70plus ikärasismia

Anonyymi

Luin Anu Vehviläisen mielipiteeen IS:n sivulta. Olen samaa mieltä. Miten voidaan perustella perustuslailla että terve 70 plus pitäisi eristää. Se on ikärasismia. Vain sairaat pitäisi suojata ei heitäkään heitteille. Odotan miten ministerit perustelevat tämän 'välttämättömyyden' . Ovatko he vihaisia meille suurille ikäluokille ja kostavat nyt kun valtaan pääsivät, ei teitä enää tarvita on viesti.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä ole kukaan korviaan lotkauttanut minulle vaikka olen yli 80 v, En tosin lukenut mitä joku Vehviläinen oli jonnekin kirjoitellut. Eikä edes kiinnostakaan.

    • Anonyymi

      Eihän 70 ihmisiä ole eristetty! Heiltä edellytetään vain karanteeninOMAISIA olosuhteita. Ulkona saa liikkua niin paljon kuin haluaa ja se on jopa suositeltavaa että kunto säilyy, kunhan välttelee muita ihmisiä. Myös kaupoissa ja apteekissa saa käydä, samoin muita ihmisiä vältellen. Monet kaupat ovat järjestäneet 70 henkilöille omat ostosaikansa.

      Ei 70 ihmisten rajoitukset johdu mistään kostosta, eikä ikärasismista vaan siitä että iäkkäämmille ihmisille koronatartunta voi olla helposti kuolemantuomio, nuoremmat selviävät sairaudesta paremmin. Rajoitukset ovat siis 70 ihmisten suojaamiseksi, vaikka kanssaihmiset ovat usein ottaneet kannan että he ovat viruslinkoja joiden on oltava lukittujen ovien ttakana.

      • Anonyymi

        Olen ikäihminen ei sairauksia kunto on hyvä.Pidän kunnostani huolen.Sitten kun te nuoret sairastutte me tulemme ja hoidamme teidät.Ymmärrän ilma suosituksia vältellä massatapahtumia kauppa tuo tavarat kotiin oven taakse minä en käy kylässä eikä kukaan meillä.Raitista ilmaa piisaa.Totuus on meidät halutaan pois.Toivonki hallitukselta lakia kaikki jotka olemme yli 70yli Piikki takamukseen ja ikuiseen uneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ikäihminen ei sairauksia kunto on hyvä.Pidän kunnostani huolen.Sitten kun te nuoret sairastutte me tulemme ja hoidamme teidät.Ymmärrän ilma suosituksia vältellä massatapahtumia kauppa tuo tavarat kotiin oven taakse minä en käy kylässä eikä kukaan meillä.Raitista ilmaa piisaa.Totuus on meidät halutaan pois.Toivonki hallitukselta lakia kaikki jotka olemme yli 70yli Piikki takamukseen ja ikuiseen uneen.

        Vielä äskeiseen,ei meidän 70-vuotiaita ole pakko olla pois nuorten riennoista hallitus vaan suosittelleen meile näitä rajoituksia. Voimme käydä kaupassa ja asioilla.Hallitus suositteleen sitten sanotaan jokainen itse harkitsee miten toimii.Meidän ikäpolvi sairasti aasialaisen me tiedämme kuinka toimia.Nyt kun olemme erossa muista meistä tulee tahdottomia sätky nukkeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä äskeiseen,ei meidän 70-vuotiaita ole pakko olla pois nuorten riennoista hallitus vaan suosittelleen meile näitä rajoituksia. Voimme käydä kaupassa ja asioilla.Hallitus suositteleen sitten sanotaan jokainen itse harkitsee miten toimii.Meidän ikäpolvi sairasti aasialaisen me tiedämme kuinka toimia.Nyt kun olemme erossa muista meistä tulee tahdottomia sätky nukkeja.

        Nyt vielä vaatimuksia kevennettiin eikä enää puhuta karanteenista 70 ihmisillä. Suositellaan kyllä oman harkinnan perusteella pysymään erossa muista ihmisistä. Kaupassa ja apteekissa on saanut käydä koko ajan kunhan on noudattanut turvaväliä eikä ole tekemisissä muiden kanssa (ei siis jäädä jutustelemaan tuttujen kanssa).


    • Anonyymi

      Seuraan Prisman ohjemasarjaa TV1ssä. Jokainen jakso on nimetty sen kertaisen aiheen mukaan mutta kaikki liittyvät terveyteen. Siinä asiantuntija sanoi (en muista sanamuotoja) että vaikka 70 v ja 50 v ovat aivan terveitä, ja molempiin iskee sama virus, 70 vuotiaalle tauti on rankempi jopa kohtalokkaampi. Elimistöllä vain on vanhempana huonompi vastustuskyky kuin nuoremmalla, vaikka molemmat olisivat perusterveitä. Siihen perustuu 70sten suojaaminen. Johonkin ikään vain on raja vedettävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe