Valtavat herätykset tulilla, taasko?

Anonyymi

Pari kymmentä vuotta on tullut seurattua näitä uskonnollisia keskusteluja. TV Seiskan ohjelmatarjonnasta hyppäsi taasen tämä sama teema mikä toistuu aina näissä kristillisis-fundamentalistis-karismaattisissa yhdistyksissä. Eli se käänteentekevä herätys, missä jonkun henkilökulttia harjoittavan karismaattisen lahkon Suuren Johtajan sormien napautuksella valtaosa suomalaisista tulee herätykseen ja Oikeaan Uskoon. Tästä herätyksestä sitten kunniaa yrittää haalia itselleen milloin mikäkin pulju tai oikeammin sen johdossa oleva diy-messias. Ensin kerrotaan että kohta tulee suuret herätykset ja sitten kun on joku kokous niin jälkeen päin väitetään että siellä tuli niin ja niin moni uskoon.

Laskujeni mukaan koko Suomen väestön olisi pitänyt tulla uskoon jo moneen kertaan, mutta olen jäänyt ihmettelemään sitä missä ne herätykset oikein näkyy. Minusta ihmiset tulee enemmänkin tietoon ja järjen valoon, ja hylkää omituiset maailmanselitykset. Olenkin sitä mieltä, että näissä tilaisuuksissa kierrätetään ihan samaa porukkaa.

Olisko niin että nämä herätykset on ennemminkin jotain hetkellisiä hurmoksellisia elämyksiä jotka tulee menee ja ne koskee lähinnä aina samoja ihmisiä, jotka kulkee näissä tilaisuuksissa? Mitä tutkailee näitä tilaisuuksia niin ihmiset on niissä enempi F60.3 luokituksen mukaan käyttäytyviä. Tai sitten nämä Suuret Johtajat (tai semmosina itseään pitävät) suoraan sanottuna valehtelee korostaakseen omaa vetovoimaansa? Näitä herätyksiä lupailleet herrat ja henkiökulttia ylläpitävät "ihmetekoja" yrittäneet johtajat on kuka mistäkin syystä häipyneet, joko poistuneet keskuudestamme tai jääneet kiinni vilpistä ja väärinkäytöksistä ja muista arkaluontoisista asioista johtuen syrjäytetty liikkeiden johdosta ja nämä suuret puheet ja lupaukset on kaikessa hiljaisuudessa lakaistu maton alle ja unohdettu.

Liikkeetkin haihtuvat näkymättömiin ilman kovaäänistä mekastajaa kuten kävi Nokia Missiolle, Sana ja Ylistys-porukalle esimerkiksi. Se mikä vaan on aina yhteistä näille on se silmiinpistävä vallanhalu ja pyrkimys olla joku suuruuskuvitelmilla varustettu messias, jolla ainut oikea Raamatun tulkinta. Nettiaikakausi on mahdollistanut että jokainen itseään valaistuna messiaana pitävä keihäänheiton piirinmestaruuskisojen nelonen ja elämänkoululainen voi perustaa oman "seurakunnan", joka on olemassa vain netissä omana uskontulkintablogina joka on varustettu tukitilinumerolla. Kun haluaisi olla pappi, mutta kun ei rahkeet riitä edes pääsykokeisiin ja pastoriksihan voi jokainen nimittää itseään ilman tutkintojakin. :) Sitten käy viuhina kun jokainen on toistensa kimpussa syyttämässä ja solvaamassa toista diy-saarnaajaa eksytyksestä ja vääristä Raamatun tulkinnoista. Erityispiirteenä kiinnnostus seksisynteihin, muiden siis.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Liikkeetkin haihtuvat näkymättömiin ilman kovaäänistä mekastajaa kuten kävi Nokia Missiolle, Sana ja Ylistys-porukalle esimerkiksi. "

      Niilo Yli-Vainion, NokiaMission ja muiden karismaattisten liikkeiden satoa on yhä vaikuttamassa, jotka niittävät myös lisäsatoa Jumalan valtakunnan aittoihin tänä päivänäkin. Nyt alkaa olla uusi, suuri sadonkorjuun aika, kun ihmiset koronaviruksen kurittamina alkaa tulla uskoon Jeesukseen. Jokaisen tulisi nyt tiedostaa mikä hetki päivästä on meneillään ...Kiitos Jumalan. Amen

      • Mitään ei ole tapahtunut eikä tule tapahtumaan.

        Historia toistaa itseään. Uskonnollisuus vähenee, ei koskaan lisäänny.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Mitään ei ole tapahtunut eikä tule tapahtumaan.

        Historia toistaa itseään. Uskonnollisuus vähenee, ei koskaan lisäänny.

        Jyhvøa ei liikunta nappaa, turha sitäkään on seIitellä.


      • Anonyymi

        Todisteet puutuu.

