Jeesus sanoo seuraajilleen, että älkää heittäkö helmiä sioille, jotka tallaavat ne jalkoihinsa. Mitä se tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että kristityn ei pitäisi kertoa Jumalan salaisuuksia uskottomille. Kristityillä pitäisi olla oma suljettu piirinsä, jossa nämä voisivat ylistää Jumalaa ja puhua uskosta. Kenenkään herjaajan ei pitäisi päästä osalliseksi Jumalan salaisuuksista. Kristityt tekevät suuren virheen, kun esimerkiksi kirjoittelevat näille herjaus-palstoille. Nyt sanonkin jokaiselle uskovalle; Vetäytykää tältä palstalta! Jättäkää tämä palsta jumalattomien haltuun, te ette pysty käännyttämään ketään tällä palstalla. Se joka uskoo, uskoo, se joka ei usko, ei usko ja herjaa teidän sielunne vahingoksi.
Älkää heittäkö helmiä sioille!
52
815
Vastaukset
Mahtava juttu.
Jeesus tarkoitti, että ei kannata muille mitään kertoa.- Anonyymi
Älä vääristele Torre. Jumalattomille tulee kertoa tilaisuuden tullen evankeliumista. Mutta ihmiselle, joka ei ole sisällä uskossa, ei kannata ryhtyä selittämään hengellisen kasvun hienouksia.
Anonyymi kirjoitti:
Älä vääristele Torre. Jumalattomille tulee kertoa tilaisuuden tullen evankeliumista. Mutta ihmiselle, joka ei ole sisällä uskossa, ei kannata ryhtyä selittämään hengellisen kasvun hienouksia.
"kristityn ei pitäisi kertoa Jumalan salaisuuksia uskottomille".
Juttu jatkuu, että puhutaan vain muille uskoville.- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Varsin ristiriitaista taas jos huomioi lähetyskäskyn.
Johtuu siitä, että Jeesuksen seuraaminen ei kuulu kristuskulttiin - se on jotakin aivan muuta.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Juttu jatkuu, että puhutaan vain muille uskoville."kristityn ei pitäisi kertoa Jumalan salaisuuksia uskottomille".
No kaikkia uskomattomat/luopiot ei ymmärrä, koska vain Pyhä Henki voi ne avata.
Voithan lukea vaikka latinaa, mutta et ymmärrä mitä siinä sanotaan, kun et osaa latinaa.
"Nyt sanonkin jokaiselle uskovalle; Vetäytykää tältä palstalta! Jättäkää tämä palsta jumalattomien haltuun, te ette pysty käännyttämään ketään tällä palstalla. "
Jeesus sanoi JULISTAKAA EVANKELIUMIA! Ei ole julistajan asia päättää ottaako kuulija pelastuksen vastaan, vaan JULISTAA!
Ja lamppu , joka on huoneessa LOISTAA KAIKKILE, pimeys ei loista.
Nimenomaan aitoja USKOVIA täällä pitäisi olla enemmän! Anonyymi kirjoitti:
No kaikkia uskomattomat/luopiot ei ymmärrä, koska vain Pyhä Henki voi ne avata.
Voithan lukea vaikka latinaa, mutta et ymmärrä mitä siinä sanotaan, kun et osaa latinaa.
"Nyt sanonkin jokaiselle uskovalle; Vetäytykää tältä palstalta! Jättäkää tämä palsta jumalattomien haltuun, te ette pysty käännyttämään ketään tällä palstalla. "
Jeesus sanoi JULISTAKAA EVANKELIUMIA! Ei ole julistajan asia päättää ottaako kuulija pelastuksen vastaan, vaan JULISTAA!
Ja lamppu , joka on huoneessa LOISTAA KAIKKILE, pimeys ei loista.
Nimenomaan aitoja USKOVIA täällä pitäisi olla enemmän!Minulle riittää Raamatun lukeminen. Siinä ei ole mitään salaista.
Jeesus sanoi myös, että tehkää kaikki kansat minun opetuslapsiksi. Eli pelkkä julistus ei aina riitä.
Ei siitä ole mitään hyötyä, jos aitoja uskovia olisi enemmän. Olisi vain suurempia kokoontumisia. Siitä olisi, jos edes nämä nykyiset uskovat tekisivät niitä tekoja mitä Jeesus edellyttää.
Siihen ei kuulu mennä uskonnollisiin kokouksiin ja tuttujen uskovien piiriin.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Juttu jatkuu, että puhutaan vain muille uskoville."Juttu jatkuu, että puhutaan vain muille uskoville."
Mikä tässä on niin vaikeaa? Matematiikan opiskelussakin pitää olla ensin perusasiat hallussa, ennen kuin kannattaa ryhtyä selittämään korkeampaa matematiikkaa. Myös uskonasioissa voi edetä vain askel kerrallaan. Ja on asioita, jotka ymmärtää vain toinen kristitty. Anonyymi kirjoitti:
"Juttu jatkuu, että puhutaan vain muille uskoville."
Mikä tässä on niin vaikeaa? Matematiikan opiskelussakin pitää olla ensin perusasiat hallussa, ennen kuin kannattaa ryhtyä selittämään korkeampaa matematiikkaa. Myös uskonasioissa voi edetä vain askel kerrallaan. Ja on asioita, jotka ymmärtää vain toinen kristitty.Eli joo.
Uskovat ovat omissa piireissään aina, koska ovat jatkuvasti uskon tietä opettelemassa.
Ei siis ihme, että uskovat loppuvat, kun ei ole enää sanan levittäjiä.
- Anonyymi
Sikaa ei pidä heittää millään esineillä. Sialla on tunteet!
- Anonyymi
Heitellä sioille/heitellä sikoja. Onko mitään eroa?
- Anonyymi
Miss Piggy sai minulta ihanan helmikorun.
- Anonyymi
Jeesus kiittää kiitos jeesus kiitos kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kiittää kiitos jeesus kiitos kiitos.
Sina itse et mitään kiita kun olet tuollainen Ylen kankia ateisti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sina itse et mitään kiita kun olet tuollainen Ylen kankia ateisti!
Yle on valemediaa, jonka 500 miljoonaa sinä maksat, joka vuosi.
- Anonyymi
Jeesus tarkoitti, että evankeliumia ei tarvitse julistaa niille jotka ovat sen hylänneet ja käyttävät sitä uskovia vastaan.
Tällä palstalla tämä tulee hyvin toteen.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Hyvä, kun Raamattua aina tulkitaan.
Niin siinä lukee just kuten itte aattelee.Eikö oIisi hienoa jos nimesi olisi viraIIisestikin PaavaIi?
- Anonyymi
Raamatun mukaan kukaan ei voi tulla Jumalan luo, ellei Jumala häntä ensin itse vedä. Sen vuoksi uskonasioita ei ole järkevää tyrkyttää niille, jotka eivät ole vastaanottavaisia. Jeesus oli aivan oikeassa. Sellaisessa tilassa oleva arvostaa uskonasioita yhtä vähän kuin sika arvokkaita helmiä.
- Anonyymi
Raamatusta.
Kenen käsi pitää poikki hakata.
11. Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja toisen vaimo tulee auttamaan miestään sen käsistä, joka häntä lyö, ja ojentaa kätensä ja tarttuu tämän häpyyn, 12. niin hakkaa poikki hänen kätensä säälimättä.- Anonyymi
Kiitos kysymästä.
Tässä sinulle perusteellinen vastaus
http://rkk-sansa.net/kuuntele/audio/?k=05&d=vt&mp3=202_Moos_5.mp3&n=5. Mooseksen kirja&o=5. Moos. 25:1-26:19&a=Petos on pahasta&t=26:07 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kysymästä.
Tässä sinulle perusteellinen vastaus
http://rkk-sansa.net/kuuntele/audio/?k=05&d=vt&mp3=202_Moos_5.mp3&n=5. Mooseksen kirja&o=5. Moos. 25:1-26:19&a=Petos on pahasta&t=26:07Riittää jos vain vastaat kysymykseen lyhyesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää jos vain vastaat kysymykseen lyhyesti.
Ei riitä. Siinä sinulle vastaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei riitä. Siinä sinulle vastaus.
En jaksa kuunnella retoriikkaa, se on vain sanahelinää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jaksa kuunnella retoriikkaa, se on vain sanahelinää.
Vai onko sanahelinä retoriikkaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai onko sanahelinä retoriikkaa?
Voi olla.
