Dieselien rekisteröinnit vajoavat koko ajan

Anonyymi

14

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole yllätys, ennen oli dieselin tekniikka yksinkertaisempaa ja pystyi ajamaan huolettomasti ihan kaikenlaisia ajoja. Dpf suodattimien ja automaattisesten polttojen myötä pätkäajoa tukkeuttaa suodatinta ja tuo ongelmia. Mahdollisesti joudut ajamaan tuon polton takia turhaan jotta dpf sieni puhdistuu.

      Kiitos suomen erikoisen käyttövoimaveron / co2 määrästä lisää veroa dieseliin tuo liian korkeat kiinteät verot dieseliin. Maksat käyttövoimaveroa vaikka auto seisoisi pihassa ja menisit polkupyörällä töihin.

      Onhan se hullua maksaa käyttövoimaveroa vaikka olisi vain kotona valmiudessa kun tarvetta tulee, only in finland tälläinen ja muutama ihminen on ehdottanut tätä veroa aikoinaan. 500-900eur haarukassa olevat h auto diesel ajoneuvoverot joka 12kk, on kohtuuttomat.

      (Minua ei haittaa koska en koskaan enää osta dieselillä toimivaa h autoa)

      Minkäänlaista diesel moottorista ladattavaa hybridiäkään ei kannata ostaa. Vaikka olisi 5 desiä / 100km wltp paperissa. Maksat 500-600eur käyttövoimaveroa joka ikinen vuosi. Sama diesel tulee maksamaan 15v aikana jo vähintään 7500eur pelkkinä ajoneuvoveroina vaikka se seisoisi eläkeläisen kerrostalon pihassa.


      Minulla on h-auto historiassa ollut kerran diesel. Ja sekin ostettu keväällä ja myyty marraskuussa. Liikenneviraston maksulapun tulo ja auton todellinen kulutus kulutusmittarissa pätkäajoilla, moottorin karkeampi ääni ja pidemmät välitykset, Dpf suodatin putkessa alkoi harmittamaan ja laitoin myyntiin. En vaan hyväksi että samanhintaiset polttoaineet ja toisessa autossa on esim 400eur extraa kiinteää veroa.

      • Anonyymi

        Jos bensiinikäyttöinen autosi seisoo pihalla, kun menet pyörällä töihin, niin eikö siitä mene co2 perusteista veroa enemmän kuin vastaavasta diiselistä ? Missä asut, kun bensiini ja diisel on samanhintaista ? Mitään ylimääräisiä ajoja tuon Dpf suodattimen takia ei tarvi ajaa, ainakaan minun autolla, kun en ole koskaan sen toimintaa havainnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos bensiinikäyttöinen autosi seisoo pihalla, kun menet pyörällä töihin, niin eikö siitä mene co2 perusteista veroa enemmän kuin vastaavasta diiselistä ? Missä asut, kun bensiini ja diisel on samanhintaista ? Mitään ylimääräisiä ajoja tuon Dpf suodattimen takia ei tarvi ajaa, ainakaan minun autolla, kun en ole koskaan sen toimintaa havainnut.

        Ei ole kyllä dpf ilmoittanut olemassaolosta kertaakaan itsellänikään. Ylemmän kommentin kirjoittaja varmaan luulee että kulutuslukematkin ovat samat jos polttoainekin on samanhintaista.
        T. Nokilekalla 10tkm vuoteen (ja tulee muuten halvemmaksi kuin bensa-auto)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyllä dpf ilmoittanut olemassaolosta kertaakaan itsellänikään. Ylemmän kommentin kirjoittaja varmaan luulee että kulutuslukematkin ovat samat jos polttoainekin on samanhintaista.
        T. Nokilekalla 10tkm vuoteen (ja tulee muuten halvemmaksi kuin bensa-auto)

        Koko liikenteessä olevista autoista dieselkäyttöisten ajoneuvojen määrä kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyllä dpf ilmoittanut olemassaolosta kertaakaan itsellänikään. Ylemmän kommentin kirjoittaja varmaan luulee että kulutuslukematkin ovat samat jos polttoainekin on samanhintaista.
        T. Nokilekalla 10tkm vuoteen (ja tulee muuten halvemmaksi kuin bensa-auto)

        Paljonko autosta maksoit? Mikä malli ja kone?

        Ajelen 1.6 bensalla ( 15 ikäisenä ostin alle 2000eur

        ) 230eur verot, kylä ja taajaman ympärillä pintakaasulla ajelua hyvin lähelle. Voin ajaa 100km pätkäajolla 6.x todelliseen.

        Jos olisi myynnissä käytettyjä 2000-4000eur sähköautoja joilla pääsisi todellista 200km latauksella niin voisin ostaa. Kalliimmissa tulee korkeampia km kustannuksia joten ei kannata.

        Kyllä vanha ja hyvä, edullinen on kannattavin käyttöauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko autosta maksoit? Mikä malli ja kone?

        Ajelen 1.6 bensalla ( 15 ikäisenä ostin alle 2000eur

        ) 230eur verot, kylä ja taajaman ympärillä pintakaasulla ajelua hyvin lähelle. Voin ajaa 100km pätkäajolla 6.x todelliseen.

        Jos olisi myynnissä käytettyjä 2000-4000eur sähköautoja joilla pääsisi todellista 200km latauksella niin voisin ostaa. Kalliimmissa tulee korkeampia km kustannuksia joten ei kannata.

        Kyllä vanha ja hyvä, edullinen on kannattavin käyttöauto.

        Maksoin 1,6Hdi-e vuosimslli -15 ajettu 37tkm 15 300€. 2 vuotta sitten . Kokoajan keskikulutus alle 5/100 km. Kaupunkiajoa suurin osa n.25tkm/ vuosi Verot alle 500€ /vuosi.


    • Anonyymi

      Nyt on menossa kirjaimellisesti mustapekan pelaaminen käytettyjen dieseleiden kanssa. Oli hl mikä tahansa. Tietysti halpa 1500 max 2000eur pienellä verolla esim pakuna ei harmita niin paljon jos pakollista ajoa tulee joka päivä vaikka 100km.

      • Anonyymi

        Jollain aikavälillä. Sama se on myös bensavehkeissä.

        Dieseleitä tarvitaan liikennepolttoaineiden biokomponenttiosuuden kuluttamiseksi, Bensasta vain 10% voi olla biopohjaista, dieselistä vaikka 100%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollain aikavälillä. Sama se on myös bensavehkeissä.

        Dieseleitä tarvitaan liikennepolttoaineiden biokomponenttiosuuden kuluttamiseksi, Bensasta vain 10% voi olla biopohjaista, dieselistä vaikka 100%.

        E 85 polttoaineessa on etanolia n.85% . Voidaan käyttää bensiinimoottorissa pienillä muutoksilla. Etanoli on biopohjaista.


    • Anonyymi

      Jos on pelkästään kaupunkiajoa, silloin kannattaa diesel jo 10 tonnilla vuodessa, kulutus 3-4 l/ 100 km pienempi kuin bensalla. Bensa-autostakin joutuu maksamaan veroa 200-400e /v.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa tuo kulutuksen ero.

        Golf 5 variant 1.9tdi manuaali, 190tkm mittarissa. huippukunnossa. ( papereissa pienet kulutukset kerrottu ) Kaupunkiajolla mittarissa oli 7L desit päälle mitä vw:n mittari valehtelee. Isommassa autossa on vielä korkeampi kaupunkikulutus dieselillä.

        1.6 bensalla ja manuaalilla viime koko talven kulutusmittari samoilla ajoilla 7,9L. Eroa on korkeintaa litra 100km samoilla ajoilla. Tässä on mittarissa lähes 100 000km enemmän tämän vanhemman bensaauton etuja, todella hiljainen ääni ja tässä lisäksi alustan kautta tuleva melukin pieni. Antaa lähes välittömästi lämmintä kun laittaa käyntiin. 230€ ajoneuvoverot vuoteen.


      • Anonyymi

        Ei pärjää enää uusillakaan dieseleillä näille bensaturboille ja hybrideille edes kulutuksessa ja varsinkaan kuluissa, kuinka hiljainen ja mukava bensakoneella oleva auto on. Bensaa ei harmita pitää pihassa koska ei juokset isot päiväverot kuin dieseleissä, eikä laske arvokaan niin nopeasti. Eli käy paljon ajavalle, normaaleja kilometrejä, pätkäajoa kylälle tai satunnaiselle käyttäjälle.

        Hieman uudemmat kaikki henkilöautot on 90-190Eur ajoneuvoverolla, isojakin bensa-autoja.

        Saattaa olla että kaasu alkaa korvata raskasta liikennettä ja työkoneitakin lähitulevaisuudessa vaihdilla kun dieselin tekniikka alkaa olla jo liian kallista ja vikaantuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pärjää enää uusillakaan dieseleillä näille bensaturboille ja hybrideille edes kulutuksessa ja varsinkaan kuluissa, kuinka hiljainen ja mukava bensakoneella oleva auto on. Bensaa ei harmita pitää pihassa koska ei juokset isot päiväverot kuin dieseleissä, eikä laske arvokaan niin nopeasti. Eli käy paljon ajavalle, normaaleja kilometrejä, pätkäajoa kylälle tai satunnaiselle käyttäjälle.

        Hieman uudemmat kaikki henkilöautot on 90-190Eur ajoneuvoverolla, isojakin bensa-autoja.

        Saattaa olla että kaasu alkaa korvata raskasta liikennettä ja työkoneitakin lähitulevaisuudessa vaihdilla kun dieselin tekniikka alkaa olla jo liian kallista ja vikaantuvaa.

        Bensa-auton kulutus on parisen litraa suurempi kuin vastaavan dieselauton. Ja bensa-auton päästöihin perustuva autovero on sen mukaisesti suurempi kuin vastaavan dieselauton, koska bensa-auton päästöt ovat korkeammat.

        Jos ostat auton pihaan seisomaan, niin silloin kannattaa ostaa ennemmin bensa-auto kuin diesel. Ja jo senkin vuoksi, ettei bensa-auton suuremmat päästöt tuhoa ilmakehääkään, kun se seisoo pihassa.

        Dieseltekniikka on ylivoimainen ammattikäytössä ja raskaassa liikenteessä. Paitsi vähäisemmän kulutuksen ja päästöjen vuoksi, niin myös ylivoimaisen kestävyyden vuoksi. Ammattiliikenteessä ja raskaassa liikenteessähän autokanta on käytännössä 100% dieselkäyttöistä. Koko Suomen kansantalous pyörii käytännössä dieselillä.
        Muutosta em tilanteisiin ei ole näköpiirissä lähitulevaisuudessa.

        Bensa-autojen myynti on jo vähentynyt enemmän kuin dieseleiden viimeisten kuukausien ajalla ja väheneminen on vasta alussa. Bensamoottori ainoana voimanlähteenä poistuu hyvinkin nopeasti autokannasta. Ihan pienimmät ja halvimmat kansanautot, joilla ajomäärä jäänee muutamiin tuhansiin kilometreihin/vuosi, voi jäädä hieman pidemmäksi aikaa vielä myyntilistoille.
        Päästöjen merkitys tulee kasvamaan ja se on kohtalokasta bensa-autoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa tuo kulutuksen ero.

        Golf 5 variant 1.9tdi manuaali, 190tkm mittarissa. huippukunnossa. ( papereissa pienet kulutukset kerrottu ) Kaupunkiajolla mittarissa oli 7L desit päälle mitä vw:n mittari valehtelee. Isommassa autossa on vielä korkeampi kaupunkikulutus dieselillä.

        1.6 bensalla ja manuaalilla viime koko talven kulutusmittari samoilla ajoilla 7,9L. Eroa on korkeintaa litra 100km samoilla ajoilla. Tässä on mittarissa lähes 100 000km enemmän tämän vanhemman bensaauton etuja, todella hiljainen ääni ja tässä lisäksi alustan kautta tuleva melukin pieni. Antaa lähes välittömästi lämmintä kun laittaa käyntiin. 230€ ajoneuvoverot vuoteen.

        Toi on vanhan tekniikan pumppusuutin diisel mihin vertaat .Itse pääsen 2008 1,6 Hdi e diiselillä kaupungissa alle 5 litran. Tankkauksista mitattu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      52
      4337
    2. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      110
      4154
    3. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

      Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      37
      4067
    4. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      65
      3917
    5. Mitä meidän välillä

      Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3364
    6. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

      viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      64
      3238
    7. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

      16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      152
      3221
    8. Kun aika on oikea niin

      Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      17
      1582
    9. Ei me taideta

      Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1521
    10. Jos sulla ei olis ollut tunteita

      Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?
      Ikävä
      129
      1120
    Aihe