        Kuka lahkolaisista olisi päässyt taivaaseen?


    • Odotetaanpas sitten vain sitä Suurta Herätystä...

      • Anonyymi

        Jos se suuri herätys alkaa vaikka sieltä pride-kulkueesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos se suuri herätys alkaa vaikka sieltä pride-kulkueesta.

        Lyödäänkö vetoa, että ns. herätys ei koskaan tule. Meidän elinaikana vedon kannalta.


      • torre12 kirjoitti:

        Lyödäänkö vetoa, että ns. herätys ei koskaan tule. Meidän elinaikana vedon kannalta.

        Sinulla kun torre oli Korona, niin pakko kysyä - vaikka taisin aikaisemminkin kysyä:

        millainen tauti se oli? Olitteko pitkään kipeitä? Selvisittekö ilman sairaalaa? Oletteko nyt ok kunnossa?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Lyödäänkö vetoa, että ns. herätys ei koskaan tule. Meidän elinaikana vedon kannalta.

        Onko sinulla suhde Uskon kanssa?


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Sinulla kun torre oli Korona, niin pakko kysyä - vaikka taisin aikaisemminkin kysyä:

        millainen tauti se oli? Olitteko pitkään kipeitä? Selvisittekö ilman sairaalaa? Oletteko nyt ok kunnossa?

        Mikään korona siinä ollut, valehteli taas.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Sinulla kun torre oli Korona, niin pakko kysyä - vaikka taisin aikaisemminkin kysyä:

        millainen tauti se oli? Olitteko pitkään kipeitä? Selvisittekö ilman sairaalaa? Oletteko nyt ok kunnossa?

        Ollaan oltu pari viikkoa kunnossa. Ei käyty sairaalassa.

        Meillä oli ensin kuumetta, jota kesti ainakin 10 päivää. Myös yskää ja minulla ripulia monta päivää.

        Sitten alkoi olla hengästystä. Tätä kaikkea kesti lähes kuukauden. Välillä tuntui, että kuolee pois. Olisin kuollut kotona.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ollaan oltu pari viikkoa kunnossa. Ei käyty sairaalassa.

        Meillä oli ensin kuumetta, jota kesti ainakin 10 päivää. Myös yskää ja minulla ripulia monta päivää.

        Sitten alkoi olla hengästystä. Tätä kaikkea kesti lähes kuukauden. Välillä tuntui, että kuolee pois. Olisin kuollut kotona.

        On tolloa väittää, että olisi korona jos ei ole testattu.
        VALEHTELET!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tolloa väittää, että olisi korona jos ei ole testattu.
        VALEHTELET!

        Niin valehtelee ja on vielä tyhmäkin.


      • torre12 kirjoitti:

        Ollaan oltu pari viikkoa kunnossa. Ei käyty sairaalassa.

        Meillä oli ensin kuumetta, jota kesti ainakin 10 päivää. Myös yskää ja minulla ripulia monta päivää.

        Sitten alkoi olla hengästystä. Tätä kaikkea kesti lähes kuukauden. Välillä tuntui, että kuolee pois. Olisin kuollut kotona.

        Kas kun et kertonut facebookissasi, että sairastitte koronan 😃


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ollaan oltu pari viikkoa kunnossa. Ei käyty sairaalassa.

        Meillä oli ensin kuumetta, jota kesti ainakin 10 päivää. Myös yskää ja minulla ripulia monta päivää.

        Sitten alkoi olla hengästystä. Tätä kaikkea kesti lähes kuukauden. Välillä tuntui, että kuolee pois. Olisin kuollut kotona.

        Miksi valehtelet sen olleen koronaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tolloa väittää, että olisi korona jos ei ole testattu.
        VALEHTELET!

        Heh. Ei meillä ole ikinä ollut tuollaista tautia. Toivottavasti ei enää tulekaan.

        Kuumetta 10 päivää, kun minulla on yleensä yhden päivän. Ensimmäisen kerran oli hengenahdistusta.

        Tämä ei ollut mikään tavallinen flunssa. Tässä maakunnassa on kuollut 1200 koronavirukseen.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Ei meillä ole ikinä ollut tuollaista tautia. Toivottavasti ei enää tulekaan.

        Kuumetta 10 päivää, kun minulla on yleensä yhden päivän. Ensimmäisen kerran oli hengenahdistusta.

        Tämä ei ollut mikään tavallinen flunssa. Tässä maakunnassa on kuollut 1200 koronavirukseen.

        Oli kuumetta tai ei mutta KORONAA sinulla EI ole OLLUT. Miksi valehtelet!?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli kuumetta tai ei mutta KORONAA sinulla EI ole OLLUT. Miksi valehtelet!?

        Mitä horiset. Meillä oli koronan oireet. Koronaa voi olla, vaikka ei olisi testattu. Netissä Omaolo kertoi, että meillä on koronavirus. Siltä se tuntuikin.

