Vanhanaikaisena käyttäjänä, olen tottunut maksamaan laskuni, kunkin suunnilleen aikanaan, verkkopankissa, reaaliajassa. Käyttämäni Handelsbanken, on muuttanut tämän toiminteen epämääräiseksi.
Joskus maksuja verkkopankissa maksaessa, voi eräpäivä joissakin laskuissa olla ollut jo "eilen". Eräpäivän tunnistaa SHB-verkkopankki viitenumerosta, ja jättää maksun suorittamatta tällä viivästysperusteella. Useita maksuja vahvistaessaan, on vaikea huomata, että joitakin ei SHB:n toimesta välitetäkään.
Toisaalta, jos olet "juuri nyt" maksavinasi laskun, jonka eräpäivä on tulevaisuudessa, siirtää SHB laskun "maksupalveluun" (?), suoritettavaksi (?) tulevana eräpäivänä.
Itsepalveluverkkopankin pitäisi olla palveluntarjoaja maksujen välittämiseen. Suorittajan ja saajan välillä on yksityisoikeudellinen sopimus, johon ei pankilla maksun välittäjänä ole olla oikeutta puuttua. Maksun aikaistuminen tai myöhästyminen on ainoastaan maksajan ja saajan välinen asia, ei pankin.
SHB-verkkopankki ei enää toteuta verkkopankkitoiminnon ydinideaa, reaaliaikaista tilinhallintaa. Maksusuorituksia, joko kokonaan evätään tai siirretään tulevaisuuteen, SHB:n toimesta, sopimusosapuolten tahdon vastaisesti.
Ovatko muiden pankkiryhmien verkkopankit maksuvälityksessään yhtä holtittomia? Pitäisi pankkia vaihtaa ilmeisesti...
Handelsbanken verkkopankki epäpankki
4
99
Vastaukset
- Anonyymi
Viivakoodi tarjoaa eräpäivää, mutta sen voi muuttaa, ainakin tähän asti. Mistä muutoksesta puhut ?
- Anonyymi
Aikaisemmin, verkkopankin tarjoamasta eräpäivästä ei tarvinnut välittää. Muutoksen myötä, laskuja, erääntyneellä eräpäivällä ei suoriteta. Samalla, tulevaisuudessa olevalla eräpäivällä olevat maksut suoritetaan vasta eräpäivänä.
Tähän asti, laskut on suoritettu maksuhetkellä. Uudistuksen myötä, pitää tarkkailla ja mahdollisesti muutttaa verkkopankin antamaa/käsittämää eräpäivää. Erityisesti, itse tulkitsemallaan, vanhentuneella eräpäivällä olevia tilisiirtoja ei SHB-verkkopankki suostu suorittamaan ollenkaan enää. Anglo-Amerikkalaisessa kulttuurissa sanoisivat "How stupid is that". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikaisemmin, verkkopankin tarjoamasta eräpäivästä ei tarvinnut välittää. Muutoksen myötä, laskuja, erääntyneellä eräpäivällä ei suoriteta. Samalla, tulevaisuudessa olevalla eräpäivällä olevat maksut suoritetaan vasta eräpäivänä.
Tähän asti, laskut on suoritettu maksuhetkellä. Uudistuksen myötä, pitää tarkkailla ja mahdollisesti muutttaa verkkopankin antamaa/käsittämää eräpäivää. Erityisesti, itse tulkitsemallaan, vanhentuneella eräpäivällä olevia tilisiirtoja ei SHB-verkkopankki suostu suorittamaan ollenkaan enää. Anglo-Amerikkalaisessa kulttuurissa sanoisivat "How stupid is that".Hetkinen nyt, sehän on toiminut aiemmin tosi kummasti ja vastoin kaikkea logiikka, jos noin on ollut. Tietenkin suorituksen tulee tapahtua vasta eräpäivänä.
Sen voin ymmärtää, jos vanhentunut eräpäivä on aiemmin muutettu automaattisesti kuluvaksi päiväksi, mutta takautuvasti raha ei silloinkaan ole liikkunut.
- Anonyymi
Höpö höpö. Ei mitään ongelmia. Olen itse yli 60 vuotias ja lähes 20 vuotta SHB:n asiakas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197556Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista796716- 955274
- 524625
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494276- 2304169
- 444125
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283958- 593103
- 482586