Käyttekö lenkillä,salilla?kuinka hoidatte kuntoa

Anonyymi

on aikaa laihduttaa,liikkua,tulin just äsken lenkiltä,käyn 7pviikossa,2h .Miten hoidatte kuntoanne?

63

83

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyötyliikuntaa harrastan, teen polttopuita tulevien talvien tarpeisiin. Koiran kanssa ulkoilen päivittäin lisäksi. Kesällä polkupyöräilen ja käyn marjastamassa, sekä uimassa. Talvella hiihdän jonkun verran, jos en ole ollut tekemässä polttopuita. Sauvakävelyä harrastan myös.

    • Anonyymi

      Harrastan juoksua ja treenaan painoilla. Nyt koronan takia sali on kiinni, joten kotona punttitreenit kotipainoilla. Uimahallikin on kiinni joten uintikin tauolla (tykkään uida pitkähköjä matkoja). Teen myös pitkiä kävelylenkkejä vaihtelevassa maastossa, bongaan lintuja ja seurailen kevään edistymistä. Kevät on suosikkivuodenaikani.

    • Anonyymi

      Salilla 6krt/vko. Maastaveto, hack kyykky tangolla, pysty-, vauhti- ja niskan takaa punnerrukset. Työnnöt raakana. Takakyykyt. Leuanvedot omalla painolla. Ranskis. Ylätalja eteen ja niskan taakse. Ojentajaa taljassa. Vatsalle rockya, pitkää lankkua ( ei naisten malliin kyynärnojalla ). Rekissä riippuen koivet suorina nilkat rekkiin.
      Erilaisia hauiskääntöjä.
      Aerobista soutaen, crossaria, fillaria.
      Siinä karkea kuvaus hauraan, 8-kymppiä lähetyvä, köyhän vanhuksen tärkeimästä viikko-ohjelmasta.

      • Anonyymi

        Aikamoinen ohjelma liki 80-vuotiaalta. Mutta varmasti olet vähemmän hauras :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoinen ohjelma liki 80-vuotiaalta. Mutta varmasti olet vähemmän hauras :)

        Hauras ilmaisulla on taustansa. Olin 75v kun vaimoni kaatui fillarilla niin pahasti, että hänet oli vietävä illalla ambulanssilla keskussairaalaan. Selkä oli huonona ja liikkuminen mahdotonta. Tutkimusten jälkeen hänet lääkittiin vahvasti ja henkilökunta ryhtyi hankkimaan invataksia kotiin kuljetusta varten.
        Minä menin tietenkin valmiiksi odottamaan vaimon tuloa.
        Asuntomme on hissittömässä talossa ja rappuja on 46kpl.
        Kun tämä selvisi alkoi 3 invataksikuskia riitelemään keskenään koska kuljetettava oli kannettavassa kunnossa.
        Vaimo sanoi, että on siellä vastassa yksi salilla käyvä 75v mies. Yhden taksikuskin ilmaisu. "Siellä on joku hauras vanhus"! Lääkärikin sanoi, ettei sitä oteta lukuun.
        Kuskit eikä lekuri eivät olleet nöhneet minua vaikka en minä varsinkaan vaatteet päällä mikään mörrimöykky olekaan.
        Vaimo painoi vaatteineen alle 60kg. Minä olin vetänyt maasta hieman aikaisemmin 200kg tangossa.
        Pelastuslaitokselta olisi kuulemma saanut kantoapua.
        1,6 tunnin hämmästelyn jälkeen taksi tuli. Koska vaimoa ei voinut juurikaan väännellä niin otimme taksikuskin kanssa kahden puolen kainaloiden alta kiinni ja kannoimme varovaisesti ylös.
        Eihän tuollainen alle 60kg käppänä tunnu missään!

        Olen haurastunut niin paljon, että maastavedossa uskallan luvata enää 170kg, hyvänä päivänä 180kg.

        Ilman tälläistä kantamistakin vaimoni kannustaa minua varauksettomasti harrastuksessani. On mukavempi elää hyväkuntoisen, terveen ukon kanssa.
        Toinen lienee se, että kun treenaan niin en ota.
        Nykyinen täysraittius on kestänyt koko alkaneen vuoden ja jos korona estää Espanjaan menon niin takarajasta ei ole tietoa.

        Ps.En ole kokenut salilla merkkiäkään ikärasismista. Fiksua porukkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauras ilmaisulla on taustansa. Olin 75v kun vaimoni kaatui fillarilla niin pahasti, että hänet oli vietävä illalla ambulanssilla keskussairaalaan. Selkä oli huonona ja liikkuminen mahdotonta. Tutkimusten jälkeen hänet lääkittiin vahvasti ja henkilökunta ryhtyi hankkimaan invataksia kotiin kuljetusta varten.
        Minä menin tietenkin valmiiksi odottamaan vaimon tuloa.
        Asuntomme on hissittömässä talossa ja rappuja on 46kpl.
        Kun tämä selvisi alkoi 3 invataksikuskia riitelemään keskenään koska kuljetettava oli kannettavassa kunnossa.
        Vaimo sanoi, että on siellä vastassa yksi salilla käyvä 75v mies. Yhden taksikuskin ilmaisu. "Siellä on joku hauras vanhus"! Lääkärikin sanoi, ettei sitä oteta lukuun.
        Kuskit eikä lekuri eivät olleet nöhneet minua vaikka en minä varsinkaan vaatteet päällä mikään mörrimöykky olekaan.
        Vaimo painoi vaatteineen alle 60kg. Minä olin vetänyt maasta hieman aikaisemmin 200kg tangossa.
        Pelastuslaitokselta olisi kuulemma saanut kantoapua.
        1,6 tunnin hämmästelyn jälkeen taksi tuli. Koska vaimoa ei voinut juurikaan väännellä niin otimme taksikuskin kanssa kahden puolen kainaloiden alta kiinni ja kannoimme varovaisesti ylös.
        Eihän tuollainen alle 60kg käppänä tunnu missään!

        Olen haurastunut niin paljon, että maastavedossa uskallan luvata enää 170kg, hyvänä päivänä 180kg.

        Ilman tälläistä kantamistakin vaimoni kannustaa minua varauksettomasti harrastuksessani. On mukavempi elää hyväkuntoisen, terveen ukon kanssa.
        Toinen lienee se, että kun treenaan niin en ota.
        Nykyinen täysraittius on kestänyt koko alkaneen vuoden ja jos korona estää Espanjaan menon niin takarajasta ei ole tietoa.

        Ps.En ole kokenut salilla merkkiäkään ikärasismista. Fiksua porukkaa!

        Jatkahan samaan tahtiin :) Ikähän on vaan numeroita ja hyvä fyysinen kunto niin lihaskunto kuin aerobinen monin tavoin tekee olosta ja elosta miellyttävämmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauras ilmaisulla on taustansa. Olin 75v kun vaimoni kaatui fillarilla niin pahasti, että hänet oli vietävä illalla ambulanssilla keskussairaalaan. Selkä oli huonona ja liikkuminen mahdotonta. Tutkimusten jälkeen hänet lääkittiin vahvasti ja henkilökunta ryhtyi hankkimaan invataksia kotiin kuljetusta varten.
        Minä menin tietenkin valmiiksi odottamaan vaimon tuloa.
        Asuntomme on hissittömässä talossa ja rappuja on 46kpl.
        Kun tämä selvisi alkoi 3 invataksikuskia riitelemään keskenään koska kuljetettava oli kannettavassa kunnossa.
        Vaimo sanoi, että on siellä vastassa yksi salilla käyvä 75v mies. Yhden taksikuskin ilmaisu. "Siellä on joku hauras vanhus"! Lääkärikin sanoi, ettei sitä oteta lukuun.
        Kuskit eikä lekuri eivät olleet nöhneet minua vaikka en minä varsinkaan vaatteet päällä mikään mörrimöykky olekaan.
        Vaimo painoi vaatteineen alle 60kg. Minä olin vetänyt maasta hieman aikaisemmin 200kg tangossa.
        Pelastuslaitokselta olisi kuulemma saanut kantoapua.
        1,6 tunnin hämmästelyn jälkeen taksi tuli. Koska vaimoa ei voinut juurikaan väännellä niin otimme taksikuskin kanssa kahden puolen kainaloiden alta kiinni ja kannoimme varovaisesti ylös.
        Eihän tuollainen alle 60kg käppänä tunnu missään!

        Olen haurastunut niin paljon, että maastavedossa uskallan luvata enää 170kg, hyvänä päivänä 180kg.

        Ilman tälläistä kantamistakin vaimoni kannustaa minua varauksettomasti harrastuksessani. On mukavempi elää hyväkuntoisen, terveen ukon kanssa.
        Toinen lienee se, että kun treenaan niin en ota.
        Nykyinen täysraittius on kestänyt koko alkaneen vuoden ja jos korona estää Espanjaan menon niin takarajasta ei ole tietoa.

        Ps.En ole kokenut salilla merkkiäkään ikärasismista. Fiksua porukkaa!

        Niin tämä on se ukko, jolla on kaksi tapaa elää: Kova treeni ja kova ryyppääminen. Vuorotellen kausittain. Ja sitten se kuvittelee, että treenikausi hyvittäisi keholle ryyppykausien haitat. Seuraavaksi se selittää, että ryyppykaudella vain tissuttelee. Huoohhh...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tämä on se ukko, jolla on kaksi tapaa elää: Kova treeni ja kova ryyppääminen. Vuorotellen kausittain. Ja sitten se kuvittelee, että treenikausi hyvittäisi keholle ryyppykausien haitat. Seuraavaksi se selittää, että ryyppykaudella vain tissuttelee. Huoohhh...

        Minä tiedän mitä tiedän. Sinä saat luulla mitä haluat ja senhän sinä tekin oma kokemus- ja arvomaailmasi pohjalta! Sinun "ryyppäämistermisi" ei sisällöltään ole kaiken kattava!

        Mutta noista kausista. Nyt tätä fanaattista terveysjaksoa on kestänyt koko tämän vuoden. Korona päättää miten pitkälle se jatkuu.
        Hölmömpikin ymmärtää, että 8-kymppiä lähestyvälle ukolle kuukaudenkin treenaamaton jakso merkitsee takaiskua josta täysin ennalleen ei palaudu. Ilman taukojakin konto- ja voimataso laskee väistämättä! En ole nähnyt 90v ukkojen yleisessä sarjassa tekemiä maailmanennätyksiä.

        Sinun kiusaksesi sanon, että ilman intensiivisiä, vaihtelevan pituisia mutta kuitenkin pitkähköjä kuntoilujaksoja ei pystyisi ottamaan nautintoa niista rentoutumisjaksoistakaan. Virallinen omatuntoni, eli vaimoni, on aina mukana rentoutumisjaksoilla. Kerran on huomauttanut, että voisin tehdä lounaan selvin päin. Aamubrandyt ja sapuskan valmistuksen aikana jääkaapin päältä otettavat pienet votkat ja viinit eivät vielä humalluta kokkia.

        Ps. Arvelen tietävän oman kehoni toiminnoista enemmän kuin joku, varsinkin täysin tuntematon ja näkemätön kuvittelee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tiedän mitä tiedän. Sinä saat luulla mitä haluat ja senhän sinä tekin oma kokemus- ja arvomaailmasi pohjalta! Sinun "ryyppäämistermisi" ei sisällöltään ole kaiken kattava!

        Mutta noista kausista. Nyt tätä fanaattista terveysjaksoa on kestänyt koko tämän vuoden. Korona päättää miten pitkälle se jatkuu.
        Hölmömpikin ymmärtää, että 8-kymppiä lähestyvälle ukolle kuukaudenkin treenaamaton jakso merkitsee takaiskua josta täysin ennalleen ei palaudu. Ilman taukojakin konto- ja voimataso laskee väistämättä! En ole nähnyt 90v ukkojen yleisessä sarjassa tekemiä maailmanennätyksiä.

        Sinun kiusaksesi sanon, että ilman intensiivisiä, vaihtelevan pituisia mutta kuitenkin pitkähköjä kuntoilujaksoja ei pystyisi ottamaan nautintoa niista rentoutumisjaksoistakaan. Virallinen omatuntoni, eli vaimoni, on aina mukana rentoutumisjaksoilla. Kerran on huomauttanut, että voisin tehdä lounaan selvin päin. Aamubrandyt ja sapuskan valmistuksen aikana jääkaapin päältä otettavat pienet votkat ja viinit eivät vielä humalluta kokkia.

        Ps. Arvelen tietävän oman kehoni toiminnoista enemmän kuin joku, varsinkin täysin tuntematon ja näkemätön kuvittelee!

        Provosoidun vaikka ei pitäisi.
        15.11.2019 maksa-arvoja. 1,5kk runsaan kuukauden rentoutmisjakson jälkeen.
        P-ASAT mitattu 27. Viitealue 15 - 45.
        P-ALAT mitattu 24. Viitearvo <50.
        P-GT suurkutuksen indeksi mitattu 26. Kaksi viitearvoa. 15 - 115 ja toinen lähde < 50.
        Maksa on erinomaisessa kunnossa ja lukemat vahvistanevat väitteesi, että roimasta ryyppäämisestä huolimatta kuntoilu pitää ikääntyvän ilmiön hyvässä vedossa.
        Voin suositella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Provosoidun vaikka ei pitäisi.
        15.11.2019 maksa-arvoja. 1,5kk runsaan kuukauden rentoutmisjakson jälkeen.
        P-ASAT mitattu 27. Viitealue 15 - 45.
        P-ALAT mitattu 24. Viitearvo <50.
        P-GT suurkutuksen indeksi mitattu 26. Kaksi viitearvoa. 15 - 115 ja toinen lähde < 50.
        Maksa on erinomaisessa kunnossa ja lukemat vahvistanevat väitteesi, että roimasta ryyppäämisestä huolimatta kuntoilu pitää ikääntyvän ilmiön hyvässä vedossa.
        Voin suositella!

        "Mutta noista kausista. Nyt tätä fanaattista terveysjaksoa on kestänyt koko tämän vuoden. Korona päättää miten pitkälle se jatkuu."

        Niin, nythän ollaankin jo vapunpäivässä ;D

        Olen terveydenhuollon ammattihenkilönä tavannut useita rapajuoppoja, joiden maksa-arvot eivät ole pielessä. Osalle heistä oli silti jo alkoholidementia.

