Mitä tiedämme luomisesta ja jumalista?

Anonyymi

Emme mitään!

Voimmeko olla sen vuoksi varmoja siitä, että luomista ei ole tapahtunut eikä ole olemassa mitään jumalaa tai jumalia, jotka olisivat luomisen takana?

Emme.

Miksi?

Siksi, että...

kretupellet voivat nyt kirjoittaa tähän satuja niin paljon kuin lystäävät, mutta ei tule liene yllätyksenä, että me ateistit emme usko kretujen taruja?!

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten niin me "ateistit" emme voi olla varmoja siitä, että luomista ei ole tapahtunut eikä jumalaa tai jumalia ole olemassa?!

      Minä olen ateisti ja olen täysin varma siitä ilman pienintäkään erehtymisen mahdollisuutta, että luomista ei ole tapahtunut ja että Jumalaa tai jumalia ei ole olemassa!

      • Anonyymi

        Olet harvinainen poikkeus.


    • Anonyymi

      Tiädämme Elohimien rakenteen merkaban muotoisia universumeita.

    • Anonyymi

      Eihän tässä mitään ihmeteltävää ole. On tunnettu tosiasia, että Lentävä Spagettihirviö on luonut kaiken ja häntä palvovat pastafarit ovat elävä todiste hänen jumalallisista voimistaan ja rajattomasta viisaudestaan!

      • Anonyymi

        Tuo kutittaa niitä, jotka uskovat luomisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kutittaa niitä, jotka uskovat luomisiin.

        Paitsi että en ole pastafari enkä edes ateisti: kunhan kirjoitin saadakseni kaltaisesi idiootin ateistin reagoimaan haluamallani tavalla viestiini!

        Ei, en ole teisti, en deisti enkä muutakaan. Minä en usko. Sääli, että sinun on pakko uskoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että en ole pastafari enkä edes ateisti: kunhan kirjoitin saadakseni kaltaisesi idiootin ateistin reagoimaan haluamallani tavalla viestiini!

        Ei, en ole teisti, en deisti enkä muutakaan. Minä en usko. Sääli, että sinun on pakko uskoa!

        Purkauksesi meni hukkaan, kun en ole ateisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kutittaa niitä, jotka uskovat luomisiin.

        Ei kutita, on kapeakatseista ja matalaotsaista mölinää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kutita, on kapeakatseista ja matalaotsaista mölinää.

        Sinua ei kutittanut, mutta tätä kirjoittajaa kutitti joka kirjoitti 28.04.2020 21:22


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että en ole pastafari enkä edes ateisti: kunhan kirjoitin saadakseni kaltaisesi idiootin ateistin reagoimaan haluamallani tavalla viestiini!

        Ei, en ole teisti, en deisti enkä muutakaan. Minä en usko. Sääli, että sinun on pakko uskoa!

        ”Ei, en ole teisti, en deisti enkä muutakaan. Minä en usko. Sääli, että sinun on pakko uskoa!”

        Todettakoon sivusta, että kaikki me uskomme moniin asioihin. Minä esimerkiksi uskoin tänään mennessäni kauppaan, että sieltä saa ostettua maitoa. En voinut tietää asiaa varmasti, mutta minulla oli riittävät perusteet uskoni tueksi.

        Universumin synty on asia, josta emme tiedä juuri mitään. Mutta haastankin edellisen anonyymin ateistin perustelemaan, miksi hän uskoo, ettei universumi ole älykkään olennon rakentama.


    • Anonyymi

      Tiedämme että lähes kaikilla kulttuureilla on myyttejä luomisesta. Kalevalassa maailma syntyi sotkan munasta. Raamatussa Jumala loi ihmisen maan tomusta. Onhan se mahdollista, että maailma tosiaan syntyi sotkan munasta. Tieteellistä näyttöä tästä ei kyllä ole.

    • Anonyymi

      Höpöhöpö, olemme pelkkä simulaatio jonka jokin piru on keksinyt ja se tykkää leikkiä meillä, kuin lapsi muurahaisilla.

      • Anonyymi

        Hyvältä tuntuu! Seksi, ruoka, alkoholi ja huumori!


      • Anonyymi

        Demiurgos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvältä tuntuu! Seksi, ruoka, alkoholi ja huumori!

        Pitää ensin hunajalla vähän houkutelle ja sen jälkeen tuleekin PUNISHMENTTIA

        IKUISESTI


    • Anonyymi

      > Mitä tiedämme luomisesta ja jumalista?

      Sen mitä Raamattu kertoo ja sen mitä luonnossa voidaan nähdä.

      • Anonyymi

        Mitä Raamattu siitä kertoo?


    • "Mitä tiedämme luomisesta ja jumalista?"

      "Emme mitään!"

      Totta, jos olemme Raamatun hylänneitä deistejä niin meillä ei ole yhtään ainoaa lähdettä uskomukselle, että "Jumala loi". Koska "Jumala loi" uskomus on vain ja ainoastaan Raamatussa.

      Jos uskomme Raamattuun, tiedämme, että siellä on luonnontieteellisen todellisuuden kanssa pahasti ristiriidassa olevia luomismyyttejä. Näiden pahojen ristiriitojen vuoksi nuo myytit ovat pelkkää mielikuvitusta.

      "Voimmeko olla sen vuoksi varmoja siitä, että luomista ei ole tapahtunut eikä ole olemassa mitään jumalaa tai jumalia, jotka olisivat luomisen takana? "

      Meidän ei tarvitse olla varmoja mielikuvitustarinoiden olemattomuudesta. Koska niistä ei ole yhtään todistetta, koko tarina voidaan ohittaa samoin kuin esimerkiksi Russelin teepannu tai näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen.

      • Anonyymi

        Montako luomismyyttiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako luomismyyttiä?

        Raamatussa on kaksi luomismyyttiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on kaksi luomismyyttiä.

        Kumpaan sinä uskot?


    • Anonyymi

      Ihmiset tykkää spekuloida, niin kuin se olisi tärkeää.

    • Voidaan korjata aloitusta: Me emme tiedä jumalista ja luomisesta mitään, koska emme
      TAHDO tietää mitään jumalista ja luomisesta.

      Meillä on erinomainen totuuden torvi, meillä on Raamattu, joka on täynnä faktatietoa jumalista, Jumalasta ja luomisestakin, mutta sitten meillä on nämä Pekka Puupäät, jotka silti vonkuvat kuorossa, että meillä ei ole todisteita luomisesta ja Jumalasta!

      Ateisteista tulisi huonoja rikostutkijoita! No miksikö? Katsos heillä on mitä selvin todistekappale olemassa, koska meillä on Raamattu, mutta silti he vonkaavat kuorossa, ettei muka ole mitään todisteita!

      Puupäitä uskotaan ja heille pedataan tärkeitä virkoja, kun nämä kuorossa vonkaavat, että hei Raamattu ei ole tärkeä, ja ei siihen tarvitse uskoa,sehän on vanhanaikaista!
      Ikävä kyllä näitä puupäitä on kirkon sisälläkin, vaikka kirkon pitäisi olla kristillisen uskon linnake.

    • Anonyymi

      Paskalla käyvää apinaa ei jumalat luo, se on varma se.

      • Anonyymi

        Loihan se onneksi sen peppureiän sille, aatteles millasta olis kakata ilman peppureikää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe