hyvä lekuri // psyykenlääkitys, ei bentsovastainen

Anonyymi

Hei,

Haen pääkaupunkiseudulta hyvää yleislääkäriä, joka osaa psyykenlääkkeet, eikä ole bentsovastainen.

Haluaisin rauhoittavaksi esim Temestan tmv. Rivatril, Xanor, Diapam.

Kiitos avusta!

35

641

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En osaa neuvoa mutta toivotan onnea etsimiselle, siinä voi mennä aikaa.
      Nykyään on tuollaiset lääkärit harvassa, jos heitä enää onkaan.

    • Anonyymi

      Yksityiseltä voi löytyä. Kunnallisella puolella sitten yrittävät joka välissä katkaista nuo BENTSOHUUMEET🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Näinpä ja neuroleptejä sais vaikka kuinka paljon, kuten Ketipinoria tai sitten jotain Mirtazapiinia. En kyllä tosiaan ymmärrä mitä järkee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä ja neuroleptejä sais vaikka kuinka paljon, kuten Ketipinoria tai sitten jotain Mirtazapiinia. En kyllä tosiaan ymmärrä mitä järkee!

        Ketipinoria ei enää niin vain anneta. Linja on tiukentunut todella paljon. Jostain syystä myös kelvolliset unilääkkeet, kuten trisykliset ja Atarax, alkavat olla hankalasti saatavia. Ahdistukseen saa korkeintaan Propralia ja unettomuuteen mirtatsapiinia.


    • Anonyymi

      Sama ongelma täällä, kalliit yksityislääkäritkin vaan määrää ssri-moskaa vakavaan ahdistukseen, kukaan ei ymmärrä ,kuinka paha/vakava tilanne on tämän ahdistuksen kanssa.. ssritä ei suostu syömään,haittavaikutusten takia, siis vaihtoehtona alkoholi, joka helpottaa hetkeksi, mutta pahentaa ahdistusta viimeistään krapulavaiheesa.. Niin vai pitäisikö bentsot hakea kadulta...sitäkin jo miettinyt.. ja tiedän, nekin aiheutaa riippuvuutta..

      • Anonyymi

        ?? bentsothan hoitaa vaan oiretta, ei syytä? Etkö kestä kohdata ongelmia vai mikä on pointtisi? SSRI-lääkkeet noin sata kertaa turvallisempia käytössä ja myös pitkäaikaiskäytössä. Näyttöä on varmaan tuhansista tutkimuksista eri puolelta palloa.


    • Anonyymi

      Eipä SSRI-lääkkeetkään mihinkään syyhyn auta, eikä kyllä hoida oireitakaan. Jos turruttamista ei lasketa mukaan.

      Trisyklisiä masennuslääkkeitä ollaan nykyisin herkästi määräämässä kivun hoitoon, etenkin krooniseen kipuun.

      Ja hyvinhän tuossa kysyttiin että mikä on niin vaikeaa ettei voi elää ilman lääkitystä.
      Miksi pää täytyy saada tokkuraan?

    • Anonyymi

      Ei bentsoja pitäisi antaa kellekään pitkäaikaisesti ja hieman harmillisesti toivon, ettet noita lääkkeitä löydä, ainakaan lääkäriltä ja saat ihan oikeaa apua riippuvuuteen ja masennukseen.

      • Anonyymi

        Mä taas tarvitsisin myös rauhottavia, joita ennen käytinkin tarvittaessa, mutta kun niiden saaminen lopetettiin seinään ( toki muutama lätkä jäänut kaappiin pahanpäibän varalle) niin olen sitten joutunut tissuttelemaan mikä ei ole hyväkdi kun maksa on oireillut. Lääkärien tiedossa sekin, mutta kun on ei niin ei. En ole masentunut tai ahdistunut mutta kärsin liian vähäisestä unesta.


      • Anonyymi

        Tjaah, kymmenisen vuotta käytin pientä annosta Diapamia tarvittaessa ja hyvin meni siihen saakka kunnes en enää saanut. Tilalle yrittivät tyrkyttää Ketipinoria ja sitä en suostunut syömään niin jouduin yrittämään nukkua Ataraxin avulla mikä on joku surkea allergialääke oikeasti, mutta en tietenkään saanut sen avulla nukutuksi vaan se ainoastaan aiheutti seuraavaksi päiväksi kammottavan väsymyksen ja kuvottavan sekä ärtyneen olon. No nyt en enää sitten ole työelämässä, että sillätavoin arvoisat tohtorit saivat minut työkyvyttömäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tjaah, kymmenisen vuotta käytin pientä annosta Diapamia tarvittaessa ja hyvin meni siihen saakka kunnes en enää saanut. Tilalle yrittivät tyrkyttää Ketipinoria ja sitä en suostunut syömään niin jouduin yrittämään nukkua Ataraxin avulla mikä on joku surkea allergialääke oikeasti, mutta en tietenkään saanut sen avulla nukutuksi vaan se ainoastaan aiheutti seuraavaksi päiväksi kammottavan väsymyksen ja kuvottavan sekä ärtyneen olon. No nyt en enää sitten ole työelämässä, että sillätavoin arvoisat tohtorit saivat minut työkyvyttömäksi.