        Alkoholi on ihmisen elimistölle hermomyrkky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta noista kausista. Nyt tätä fanaattista terveysjaksoa on kestänyt koko tämän vuoden. Korona päättää miten pitkälle se jatkuu."

        Niin, nythän ollaankin jo vapunpäivässä ;D

        Olen terveydenhuollon ammattihenkilönä tavannut useita rapajuoppoja, joiden maksa-arvot eivät ole pielessä. Osalle heistä oli silti jo alkoholidementia.

        Alkoholi on ihmisen elimistölle hermomyrkky.

        Fanaattinen tekstisi saattaa päättelemään sinun olevan jonkin minnesotahoidon läpikäynyt ja nyt epätoivoisesti selvänä kipristelevä entinen rapajuoppo.
        Älä arvioi muita ihmisiä oman, subjekttivisen aukkosi läpi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta noista kausista. Nyt tätä fanaattista terveysjaksoa on kestänyt koko tämän vuoden. Korona päättää miten pitkälle se jatkuu."

        Niin, nythän ollaankin jo vapunpäivässä ;D

        Olen terveydenhuollon ammattihenkilönä tavannut useita rapajuoppoja, joiden maksa-arvot eivät ole pielessä. Osalle heistä oli silti jo alkoholidementia.

        Alkoholi on ihmisen elimistölle hermomyrkky.

        Missä on ero rapajuopon ja tapajuopon välillä?
        Jossakin vaiheessa seilailin noilla alueilla ja kuvittelen, että kaverini olivat rapajuoppoja koska poiatuivat joukostamme ennen varsinaista eläkeikää.

        Menneisyydestäni, ja osittain myös nykyisyydestäni johtuen olen satunnaisesti seuraillut tuon kuntoilullaan ja juoppokausilla pullistelevan kaverin kirjoitelmia.
        Missähän kulkee faktan ja fiktion raja ja miten kaveri painottaa noita asioita ja millä tavoitteilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on ero rapajuopon ja tapajuopon välillä?
        Jossakin vaiheessa seilailin noilla alueilla ja kuvittelen, että kaverini olivat rapajuoppoja koska poiatuivat joukostamme ennen varsinaista eläkeikää.

        Menneisyydestäni, ja osittain myös nykyisyydestäni johtuen olen satunnaisesti seuraillut tuon kuntoilullaan ja juoppokausilla pullistelevan kaverin kirjoitelmia.
        Missähän kulkee faktan ja fiktion raja ja miten kaveri painottaa noita asioita ja millä tavoitteilla?

        Niinpä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fanaattinen tekstisi saattaa päättelemään sinun olevan jonkin minnesotahoidon läpikäynyt ja nyt epätoivoisesti selvänä kipristelevä entinen rapajuoppo.
        Älä arvioi muita ihmisiä oman, subjekttivisen aukkosi läpi!

        Ilmeisesti pystyt älynystyröilläsi tuottamaan vain tuon oudon johtopäätöksen minun oletetusta fanaattisuudestani tai epätoivoisesta kipristelystäni alkoholin perään. Se on tavallaan ymmärrettävää, sillä alkoholistin on todella vaikeaa kuvitella elämää ja iloa ilman alkoholia. Hänellä kun itsellään on sellaisesta vain vähän kokemusta, jos ollenkaan. Mitä pitempään väärinkäyttöä jatkaa, sitä vahvemmaksi muodostuu alkoholistin käsitys siitä, että elämä ilman viinaa ei ole elämisen arvoista. Ne, jotka pitkäaikaisen väärinkäytön jälkeen raitistuvat, pettyvät yleensä kun arkielämästä ei mitään kiksejä tulekaan. Aivot ovat jo ehtineet vaurioitua kun ilon kokemuksien tunteminen edellyttäisi alkoholia. Osa korvaa alkoholin uskonnolla onnistuen osittain saavuttamaan jonkinlaisen elämänlaadun. Omasta mielestäni siinä on kuitenkin vain kysymys yhden päihteen korvaamisesta toisella. Ilmeisesti nämä kaksi päihdettä vaikuttavat samoihin aivoreseptoreihin. Osittain himotreenaaminenkin kuuluu samaan kategoriaan. Kaikkinainen kohtuudella eläminen vaatii ihmiseltä paljon enemmän kuin e.m. elämäntavat.

        Faktaa on se, että alkoholi on tosiaan ihmisen elimistölle hermomyrkky ja tuhoaa elimistöä vääjäämättä. Vähän arpapeliä on sitten vaurioiden mittakaava ja aikatataulu. Tuosta faktasta tai minusta ylipäätään on fanaattisuus kaukana. Samaten se on faktaa, että rapajuopoista löytyy yllättävän paljon sellaisia, joilla maksa-arvot ovat vielä normaalin rajoissa. Silti aivot alkavat jo sakkaamaan, mutta sitähän sairastunut ei yleensä itse ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti pystyt älynystyröilläsi tuottamaan vain tuon oudon johtopäätöksen minun oletetusta fanaattisuudestani tai epätoivoisesta kipristelystäni alkoholin perään. Se on tavallaan ymmärrettävää, sillä alkoholistin on todella vaikeaa kuvitella elämää ja iloa ilman alkoholia. Hänellä kun itsellään on sellaisesta vain vähän kokemusta, jos ollenkaan. Mitä pitempään väärinkäyttöä jatkaa, sitä vahvemmaksi muodostuu alkoholistin käsitys siitä, että elämä ilman viinaa ei ole elämisen arvoista. Ne, jotka pitkäaikaisen väärinkäytön jälkeen raitistuvat, pettyvät yleensä kun arkielämästä ei mitään kiksejä tulekaan. Aivot ovat jo ehtineet vaurioitua kun ilon kokemuksien tunteminen edellyttäisi alkoholia. Osa korvaa alkoholin uskonnolla onnistuen osittain saavuttamaan jonkinlaisen elämänlaadun. Omasta mielestäni siinä on kuitenkin vain kysymys yhden päihteen korvaamisesta toisella. Ilmeisesti nämä kaksi päihdettä vaikuttavat samoihin aivoreseptoreihin. Osittain himotreenaaminenkin kuuluu samaan kategoriaan. Kaikkinainen kohtuudella eläminen vaatii ihmiseltä paljon enemmän kuin e.m. elämäntavat.

        Faktaa on se, että alkoholi on tosiaan ihmisen elimistölle hermomyrkky ja tuhoaa elimistöä vääjäämättä. Vähän arpapeliä on sitten vaurioiden mittakaava ja aikatataulu. Tuosta faktasta tai minusta ylipäätään on fanaattisuus kaukana. Samaten se on faktaa, että rapajuopoista löytyy yllättävän paljon sellaisia, joilla maksa-arvot ovat vielä normaalin rajoissa. Silti aivot alkavat jo sakkaamaan, mutta sitähän sairastunut ei yleensä itse ymmärrä.

        Moni holisti käy töissä ja päivä siellä sit ehtoolla alkoholia, aamulla vähän krapuloissa töissä.Monta vuotta tuota jatkuu niin ei persoona mikään mukava.Joillaki kroppa kestää ja psyyke. Äkkiä kroppa siihen tottuu että 12 olutta hörppii ehtoolla ja ei välttämättä tule edes krapuloita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauras ilmaisulla on taustansa. Olin 75v kun vaimoni kaatui fillarilla niin pahasti, että hänet oli vietävä illalla ambulanssilla keskussairaalaan. Selkä oli huonona ja liikkuminen mahdotonta. Tutkimusten jälkeen hänet lääkittiin vahvasti ja henkilökunta ryhtyi hankkimaan invataksia kotiin kuljetusta varten.
        Minä menin tietenkin valmiiksi odottamaan vaimon tuloa.
        Asuntomme on hissittömässä talossa ja rappuja on 46kpl.
        Kun tämä selvisi alkoi 3 invataksikuskia riitelemään keskenään koska kuljetettava oli kannettavassa kunnossa.
        Vaimo sanoi, että on siellä vastassa yksi salilla käyvä 75v mies. Yhden taksikuskin ilmaisu. "Siellä on joku hauras vanhus"! Lääkärikin sanoi, ettei sitä oteta lukuun.
        Kuskit eikä lekuri eivät olleet nöhneet minua vaikka en minä varsinkaan vaatteet päällä mikään mörrimöykky olekaan.
        Vaimo painoi vaatteineen alle 60kg. Minä olin vetänyt maasta hieman aikaisemmin 200kg tangossa.
        Pelastuslaitokselta olisi kuulemma saanut kantoapua.
        1,6 tunnin hämmästelyn jälkeen taksi tuli. Koska vaimoa ei voinut juurikaan väännellä niin otimme taksikuskin kanssa kahden puolen kainaloiden alta kiinni ja kannoimme varovaisesti ylös.
        Eihän tuollainen alle 60kg käppänä tunnu missään!

        Olen haurastunut niin paljon, että maastavedossa uskallan luvata enää 170kg, hyvänä päivänä 180kg.

        Ilman tälläistä kantamistakin vaimoni kannustaa minua varauksettomasti harrastuksessani. On mukavempi elää hyväkuntoisen, terveen ukon kanssa.
        Toinen lienee se, että kun treenaan niin en ota.
        Nykyinen täysraittius on kestänyt koko alkaneen vuoden ja jos korona estää Espanjaan menon niin takarajasta ei ole tietoa.

        Ps.En ole kokenut salilla merkkiäkään ikärasismista. Fiksua porukkaa!

        Isäni samanlainen tervaskanto:) Täyttää 74-ja sydän ja lihakset kuin nuorella miehellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isäni samanlainen tervaskanto:) Täyttää 74-ja sydän ja lihakset kuin nuorella miehellä.

        Kunnes poksahtaa jossakin. Sitten sanotaan että terve mies otti ja kuoli yhtäkkiä


    • Anonyymi

      Olen kävellyt lähes joka ainoa päivä noin 5-10 km.
      Tämä alkoi alku kesästä 2008.
      Paino on pudonnut noin 20 kg.

      • Anonyymi

        Vähintäänkin noin 21900 km.


      • Anonyymi

        Vähintäänkin noin 21900 km.


    • Anonyymi

      Hyvä kaikki,liikunta on kivaa,hermo lepää ja paino tälläkin putosi työajoista,työ on nykyään rasite elimistölle,hirveen väsy kun kotiin pääsi ,päivät niin pitkät kulkemisineen,söin terveellisesti töissäkin ollessa.Tressi jatkuvaan.Kevät aamut ihaninta niitä ei pidä missata,aikaiseen ulos.Sen jälkeen voi tehdä muuta harjotetta.

    • Anonyymi

      11 kg pitäis laihduttaa, olen juonut kaljaa ja limsaa aika paljon. Pyöräilen joka päivä 20 km vähintään kun käyn kalassa mutta ei se siitä kun juo kaljaa ja limsaa. Limussa paljon sokeria ja viikossakin meni 24 tölkkiä limua ei hyvä. Syksyllä olin vielä hyväs kunnos mutta limu on paha kun sitä tekee aina vaan mieli ja sitten lihoo. Jonkinlainen kriisi on etten pysty olemaan ilman

      • Anonyymi

        Minua kiinnostaa aina "laihtumien" käsitteenä.Mitä se tarkoittaa?

        Miten olet päätynyt tuohon 11kg:n pudotustarpeeseesi?


    • Anonyymi

      Oon läski ja pitäis laihduttaa 10 kg. Oon juonut kaljaa liikaa, pari vuotta sitten olin hyväs kunnos kun kävin salillakin. Nyt ei ole enää lihaksia kun en ole treenannut mitään. Tunnen itseni heikoksi ja kunto on huono ja masentaa kun ei jaksa treenata kun ei ole rahaa mennä salillekkaan. Kerran olen laihtunut 34 kg , siihen meni 5 kuukautta joskus 10 v sitten mutta nyt tullut painoa lisää, olen vaan laiska ja on ollut hiukan velkaa niin ei ole rahaa ollut mennä salille. Siitä se on kiinni rahasta ettei sitten jaksa tehdä mitään kun ei pääse kunnolla treenaamaan.

      • Anonyymi

        Miten ihmeessä joku sali liittyy laihduttamiseen tai kuntoiluun, jos ollaan köyhiä??? Miksi maksaa erikseen laihduttamisesta ja kuntoilusta, kun homman voi toteuttaa ihan suuria kustannuksia.
        Terveellistä ruokaa ja sitä kohtuullisesti, niin laihtuu. Liikuntaa pystyy harrastamaan ilman salia, vaikka kävelemällä ja sauvakävelyt ym. Kotona voit voimistella vaikka kuinka toistoja voi tehdä vaikka muovikanistereilla, missä vettä sisällä. Vatsalihaksia voit treenata ihan lattialla vatsapunnerruksilla. Netistä löytyy ohjeita vaikka kuinka.
        Ja kerrostalossa voi harrastaa liikuntaa jo portaita nousemalla monta kertaa päivässä. Minulla asunto kolmannessa kerroksessa, ei hissiä ja käyn alakerrassa taloyhtiön wc:ssa, joten säästyy vesimaksuissa ja kunto kohoaa.


      • Anonyymi

        No eikös sulla ollut se kuntopyörä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä joku sali liittyy laihduttamiseen tai kuntoiluun, jos ollaan köyhiä??? Miksi maksaa erikseen laihduttamisesta ja kuntoilusta, kun homman voi toteuttaa ihan suuria kustannuksia.
        Terveellistä ruokaa ja sitä kohtuullisesti, niin laihtuu. Liikuntaa pystyy harrastamaan ilman salia, vaikka kävelemällä ja sauvakävelyt ym. Kotona voit voimistella vaikka kuinka toistoja voi tehdä vaikka muovikanistereilla, missä vettä sisällä. Vatsalihaksia voit treenata ihan lattialla vatsapunnerruksilla. Netistä löytyy ohjeita vaikka kuinka.
        Ja kerrostalossa voi harrastaa liikuntaa jo portaita nousemalla monta kertaa päivässä. Minulla asunto kolmannessa kerroksessa, ei hissiä ja käyn alakerrassa taloyhtiön wc:ssa, joten säästyy vesimaksuissa ja kunto kohoaa.

        Oman kropan painolla pystyy tekeen paljon kuntoilua vaikka etunojapunnerruksia nooh näytäppä aluks 100krt. Kyykkyyn ylös. Vatsalihasliikkeitä. Juu kauheella hokilla jonnekkin salille mutta kuitenkaan sitten kotona jaksa tehdä mitään.Painonnosto toki ja bodaus niin sillon salille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman kropan painolla pystyy tekeen paljon kuntoilua vaikka etunojapunnerruksia nooh näytäppä aluks 100krt. Kyykkyyn ylös. Vatsalihasliikkeitä. Juu kauheella hokilla jonnekkin salille mutta kuitenkaan sitten kotona jaksa tehdä mitään.Painonnosto toki ja bodaus niin sillon salille.

        Omatoimiseen yksin suoritettavaan kuntoiluun löytyy runsaasti vaihtoehtoja kuntopiireistä.
        Niistä voi valita, karsia ja yhdistellä itselle ja suorituspuitteisiin sopivan version ja vaihtelut.
        Ilman suunnittelua kotijumpat pyrkivät olemaan yksipuolisia.
        Vatsa on tyypillinen kohde. Nytkytetään istumaan nousuja ensin tuetuin nilkoin, sitten vapain nilkoin kädet edessä. Edistyessä samaa jalat koukussa ja kädet niskan takana. Lopulta niskan taakse lisäpainoa.
        Lankut ovat yksinkertaisia kuten myös voimapyörä. Miehilläkin lankutus jää melkein poikkeuksestta naisten lankuksi = Paino kyynärpäillä eikä pitkiksi pidoiksin paino suorien käsien ja päkiöiden varassa. Voimapyörällä sama juttu.
        Rocky ( dragon flag ) on omajuttunsa ja tehtävissä myös useimmmissa kodeissa ja ainakin puistoissa. Jne. myös muut lihasryhmät.
        Jalat? Pistoolikyykkyä pystyy tekemään missä tahansa. Selän jumppaus kotona jää voimistelun luonteisiksi jännittämisiksi.
        Kunnalliset kuntosalit ovat kohtuullisen hintaisia. Oman seuramme vuosiavaimen hinta on nousut 50€:oon. Sali on käytettävissä kaikkina viikon päivinä läpi vuoden. Kahden arkipäivän mammaryhmät rajoittavat käyttöä 2h/kerta.

        Olen niin hiivatin heikkoluonteinen, että käyn salilla koska minulta puuttuu kotitouhusta tekemisen meininki.
        Samalla saa tehtyä myös kunnon treenit ja tapaa tuttavia.


    • Anonyymi

      Kunnalliset ihan hyviä ja toisaalta menee sinne hikoileen heh ettei kotona. Sosiaalinen puoli tulee hoidettua noissa saleilla ja jotkut on voinut käydä vuosikymmeniä.

      • Anonyymi

        Elämäntapa. Aloitin "eläköitymisen" 52v ikäisenä ja täydensin olotilan 57v vaiheessa jolloin aloitin päivittäisen ryyppäämisen. Vaimoni jäi kotiin samoihin aikoihin mutta kehitti omat harrastuksensa.
        Kuukautta ennen 60v päivää päädyin muutokseen jossa vaihdoin pullon vuodeksi eteen päin maksamaani kaupallisen kuntosalin korttiin. Aloitin käymällä 5krt/vko.
        Näkemysero kortin hinnasta johti käyntijaksoihin oman seuran salilla ja myös kunnallisella.
        Kaupallisen kävijöistä oli muodostunut tärkein ulkopuolinen sosiaalinen ryhmäni joten juutuin sinne käyden 6krt/vko.
        Sanomattakin on selvää, että 80v lähestyvä ukko joutuu rytmittämään tekemisensä treenien tehoa ja varsinkin palautumista ajatellen.
        Tänään kävin hakemassa reili 10 vuotta sitten leikattuun, mutta hölmöyttäni uudelleen vahingoittamaani olkapäähän kaksi kortisoni piikkiä.

        Viikonloppuja lukuun ottamatta laitamme maailman ja Suomen asiat kuntoon salin kahviossa. Tietyt vakiokävijät ovat uskollisia mutta satunnaista on suuri osa pysynyt poissa.
        Huomenna on viikon ainoa vapaapäivä.


    • Anonyymi

      Laihtuminen ei tärkeintä. Lihaskunto kyllä. Lenkkeilyn ja salin avulla pysyn kunnossa.

    • Anonyymi

      Ei mitenkään, en ole eläissäni käynyt salilla, enkä aio mennä. En ole koskaan ollut laihiksella enkä aio ollakkaan. Olen aina ollut hikka, en liho, nytkin painan vaan 55 kg ja olen 168 cm pitkä, käytän vaatekokoa S joten mihi0inkään treeneihin ei ole tarvetta.
      Auollakäyn töissä ja siellä sitten toimistossa kävelen mitä kävelen. Kaupassa käyn joten sielläkin tulee käveltyä.
      Syön mitä haluan, enkä liho.
      Meitä on harvassa tämmösiä jotka ei tarvi kuntoilua, eikä laihiksi. meidän koko suku on samanlaista.
      Onnekas olen kun ei tarvi maksaa kalliita kuntotunteja, eikä mua kiinnosta. Kudon, askartelen, laulan, soitan, leikinl astenlasten kanssa jne... sellasia mummojen juttuja.

      • Anonyymi

        Ole onnellinen geeneistäsi!
        Tuttavapiirissäni on kaksi vastaavaa henkilöä. Molemmat miehiä. Kutsuimme heitäå hymy huulissa läpipaskureiksi koska mikään ei vaikuttanut,
        Vuosien karttuessa toiselle alkoi muodostumaa olutvatsaa. Ei paljoa mutta havaittavasti. Toiselle ei sitäkään.
        Yhteitä hepuille oli, että toisistaan riippumatta alkoivat eläköidyttyään kuntoilemaan. Toinen ryhmässä 3krt/vko. Toinen ohjatusti myös 3krt/vko.
        Toisen tunnen erittäin hyvin ja toisenkin kanssa tapailen sattumalta.
        Yhteistä hepuille oli huoli omasta terveydestään. Toinen sanoi suoraan menettänensä mieskuntonsa ja aloittaneensa Nebidopiikityksen jaksaakseen säännöllisen kuntoilun ja palautuakseen edes osittain kotikuntoon,

        Vaimoni oli helppo pitöö painbonsa kurissa. Ei oikestaan tarvinnut pitää vaan se pysyi terveellisen ruokailun ansiosta.
        50 vaiheessa, 160cm/ 52kg, lekuri kehoitti lisäämään painoa terveydellisistä syistä. Nopea nousu 58 kiloon. Nyt 72v ikäinen.

        Kohtaloita ja yksilöitä on moneen lähtöön. Eläkäämme tätä hetkeä unohtamatta, että aika ja ihminen muuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole onnellinen geeneistäsi!
        Tuttavapiirissäni on kaksi vastaavaa henkilöä. Molemmat miehiä. Kutsuimme heitäå hymy huulissa läpipaskureiksi koska mikään ei vaikuttanut,
        Vuosien karttuessa toiselle alkoi muodostumaa olutvatsaa. Ei paljoa mutta havaittavasti. Toiselle ei sitäkään.
        Yhteitä hepuille oli, että toisistaan riippumatta alkoivat eläköidyttyään kuntoilemaan. Toinen ryhmässä 3krt/vko. Toinen ohjatusti myös 3krt/vko.
        Toisen tunnen erittäin hyvin ja toisenkin kanssa tapailen sattumalta.
        Yhteistä hepuille oli huoli omasta terveydestään. Toinen sanoi suoraan menettänensä mieskuntonsa ja aloittaneensa Nebidopiikityksen jaksaakseen säännöllisen kuntoilun ja palautuakseen edes osittain kotikuntoon,

        Vaimoni oli helppo pitöö painbonsa kurissa. Ei oikestaan tarvinnut pitää vaan se pysyi terveellisen ruokailun ansiosta.
        50 vaiheessa, 160cm/ 52kg, lekuri kehoitti lisäämään painoa terveydellisistä syistä. Nopea nousu 58 kiloon. Nyt 72v ikäinen.

