Kristinusko on ylösnousemususkoa. Joko Jeesuksen ylösnousemus on tapahtunut tai koko uskonto on tyhjän päällä. Todisteet Jeesuksen ylösnousemisesta perustuvat paljon Jeesuksen kuoleman jälkeen kerrottuihin tarinoihin miten jotkut naiset näkivät Jeesuksen puutarhahaudan liepeillä luullen häntä ensi puutarhuriksi. Emmauksen tien kulkijoillekin Jeesus vaikutti vieraalta ja muutamat kertoivat hänen ilmestyneen lukkojen ja ovien läpi tulleena henkiolentona. Minusta kyseiset havainnot viittaavat mielikuvituksen luomiin harhoihin.
Kristinuskon "todisteet" heiveröisiä
304
85
Vastaukset
- Anonyymi
Olet ilmeisesti teologi.
Ei tarvitse olla kuin ihminen, että tajuaa, ettei ainakaan taivaaseen mennä pilven mukana.
Raamattu on on liian epäluotettava kirja.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Ei tarvitse olla kuin ihminen, että tajuaa, ettei ainakaan taivaaseen mennä pilven mukana.
Raamattu on on liian epäluotettava kirja.Apostolien teot:
1:9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
1:10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Et selvästi usko, että näin todella tapahtui, mutta et voi sitä todistettavasti kiistääkään, sillä silminnäkijät ovat kirjanneet nämä tapahtumat meille todistukseksi.
Kiellät kaiken sen, mikä Raamatussa on totta ja pyhää.
Niin kuin olet valinnut uskoa, niin sinulle tapahtukoon. Katso itse eteesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apostolien teot:
1:9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
1:10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Et selvästi usko, että näin todella tapahtui, mutta et voi sitä todistettavasti kiistääkään, sillä silminnäkijät ovat kirjanneet nämä tapahtumat meille todistukseksi.
Niin kuin olet valinnut uskoa, niin sinulle tapahtukoon. Katso itse eteesi."Et selvästi usko, että näin todella tapahtui, mutta et voi sitä todistettavasti kiistääkään, sillä silminnäkijät ovat kirjanneet nämä tapahtumat meille todistukseksi."
Miten ihmeessä silminnäkijät kirjaavat satoja vuosia vanhoja tapahtumia? Kuinka uskottava todistus olisi tänä päivänä jos joku selittää vaikkapa 200-vuotta sitten näkemäänsä?
Tiedäthän, että raamatun kertomukset on kirjoitettu osin sukupolvia tapahtumien jälkeen. Kirjoitukset ovat koottuja sukupolvelta toisille siirtyneitä tarinoita kuten esim Kalevala. Tarinoiden valinta virallisiksi uskonopeiksi on tapahtunut eri kirkkojen johtajien toimesta. Ne myös muuttuvat eri tilanteiden mukaan. Esimerkiksi pyhät kymmenen käskyä muutettiin 90-luvulla piispojen mielestä sopivimmiksi käskyiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Et selvästi usko, että näin todella tapahtui, mutta et voi sitä todistettavasti kiistääkään, sillä silminnäkijät ovat kirjanneet nämä tapahtumat meille todistukseksi."
Miten ihmeessä silminnäkijät kirjaavat satoja vuosia vanhoja tapahtumia? Kuinka uskottava todistus olisi tänä päivänä jos joku selittää vaikkapa 200-vuotta sitten näkemäänsä?
Tiedäthän, että raamatun kertomukset on kirjoitettu osin sukupolvia tapahtumien jälkeen. Kirjoitukset ovat koottuja sukupolvelta toisille siirtyneitä tarinoita kuten esim Kalevala. Tarinoiden valinta virallisiksi uskonopeiksi on tapahtunut eri kirkkojen johtajien toimesta. Ne myös muuttuvat eri tilanteiden mukaan. Esimerkiksi pyhät kymmenen käskyä muutettiin 90-luvulla piispojen mielestä sopivimmiksi käskyiksi.Kannattaisi sinunkin selvittää faktat.
Evankeliumit on kirjoitettu Jeesuksen aikalaisten eläessä vielä maan päällä, ja jos ne eivät olisi totta, ne olisi kumottu heti alkuunsa. Sen jälkeisetkin sukupolvet ovat olleet niin lujia uskossaan, että ovat olleet valmiit kuolemaan todistuksena uskostaan.
Uskotko sinä mihinkään niin lujasti ja vankasti, että olet valmis uhraamaan itsesi jonkun puolesta uskosi tähden? Anonyymi kirjoitti:
Apostolien teot:
Niin kuin olet valinnut uskoa, niin sinulle tapahtukoon. Katso itse eteesi.Yksikään silminnäkijä ei siitä kertonut?
Etkö osaa yhtään epäillä? Eihän pilvi koskaan ketään voi minnekään viedä.
- Anonyymi
Kristinusko on elämistä ylösnousseen Jeesuken kanssa.
- Anonyymi
Raamatussa sanotaan ihmisten sanoneen, että haitte hänet haudasta.
- Anonyymi
No ainakin Neukuissa aikoinaan siellä toimineet psykiatrit ym. lukitsivat tuon.
Anonyymi kirjoitti:
No ainakin Neukuissa aikoinaan siellä toimineet psykiatrit ym. lukitsivat tuon.
Eiköhän mielikuvituskaverin kanssa elämistä pidetä vähän joka psykiatriassa sairautena. Uskonnoilla on vain historiallisista syistä erityisasema, jossa hoitoon ei helpostikaan haeta. Kuvittelihan Kaarle XII:kin Jeesuksen olevan aina paikalla hänen kuninkaallisessa toimistossaan. Eipä kannattanut mennä sanomaan, että kuule Kalle, täällä ei ole ketään muita kuin me.
- Anonyymi
Mikset usko mitä tuhannet ihmiset ovat nähneet?
Mutta alkuräjähdystä ei ole kukaan nähnyt mutta siihen uskot.Kuka näki ja mitä?
Kristinuskon epäjumalan murhatusta pojasta ei ole yhtään silminnäkijätodistusta olemassa.- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Kuka näki ja mitä?
Kristinuskon epäjumalan murhatusta pojasta ei ole yhtään silminnäkijätodistusta olemassa.Toveri he-malle. Rooman suurvallan väitetään olleen olemassa 2000 vuotta sitten ja sen miehityshallinnon pitäneen komentoa mm. nykyisen Israelin alueella. Heti kun osoitat Rooman olleen satua, olet oikeassa, että myös Jeesus on satua.
Onnea yritykselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toveri he-malle. Rooman suurvallan väitetään olleen olemassa 2000 vuotta sitten ja sen miehityshallinnon pitäneen komentoa mm. nykyisen Israelin alueella. Heti kun osoitat Rooman olleen satua, olet oikeassa, että myös Jeesus on satua.
Onnea yritykselle.Roomasta on runsaasti kirjallista materiaalia aineellisesta jäämistöstä puhumattakaan.
Kristinuskon todisteet taas... no niin.
Tarinoita on sepitetty ja aitona alkuperäisenä pidetyistä ristinkappaleista rakentaisi vaikka ladon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomasta on runsaasti kirjallista materiaalia aineellisesta jäämistöstä puhumattakaan.
Kristinuskon todisteet taas... no niin.
Tarinoita on sepitetty ja aitona alkuperäisenä pidetyistä ristinkappaleista rakentaisi vaikka ladon.Yritä uudelleen.
Sanopa se. Jos silminnäkijät eivät ole todistajia niin ei ole sitten mitään pohjaa millään 🤔
- Anonyymi
Rooma oli edistyksellinen, kunnes jeesustelijat sen hävittivät.
usko_vainen kirjoitti:
Sanopa se. Jos silminnäkijät eivät ole todistajia niin ei ole sitten mitään pohjaa millään 🤔
Hmm. Esimerkiksi Jeesuksen taivaaseen menosta ei kirjoittanut yksikään 11:ta silminnäkijäksi sanottu.
Ja se on se tärkein asia kristinuskossa, koska sen perusteella Jeesusta odotetaan ikuisesti takaisin.torre12 kirjoitti:
Hmm. Esimerkiksi Jeesuksen taivaaseen menosta ei kirjoittanut yksikään 11:ta silminnäkijäksi sanottu.
Ja se on se tärkein asia kristinuskossa, koska sen perusteella Jeesusta odotetaan ikuisesti takaisin.Harvoin sitä todistajat nytkään itse kirjoittavat todistustaan 😃 kirjurit on erikseen.
usko_vainen kirjoitti:
Harvoin sitä todistajat nytkään itse kirjoittavat todistustaan 😃 kirjurit on erikseen.
Olisivat voineet, kun kirjoittivat Raamattuun pantuja tekstejä muutenkin Jeesuksen edesottamuksista.
>Mikset usko mitä tuhannet ihmiset ovat nähneet?
Ensinnäkään meillä ei ole heidän todistuksiaan, että ovat nähneet. Kuka tahansa voi kirjoittaa, että tuhannet näkivät, vaikka kukaan ei olisi nähnyt mitään. 2000 vuotta sitten ei todisteitakaan väitteille kyselty samaan tapaan kuin nyt, vaan hyvä tarina lähti muitta mutkitta kiertämään muka totena.
Toisekseen joukkopsykoosi on tunnettu ilmiö. Siinä jotenkin herkistyneessä mielentilassa olevat ihmiset kuvittelevat näkevänsä saman jonka jotkut toiset ovat jo sanoneet nähneensä.
>Mutta alkuräjähdystä ei ole kukaan nähnyt mutta siihen uskot.
Teknisiä todisteita on vähän ”pakko” uskoa, koska ne eivät osaa huijata. Ihminen taas on aikamoinen valepukki, jos uskoo saavansa siitä pientäkään etua. Niinpä oikeudessa tekniikka aina kepittää silminnäkijän, jos ovat ristiriidassa.Anonyymi kirjoitti:
Toveri he-malle. Rooman suurvallan väitetään olleen olemassa 2000 vuotta sitten ja sen miehityshallinnon pitäneen komentoa mm. nykyisen Israelin alueella. Heti kun osoitat Rooman olleen satua, olet oikeassa, että myös Jeesus on satua.
Onnea yritykselle.Nyt Antsulla petti logiikka täysin. Tuolla tyylillä ei Jeesus uusia seuraajia tule saamaan. 😄
usko_vainen kirjoitti:
Tietenkin silminnäkijät ovat todistajia, ja tarvittaessa heiltä otetaan valaehtoiset lausunnot.
”Toisen käden” silminnäkijät taas ovat yhtä tyhjän kanssa, ja jos näistä kerrottua aletaan uskoa, joudumme uskomaan tuhansiin mielikuvituksellisiin juttuihin.usko_vainen kirjoitti:
Harvoin sitä todistajat nytkään itse kirjoittavat todistustaan 😃 kirjurit on erikseen.
Todistajan omakätinen allekirjoitus tosiaan riittää. Ei tarvitse itse muuta kirjoittaa.
- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Mitkään "silminnäkijät" eivät nähneet mitään muuta kuin harhoja tai hallusinaatioita.
- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Mikset usko mitä tuhannet ihmiset ovat nähneet?
Ensinnäkään meillä ei ole heidän todistuksiaan, että ovat nähneet. Kuka tahansa voi kirjoittaa, että tuhannet näkivät, vaikka kukaan ei olisi nähnyt mitään. 2000 vuotta sitten ei todisteitakaan väitteille kyselty samaan tapaan kuin nyt, vaan hyvä tarina lähti muitta mutkitta kiertämään muka totena.
Toisekseen joukkopsykoosi on tunnettu ilmiö. Siinä jotenkin herkistyneessä mielentilassa olevat ihmiset kuvittelevat näkevänsä saman jonka jotkut toiset ovat jo sanoneet nähneensä.
>Mutta alkuräjähdystä ei ole kukaan nähnyt mutta siihen uskot.
Teknisiä todisteita on vähän ”pakko” uskoa, koska ne eivät osaa huijata. Ihminen taas on aikamoinen valepukki, jos uskoo saavansa siitä pientäkään etua. Niinpä oikeudessa tekniikka aina kepittää silminnäkijän, jos ovat ristiriidassa.">Mikset usko mitä tuhannet ihmiset ovat nähneet?
Ensinnäkään meillä ei ole heidän todistuksiaan, että ovat nähneet. "
Paljon enemmän todistajia kuin esim. mustan aukon, pimeän aineen tai energian ym. olemassaolosta. Lisäksi alkuräjähtämisestä ei ole yhtään silminnäkijätodistajaa, mutta Jeesuksen elämästä on valtava määrä silminnäkijätodistajia kaikkina aikoina kun Hän on ihmiselle ilmestynyt. Anonyymi kirjoitti:
">Mikset usko mitä tuhannet ihmiset ovat nähneet?
Ensinnäkään meillä ei ole heidän todistuksiaan, että ovat nähneet. "
Paljon enemmän todistajia kuin esim. mustan aukon, pimeän aineen tai energian ym. olemassaolosta. Lisäksi alkuräjähtämisestä ei ole yhtään silminnäkijätodistajaa, mutta Jeesuksen elämästä on valtava määrä silminnäkijätodistajia kaikkina aikoina kun Hän on ihmiselle ilmestynyt.Bamlaat taas keskenäsi kommentoimatta lainkaan itse asiaa. Mahtavuutta.😀
Kuvitteletko tosissasi, että tuollainen skeida uppoaa yhteenkään vähänkään järkeä omaavaan ihmiseen? 💩RepeRuutikallo kirjoitti:
Nyt Antsulla petti logiikka täysin. Tuolla tyylillä ei Jeesus uusia seuraajia tule saamaan. 😄
Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsiksi.
Työ ja tuska heidän on saada edes kahta suomalaista Jeesuksen opetuslapseksi.