- Anonyymi
Tässäkin aloituksessa nähdään, etteivät ns.uskovaiset ole todellisuudessa mitään kunnon uskovaisia. Ollaan valmiit tuomitsemaan toisia, ei itsensä kanssa samalla tavalla ajattelevia. Itsestä luullaan olevan Jumalan valittuja. Jo tämä asia on suuri synti teillä. Tehkää parannus!
- Anonyymi
No, se jotuu siitä, että he ovat Kristuksen seuraajia, mutta eivät ole Jeesuksen seuraajia - Jeesuksen seuraajilla ei ole alhaisia tunteita, tai he ainakin pyörivät niistä pois, kun taas Kristuksen seuraainen perustuu vain alhaisiin tunteisii; pahuuteen, ahneuteen, itsekkyyteen ja omahyväisyyteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, se jotuu siitä, että he ovat Kristuksen seuraajia, mutta eivät ole Jeesuksen seuraajia - Jeesuksen seuraajilla ei ole alhaisia tunteita, tai he ainakin pyörivät niistä pois, kun taas Kristuksen seuraainen perustuu vain alhaisiin tunteisii; pahuuteen, ahneuteen, itsekkyyteen ja omahyväisyyteen.
Vielä vaan te hellarit hyökkäätte Kristus-Nimeä vastaan.
Suo anteeksi, mutta nauran teille. Kaikessa pahuudessanne olette myös itsenänne huvittavia. 😀
Jumalakin nauraa teille, pilkkaa teitä!
Psalmi 2:1-5
1 Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
2 Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan:
3 "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä".
4 Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.
5 Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan:
Voideltu = Kristus.
Muistan erään saarnan Hgin Saalemissa, ehkä 1980-luvulla, kun (tietty, nimeltämainitsematon lut.kirkon vihaaja), saarnaaja taas kerran hyökkäsi Kristusta vastaan, julistaen, "että vain Jeesus-nimessä on pelastus. Kristus on katolisten pappien keksimä epäjumala-nimitys, jota luterilainen kirkkokin viljelee"...
Nuo vanhat, anabaptistiset vihapuheet vain jatkuvat ja jatkuvat. Helluntailaiset anabaptistit eivät kykene kunnioittamaan muiden uskoa ja jos eivät itse johonkin usko, pysyvän sieltä pois (esim. tältä foorumilta).
Sillä helluntailaisuuden syvin olemus on aktiivinen antikristillisyys, anti-Kristuksellisuus. MOT.
~
- Anonyymi
Aloittaja on oikeassa. Jokainen suomalainen on kuullut evankeliumin ja tekee itse sen suhteen, mitä haluaa.
Aika turhaa täällä on uskovien pyöriä. Jos joku atte haluaa löytää uskon, etsiköön itse. Niinhän me muutkin olemme tehneet, nähneet vaivaa löytääksemme Jumalan. Ei tätä uskoa ainakaan itselleni millään kultalautasella tarjottu.
Mutta jumalaton, jolle tarjotaan helppoa uskoa, vain sylkäisee kohti lautasta: "Ei kelpaa mulle!"
Jumala on löydettävissä, jos Häntä vain vilpittömästi ja kunnioituksella etsii.
Herran haltuun! ✨
Keskitytään me kristityt nyt ensisijaisesti huoltamaan lähinnä omia öljylamppujamme, ettemme ainakaan itse jää kyydistä. Jeesus voi tulla hakemaan meidät millä hetkellä hyvänsä.Aha. Itse en koskaan Jumalaa löytänyt, mutta hienoa, jos jotkut edes löytävät.
Eli missä Jumala on?- Anonyymi
Ja näin on sanottu melkein 2 000 vuotta.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Aha. Itse en koskaan Jumalaa löytänyt, mutta hienoa, jos jotkut edes löytävät.
Eli missä Jumala on?En enää kerro. Etsi itse.
Anonyymi kirjoitti:
En enää kerro. Etsi itse.
En tiennyt missä Jumala on, enkä löytänyt.
Et ole kertonut niin, että olisin tarinasi perusteella löytänyt Jumalan. Kerro tarkemmin.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
En tiennyt missä Jumala on, enkä löytänyt.
Et ole kertonut niin, että olisin tarinasi perusteella löytänyt Jumalan. Kerro tarkemmin.Jumala on sekä Taivaassa että Pyhän Henkensä kautta maan päällä.
Hänet löytää Raamatun sanan ja rukouksen kautta omassa sisäisessä maailmassaan. Jos Hän vain Itse haluaa vastata. Tätä tulee Häneltä nöyrästi, eli kohteliaasti pyytää.
En voi millään löytää sinulle Jumalaa, jos Hän Itse on sinulle hiljaa.
Rakas Taivaalinen Isämme. ✨
Kuule Turren harras pyyntö ja ilmaise jo Itsesi Hänelle ja vaikuta hänessä uudestisyntyminen sekä sielun pelastus.
Aamen. 🥀 Anonyymi kirjoitti:
Jumala on sekä Taivaassa että Pyhän Henkensä kautta maan päällä.
Hänet löytää Raamatun sanan ja rukouksen kautta omassa sisäisessä maailmassaan. Jos Hän vain Itse haluaa vastata. Tätä tulee Häneltä nöyrästi, eli kohteliaasti pyytää.
En voi millään löytää sinulle Jumalaa, jos Hän Itse on sinulle hiljaa.
Rakas Taivaalinen Isämme. ✨
Kuule Turren harras pyyntö ja ilmaise jo Itsesi Hänelle ja vaikuta hänessä uudestisyntyminen sekä sielun pelastus.
Aamen. 🥀Eli taas ollaan kirjoitetun tekstin varassa.
Kun itse luin tätä Raamattua, niin menetin kaiken uskoni. Ja se Jumala ei sano mitään.
On se jo aivan toivotonta.torre12 kirjoitti:
Eli taas ollaan kirjoitetun tekstin varassa.
Kun itse luin tätä Raamattua, niin menetin kaiken uskoni. Ja se Jumala ei sano mitään.
On se jo aivan toivotonta.Ja tuosta päätellen on turha sanoa, että "Jumala on rakkaus".
Kun ei osoita rakkautta.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Ja tuosta päätellen on turha sanoa, että "Jumala on rakkaus".
Kun ei osoita rakkautta.Mitä sinä sanot, PaavaIi?
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Eli taas ollaan kirjoitetun tekstin varassa.
On se jo aivan toivotonta.Ei pelkästään "kirjoitetun sanan varassa", joskin kirjoitettu sana on ikäänkuin kirje Jumalalta. Kirjoitettu sana, Raamattu, kertoo Jumalan tahdon. Nyt elämme UT:n aikaa.
Jumala lähestyy ihmistä myös Pyhänä Henkenä ja tässä tulee ihminen itse kosketetuksi Jumalan Hengellä. Kun tällainen, Pyhä Henki, lähestyy syntistä ihmistä, ihminen kyllä huomaa tämän. Kokemus saattaa olla hätkähdyttävä, ensikertaa ehkä eräällä tavoin pelottavakin, mutta samalla turvallinen. Saattaahan sitä säikähtää ihminen, ainakin hiukan, kun huomaa, että nyt alkaa tapahtua asioita, joista ei ole ennen tiennyt mitään...
"Kirjoitetun tekstin varassa"... Kun Jumala Itse tuli Taivaasta, inkarnoituen näkyväksi ihmiseksi, itseään viisaiksi uskovat ihmiset tappoivat Hänet. Pyhä Jumala suostui tähän alennustilaansa kerran, mutta ei toista kertaa. Asiat tulivat yhdellä kertaa, perusteellisesti toteennäytetyiksi.
Niinpä Jumala nyt ilmestyykin "tyhmille", mutta lähinnä uskon kautta. "Tyhmät" uskovat Jumalaa jo pelkästään Hänen sanansa perusteella, Pyhän Hengen voimassa. "Viisaat" eivät usko, vaikka Jumala olisi näin löydettävissä. Ateistinen viisaus luottaa ihmis-aisteihin. Jumalaa ei voi tätä kautta löytää, sillä näin Hän ei Itse Itseään ilmaise.
1.Kor. 1:18-31
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
🌹 Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkästään "kirjoitetun sanan varassa", joskin kirjoitettu sana on ikäänkuin kirje Jumalalta. Kirjoitettu sana, Raamattu, kertoo Jumalan tahdon. Nyt elämme UT:n aikaa.
Jumala lähestyy ihmistä myös Pyhänä Henkenä ja tässä tulee ihminen itse kosketetuksi Jumalan Hengellä. Kun tällainen, Pyhä Henki, lähestyy syntistä ihmistä, ihminen kyllä huomaa tämän. Kokemus saattaa olla hätkähdyttävä, ensikertaa ehkä eräällä tavoin pelottavakin, mutta samalla turvallinen. Saattaahan sitä säikähtää ihminen, ainakin hiukan, kun huomaa, että nyt alkaa tapahtua asioita, joista ei ole ennen tiennyt mitään...
"Kirjoitetun tekstin varassa"... Kun Jumala Itse tuli Taivaasta, inkarnoituen näkyväksi ihmiseksi, itseään viisaiksi uskovat ihmiset tappoivat Hänet. Pyhä Jumala suostui tähän alennustilaansa kerran, mutta ei toista kertaa. Asiat tulivat yhdellä kertaa, perusteellisesti toteennäytetyiksi.
Niinpä Jumala nyt ilmestyykin "tyhmille", mutta lähinnä uskon kautta. "Tyhmät" uskovat Jumalaa jo pelkästään Hänen sanansa perusteella, Pyhän Hengen voimassa. "Viisaat" eivät usko, vaikka Jumala olisi näin löydettävissä. Ateistinen viisaus luottaa ihmis-aisteihin. Jumalaa ei voi tätä kautta löytää, sillä näin Hän ei Itse Itseään ilmaise.
1.Kor. 1:18-31
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
🌹Paljon on kirjoitettu. Huh.
Jumalan pitäisi olla muutenkin kuin kirjoituksissa. Ainahan voi kirjoittaa mitä hyvänsä. Luulisi Jumalan vaan olevan.
Raamatussa Israelin Jumala oli Jerusalemissa asunut mies. Mutta ei sitäkään Jumalaa enää ole.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Paljon on kirjoitettu. Huh.
Jumalan pitäisi olla muutenkin kuin kirjoituksissa. Ainahan voi kirjoittaa mitä hyvänsä. Luulisi Jumalan vaan olevan.
Raamatussa Israelin Jumala oli Jerusalemissa asunut mies. Mutta ei sitäkään Jumalaa enää ole.Kerro nyt mieIipiteesi, PaavaIi.
- Anonyymi
Liberaali raamatuntulkinta edellyttää omaa ajattelua. Helmiä ei pidäkään heitellä eikä
raamatun joka sanaa uskoa. Raamattukin on ihmisten kirjoittama eli ihmisviisautta.- Anonyymi
Tyylipuhdas liberaalin mielipide. Valitse itseäsi miellyttäen mikä Raamatussa on totta ja mikä ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyylipuhdas liberaalin mielipide. Valitse itseäsi miellyttäen mikä Raamatussa on totta ja mikä ei.
Vastenmielinen kommentti jälleen kerran uskovaiselta.
Anonyymi kirjoitti:
Ei se nyt noin ole. Itseasiassa kaikki ihmisen lukema vaatii tietyn ajattelun muutenhan sitä ei voisi sisäistää. Tuskinpa sinäkään luet jotakin uutista siten, että tämä on absoluuttinen totuus, etkä lue jotakin kirjaakin noin. Eikä opiskellakkaan voi noin , ihmisen mielessä jopa opiskeltu tieto täytyy jotenkin linkittää sinne pääkoppaan. Se kun on todellisuudessa aika rajattu paljonko voidaan ulkoa muistaa asioita ja toisaalta ulkoaopitut "mantrat" tai tekstikokonaisuudet eivät meinaa asian todellista sisäistämistä.
Valikointia tekevät siis kaikki jopa koskien Raamattua.
Vai Jumalan salaisuuksia . Tuskinpa sinäkään niitä tietäisit koska ovat salaisuuksia.
Vai meinaatko, että olet niin erinomainen, että sinulle on kertonut muttei meille muille ?- Anonyymi
Jos heitätte sijoille helmiä, niin voitte mennä niiden kanssa naimisiin, Raamattu ei kiellä sitä. Teologinen tiedekunta ajattelee samalla tavalla, koska sitä Raamattu ei kiellä, se on sallituua, ja kuuluu ihmisoikeuksiin.
- Anonyymi
Mitä Jeesus oikein sanoi: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Myös että kaikki ihmisten synnit annetaan heille anteeksi.
Se on se ydinasia.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1182141Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1771706Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551404- 551188
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661175Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75996Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62892Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56821