        Olen ollut sen verran monta kertaa flunssassa, että tiedän, ettei nyt mikään flunssa ollut.

        Koronan pääoireet ovat pitkään kestävä kuume sekä hengenahdistus. Minulla myös siihen liittyvä ripuli, miehelleni oli pitkään kurkku kipeä.

        Suomessa ei ole juuri kellään mitään kokemusta tästä taudista, joten on helppo huudella sivusta.


      • torre12 kirjoitti:

        Mitä horiset. Meillä oli koronan oireet. Koronaa voi olla, vaikka ei olisi testattu. Netissä Omaolo kertoi, että meillä on koronavirus. Siltä se tuntuikin.

        Olen ollut sen verran monta kertaa flunssassa, että tiedän, ettei nyt mikään flunssa ollut.

        Koronan pääoireet ovat pitkään kestävä kuume sekä hengenahdistus. Minulla myös siihen liittyvä ripuli, miehelleni oli pitkään kurkku kipeä.

        Suomessa ei ole juuri kellään mitään kokemusta tästä taudista, joten on helppo huudella sivusta.

        Kun koronvirus oli jo vaarana, niin teimme muutaman virheen.

        Olimme juoksukisapaikailla, jossa parveili ainakin 600 ihmistä. Sitten olimme bussiretkellä ja vietimme ravintolaillan.

        Seuraavana päivänä Espanjaan asetettiin ulkonaliikkumiskielto. Ei tajuttu, että virus tulisi kotikulmille.

        Eilen ilmoitettiin, että tässä kaupungissa ei ole kukaan kuollut viiteen päivään koronavirukseen ja maa on tarkoitus avata juhannukseen mennessä.


      • torre12 kirjoitti:

        Kun koronvirus oli jo vaarana, niin teimme muutaman virheen.

        Olimme juoksukisapaikailla, jossa parveili ainakin 600 ihmistä. Sitten olimme bussiretkellä ja vietimme ravintolaillan.

        Seuraavana päivänä Espanjaan asetettiin ulkonaliikkumiskielto. Ei tajuttu, että virus tulisi kotikulmille.

        Eilen ilmoitettiin, että tässä kaupungissa ei ole kukaan kuollut viiteen päivään koronavirukseen ja maa on tarkoitus avata juhannukseen mennessä.

        Pitää olla osittain iloinen nyt.

        Pääministeri ilmoitti, että aikuiset saavat ulkoilla ensi viikonloppuna. Ainakin muutaman päivän ajan.


      • torre12 kirjoitti:

        Ollaan oltu pari viikkoa kunnossa. Ei käyty sairaalassa.

        Meillä oli ensin kuumetta, jota kesti ainakin 10 päivää. Myös yskää ja minulla ripulia monta päivää.

        Sitten alkoi olla hengästystä. Tätä kaikkea kesti lähes kuukauden. Välillä tuntui, että kuolee pois. Olisin kuollut kotona.

        No, hyvä, että toivuitte. Omituinen tuo Korona tuntuu olevan. Toisilla massiiviset oireet, toisilla ei mitään.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Pitää olla osittain iloinen nyt.

        Pääministeri ilmoitti, että aikuiset saavat ulkoilla ensi viikonloppuna. Ainakin muutaman päivän ajan.

        Mikset kerro asiasta facessasi?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        No, hyvä, että toivuitte. Omituinen tuo Korona tuntuu olevan. Toisilla massiiviset oireet, toisilla ei mitään.

        Niin. Toiset kuolevat, toisilla on lievemmät oireet.

        Itse halusin luottaa omaan hyvään kuntoon. Ehkä se auttoi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikset kerro asiasta facessasi?

        Kerroin tutuille tekstiviestillä, sekä eräälle, joka kyseli vointiamme videopuhelulla Whatsapp. Kaksikin kertaa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Kerroin tutuille tekstiviestillä, sekä eräälle, joka kyseli vointiamme videopuhelulla Whatsapp. Kaksikin kertaa.

        Höpöhöpö! Valahtelet, ja siksi et kerro asiasta facesaasi missä kaikea muuta kälätät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö! Valahtelet, ja siksi et kerro asiasta facesaasi missä kaikea muuta kälätät.

        Minne torre valahteli?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Minne torre valahteli?

        Tuon tyypin mukaan valehtelen kaikki asiat.