        Eli olit koukussa Diapamiin, etkä sitä vieläkään myönnä. Oireet ja myös kirjoituksesi kuvaa riippuvuutta täysin. Onneksi olkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olit koukussa Diapamiin, etkä sitä vieläkään myönnä. Oireet ja myös kirjoituksesi kuvaa riippuvuutta täysin. Onneksi olkoon.

        Ja tääs näitä naurettavia olet koukussa kommentteja. Miksiköhän hän alunperin tarvitsi Diapamia? Siksikö että oli "koukussa" unettomuuteen josta pääsi Diapamin avulla eroon ja nyt kun Diapam lopetettiin häneltä on hän muka "koukussa" Diapamiin. Ja nyt hänen alkuperäiset oireet ovat palanneet koska joku täysin juntti lääkäri lopetti hänen täysin toimivan lääkityksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tääs näitä naurettavia olet koukussa kommentteja. Miksiköhän hän alunperin tarvitsi Diapamia? Siksikö että oli "koukussa" unettomuuteen josta pääsi Diapamin avulla eroon ja nyt kun Diapam lopetettiin häneltä on hän muka "koukussa" Diapamiin. Ja nyt hänen alkuperäiset oireet ovat palanneet koska joku täysin juntti lääkäri lopetti hänen täysin toimivan lääkityksen.

        Ihmiset ovat riippuvaisia vaikka mistä. Riippuvuus lääkkeeseen voi olla pienempi paha kuin siitä saatava hyöty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset ovat riippuvaisia vaikka mistä. Riippuvuus lääkkeeseen voi olla pienempi paha kuin siitä saatava hyöty.

        Minäkin olen riippuvainen unesta, kuten moni muukin. En pitänyt riippuvuutta Diapamista sellaisena ongelmana, että se täytyisi vaihtaa johonkin pahempaan , niin kuin sitten kävi tuon alkoholin kanssa, Mutta no problem, en tarvitse enää unta voidakseni hankkia elantoni, kyllä Kela pitää huolta onneksi ja viihdyn muutenkin kotona.


    • Anonyymi

      Samaa toivoisin minäkin. Helsingissä tuntuu olevan voimassa salainen bentsokieltolaki narkkarien takia ja sen vuoksi kärsimme myös me rauhoittavia tarvitsevat veronmaksajat. Mutta veronamaksaja tai ei, niin ennemmin tai myöhemmintapahtuu jotain ikävää. Jos ei ole mahdollista elää normaalia elämää niin sitten pitäisi saada tarpeellisia lääkkeitä sen sijaan. Me kaikki ei olla vajaaälyisiä joita kiinnostaisia osallistua keharien "kuntoutuksiin".

    • Anonyymi

      Itse olen lääkärinä perehtynyt näihin aiheisiin ja todella todella vähän käytän bentsoja. Niitä ei yksinkertaisesti tarvitse juuri mihinkään, kun lähes jokaiseen asiaan on olemassa paremmat lääkitykset ja hoidot. Se, että potilas hakee "bentsomyönteistä" lääkäriä tai kertoo asiasta vastaanotolla heti ensimmäisessä lauseessa, kertoo potilaasta harmittavan paljon. Tämä sama asia paistaa täälläkin useasta kommentista.

      Jos potilas oikeasti haluaisi hoitoa, esim. siihen unettomuuteen, ei bentsot todellakaan olisi ensimmäisenä mielessä. Riippuvuus näihin lääkkeisiin on suhteellisen yleinen ja todella harmillinen vaiva, josta on todella vaikeaa myös päästä pois, kun potilas ei itse riippuvuuttaan ymmärrä ja pakollakaan ei voida vierottaa, vaikka potilaan läheiset välillä jopa tälläistä toivovatkin.

      • Anonyymi

        Mites minä joka syönyt jo yli kymmenen vuotta Xanor Depottia? Kerran koitettiin todella hitaasti lopettaa mutta ulos ei ollut mitään asiaa joten syön näitä loppuelämäni mielummin kuin kärsin paniikkihäiriöstä joka todettiin jo lapsena. Tämä lääke oli siis pakko aloittaa koska en uskaltanut muuten poistua kotiovesta. Nykyään asun yksin ja voin elää normaalisti kiitos Xanorin.


      • Anonyymi

        Älä puhu paskaa. Miten nykyään pääsee esimerkiksi kunnalliseen psykoterapiaan? Sitä paitsi minulle aikoinaan ,kun sitä vielä järjestettiin siellä hyvä ja ihan omilla aivoillaan ajatteleva psykiatri ne bentsot alunperin kirjoitti sekä myös imovanet, niitä tosin en paljoakaan pystynyt käyttämään, kun vaativat sen tietyn ajan nukkua, mutta Diapam rentouttaa vähän, että pystyy nukahtamaan ja pää pysyy selvänä, pystyy käymään töissä. Vaikeita elämäntilanteita ei aina ole mahdollista muuttaa.


      • Anonyymi

        Haluaisin kysyä, miksi trisyklisiä masennuslääkkeitä ei nykyään enää oikein tahdota antaa unettomuuteen. Minulla on todella hyviä aiempia kokemuksia doksepiinista, mutta sitä ei nykyään enää edes ehdoteta. Kärsin siis kausittaisesta unettomuudesta, viikko tai kaksi muutaman kerran vuodessa. Melatoniini aiheuttaa vain yöheräilyä kun viimeinkin on nukahtanut ja ketiapiini on turhan voimakasta. Bentsoja en ole edes koskaan kokeillut, mutta olen saanut käsityksen, että varsinkin vanhukset saavat niistä paljon apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites minä joka syönyt jo yli kymmenen vuotta Xanor Depottia? Kerran koitettiin todella hitaasti lopettaa mutta ulos ei ollut mitään asiaa joten syön näitä loppuelämäni mielummin kuin kärsin paniikkihäiriöstä joka todettiin jo lapsena. Tämä lääke oli siis pakko aloittaa koska en uskaltanut muuten poistua kotiovesta. Nykyään asun yksin ja voin elää normaalisti kiitos Xanorin.

        Samaa mieltä kanssasi syön vaikka loppuelämän xanor jos sen avulla pystyn elämään suht normaalisti .Aloittaessa ihan yli 20vuotta sitten tiesin lääkkeen "vaaroista",riippuvuuteen johtamisesta ym.Mutta ennemmin riippuvuus kuin kauheat pelot ahdistus tai pelkkä kotona seiniin tuijotus ,koska ei uskalla ulos mennä,nämä koettu monta eri Ssri lääkettä oli jo kokeiltu mikään ei käynyt olo vaan huononi sitten tosiaan20v takaperin eräs lääkäri xanoria määräsi ja ei kauan mennyt kun olo alkoi kirkastua ,tuntui että elää!!Siitä asti sitä käyttänyt joka PV n2mg eikä minulla ole edes halua /voimia alkaa vieroitus,olisi varmasti liian rankkaa.Toleranssi ei ole noussut . Mutta nyt kun tämä koronna sotkee tätä elämää tekisi mieli vähän lisätä alkanut tulla pahojakin ahdistus oireita,viikon päästä on lääkäri kysyn mitä mieltä on asiasta.Aina olen reseptin saanut ihan TK.lääkäriltä ,koska hänhän näkee että käyttöni pysyy reseptin mukaisena.En ymmärrä miksi ihmisiä syyllistetään bentzojen käytöstä jos me niitä tarvitsemme voidaksemme elää ns.normaalia elämää!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi syön vaikka loppuelämän xanor jos sen avulla pystyn elämään suht normaalisti .Aloittaessa ihan yli 20vuotta sitten tiesin lääkkeen "vaaroista",riippuvuuteen johtamisesta ym.Mutta ennemmin riippuvuus kuin kauheat pelot ahdistus tai pelkkä kotona seiniin tuijotus ,koska ei uskalla ulos mennä,nämä koettu monta eri Ssri lääkettä oli jo kokeiltu mikään ei käynyt olo vaan huononi sitten tosiaan20v takaperin eräs lääkäri xanoria määräsi ja ei kauan mennyt kun olo alkoi kirkastua ,tuntui että elää!!Siitä asti sitä käyttänyt joka PV n2mg eikä minulla ole edes halua /voimia alkaa vieroitus,olisi varmasti liian rankkaa.Toleranssi ei ole noussut . Mutta nyt kun tämä koronna sotkee tätä elämää tekisi mieli vähän lisätä alkanut tulla pahojakin ahdistus oireita,viikon päästä on lääkäri kysyn mitä mieltä on asiasta.Aina olen reseptin saanut ihan TK.lääkäriltä ,koska hänhän näkee että käyttöni pysyy reseptin mukaisena.En ymmärrä miksi ihmisiä syyllistetään bentzojen käytöstä jos me niitä tarvitsemme voidaksemme elää ns.normaalia elämää!!

        Bentsojen evääminen niitä tarvitsevilta ja niistä hyöviltä on tahallista kärsimyksen aiheuttamista ja neuroleptien tuputtaminen niiden tilalle on jo ihmisoikeuksien ja arvon loukkaamista. Sairasta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bentsojen evääminen niitä tarvitsevilta ja niistä hyöviltä on tahallista kärsimyksen aiheuttamista ja neuroleptien tuputtaminen niiden tilalle on jo ihmisoikeuksien ja arvon loukkaamista. Sairasta!!

        Lisäksi tuollainen äkillinen lopetus aiheuttaa henkisen kärsimyksen lisäksi monia fyysisiä sairauksia stressitason noustessa kun kun elimistön kortisolin tuotanto nousee. Esimerkiksi saattavat jotkut hormonitasot nousta aiheuttaen kaikenlaista vaivaa aina osteoporoosista verkkokalvojen irtoamiseen silmissä.


      • Anonyymi

        En ole lääkäri enkä muunkaanlainen lääketieteen ammattilainen mutta tulipa minullakin aloituksen luettuani ensimmäisenä mieleen että ei taida sellaista lääkäriä kovin helpolla löytyä joka olisi valmis kirjoittamaan reseptiä rauhoittaville, etenkään jos potilas menee vastaanotolle tyyliin kuin " ostos"listan kanssa.

        Kuten tämä lääkärikin kirjoitti niin kertoo paljon potilaasta.
        Tuolla tyylillä meneminen lääkärin luokse valitettavasti viittaa nimenomaan siihen että potilas on pyytämässä lääkkeitä juuri väärinkäytettäväksi.

        Tällaisista syistä esim. bentsoja ei ilmeisesti enää mielellään kirjoiteta kovinkaan monelle, valitettavaa tosin sellaisten puolesta jotka niitä ehkä oikeasti tarvitsisivat.


    • Anonyymi

      En ymmärrä nyt sitä, että jos joku TODELLA tarvitsee bentsoja syystä tai toisesta eikä ole olemassa vastaavaa parempaa lääkettä, miksi häneltä kielletään tarvitsemansa avun saaminen?

      Mitä sillä on väliä, jääkö koukkuun vai ei, jos tarvitsee jotain lääkettä loppuelämänsä, kuten useat bentsoja syövät tarvitsevat.

      Lääkkeet on tarkoitettu lääkitsemään sairasta henkilöä ja jos potilas pysyy määrätyn annoksen puitteissa ja selkeästi hyötyy lääkkeestä, sitä ei pitäisi katkaista. Katkaisu väärin perustein voi olla hoitovirhe.

      • Anonyymi

        Sama pätee Suomessa kipulääkitykseen.


      • Anonyymi

        Juuri noin, juuri noin! (Olen tässä ketjussa uusi) Sanon vain, että samaa ihmettelen. Ja, omalla kohdalla koen tosi suurta turvattomuutta, sekä vääryyttä, sillä mistään muusta vaivasta ei tarvitse kärsiä, jos tiedetään että jokin lääke auttaa. Miksi psyyken vaivasta pitää kärsiä, mihin kuitenkin on kokemuksessa hyvä apu jokin tietty lääke. Olen jo ikääntymässä ja erittäin huolissani, miten saan enää apua psyykenvaivaani!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin, juuri noin! (Olen tässä ketjussa uusi) Sanon vain, että samaa ihmettelen. Ja, omalla kohdalla koen tosi suurta turvattomuutta, sekä vääryyttä, sillä mistään muusta vaivasta ei tarvitse kärsiä, jos tiedetään että jokin lääke auttaa. Miksi psyyken vaivasta pitää kärsiä, mihin kuitenkin on kokemuksessa hyvä apu jokin tietty lääke. Olen jo ikääntymässä ja erittäin huolissani, miten saan enää apua psyykenvaivaani!

        Asia on ilmiselvä. Bentsot ovat liian hyviä ja halpoja sekä toimivia lääkkeitä , niitä voidaan ottaa vain tarvittaessa, toisin kuin noita muita. Lääketehtaat ei tykkää!


    • Anonyymi

      Kyllä bentsoja saat kun pääset osastolle sisään, sieltä kotiin palaat reseptien kera, lääkkeillä joilla sivuvaikutuksia. Parin vuoden kuluttua kun yrität syömisen lopettaa, hirveät vieroitusoireet. Arvostan ihmisiä jotka päässeet eroon ssri ja snri lääkkeistä.

      • Anonyymi

        Hyvin tiukassa on nykyään osastoillakin bentsot, eikä sieltä kovin herkästi sellaista reseptiä mukaansa saa.
        Enemmän suosivat masennuslääkkeitä ja neuroleptejä, valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin tiukassa on nykyään osastoillakin bentsot, eikä sieltä kovin herkästi sellaista reseptiä mukaansa saa.
        Enemmän suosivat masennuslääkkeitä ja neuroleptejä, valitettavasti.

        Neuroleptit ja masennuslääkkeet tekevät vuosikausien saatossa ihmisestä vapisevan ihmisraunion.

        Bentsoja tarvitsevalle ei minusta pitäisi syöttää keskushermostoa vakavasti vaurioittavia neuroleptejä tai masennuslääkkeitä, Bentsoja tarvitsevat hyötyvät bentsoista eivätkä ne todellakaan tee ihmisestä zombieta, kuten neuroleptit.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti hyviä lekureita ei kukaan paljasta. Ehkä netistä voi jotenkin tilata kuitenkin.

    • Anonyymi

      Miten minusta tuntuu että lääkärit käyttävät bentsoja sangen runsaasti. Onhan helppoa ja luvallista kirjoittaa itselle Diapam 2xC kappaletta ja vielä kaupanpäälle tenox, näin esimerkinomaisesti. Alkuperäiseen kymykseen sanoisin että varaappa aika yksityisen puolen psykiatri. Mulla on hyvä kokemus. Käyn vastaanotolla kolmisen kertaa vuodessa uusimassa reseptit ja kertomassa tuntemukset.

    • Anonyymi

      Tuollaista lääkäriä ei enää ole, kiitos Valviran. En ymmärrä, miksi benejä ei voi määrätä, vaikka niitä käyttäisi täysin oikein ja reseptin mukaiseen vaivaan. Kymmenien tuhansien työssäkäyvien ihmisten toimintakyky paranisi huomattavasti, jos saisi loppuiäkseen käyttöön 2-3 tbl 2 mg Diapameja vuorokaudessa. Ei painaisi ahdistukset, uni tulisi paremmin ja tuolla annoksella sivuvaikutukset olisi minimissä. Sen sijaan Ketipinoria ei voi ottaa kuin illalla ja seuraava päivä menee täysin koomassa, vaikka annos olisi minimi eli 25 mg. Ja kun vaikutus on ohi, ahdistus puskee päälle kahta kauheampana.

    • Anonyymi

      Ei määrätä bentsoja enää yksityiselläkään helposti. Kova kuulustelu ja soosoo ei määrätä, kun on lääkeviranomaiset kimpussa välittömästi. Uhkaili jopa lastensuojeluilmoituksella. "Mietipä, jos sattuu jotain ja sinulla on tällaisia reseptejä kirjoitettu." Ajattalin tehdä valituksen. Minusta törkeää uhkailua. Bentsoja olen syönyt lääkärin määräysten mukaisesti. Nistit ovat pilanneet näiden hyvien lääkkeiden maineen, valitettavasti. Ainoa lääke, joka auttaa unettomuuteen ja ahdistukseen. Ja näitä ei tosiaan pidä päivittäin syödä.

    • Anonyymi

      Bentsoissa on aina olemassa se riski että toleranssi nousee.
      Alkuun syödään vain vähän, ehkä kauemminkin, mutta jossain vaiheessa alkaa tuntua ettei se enää riitä ja annosta pitäisi nostaa.

      Mitäs sitten kun ei enää mikään annos riitä, aina vaan tarvitsisi enemmän.

      Jos pystyisikin käyttämään jatkuvasti vain pientä määrää vaikka loppuelämän, niin eihän siinä mitään, silloin se ei ole koukkuun jäämistä.
      Mutta juuri se toleranssi.......

      En tarkoita kirjoitusta pahalla kenellekään, uskon että varmaan monetkin käyttävät ja osaavat käyttää ja haluavatkin käyttää bentsoja maltilla.

      Mutta kun sitten on väärinkäyttäjät, itseni mukaanlukien. En tosin enää pariinkymmeneen vuoteen mutta aiemmin.
      Silloin parikymmentä vuotta sitten opin sen etten bentsoja tule enää ikinä suuhuni laittamaan, sen verran kovat oppirahat on tullut maksettua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe