Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten mies voi osoittaa vastuunkantoa perheessä

Anonyymi

Aina puhutaan naisen roolista mutta puhutaapa toisin päin. Mita mies tekee perheessä

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Outoja aloituksia. Mies tekee tietenkin sitä mitä nainen käskee.:)

    • Mulla oli 13 vuotta tosi hyvä avioliitto.oltiin vain me kaksi eikä annettu kenenkään edes yrittää väliintuloa. Me ja meidän salaisuudet ja vitsit.mieheni vastuualuetta oli ruuan laitto ja siivoaminen.minä hommasin kotiin rahaa ja sisustin.
      Jos riitaa tuli niin loppuaikoina siitä kun mä sotkin. En koskaan ehtinyt idea-asteelta tarttumaan siihen tiskiharjaan kun hän jo hoiti sitä asiaa.
      Asia olisi muuttunut jos olisimme saaneet aikaa.ei siksi että mies on perheenpää...taikka että hän olisi koskaan miettinyt mikä hänen vastuualuetta olisi koska hän oli sattunut syntymäänmieheksi..ei sillä meillä vallitsi kotona täysi tasa-arvo...vaan minä rakastin tuota miestä täydestä sydämestä ja jos häntä rasittikin joskus välillä mun sotkut niin siksi tahdoin auttaa häntä ja ottaa sen harmin pois häntä rasittamasta.
      Hän sanoi usein olevansa kanssani onnellinen enkä minä ymmärtänyt miksi.
      Hän oli positiivinen onnellinen ja iloinen mies.

      • Tuota rakasta miestäni ennen koin lakiavioliiton.äijällä oli takataskussa joltakin saatu hassu paperi jossa oli ohjeita hyvään,kristilliseen avioliittoon. Hän sanoi pitävänsä tuota lappua aina taskussaan.hän sanoi minun syntyneen palvelemaan häntä koska Adam luotiin ennen eevaa. Olin ihan hiljaa mutta mietin mielessäni että eläimet luotiin ennen Aatamia.
        Hän vei mun palkan.en kuulemma osannut hoitaa rahaasioita.sitten sanoi minulle, kolmen lapsen äidille tules ni mä näytän miten pesukone toimii...hah.
        Se oli kun just olin muuttanut omilleni. Sitten hän löi ja mä lähdin. Riitti tuo kristillinen elämä.löysin ihanan miehen josta yllä kerroin.hän ei tehnyt mulle koskaan mitään pahaa.


    • Anonyymi

      Litran mitta on helpompi. Sitä voi viedä nurkasta toiseen mielin määrin.

      • Ettei vaan itse Markku Lievonen ole tämän viestin takana?


    • On turvana, pilarina.

    • Anonyymi

      Ei ole mitään miehen ja naisen rooleja, on vain ihmisiä.

      Tällä palstalla vain mietitään mikä on mies ja mikä on nainen... eivät ihmisiä kummempia kumpikaan.

      ....hormonit määrittävät varmasti jonkin verran, esim. testosteroni, vaikuttaa ihmisen käytökseen... mutteivät nekään kaikkea selitä, on muutoinkin yksilöllisiä eroja reagoida asioihin ja miten toimii.

    • Kantamalla vastuun. Esimerkiksi hoitamalla vaikeat tapaamiset ja kirjeenvaihdon viranomaisten kanssa. Samoin hoitamalla perheeseen liittyvät riita-asiat. Näin naisen ei tarvitse rasittua.

      Hoitamalla kurinpidon.

      Sanomalla tarvittaessa viimeisen sanan asiaan kuin asiaan (ei jäädä sotkemaan ja touhottamaan turhia).

      Vastaamalla raha-asioista.

      Hoitamalla pääosan raskaimmista ja teknisemmistä töistä.

      Pitämällä huolen siitä ettei nainen rasitu liikaa.

      • Anonyymi

        Eipä taida sinunkaan liitollasi pitkää tulevaisuutta olla, jos et sitten sattunut saamaan vaimoksi täyttä nyhveröä. Käsityksesi miehestä ja miehen roolista ei ole 2020 luvulta vaan pikemminkin 1920 luvulta. Nykyään naiset vaativat tasa-arvoa ja myös ansaitsevat sen.


      • Anonyymi

        Yleensä se hoitaa niitä asioita, joka osaa parhaiten ne hoitaa.

        Minusta on ollut hyvä minulle itselleni oppia käymään keskusteluja eri tahojen kanssa, tarvitsen sitä niin yksityiselämässä kuin töissäkin...jos joku hoitaisi asiat puolestani, varmaan lamaantuisin, etten osaisi toimia, kun pitäisi osata...kun joutuu koko ajan toimimasn, niin siitä tulee arkea ja hyvin vähän tilanteet enää jännittää...joskus olisi puhelimella soittamiset sun muut voineet niin tehdä... Naisen on hyvä osata hoitaa asiat kuin mieskin, jos ei olisi miestä, miten osaamaton nainen sitten toimisi....

        Raha-asioissa, jokaisella on omat varansa, sekä yhteiset varat, pitää pystyä luottamaan, että asioita hoidetaan yhteisen edun nimissä.

        PS. Olen joskus pitänyt kaltaisiasi arvoja ihanteena...mutta se ei ole todellisuutta, eikä hyväksi naiselle, oppia olemaan kuin lapsi suhteessa mieheen.

        L-S


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida sinunkaan liitollasi pitkää tulevaisuutta olla, jos et sitten sattunut saamaan vaimoksi täyttä nyhveröä. Käsityksesi miehestä ja miehen roolista ei ole 2020 luvulta vaan pikemminkin 1920 luvulta. Nykyään naiset vaativat tasa-arvoa ja myös ansaitsevat sen.

        Avioliittoni on kestänyt paljon pidempään kuin valtaosa "2000-luvun roolinmukaisista" avioliitoista. Itse asiassa 1920-luvulla avioliitot yleensä kestivät hyvin. Tuo malli tuottikin toimivampia ja onnellisia liittoja. 2000-luvulla perheet ja lapset voivat koko ajan huonommin ja huonommin, mikä on sekä moraalin rappion että naisen roolin muutoksen väistämätön seuraus.

        Olet kuitenkin erehtynyt tasa-arvokommentissasi. Liittoni ei suinkaan ole epätasa-arvoinen. Mies on perheen pää ei viittaa sukupuolten arvoon vaan biologisiin tosiasioihin perustuviin erilaisii tehtäviin.


    • Anonyymi

      Mies rapsuttaa iltaisin jalasta. Kuuntelee ja keskustelee. Tekee pihatöitä ja autohommia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe