Mun tuttu jättää lääkkeen ottamatta, jos aikoo ottaa alkoholia.
0Äänestä
Anonyymi
Minä otan lääkkeet ja jätän kupit ottamatta. Jos muutaman kerran vuodessa nautin yhden lasin viiniä, en ajattele statiineja. Hyvin on mennyt yli 10 vuotta.
0Äänestä
Anonyymi
Lue lääkkeen tuoteseloste! Jos siinä sanotaan, että lääkkeen kanssa ei saa nauttia alkoholia, anna alkoholin olla! Lääkettä ei pidä jättää ottamatta. Alkoholi ei korvaa lääkettä.
0Äänestä
Anonyymi
Pitipä oikein lukea tarkasti oman statiinilääkkeeni tuoteseloste. Siinä ei kielletä alkoholin käyttöä, mutta käsketään neuvottelemaan lääkärin tai apteekkihenkilökunnan kanssa jos käyttää alkoholia runsaasti ja säännöllisesti (liittynee siihen että runsas alkoholin käyttö vaurioittaa maksaa). Eli jos ottaa paukun satunnaisesti, se ei estä statiinilääkkeen käyttöä.
0Äänestä
Anonyymi
Suomessa niin moni ihminen syö kolesterolilääkkeitä, että varmaan joku niistä joskus vetää kännin.
0Äänestä
Anonyymi00007
En ota rosuvastatinia 20mg sinä päivänä kun tempasen kitusiin 10 Pirkko olutta
0Äänestä
Anonyymi00008
Minäkin jätän sellaisena päivänä lääkkeen ottamatta, ja muutkin lääkkeet, joita on käytössä. Juomapäivä on tosi harvoin, niin ei siitä vahinkoa ole, jos lääkkeet jää väliin. Parempi kuitenkin niin päin, kuin että alkaisi sotkemaan alkoholia ja lääkkeitä sekaisin.
0Äänestä
Anonyymi00009
Parikymmentä vuotta käyttänyt runsaasti molempia. Mitään haittoja ei ole ilmennyt.
0Äänestä
Anonyymi00010
Ole tyytyväinen, ettei ole vielä ilmennyt mitään haittoja. Mutta älä tuudittaudu siihen ajatukseen, ettei niitä koskaan tulisi. Toki aina on hyvä toivoa, ettei tulisi mitään.
Vastaukset 10
Vanhimmat
Ja mitähän seuraavaksi?
Mun tuttu jättää lääkkeen ottamatta, jos aikoo ottaa alkoholia.
Minä otan lääkkeet ja jätän kupit ottamatta. Jos muutaman kerran vuodessa nautin yhden lasin viiniä, en ajattele statiineja. Hyvin on mennyt yli 10 vuotta.
Lue lääkkeen tuoteseloste! Jos siinä sanotaan, että lääkkeen kanssa ei saa nauttia alkoholia, anna alkoholin olla! Lääkettä ei pidä jättää ottamatta. Alkoholi ei korvaa lääkettä.
Pitipä oikein lukea tarkasti oman statiinilääkkeeni tuoteseloste. Siinä ei kielletä alkoholin käyttöä, mutta käsketään neuvottelemaan lääkärin tai apteekkihenkilökunnan kanssa jos käyttää alkoholia runsaasti ja säännöllisesti (liittynee siihen että runsas alkoholin käyttö vaurioittaa maksaa). Eli jos ottaa paukun satunnaisesti, se ei estä statiinilääkkeen käyttöä.
Suomessa niin moni ihminen syö kolesterolilääkkeitä, että varmaan joku niistä joskus vetää kännin.
En ota rosuvastatinia 20mg sinä päivänä kun tempasen kitusiin 10 Pirkko olutta
Minäkin jätän sellaisena päivänä lääkkeen ottamatta, ja muutkin lääkkeet, joita on käytössä.
Juomapäivä on tosi harvoin, niin ei siitä vahinkoa ole, jos lääkkeet jää väliin.
Parempi kuitenkin niin päin, kuin että alkaisi sotkemaan alkoholia ja lääkkeitä sekaisin.
Parikymmentä vuotta käyttänyt runsaasti molempia. Mitään haittoja ei ole ilmennyt.
Ole tyytyväinen, ettei ole vielä ilmennyt mitään haittoja.
Mutta älä tuudittaudu siihen ajatukseen, ettei niitä koskaan tulisi. Toki aina on hyvä toivoa, ettei tulisi mitään.