaa.

        Kaksoitorneista johdettiin maailman kauppaa ja ahnehtimista ja käyhien siirtoa.

        Ne annettiin pahojen voimien tuhota....mikään ei muuttunut....mitähän tämän koronan jälkeen jos ei ihmniset ja kansat kadu ja käänny parannukseen.

        Ilmestyskirjassahan mainitaan että tulossa olevan vihan ajan kauheat vitsauksestkaan eivät saa suurinta osaa ihmisistä tekemään parannusta.

        ”Kapitalismi riistää köyhiä maita jossa kuolee ihmisiä nälkään ja sairauksiin. 5% maailman rikkaista omistaa > 85% kaikesta ja hamuaa vain lisää itselleen ja suurin osa heistä ei juuri auta köyhiä....ahneudella ei ole rajaa.”

        Kapitalismi on nykyään markkinataloutta, jota toteutetaan eri tavoin. Mutta ydin tälle libetalismille on tuo, yhä harvempi omistaa yhä enemmän. Eikä heitä köyhät tai vähäosaiset kiinnosta.

        ”Ilmestyskirjassahan mainitaan että tulossa olevan vihan ajan kauheat vitsauksestkaan eivät saa suurinta osaa ihmisistä tekemään parannusta.”

        Niin, mitä tuo parannuksen teko sitten käytännössä on?


    • Anonyymi

      Eipä noilla entisajan kirjoituksilla ole enää mitään merkitystä. Ne heitetään lepakoille ja myyrille. Yksinomaan rakkaus Jumalaa kohtaan on merkitsevää. Ei minkään kirjoitusten turhanpäiväisten noudattaminen.

      Ihminen tekee tästä lähtien itse omat kirjoituksensa ja oppinsa ja karttaa kaikkea pahaa. Joista ehkä suurin oli Paavalin lisäksi juuri Jeesus.

      Vain rakkaudella Jehovaa kohtaan on merkitystä eikä millään kirjoituksilla. Tuon rakkauden säännöt ja luonne ja itse sanakin on uudelleen määriteltävä. Sillä kaikki vanha on järkkynyt pois paikoiltaan eikä enää paikoilleen palaa.

      Mitä on rakkaus Jumalaan on itse määritelvä sillä mikään jo olemassa oleva kirja ei sitä totuudellisesti kerro, vaan ne esittävät vain mielipiteitä.

      Mitä muuten on rakkaus Jumalaan? Kunakin aikana sillä on oma nyanssinsa ja yhteensä noita nyansseja on 10000. Itselläni tämän hetken eli seuraavan 200 vuoden ajan on kyse PAHOJEN ja PAHUUDEN karttamisesta kaikin tavoin.
      Se merkitsee, että pitää löytää totisesti hyvää ja hyviä ihmisiä, jotka eivät elä minkään vanhojen kirjojen mukaan, vaan ovat selvillä siitä mikä on Jumalan tahto tälle nykyajalle. Se on PÄÄSTÄ MEIDÄT PAHASTA!

      1. hyvyydessä on Antiikin filosofia ja nykytiede
      2. on Intian Veeda uskonto
      3. on Juutalaisuus
      4. on Islam
      5. on Kristinusko
      6. on jne.

      Seuraavat noin seitsemän vuotta on syytä opiskella islamin Haditheja sekä Koraania. Ja päästä islamin tasolle. Juutalaisuuteen on vielä pitkä, pitkä matka eikä se ilman tuota islam-uskoista välivaihetta käy päinsä. Näin on siis tehtävä mikäli aikoo löytää HYVIÄ ihmisiä islamin piiristä. Ja jos tahtoo etsiä hyviä esikuvia.
      On tunnettava noiden oppien luonne nimittäin. Ja on opittava erottamaan niiden keskeltä ne jotka rakastavat Jumalaa ja nekin jotka ovat pahoja.

      Mutta kuten sanoin tärkeintä on määritellä itse sanan rakkaus merkitys ja tilat. Se että etsii hyviä eri hyvyyden tason uskontojen keskuudesta on toissijainen tehtävä.
      Välttämättä ei tarvitse lainkaan etsiä hyviä ihmisiä, vaan vain karttaa pahaa.

      • Anonyymi

        Jumala on ilmoittanut tahtonsa Raamatussa. Se on sama ollut alusta asti.
        Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa syntistä.
        Ei Hän halua kenenkään joutuvan ikuiseen vaivan paikkaan.
        Siksi Hän lähetti rakkaan Poikansa kärsimään ja sovittamaan meille kaikille syntiin langenneille kuuluvan rangaistuksen.
        Kaikki jotka uskovat Jumalan suuurimpaan Lahjaan, Jeesukseen Kristukseen Herrana ja syntiensä sovittajana on vapautettu ikuisesta vaivasta ja saa osaksensa taivaan ilon.
        Kallein lahja on kaikille ilmainen uskossa Jeesukseen Kristukseen.
        Se lahja kuuluu Sinullekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on ilmoittanut tahtonsa Raamatussa. Se on sama ollut alusta asti.
        Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa syntistä.
        Ei Hän halua kenenkään joutuvan ikuiseen vaivan paikkaan.
        Siksi Hän lähetti rakkaan Poikansa kärsimään ja sovittamaan meille kaikille syntiin langenneille kuuluvan rangaistuksen.
        Kaikki jotka uskovat Jumalan suuurimpaan Lahjaan, Jeesukseen Kristukseen Herrana ja syntiensä sovittajana on vapautettu ikuisesta vaivasta ja saa osaksensa taivaan ilon.
        Kallein lahja on kaikille ilmainen uskossa Jeesukseen Kristukseen.
        Se lahja kuuluu Sinullekin.

        Raamatun mukaan Jumala suhtautuu toisin kuin sinä sanot.

        Raamatussa. Kun joku teki väärin tai syntiä, niin Jumala määräsi tekijän surmattavaksi.

        Kyllä rakkaus syntistä kohtaan on kaukana.


      • Anonyymi

        <<Ihminen tekee tästä lähtien itse omat kirjoituksensa ja oppinsa ja karttaa kaikkea pahaa. Joista ehkä suurin oli Paavalin lisäksi juuri Jeesus.

        Vain rakkaudella Jehovaa kohtaan on merkitystä eikä millään kirjoituksilla. Tuon rakkauden säännöt ja luonne ja itse sanakin on uudelleen määriteltävä. Sillä kaikki vanha on järkkynyt pois paikoiltaan eikä enää paikoilleen palaa.<<

        Ahaa Jeesuksesta tuli paha, kun vastusti Jahvea, joka onkin Saatana itse?! Totta kai kaikki on järkkynyt, kun on selvinnyt, että armokuolema olikin Jahven saatanallinen rituaali Jeesuksen hengellä, ja ihmisiä huijattiin.


    • Anonyymi

      Vielä on mahdollisuus kääntyä ja saada synnit anteeksi ja alkaa elää Jumalan, kaiken Luojan tahdon mukaan.

      • Anonyymi

        Aamen!


      • Sillä pelillä ei koronarokotetta tai mitään muitakaan uusia lääkkeitä saataisi koskaan, sillä uskoon tullut tutkija ei yleensä enää tutki kuin Raamattua, ja sen puuhan tulokset ovat aina pyöreä nolla.


    • Anonyymi

      1. Moos. 1:27
      Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

      Sitten kuitenkin: 1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

      Miksi Jumala kuitenkin loi samantien itselleen kilpailijoita Jumalan kuvina eli ihmisiä, jotka ovat Jumalan kuvia? Ei ole kovin loogista touhua...

      👍

      • Anonyymi

        No, miten ihminen on pärjännyt Jumalan kilpailijana?


      • Anonyymi

        "Miksi Jumala kuitenkin loi samantien itselleen kilpailijoita Jumalan kuvina eli ihmisiä, jotka ovat Jumalan kuvia? Ei ole kovin loogista touhua..."

        Jumala loi alunperin kaiken hyväksi ja virheettömäksi ja ikuiseksi.