Karmeaa sakkia nämä uskovattorre12 kirjoitti:
Karmeaa sakkia nämä uskovatMe vain kerromme evankeliumin ja se joko otetaan vastaan tai ei 😃
torre12 kirjoitti:
Olisivat voineet, kun kirjoittivat Raamattuun pantuja tekstejä muutenkin Jeesuksen edesottamuksista.
Kirjoittivat juuri sen mitä pitikin kirjoittaa 🤓
usko_vainen kirjoitti:
Me vain kerromme evankeliumin ja se joko otetaan vastaan tai ei 😃
Ei, että kerrotte evankeliumin. Tai kerrotte sen ikävään sävyyn?torre12 kirjoitti:
Ei, että kerrotte evankeliumin. Tai kerrotte sen ikävään sävyyn?Miten se tekeminen sitten sinusta pitäisi tapahtua 🤓❓
usko_vainen kirjoitti:
Miten se tekeminen sitten sinusta pitäisi tapahtua 🤓❓
Mistä minä tiedän.
Jos ei saa ketään Jeesuksen opetuslapseksi, niin voi miettiä onko missään mitään järkeä.
Kun itse aikoinaan luin yhden kohdan Raamatusta, niin se johti itsekritiikkiin ja lopuksi uskosta luopumiseen.
Minulla ei ole yhtään uskovan merkkiä, joita Markus 16 luettelee.torre12 kirjoitti:
Mistä minä tiedän.
Jos ei saa ketään Jeesuksen opetuslapseksi, niin voi miettiä onko missään mitään järkeä.
Kun itse aikoinaan luin yhden kohdan Raamatusta, niin se johti itsekritiikkiin ja lopuksi uskosta luopumiseen.
Minulla ei ole yhtään uskovan merkkiä, joita Markus 16 luettelee.Minä tiedän. Opettakaa ja kastakaa 😃
Minusta on todella outoa, että jaksat vuodesta toiseen jauhaa noita asioita. Jos et usko niin et usko, mitä sitä täällä jankutat. Mene sanomaan se välillä facebookiisi ja kerro siellä samalla, että sinulla on ollut korona 😄torre12 kirjoitti:
Karmeaa sakkia nämä uskovat>Työ ja tuska heidän on saada edes kahta suomalaista Jeesuksen opetuslapseksi.
Olkoot nuo kaksi homopari, niin ylistyksellä ei ole mittaa eikä määrää. Eivät vain taida olla.usko_vainen kirjoitti:
Miten se tekeminen sitten sinusta pitäisi tapahtua 🤓❓
Voisi koettaa kunnioittavaa suhtautumista, jossa näkökohta kerrallaan osoitetaan kohteelle että sinänsä järkevistä mielipiteistään huolimatta hän on valitettavasti erehtynyt ja julistaja on vielä järkevämpi.
Näin tämän pitäisi maksimaalisen herätyksen vinkkelistä mennä, mutta eipä mene. Ja tulokset ovat sitten tyhjää tyhjän perään.usko_vainen kirjoitti:
Minä tiedän. Opettakaa ja kastakaa 😃
Minusta on todella outoa, että jaksat vuodesta toiseen jauhaa noita asioita. Jos et usko niin et usko, mitä sitä täällä jankutat. Mene sanomaan se välillä facebookiisi ja kerro siellä samalla, että sinulla on ollut korona 😄>Jos et usko niin et usko, mitä sitä täällä jankutat.
Ja jos uskot niin uskot, se tiedetään jo joten mitä sitä täällä jankutat?- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Kuka näki ja mitä?
Kristinuskon epäjumalan murhatusta pojasta ei ole yhtään silminnäkijätodistusta olemassa.Evankeliumit ovat päteviä kirjallisia todisteita Jeesuksesta.Kaarle XII:n puheista on paljon vähemmän todisteita. Evankeliumit vahvistavat persoonallista henkilökohtaista suhdettani Raamatun Jumalaan. Tätä teidän on mahdoton ymmärtää,koska saatana on saanut teidät ansaansa. Tuntemani uskovaiset ovat fiksuja ja lähimmäisiään kunnioittavia ihmisiä. Te keksitte verukkeita Jumalan ja uskovien pahuudesta.Esim. naapurin kiroileva emäntä hairahtui kuuntelemaan saarnamiestä ja meni ja hirtti itsensä. Tämä oli saatanan työtä. Teidänkin kirjoitukset löyhkäävät hänen saastaansa.Olette armottomia tuomitessanne tälläiset ahdistuneet sairaat ihmiset,jotka etsivät rakkautta ja armoa.Te ilkeätte virnuilla tuollaisille emännille. Olette joillekin viimeinen pisara. Mutta olette puolenne valinneet, teillä on siihen vapaus. Jeesus pitää kuitenkin teillekin ja perheellenne taivaan ovea auki. Mutta teidän on tunnustettava syntinne ja kaduttava.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Karmeaa sakkia nämä uskovatTaivaassa tulee olemaan edustajat kaikista kansoista, kielistä, kansanheimoista ja sukukunnista.
Ilmestyskirja:
7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään.
Eli ei ihan turhaan ole evankeliumia julistettu. Sinäkin olet sen kuullut, mutta hyljännyt.
Taitaa olla niin, että ainakin yksi on joukosta poissa. Arvaa kuka? Anonyymi kirjoitti:
Evankeliumit ovat päteviä kirjallisia todisteita Jeesuksesta.Kaarle XII:n puheista on paljon vähemmän todisteita. Evankeliumit vahvistavat persoonallista henkilökohtaista suhdettani Raamatun Jumalaan. Tätä teidän on mahdoton ymmärtää,koska saatana on saanut teidät ansaansa. Tuntemani uskovaiset ovat fiksuja ja lähimmäisiään kunnioittavia ihmisiä. Te keksitte verukkeita Jumalan ja uskovien pahuudesta.Esim. naapurin kiroileva emäntä hairahtui kuuntelemaan saarnamiestä ja meni ja hirtti itsensä. Tämä oli saatanan työtä. Teidänkin kirjoitukset löyhkäävät hänen saastaansa.Olette armottomia tuomitessanne tälläiset ahdistuneet sairaat ihmiset,jotka etsivät rakkautta ja armoa.Te ilkeätte virnuilla tuollaisille emännille. Olette joillekin viimeinen pisara. Mutta olette puolenne valinneet, teillä on siihen vapaus. Jeesus pitää kuitenkin teillekin ja perheellenne taivaan ovea auki. Mutta teidän on tunnustettava syntinne ja kaduttava.
Evankeliumit ovat suuri valhe. Tiedämme niiden satujen olevan keksitty vuosikymmeniä väitetyn päähenkilön väitetyn kuoleman jälkeen. Niillä ei ole mitään tekemistä minkään jumalan kanssa.
usko_vainen kirjoitti:
Minä tiedän. Opettakaa ja kastakaa 😃
Minusta on todella outoa, että jaksat vuodesta toiseen jauhaa noita asioita. Jos et usko niin et usko, mitä sitä täällä jankutat. Mene sanomaan se välillä facebookiisi ja kerro siellä samalla, että sinulla on ollut korona 😄No oli aika raastavaa todeta, ettei ollut yhtään uskovan merkkiä.
Minä uskoin lujasti, mutta petyin. Se oli hyvin ratkaiseva tekijä. Siksi kuulet siitä vieläkin.Anonyymi kirjoitti:
Taivaassa tulee olemaan edustajat kaikista kansoista, kielistä, kansanheimoista ja sukukunnista.
Ilmestyskirja:
7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään.
Eli ei ihan turhaan ole evankeliumia julistettu. Sinäkin olet sen kuullut, mutta hyljännyt.
Taitaa olla niin, että ainakin yksi on joukosta poissa. Arvaa kuka?Suomessa ja muissa Pohjoismaissa on uskovat todella vähissä. Teidän julistuksenne on ollut surkeaa.
torre12 kirjoitti:
No oli aika raastavaa todeta, ettei ollut yhtään uskovan merkkiä.
Minä uskoin lujasti, mutta petyin. Se oli hyvin ratkaiseva tekijä. Siksi kuulet siitä vieläkin.Minä en ihmettele yhtään ettet niitä ole nähnyt 😃
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Suomessa ja muissa Pohjoismaissa on uskovat todella vähissä. Teidän julistuksenne on ollut surkeaa.
Et voi viimeisellä tuomiolla vedota siihen, että evankeliumin julistus olisi surkeaa.
Olet itsekin hyvin perillä siitä, miten ihminen voi pelastua, mutta hylkäät sen ja poljet lokaan ja julkihäpäiset Jeesuksen viattoman, siunatun, pyhän ja kalliin sovintoveren.
Jeesus tulee kerran sanomaan sinulle, että hän ei ole koskaan sinua tuntenut.
Koska kiellät hänet ihmisten edessä, Jeesus on kieltävä sinut Isän Jumalan edessä ja tuomiosi tulee olemaan iankaikkinen ero Jumalasta ja paikka tulijärvessä.
Syy siihen, että uskovat ovat Suomessa ja muissa Euroopan maissa pieni vähemmistö, johtuu yksinkertaisesti siitä, että sinunkaltaisesi paholaisen kätyrit ja paholainen itse tekee kaikkensa, tuhotakseen sen vähäisenkin uskon, joka on vielä jäljellä maailmassa.
Jeesus sanoikin, että kun hän palaa takaisin, löytäneekö hän uskoa maan päältä. Luuk. 18:8
Jumala on kuitenkin jättänyt itselleen jäännöksen, Jeesuksen Kristuksen morsiusseurakunnan, joka on vielä täällä maailmassa valona ja suolana, kunnes Jeesus hakee omansa täältä pois Jumalan tuomioiden alta.
Kunpa sinäkin ymmärtäisit tehdä parannuksen, kun vielä on armon ja pelastuksen päivä ja ottaisit vastaan pelastuksen Karitsan viattomassa veressä, niin sinäkin pelastut. usko_vainen kirjoitti:
Minä en ihmettele yhtään ettet niitä ole nähnyt 😃
Juu ja vielä enemmän oli ihmettelyä, kun en nähnyt kenessäkään muussakaan yhtään uskovia seuraavaa merkkiä.
En ole nähnyt vieläkään. En ollut poikkeus.torre12 kirjoitti:
Juu ja vielä enemmän oli ihmettelyä, kun en nähnyt kenessäkään muussakaan yhtään uskovia seuraavaa merkkiä.
En ole nähnyt vieläkään. En ollut poikkeus.Enkä minä edelleenkään ihmettele sitä 😃
Anonyymi kirjoitti:
Et voi viimeisellä tuomiolla vedota siihen, että evankeliumin julistus olisi surkeaa.
Olet itsekin hyvin perillä siitä, miten ihminen voi pelastua, mutta hylkäät sen ja poljet lokaan ja julkihäpäiset Jeesuksen viattoman, siunatun, pyhän ja kalliin sovintoveren.
Jeesus tulee kerran sanomaan sinulle, että hän ei ole koskaan sinua tuntenut.
Koska kiellät hänet ihmisten edessä, Jeesus on kieltävä sinut Isän Jumalan edessä ja tuomiosi tulee olemaan iankaikkinen ero Jumalasta ja paikka tulijärvessä.
Syy siihen, että uskovat ovat Suomessa ja muissa Euroopan maissa pieni vähemmistö, johtuu yksinkertaisesti siitä, että sinunkaltaisesi paholaisen kätyrit ja paholainen itse tekee kaikkensa, tuhotakseen sen vähäisenkin uskon, joka on vielä jäljellä maailmassa.
Jeesus sanoikin, että kun hän palaa takaisin, löytäneekö hän uskoa maan päältä. Luuk. 18:8
Jumala on kuitenkin jättänyt itselleen jäännöksen, Jeesuksen Kristuksen morsiusseurakunnan, joka on vielä täällä maailmassa valona ja suolana, kunnes Jeesus hakee omansa täältä pois Jumalan tuomioiden alta.
Kunpa sinäkin ymmärtäisit tehdä parannuksen, kun vielä on armon ja pelastuksen päivä ja ottaisit vastaan pelastuksen Karitsan viattomassa veressä, niin sinäkin pelastut.En voi sille mitään, että Jumala jäi vain mielikuvituksen varaan. Jeesus jäi myös hahmoksi, jonka puheet eivät ole yhtään toteutuneet käytännössä.
usko_vainen kirjoitti:
Enkä minä edelleenkään ihmettele sitä 😃
Etkö välitä yhtään, vaikka uskovilla ei näy yhtään uskovan merkkiä? Minä kyllä ihmettelen.
torre12 kirjoitti:
Etkö välitä yhtään, vaikka uskovilla ei näy yhtään uskovan merkkiä? Minä kyllä ihmettelen.
En ihmettele, ettei niitä sinulle näy 😃
usko_vainen kirjoitti:
En ihmettele, ettei niitä sinulle näy 😃
Hä? Ne ovat uskovia seuraavia merkkejä.
Kyllä ne näkyisivät, kun ne ovat erittäin selviä tekoja
.
Olet pelkkä venkoilija. Opettele suoraselläisyyttä Raamatun edessä.torre12 kirjoitti:
Hä? Ne ovat uskovia seuraavia merkkejä.
Kyllä ne näkyisivät, kun ne ovat erittäin selviä tekoja
.
Olet pelkkä venkoilija. Opettele suoraselläisyyttä Raamatun edessä.Aivan, ja sinulle niitä ei näytetä 🤓
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkään "silminnäkijät" eivät nähneet mitään muuta kuin harhoja tai hallusinaatioita.
Miten suuri joukko ihmisiä voi nähdä saman harhan? Miten tiede selittää asian?
- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Kukaan ei ole nähnyt mitään, varsinkaan jotain ylösnousemusta. Kollektiivinen harha tai punaisten kärpässienien syömisen jälkeinen hallusinaatio, siinä kaikki mihin uskontonne perustuu. Sellaisesta uskonnosta en välitä minkään vertaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei ole nähnyt mitään, varsinkaan jotain ylösnousemusta. Kollektiivinen harha tai punaisten kärpässienien syömisen jälkeinen hallusinaatio, siinä kaikki mihin uskontonne perustuu. Sellaisesta uskonnosta en välitä minkään vertaa.
Jos et usko tuhansiin silminnäkijöihin niin minkäs minä sille voin 😃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten suuri joukko ihmisiä voi nähdä saman harhan? Miten tiede selittää asian?
Joukkosuggestio.
usko_vainen kirjoitti:
Aivan, ja sinulle niitä ei näytetä 🤓
Tollo.
Uskovia seuraavat merkit, etkä sinä päätä, ettei niitä minulle näytetä. Olet etovan omahyväinen.torre12 kirjoitti:
Tollo.
Uskovia seuraavat merkit, etkä sinä päätä, ettei niitä minulle näytetä. Olet etovan omahyväinen.Itsehän siinä olet vuosikaudet kitissyt, että ole niitä nähnyt. Mutta minäpä olen 😃
Yritä nyt pitää itsesi kasassa.usko_vainen kirjoitti:
Itsehän siinä olet vuosikaudet kitissyt, että ole niitä nähnyt. Mutta minäpä olen 😃
Yritä nyt pitää itsesi kasassa.Heh. Jeesuksen mukaan ne merkit seuraavat uskovia.
Annat ymmärtää, että uskovat ovat vain siellä missä sinä olet. Ei koskaan niissä piireissä missä minä olen ollut, kun oli uskoviakin.
Juttusi kuulostaa hullulta. Miksi ne merkit näkyvät vain sinulle?torre12 kirjoitti:
Heh. Jeesuksen mukaan ne merkit seuraavat uskovia.
Annat ymmärtää, että uskovat ovat vain siellä missä sinä olet. Ei koskaan niissä piireissä missä minä olen ollut, kun oli uskoviakin.
Juttusi kuulostaa hullulta. Miksi ne merkit näkyvät vain sinulle?Aivan, ne nimeomaan seuraavat uskovia, ei sinua 😃
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Evankeliumit ovat suuri valhe. Tiedämme niiden satujen olevan keksitty vuosikymmeniä väitetyn päähenkilön väitetyn kuoleman jälkeen. Niillä ei ole mitään tekemistä minkään jumalan kanssa.
Evankeliumit ovat historiallisesti harvinaisen kiistattomasti todistettuja. Sinun väitteesi saduista on vain sinun käsityksesi ja esität houreitasi saatanan käskyläisenä. Evankeliumit eivät katoa mihinkään sinun harhaisesta käskystäsi. Ilosanoma on ikuinen, kuten Jeesuksen omien elämä jumalamme luona ja sinun ikuinen elämä oman mestarisi luona.
Anonyymi kirjoitti:
Evankeliumit ovat historiallisesti harvinaisen kiistattomasti todistettuja. Sinun väitteesi saduista on vain sinun käsityksesi ja esität houreitasi saatanan käskyläisenä. Evankeliumit eivät katoa mihinkään sinun harhaisesta käskystäsi. Ilosanoma on ikuinen, kuten Jeesuksen omien elämä jumalamme luona ja sinun ikuinen elämä oman mestarisi luona.
Jospa kaivat esiin ne todisteet?
Et pysty, koska niitä ei voi olla olemassa, evankeliumit ovat satua ja sellaisena pysyvät vaikka te taikauskoiset jatkatte valehteluanne.
Käytännössä millään uskonnolla ei taida olla todisteita väitteilleen.
- Anonyymi
Siksi niitä sanotaankin uskonnoksi koska todellisuuteen ne ei perustu.
- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Uskonto ja usko, etkö vieläkään ole oppinut erottaa niitä 🤔❓
Kyllä ollaan. Jos USKOo johonkin yliluonnolliseen on kyseessä USKONTO. Asian voi tarkistaa Suomenkielen sanakirjasta. Mikä siinä on niin noloa että yritetään tämäkin tosiasia kiistää ja väittää että juuri oma hihhulointi ei mukamas ole uskontoa?
usko_vainen kirjoitti:
Uskonto ja usko, etkö vieläkään ole oppinut erottaa niitä 🤔❓
Usko on uskontojen sisäinen käsite, joten turha kohkata niiden ”erottamisesta”. Kysy keneltä uskontotieteilijältä tahansa.
- Anonyymi
Rahaa taivaasta. Halleluja!
- Anonyymi
Ongelmia näytti olevan asian suhteen jo varhaisissa seurakunnissa:
1. Kor. 15:12
Mutta jos Kristuksesta saarnataan, että hän on noussut kuolleista, kuinka muutamat teistä saattavat sanoa, ettei kuolleitten ylösnousemusta ole?
1. Kor. 15:13
Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Eli ollaan jääty uskon varaan. Ja kun meidän pitäisi tietää tarkasti.
Uskovat tietävät uskovansa ja uskovat tietäävänsä.
Sinulla ei ole kumpaakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei ole kumpaakaan.Uskovaiset kusettavat uskollaan rehellisiä ihmisiä.
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei ole kumpaakaan.Hyvä, ettei minulla ole enää moista "tietoa"..
Paavalilaista vainajahenkiteologiaa on tämä ns. ylösnousemus ja kummitus-Jeesuksen palvominen. Näillä ei ole mitään tekemistä oikean Jeesus Nasaretilaisen ja hänen opetuksensa kanssa. Kadotukseen vie kummitusteologia seuraajansa.
- Anonyymi
Ylösnousemus tulee tuhansia - 4000 vuotta - vanhoista mysteeriuskonnoista. Laitoin juuri tiedot tähän asiaan. Ja näistä kristinuskon ylösnousemuskulttia edelsinimenomaan mithralaisuus, joka lyötiin päällekäin kristuskultin kanssa yksi yhteen riitteineen - kuten kaste ja ehtoollinen. Jeesus opetuksineen on sitten toinen juttu.
Viisainta tosiaan on pysyä erossa kaikenlaisista uskonlahkoista. Näin riski järkyttävällä tavalla väärään oppiin hirttäytymisestä vältetään täysin.
- Anonyymi
Tuskinpa naisten todistus uskoville miehille on minkään arvoinen, vain miesten antamat todistamiset voivat olla varteenotettavia.
Eihän suomalaisille uskoville kelpaa nainen papiksikaan, saati todistamaan uskontomme yhtä tärkeimmistä asioista...Raamattu on hyvin tasa-arvoinen kirja. Naiset olivat ensimmäiset evankelistat ja Jeesuksesta todistajat 😃
- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Raamattu on hyvin tasa-arvoinen kirja. Naiset olivat ensimmäiset evankelistat ja Jeesuksesta todistajat 😃
Mikseivät vitoslaiset ole huomanneet tätä tasa-arvoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Heillehän ei kelpaa nainen papiksi homoista puhumattakaan. HehHeh!
- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Raamattu on hyvin tasa-arvoinen kirja. Naiset olivat ensimmäiset evankelistat ja Jeesuksesta todistajat 😃
Oikeastiko naisen antama todistus on ollut Raamatun mukaan pätevä ja kelpaa sellaisenaan suomalaisille uskoville?
Oletko sinä säästynyt Koronalta ja miten teillä muut siellä hoivakodissa (vast) hoitajat mukaan lukien pärjäilette?
Kurjaa miten ankarasti se sairaus kohtelee varsinkin teitä iäkkäämpiä miehiä. Anonyymi kirjoitti:
Totakai he ovat huomanneet 😃 meillä on paljon naisia Raamatun opettajina ja evankelistoina.
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastiko naisen antama todistus on ollut Raamatun mukaan pätevä ja kelpaa sellaisenaan suomalaisille uskoville?
Oletko sinä säästynyt Koronalta ja miten teillä muut siellä hoivakodissa (vast) hoitajat mukaan lukien pärjäilette?
Kurjaa miten ankarasti se sairaus kohtelee varsinkin teitä iäkkäämpiä miehiä.Tottakai on. Eihän Raamattu ole koskaan tehnyt naisesta todistuskelvotonta 🤓
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Heillehän ei kelpaa nainen papiksi homoista puhumattakaan. HehHeh!
Eivät naiset olleet pappeja Raamatussakaan 🤓
- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Jos sinä joudut helvettiin ja arkkipiispa Tapio Luoma pääsee taivaaseen, onko se tasa-arvoa?
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä joudut helvettiin ja arkkipiispa Tapio Luoma pääsee taivaaseen, onko se tasa-arvoa?
Voitko hieman perustella ajatustasi 😃❓
usko_vainen kirjoitti:
Eikä Raamatussa lasketa naisia edes lukumäärään.
Onneksi meillä on naisen asema toinen.torre12 kirjoitti:
Onneksi meillä on naisen asema toinen.Se on sen ajan kultturiin kuuluva asia 😃
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Onneksi meillä on naisen asema toinen.Miten naisen asemaan vaikuttaa väestönlaskenta?
Anonyymi kirjoitti:
Miten naisen asemaan vaikuttaa väestönlaskenta?
Ehkäpä siten, että heidät huomioidaan.
Miten miesten asemaan vaikuttaisi, jos heitä ei koskaan laskettasi lukumäärään? Ei se mukavaa olisi.- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Eivät nykymiehetkään olleet pappeja Raamatun Kirjoituksissa, vai pidätkö itseäsi Raamatullisena miehenä?
- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Tottakai on. Eihän Raamattu ole koskaan tehnyt naisesta todistuskelvotonta 🤓
Jeesuksen ylösnousemuksesta todistamisestako naisen ei tarvinnutkaan vaieta seurakunnassa?
usko_vainen kirjoitti:
No mitäs he sitten Raamattuun mahtoivat kynäillä? Eivät tietenkään mitään, koska olivat vain naisia.
usko_vainen kirjoitti:
Totisesti eivät. Naisella oli Jeesuksen aikaan tasan kaksi uravaihtoehtoa, eikä kumpikaan taatusti ollut pappi. Poikkeukset olivat hyvin harvinaisia.
- Anonyymi
Totisesti eivät. Naisella oli Jeesuksen aikaan tasan kaksi uravaihtoehtoa, eikä kumpikaan taatusti ollut pappi. Poikkeukset olivat hyvin harvinaisia.
Onko se Jeesuksen syy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät nykymiehetkään olleet pappeja Raamatun Kirjoituksissa, vai pidätkö itseäsi Raamatullisena miehenä?
Nykymiehiä ei ollut silloin.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Ehkäpä siten, että heidät huomioidaan.
Miten miesten asemaan vaikuttaisi, jos heitä ei koskaan laskettasi lukumäärään? Ei se mukavaa olisi.Et näytä tietävän yhtään mitään. Lasketiin sotakuntoisia miehiä. Arvaas miksi?
Anonyymi kirjoitti:
Onko se Jeesuksen syy?
Jos Jeesus oli Jumala, hän olisi tietenkin voinut korjata asian toisen "yhteytensä" (siis Isän) kautta tuossa tuokiossa. Oli kuitenkin selvästi Israelin Jumalan tahto, että naisen asema oli pahoin alistettu.
Anonyymi kirjoitti:
Et näytä tietävän yhtään mitään. Lasketiin sotakuntoisia miehiä. Arvaas miksi?
Koska juutalaiset olivat jatkuvissa riidoissa kaikkien kanssa, kunnes saivat niin turpiinsa että eivät siitä nousseet yli 2500 vuoteen – eivätkä silloinkaan omin avuin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykymiehiä ei ollut silloin.
Moniko suomalaisista nykymiehistä mahtaa täyttää Raamatun Kirjoituksissa kuvatun vaatimuksenmukaisuuden Seurakunnan Paimenelle ja Papille edes nuhteettomuuden/moitteettoman osalta, saati sitten muun vaatimuksenmukaisuuden?
Anonyymi kirjoitti:
Et näytä tietävän yhtään mitään. Lasketiin sotakuntoisia miehiä. Arvaas miksi?
En osaa sanoa.
Eikö nälässä olleet kaikki, jotka olisi voinut laskea, eikä vain sotakuntoiset miehet, kun Jeesus ruokki parilla kalalla kansaa?
Raamattu kertoo, että laskematta jäi vain naiset ja lapset. Ei sanottu, että laskettiin vain sotakuntoiset miehet.
Miten sinun selitystoimisto tämän selittää.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
En osaa sanoa.
Eikö nälässä olleet kaikki, jotka olisi voinut laskea, eikä vain sotakuntoiset miehet, kun Jeesus ruokki parilla kalalla kansaa?
Raamattu kertoo, että laskematta jäi vain naiset ja lapset. Ei sanottu, että laskettiin vain sotakuntoiset miehet.
Miten sinun selitystoimisto tämän selittää.Kyllä siellä sanotaan. Ihan turhaan vänkäät jos et edes tiedä mikis heidät laskettiin.
Kerro koronastasi facebookissasi, olet ihan unohtanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moniko suomalaisista nykymiehistä mahtaa täyttää Raamatun Kirjoituksissa kuvatun vaatimuksenmukaisuuden Seurakunnan Paimenelle ja Papille edes nuhteettomuuden/moitteettoman osalta, saati sitten muun vaatimuksenmukaisuuden?
Jos ei täytä, ei pitäisi ryhtyä paimeneksi tai papiksi.
Laatu on määrää tärkeämpää. - Anonyymi
No mitäs he sitten Raamattuun mahtoivat kynäillä? Eivät tietenkään mitään, koska olivat vain naisia.
Näin on - miehet kirjasivat ylös mitä naiset olivat kertoneet. Miehet siis auliisti myönsivät että naiset olivat ensimmäisiä julistajia ylösnousseesta Jeesuksesta mitä itse pidän suurena arvonantona naisille jotka viimeisinä olivat Herramme ristin juurella. Myös Syykarin kaivolla ollut nainen oli tarkasti ottaen kaikkein ensimmäisen evankelista Jeesuksesta, että Hän on se luvattu Messias eli Kristus. Amen
- Anonyymi
Jos Jeesus oli Jumala, hän olisi tietenkin voinut korjata asian toisen "yhteytensä" (siis Isän) kautta tuossa tuokiossa. Oli kuitenkin selvästi Israelin Jumalan tahto, että naisen asema oli pahoin alistettu.
"Oli kuitenkin selvästi Israelin Jumalan tahto, että naisen asema oli pahoin alistettu."
Naiset eivät olleen yhtään alistettuja muuta kuin sinun mielikuvituksesasi. Jeesukselle kaikki ovat samanarvoisia mutta tehtävät olivat erilaisia eri ihmisillä ja Jeesuksen mukaan KAIKKI tehtävät ovat samanarvoisia. Kristuksen ruumiin jäsenistä emme voi sanoa mitä on tärkeimpi kuin toinen. Kysymys on kutakuinkin samanlainen kuin että kumpi autossa on tärkeämpää moottoria vai polttoaine? Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siellä sanotaan. Ihan turhaan vänkäät jos et edes tiedä mikis heidät laskettiin.
Kerro koronastasi facebookissasi, olet ihan unohtanut.No en tiedä miksi kalan syöjiksi laskettiin vain miehet. Ei mene minun järkeen..
Onneksi meidän elämässä ei tarvitse moisia ihmetellä.torre12 kirjoitti:
No en tiedä miksi kalan syöjiksi laskettiin vain miehet. Ei mene minun järkeen..
Onneksi meidän elämässä ei tarvitse moisia ihmetellä.Ja kyllähän Suomessakin lasketaan sotaväen määrä sekä kotiväki. No nykyään siinä lasketaan naisetkin.
On eri asia laskea "kansa", johon kuuluu naisetkin. Mutta eivät Raamatussa naiset ja lapset kuulu edes kansaan, koska heitä ei laskettu.torre12 kirjoitti:
Ja kyllähän Suomessakin lasketaan sotaväen määrä sekä kotiväki. No nykyään siinä lasketaan naisetkin.
On eri asia laskea "kansa", johon kuuluu naisetkin. Mutta eivät Raamatussa naiset ja lapset kuulu edes kansaan, koska heitä ei laskettu.Mikä "kotiväki,".
Kun lasketaan armeijan vahvuuteen nostoväki.Anonyymi kirjoitti:
"Oli kuitenkin selvästi Israelin Jumalan tahto, että naisen asema oli pahoin alistettu."
Naiset eivät olleen yhtään alistettuja muuta kuin sinun mielikuvituksesasi. Jeesukselle kaikki ovat samanarvoisia mutta tehtävät olivat erilaisia eri ihmisillä ja Jeesuksen mukaan KAIKKI tehtävät ovat samanarvoisia. Kristuksen ruumiin jäsenistä emme voi sanoa mitä on tärkeimpi kuin toinen. Kysymys on kutakuinkin samanlainen kuin että kumpi autossa on tärkeämpää moottoria vai polttoaine?>Naiset eivät olleen yhtään alistettuja muuta kuin sinun mielikuvituksesasi.
Vai niin. Puhutko nyt ihan varmasti 2000 vuoden takaisesta Lähi-idän yhteiskunnasta, jossa vaimo ja lapset olivat miehen omaisuutta? Vaiko perineuvostoliittolaiseen tapaan esität todellisuuden sellaisena kuin sen olisi pitänyt olla eikä sellaisena kuin se oli?- Anonyymi
>Naiset eivät olleen yhtään alistettuja muuta kuin sinun mielikuvituksesasi.
Vai niin. Puhutko nyt ihan varmasti 2000 vuoden takaisesta Lähi-idän yhteiskunnasta, jossa vaimo ja lapset olivat miehen omaisuutta? Vaiko perineuvostoliittolaiseen tapaan esität todellisuuden sellaisena kuin sen olisi pitänyt olla eikä sellaisena kuin se oli?Miten tuo eroaa musujen nykykulttuurista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei täytä, ei pitäisi ryhtyä paimeneksi tai papiksi.
Laatu on määrää tärkeämpää.Minustakin jos väittää noudattavansa pappeuden ja paimentehtävien suhteen Raamattua, niin pitää kyetä osoittamaan Raamatun Kirjoituksissa kuvattu vaatimuksenmukaisuus kuten se on kirjoitettu.
Vahvasti epäilen, ettei suomesta löydy yhtään sellaista miestä :) - Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Tottakai on. Eihän Raamattu ole koskaan tehnyt naisesta todistuskelvotonta 🤓
Antoiko Raamattu kahdelle naiselle oikeuden todistaa miehelle kuolemantuomion?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuo eroaa musujen nykykulttuurista?
Aika erikoinen nimitys sinulta suomalaisille tosiuskoville miehille ja heidän unelmoimalleen kulttuurille, varmaan kuitenkin ihan hyvä ja todenmukainen... mitä lie sitten tarkoittaakin.
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuo eroaa musujen nykykulttuurista?
Sen siitä saa, kun pitää kiinni uskonnon määräämistä asioista.
- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Voitko hieman perustella ajatustasi 😃❓
Oletko koskaan kuullut että kristinuskossa osa ihmisistä joutuu helvettiin joka on kärsimyksen paikka ja osa pääsee taivaaseen jossa on hyvä olla. Onko siis tasa-arvoista jos sinä joudut helvettiin ja arkkipiispa Tapio Luoma pääsee taivaaseen? Ymmärsitkö nyt?
Anonyymi kirjoitti:
Miten naisen asemaan vaikuttaa väestönlaskenta?
Kyllähän se, otetaanko lukuun ihmisenä vai jonain muuna, vaikuttaa asemaan ihan helvetisti.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siellä sanotaan. Ihan turhaan vänkäät jos et edes tiedä mikis heidät laskettiin.
Kerro koronastasi facebookissasi, olet ihan unohtanut.>jos et edes tiedä mikis heidät laskettiin.
Puhutko Mikis Theodorakisista, usko.vainen? Hän olikin hieno kreikkalainen säveltäjä. 🎼- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut että kristinuskossa osa ihmisistä joutuu helvettiin joka on kärsimyksen paikka ja osa pääsee taivaaseen jossa on hyvä olla. Onko siis tasa-arvoista jos sinä joudut helvettiin ja arkkipiispa Tapio Luoma pääsee taivaaseen? Ymmärsitkö nyt?
Jumala ei katso henkilöön.
Galatalaiskirje:
2:6 Ja nuo, joita jonakin pidettiin - millaisia lienevät olleet, ei kuulu minuun; Jumala ei katso henkilöön - nuo arvossapidetyt eivät velvoittaneet minua mihinkään enempään,
Ei siis ole väliä, onko ihminen arkkipiispa tai tavallinen tallaaja. Merkitystä on vain sillä, onko synnit pesty pois Jeesuksen viattomalla sovintoverellä, ja onko niistä tehty parannus.
- Anonyymi
Aikanaan eläneellä tai sittemmin kuolleella tai jopa kuolleistanousseella Jeesuksella ei ole ollut tai ole mitään tarjottavaa ihmisen ja elävän Jumalan suhteelle.
- Anonyymi
Riippuu kai Jumalasta?!
- Anonyymi
On kirjoitettu neitsyeiden näkevän neitsyeiden lähteneen, jonka jälkeen saa maksaa itse lähtönsä.
- Anonyymi
<<muutamat kertoivat hänen ilmestyneen lukkojen ja ovien läpi tulleena henkiolentona. <<
Miten henkiolennolta koitetaan käsistä fyysisiä vammoja?
Terv. 'epäilevä Tuomas'- Anonyymi
Jeesus kykenee muutaamaan olomuotoaan. Lue tarkemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kykenee muutaamaan olomuotoaan. Lue tarkemmin.
Muuttamaan olomuotoaan? Tämä on typerin väite mitä olen palstalla tähän mennessä kuullut.
Ei uskovat kaipaa "todisteita" omasta uskostaan. Sitä se uskonto on. Ei ole sinulta pois, jos joku uskoo.
- Anonyymi
Minä en kaipaa todisteita omasta uskostani, mutta Jeesuksesta kyllä kaipaisin.
Niin. Me muut voimme naureskella hinduille, buddhalaisille, muslimeille ja kristityille heidän lapsellisten uskomusten ja tapojen takia.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Niin. Me muut voimme naureskella hinduille, buddhalaisille, muslimeille ja kristityille heidän lapsellisten uskomusten ja tapojen takia.
Mahdatkohan enää naureskella sitten, kun huomaat olevasi ikuisessa tulessa, niin kuin Jeesuksen kertoma rikas mies tuonelassa tuskissa ollessaan?
Eipä taida enää naurattaa.
Kannattaisi sinunkin tehdä täyskäännös elämässäsi, ennen kuin on liian myöhäistä. Anonyymi kirjoitti:
Mahdatkohan enää naureskella sitten, kun huomaat olevasi ikuisessa tulessa, niin kuin Jeesuksen kertoma rikas mies tuonelassa tuskissa ollessaan?
Eipä taida enää naurattaa.
Kannattaisi sinunkin tehdä täyskäännös elämässäsi, ennen kuin on liian myöhäistä.Eniten ajattelen meneväni kuolemani jälkeen hautaan, toiseksi eniten, että synnyn toisena hahmona uudestaan.
Ikuiseen tuleen en usko. Ajatus on liian typerä.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Eniten ajattelen meneväni kuolemani jälkeen hautaan, toiseksi eniten, että synnyn toisena hahmona uudestaan.
Ikuiseen tuleen en usko. Ajatus on liian typerä.Vaikka et ikuiseen tuleen uskoisikaan, Jeesus kertoi meille, että se on tosi asia.
Et voi uskomattomuudellasi kumota Raamatun totuutta.
Lisäksi uskomattomuudellasi Jeesuksen sanoja kohtaan, väität häntä valehtelijaksi, vaikka Jeesus sanoi itsestään olevansa totuus, ja todisti sen nousemalla kuolleista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka et ikuiseen tuleen uskoisikaan, Jeesus kertoi meille, että se on tosi asia.
Et voi uskomattomuudellasi kumota Raamatun totuutta.
Lisäksi uskomattomuudellasi Jeesuksen sanoja kohtaan, väität häntä valehtelijaksi, vaikka Jeesus sanoi itsestään olevansa totuus, ja todisti sen nousemalla kuolleista.Jeesusta ei ole edes ollut koskaan olemassa, joten miten hän olisi voinut kertoa meille mitään? Ei käy järkeen tämä hihhulimeininki.
Jos olet eri mieltä, todista meille Jeesuksn olleen olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesusta ei ole edes ollut koskaan olemassa, joten miten hän olisi voinut kertoa meille mitään? Ei käy järkeen tämä hihhulimeininki.
Jos olet eri mieltä, todista meille Jeesuksn olleen olemassa.Historiassa on siitä täysin riittävät ja vakuuttavat todisteet.
Voit aloittaa tutkimisen esim. Wikipediasta hakusanalla "Jeesus".
- Anonyymi
Niin ehkä he käyttivät HENGEN SILMIÄ eikä normaalia katsetta noissa tilanteissa. Ehkä Jeesus ilmestyi heidän sydämessään eikä tosi maailmassa?
Apostoli Paavali koki myös ilmestyksen, mutta kukaan muun hänen matkaseurueestaan ei nähnyt mitään omituista.
Itse olen ollut temmattuna pari kertaa taivaaseen ja tulevaisuuteen noin vuoteen 3000 jKr eikä varmasti kukaan ympärillä olevista ole huomannut mitään siihen viittaavaa. Ehkä näin kaiken vain hengen silmin.
JOS REAALIMAAILMASSA ALKAA TAPAHTUA IHMEITÄ SITÄ KUTSUTAAN TAIKUUDEKSI TAI KUMMITTELUKSI. Sellaistakin tosin on olemassa ihan kaikkialla. Egyptin pituuspiirillä ihmeet ovat lähes jokapäiviäisiä. Taloja katoaa ja nousee etc.
Kunpi on aidompi asia : Nähdä Hengen silmin vain oikein silmin? Joku voi pitää hengen silmin nähtyä huu-haana, mutta itse sain Kolmannessa taivaassa Aabrahamilta simien voitelun sakramentin ja sen vaikutukset näkyvät tosielämässä aivan niin kuin asiaan kuuluu. Ei se ollut harhaa minulle, vaan täyttä totta ja se vaikuttaa yhä. - Anonyymi
Luepa evankeliumit; ylösnousseen Jeesuksen näkivät monet ihmiset, oliko se 150 vai jopa enemmän. He koskettivat häntä ja näkivät hänen syövän ruokaa. Suuri joukko todisti myös Jeesuksen taivaaseen nousemista.
Johannesta lukuunottamatta kaikki Jeesuksen opetuslapset kokivat marttyyrikuoleman. Johanneskin yritettiin upottaa kiehuvaan öljyyn, mutta hän ei kuollut! Hänet eristettiin sitten Patmos-saarelle lopuksi ikäänsä, ja siellä hän sai Jeesuksen ilmestyksen lopun ajoista, joita nyt elämme.
Roomalaiset, juutalaiset, muhamettilaiset ja roomalaiskatoliset ovat tappaneet valtavat määrät kristittyjä. Kuvitteletko, että alkuseurakunnan jäsenet olisivat antaneet kiduttaa ja tappaa itsensä ja lapsensa, jos he olisivat keksineet koko Jeesus-tarinan? Ei kovin todennäköistä! Aattelepa nyt ite.Pitää ajatella.
Onko tuo yhtä totta kuin että Jeesus meni taivaaseen pilven mukana ja että uskovien merkkinä seuraa, että he parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen?
Vai onko kaikki keksittyjä tarinoita?
Sen ajan roomalainen historioitsija piti kristittyjä "pahoin8". Tämän linkin laittoi muinainen pertsa2012.- Anonyymi
Niin itse pidän tuota kohtaa profetaalisena kun sanotaan että 500 henkilöä näki hänet kaiken kaikkiaan. Osa heistä on mielestäni niitä jotka näkivät hänet alkuseurakunnan aikaan, mutta osa on sellaisia, jotka näkivät hänet tulevaisuudessa kuten gnostilaiset tai ilmestyksessä 1800-1900 luvuilla tai myöhemmin ilmestyneenä. Hän tulee ilmestymään yli 500 henkilölle maailmanhistoriassa ja tulevaisuudessa, mutta suuri osa niistäkin näkee hänet hengen silmin eikä aineeseen sidottuna. Toki apostoli TUOMAS koski häntä ja ehkä monet muutkin. Eli ruumiillinen ylösnousemus on myös varma asia.
Myös on otettava huomioon inkarnaatiot kuten myöhemmin tuleva Profeetta Isa, joka on ilmeisesti Kristuksen suun henkäys, sillä hän tuhoaa antikristuksen.
Uskoisin että suuri osa on hengen silmin nähtyä, mutta 12 alkuperäistä apostolia näkivät hänet jopa ruumissa. Kirje Laodikean seruakunnalle sanoo vielä: Minä seison ovella ja kolkutan ja kuka avaa oven hänen kanssaan käyn sisälle ja aterioin. jne.
Tulee myös ottaa huomioon Intian käsitys siitä, että Vrdnava taivas laskeutuu aika ajoin maan päälle jonkin kaupungin kohdalla ja silloin on yhteys taivaan ja maan välillä. Esim. kun Mahdi ja Isa tulevat on luultavaa, että sen kaupungin päällä ja yläpuollella on taivas myös jossa he työtä tekevät. Ei voida sanoa silloin onko tapaus tapahtunut taivaassa vai maan päällä. - Anonyymi
Koko ylösnousemus on pelkkää huijausta. Jeesus oli haudassa koomassa pari päivää ja "nousi sitten kuolleista" vaikka oli ollut hengissä koko ajan. Ja sitten Jeesus vihdoin tajusi, että tästä on lähdettävä lätkimään ettei käy toista kertaa hassusti, ja niin Jeesus katosi, muutti nimensä ja ulkonäkönsä eikä koskaan enää näyttäytynyt niillä seuduilla. Siinä ei enempää ylösnousemusta tarvita, asia on loogisesti selitettävissä juurikin näin.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Pitää ajatella.
Onko tuo yhtä totta kuin että Jeesus meni taivaaseen pilven mukana ja että uskovien merkkinä seuraa, että he parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen?
Vai onko kaikki keksittyjä tarinoita?
Sen ajan roomalainen historioitsija piti kristittyjä "pahoin8". Tämän linkin laittoi muinainen pertsa2012.Mikset kysy näitä asioita FB:ssa?
- Anonyymi
Jeesuksen esiintymisestä maan päällä ja ylösnousemuksesta on valtavasti todisteita myös nykyainaka. Paljon enemmän kuin todisteita alkuräjähdyksestä, pimeästä aineesta, mustasta aukosta, ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen esiintymisestä maan päällä ja ylösnousemuksesta on valtavasti todisteita myös nykyainaka. Paljon enemmän kuin todisteita alkuräjähdyksestä, pimeästä aineesta, mustasta aukosta, ...
Sana "ylösnousemus" on harhaanjohtava. Jeesushan opetti, että taivasten valtakunta ei ole taivaalla, koska silloin taivaan linnut olisivat teitä arvokkaampia.
"Valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne" Jeesuksen sanojen mukaan. Ylösnousemus oli sitä, kun Jeesus esiintyi maan päällä ja opetuslasten keskuudessa. Ei mitään kuolemanjälkeistä nousua taivaisiin. Anonyymi kirjoitti:
Sana "ylösnousemus" on harhaanjohtava. Jeesushan opetti, että taivasten valtakunta ei ole taivaalla, koska silloin taivaan linnut olisivat teitä arvokkaampia.
"Valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne" Jeesuksen sanojen mukaan. Ylösnousemus oli sitä, kun Jeesus esiintyi maan päällä ja opetuslasten keskuudessa. Ei mitään kuolemanjälkeistä nousua taivaisiin.Jeesus puhui kuin kylähullu. Uskoo ken tahtoo.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Jeesus puhui kuin kylähullu. Uskoo ken tahtoo.
Jeesus ei ollut kylähullu, vaan sosiaalinen uudistaja ja oman aikansa merkittävä yhteiskuntafilosofi.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/jeesuksen-vuorisaarna-oli-gandhille-vakivallattoman-vastarinnan-opas#d75cbb95
"Sekä Jeesus että Gandhi olivat Alex Dammin mukaan sosiaalisia uudistajia, jotka tavoittelivat parempaa yhteiskuntaa väkivallattomin keinoin.
Gandhi vastusti brittiläisen imperiumin harjoittamaa aineellista riistoa, rasismia ja voiton tavoittelua seurauksista piittaamatta. Jeesuksen kritiikki kohdistui uskonnollisten auktoriteettien tekopyhyyteen ja sosiaalisiin tapoihin, joilla hänen aikalaisensa erottautuivat marginaalissa elävistä ja epäpuhtaista ihmisistä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen tavannut monta ihmistä jotka ovat esitelleet itsensä Jeesukseksi. Mielisairaaloissahan niitä kävelee vastaan. Samoin helluntailaisten kokouksissa heitä on saarnaamassa. Mutta onko heillä mitään tekemistä Raamatussa kerrotun Jeesus Nasaretilaisen kanssa?
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ollut kylähullu, vaan sosiaalinen uudistaja ja oman aikansa merkittävä yhteiskuntafilosofi.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/jeesuksen-vuorisaarna-oli-gandhille-vakivallattoman-vastarinnan-opas#d75cbb95
"Sekä Jeesus että Gandhi olivat Alex Dammin mukaan sosiaalisia uudistajia, jotka tavoittelivat parempaa yhteiskuntaa väkivallattomin keinoin.
Gandhi vastusti brittiläisen imperiumin harjoittamaa aineellista riistoa, rasismia ja voiton tavoittelua seurauksista piittaamatta. Jeesuksen kritiikki kohdistui uskonnollisten auktoriteettien tekopyhyyteen ja sosiaalisiin tapoihin, joilla hänen aikalaisensa erottautuivat marginaalissa elävistä ja epäpuhtaista ihmisistä."No ei kukaan järkevä puhu kuin Jeesus. Muuten olisi kylähullun maineessa.
Repiä silmät irti ja muuta mukavaa puhetta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikset kysy näitä asioita FB:ssa?
Hesen mies Usko se siinä.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
No ei kukaan järkevä puhu kuin Jeesus. Muuten olisi kylähullun maineessa.
Repiä silmät irti ja muuta mukavaa puhetta.Omaiset pitivätkin Jeesusta hulluna. Näin Raamattu kertoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omaiset pitivätkin Jeesusta hulluna. Näin Raamattu kertoo.
Kyllä. Ja juutalaiset uskovaiset pitivät Jeesusta riivattuna. Näin myös Raamattu kertoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen tavannut monta ihmistä jotka ovat esitelleet itsensä Jeesukseksi. Mielisairaaloissahan niitä kävelee vastaan. Samoin helluntailaisten kokouksissa heitä on saarnaamassa. Mutta onko heillä mitään tekemistä Raamatussa kerrotun Jeesus Nasaretilaisen kanssa?
Joka tietää varmasti Jumalan tahdon ja puhuu Jeesuksen nimessä, hän ei ainakaan edusta Jeesus Nasaretilaista, vaan on huijari. Tästä Jeesuskin jo eläessään maan päällä varoitti seuraajiaan.
Terv. uskova kristitty Anonyymi kirjoitti:
Omaiset pitivätkin Jeesusta hulluna. Näin Raamattu kertoo.
No me näemme, ettei Jeesuksen puheissa ollut paljonkaan järkeä miten me asiat näemme.
Ei Jeesusta ole koskaan arvostettu. Suurin osa ihmisistä ei ole hänestä kuullutkaan.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
No me näemme, ettei Jeesuksen puheissa ollut paljonkaan järkeä miten me asiat näemme.
Ei Jeesusta ole koskaan arvostettu. Suurin osa ihmisistä ei ole hänestä kuullutkaan.Ja parempi onkin, etteivät olekaan kuulleetkaan, koska nykyisiä kylähulluja on jo niin paljon, että hoitopaikkoja ei ole kuin murto-osalle heistä.
torre12 kirjoitti:
No ei kukaan järkevä puhu kuin Jeesus. Muuten olisi kylähullun maineessa.
Repiä silmät irti ja muuta mukavaa puhetta.Niin, eikö olekin paljon helpompi lopettaa haureellisuus kuin repiä silmä päästään 🤓❓
torre12 kirjoitti:
Ei Jeesusta ole koskaan arvostettu. Suurin osa ihmisistä ei ole hänestä kuullutkaan.Et ole kertonut facessasi sairastuneesi koronaan, mikset 🤔❓
- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Et ole kertonut facessasi sairastuneesi koronaan, mikset 🤔❓
Sinä et ole kertonut mielisairaalataustastasi ja alkoholismistasi.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ole kertonut mielisairaalataustastasi ja alkoholismistasi.
Juu, paha kertoa kun niitä ei ole. Mutta kerro toki sinä omistasi 😃
usko_vainen kirjoitti:
Et ole kertonut facessasi sairastuneesi koronaan, mikset 🤔❓
Yritin parantua.
Salailuun vaikutti täällä ollut kanta, että teen "suuren numeron" leikkauksesta.
Facebookissa makaan sairaana pedillä. En mainosta koronavirusta. Pidin matalaa profiilia, ja yritin aloittaa kuntoilun mahdollisimman heti. Alku oli yhtä hengästymistä. Nyt on jo aika hyvä kunto.torre12 kirjoitti:
Yritin parantua.
Salailuun vaikutti täällä ollut kanta, että teen "suuren numeron" leikkauksesta.
Facebookissa makaan sairaana pedillä. En mainosta koronavirusta. Pidin matalaa profiilia, ja yritin aloittaa kuntoilun mahdollisimman heti. Alku oli yhtä hengästymistä. Nyt on jo aika hyvä kunto.Ei vaan sinä et ole sairastanut koronaa etkä uskalla valehdella facessasi😃
Yritit tyräleikkauksellasi kyllä sympatiaa.- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Niin, eikö olekin paljon helpompi lopettaa haureellisuus kuin repiä silmä päästään 🤓❓
Silmän lisäksi haureudesta saattaa nykyään rapsahtaa sakko ja törkeissä tapauksissa ehkä seurata jopa ihmisoikeuksien rajoituksia tekijälle.
Sanakirjan mukaan haureutta on:
-sukupuolivietin luvaton tai epänormaali tyydyttäminen,
-sukupuolikuria tai säädyllisyyttä loukkaava teko,
-seksuaali-, siveellisyysrikos, siveettömyys.
-avioliiton rikkominen, aviorikos, huorinteko
Lain 1929/234 mukaan:
Kukaan ei saa mennä avioliittoon, jos hänen aikaisempi avioliittonsa on vielä voimassa. Avioliittoon ei myöskään saa mennä se, jonka rekisteröity parisuhde on voimassa.
Kukaan ei saa mennä avioliittoon isänsä, äitinsä, näiden vanhempien tai muun suoraan takenevassa polvessa olevan sukulaisensa kanssa eikä lapsensa, lapsenlapsensa tai muun suoraan etenevässä polvessa olevan sukulaisensa kanssa.
Sisarukset ja puolisisarukset eivät saa mennä keskenään avioliittoon.
Avioliittoon eivät saa mennä keskenään ne, joista toinen on toisen veljen tai sisaren jälkeläinen, ellei oikeusministeriö erityisistä syistä anna siihen lupaa. usko_vainen kirjoitti:
Ei vaan sinä et ole sairastanut koronaa etkä uskalla valehdella facessasi😃
Yritit tyräleikkauksellasi kyllä sympatiaa.Heh. Mistä luulet kaiken tietäväsi?
Tässä maakunnassa on kuollut 1200 koronaan. Se on kaikkialla läsnä. Kaupasta tullessa poliisi katsoo kassiin mitä on ostettu. Pitää olla tärkeää. On
Tyrä oli minulle katastrofi, koska kisat menivät sivu suun leikkauksen jälkeenkin. Kerroin karun tilanteen, ja ehkä sinä tunsit sympatiaa?
Olet kyllä tolloin ihminen jonka tiedän. Tai onhan se Trump.torre12 kirjoitti:
Heh. Mistä luulet kaiken tietäväsi?
Tässä maakunnassa on kuollut 1200 koronaan. Se on kaikkialla läsnä. Kaupasta tullessa poliisi katsoo kassiin mitä on ostettu. Pitää olla tärkeää. On
Tyrä oli minulle katastrofi, koska kisat menivät sivu suun leikkauksen jälkeenkin. Kerroin karun tilanteen, ja ehkä sinä tunsit sympatiaa?
Olet kyllä tolloin ihminen jonka tiedän. Tai onhan se Trump.Tottakai minä tiedän koska et uskalla valehdella ihmisille jotka tuntevat sinut 😃
usko_vainen kirjoitti:
Tottakai minä tiedän koska et uskalla valehdella ihmisille jotka tuntevat sinut 😃
Heh.
Luulet tietäväsi minun ajatukseni. Väärin.
Minut tuntevat tietävät, etten valehtele. Yksi tuttavuus loppui siihen, kun hän käski minua opettelemaan valehtelemaan. Suljin puhelimen, emmekä tavanneet enää koskaan.
Mikä sinut on noin tolloksi luonut?torre12 kirjoitti:
Heh.
Luulet tietäväsi minun ajatukseni. Väärin.
Minut tuntevat tietävät, etten valehtele. Yksi tuttavuus loppui siihen, kun hän käski minua opettelemaan valehtelemaan. Suljin puhelimen, emmekä tavanneet enää koskaan.
Mikä sinut on noin tolloksi luonut?Se on ilmiselvää, että sinä et uskalla puhua valheitasi facebokissa koska sinut tunnetaan siellä ja saisit välittömästi palautetta 😃
Alat hermostua kun paljastin totuuden ja alat tollotella kun muuhun et kykene.
Mutta laita toki myös fb:iisi tieto, että olet sairastanut koronan niin katsotaan reaktiot.Voi sinua. Että totuus. Siitä et tiedä mitään. Osaat vain syytellä vuodesta toiseen.
Eilen laitoin Facebookin sanoman, että meillä oli koronavirus. Nyt aamulla katsoin, että meillä oli kaikki oireet mitä koronavirukseen kuuluu.
Olet ihminen, joka uskoo vain omia ajatuksia.- Anonyymi
Sinä siinä syytät ja olet sekaisin. Jos kerran sinulla on se korona ollut niin laita siitä tieto facebookiisi missä kaiken muunkin lätiset.
Mutta jos sinulla ei sitä ole ollut niin et tietenkään laita. Valinta on sinun, mutta älä muita siitä syytä! - Anonyymi
torre12 kirjoitti:
En pidä sitä keskustelupalstana.
Se juuri on keskustelupalsta eikä sinun narsististen kuvisi esittelypaikka.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä siinä syytät ja olet sekaisin. Jos kerran sinulla on se korona ollut niin laita siitä tieto facebookiisi missä kaiken muunkin lätiset.
Mutta jos sinulla ei sitä ole ollut niin et tietenkään laita. Valinta on sinun, mutta älä muita siitä syytä!Selite on ollut Facebookissa eilisestä illasta lähtien.
Turhaa vouhkaat kuin päätön, kun et edes seuraa tilannetta.Anonyymi kirjoitti:
Se juuri on keskustelupalsta eikä sinun narsististen kuvisi esittelypaikka.
Facebook on foorumi, jossa tykätään tai vihataan julkaisuja, sekä joskus kommentoidaan kuvia tai muita julkaisuja tai linkkejä.
Ei se varsinaisesti keskustelua ole. En tiedä onko sinulla siellä lähinnä vain keskustelua.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Facebook on foorumi, jossa tykätään tai vihataan julkaisuja, sekä joskus kommentoidaan kuvia tai muita julkaisuja tai linkkejä.
Ei se varsinaisesti keskustelua ole. En tiedä onko sinulla siellä lähinnä vain keskustelua.SinuIIa ei ollut kóronaa.
Hait vain tuollakin tempauksellasi lisää huomiota itsellesi. - Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Ei se varsinaisesti keskustelua ole. En tiedä onko sinulla siellä lähinnä vain keskustelua.SinuIIa ei ollut kóronaa.
Hait vain tuollakin tempauksellasi lisää huomiota itsellesi. Anonyymi kirjoitti:
SinuIIa ei ollut kóronaa.
Hait vain tuollakin tempauksellasi lisää huomiota itsellesi.Heh. Kun oli kaikki koronaviruksen oireet,niin sinun mielestäsi ei ollut koronaa.
Olet erikoinen tapaus.usko_vainen kirjoitti:
Niin, eikö olekin paljon helpompi lopettaa haureellisuus kuin repiä silmä päästään 🤓❓
Käsität Raamatun kummallisesti.
Jos katsoo naista himoiten, on parempi repiä silmät irti kuin joutua ikuiseen kärsimykseen.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Heh. Kun oli kaikki koronaviruksen oireet,niin sinun mielestäsi ei ollut koronaa.
Olet erikoinen tapaus.Sinä et ole lääkäri etkä käynyt testeissä joten sinulla EI ollut koronaa. LOPETA valehtelu.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Selite on ollut Facebookissa eilisestä illasta lähtien.
Turhaa vouhkaat kuin päätön, kun et edes seuraa tilannetta.Höpö-höpö!
"Meillä oli koronavirus, mutta muutaman viikon päästä paranimme. Muutama viikko on mennyt hyvin." - Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Heh. Kun oli kaikki koronaviruksen oireet,niin sinun mielestäsi ei ollut koronaa.
Olet erikoinen tapaus.Eli kävit siis testissä?
Anonyymi kirjoitti:
Eli kävit siis testissä?
Suurin osa ei käy testeissä. Ohje oli hoitaa itseään kotona lääkkeillä. Niin teimme.
Taudissa meni lähes kuukausi, mutta viime viikot on ollut normaali olo.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Suurin osa ei käy testeissä. Ohje oli hoitaa itseään kotona lääkkeillä. Niin teimme.
Taudissa meni lähes kuukausi, mutta viime viikot on ollut normaali olo.Eli sinuIIa ei ollut todistetusti kóronaa.
Tällä tiedolla jatkamme eteenpäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin itse pidän tuota kohtaa profetaalisena kun sanotaan että 500 henkilöä näki hänet kaiken kaikkiaan. Osa heistä on mielestäni niitä jotka näkivät hänet alkuseurakunnan aikaan, mutta osa on sellaisia, jotka näkivät hänet tulevaisuudessa kuten gnostilaiset tai ilmestyksessä 1800-1900 luvuilla tai myöhemmin ilmestyneenä. Hän tulee ilmestymään yli 500 henkilölle maailmanhistoriassa ja tulevaisuudessa, mutta suuri osa niistäkin näkee hänet hengen silmin eikä aineeseen sidottuna. Toki apostoli TUOMAS koski häntä ja ehkä monet muutkin. Eli ruumiillinen ylösnousemus on myös varma asia.
Myös on otettava huomioon inkarnaatiot kuten myöhemmin tuleva Profeetta Isa, joka on ilmeisesti Kristuksen suun henkäys, sillä hän tuhoaa antikristuksen.
Uskoisin että suuri osa on hengen silmin nähtyä, mutta 12 alkuperäistä apostolia näkivät hänet jopa ruumissa. Kirje Laodikean seruakunnalle sanoo vielä: Minä seison ovella ja kolkutan ja kuka avaa oven hänen kanssaan käyn sisälle ja aterioin. jne.
Tulee myös ottaa huomioon Intian käsitys siitä, että Vrdnava taivas laskeutuu aika ajoin maan päälle jonkin kaupungin kohdalla ja silloin on yhteys taivaan ja maan välillä. Esim. kun Mahdi ja Isa tulevat on luultavaa, että sen kaupungin päällä ja yläpuollella on taivas myös jossa he työtä tekevät. Ei voida sanoa silloin onko tapaus tapahtunut taivaassa vai maan päällä.<<Toki apostoli TUOMAS koski häntä ja ehkä monet muutkin. Eli ruumiillinen ylösnousemus on myös varma asia.<<
Tässäpä tämä kristinuskon oppiongelma - fyysinen ylösnousemus tapahtuu opin mukaan maailman viimeisenä päivänä juuri ennen fyysisen maailman loppua, kun Jeesus tulee tuomitsemaan tekojen mukaan. Ja jos Jeesus palaa viimeisen päivän ensimmäisenä minuuttina, niin jäljellä tuota fyysistä kuolleista heräämistä on enää vajaat 24 tuntia. Ne ovat paremmassa asemassa, jotka pääsevät opin mukaan ikuiseen elämään helvettiin (Augsburgin tunnustus), eli kiirastuleen ja ehkä saavat salaisen Jumalan päätöksellä jopa armon (Luther, Sidottu ratkaisuvalta). Anonyymi kirjoitti:
Eli sinuIIa ei ollut todistetusti kóronaa.
Tällä tiedolla jatkamme eteenpäin.Eli koronan oireet ovat annettu virheellisesti?
Sinua ei usko yksikään lääkäri.torre12 kirjoitti:
Eli koronan oireet ovat annettu virheellisesti?
Sinua ei usko yksikään lääkäri.Ja et nähtävästi ole seurannut korona-asioita.
Tärkeä ohje oli olla menemättä sairaalaan. Olet tollo.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Sinua ei usko yksikään lääkäri.Laita Faceesi todistus koronatestistäsi.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Sinua ei usko yksikään lääkäri.Miksi haet huomiota tälläkin asialla?
Anonyymi kirjoitti:
Laita Faceesi todistus koronatestistäsi.
Mikä ihmeen testi?
On tullut todistettua, että on hyvä ottaa asioista selvää, ettei joudu noloon tilanteeseen. Että sairaalaan ei saanut mennä, oli hyvä tietää. Kotona piti yrittää parantua.
Mitä sinä tiedät?- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Mikä ihmeen testi?
On tullut todistettua, että on hyvä ottaa asioista selvää, ettei joudu noloon tilanteeseen. Että sairaalaan ei saanut mennä, oli hyvä tietää. Kotona piti yrittää parantua.
Mitä sinä tiedät?Heh, sinulla ei ole siis mitään todisteita.
Kaksi taukkia halusi vain tekosyyn Iaiskottelulleen. Anonyymi kirjoitti:
Heh, sinulla ei ole siis mitään todisteita.
Kaksi taukkia halusi vain tekosyyn Iaiskottelulleen.Onkohan sinulla mitään kokemusta siitä, että ympärillä kuolee ihmisiä tautiin, ja itse ei jaksa juuri mitään moneen viikkoon, kun on kuumetta ja ottaa henkeen?
Ei tietenkään.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Onkohan sinulla mitään kokemusta siitä, että ympärillä kuolee ihmisiä tautiin, ja itse ei jaksa juuri mitään moneen viikkoon, kun on kuumetta ja ottaa henkeen?
Ei tietenkään.Heh, niinhän sinä väität. Ilman mitään todisteita tietenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee myös ottaa huomioon Intian käsitys siitä, että Vrdnava taivas laskeutuu aika ajoin maan päälle jonkin kaupungin kohdalla ja silloin on yhteys taivaan ja maan välillä. Esim. kun Mahdi ja Isa tulevat on luultavaa, että sen kaupungin päällä ja yläpuollella on taivas myös jossa he työtä tekevät. Ei voida sanoa silloin onko tapaus tapahtunut taivaassa vai maan päällä.Ei kukaan nähnyt mitääm. Uskokaa jo.
Anonyymi kirjoitti:
Heh, niinhän sinä väität. Ilman mitään todisteita tietenkin.
Tässä kaupungissa on kuollut koronavirukseen 44 ihmistä. Mutta ilman todisteita sinulle.
Heh.
Lähes kuukausi taudissa, joka on myös koronavirukseen kuuluvaa.
Sinä olet ihminen, joka on päättänyt mitä uskoo ja mitä ei.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Heh.
Lähes kuukausi taudissa, joka on myös koronavirukseen kuuluvaa.
Sinä olet ihminen, joka on päättänyt mitä uskoo ja mitä ei.Heh, sinulla kuvatuksella ei ole taaskaan mitään todisteita väitteillesi.
Anonyymi kirjoitti:
Heh, sinulla kuvatuksella ei ole taaskaan mitään todisteita väitteillesi.
Ei niin.
Voit kysyä tyhmiä kysymyksiä myös tuhansilta muilta, jotka ovat parantuneet, vaikka eivät ole saaneet mennä sairaalaan.
Olet harvinaisen tietämätön koko koronasta. Minä olen seurannut tilannetta koko ajan.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Ei niin.
Voit kysyä tyhmiä kysymyksiä myös tuhansilta muilta, jotka ovat parantuneet, vaikka eivät ole saaneet mennä sairaalaan.
Olet harvinaisen tietämätön koko koronasta. Minä olen seurannut tilannetta koko ajan.Sinulla ei missään vaiheessa ollut mitään tautia, heh.
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei missään vaiheessa ollut mitään tautia, heh.
No miten selität sen, että ajattelin kuolevani seuraavalla viikolla? Terve mies?
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
No miten selität sen, että ajattelin kuolevani seuraavalla viikolla? Terve mies?
Miten korona liittyy sinun kuolemanpelkoosi? Sinulla ei ole ollut koronaa joten älä viitsi valehdella.
Anonyymi kirjoitti:
Miten korona liittyy sinun kuolemanpelkoosi? Sinulla ei ole ollut koronaa joten älä viitsi valehdella.
Kun on jatkuvasti kuumetta, niin koronan aikaan ajattelee kuolemaa. Ja 44 kuoli.
Olet valovuoden päässä korona-tiedosta.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Kun on jatkuvasti kuumetta, niin koronan aikaan ajattelee kuolemaa. Ja 44 kuoli.
Olet valovuoden päässä korona-tiedosta.Miksi jatkat vaIehteluasi?
- Anonyymi
Autuaallinen toivomme ei perustu näkemiseen, vaan uskoon.
Tosin Jeesuksen elämisestä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta on olemassa riittävät todisteet myös Raamatun ulkopuolisissa lähteissä.
Johanneksen evankeliumi:
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"Usko on hienoa toivoa.
Hinduille se on uskoa ja toivoa voivansa kuoleman jälkeen syntyä jotenkin parempana eläimenä.
Minulla ei usko ja toivo riitä.- Anonyymi
"Tosin Jeesuksen elämisestä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta on olemassa riittävät todisteet myös Raamatun ulkopuolisissa lähteissä."
-Valehteletko tahallasi? Anonyymi kirjoitti:
"Tosin Jeesuksen elämisestä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta on olemassa riittävät todisteet myös Raamatun ulkopuolisissa lähteissä."
-Valehteletko tahallasi?Niin se on kaikissa uskonnoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-Valehteletko tahallasi?Säälittävää tuo sinun tietämättömyytesi.
Tutki esim. Wikipediasta, niin tiedät etten valehtele. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-Valehteletko tahallasi?Kysymys on uskonnosta, missä saa uskoa eikä oikeustoimesta, missä nojataan raudanlujiin todisteisiin. Sitä paitsi se, joka ei usko, ei halua olla joku uskovaisen tapainen lähetyssaarnaaja uskonnottomuuden puolesta. Ei voisi vähempää käännytystoiminta kiinnostaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys on uskonnosta, missä saa uskoa eikä oikeustoimesta, missä nojataan raudanlujiin todisteisiin. Sitä paitsi se, joka ei usko, ei halua olla joku uskovaisen tapainen lähetyssaarnaaja uskonnottomuuden puolesta. Ei voisi vähempää käännytystoiminta kiinnostaa.
Evoluutio se vasta uskoa vaatiikin 😂
usko_vainen kirjoitti:
Kaikki. Itse en pidä mitään varmana tietona mitä kaiken alusta sanotaan.
Kaikkea puhutaan.torre12 kirjoitti:
Kaikki. Itse en pidä mitään varmana tietona mitä kaiken alusta sanotaan.
Kaikkea puhutaan.On varmaan kurjaa kun mikään ei ole totta 🤔
- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
On varmaan kurjaa kun mikään ei ole totta 🤔
Sellasta on olla ateisti.
- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Evoluutio on näkevää eli havaintoihin perustuvaa uskoa. Se on ainoa vakavasti otettava selitys eliölajien synnylle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellasta on olla ateisti.
Ei tarvitse olla ateisti osatakseen laskea. Kyllä 4 4=8 ilman uskoakin.
Terv. uskova kristitty - Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Eikö se ole totta että sinulle ei ole paljon annettu? Silloin ei voi paljoa vaatiakaan. HehHeh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävää tuo sinun tietämättömyytesi.
Tutki esim. Wikipediasta, niin tiedät etten valehtele.Tietomme Jeesuksesta ovat Uuden testamentin varassa. Ja sekin on kirjoitettu kymmeniä vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen keskenään riitaisissa varhaisten seurakuntien tilanteissa. Monenlaisia tarinoita on kerrottu ja kerrotaan, mutta luotettavaa todistusarvoa niissä on vain hitusen
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävää tuo sinun tietämättömyytesi.
Tutki esim. Wikipediasta, niin tiedät etten valehtele.Wikipedian kristinuskon osan ovat kirjoittaneet kristityt ilman yhtään kriittistä tarkastelua.
usko_vainen kirjoitti:
Kurjaa on se, ettei mitään voi pitää aivan varmana. Sen kyllä tiedän, että Raamatun kertomus luomisesta ei ole totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietomme Jeesuksesta ovat Uuden testamentin varassa. Ja sekin on kirjoitettu kymmeniä vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen keskenään riitaisissa varhaisten seurakuntien tilanteissa. Monenlaisia tarinoita on kerrottu ja kerrotaan, mutta luotettavaa todistusarvoa niissä on vain hitusen
Minkä varassa sinun tietosi alkuräjähdysestä ja evoluutiosta on?
Oletko tavannut esim. välimuotoja tai heidän kertomuksiaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evoluutio on näkevää eli havaintoihin perustuvaa uskoa. Se on ainoa vakavasti otettava selitys eliölajien synnylle.
Todellakin vain selitys joka sekin muuttuu koko ajan.
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin vain selitys joka sekin muuttuu koko ajan.
Ei ole muuttunut koko ajan, vaan on tiedetty jo varmaan sata vuotta.
Maailma muuttuu, samoin eliökunta.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Ei ole muuttunut koko ajan, vaan on tiedetty jo varmaan sata vuotta.
Maailma muuttuu, samoin eliökunta.MIKÄ on tiedetty jo sata vuotta sitten ja miten se saatiin tietää?
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Kurjaa on se, ettei mitään voi pitää aivan varmana. Sen kyllä tiedän, että Raamatun kertomus luomisesta ei ole totta.
Omapa on kurjuutesi.
Anonyymi kirjoitti:
Omapa on kurjuutesi.
Niin. Olen ottanut kannan, että kaikkea ei voi tietää.
- Anonyymi
usko_vainen kirjoitti:
Hae Hesestä lisää tietoa.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Tietoa lisää lähinnä tiedon hankkiminen, ei koulutus.
Tiedon käsittely vaatii koulutusta mitä teillä kummallakaan ei ole.
- Anonyymi
Sinulla on pakkomielle moIempiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on pakkomielle moIempiin.
Sinähän niistä jauhat.
Anonyymi kirjoitti:
Tiedon käsittely vaatii koulutusta mitä teillä kummallakaan ei ole.
Tiedon vastaanottaminen on se tärkein asia.
Sen lisäksi on tajuttava mikä tieto on valetta. Sekin on varsin helppoa.- Anonyymi
Mitä nämä tällaiset 'Raamatun ulkopuoliset lähteet' ovat, jotka todistavat ylösnousemuksesta?! Se mikä ärsyttää, niin uskovaisten jatkuva valehteleminen - teillä ei ole mitään halua edes pyrkiä totuuteen uskonnossakaan, ja olisi kiva tietää, että millä perusteella sinäkin oikeutat sen?! Onko se teidän uskonoon mukaan sallittua vai jopa pakollista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä nämä tällaiset 'Raamatun ulkopuoliset lähteet' ovat, jotka todistavat ylösnousemuksesta?! Se mikä ärsyttää, niin uskovaisten jatkuva valehteleminen - teillä ei ole mitään halua edes pyrkiä totuuteen uskonnossakaan, ja olisi kiva tietää, että millä perusteella sinäkin oikeutat sen?! Onko se teidän uskonoon mukaan sallittua vai jopa pakollista?
Täällä olikin jo puututtu moneen kertaan tuohon samaan kohtaan. Hyvä juttu! Tuollaista ei tarvitse sen enempää toisten uskovaisten kuin muidenkaan sietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä olikin jo puututtu moneen kertaan tuohon samaan kohtaan. Hyvä juttu! Tuollaista ei tarvitse sen enempää toisten uskovaisten kuin muidenkaan sietää.
Mutta yksi raskain asia tässä palstan osiossa on se, että joutuu jopa ulkopuolisena sietämään jatkuvasti tuota torre12 perässä kulkevaa trollia ilman, että ylläpito tekisi mitään asian vaatimaa siivousta.
Onko tuo jotakin uskovaisten arvomaailmaa antaa tuollaisen kiusanhengen kulkea jonkun nimimerkin perässä systemaattisesti?
Kuuluuko kiusaaminen uskontoon, jotta se voi täällä jatkua ja jatkua??? Sietäisi penkoa moisen live-elämä, ja katsoa, että mikä on tuollaisen mielensairauden takana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta yksi raskain asia tässä palstan osiossa on se, että joutuu jopa ulkopuolisena sietämään jatkuvasti tuota torre12 perässä kulkevaa trollia ilman, että ylläpito tekisi mitään asian vaatimaa siivousta.
Onko tuo jotakin uskovaisten arvomaailmaa antaa tuollaisen kiusanhengen kulkea jonkun nimimerkin perässä systemaattisesti?
Kuuluuko kiusaaminen uskontoon, jotta se voi täällä jatkua ja jatkua??? Sietäisi penkoa moisen live-elämä, ja katsoa, että mikä on tuollaisen mielensairauden takana.Tällä palstalla määrää ateistit valita heistä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä merkitystä tätä päivää elävälle on sillä miten olemassaoleva maailmankaikkeus ja elämä on syntynyt. Ei voisi vähempää kiinnostaa, kun on selvittävä tämän päivän ongelmista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluuko kiusaaminen uskontoon, jotta se voi täällä jatkua ja jatkua??? Sietäisi penkoa moisen live-elämä, ja katsoa, että mikä on tuollaisen mielensairauden takana.Miten ihmeessä olet päätynyt siihen tulokseen, että torrelle vastaaja olisi uskossa?
Oletko huomannut, että myös usko_vaista vainotaan? Anonyymi kirjoitti:
Miten ihmeessä olet päätynyt siihen tulokseen, että torrelle vastaaja olisi uskossa?
Oletko huomannut, että myös usko_vaista vainotaan?usko_vainen on lujasti uskossa.
Hän on heltymätön solvaaja.torre12 kirjoitti:
Jaa, kyllä minä vain voin pitää montaakin asiaa varmana 😃
torre12 kirjoitti:
torre12 kirjoitti:
usko_vainen on lujasti uskossa.
Hän on heltymätön solvaaja.Ahaa, alat nyt syyttää minua solvaajaksi mutta et kykene osoittamaan yhtään solvaustani 😃 eikös se ole solvausta❓
usko_vainen kirjoitti:
No tarkoitin, että se miten kaikki sai alkunsa, en voi muuta kuin todeta, etten voi varmasti tietää.
torre12 kirjoitti:
No tarkoitin, että se miten kaikki sai alkunsa, en voi muuta kuin todeta, etten voi varmasti tietää.
Niin, minä tiedän sen riittävällä tarkkuudella 🤓
usko_vainen kirjoitti:
Ahaa, alat nyt syyttää minua solvaajaksi mutta et kykene osoittamaan yhtään solvaustani 😃 eikös se ole solvausta❓
"Valheitasi".
Se on pahin solvaus mitä minusta voi keksiä.usko_vainen kirjoitti:
Kuten sanoin 🤓
Että alussa kaikki luotiin?
Se on kyllä epäuskottava tarina. Eikä ainuttakaan näkijää.torre12 kirjoitti:
"Valheitasi".
Se on pahin solvaus mitä minusta voi keksiä.Ei mikään solvaus vaan havainto 😃
torre12 kirjoitti:
Että alussa kaikki luotiin?
Se on kyllä epäuskottava tarina. Eikä ainuttakaan näkijää.Alussa, ei lopussa 🤓
usko_vainen kirjoitti:
Alussa, ei lopussa 🤓
Alussa on ollut näkijä ja kirjoittaja?
Ei voi uskoa todeksi.torre12 kirjoitti:
Alussa on ollut näkijä ja kirjoittaja?
Ei voi uskoa todeksi.En minäkään eikä kukaan niin ole väittänytkään 😃 mutta näkijä ja kertoja on Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ihmeessä olet päätynyt siihen tulokseen, että torrelle vastaaja olisi uskossa?
Oletko huomannut, että myös usko_vaista vainotaan?Missä olen mielestäsi tällaisen johtopäätöksen tehnyt?! Kysehän oli osion uskonnollisesta arvomaailmasta ja moden työstä suhteessa siihen!
Uudelleen:
<< ....ilman, että ylläpito tekisi mitään asian vaatimaa siivousta.Onko tuo jotakin uskovaisten arvomaailmaa antaa tuollaisen kiusanhengen kulkea jonkun nimimerkin perässä systemaattisesti? Kuuluuko kiusaaminen uskontoon, jotta se voi täällä jatkua ja jatkua???<<
Se luetun ymmärtäminen.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä olen mielestäsi tällaisen johtopäätöksen tehnyt?! Kysehän oli osion uskonnollisesta arvomaailmasta ja moden työstä suhteessa siihen!
Uudelleen:
<< ....ilman, että ylläpito tekisi mitään asian vaatimaa siivousta.Onko tuo jotakin uskovaisten arvomaailmaa antaa tuollaisen kiusanhengen kulkea jonkun nimimerkin perässä systemaattisesti? Kuuluuko kiusaaminen uskontoon, jotta se voi täällä jatkua ja jatkua???<<
Se luetun ymmärtäminen....Syytät väärää puuta, eikä tuo todista mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä olen mielestäsi tällaisen johtopäätöksen tehnyt?! Kysehän oli osion uskonnollisesta arvomaailmasta ja moden työstä suhteessa siihen!
Uudelleen:
Se luetun ymmärtäminen....On vainoamista ja vainoamista - viittaus nyt nimerkki usko-vainen väitettyyn vainoamiseen. Torren12 seuraajatrolli haluaa luoda tunnelmaa, että hän on suoraan ko. nimimerkin lähipiiristä, vähintäin naapurista ja kiikaroi sisälle asuntoon päivät pitkät luoden 'pelon ilmapiiriä' kuin pahemmassakin kauhuleffassa. Tällaisia vainoajiahan on ihan live-elämässäkin - nyt sama ilmiö on sitten pesiytynyt nettimaailmaankin. Sairasta.
usko_vainen kirjoitti:
En minäkään eikä kukaan niin ole väittänytkään 😃 mutta näkijä ja kertoja on Jumala.
Etkö osaa ajatella järkevästi.
Ainakaan Raamatussa ei noin sanota. On niin ikävää keksiä omiaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vainoamista ja vainoamista - viittaus nyt nimerkki usko-vainen väitettyyn vainoamiseen. Torren12 seuraajatrolli haluaa luoda tunnelmaa, että hän on suoraan ko. nimimerkin lähipiiristä, vähintäin naapurista ja kiikaroi sisälle asuntoon päivät pitkät luoden 'pelon ilmapiiriä' kuin pahemmassakin kauhuleffassa. Tällaisia vainoajiahan on ihan live-elämässäkin - nyt sama ilmiö on sitten pesiytynyt nettimaailmaankin. Sairasta.
Nimenomaan tuollaista toimintaa ylläpidon ei pidä hyväksyä - ja vielä vähemmän tässä uskonnollisessa osiossa. On täysin eri asia, jos kommentoi itse asiaa tai on siitä erimieltä, tai vaikkapa väittäisi toista valehtelijaksi - näissä on tasoero.
usko_vainen kirjoitti:
Ei mikään solvaus vaan havainto 😃
Eli havaitset tapahtuneiden tapahtumien kertomisen valheeksi? Onko sinussa joku vika?
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan tuollaista toimintaa ylläpidon ei pidä hyväksyä - ja vielä vähemmän tässä uskonnollisessa osiossa. On täysin eri asia, jos kommentoi itse asiaa tai on siitä erimieltä, tai vaikkapa väittäisi toista valehtelijaksi - näissä on tasoero.
Tavallaan voisi puida oikeudessa moinen solvausten keksiminen vuodesta toiseen.
Onko se laillista, vai pannaanko huumorin piikkiin?torre12 kirjoitti:
Etkö osaa ajatella järkevästi.
Ainakaan Raamatussa ei noin sanota. On niin ikävää keksiä omiaan.Kyllä siellä ihan selvästi sanotaan, että Jumala loi kaiken ja nimeomaan osaan ajatella, että siitä asiasta vain Jumala on voinut kertoa ihmisille 🤓
torre12 kirjoitti:
Eli havaitset tapahtuneiden tapahtumien kertomisen valheeksi? Onko sinussa joku vika?
Havaitsen sen, että vasta nyt olit laittanut faceesi powerpointilla tehdyn kömpelön vihajuksen koronastasi. Aikaisemmin väitit, että olet kertonut sen jo ajat sitten 🤓
Eikä minussa mitään vikaa ole, mutta sinusta en ole varma.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Onko se laillista, vai pannaanko huumorin piikkiin?Kerro nyt ensin ne solvaukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän niistä jauhat.
Sinä syöt ja juot niitä tuotteita päivittäin, Usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vainoamista ja vainoamista - viittaus nyt nimerkki usko-vainen väitettyyn vainoamiseen. Torren12 seuraajatrolli haluaa luoda tunnelmaa, että hän on suoraan ko. nimimerkin lähipiiristä, vähintäin naapurista ja kiikaroi sisälle asuntoon päivät pitkät luoden 'pelon ilmapiiriä' kuin pahemmassakin kauhuleffassa. Tällaisia vainoajiahan on ihan live-elämässäkin - nyt sama ilmiö on sitten pesiytynyt nettimaailmaankin. Sairasta.
Mitäs mieltä olet RöyhyRébén harjoittamasta vainoamisesta?
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Onko se laillista, vai pannaanko huumorin piikkiin?Sinunhan ei edelleenkään ole mikään pakko olla tällä palstalla.
usko_vainen kirjoitti:
Havaitsen sen, että vasta nyt olit laittanut faceesi powerpointilla tehdyn kömpelön vihajuksen koronastasi. Aikaisemmin väitit, että olet kertonut sen jo ajat sitten 🤓
Eikä minussa mitään vikaa ole, mutta sinusta en ole varma.Vai niin. Yritin salata koronan kaikilta, että voisi käydä edes kaupassa. Ja yritin kaikin keinoin välttää tartuttamasta muita. Suomeen kyllä oli yhteyksiä. Facebookissa minulla on kavereita myös Torreviejasta.
Kaikki meni hyvin. Kaupan väki elää. Vain sinä näet vain pahaa vuodesta toiseen. Onko sinussa joku vika? Sinulta puuttuu todellisuuden taju.
Tässä kaupungissa ja lähiympäristössä on kuollut 44 ihmistä. Ikävä tauti kokea.usko_vainen kirjoitti:
Kyllä siellä ihan selvästi sanotaan, että Jumala loi kaiken ja nimeomaan osaan ajatella, että siitä asiasta vain Jumala on voinut kertoa ihmisille 🤓
Raamatussa ei vaan sanota, että Jumala on kertonut asian ihmisille.
Koita jo puhua miten asiat Raamatussa ovat. Nyt esität vain omia näkemyksiä.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Vai niin. Yritin salata koronan kaikilta, että voisi käydä edes kaupassa. Ja yritin kaikin keinoin välttää tartuttamasta muita. Suomeen kyllä oli yhteyksiä. Facebookissa minulla on kavereita myös Torreviejasta.
Kaikki meni hyvin. Kaupan väki elää. Vain sinä näet vain pahaa vuodesta toiseen. Onko sinussa joku vika? Sinulta puuttuu todellisuuden taju.
Tässä kaupungissa ja lähiympäristössä on kuollut 44 ihmistä. Ikävä tauti kokea.Jaahas, ei siis mitään konkreettisia todisteita edelleenkään.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Vai niin. Yritin salata koronan kaikilta, että voisi käydä edes kaupassa. Ja yritin kaikin keinoin välttää tartuttamasta muita. Suomeen kyllä oli yhteyksiä. Facebookissa minulla on kavereita myös Torreviejasta.
Tässä kaupungissa ja lähiympäristössä on kuollut 44 ihmistä. Ikävä tauti kokea.Vai niin. Olet kova seIittelemään.
Anonyymi kirjoitti:
Vai niin. Olet kova seIittelemään.
Olen kova kertomaan miten asiat ovat menneet. Siinä se totuus aina on.
Oli kielletty menemään sairaalaan. Tosin ajattelin kuolla kotona miettien miten asiat pitää järjestää kuolemani jälkeen.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Olen kova kertomaan miten asiat ovat menneet. Siinä se totuus aina on.
Oli kielletty menemään sairaalaan. Tosin ajattelin kuolla kotona miettien miten asiat pitää järjestää kuolemani jälkeen.Heh, taas selittelet.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Tässä kaupungissa ja lähiympäristössä on kuollut 44 ihmistä. Ikävä tauti kokea.Olet todella edesvastuuton tyyppi mikäli sanomasi on totta.
Toivottavasti joku Espanjassa iImiantaa sinut. Anonyymi kirjoitti:
Olet todella edesvastuuton tyyppi mikäli sanomasi on totta.
Toivottavasti joku Espanjassa iImiantaa sinut.Tein kaikkeni, että en levittäisi tautia.
Pidin etäisyyttä, mutta kaupassa pitää käydä.
Osa tartuttaa tietämättä olevansa saanut koronaviruksen.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Tein kaikkeni, että en levittäisi tautia.
Pidin etäisyyttä, mutta kaupassa pitää käydä.
Osa tartuttaa tietämättä olevansa saanut koronaviruksen.Ja sinä halusit tartuttaa ihan tieten tahtoen.
Syyllistyit rikokseen. Tiedätkö edes sen? Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä halusit tartuttaa ihan tieten tahtoen.
Syyllistyit rikokseen. Tiedätkö edes sen?Nimenomaan estin kaikin tavoin tartuttamasta.
Mutta kaupassa pitää käydä.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Nimenomaan estin kaikin tavoin tartuttamasta.
Mutta kaupassa pitää käydä.Jos sinulla olisi ystäviä, niin he olisivat käyneet.
En ihmettele ettei oIe. Anonyymi kirjoitti:
Jos sinulla olisi ystäviä, niin he olisivat käyneet.
En ihmettele ettei oIe.Minulla on ollut aina sen verran ystäviä kuin on tarpeen. Eniten viihdyn kaksistaan parisuhteessa.
Tällä hetkellä ystävät ovat Suomessa.torre12 kirjoitti:
Raamatussa ei vaan sanota, että Jumala on kertonut asian ihmisille.
Koita jo puhua miten asiat Raamatussa ovat. Nyt esität vain omia näkemyksiä.Ei hyvää päivää 😃 kukas sitten Aadamille ja Eevalle kertoi miten heidät oli luotu❓
Jumala on antanut minulla ainakin aivot joita käytän.
- Anonyymi
Heiverö tulee kerran takaisin. Kaiken ilmaisuudesta voitte väitellä omiin tappeihinne.
- Anonyymi
Huu haata uskoo kuka uskoo.
- Anonyymi
Ei heiveröisiä, vaan olemattomia ovat kristinuskon "todisteet".
- Anonyymi
En ymmärrä väitettä. Ei kai kristinusko edes perustu todistettavuuteen?! Ja jos peustuisi, ei se olisikaan mikään kristuskultti tai mysteeriuskonto, hyvänen aika. Toinen asia on sitten Jeesus opetuksineen, että perustuuko Jeesuksen opetukset millään tavalla tuohon Paavalin luoman mysteeriuskonnon kristuskulttiin, ja siihen voidaan kyllä sanoa, ettei perustu. Tähän ei ole todisteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä väitettä. Ei kai kristinusko edes perustu todistettavuuteen?! Ja jos peustuisi, ei se olisikaan mikään kristuskultti tai mysteeriuskonto, hyvänen aika. Toinen asia on sitten Jeesus opetuksineen, että perustuuko Jeesuksen opetukset millään tavalla tuohon Paavalin luoman mysteeriuskonnon kristuskulttiin, ja siihen voidaan kyllä sanoa, ettei perustu. Tähän ei ole todisteita.
Mikä todiste sinulle kelpaisi?
- Anonyymi
Kun ihmistä koskettaa Jumalan henki, silloin usko syntyy. Vain uskon rukous saa aikaan toivoa ja iloa, ylösnousemus uskoa, jonka ihmeen kokee vain lähellä Jumalaa, rukouksessa.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
No eipä ole moista kosketusta tuntunut.
Olenkin nykyään ateisti.Koko Raamattu on Jumalan Sanaa. Kun ihmiskunta kootaan viimeiselle tuomiolle, silloin lakikirjana on Raamattu. Jokaisen ihmisen teot tai tekemättä jätetyt tutkitaan. Loppujen lopuksi koko "karja" jaetaan kahteen. Vain ne, jotka ovat täällä selvittäneet asiansa Jeesuksen kanssa, ottaneet vastaan armotarvouksen, he siirtyvät ikuiseen elämään.
Raamattu on luotettava. Uusi Testamentti kirjoitettiin pääosin 50-60-luvulla, Johannes kirjoitti omansa 90-luvulla. Nuo tekstit voitiin tarkistaa jo elossa olevien kristittyjen aikana.
Herodotoksen, Tacituksen ja Caesarin käsikirjoituksia pn vain muutama ja jäljeökseu noin 1000 vuotta myöhemmin. Esim. kreikkalaista Uuden Testamentin käsikirjoitusta on löydetty noin 500.
Mikä henki valtaa ihmisen voidakseen hylätä Jumalan Sanan? Sen me tämän kyllä tiedämme. Raamattua vastustetaan niissä maissa, joissa oli tai on kommunistit vallassa. Myös islamilaiset maat vainoavat kristittyjä. He sanovat, että Raamattu on satukirja. Kannattaako taistella satukirjaa vastaan? Merkillistä, että he jopa tappavat tai pistävät kristittyjä vankilaan.
Meidän tehtävämme on vain levittää evankeliumia, Ilösanomaa kaikille, vastustajillekin, koska heitäkin Jumala rakastaa. Sinäkin voit löytää uuden elämän! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko Raamattu on Jumalan Sanaa. Kun ihmiskunta kootaan viimeiselle tuomiolle, silloin lakikirjana on Raamattu. Jokaisen ihmisen teot tai tekemättä jätetyt tutkitaan. Loppujen lopuksi koko "karja" jaetaan kahteen. Vain ne, jotka ovat täällä selvittäneet asiansa Jeesuksen kanssa, ottaneet vastaan armotarvouksen, he siirtyvät ikuiseen elämään.
Raamattu on luotettava. Uusi Testamentti kirjoitettiin pääosin 50-60-luvulla, Johannes kirjoitti omansa 90-luvulla. Nuo tekstit voitiin tarkistaa jo elossa olevien kristittyjen aikana.
Herodotoksen, Tacituksen ja Caesarin käsikirjoituksia pn vain muutama ja jäljeökseu noin 1000 vuotta myöhemmin. Esim. kreikkalaista Uuden Testamentin käsikirjoitusta on löydetty noin 500.
Mikä henki valtaa ihmisen voidakseen hylätä Jumalan Sanan? Sen me tämän kyllä tiedämme. Raamattua vastustetaan niissä maissa, joissa oli tai on kommunistit vallassa. Myös islamilaiset maat vainoavat kristittyjä. He sanovat, että Raamattu on satukirja. Kannattaako taistella satukirjaa vastaan? Merkillistä, että he jopa tappavat tai pistävät kristittyjä vankilaan.
Meidän tehtävämme on vain levittää evankeliumia, Ilösanomaa kaikille, vastustajillekin, koska heitäkin Jumala rakastaa. Sinäkin voit löytää uuden elämän!Minulla on jo mukava elämä. En tarvitse uutta elämää.
Raamattu on kirja, jossa liioitellaan valtavasti. Ei sitä kannata vakavasti ottaa. Anonyymi kirjoitti:
Minulla on jo mukava elämä. En tarvitse uutta elämää.
Raamattu on kirja, jossa liioitellaan valtavasti. Ei sitä kannata vakavasti ottaa.Eli minä tuon kirjoitin.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Eli minä tuon kirjoitin.
Mitä sitten?
- Anonyymi
ISLAM TULEE, oletko valmis?
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Islam on ollut jo 1400 vuotta.
Ei siinä mitään uutta oleEi ole maailmanvalta vielä.
- Anonyymi
Hevoset jo korskuu malttamattomina, todella hienot ratsut, turvat vaahdoten.
Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768142Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583233- 372546
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj172170Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362119- 232080
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151693- 611647
- 181609