        Kohtaloita ja yksilöitä on moneen lähtöön. Eläkäämme tätä hetkeä unohtamatta, että aika ja ihminen muuttuu.

        Tuskin on geeneillä mitään tekoa tässä asiassa! Kyllä jokainen pystyy kuntoilemaan ilman salilla käyntiä ja olemaan lihomatta järjettömiin mittoihin.

        En ole koskaan minäkään käynnyt salilla, mutta normaalia liikuntaa olen harrastanut, hiihdän, kävelen, pyöräilen, uin ym. En ole mikään himo urheilija tai edes kovin aktiivinen liikunnan harrastaja, mutta liikun kuitenkin monella lailla. Lisäksi harrastan hyötyliikuntaa ihan liikunnan vuoksi. Tänäänkin olen tehnyt pari mottia polttopuita!
        Lasten ollessa pieniä, vedin heitä talvella ahkiossa perässäni hiihtoreissuilla. Siinä oli lapsillakin mukavaa, kun sai olla ulkona ja minulla kunto kohosi. Hiihdin umpihankeen ladut ja lapset ahkiossa perässä, sen jälkeen ladut olivat valmiit kevyempään hiihtoon.
        Jossain vaiheessa suunnittelin oikein pidempää reissua hiihtämällä kotimaisemissa, tarkoitus oli kokeilla hiihtämistä "Grönlannin" poikki turvallisen matkan päässä kotoa. Jäi kuitenkin perhesyistä toteuttamatta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin on geeneillä mitään tekoa tässä asiassa! Kyllä jokainen pystyy kuntoilemaan ilman salilla käyntiä ja olemaan lihomatta järjettömiin mittoihin.

        En ole koskaan minäkään käynnyt salilla, mutta normaalia liikuntaa olen harrastanut, hiihdän, kävelen, pyöräilen, uin ym. En ole mikään himo urheilija tai edes kovin aktiivinen liikunnan harrastaja, mutta liikun kuitenkin monella lailla. Lisäksi harrastan hyötyliikuntaa ihan liikunnan vuoksi. Tänäänkin olen tehnyt pari mottia polttopuita!
        Lasten ollessa pieniä, vedin heitä talvella ahkiossa perässäni hiihtoreissuilla. Siinä oli lapsillakin mukavaa, kun sai olla ulkona ja minulla kunto kohosi. Hiihdin umpihankeen ladut ja lapset ahkiossa perässä, sen jälkeen ladut olivat valmiit kevyempään hiihtoon.
        Jossain vaiheessa suunnittelin oikein pidempää reissua hiihtämällä kotimaisemissa, tarkoitus oli kokeilla hiihtämistä "Grönlannin" poikki turvallisen matkan päässä kotoa. Jäi kuitenkin perhesyistä toteuttamatta!

        Siis geeneillä ei ole mitään tekemistä ominaisuutesi kanssa vaikka KOKO SUKU on samanalaista?!
        Siis himokuntoilijoita!
        Hieman epäloogista! Mitä loppujen lopuksi haluat viestiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis geeneillä ei ole mitään tekemistä ominaisuutesi kanssa vaikka KOKO SUKU on samanalaista?!
        Siis himokuntoilijoita!
        Hieman epäloogista! Mitä loppujen lopuksi haluat viestiä?

        Noin suurinpiirtein syö terveellisesti ja arki on aktiivista sitten normaali paino. Hitto aina äärilaidat himokuntoilija tai en tee mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis geeneillä ei ole mitään tekemistä ominaisuutesi kanssa vaikka KOKO SUKU on samanalaista?!
        Siis himokuntoilijoita!
        Hieman epäloogista! Mitä loppujen lopuksi haluat viestiä?

        Geenit tietty vaikuttaa siihen, että millaiset ennakkoperinnöt olet saannut odotettavissa olevien sairauksien suhteen. Muuten voit hyvin itse vaikuttaa elämäntavoillasi kaikkeen muuhun.
        Tietty jo heti alkuun luodaan pohjat, eli jos vanhempasi lukivat sinulle ääneen lapsuudessasi, sait jo silloin etumatkaa melkoisesti menestymiseen. Itse voit kuitenkin vaikuttaa myöhemmin menestymiseen. Sama koskee liikuntaakin ja terveyden yllä pitämistä.
        Ei tarvitse olla mikään himokuntoilija, riittää, kun liikkuu. Liikuntaan mitään maksavaa salia tarvita. Ja jos sosiaalisia kontakteja muka salilla saadaan, samaan tulokseen voi päästä sopivalla porukalla lenkkeilyn ja ulkoilun harrastaminen. Porukalla pyörälenkitkin ovat mukavia, tuskin geenit estää!


    • Anonyymi

      Ei se pelkkä paino ole mikään hyvän kunnon tae.Liian laihasta tulee mieleen aneemisuus.

      • Anonyymi

        Hih... olet erittäin kateellinen ihminen. Sinulle ei sopivaa vastausta sitten löydy millään. Sanoi mitä tahansa niin aina on sulla valittamista.

        Tämmöiset ihmiset on todella hankalia ja sairaita ihmisiä, oikeita narsisteja.

        Vain minä minä , vain mitä tiedän, vain minun tapani ja mielipiteet ovat oikeita... halveksunta muita kohtaan on käsin kosketeltavaa.


      • Anonyymi

        Olet näköjään "tukeva" vaakaihminen. Mutta olet oikeilla jäljillä. Paino ei todellakaan ole hyvän kunnon tae eikä edes laihuuden mittari. Rasvan osuus ja sen jakauma ovat parempia, sanoisin todenmukaisempi!Siis laihuuden mittareita. Kunto on edelleenkin monisyisempi juttu.


    • Anonyymi

      Ei tuo että negatiivisesti asennoituu kuntoiluun ni voipi olla romu kunnossa vaikka hoikka.Rasvojen suhteen hoikan tarvii olla tarkkana ettei suonet tukossa.Laiha kuin kulkukissa ja ei jaksa mitään tehdä.

      • Anonyymi

        Mutta jos arvostelee toista näkemättä, niin onhan se typerää. Ei voi tehdä olettamuksia ja vastata kerotojalle, millainen hän on jos ei tunne.

        On vaan outoa aina kun joku kertoo olegvansa hyvässä kunnossa vaikke treenaa kuin hullu, niin heti huudetaan että et voi olla, olet laiska läski...!
        On omituista että haukutaan ihmistä vaikke ole iässään nähnyt. Se jos mikä on kateellisuutta ja ilkeyttä. Et voi tietää jos et tunne etkä ole nänhyt. Koita nut niellä oma typeryytesi ja kateellisuutesi.
        Opi sanomaan toiselle että ai kun kiva että voit hyvin. Miksi sanot että olet läski luuseri????


    • Anonyymi

      Analysoit typeräksi ja kateelliseksi kirjoittajan joka mainitsee ettei pelkkä hoikkuus ole mikään hyvän kunnon tae.Normaali paino riittää elikä ei laiha eikä lihava.Outoa että iloitsee siitä että laiha eikä tee mitään ja tuo voin syödä mitä vaan lihomatta huh huh.

    • Anonyymi

      Miten sinä hoidat päätäsi? Älykkyytesi ja kunnioitus toisia ihmisiä kohtaan, ja sivistynyt keskustelun taso ei ole sinulle tuttua.

      1. Kerro itsestästi, älä tuntemattomista ihmisistä.
      2. Älä kyseenalaista asioita, joista et tiedä.
      3. Kysy kohteliaasti, jos et ymmärrä joitain, äläkä ala heti syyllistää ja kuvittelemaan omiasi toisista ihmisistä..
      4. Nöyrry sen verran, että jos et itse ole itseesi tyytyväinen sellaisena kuin olet, anna muiden olla, äläkä kuivttele heitä samanlaisiksi.

    • Anonyymi

      Normaali älyllä varustettu ihminen pystyy ymmärtään lääketieteen faktat mitä tulee ihmisen hyvinvointiin. Ihan turha jankata vastaan tosiasioita. Nooh itsestäni faktoja ni kokonaiskolesteroli 4.4. Maksa yms viitearvoissa. Arjessa jotain puuhailen 3krt viikossa kävelylenkkiä.Kyllä tää tästä asenteet prkl jos on liikkumaton. Keskustelupalstoilla yleinen diagnoosi narsistinen persoonallisuushäiriö ja jos jostain mieltä niin on kateellinen. Se mistä toisia syyttää niin on itse sitä.

    • Anonyymi

      Kyllä hyvinkin pari tuntia päivässä tulee koiran kanssa ulkoiltua.

      Eilen oli ihana päivä. Mulla ja miehelläni oli molemmilla vapaata joskuskin yhtä aikaa. Tää saattaa joistain tuntua naurettavalta, mutta me saalistettiin eilen naudan ulkofilettä, että voitaisi tänään syödää Wienin leikkeet. No katsokaas, kun S-ryhmä mainosti, että naudan ulkofile on tarjouksessa 13,90 kilo. Mies ei sitä löytänyt torstaina ja perajantaina, koska se oli loppu. Eilen sitten pakattiin meille ja koiralle evät mukaan ja lähdettiin saalistamaan lihaa jo klo 7 pintaan (kaupat aukes klo 8.00) Käplöteltiin ja siemastiin joskus ns. pienet siivut miestä väkevämpää. Kotona oltiin klo 12.00 jälkeen ja aivan kuitteja niin koira, kuin mekin.

      Oli aivan mahtava päivä. Löydettiin lihat ja koira tapasi kavereitaan metsäosuuksilla. Ja tänään sitten syödään Wienin leikkeet.

      Hyvää Äitienpäivää kaikille äideille.

    • Anonyymi

      Salilla 3-4kertaa, ylämäkijuoksua 3 kertaa viikossa polkupyörällä ajoa.
      Ikä kohta 60v ja hyvin kulkee.

    • Anonyymi

      En mä jaksa kuntoilla koska oon käyhä eikä varaa salissa käydä eikä varaa salaattiin joka päivä.

      • Anonyymi

        Aloita kaurapuuro aamulla ja vaikka päivän kuluessa 1 porkkana.


    • Anonyymi

      Mä oon laiha ja mun ei tartte tehdä mitään.

    • Anonyymi

      Koskaan ei oo tarvinnu erityisesti hodella kuntoa. Meillä on kotona oma kuntosali jossa kydään kun huvittaa, joskus menee viikoja ettei mennä, joskus taas kymmenen minsaa tulee juostua matolla tai jotain muuta.
      Emme harrasta likuntaa, on muita tärkeempiä taitoja, musiikki ja käsityöt, ollaan enempi taitteellisia kuin hikiharrastajia.
      Meillä on hieno omakotitalo jossa on myös uima allas, uitua tulee ja allasbathissa ollaan lähes joka ilta, on myös allasbaari. Ollaan sivistyneitä hj ahienostoalueella asuvia varakkaita. Kaikeka on mitä rahalla saa, ei pulaa mistään.

      • Anonyymi

        Viimeinen lauseesi on osoitus suppeasta kokemuspiiristäsi.
        Laajenna virikemaailmaasi niin huomaat miten paljon sinulta vielä puuttuu!


    • Anonyymi

      Nykyään olen aika laiska enkä jaksa treenata vaikka minulla on kuntopyörä tuossa olohuoneessa niin en jaksa sitä polkea. Laihtua pitäisi ainakin 12 kg. poljen muuten fillaria un käyn asioilla niin matkaa tulee 20 km tai enemmän. On hiukan lainavelkaa jäljellä 280 euroa että ne pitää maksaa pois ennen kun voin alkaa käydä kuntosalilla jossa kävinkin 7 vuoden ajan ennen kun lopetin ja kyllästyin siihen. Laihtuisin varmaan helposti, olen joskus laihduttanut 30 kg, 4 kuukauden aikana. Silloinkin poljin kuntopyörää ja pelasin salibandya pari kertaa viikossa.

      • Anonyymi

        Murheensa kullakin! Oma huoleni on painon laskeminen. En voi puhua laihtumisesta koska iimeisten 10:n vuoden aikana vaakanäytöstä kadonneista 10kg:sta on 6 kiloa lähtenyt lihaksista. Reidet, pakarat, selkä pääasiassa.
        Treenaan. Syön järkevästi. Ei ole stressiä eikä työt paina päälle. Asun keskustan kerrostalossa.


    • Anonyymi

      Tiedän ukkeleita jotka ns, laihduttanut niin lähtenyt kyllä lihasmassakin. Heh täytyykö toisaalta mikään hauis ollakkaan. Itsellä ainakin sellainen mielikuva että jäntevä ja metsurin voimat.Liikuntahärpäkkeistä niin soutulaite kiinnostais.

      • Anonyymi

        Vastoin tahtoani 65v > 76v välillä paino putosi 93kg > 83kg. Desimaalit ovat tarpeettomia.
        Hauis ei ole tärkeä mutta jalat, selkä ja vatsa ovat. Noista viimemainituista lihas katoaa ensin koska niissä sitä on.
        Liikkumattomuus on tuhoisinta. Suoliston syöpäleikkauksen jälkimainingeissa jouduin löhöämään 3kk jona aikana painoni putosi 6kg. Rasvat, sekä %, että vatsaontelon viskeraali nousivat eikä vyötärö ohentunut yhtään.
        Vajaan kahden vuoden takaisesta maastavedon 200kg:sta olen taantunut 170kg - 180kg välille.
        Sama näkyy muussakin tekemisessä.
        On niin pirun turhauttavaa kun on pakko todeta tämä väistämätön taantuminen.
        Lihas ei ole itsetarkoitus mutta ilman lihasta on tehokin rajallista.