        Syntiinlankeemus ( eli Jumalan tahdon vastainen toiminta) aloitti tuhon ja rappeutumisen ihmiskunnassa. Synnin palkka on kuolema...siitä alkoi se rangaistus että meodän kaikkien on kuoltava.

        Jumala oli kuitenkin armollinen että lähetti oman rakkaan Poikansa meidän sijasta uhri kuolemaan että meille ei koitusi iankaikkista vaivan paikkaa ja kuolemaa. Ja sen saa uskomalla että Jeesus on minun ja Sinun kaikki synnit sovittanut ja uskon kautta voit snaoa: Jeesus Kristus on Herra.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, miten ihminen on pärjännyt Jumalan kilpailijana?

        Erittäin hyvin. Meitä on lähemmäs 8 miljardia, mutta Jumala ei ole edes vilauttanut.


      • Anonyymi

        <<Miksi Jumala kuitenkin loi samantien itselleen kilpailijoita Jumalan kuvina eli ihmisiä, jotka ovat Jumalan kuvia? Ei ole kovin loogista touhua...<<

        Tässä pelissä on myös Saatana, joka käyttää Jumala-nimeä, joten se sotkee logiikkaa, jos ei osaa erottaa kuka on kuka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi Jumala kuitenkin loi samantien itselleen kilpailijoita Jumalan kuvina eli ihmisiä, jotka ovat Jumalan kuvia? Ei ole kovin loogista touhua..."

        Jumala loi alunperin kaiken hyväksi ja virheettömäksi ja ikuiseksi.

        Syntiinlankeemus ( eli Jumalan tahdon vastainen toiminta) aloitti tuhon ja rappeutumisen ihmiskunnassa. Synnin palkka on kuolema...siitä alkoi se rangaistus että meodän kaikkien on kuoltava.

        Jumala oli kuitenkin armollinen että lähetti oman rakkaan Poikansa meidän sijasta uhri kuolemaan että meille ei koitusi iankaikkista vaivan paikkaa ja kuolemaa. Ja sen saa uskomalla että Jeesus on minun ja Sinun kaikki synnit sovittanut ja uskon kautta voit snaoa: Jeesus Kristus on Herra.

        <<Jumala loi alunperin kaiken hyväksi ja virheettömäksi ja ikuiseksi.

        Syntiinlankeemus ( eli Jumalan tahdon vastainen toiminta) aloitti tuhon ja rappeutumisen ihmiskunnassa. Synnin palkka on kuolema...siitä alkoi se rangaistus että meodän kaikkien on kuoltava.<<

        Onko se Jumalan paratiisi, jos siellä on syntiä?


    • Anonyymi

      Kuten pystymme ajassa toteamaan, jos olemme rehellisiä itsellemme, ihmisen voima ja mahti on pelkkä nolla kun luonto päättää jotain.

      Missä on nyt se paljon ylistetty tiede joka kehittää lääkkeen?
      Virukseen jonka saippua tappaa ei löydy lääkettä, olemme siis todellisuudessa lääketieteessäkin melko lapsenkengissä vielä monessakin asiassa, vaikka muuta kuvittelemme.
      Pystymme vain pakenemaan koloihimme piiloon, karanteeniin.

      • Anonyymi

        Näin se on. Ihminen kuvittelee ylpeydessään kaikenlaista ja kaikkivoipaisuutta.

        Luojan on välillä laitettava ihminen nöyrän ja avuttoman paikalle,

        Jos vaikka joku kääntyisi katuen Luojansa puoleen armoa anellen. Ja sitä aina katuville riittää.


    • Anonyymi

      Ihmisen kukkoilut omalla mahtavuudellaa on pantu nyt oikeisiin mittoihinsa.

      Milloinkahan ihmiskunta herää ja kääntyy tuhon tieltä takaisin Luojansa tykö ?

      • Ilmeisesti koet olevasi kovinkin oikea uskova. Kommenttisi tosin heijastaa vahingoniloa, että nyt on tällainen virus tänne tullut ja kurjat siihen sitten kuolee.

        Jos juttusi olisi totta niin yhtään uskovaistahan tuo virus ei sitten veisi vaan ainoastaan nuo kukkoilevat ja paheksuttavat ihmiset mutta ei se taida oikeasti olla niin.

        Jos oikeasti uskova olisit et alunperinkään tuntisi ikäänkuin vahingoniloa "et nyt saa ihmiset mitä on tilanneet "

        Tuota asiaa ei opeta siellä uppokasteilla vaan jo kristinuskoisille lapsille mutta ei huolta kunhan koronastasta päästä niin täällä Raamattu-vyöhykkellä suunnitellaan aikuistenkin pyhäkouluja jossa opetaan perussääntöjä.


      • Mistä sinä tiedät mistä monet taudit ja virukset ovat tulleet?


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Ilmeisesti koet olevasi kovinkin oikea uskova. Kommenttisi tosin heijastaa vahingoniloa, että nyt on tällainen virus tänne tullut ja kurjat siihen sitten kuolee.

        Jos juttusi olisi totta niin yhtään uskovaistahan tuo virus ei sitten veisi vaan ainoastaan nuo kukkoilevat ja paheksuttavat ihmiset mutta ei se taida oikeasti olla niin.

        Jos oikeasti uskova olisit et alunperinkään tuntisi ikäänkuin vahingoniloa "et nyt saa ihmiset mitä on tilanneet "

        Tuota asiaa ei opeta siellä uppokasteilla vaan jo kristinuskoisille lapsille mutta ei huolta kunhan koronastasta päästä niin täällä Raamattu-vyöhykkellä suunnitellaan aikuistenkin pyhäkouluja jossa opetaan perussääntöjä.

        No eihän tuossa kirjoittaja mitenkään erittele porukoita. Kukaan ei tunnevahingoniloa vaan harmitusta.

        Kaikki ovat samassa veneessä tämänkin korona ongelman kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän tuossa kirjoittaja mitenkään erittele porukoita. Kukaan ei tunnevahingoniloa vaan harmitusta.

        Kaikki ovat samassa veneessä tämänkin korona ongelman kanssa.

        Toisilla vaan on enemmän toivoa kuin toisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisilla vaan on enemmän toivoa kuin toisilla.

        Ja kukas tämän määrittelee?


    • Anonyymien rukoukset eivät oikein vakuuta. Yritä uudelleen.

    • ”Olemme maailman mammonan ja sen haalimisesta (rahasta) tehneet epäjumalan
      - Ahneus ja itsekkyys lisääntyy luontoa tuhoamalla ja köyhistä veljistämme ja sisaristamme ja lapsista eri puolilla maailmaa välittämättä – kun pitäisi elää kohtuullisesti ja kaikkien perustarpeista huolehtimisen ja jakamisen sijasta…”

      Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Kyllä se taitaa olla raha eli talous, jonka edessä moni polvistuu.

      • Anonyymi

        "Kyllä se taitaa olla raha eli talous, jonka edessä moni polvistuu."

        Kyllä se polvilleen vie, jos rahat loppuu. :) Talouspolitiikan idea on yrittää hoitaa asioita niin, ettei mahdollisimman monelta loppuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä se taitaa olla raha eli talous, jonka edessä moni polvistuu."

        Kyllä se polvilleen vie, jos rahat loppuu. :) Talouspolitiikan idea on yrittää hoitaa asioita niin, ettei mahdollisimman monelta loppuisi.

        Jeesus toi pelastuksen - hän lupasi opettaa ihmeidenteon kaikilla, jotka kuulevat hänen opetuksensa. Ei silloin ole mitään talouspolitiikkaa tai pankkimahtia, joka pistäisi ihmiset polvilleen, mutta kävi niin ikävästi, että tuo rahanvaihtotalous tajusi mikä vaara Jeesuksen opetuksissa oli, kun tämä heitteli rahanvaihtajien pöytiä temppelissä ja katsoi viisaammaksi hakata ristille ja muuttaa kuvioita itselelen edullisempaan suuntaan. Kirkko jatkossa sitten otti talouspolitiikan ja pankkimahdin haltuunsa ja määräsi Jeesuksen opetukset hävitettäväksi, sekä loi uskonnon armolla, kun olet kuuliainen ja nöyrä alamainen. Ja jos alkoi ilmetä yliluonnollisia kykyjä, kuten Jeesuksella, ryhdyttiin kiireesti kurittamaan kansaa inkvisitiolla ja noitarovioilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä se taitaa olla raha eli talous, jonka edessä moni polvistuu."

        Kyllä se polvilleen vie, jos rahat loppuu. :) Talouspolitiikan idea on yrittää hoitaa asioita niin, ettei mahdollisimman monelta loppuisi.

        ”Kyllä se polvilleen vie, jos rahat loppuu. :)”

        Ikävä kyllä yhteiskunnat ovat rakentuneet rahan varaan ehkä liikaakin. Tuossa tosin tarkoitin, että arvomaailma kulkee vain sen mukaan, missä raha on aina keskiössä. Arvoja ja muita mitataan rahalla.

        Talouspolitiikka puolestaan kulkee aina sen mukaan, mitä eniten valtaa käyttävät milloinkin sen tahtoo olevan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus toi pelastuksen - hän lupasi opettaa ihmeidenteon kaikilla, jotka kuulevat hänen opetuksensa. Ei silloin ole mitään talouspolitiikkaa tai pankkimahtia, joka pistäisi ihmiset polvilleen, mutta kävi niin ikävästi, että tuo rahanvaihtotalous tajusi mikä vaara Jeesuksen opetuksissa oli, kun tämä heitteli rahanvaihtajien pöytiä temppelissä ja katsoi viisaammaksi hakata ristille ja muuttaa kuvioita itselelen edullisempaan suuntaan. Kirkko jatkossa sitten otti talouspolitiikan ja pankkimahdin haltuunsa ja määräsi Jeesuksen opetukset hävitettäväksi, sekä loi uskonnon armolla, kun olet kuuliainen ja nöyrä alamainen. Ja jos alkoi ilmetä yliluonnollisia kykyjä, kuten Jeesuksella, ryhdyttiin kiireesti kurittamaan kansaa inkvisitiolla ja noitarovioilla.

        ”Kirkko jatkossa sitten otti talouspolitiikan ja pankkimahdin haltuunsa ja määräsi Jeesuksen opetukset hävitettäväksi, sekä loi uskonnon armolla, kun olet kuuliainen ja nöyrä alamainen.”

        Osittain totta, sillä kun yhteiskunnat olivat kovin hajanaisia ja perustuivat yksivaltiuuteen, katolinen kirkko keräsi paljon omaisuutta ja sitä kautta valtaa. Mutta valta perustui enemmän siihen, että katolinen kirkko pelasi usein sen mukaan, millainen hallitsija oli.

        Nykyään millään kirkolla ei juuri ole valtaa mihinkään talouspolitiikkaan, lukuun ottamatta niitä valtioita, joissa kirkoille on annettu valtaa. Kuten vaikka Venäjällä.


    • Anonyymi

      Ei tämä ylepytynyt jumalaton maailma käänny vielä tällaisesta pysähyksestä.

      Kohta tulee paljon kovemmat ajat jolloin puhutaan että ei ne korona ajat olleet vielä mitään.

      Sen jälkeen alkaa tulla hätä ja avun tarve.

    • Anonyymi

      Korona viruksen levittäytyminen ympäri maailmaa kuvaa koko maailmaa synnin riivaamana.

      New York on tunnettu pahuuden ja irstauden pesä ja se kärsii kovasti.

      Wuhanissa on ollut krisitittyjen vainoja ja tappamisia ja Kiinan valtion toimesta on poistettu ristin kirkkojen katolta ja poltettu kirkkoja ja otettu kirkkoja valtion käyttöön.

      Kaksoistornit tuhottiin varoituksena nyky maailman baabelista josta köyhien maiden riistoa toteutettiin.

      Siitäkään varoituksesta kansat eivät tehneet parannusta synneistään.

      Nyt on laittettu koko maailma kyykkyyn. Ei näytä tämäkään vakava varoitus saada ihmisiä katumaan syntejään ja kääntymään Jumalan ja Jeesuksen puoleen saadakseen anteksiantamuksen.

      Raamatun mukaan kohta alkaa valtavat luonnon mullistukset ja sodat.

    • Anonyymi

      Korona epidemia voi olla viimeinen kutsu ihmiskunnalle kääntyä pois jumalattomilta teiltään ja rukoilla Jumalaa ja saada armahdus Jeesuksen sovitustyön tähden.

    • Anonyymi

      Tästä alkaa hertätys kun ihmiset tajuavat että meidän kaikkien pahuus ja Jumalan vastustus on aiheuttanut tämän kaaoksen. Synnin virus riivaa meitä kaikkia.

      Ainut lääke on Jumalan suuressa armossaan valmistama täydellinen pelastutyö Jeesuksessa Kristuksessa on omistettavissa ilmaiseksi - aivan ilmaiseksi kaikille syntejään katuvalle ja Jumalaa ja Jeesusta avukseen rukoilevalle.

    • Anonyymi

      <<Kaikkivoipaisuuteensa tuudittautunut ihmiskunta, joka on enenevästi hylännyt Luojansa ja Jumalansa laitettiin polvilleen pikkiriikkisen viruksen muodossa. Nyt on pysähdyksen paikka !

      Me ihmiset ja kansat etäännymme kaikkeuden Luojastamme monenlaisten paholaisen houkutuksen seurauksena<<

      Mutta kun tämä paholaisen houkutusten seurausmaailmaluotu luotiin kristinuskolla ja armolla ja pelastuksella, kun Jeesus Kristus kidutettiin kuoliaaksi puolestamme, niin ei tarvinnut välittää mistään.

      Ketähän Luojaa me nyt sitten lähestyisimme, kun tuo lopputulos ei ollutkaan niin kovin onnistunut?

      • Anonyymi

        Toivottavasti moni nyt kääntyy Jeesuksen puoleen.


    • Anonyymi

      Anteeksi nyt vaan - täällä viimeiset saatanan äänet kiljuvat pelastusta ja armoa Jeesukssen hengellä ja kidutuskuolemalla. On tämä surkeaa. Ja armoa ei tule sitten enää tippaakaan - piikki on laitettu teiltä kiinni.

    • Anonyymi

      Eräs kaverini sanoi, että ei ole aikeissa tehdä parannusta tai kääntymystä ennen kuin sinä päivänä jonka Kristus saapuu takaisin maan päälle. Silloin hän kumartuu, pokkaa ja tekee parannuksen synneistään. Ja elää siitä päivästä alkaen Jumalan kunniaksi.

      Kun kerran Kristus ei ole pitänyt lupaustaan tulla maan päälle pian palaten niin ei kaverini mielestä maan asukasten tarvitse myöskään noudattaa mitään lupausta synnittömästä elämästä, vaan elää vapaina.

      Eli kun Karitsa saapuu 144000 kanssa Siionin vuorelle ja alkaa hallita on korkea aika tehdä parannus. Mielestäni kaverini filosofia on hyvin perusteltua ja asiallista, mutta ehkä vähän epäilevän Tuomaan kaltaista: En usko ennen kuin saan koskea.
      Toisaalta myös apostoli Johannes puhui näin: Siitä me puhumme, jota olemme käsin koskettaneet ja omin silmin nähneet .........

      • "Mielestäni kaverini filosofia on hyvin perusteltua ja asiallista, mutta ehkä vähän epäilevän Tuomaan kaltaista: En usko ennen kuin saan koskea."

        Toisaalta meille on annettu vapaus myös epäillä. Monelle on tärkeää tietää, eikä se usko aina riitä.


    • Anonyymi

      Ette ole sitä miljoonaa lainanneet, jonka lupasin maksaa kuoleman jälkeen takaisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      130
      2425
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1454
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      134
      1239
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      341
      1189
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1117
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1025
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      729
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      719
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      710
    10. 50
      684
    Aihe