    • " Olenkin sitä mieltä, että näissä tilaisuuksissa kierrätetään ihan samaa porukkaa "

      Hehkutus, vouhkaaminen ja hyvät teatteritemput vetävät tietyntyyppisiä ihmisiä jotka hakevat uskonnollisista tilaisuuksista sitä, että sen pitäisi olla jotenkin ihan järisyttävä kokemus. No tuohan toimii vain muutaman kerran . Useampaan kertaan nähdyistä tempuista ei sitten saa samaa "fiilistä" ja sitten pitääkin hakea jotakin mistä saisi paremmat "sävärit"

      • Anonyymi

        Toden totta. Sama jengi kiertää kaikki ihme kokoukset ja profeetat. Jos jossain kuuluu tapahtuvan jokin ihme, niin sinne heti aikaa ja rahaa säästämättä. Rahaa tosin tarvitaan, koska sitä pyydetään ahkerasti ja se sidotaan siunauksiin.
        Minäkin ihmettelen ja kyselen sitä, että missä ovat ne lukuisat uskoon tulleet ja parantuneet?? Ei näy seurakunnissa eikä muutenkaan ole esillä.
        Kun tälläinen julistaja kävi armollisesti täällä päin, niin rahaa pyydettiin ja sitten suututtiin kun saalis oli laiha. Ei tarvitse tällaisia profeettoja kiusaamaan muutenkin pienituloisia ihmisiä sekä pikkuisia uskovien yhteisöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toden totta. Sama jengi kiertää kaikki ihme kokoukset ja profeetat. Jos jossain kuuluu tapahtuvan jokin ihme, niin sinne heti aikaa ja rahaa säästämättä. Rahaa tosin tarvitaan, koska sitä pyydetään ahkerasti ja se sidotaan siunauksiin.
        Minäkin ihmettelen ja kyselen sitä, että missä ovat ne lukuisat uskoon tulleet ja parantuneet?? Ei näy seurakunnissa eikä muutenkaan ole esillä.
        Kun tälläinen julistaja kävi armollisesti täällä päin, niin rahaa pyydettiin ja sitten suututtiin kun saalis oli laiha. Ei tarvitse tällaisia profeettoja kiusaamaan muutenkin pienituloisia ihmisiä sekä pikkuisia uskovien yhteisöjä.

        Miksi parantuneiden tulisi sinulle esittäytyä?


      • On sinulla kummat käsitykset 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi parantuneiden tulisi sinulle esittäytyä?

        Haluaisin varmistua jos joku paranee että se on todellisuutta. Siitähän on kyse. Moni haluaa kuulla ihmeitä tekevästä Jumalasta. Ja jos on niin tapahtunut, niin pitäisikö se salata?? Sehän todistaa kuulijoille ja myös minulle että ihmeitä tapahtuu. Muutenhan monikaan ei tietäisi siitä mitään. Ei kai nämä asiat ole salassapidettäviä koska eivät kestä julkisuutta??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin varmistua jos joku paranee että se on todellisuutta. Siitähän on kyse. Moni haluaa kuulla ihmeitä tekevästä Jumalasta. Ja jos on niin tapahtunut, niin pitäisikö se salata?? Sehän todistaa kuulijoille ja myös minulle että ihmeitä tapahtuu. Muutenhan monikaan ei tietäisi siitä mitään. Ei kai nämä asiat ole salassapidettäviä koska eivät kestä julkisuutta??

        Jokaiselle parantuneelle se on todellistuitta, ei siinä sinua tarvita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokaiselle parantuneelle se on todellistuitta, ei siinä sinua tarvita.

        Parantumiset ovat jääneet puheen asteelle.

        Eli valheeksi. Kun olen itse nähnyt ja kokenut kaikkea, niin minua ei voi enää huijata.

        Kukaan ei parantunut, vaikka kuinka seurasin. Kaikki uskovat ja Essayah ovat menneet sairaalaan paranemaan.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Parantumiset ovat jääneet puheen asteelle.

        Eli valheeksi. Kun olen itse nähnyt ja kokenut kaikkea, niin minua ei voi enää huijata.

        Kukaan ei parantunut, vaikka kuinka seurasin. Kaikki uskovat ja Essayah ovat menneet sairaalaan paranemaan.

        Minä ainakin tiedän kymmeniä parantuneita. Et sinä sitä voi kieltää, jos joku paranee,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin tiedän kymmeniä parantuneita. Et sinä sitä voi kieltää, jos joku paranee,

        En tietenkään. Kumma vaan, ettei yhdessäkään seurakunnassa kukaan koskaan parantunut. Ja näytti, että Essayah meni sairaalaan.

        Minä en elämäni aikana ole nähnyt yhdenkään parantuneen, mutta sinä kymmeniä. Olemme kummallisessa tilanteessa. Vai sinä vain "tiedät" parantuneita.


    • Anonyymi

      Lähteekö Kepu pois stalinistihallituksesta?

    • Anonyymi

      Ehkä jotkut ei saa seksistä ekstaattista elämystä niin sitä koitetaan saada hurmoskokemuksista. Seksi kun on kiellettyä ja syntiä uskonnossa.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2174
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1308
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      312
      1013
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      936
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      83
      906
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      886
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      680
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe