Minusta on erikoista, että ateisteille uskovat ja heidän

Anonyymi

uskonsa on niin kiinnostava asia.

125

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minua taas huvittaa se, että he kuvittelevat tietävänsä jotain Raamatusta tai uskossa olemisesta.

      • Kyllä me tiedämme. Useammat meistä ovat lukeneet tuon satukirjan useampaan kertaan huomanneet sen olevan sisältä silkkaa paskaa.

        Kiinnostuksemme uskonharhoihin on ymmärrettävää, koska yritämme parantaa uskonharhojen pilaamaa maailmaa.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kyllä me tiedämme. Useammat meistä ovat lukeneet tuon satukirjan useampaan kertaan huomanneet sen olevan sisältä silkkaa paskaa.

        Kiinnostuksemme uskonharhoihin on ymmärrettävää, koska yritämme parantaa uskonharhojen pilaamaa maailmaa.

        Mitä sinä sen tiedät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä sen tiedät.

        Ajattelitko joskus opetella kirjoittamaan ymmärrettäviä lauseita, usko.vainen?


      • Raamattu on yleinen kirja, jota lukevat muut ehkä enemmän kuin kristityt uskovat.

        Moni on nähnyt mitä on uskovan elämä. Kuten että annetaan rahaa seurakuntiin ja Patmokselle, ja käydään hurmoskokouksissa kaatuilemassa ja hihittelemässä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Raamattu on yleinen kirja, jota lukevat muut ehkä enemmän kuin kristityt uskovat.

        Moni on nähnyt mitä on uskovan elämä. Kuten että annetaan rahaa seurakuntiin ja Patmokselle, ja käydään hurmoskokouksissa kaatuilemassa ja hihittelemässä.

        Mitä pahaa siinä on että annetaan rahaa seurakuntiin ja patmokselle, ei se ole sinulta mitenkään pois. Mielummin annan rahaa Jumalan työhön kuin ostan jotain turhaa esim viinapullon.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kyllä me tiedämme. Useammat meistä ovat lukeneet tuon satukirjan useampaan kertaan huomanneet sen olevan sisältä silkkaa paskaa.

        Kiinnostuksemme uskonharhoihin on ymmärrettävää, koska yritämme parantaa uskonharhojen pilaamaa maailmaa.

        Eikö ole sairasta että viitsii lukea paska-kirjan useaan kertaan. En rupeis. Eikö maailman parantamisen kannattaisi lähteä isommista asioista, esim taloudesta tai väkivallasta.
        Kevennys. Olin 5-vuotiaan lapsenlapsen kanssa joulukirkossa. Hän kuunteli evankeljumin ja kuiskasi: tämän sadun olen kuullut ennenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pahaa siinä on että annetaan rahaa seurakuntiin ja patmokselle, ei se ole sinulta mitenkään pois. Mielummin annan rahaa Jumalan työhön kuin ostan jotain turhaa esim viinapullon.

        Elätät taikauskosta eläviä jumalvalhetta levittäviä paskahousuvampyyreja jotka eivät tuota mitään vaan imevät verta tyhmimmistä idiooteista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pahaa siinä on että annetaan rahaa seurakuntiin ja patmokselle, ei se ole sinulta mitenkään pois. Mielummin annan rahaa Jumalan työhön kuin ostan jotain turhaa esim viinapullon.

        Pahaa? Sanoin, että moni tietää mitä on uskovan elämä.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Elätät taikauskosta eläviä jumalvalhetta levittäviä paskahousuvampyyreja jotka eivät tuota mitään vaan imevät verta tyhmimmistä idiooteista.

        Onko tuo ihan kotikasvatustasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole sairasta että viitsii lukea paska-kirjan useaan kertaan. En rupeis. Eikö maailman parantamisen kannattaisi lähteä isommista asioista, esim taloudesta tai väkivallasta.
        Kevennys. Olin 5-vuotiaan lapsenlapsen kanssa joulukirkossa. Hän kuunteli evankeljumin ja kuiskasi: tämän sadun olen kuullut ennenkin.

        Ei todellakaan ole sairasta lukea paskaa moneen kertaan, koska ensimmäisellä kerralla voi jäädä jotain huomaamatta.

        Tosin uskonharhan vaivaamat eivät huijausta huomaa, vaikka jättävät sen taas lukematta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo ihan kotikasvatustasi?

        Ei, olen kastettu ja rippikoulunkin käynyt. Erosin kun satuin intin jälkeen mikävituntoimiston kohdalle. Ikuisesti vihainen tuon taikauskoisuuteen kastamisen takia.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Ei, olen kastettu ja rippikoulunkin käynyt. Erosin kun satuin intin jälkeen mikävituntoimiston kohdalle. Ikuisesti vihainen tuon taikauskoisuuteen kastamisen takia.

        Et sinä siitä mitään muista joten älä uhriudu!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä siitä mitään muista joten älä uhriudu!

        Oliko sinulla siis jotain epäjumalaasi puolustaaksesi sanottavaksi?

        Hukkasit ehkä nyt pallon ja menetit taivaspaikkasi!


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kyllä me tiedämme. Useammat meistä ovat lukeneet tuon satukirjan useampaan kertaan huomanneet sen olevan sisältä silkkaa paskaa.

        Kiinnostuksemme uskonharhoihin on ymmärrettävää, koska yritämme parantaa uskonharhojen pilaamaa maailmaa.

        Eli tunnette vahvaa kiinnostusta hengellisyyteen, jos olette tutustuneet Raamattuun kertomallasi tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli tunnette vahvaa kiinnostusta hengellisyyteen, jos olette tutustuneet Raamattuun kertomallasi tavalla.

        Minä kun luin Raamattua kovasti, niin menetin kaiken uskoni.

        Raamattu ei ainakaan johda hengellisyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole sairasta että viitsii lukea paska-kirjan useaan kertaan. En rupeis. Eikö maailman parantamisen kannattaisi lähteä isommista asioista, esim taloudesta tai väkivallasta.
        Kevennys. Olin 5-vuotiaan lapsenlapsen kanssa joulukirkossa. Hän kuunteli evankeljumin ja kuiskasi: tämän sadun olen kuullut ennenkin.

        Opetat siis lastasi halveksimaan maailmankaikkeuden suurinta Pyhää. Miksi haluaisit lapsesi joutua helvettiin? Jos haluat parantaa maailmaa,niin ala tottelemaan Jeesuksen neuvoja. Talous ja väkivalta on saatanan keinoja saada ihmiset taistelemaan toisiaan vastaan omaetu ensimmäisenä. Löydätkö mitään epärakkaudellista Jeesuksen neuvoista? Tämä sinun "paskakirja"on Jumalan ilmoitus ihmisille Hänen suuresta oikeamielisestä rakkaudestaan meitä jatkuvasti paholaisen ansoihin lankeavia kohtaan. Jeesuksen sovitustyön ansiosta taivaan ovi on sinullekin avoin. Sinun on henkilökohtaisesti pyydettävä Jeesusta elämääsi.Tunnustettava syntisi mitään salaamatta ja armoa janoten Hänelle, niin sinä ja perhekuntasi elää loppuelämäsi Jumalan siunauksessa.Kun aikanne täyttyy ja olette pysyneet Jeesuksen tiellä, Hän kutsuu teidät kotiinsa,ikuiseen iloon ja rauhaan.


      • he-ma kirjoitti:

        Ei, olen kastettu ja rippikoulunkin käynyt. Erosin kun satuin intin jälkeen mikävituntoimiston kohdalle. Ikuisesti vihainen tuon taikauskoisuuteen kastamisen takia.

        >Ikuisesti vihainen tuon taikauskoisuuteen kastamisen takia.

        Minä en yhtään. Kastaminenhan on itsessään taikauskoa, tehdäänpä se milloin tahansa, enkä näkisi taikauskoisilla rituaaleilla mitään merkitystä mihinkään suuntaan. Jos ne kuitenkin muita ilahuttavat, se ei ole multa pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opetat siis lastasi halveksimaan maailmankaikkeuden suurinta Pyhää. Miksi haluaisit lapsesi joutua helvettiin? Jos haluat parantaa maailmaa,niin ala tottelemaan Jeesuksen neuvoja. Talous ja väkivalta on saatanan keinoja saada ihmiset taistelemaan toisiaan vastaan omaetu ensimmäisenä. Löydätkö mitään epärakkaudellista Jeesuksen neuvoista? Tämä sinun "paskakirja"on Jumalan ilmoitus ihmisille Hänen suuresta oikeamielisestä rakkaudestaan meitä jatkuvasti paholaisen ansoihin lankeavia kohtaan. Jeesuksen sovitustyön ansiosta taivaan ovi on sinullekin avoin. Sinun on henkilökohtaisesti pyydettävä Jeesusta elämääsi.Tunnustettava syntisi mitään salaamatta ja armoa janoten Hänelle, niin sinä ja perhekuntasi elää loppuelämäsi Jumalan siunauksessa.Kun aikanne täyttyy ja olette pysyneet Jeesuksen tiellä, Hän kutsuu teidät kotiinsa,ikuiseen iloon ja rauhaan.

        >Löydätkö mitään epärakkaudellista Jeesuksen neuvoista?

        Määrittele rakkaudellinen. Veikkaan että määrittelysi menee niin, että kaikki mitä Jeesuksen väitetään sanoneen on sitä. Näin ollen olemme umpikujassa.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Elätät taikauskosta eläviä jumalvalhetta levittäviä paskahousuvampyyreja jotka eivät tuota mitään vaan imevät verta tyhmimmistä idiooteista.

        Entä sitten? Minä elätän ketä haluan. Elätetäänhän ateistejakin, joita eläintarhoissa olevien eläintekin jotkut ateistit väittävät olevan.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Ei, olen kastettu ja rippikoulunkin käynyt. Erosin kun satuin intin jälkeen mikävituntoimiston kohdalle. Ikuisesti vihainen tuon taikauskoisuuteen kastamisen takia.

        Jos ihmisellä ei ole ongelmia, hän kyllä keksii niitä. Vaikka sitten omasta mielestään tyhjästä.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kyllä me tiedämme. Useammat meistä ovat lukeneet tuon satukirjan useampaan kertaan huomanneet sen olevan sisältä silkkaa paskaa.

        Kiinnostuksemme uskonharhoihin on ymmärrettävää, koska yritämme parantaa uskonharhojen pilaamaa maailmaa.

        Ateisti ei sisäistä Raamatun sanomaa. Luomisen alkuajatus on jo väärä, koska hän ei näe itseään Jumalan luomana. Ei ihmisen elämää ylläpitävänä voimana, elämän koko kaarta ohjaavana ja neuvonantajana elävänä olentona syntymästä kuolemaan asti ja iankaikkisuuteen. He omassa harhassaan luulee uskoa ihmisen harhaksi vaikka ovat itse eksyneet eivätkä näe sitä valoa ja johdatusta minkä Jumala ihmisen elämään haluaa antaa ja sitä kautta elämälle merkityksen ja sisällön joka on heidän omaa satua ihmeellisempi totuus. Jos he tuon ymmärtäisi, heistä jokainen haluaisi lähteä uskon tielle Jumalan johdatukseen elämässä, se tie vie sellaiseen elämään josta ei tapahtumia puutu. Se johtaa tapahtumiin, joissa näkee Jumalan kulkevan mukana omassa elämässä.
        Pelko myös voi olla este kun he alkaisi ymmärtää Jumalan valtasuuruutta, pyhyyden ja voiman. Heidän oma satunsa jumalattomuudesta paljastuu hyvin nopeasti sen rinnalla.
        Aina kun ei rukoile sanan avautumista, pyydä Jumalan pyhään henkeä avaamaan sanaa hänen omalle sydämelle niin kuin Jumala sen tarkoitti, se jää kylmäksi pelkäksi sanaksi joka ei avaudu ihmiselle. Siitä puuttuu Jumalan henki, kaikkivaltiaan aivoitus.
        Sanaa ei lueta kuin mitä tahansa tiedekirjaa, sanassa asuu Jumalan viisaus jota ihmisten järki ei aina hyväksy eikä ymmärrä omalla ymmärryksellä.
        Raamatun sana on Jumalan hengen avattava ja tässä on ateistin pahin kompastuskivi. Hän mieluummin jättää sanan tutkimisen ja pitää sitä satuna, koska ei sitä vajaalla järjellä ymmärrä. Hän kovettaa itsensä, palvelee pimeyttä enemmän ja mieltyy omiin ajatuksiinsa. Kaiken takana on pelkästään ihmisen ylpeys, ynseys ja Jumalan kunnioittamattomuus.
        Ateisti ei nöyrry Jumalan eteen mitään pyytämään Jumalalta, koska ajattelee olevansa itse tiedon lähde , ylpeyttään, hän pyrkii olemaan Jumalan yläpuolella.
        Näistä Jumala sanassaan varoittaa ja hän sanoo sanassaan tämän hyvin selvästi.
        He itse ovat este uskolle ja Jumalalle. Jumala ei siunaa ylpeyttä, hänelle se on synti joka estää pääsyn hänen luo ja erotta ihmisen Jumalasta. Ylpeys on perkeleen keino eksyttää ihmiset omaan pimeyteensä, johon vain Jumalalla on valo ja ymmärrys.
        Kenet Jumalan sana saa närkästymään tai vihastumaan uskoviin ja Raamattuun, siinä on hedelmä mistä puu tunnetaan ja lopun myös on Raamattu kertonut miten näiden käy.
        Neuvot ja ohjeet jotka Raamattu hyvään elämään antaa, ei ole ihmisten toimesta vaan kaiken olevaisen Jumalalta, joka tietää mitä ihminen hyvään elämäänsä ja onnellisuuteen tarvitsee. Se on avoin Sana jokaiselle mutta Jumala antaa vapaan valinnan mitä ihminen valitsee. Näin ei kukaan voi syyttää mistään Jumalaa. He valitsee itse elääkö Jumalan vai ihmisten neuvojen mukaan elämänsä ja mikä on sen loppu. Jumala on kaiken A ja O.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti ei sisäistä Raamatun sanomaa. Luomisen alkuajatus on jo väärä, koska hän ei näe itseään Jumalan luomana. Ei ihmisen elämää ylläpitävänä voimana, elämän koko kaarta ohjaavana ja neuvonantajana elävänä olentona syntymästä kuolemaan asti ja iankaikkisuuteen. He omassa harhassaan luulee uskoa ihmisen harhaksi vaikka ovat itse eksyneet eivätkä näe sitä valoa ja johdatusta minkä Jumala ihmisen elämään haluaa antaa ja sitä kautta elämälle merkityksen ja sisällön joka on heidän omaa satua ihmeellisempi totuus. Jos he tuon ymmärtäisi, heistä jokainen haluaisi lähteä uskon tielle Jumalan johdatukseen elämässä, se tie vie sellaiseen elämään josta ei tapahtumia puutu. Se johtaa tapahtumiin, joissa näkee Jumalan kulkevan mukana omassa elämässä.
        Pelko myös voi olla este kun he alkaisi ymmärtää Jumalan valtasuuruutta, pyhyyden ja voiman. Heidän oma satunsa jumalattomuudesta paljastuu hyvin nopeasti sen rinnalla.
        Aina kun ei rukoile sanan avautumista, pyydä Jumalan pyhään henkeä avaamaan sanaa hänen omalle sydämelle niin kuin Jumala sen tarkoitti, se jää kylmäksi pelkäksi sanaksi joka ei avaudu ihmiselle. Siitä puuttuu Jumalan henki, kaikkivaltiaan aivoitus.
        Sanaa ei lueta kuin mitä tahansa tiedekirjaa, sanassa asuu Jumalan viisaus jota ihmisten järki ei aina hyväksy eikä ymmärrä omalla ymmärryksellä.
        Raamatun sana on Jumalan hengen avattava ja tässä on ateistin pahin kompastuskivi. Hän mieluummin jättää sanan tutkimisen ja pitää sitä satuna, koska ei sitä vajaalla järjellä ymmärrä. Hän kovettaa itsensä, palvelee pimeyttä enemmän ja mieltyy omiin ajatuksiinsa. Kaiken takana on pelkästään ihmisen ylpeys, ynseys ja Jumalan kunnioittamattomuus.
        Ateisti ei nöyrry Jumalan eteen mitään pyytämään Jumalalta, koska ajattelee olevansa itse tiedon lähde , ylpeyttään, hän pyrkii olemaan Jumalan yläpuolella.
        Näistä Jumala sanassaan varoittaa ja hän sanoo sanassaan tämän hyvin selvästi.
        He itse ovat este uskolle ja Jumalalle. Jumala ei siunaa ylpeyttä, hänelle se on synti joka estää pääsyn hänen luo ja erotta ihmisen Jumalasta. Ylpeys on perkeleen keino eksyttää ihmiset omaan pimeyteensä, johon vain Jumalalla on valo ja ymmärrys.
        Kenet Jumalan sana saa närkästymään tai vihastumaan uskoviin ja Raamattuun, siinä on hedelmä mistä puu tunnetaan ja lopun myös on Raamattu kertonut miten näiden käy.
        Neuvot ja ohjeet jotka Raamattu hyvään elämään antaa, ei ole ihmisten toimesta vaan kaiken olevaisen Jumalalta, joka tietää mitä ihminen hyvään elämäänsä ja onnellisuuteen tarvitsee. Se on avoin Sana jokaiselle mutta Jumala antaa vapaan valinnan mitä ihminen valitsee. Näin ei kukaan voi syyttää mistään Jumalaa. He valitsee itse elääkö Jumalan vai ihmisten neuvojen mukaan elämänsä ja mikä on sen loppu. Jumala on kaiken A ja O.

        Monta tyhjyyttään kumisevaa onttoa sanaa, eikä jumalista vieläkään minkäänlaista näyttöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten? Minä elätän ketä haluan. Elätetäänhän ateistejakin, joita eläintarhoissa olevien eläintekin jotkut ateistit väittävät olevan.

        Ihmiset ovat eläinkuntaa. Sen näkee kaikesta. Eläimiä on monenlaisia, kuten me ihmiset ja koirat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti ei sisäistä Raamatun sanomaa. Luomisen alkuajatus on jo väärä, koska hän ei näe itseään Jumalan luomana. Ei ihmisen elämää ylläpitävänä voimana, elämän koko kaarta ohjaavana ja neuvonantajana elävänä olentona syntymästä kuolemaan asti ja iankaikkisuuteen. He omassa harhassaan luulee uskoa ihmisen harhaksi vaikka ovat itse eksyneet eivätkä näe sitä valoa ja johdatusta minkä Jumala ihmisen elämään haluaa antaa ja sitä kautta elämälle merkityksen ja sisällön joka on heidän omaa satua ihmeellisempi totuus. Jos he tuon ymmärtäisi, heistä jokainen haluaisi lähteä uskon tielle Jumalan johdatukseen elämässä, se tie vie sellaiseen elämään josta ei tapahtumia puutu. Se johtaa tapahtumiin, joissa näkee Jumalan kulkevan mukana omassa elämässä.
        Pelko myös voi olla este kun he alkaisi ymmärtää Jumalan valtasuuruutta, pyhyyden ja voiman. Heidän oma satunsa jumalattomuudesta paljastuu hyvin nopeasti sen rinnalla.
        Aina kun ei rukoile sanan avautumista, pyydä Jumalan pyhään henkeä avaamaan sanaa hänen omalle sydämelle niin kuin Jumala sen tarkoitti, se jää kylmäksi pelkäksi sanaksi joka ei avaudu ihmiselle. Siitä puuttuu Jumalan henki, kaikkivaltiaan aivoitus.
        Sanaa ei lueta kuin mitä tahansa tiedekirjaa, sanassa asuu Jumalan viisaus jota ihmisten järki ei aina hyväksy eikä ymmärrä omalla ymmärryksellä.
        Raamatun sana on Jumalan hengen avattava ja tässä on ateistin pahin kompastuskivi. Hän mieluummin jättää sanan tutkimisen ja pitää sitä satuna, koska ei sitä vajaalla järjellä ymmärrä. Hän kovettaa itsensä, palvelee pimeyttä enemmän ja mieltyy omiin ajatuksiinsa. Kaiken takana on pelkästään ihmisen ylpeys, ynseys ja Jumalan kunnioittamattomuus.
        Ateisti ei nöyrry Jumalan eteen mitään pyytämään Jumalalta, koska ajattelee olevansa itse tiedon lähde , ylpeyttään, hän pyrkii olemaan Jumalan yläpuolella.
        Näistä Jumala sanassaan varoittaa ja hän sanoo sanassaan tämän hyvin selvästi.
        He itse ovat este uskolle ja Jumalalle. Jumala ei siunaa ylpeyttä, hänelle se on synti joka estää pääsyn hänen luo ja erotta ihmisen Jumalasta. Ylpeys on perkeleen keino eksyttää ihmiset omaan pimeyteensä, johon vain Jumalalla on valo ja ymmärrys.
        Kenet Jumalan sana saa närkästymään tai vihastumaan uskoviin ja Raamattuun, siinä on hedelmä mistä puu tunnetaan ja lopun myös on Raamattu kertonut miten näiden käy.
        Neuvot ja ohjeet jotka Raamattu hyvään elämään antaa, ei ole ihmisten toimesta vaan kaiken olevaisen Jumalalta, joka tietää mitä ihminen hyvään elämäänsä ja onnellisuuteen tarvitsee. Se on avoin Sana jokaiselle mutta Jumala antaa vapaan valinnan mitä ihminen valitsee. Näin ei kukaan voi syyttää mistään Jumalaa. He valitsee itse elääkö Jumalan vai ihmisten neuvojen mukaan elämänsä ja mikä on sen loppu. Jumala on kaiken A ja O.

        Tuskin sinulla on tuollaista kokemusta.

        Jumalaa ei näy eikä kuulu, joten kuka voisi edes pyytää häneltä yhtään mitään. Ja mitä edes pyytäisi.

        Mitä hyvää on Jumalan ohjeessa toisen vaimon ottamiseen?


    • Anonyymi

      Yllätyitkö, että jumalauskossa on jotakin kommentoitavaa vai miksi tämä on "kiinnostavaa"?

      • Anonyymi

        Yleensä kun kommentoidaan jotain, pitäisi olla asiasta jotain tietoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä kun kommentoidaan jotain, pitäisi olla asiasta jotain tietoa.

        Äläs nyt. Evoluutioteoriakin on kaadettu kymmeniä kertoja ilman että kaataja tietää siitä – tai paljon muustakaan – yhtikäs mitään.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Äläs nyt. Evoluutioteoriakin on kaadettu kymmeniä kertoja ilman että kaataja tietää siitä – tai paljon muustakaan – yhtikäs mitään.

        Painotus sanalla "Teoria."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Painotus sanalla "Teoria."

        Totta. Teoria edustaa tieteessä tiedon korkeinta astetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Painotus sanalla "Teoria."

        Ja kaiken tiedon mukaan me kaikki olemme eläinkuntaa.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Totta. Teoria edustaa tieteessä tiedon korkeinta astetta.

        No ei kai nyt sentään.
        Tieteellä on esitettyjä teorioita ja sitten on faktaksi todistettua.
        Vai olenko ymmärtänyt väärin?


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Totta. Teoria edustaa tieteessä tiedon korkeinta astetta.

        Teoria on vain oletus


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei kai nyt sentään.
        Tieteellä on esitettyjä teorioita ja sitten on faktaksi todistettua.
        Vai olenko ymmärtänyt väärin?

        Olet. Arkikielen teoriaa vastaa tieteessä lähinnä hypoteesi. Teoria taas on faktojen perusteella muodostettu aihepiirin tai ilmiön selitys, jota parempaa ei (ainakaan toistaiseksi) kyseisellä tieteenalalla tunneta.

        ("Teoriassa" teoria voisi olla myös "rakenteilla" tarkoituksena syrjäyttää nyt hyväksytty teoria. Esimerkiksi luomisteoria voisi olla tällainen ja korvata evoluutioteorian, mutta ensimmäinen ylipääsemätön ongelma sille on se, että teorialle välttämättömästä Luojasta ei ole tehty minkäänlaisia tieteellisiä havaintoja. Toki fataaleja ongelmia olisi paljon muitakin.)

        Fiksumpaa tekstiä aiheesta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Tieteellinen_teoria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painotus sanalla "Teoria."

        Luen näitä palstoja juuri tämmöisien jalkaan ampumisien takia.

        Todistit ihan itse Repen kommentin oikeaksi.

        On todellakin yleistä, että nämä evoluutioteorian vastustajat eivät tunne edes perussanastoa kuten mitä tieteellinen teoria tarkoittaa. Siitä on sitten huvittava lähteä kuulemaan muita vastaavia aivopieruja.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Äläs nyt. Evoluutioteoriakin on kaadettu kymmeniä kertoja ilman että kaataja tietää siitä – tai paljon muustakaan – yhtikäs mitään.

        Ei kai se nyt ainakaan uskovien vika ole, jos evoluutioteoria on noin heikolla pohjalla. Jo ihan sen itse itseään korjaavan tieteen kannalta on hyvä, että kaadetaan ainakin kerran viikossa, jos ei useamminkin.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ja kaiken tiedon mukaan me kaikki olemme eläinkuntaa.

        Ateisteista sen kyllä huomaakin, ainakin täällä netissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se nyt ainakaan uskovien vika ole, jos evoluutioteoria on noin heikolla pohjalla. Jo ihan sen itse itseään korjaavan tieteen kannalta on hyvä, että kaadetaan ainakin kerran viikossa, jos ei useamminkin.

        Mutta kun kaatajat eivät juuri koskaan edusta tiedettä eivätkä siitä mitään ymmärrä.. 😄


    • Anonyymi

      Kristinusko kiinnostaa ateisteja, en tiedä miksi?

      • Anonyymi

        Joo, kaikki muut uskonnot ne nielee mukisematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kaikki muut uskonnot ne nielee mukisematta.

        Valehtelusta on tullut sinullekin tottumus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kaikki muut uskonnot ne nielee mukisematta.

        Kerro siis Antsu mihin muuhun uskontoon ateisti uskoo.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kerro siis Antsu mihin muuhun uskontoon ateisti uskoo.

        Saatanan uskontoon. Ainakin kirjoitustensa perusteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan uskontoon. Ainakin kirjoitustensa perusteella.

        Ateistit ovat siis kristittyjä tai muslimeja, sillä juuri noissa uskonnoissa on se Saatana, jolle Jumala – ehkä ihan vain läpällä mutta silti – on luovuttanut hyvin suuren vallan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan uskontoon. Ainakin kirjoitustensa perusteella.

        Saatananpalvojat ovat jesusianistien tavoin teistejä ja saatanalla, tuolla epäjumalanne luomalnuksella on kristinuskonharhassa ihan oma valtakuntansakin.

        Loukkaat siis teistejä ja epäjumalaasi väittämällä täysin synnittömiä jumalattomia saatananpalvojiksi.


    • Anonyymi

      "Minusta on erikoista, että ateisteille uskovat ja heidän"

      Niin minustakin. On nimittäin hyvin epämääräinen otsikko.

      • Anonyymi

        Etkä sinä osaa vielä lukea muuta kuin otsikot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä sinä osaa vielä lukea muuta kuin otsikot?

        Osaan toki. Otsikon perusteella päätän, haluanko lukea muuta. Luin nyt tuon aloitusviestin: "uskonsa on niin kiinnostava asia." Eipä tuossa ole yhtään sen enempää järkeä kuin otsikossakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaan toki. Otsikon perusteella päätän, haluanko lukea muuta. Luin nyt tuon aloitusviestin: "uskonsa on niin kiinnostava asia." Eipä tuossa ole yhtään sen enempää järkeä kuin otsikossakaan.

        Ehkä sinulla ei ole sitä järkeä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sinulla ei ole sitä järkeä....

        Millä perusteella yrität kyseenalaistaa järkeni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella yrität kyseenalaistaa järkeni?

        Et ymmärrä selvää tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärrä selvää tekstiä.

        Ymmärrän kyllä selvää tekstiä. Millä perusteella väität, etten ymmärrä selvää tekstiä ja yrität sen perusteella kyseenalaistaa järkeni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä selvää tekstiä. Millä perusteella väität, etten ymmärrä selvää tekstiä ja yrität sen perusteella kyseenalaistaa järkeni?

        Et varmaan ymmärrä edes jankuttavasi 😂.


      • Usko.vaiselle on tyypillistä tehdä otsikko ensimmäisen virkkeensä alkuosasta. Siitä(kin) hänet on helppo tunnistaa.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Usko.vaiselle on tyypillistä tehdä otsikko ensimmäisen virkkeensä alkuosasta. Siitä(kin) hänet on helppo tunnistaa.

        No, se ei kerro mistään sellaisesta ominaisuudesta ihmisessä, mitä ihmiset yleensä haluaisivat korostaa.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Usko.vaiselle on tyypillistä tehdä otsikko ensimmäisen virkkeensä alkuosasta. Siitä(kin) hänet on helppo tunnistaa.

        Onhan se sekin tapa osoittaa muille epäkunnioitusta, vaikka itsensä siinä vain nolaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se sekin tapa osoittaa muille epäkunnioitusta, vaikka itsensä siinä vain nolaa.

        Ei u_v ketään kunnioita. Hän on kristittyjä vastustava trolli, joka yrittää välillä esittää kristittyä.


    • Anonyymi

      Minusta on erikoista, että uskoville h-o-m-o-t ja heidän h-o-m-o-u-t-e-n-s-a on niin kiinnostava asia.

      • Anonyymi

        Ei ole. Homot tuo esille media ja homot itse. Tästä syystä joudumme ottamaan siihen enemmän kantaa. Ei meitä kiinnosta ihmisten synnit sen enempään kuin että sanomme mitä Raamatun Jumala on mieltä niistä.

        Ilmestyskirja 22.11
        "Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä pyhittyköön edelleen."


      • Anonyymi

        Miksi ne eivät kiinnostaisi kun ne repivät evl.kirkon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Homot tuo esille media ja homot itse. Tästä syystä joudumme ottamaan siihen enemmän kantaa. Ei meitä kiinnosta ihmisten synnit sen enempään kuin että sanomme mitä Raamatun Jumala on mieltä niistä.

        Ilmestyskirja 22.11
        "Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä pyhittyköön edelleen."

        Itse tuotte ne alvariinsa esille, ainakin tällä palstalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tuotte ne alvariinsa esille, ainakin tällä palstalla!

        Kuten tuossa edellä mainittiin homoutta on alettu suvaitsemaan kirkoissa. Se on Raamatun vastaista ja vihamielistä uskovia kohtaan. Uskovien jalkoja tässä on alettu tallomaan. Jos homoutta ei olisi kirkkoihin tuotu kaikki uskovat olisivat siitä hiljaa.

        Aidosti katuva, homoseksuaalisuutta harjoittanut henkilö on aina tervetullut pelastettavaksi ja tekemää parannuksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Homot tuo esille media ja homot itse. Tästä syystä joudumme ottamaan siihen enemmän kantaa. Ei meitä kiinnosta ihmisten synnit sen enempään kuin että sanomme mitä Raamatun Jumala on mieltä niistä.

        Ilmestyskirja 22.11
        "Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä pyhittyköön edelleen."

        Huono kohta Raamatusta.

        Saastaisuus ja vääryyden teko ei liity homoihin.

        Homot ovat homoja ja heterot heteroja. Kukin tuo itsensä esiin enemmän tai vähemmän.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Huono kohta Raamatusta.

        Saastaisuus ja vääryyden teko ei liity homoihin.

        Homot ovat homoja ja heterot heteroja. Kukin tuo itsensä esiin enemmän tai vähemmän.

        Homouden harjoittajista olikin puhe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ne eivät kiinnostaisi kun ne repivät evl.kirkon?

        Tarkoitat kai että heteroiden suhtautuminen homoihin repii. Yhä suurempi osa hyväksyisi heidät yhdenvertaisiksi lähimmäisikseen ja yhä pienempi taas ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten tuossa edellä mainittiin homoutta on alettu suvaitsemaan kirkoissa. Se on Raamatun vastaista ja vihamielistä uskovia kohtaan. Uskovien jalkoja tässä on alettu tallomaan. Jos homoutta ei olisi kirkkoihin tuotu kaikki uskovat olisivat siitä hiljaa.

        Aidosti katuva, homoseksuaalisuutta harjoittanut henkilö on aina tervetullut pelastettavaksi ja tekemää parannuksen.

        >Aidosti katuva, homoseksuaalisuutta harjoittanut henkilö on aina tervetullut pelastettavaksi ja tekemää parannuksen.

        Varmasti. Tuolla asenteella saatte olla tyytyväisiä jos yksikään homo enää hakeutuu kiusattavaksenne. Erittäin hyvä tietysti niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homouden harjoittajista olikin puhe.

        Sitä harjoittavat vain homot. Heteruuden harjoittajat, heh.

        Heitä ei Jumala edes mainitse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homouden harjoittajista olikin puhe.

        Sitä harjoittavat vain homot. Heteruuden harjoittajat, heh.

        Heitä ei Jumala edes mainitse.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tarkoitat kai että heteroiden suhtautuminen homoihin repii. Yhä suurempi osa hyväksyisi heidät yhdenvertaisiksi lähimmäisikseen ja yhä pienempi taas ei.

        Jeesus tuli syntisiä varten tähän maailmaan. Suurimmat homojen vihaajat löytyvät kaljakuppiloiden huuruisista pöydistä.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Aidosti katuva, homoseksuaalisuutta harjoittanut henkilö on aina tervetullut pelastettavaksi ja tekemää parannuksen.

        Varmasti. Tuolla asenteella saatte olla tyytyväisiä jos yksikään homo enää hakeutuu kiusattavaksenne. Erittäin hyvä tietysti niin.

        Kaikilla on vapaatahto tehdä oikein tai väärin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on vapaatahto tehdä oikein tai väärin.

        Voi Herran jestas sentään Antsu, miten vapaata se voi ollakaan päättää, onko homo vai hetero ja panettaako parikymppistä ihan hurjasti vai eikö paneta. Sinunlaisesi älyn jättiläiset ovat maan suola.


    • Anonyymi

      On sekin, ja vielä ekstremimmäksi käy kohtalon valmistuminen.

    • Anonyymi

      Pahuudella on monet keinot
      tuoda asiaansa esille.

      Muistakaa.
      "Joka pahuutta kylvää, se turmiota niittää"

      Hyvä elämän ohje, vaikka ei uskovainen olisikaan.
      Vain elämä tuo elämänkokemusta ja sitä kautta viisautta ja ymmärrystä.

    • Anonyymi

      Siitä puhe mistä puute.

      • Anonyymi

        Kommenttisi pätee loistavasti myös palstalla riehuviin Ateisteihin, jotka yrittävät puheillaan todistaa Jumalan olemattomaksi.
        Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi pätee loistavasti myös palstalla riehuviin Ateisteihin, jotka yrittävät puheillaan todistaa Jumalan olemattomaksi.
        Kiitos.

        Jospa nyt yrittäisit ensin todistaa sen Jumalan olevaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa nyt yrittäisit ensin todistaa sen Jumalan olevaksi.

        Miksi minun pitäisi sinulle mitään todistaa?

        Jos sinulla olisi tuota edellä mainitsemaani
        kokemuksen tuomaa viisautta, et olisi edes heittänyt tuota palstoilla loppuun kulutettua vaatimustasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa nyt yrittäisit ensin todistaa sen Jumalan olevaksi.

        Sinulle ei ole minulle on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle ei ole minulle on.

        Ei voi olla mitään, joka yhdelle olisi olemassa ja toiselle ei. Kaikki joko on tai ei, ja dualistin jos kenen pitäisi tämän verran tajuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi pätee loistavasti myös palstalla riehuviin Ateisteihin, jotka yrittävät puheillaan todistaa Jumalan olemattomaksi.
        Kiitos.

        Ei edes tarvitse puhua mitään, kun Jumalaa ei näy missään.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ei edes tarvitse puhua mitään, kun Jumalaa ei näy missään.

        En ole koskaan kuullut, että ateisti olisi nähnytkään Jumalaa joten älä turhaan etsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan kuullut, että ateisti olisi nähnytkään Jumalaa joten älä turhaan etsi.

        Johannes sanoi, että "Jumalaa ei kukaan voi nähdä".

        Ei kukaan. Se, joka väittää kohdanneensa tai nähneensä Jumalan, tekee Johanneksen valehtelijaksi.


      • torre12 kirjoitti:

        Johannes sanoi, että "Jumalaa ei kukaan voi nähdä".

        Ei kukaan. Se, joka väittää kohdanneensa tai nähneensä Jumalan, tekee Johanneksen valehtelijaksi.

        Tuntuu muutenkin oudolta, että ateisti ei voisi nähdä Jumalaa.

        Eihän uskovia voisi tullakaan, vaan kaikki pysyisivät ateisteina. Kun Jumala ei näy ei kuulu.


    • Anonyymi

      Ateisteillä on paljon selvittämättömiä ongelmia ja he luulevat, ettei mitään sellaista ole olemassakaan, mitä he eivät ymmärrä.

    • Anonyymi

      Ateisteillä on suuret luulot itsestään. Egoisteja

    • Mitä eikö siis olekkaan hyvä, että usko kiinnostaa ?

      No tokihan nyt ymmärrän mistä kenkä puristaa . Lähinä siitä, että uskovaisena koet olevasi kaiken arvostelun yläpuolella mutta toisaalta koet olevasi asemassa jossa voit ilman mitään sensuuria vapaasti arvostella muita.

      No ei se vaan toimi noin. Asia todella yksinkertainen antamalla peruskunnioituksen muille todennäköisesti saat sen itsekkin . Sääntö toimii yleensä paremmin realiimaailmassa mutta kyllä täälläkin hyvin pitkälle.

      • Anonyymi

        Tiedät itsekin, että tällä pastalla uskoviin suhtautuminen on vihamielistä, solvaavaa ja halventavaa.


      • Anonyymi

        Enpä usko että ymmärrät.
        Mutta selvennetään hieman

        En ole sen ylempänä enkä alempana kuin muutkaan täällä kirjoittelevat.
        Meillä kaikilla on oikeus tuoda mielipiteemme esille, niin uskoville kuin ateisteillakin.

        Välillä tosin tuntuu siltä, että ateistit ovat ottaneet oikeuden suoltaa suustaan mitä sylki suuhun tuo.
        Ei toimi minun kanssani, ei palstalla eikä reaali elämässä.

        Kunnioituksen annan,ja olen antanut jokaiselle joka täällä kirjoittelee, jos muuta luulet,tulkintasi on väärä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät itsekin, että tällä pastalla uskoviin suhtautuminen on vihamielistä, solvaavaa ja halventavaa.

        Ei lähtökohtaisesti. Eli ei siksi, että olisit uskova joten eipä nyt uhriuduta suotta. Kyllä täälläkin pätee se miten kohtelet toisia niin sitä melko varmasti tulee takaisin.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Ei lähtökohtaisesti. Eli ei siksi, että olisit uskova joten eipä nyt uhriuduta suotta. Kyllä täälläkin pätee se miten kohtelet toisia niin sitä melko varmasti tulee takaisin.

        Tässä nyt keskustelee parikin anonyymiä kanssasi tolkun ihminen.
        Mutta eiköhän tästäkin selvitä.

        Kyllä monet ketjut on jo aloitukseltaan niin provokatiiviseen sävyyn laadittu,että ainakin jossain määrin vihamielisyyttä esiintyy.

        Minä olen pari kolmekin aloitusta tehnyt, niin sanotusti "asialliseen sävyyn", kuitenkaan osallistumis halukkuutta ei ole löytynyt.
        Saattoi jopa olla ettei yhtään kommenttia tullut.
        Sen sijaan monet "ärhäkät"aloitukset tuovat tulosta,ja käyvät vilkastakin sanan vaihtoa,tosin valitettavasti päättyen usein haistatteluun ja tyhmäksi haukkumiseen.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Ei lähtökohtaisesti. Eli ei siksi, että olisit uskova joten eipä nyt uhriuduta suotta. Kyllä täälläkin pätee se miten kohtelet toisia niin sitä melko varmasti tulee takaisin.

        Lapsellinen selitys. Uskovat eivät solvaa ketään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsellinen selitys. Uskovat eivät solvaa ketään.

        Minua solvataan täällä, eikä asialla ole ainakaan ateistit.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Minua solvataan täällä, eikä asialla ole ainakaan ateistit.

        Todista!


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Minua solvataan täällä, eikä asialla ole ainakaan ateistit.

        Ahaa. Miten muka?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt keskustelee parikin anonyymiä kanssasi tolkun ihminen.
        Mutta eiköhän tästäkin selvitä.

        Kyllä monet ketjut on jo aloitukseltaan niin provokatiiviseen sävyyn laadittu,että ainakin jossain määrin vihamielisyyttä esiintyy.

        Minä olen pari kolmekin aloitusta tehnyt, niin sanotusti "asialliseen sävyyn", kuitenkaan osallistumis halukkuutta ei ole löytynyt.
        Saattoi jopa olla ettei yhtään kommenttia tullut.
        Sen sijaan monet "ärhäkät"aloitukset tuovat tulosta,ja käyvät vilkastakin sanan vaihtoa,tosin valitettavasti päättyen usein haistatteluun ja tyhmäksi haukkumiseen.

        Tuo pätee, että mitä "ärhäkämmän" aloituksen tekee sitä paremmin sille "julkisuutta" saa mutta toisaalta tuohan kertookin tuosta mitä kirjoitin. Lisäksi moni kokee netin alustaksi jossa ei tarvitse vastata sanomisistaan . Tuohan tosin on osittain harhaa ja kun ajatellaan noin halutaan asiat helposti kärjistää. Syntyy tavallaan sairas kilpailu kuka osasikaan nasevimmin vittuilla. Puhdasta provoilua esintyy kyllä valitettavasti puolin ja toisin myös "uskon" nimissä.

        Olen minäkin tehnyt muutamankin asiallisen aloituksen joihin ei hirveästi sitten ole kukaan halunnut osallistua. Osasyy voi olla tietenkin aihekkin mutta myöskin , ehkä se, että olen peräänkuuluttanut niitä omia ajatuksia.

        Ja totta kait. Ihan jokaisesssa porukassa oli sitten mikä hyvänsä saattaa olla niitä joiden päämäärä on aiheuttaa mahdollisimman paljon eripuraa ja kaikenlaista sekasortoa. Noinhan on myös ihan reaalielämässä


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Tuo pätee, että mitä "ärhäkämmän" aloituksen tekee sitä paremmin sille "julkisuutta" saa mutta toisaalta tuohan kertookin tuosta mitä kirjoitin. Lisäksi moni kokee netin alustaksi jossa ei tarvitse vastata sanomisistaan . Tuohan tosin on osittain harhaa ja kun ajatellaan noin halutaan asiat helposti kärjistää. Syntyy tavallaan sairas kilpailu kuka osasikaan nasevimmin vittuilla. Puhdasta provoilua esintyy kyllä valitettavasti puolin ja toisin myös "uskon" nimissä.

        Olen minäkin tehnyt muutamankin asiallisen aloituksen joihin ei hirveästi sitten ole kukaan halunnut osallistua. Osasyy voi olla tietenkin aihekkin mutta myöskin , ehkä se, että olen peräänkuuluttanut niitä omia ajatuksia.

        Ja totta kait. Ihan jokaisesssa porukassa oli sitten mikä hyvänsä saattaa olla niitä joiden päämäärä on aiheuttaa mahdollisimman paljon eripuraa ja kaikenlaista sekasortoa. Noinhan on myös ihan reaalielämässä

        Kyllä vain.
        On toki ollut muutama ketju,jossa keskustelu uskon asioista on ollut asiallista uskovien ja ateistien kesken.
        Sellaiseen näkemysten vaihtoon on ihan mukava osallistua,mikä ei lähde solvauslinjalle kummaltakaan osapuolelta.

        Vilpittömät pahoitteluni, jos annoin itsestäni jotenkin sellaisen kuvan ,etten kunnioita toisten mielipiteitä.
        Se ei ole ollut ,eikä tule olemaan tarkoitukseni.
        Olisi varmaan viisasta hankkia joku nimimerkki näitä kirjoituksia varten, anonyymit menee aika usein täällä sekaisin keskenään. :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todista!

        En tunnista heitä ateisteiksi millään.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        En tunnista heitä ateisteiksi millään.

        En ole nähnyt sinua soIvattavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt keskustelee parikin anonyymiä kanssasi tolkun ihminen.
        Mutta eiköhän tästäkin selvitä.

        Kyllä monet ketjut on jo aloitukseltaan niin provokatiiviseen sävyyn laadittu,että ainakin jossain määrin vihamielisyyttä esiintyy.

        Minä olen pari kolmekin aloitusta tehnyt, niin sanotusti "asialliseen sävyyn", kuitenkaan osallistumis halukkuutta ei ole löytynyt.
        Saattoi jopa olla ettei yhtään kommenttia tullut.
        Sen sijaan monet "ärhäkät"aloitukset tuovat tulosta,ja käyvät vilkastakin sanan vaihtoa,tosin valitettavasti päättyen usein haistatteluun ja tyhmäksi haukkumiseen.

        Asiallisiin aloituksiin ja kirjoituksiin ei koskaan saa juuri mitään vastauksia. Korkeintaan vakionikit ilmestyvät jankkaamaan jotain trollausta ja haukkumaan ja nimittelemään ja kertomaan, millaisia "uskovat" ovat.

        Huolestuttaa kyllä, jos kirjoittajat vakionikit tosiaan ovat yli 12 vuotitaita tai peräti teologian tai teoreettisen fysiikan opiskelijoita, niin PISA-lukumme ovat silkkaa huijausta.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Tuo pätee, että mitä "ärhäkämmän" aloituksen tekee sitä paremmin sille "julkisuutta" saa mutta toisaalta tuohan kertookin tuosta mitä kirjoitin. Lisäksi moni kokee netin alustaksi jossa ei tarvitse vastata sanomisistaan . Tuohan tosin on osittain harhaa ja kun ajatellaan noin halutaan asiat helposti kärjistää. Syntyy tavallaan sairas kilpailu kuka osasikaan nasevimmin vittuilla. Puhdasta provoilua esintyy kyllä valitettavasti puolin ja toisin myös "uskon" nimissä.

        Olen minäkin tehnyt muutamankin asiallisen aloituksen joihin ei hirveästi sitten ole kukaan halunnut osallistua. Osasyy voi olla tietenkin aihekkin mutta myöskin , ehkä se, että olen peräänkuuluttanut niitä omia ajatuksia.

        Ja totta kait. Ihan jokaisesssa porukassa oli sitten mikä hyvänsä saattaa olla niitä joiden päämäärä on aiheuttaa mahdollisimman paljon eripuraa ja kaikenlaista sekasortoa. Noinhan on myös ihan reaalielämässä

        Kai se sitten on niin, että vähänkään järkevää keskustelu ei voi käydä anonyymeinä, mutta kyllä uskonto, politiikka ja Venäjä ovat nykyisin niin latautuneita aiheita ja vetävät puoleensa selvästi kiihkoontuvia kuumapäitä, että mieluummin niistä keskustelee nimettömänä. Totta kai ylläpidon "näppärät nörtit", jotka myös trollaavat täällä, milloin nikeillä, milloin ilman, kaivavat parhaansa mukaan ip-osoitteet ja tiedot niistä, samalla kun kirjoittelevat viestejä, kuinka tärkeää on, että sukupuoli vaan ei näy henkilötunnuksesta ja kaikenlaista henkilöön kohdennettua alkaa pian tulla, jos useamman kerran erehtyy käymään. Se on sitä "osaamista", jota kai pitäisi kadehtia.

        Mutta toisaalta, voihan sitä itse tehdä järkevämpääkin. Vakionikit voivat käydä keskustelujaan itsensä kanssa. ja kuvitella, että kyllä niitä joku lukee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai se sitten on niin, että vähänkään järkevää keskustelu ei voi käydä anonyymeinä, mutta kyllä uskonto, politiikka ja Venäjä ovat nykyisin niin latautuneita aiheita ja vetävät puoleensa selvästi kiihkoontuvia kuumapäitä, että mieluummin niistä keskustelee nimettömänä. Totta kai ylläpidon "näppärät nörtit", jotka myös trollaavat täällä, milloin nikeillä, milloin ilman, kaivavat parhaansa mukaan ip-osoitteet ja tiedot niistä, samalla kun kirjoittelevat viestejä, kuinka tärkeää on, että sukupuoli vaan ei näy henkilötunnuksesta ja kaikenlaista henkilöön kohdennettua alkaa pian tulla, jos useamman kerran erehtyy käymään. Se on sitä "osaamista", jota kai pitäisi kadehtia.

        Mutta toisaalta, voihan sitä itse tehdä järkevämpääkin. Vakionikit voivat käydä keskustelujaan itsensä kanssa. ja kuvitella, että kyllä niitä joku lukee.

        Ei kait se ihan noinkaan ole. Kyllä jopa netissä jokainen voi ainakin yrittää käyttäytyä.

        Palstan modet tuskin ottavat asiakseen jäljitellä ketään kotiin asti , koska sekin ihan oikeasti on mahdollista, eli anonyymiteetti täällä on tavallaan harhaa mutta en usko heidän sitä aktiivisesti tekevät, koska ovat tuntipalkalla valvomassa mahdollisia asiattomuuksi.

        Tuon vaan voi miettiä omalle kohdalleen tehdä jollain korkeintaan 15 e tunti aika raskasta hommaa eli lukea meidän kaikkien jorinoita, toki olkoonkin, että automaattinen poisto hoitaa osan.

        Varsinainen ip-osoitteen jäljittäminen eli kotiin seuraaminen ei taas ole rakettitiedettä. Itse en todellakaan ole mikään ekspertti mutta, jolla taitoja on niin ei mikään ihmeellisyys, olettaisin, että peruskauraa vähän kuin minulle puoliperävaunun peruuttaminen reilu parimetriseen kongiin ;)

        Meinaatko, että näkisivät sinun sotusi tai oletko mies ?
        Tuskinpa edes setalaisten pahamaineiset ninjajoukot noin suurta vaivaa näkisivät. Eli, ystävä hyvä löysää foliohattua. Kyllä se edelleen pätee kuten kohtelet muita niin sitä sitten siellä paluupallossakin on. Ei muuta kuin kopitellaan :)

        P.s ei siitä ip-osoitteesta sitä näe mutta sen näkee kuka sen omistaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt sinua soIvattavan.

        Lue palstaa päivittäin.


      • TolkunIhminen kirjoitti:

        Ei lähtökohtaisesti. Eli ei siksi, että olisit uskova joten eipä nyt uhriuduta suotta. Kyllä täälläkin pätee se miten kohtelet toisia niin sitä melko varmasti tulee takaisin.

        >Kyllä täälläkin pätee se miten kohtelet toisia niin sitä melko varmasti tulee takaisin.

        Tämäpä ei aitouskoville käykään, koska he Jumalan työkaluina ovat aina oikeassa eivätkä siis omaa mitään tarvetta tarvetta tasapuolisesti kunnioittavaan keskusteluun, minkä Korkkiruuvi on ihan suoraan myöntänytkin.

        Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, aitouskovaisten loukkaava käytös on "rakkautta", mutta vastaava tai hieman kohteliaampikin sanailu heihin kohdistettuna on "vihaa".

        Tämä on kaikessa perverssissä mielettömyydessään kieltämättä hyvin viihdyttävää.🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain.
        On toki ollut muutama ketju,jossa keskustelu uskon asioista on ollut asiallista uskovien ja ateistien kesken.
        Sellaiseen näkemysten vaihtoon on ihan mukava osallistua,mikä ei lähde solvauslinjalle kummaltakaan osapuolelta.

        Vilpittömät pahoitteluni, jos annoin itsestäni jotenkin sellaisen kuvan ,etten kunnioita toisten mielipiteitä.
        Se ei ole ollut ,eikä tule olemaan tarkoitukseni.
        Olisi varmaan viisasta hankkia joku nimimerkki näitä kirjoituksia varten, anonyymit menee aika usein täällä sekaisin keskenään. :-)

        Jos ei rekkaaminen maita, voit laittaa nimimerkin tekstin perään. Sitä voidaan kyllä väärinkäyttää, mutta tuon näkee sitten, aika harvinaista se on. Rekisteröintiä taas ei voi väärentää.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Lue palstaa päivittäin.

        Luenkin.

        Ei ole näkynyt soIvauksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiallisiin aloituksiin ja kirjoituksiin ei koskaan saa juuri mitään vastauksia. Korkeintaan vakionikit ilmestyvät jankkaamaan jotain trollausta ja haukkumaan ja nimittelemään ja kertomaan, millaisia "uskovat" ovat.

        Huolestuttaa kyllä, jos kirjoittajat vakionikit tosiaan ovat yli 12 vuotitaita tai peräti teologian tai teoreettisen fysiikan opiskelijoita, niin PISA-lukumme ovat silkkaa huijausta.

        Näyttääkö Sinusta siltä, että täällä kirjoittelevat uskovat ovat yleisesti ottaen hyvinkin korkealla tasolla keskustelijoina?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Minua solvataan täällä, eikä asialla ole ainakaan ateistit.

        No, ei kyllä kristitytkään.

        keskustelu.suomi24.fi/t/16371863/minusta-on-erikoista-etta-ateisteille-uskovat-ja-heidan#comment-102198713


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, ei kyllä kristitytkään.

        keskustelu.suomi24.fi/t/16371863/minusta-on-erikoista-etta-ateisteille-uskovat-ja-heidan#comment-102198713

        Eli solvauksia tulee muilta kuin kristityiltä ja ateisteilta.


      • Anonyymi

        Esimerkiksi tätä viestiä viestiä ei ole kirjoittanut kristitty, mutta en väitä häntä ateistiksi, vaikka voi sellainenkin olla.


      • Anonyymi

        Oletko milloinkaan ajatellut, millaista olisi olla kristitty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko milloinkaan ajatellut, millaista olisi olla kristitty?

        OIetko sinä?


      • Sitä saa mitä tilaa? Annan kyllä palautetta tolloihin kirjoituksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OIetko sinä?

        Olen kristitty. Miksi kysyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kristitty. Miksi kysyt?

        Niinkö? Kerro millä tavalla se ilmenee sinusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Kerro millä tavalla se ilmenee sinusta.

        Mistä johtuu, että hyökkäät jatkuvasti torre12 kimppuun täysin keskustelun aiheeseen liittymättömillä kommenteilla? Miksi menet henkilökohtaisuuksiin? Miksi pyrit tyylilläsi mustamaalaamaan kristittyjä?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Sitä saa mitä tilaa? Annan kyllä palautetta tolloihin kirjoituksiin.

        Niin saat sínäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin saat sínäkin.

        Esität välillä kristittyä. Mikäli olisit kristitty, toimisit toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esität välillä kristittyä. Mikäli olisit kristitty, toimisit toisin.

        Heh, en ole esittänyt yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, en ole esittänyt yhtään mitään.

        Toimintasi ei ole mieleltään terveen kristityn toimintaa. Mistä arvelet sen johtuvan? Pidätkö itseäsi kristittynä?


    • Anonyymi

      Uskovia taas ei kiinnosta ateistit, eikä ole halua tietää tai ymmärtää. Vääriä huhuja levitellään, joku ateisti kiinnostuu kun väitetään moraalittomaksi eri uskontojen suunnalta.

    • Anonyymi

      Kyllähän eläintenkin käyttäytymistä tutkii eläintutkija. Niin samalla lailla uskontotiede tutkii ja vertailee uskontoja, ja niiden vaikutusta ihmiseen ja yhteiskuntaan. Itselläni on ainakin tieteellinen suhtautuminen ja näkökulma. Kaikki uskonnothan ovat periaatteessa ihan samasta muotista tehty, koska ihmisellä on tarve korvata puuttuva tieto uskomuksilla.

      • Juuri niin.

        Kun itse lähdin kristinuskosta, niin samalla tajusin, että kaikki uskonnot ovat samanlaisia, joissa ihmiset ovat huijattuja.

        Kristittynä luulin, että muut uskonnot ovat huijausta.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Juuri niin.

        Kun itse lähdin kristinuskosta, niin samalla tajusin, että kaikki uskonnot ovat samanlaisia, joissa ihmiset ovat huijattuja.

        Kristittynä luulin, että muut uskonnot ovat huijausta.

        Lähde myös tältä palstalta, pleace!


    • Anonyymi

      On se kumma juttu......

    • Anonyymi

      Joitakin maailman meno kiinnostaa enemmän kuin toisia.

      Minua on ihmetyttänyt se kuinka laajasti uskovaiset ovat kiinnostuneita toisten ihmisten seksiasioista.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      68
      5623
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      61
      3764
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      153
      2755
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2196
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      109
      2045
    6. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1329
    7. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1297
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1278
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1232
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1146
    Aihe