        Hauraan vanhuksen niveletkään eivät enää kestä. Toinen polvi vaatii kyykyissä ja maastavedoissa tukea ja viime perjantaina kävin hakemassa kaksi kortisonipiikkiä toiseen, kipuilevaan olkapäähäni. Tuntuu tehoavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastoin tahtoani 65v > 76v välillä paino putosi 93kg > 83kg. Desimaalit ovat tarpeettomia.
        Hauis ei ole tärkeä mutta jalat, selkä ja vatsa ovat. Noista viimemainituista lihas katoaa ensin koska niissä sitä on.
        Liikkumattomuus on tuhoisinta. Suoliston syöpäleikkauksen jälkimainingeissa jouduin löhöämään 3kk jona aikana painoni putosi 6kg. Rasvat, sekä %, että vatsaontelon viskeraali nousivat eikä vyötärö ohentunut yhtään.
        Vajaan kahden vuoden takaisesta maastavedon 200kg:sta olen taantunut 170kg - 180kg välille.
        Sama näkyy muussakin tekemisessä.
        On niin pirun turhauttavaa kun on pakko todeta tämä väistämätön taantuminen.
        Lihas ei ole itsetarkoitus mutta ilman lihasta on tehokin rajallista.

        Hauraan vanhuksen niveletkään eivät enää kestä. Toinen polvi vaatii kyykyissä ja maastavedoissa tukea ja viime perjantaina kävin hakemassa kaksi kortisonipiikkiä toiseen, kipuilevaan olkapäähäni. Tuntuu tehoavan.

        Alkoholistin on todella vaikeaa kuvitella elämää ja iloa ilman alkoholia. Hänellä kun itsellään on sellaisesta vain vähän kokemusta, jos ollenkaan. Mitä pitempään väärinkäyttöä jatkaa, sitä vahvemmaksi muodostuu alkoholistin käsitys siitä, että elämä ilman viinaa ei ole elämisen arvoista. Ne, jotka pitkäaikaisen väärinkäytön jälkeen raitistuvat, pettyvät yleensä kun arkielämästä ei mitään kiksejä tulekaan. Aivot ovat jo ehtineet vaurioitua kun ilon kokemuksien tunteminen edellyttäisi alkoholia. Osa korvaa alkoholin uskonnolla onnistuen osittain saavuttamaan jonkinlaisen elämänlaadun. Omasta mielestäni siinä on kuitenkin vain kysymys yhden päihteen korvaamisesta toisella. Ilmeisesti nämä kaksi päihdettä vaikuttavat samoihin aivoreseptoreihin. Osittain himotreenaaminenkin kuuluu samaan kategoriaan.

        Kaikkinainen kohtuudella eläminen vaatii ihmiseltä paljon enemmän kuin e.m. elämäntavat.

        Vaikka rapistuva keho huutaa kivulla armoa rääkistä, kohtuuton ihminen rääkkää sitä kunnes lopulta romahtaa kokonaan. Tervemenoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistin on todella vaikeaa kuvitella elämää ja iloa ilman alkoholia. Hänellä kun itsellään on sellaisesta vain vähän kokemusta, jos ollenkaan. Mitä pitempään väärinkäyttöä jatkaa, sitä vahvemmaksi muodostuu alkoholistin käsitys siitä, että elämä ilman viinaa ei ole elämisen arvoista. Ne, jotka pitkäaikaisen väärinkäytön jälkeen raitistuvat, pettyvät yleensä kun arkielämästä ei mitään kiksejä tulekaan. Aivot ovat jo ehtineet vaurioitua kun ilon kokemuksien tunteminen edellyttäisi alkoholia. Osa korvaa alkoholin uskonnolla onnistuen osittain saavuttamaan jonkinlaisen elämänlaadun. Omasta mielestäni siinä on kuitenkin vain kysymys yhden päihteen korvaamisesta toisella. Ilmeisesti nämä kaksi päihdettä vaikuttavat samoihin aivoreseptoreihin. Osittain himotreenaaminenkin kuuluu samaan kategoriaan.

        Kaikkinainen kohtuudella eläminen vaatii ihmiseltä paljon enemmän kuin e.m. elämäntavat.

        Vaikka rapistuva keho huutaa kivulla armoa rääkistä, kohtuuton ihminen rääkkää sitä kunnes lopulta romahtaa kokonaan. Tervemenoa!

        Omaan kokemukseesi perustuva syvällinen, tosin kommenttisi kohdetta ymmärtämätön analyysisi meni väärään osoitteeseen.
        Kaikki ei toimi oman mallisi mukaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistin on todella vaikeaa kuvitella elämää ja iloa ilman alkoholia. Hänellä kun itsellään on sellaisesta vain vähän kokemusta, jos ollenkaan. Mitä pitempään väärinkäyttöä jatkaa, sitä vahvemmaksi muodostuu alkoholistin käsitys siitä, että elämä ilman viinaa ei ole elämisen arvoista. Ne, jotka pitkäaikaisen väärinkäytön jälkeen raitistuvat, pettyvät yleensä kun arkielämästä ei mitään kiksejä tulekaan. Aivot ovat jo ehtineet vaurioitua kun ilon kokemuksien tunteminen edellyttäisi alkoholia. Osa korvaa alkoholin uskonnolla onnistuen osittain saavuttamaan jonkinlaisen elämänlaadun. Omasta mielestäni siinä on kuitenkin vain kysymys yhden päihteen korvaamisesta toisella. Ilmeisesti nämä kaksi päihdettä vaikuttavat samoihin aivoreseptoreihin. Osittain himotreenaaminenkin kuuluu samaan kategoriaan.

        Kaikkinainen kohtuudella eläminen vaatii ihmiseltä paljon enemmän kuin e.m. elämäntavat.

        Vaikka rapistuva keho huutaa kivulla armoa rääkistä, kohtuuton ihminen rääkkää sitä kunnes lopulta romahtaa kokonaan. Tervemenoa!

        Köyhyys otsikon alla tapahtuva keskustelu kuntoilusta!
        Yhteys alkoholistin itsetuhoon vaikuttaa enemmän kuin voimakkaasti keinotekoiselta!

        Usein kuntoilu yhdistetään laihtumiseen. Eihän likimainkaan reippaan painoineksin kanssa elävä kuntoile laihtuakseen. Kaikkien arvot ja tavoitteet eivät ole identtisiä!


    • Anonyymi

      En niin mitenkään. Istun kaiket päivät vaan koneen tai telkan äärellä ja kerran viikossa käyn kaupassa. Siinä kaikki. Kaupassa käynnin jälkeen väsyttää niin paljon että nukun koko seuraavan päivän.

    • Anonyymi

      Piereskelen päivittäin pukamat täristen, olen muuten virkamies kaupungin hallinnossa. Ei maistu työltä lainkaan ja tämä on todellakin suojatyöpaikka.

    • Käymällä koirien kanssa joka päivä pitkillä lenkeillä.

    • Anonyymi

      Hyötyliikuntaa harrastan, teen polttopuita tulevien talvien tarpeisiin. Koiran kanssa ulkoilen päivittäin lisäksi. Kesällä polkupyöräilen ja käyn marjastamassa, sekä uimassa. Talvella hiihdän jonkun verran, jos en ole ollut tekemässä polttopuita. Sauvakävelyä harrastan myös.
      Nytkin lähden koiran kanssa pienelle lenkille, kun ei oikein viitsi olla metsässä keräämässä polttopuita, sataa sen verran räntää.

      syrjäseudunasukki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe