Miten auton saa nykypäivänä läpi madallettuna? Autoa käytetetty nelipyöräsuuntauksessa ja mittauksessa, josta siis kyseinen autoliike antoi paperit joilla "ehkä" katsastusmies auton hyväksyy muutoskatsastukseen. Eipä hyväksynyt. Ilmeisesit liian matala ja renkaiden kulmat säädetty väärin, ei alkuperäiseen korkeuteen. Minkä takia auto pitäisi säätää alkuperäisen korkeuteen säädetävällä alustasarjalla? Eikö niitä juuri myydä sen takia että autoa saisi madalettua?
Auton madalluksen muutoskatsastus 2020
13
10085
Vastaukset
- Anonyymi
Siihen on ihan omat turvallisuuteen liittyvät syynsä, miksi autoja ei voi muuttaa miten sattuu. Sitä paitsi vain ääliö madaltaa autoaan.
Ps. Myydäänhän "väärän" värisiä polttimoitakin mutta eiväthän nekään ole laillisia.- Anonyymi
Tietenki jos tykkää maastureilla ajella. Voisitko kertoa mitä turvallisuusriskejä on tuv-hyväksytyssä säädettävässä alustassa tai ylipäätään miten auton pieni korkeudenmuutos vaikuttaa mitenkään turvallisuuteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenki jos tykkää maastureilla ajella. Voisitko kertoa mitä turvallisuusriskejä on tuv-hyväksytyssä säädettävässä alustassa tai ylipäätään miten auton pieni korkeudenmuutos vaikuttaa mitenkään turvallisuuteen?
Eli et siis oikeasti tiedä miten auton korkeuden muutos vaikuttaa auton ominaisuuksiin? Hohhoijaa...lopetas nyt unelmointi auton korkeuden muuttamisesta kun jo yksinkertaiset peruasiatkin aiheuttavat sinulle suuria haasteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et siis oikeasti tiedä miten auton korkeuden muutos vaikuttaa auton ominaisuuksiin? Hohhoijaa...lopetas nyt unelmointi auton korkeuden muuttamisesta kun jo yksinkertaiset peruasiatkin aiheuttavat sinulle suuria haasteita.
Ei kannata kommentoida asioista mistä ei tiedä mitään.. ajoneuvon korkeuden laskusta on huomattavia hyötyjä ajettavuuden ja sitä kautta myös turvallisuuden kannalta. Laillista madaltaa aina 80mm korkeuteen saakka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et siis oikeasti tiedä miten auton korkeuden muutos vaikuttaa auton ominaisuuksiin? Hohhoijaa...lopetas nyt unelmointi auton korkeuden muuttamisesta kun jo yksinkertaiset peruasiatkin aiheuttavat sinulle suuria haasteita.
Se on muuten tässä tapauksessa sinä itse joka ei ymmärrä..
Oppia päähän ennenkuin huutelee täällä
- Anonyymi
Ei pitäisi olla ongelmaa jos maavara täyttyy, eikä laskettu liian paljon, joustoja löytyy, eikä pyörät ota kiinni mihinkään.
Jousista sopivuus lappu kyseiseen autoon.- Anonyymi
Minulla oli joitakin vuosia tuollainen keskikokoinen madallettu farmariauto. Edellinen omistaja oli ollut merkkihuollon asentaja ja oli keräillyt autoon muitakin erikoisvarusteita. Hieman epäilin ostoa kun auto oli menossa matkailuvaunun vetoon, mutta jäykemmän jousutuksen vuoksi sopi hienosti tuohonkin ajoon hyvin. Mutta jokaisessa katsastuksessa katsastusmies kaivoi metrimitan esiin ja mittasi korkeuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli joitakin vuosia tuollainen keskikokoinen madallettu farmariauto. Edellinen omistaja oli ollut merkkihuollon asentaja ja oli keräillyt autoon muitakin erikoisvarusteita. Hieman epäilin ostoa kun auto oli menossa matkailuvaunun vetoon, mutta jäykemmän jousutuksen vuoksi sopi hienosti tuohonkin ajoon hyvin. Mutta jokaisessa katsastuksessa katsastusmies kaivoi metrimitan esiin ja mittasi korkeuden.
Kysymys aloittajalle: mistä syystä muutoskatsastus hylättiin, kai siitä katsastustodistus annettiin ja siinä hylkäyksen syyt?
Jos ei ole ymmärtänyt, niin voisi käydä juttelemassa ao. katsastajan kanssa. Monet säädettävät sarjat suuremman mahdollistaa korkeuden muutoksen, kuin sallittu -51 mm. Ja toiseksi...jos pyörien asentokulmat oli pielessä (ei olleet auton valmistajan tai alustasarjan valmistajan ohjearvoissa), niin hylsyä tulee, ainakin pitäisi tulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys aloittajalle: mistä syystä muutoskatsastus hylättiin, kai siitä katsastustodistus annettiin ja siinä hylkäyksen syyt?
Jos ei ole ymmärtänyt, niin voisi käydä juttelemassa ao. katsastajan kanssa. Monet säädettävät sarjat suuremman mahdollistaa korkeuden muutoksen, kuin sallittu -51 mm. Ja toiseksi...jos pyörien asentokulmat oli pielessä (ei olleet auton valmistajan tai alustasarjan valmistajan ohjearvoissa), niin hylsyä tulee, ainakin pitäisi tulla.Madallussarja kuitenkin virallinen ja hyväksytty kyseiseen madallusarvoon?
- Anonyymi
”Ilmeisesti renkaiden kulmat säädetty väärin” tarkoittaa että Camber-kulmat ovat virheelliset. Mikäli autossa on asiallinen alusta, siis päällekkäiset kolmiotukivarret tai multilink niin ei ongelmaa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803