Teit Mauno videon "Eksytyksen hengen toinen tulemus" n. 5 kuukautta sitten.
Kyseisellä videolla rinnastit One Way Missionin harhaoppisiin, epäterveisiin yhteisöihin.
Teitpä vielä ampumispätkänkin, jossa lataus ja laukaus äänet vuorottelivat, henkilöistä, jotka olivat poistuneet OWM -seurakunnasta. Erittäin mautonta, kuvottavaa.
Kyseisellä videolla syyllistyit panettelemiseen ja mustamaalaamiseen, liittyeen OWM seurakuntaan. Tee parannus, ja pyydä vääriä todistuksiasi anteeksi julkisesti, koska julkisesti herjasitkin.
Nuo heitot, "Selänne koodi" sekä korona numerokoodi ovat syöneet uskottavuutesi raittiina opettajana. Ensimmänen liike uskottavuuden palautumiseen on anteeksipyyntö OWM kohdistuneen panettelusi vuoksi. Siitä on hyvä aloittaa.
Vai toimitko siten, että olet vain hiljaa? Vaikka tiedossa on, että katsot tämän ketjun kirjoituksia.
Onko mielestäsi niin, että vain sinulla ja "veljillä" on oikea ja terve oppi?
Mauno Mattilalle
73
125
Vastaukset
- Anonyymi
Raamattu kehottaa koettelemaan kaiken, myös Tapani Suonnon. Ohjeet koetteluun löytyvät mm. Jeesuksen vuorisaarnasta Matt 7:15-23 ja Ps 1.
Kun arvoimme Suonnon opetuksen sisältöä Vuorisaarnan mukaisesti, niin Suonnon opetus ei kestä koettelua.
Tapani Suonto ei ole tehnyt Herralle työtä vaan myyrän työtä levittämällä harhaoppejaan ja laittomuutta. Kukaan ei voi pelastua Tapani Suonnon opeilla.
Tässä on keskeisiä harhaoppeija Suonnon opetuksessa, joka ovat luonteeltaan sellaisia, mitkä estävät seurakuntaa pelastumasta, jos he niihin uskovat:
1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.
2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.
3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.
1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
...
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.
Tässä muutamia ja lisää löytyy tarvittaessa vaikka kuinka paljon. Suonnon seurakunta on täynnä laittomuutta ja laittomuuden opettamista, mikä on kadottavaa syntiä.- Anonyymi
Ota asioista selvää, ennen kuin kirjoittelet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen, jolla jotakin OWM:ia Suontoa vastaan. Heittelee "totuuksiaan", ottamatta asioista selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asioista on otettu selvää.
Sattuuko sinua se totuus, ettei lahkojohtaja Suonto ollutkaan Jumalan mies? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sattuuko sinua se totuus, ettei lahkojohtaja Suonto ollutkaan Jumalan mies?Mene kotiis kasvamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sattuuko sinua se totuus, ettei lahkojohtaja Suonto ollutkaan Jumalan mies?Virren vaihto on sullakin edessä.
- Anonyymi
>> Raamattu kehottaa koettelemaan kaiken, myös Tapani Suonnon. <<
Kuin myös ne, jotka häntä koettelevat. - Anonyymi
Tässä on lisää MM ja OWM laittomuutta.
On se vaan kumma, että montako kertaa teitä pitää Jumalan kauttani opettaa että alatte Uskoa (Israelin) Jumalaan ettekä enää usko MMn ja OWM-_yhtiön luomaan jumalankuvaan.
Laitan vielä kerran esille (Israelin) Jumalan käskyn.
lissään tämän tärkeän käskyn ja Israelin Jumalan opin ja apostolien opetuksen, Pyhimmän Uskon perustan, että käsittää kolminaisuuden hulluuden ja hölmöyden kun vertaa sitä Jumalan käskyyn seuraavassa
Jumalan oppi on kolmiyhteisestä ja kolminaisuudesta seuraava:
2. Moos. 20
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
Tuossa Jumala selkeästi kieltää jumalankuvan eli kolmiyhteisen jumalan.
Eikös olekkin Kolminaisuus aivan hoopojen juttu!
Ota jo nyt opiksesi ja kerro julista iankaikkista Jumalan oppia.
Eikä muita Jumalia ole eikä tule koskaan olemaan, Todisteita seuraavassa:
Jes. 44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
Jes. 45:3 Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala.
Jes. 46:9 Muistakaa entisiä ikiajoista asti, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole; minä olen Jumala, eikä ole minun vertaistani.
Jes. 48:17 Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, Israelin Pyhä: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka opetan sinulle, mikä hyödyllistä on, johdatan sinua sitä tietä, jota sinun tulee käydä.
Lisää oppia. Seuraavassa Sinulle ja Suonnolle ja kaltaisillenne opetusta Teidän omin päin tekemästänne jumalankuvasta:
Jes. 44:9 Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään.
Jes. 44:11 Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt!
Eikös olekkin kolmiyhteinen jumalankuva ja kolminaisuus aivan hoopojen juttu! MOT.
Siunausta Sinulle ja Suonnolle ja kaltaisillenne kaikessa ja kaikkialla. (Ilm. 22:11-15) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene kotiis kasvamaan.
Onko sinulla edes mitään rakentavaa sanottavaa tähän asiaan?
- Anonyymi
Siinäpä vasta tietävä! Kun ei kukaan IHMINEN tiedä kenet Jumala on pelastava ja miten.
Kun on noin viisas ja tietää noin paljon, Jumala tuskin tarvitse enää meitä muita uskossaan haparoivia tavallisia uskovaisia. Itseriittoiset hoitokoot evankelioimisen. Jonain päivänä selviää montako päähän potkittua pelastuu heidän jäljiltään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on lisää MM ja OWM laittomuutta.
On se vaan kumma, että montako kertaa teitä pitää Jumalan kauttani opettaa että alatte Uskoa (Israelin) Jumalaan ettekä enää usko MMn ja OWM-_yhtiön luomaan jumalankuvaan.
Laitan vielä kerran esille (Israelin) Jumalan käskyn.
lissään tämän tärkeän käskyn ja Israelin Jumalan opin ja apostolien opetuksen, Pyhimmän Uskon perustan, että käsittää kolminaisuuden hulluuden ja hölmöyden kun vertaa sitä Jumalan käskyyn seuraavassa
Jumalan oppi on kolmiyhteisestä ja kolminaisuudesta seuraava:
2. Moos. 20
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
Tuossa Jumala selkeästi kieltää jumalankuvan eli kolmiyhteisen jumalan.
Eikös olekkin Kolminaisuus aivan hoopojen juttu!
Ota jo nyt opiksesi ja kerro julista iankaikkista Jumalan oppia.
Eikä muita Jumalia ole eikä tule koskaan olemaan, Todisteita seuraavassa:
Jes. 44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
Jes. 45:3 Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala.
Jes. 46:9 Muistakaa entisiä ikiajoista asti, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole; minä olen Jumala, eikä ole minun vertaistani.
Jes. 48:17 Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, Israelin Pyhä: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka opetan sinulle, mikä hyödyllistä on, johdatan sinua sitä tietä, jota sinun tulee käydä.
Lisää oppia. Seuraavassa Sinulle ja Suonnolle ja kaltaisillenne opetusta Teidän omin päin tekemästänne jumalankuvasta:
Jes. 44:9 Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään.
Jes. 44:11 Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt!
Eikös olekkin kolmiyhteinen jumalankuva ja kolminaisuus aivan hoopojen juttu! MOT.
Siunausta Sinulle ja Suonnolle ja kaltaisillenne kaikessa ja kaikkialla. (Ilm. 22:11-15)Mene muualle saarnaamaan taukki!
- Anonyymi
Huvittavaa.
Teillä on yksi Pyhä kirja ja yksi Pyhä Henki sitä valaisemassa. .. ja yli kolmetuhatta keskenään ristiriitaista oppirakennelmaa.
Jos kysyn paikkakuntani yliopistolta jotain perustavaa laatua olevaa asiaa vaikka evoluutioteoriasta ja esitän saman kysymyksen Tokion yliopiston tutkijalle, on vastaus asiallisesti aivan sama.
Jos kysyn kasteesta paikkakuntani helluntaipastorilta ja luterilaiselta pastorilta, vastaus on aivan erilainen. Ja kyseessä on aivan ydinasia.
Ottamatta kantaa siihen, mikä kasteessa on oikein ja mikä väärin, niin silti on mainittava, että kykenemättömyytenne Raamatun selittämiseen yhdenmukaisesti on ällistyttävää. Teillä on ollut 2000 vuotta aikaa päästä yhdenmukaiseen selitykseen, mutta siihen ette ole päässeet edes Jumalan itsensä opastuksella Pyhän Hengen kautta.
Oppinne on kuin hölmöläisten ajatuspajasta lähtenyttä, on sen taustalla mikä lahko tai kuka saarnaaja hyvänsä. Näitä palstoja lueskelemalla ateistinen maailmankuva vahvistuu joka päivä.- Anonyymi
Kertoo vain siitä, että uskonnot ovat ihmisestä lähtöisin. Jos siellä yksi Pyhä henki olisi kaiken takana, niin ei se tämmöistä riitaa ja sekasoppaa olisi uskovaisten kesken. Toiser palvoo jumaläidin kuvia, toiset viikonpäiviä, yhdet jumalansa vertä ynnä muuta sellaista.
Mutta helluntailaiset ovat ainakin koko porukasta kaikkein hauskimpia. - Anonyymi
Lääkärikuntakin on tunnettu siitä, että haetaan diagnoosille toisen lääkärin mielipide ja että ovat usein eri mieltä. Saati sitten muu tiedeyhteisö, mikä on vuoissatoja uskonut Maan olevan kaiken keskus ym. ym.
Evankeliumitkin on kirjoitettu eri ihmisten näkökulmasta. Ja uskovilla on erilainen ymmärrys ja tehtävä seurakunnassa.
Mikä siis on ongelmasi?
Moni suoltaa täällä pelkkiä omia näkemyksiään, olematta edes opettajaksi asetettu. Tämä nääs on keskustelupalsta, eikä opetusfoorumi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkärikuntakin on tunnettu siitä, että haetaan diagnoosille toisen lääkärin mielipide ja että ovat usein eri mieltä. Saati sitten muu tiedeyhteisö, mikä on vuoissatoja uskonut Maan olevan kaiken keskus ym. ym.
Evankeliumitkin on kirjoitettu eri ihmisten näkökulmasta. Ja uskovilla on erilainen ymmärrys ja tehtävä seurakunnassa.
Mikä siis on ongelmasi?
Moni suoltaa täällä pelkkiä omia näkemyksiään, olematta edes opettajaksi asetettu. Tämä nääs on keskustelupalsta, eikä opetusfoorumi.Tiedeyhteisö se vasta ihmisestä lähtöisin oleva uskontokunta onkin, jos joku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siis on ongelmasi?
Moni suoltaa täällä pelkkiä omia näkemyksiään, olematta edes opettajaksi asetettu. Tämä nääs on keskustelupalsta, eikä opetusfoorumi.Silloin kun Maan on vielä kuviteltu olevan kaiken keskus, oppi oli lähtöisin kirkolta, eikä tiedettä ollut edes olemassa. Luonnontieteilijät ovat kaikissa perusasioissa samaa mieltä. Erimielisyyskiä tulee vain niillä raja-alueilla, joilla tutkimus etenee, eikä valmista kantaa ole vielä muodostunut.
Mitä lääkäreihin tulee, niin yli reilusti 90 % tapauksista eri läälärit diagnosoivat taudin samalla tavoin. Toki epäpätevyyttä ja jopa löytyy siitäkin ammattikunnasta, mutta vähemmän.
Anolle 10.54
Tiedeyhteisö ja varsinkin luonnontieteilijät on "uskontokunta", jonka työhön koko infrastruktuurimme perustuu. Kun katsot mitä tahansa innovaatioita ympäristössäsi, kaikki perustuu tieteeseen. Tiede kehittää ihmiskuntaa hyödyntävää tietoa kymmenessä vuodessa enemmän kuin uskonnot olemassaolonsa aikana. Vai osaatko sanoa ainuttakaan elämäämme helpottavaa innovaatiota, joka on syntynyt uskonnollisen tiedon pohjalta?
Kuten joku nettipersoona totesi: Jos tiede ei kelpaa, veistä puusta älykännykkäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin kun Maan on vielä kuviteltu olevan kaiken keskus, oppi oli lähtöisin kirkolta, eikä tiedettä ollut edes olemassa. Luonnontieteilijät ovat kaikissa perusasioissa samaa mieltä. Erimielisyyskiä tulee vain niillä raja-alueilla, joilla tutkimus etenee, eikä valmista kantaa ole vielä muodostunut.
Mitä lääkäreihin tulee, niin yli reilusti 90 % tapauksista eri läälärit diagnosoivat taudin samalla tavoin. Toki epäpätevyyttä ja jopa löytyy siitäkin ammattikunnasta, mutta vähemmän.
Anolle 10.54
Tiedeyhteisö ja varsinkin luonnontieteilijät on "uskontokunta", jonka työhön koko infrastruktuurimme perustuu. Kun katsot mitä tahansa innovaatioita ympäristössäsi, kaikki perustuu tieteeseen. Tiede kehittää ihmiskuntaa hyödyntävää tietoa kymmenessä vuodessa enemmän kuin uskonnot olemassaolonsa aikana. Vai osaatko sanoa ainuttakaan elämäämme helpottavaa innovaatiota, joka on syntynyt uskonnollisen tiedon pohjalta?
Kuten joku nettipersoona totesi: Jos tiede ei kelpaa, veistä puusta älykännykkäsi.>> Silloin kun Maan on vielä kuviteltu olevan kaiken keskus, oppi oli lähtöisin kirkolta, eikä tiedettä ollut edes olemassa. <<
Tiede ei ole peräisin kirkolta, vaan tiedeyhteisöltä. Kirkko ainoastaan tuki tieteen ajattelua. Kirkko onkin aina ollut maallisen suuntaan kallellaan, ja on edelleenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Silloin kun Maan on vielä kuviteltu olevan kaiken keskus, oppi oli lähtöisin kirkolta, eikä tiedettä ollut edes olemassa. <<
Tiede ei ole peräisin kirkolta, vaan tiedeyhteisöltä. Kirkko ainoastaan tuki tieteen ajattelua. Kirkko onkin aina ollut maallisen suuntaan kallellaan, ja on edelleenkin.Kun Maa-keskeinen ajattelu oli voimissaan, ei ollut olemassa mitään tiedeyhteisöä. Maakeskeinen ajattelu oli kristillinen näkemys. Ptolemaioksen peruja oli kiertoratojen pyöreys ja planeettojen pallomuoto. Nekin perustuivat filosofiaan ja mystiikkaan eikä empiiriseen tieteeseen. Kyseinen näkemys sopi kuitenkin katoliselle kirkolle ja siksi Kopernikus, Galilei ja Kepler kokivat kirkon taholta vahvaa vastustusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Maa-keskeinen ajattelu oli voimissaan, ei ollut olemassa mitään tiedeyhteisöä. Maakeskeinen ajattelu oli kristillinen näkemys. Ptolemaioksen peruja oli kiertoratojen pyöreys ja planeettojen pallomuoto. Nekin perustuivat filosofiaan ja mystiikkaan eikä empiiriseen tieteeseen. Kyseinen näkemys sopi kuitenkin katoliselle kirkolle ja siksi Kopernikus, Galilei ja Kepler kokivat kirkon taholta vahvaa vastustusta.
Kirkko vain tuki muiden näkemyksiä. Kirkkoahan ei raamattu todisteena kiinnosta tänäkään päivänä kuin osittain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siis on ongelmasi?
Moni suoltaa täällä pelkkiä omia näkemyksiään, olematta edes opettajaksi asetettu. Tämä nääs on keskustelupalsta, eikä opetusfoorumi.>>>Tämä nääs on keskustelupalsta, eikä opetusfoorumi.<<<
Jokainen, joka selittää Raamatun tekstejä, opettaa.
On mahdotonta keskustella Raamatun ilmoituksesta
opettamatta. Mutta jos ei koskaan esitä mitään tulkintaa,
ei omaa mielipidettä, ehkä välttyy opettamasta. Mutta
harva, josko kukaan, onnistuu niin, ettei selitä mitä joku
Raamatun Sana tarkoittaa. Silloin "hetpaikalaa"
syyllistyy opettamiseen.
Ehkä tässä Raamatun Sanassa on kysymys juuri
tällaisesta keskustelujen yhteydessä tapahtuvasta
opettamisesta. Siihen kehotetaan meitä kaikkia uskovia.
Jokainen uskova on siis toisensa opettaja jollakin tasolla.
Heb 5:11-14 "Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on
vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa,
että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te
olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa. Sillä jokainen,
joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa,
sillä hän on lapsi; mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten,
niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet
erottamaan hyvän pahasta."
Huomaatko? Minä opetan tässä viestissä koska tein väittämän
Raamatun ilmoituksesta. Kuka täällä ei tee mitään väittämiä
eikä keskustele Raamatun ilmoituksesta esittäen mielipideitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Tämä nääs on keskustelupalsta, eikä opetusfoorumi.<<<
Jokainen, joka selittää Raamatun tekstejä, opettaa.
On mahdotonta keskustella Raamatun ilmoituksesta
opettamatta. Mutta jos ei koskaan esitä mitään tulkintaa,
ei omaa mielipidettä, ehkä välttyy opettamasta. Mutta
harva, josko kukaan, onnistuu niin, ettei selitä mitä joku
Raamatun Sana tarkoittaa. Silloin "hetpaikalaa"
syyllistyy opettamiseen.
Ehkä tässä Raamatun Sanassa on kysymys juuri
tällaisesta keskustelujen yhteydessä tapahtuvasta
opettamisesta. Siihen kehotetaan meitä kaikkia uskovia.
Jokainen uskova on siis toisensa opettaja jollakin tasolla.
Heb 5:11-14 "Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on
vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa,
että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te
olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa. Sillä jokainen,
joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa,
sillä hän on lapsi; mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten,
niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet
erottamaan hyvän pahasta."
Huomaatko? Minä opetan tässä viestissä koska tein väittämän
Raamatun ilmoituksesta. Kuka täällä ei tee mitään väittämiä
eikä keskustele Raamatun ilmoituksesta esittäen mielipideitä?>>>Silloin "hetpaikalaa"syyllistyy opettamiseen.<<<
Jostakin syystä lainausmerkit tulivat väärään sanaan.
Pitää olla: "Silloin hetpaikalaa "syyllistyy" opettamiseen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkko vain tuki muiden näkemyksiä. Kirkkoahan ei raamattu todisteena kiinnosta tänäkään päivänä kuin osittain.
Höpöhöpö!
- Anonyymi
Herra teki juuri niin kuin odottaa saattoikin eli nosti OW:n valtakunnan verkkoon saakka, jotta eksyneet ja jumalattomat tässä maassa saisivat vielä mahdollisimman totuudellista ja rakkaudellista opetusta.
Ketään en raivoraittiiksi väitä, mutta joka väittää OW:tä epäraittiiksi eksyttäjäksi, on kyllä itse eksynyt. - Anonyymi
>> Tee parannus, ja pyydä vääriä todistuksiasi anteeksi julkisesti, koska julkisesti herjasitkin. <<
Anteeksipyytämisen aika tulee yhtä varmasti kuin lumi sataa maahan. On aika heitellä kiviä ja aika poimia ne.
Mutta eihän parannusta voi tehdä ja pyytää anteeksi, ennen kuin ymmärtää olleensa metsässä itse, vai mitä? Mutta aivan varma on, että peräänkuuluttamasi asia eräänä päivänä todellakin tapahtuu.
...kun ihmiselle tehdään vääryyttä hänen riita-asiassaan - eikö Herra sitä näkisi? - Anonyymi
" Eksytyksen hengen toinen tulemus"-video antoi ymmärtää, että jopa OW:n opetuslapseuskoulu olisi huono ja sitoisi uskovia OW-"liikkeeseen".
Itseäni OW-opetuslapseuskoulu kannusti evankeliointiin ja antoi uskoa siihen, että Jumala tahtoo jopa minunlaistanikin käyttää valtakuntansa työssä. Olisin jo uskonelämän alussa halunnut OW-seurakuntaan, mutta valitettavasti se ei ollut mahdollista.
Kun nyt olen noin kymmenisen vuotta ollut uskossa ja mukana ns. vapaissa suunnissa, uskonelämäni on enää pelkkä varjo alkuajan innostuneesta ja elämänmyönteisestä, raittiista uskonelämästä. Nyt aionkin siirtyä OW-seurakuntaan. Vapaiden suuntien hapantunut, itseään kehuskeleva tyyli, monenlainen eksymys ja raittiiden uskovien parjaaminen omasta hengellisestä sokeudesta käsin riittävät.- Anonyymi
Ketään ei kiinnosta, mitä aiot tehdä. Et tervemenoa vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos meinaat viimeisellä veräjällä itse lammaslaitumelle päästä, asennemuutos on edessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervemenoa se kyllä onkin. Samaa ei voi sanoa muista mainituista Herran tertuista.
- Anonyymi
Mauno ei ole täytynyt Hengellä.
jos olisi ...niin Henki näyttäisi Maunolle valheen. nyt ei ole henkeä koska mauno valhtelee ja pettää ihmisä.- Anonyymi
mauno on nostanut itse itsensä näihin saarnahommiin...Jumala ei ole höntä valinnut opettamaan...tekemäön Pyhään tehtävää...koska valehtelee ja pettää ihmisiä..
Jumalan opettaja ei ole tuollainen mies.. - Anonyymi
Kuten tuolla jo todettiin, kyseinen henki puhuu yhdelle yhtä ja toiselle toista. Osa kristityistä kieltää jopa evoluution, vaikka heidän oppinsa on parissa tuhannessa vuodessa lajiutunut useaksi tunhanneksi eri lahkoksi. Se ylittää nopeudessaan minkä tahansa biologisen evoluution.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mauno on nostanut itse itsensä näihin saarnahommiin...Jumala ei ole höntä valinnut opettamaan...tekemäön Pyhään tehtävää...koska valehtelee ja pettää ihmisiä..
Jumalan opettaja ei ole tuollainen mies..On käsittääkseni Herra valinnut, mutta onko kaikki sen jälkeen mennyt ihan Herran käsikirjoituksen mukaan, onkin eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan opettaja ei ole tuollainen mies..mauno ei pärjänny Nokian insinöörihommissa eikä pärjää näissäkään Jumalan hommissa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan opettaja ei ole tuollainen mies..Ei opettajaksi käy Mauno.
- Anonyymi
Mauno on "taitava puhumaan".
- Anonyymi
Mauno on taitava puhumaan pelkkää paskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mauno on taitava puhumaan pelkkää paskaa.
Kannattaa kuunnella aloituksessa mainittu video.
- Anonyymi
Maunon suurin huoli olikin se tapa millä One Way toimii. Se on täsmälleen sama, millä Nokia Missio, Citysrk:t, Tiainen ja muutkin toimivat. Pyritään levittäytymään ympäri maata ja markkinoidaan, että nyt on One Way missio tullut tähänkin kaupunkiin. On hyvin vaikeaa nähdä, että se olisi Jumalan Hengen aikaan saamaa ja silloin kun se on ihmisten voimalla synnytettyä, niin lopulta se ei menesty ja ihmiset pettyvät ja uupuvat. Itsekin jossain määrin vastaavissa kuvioissa olleena ja kun on nähnyt mm. edellä mainittujen liikkeiden kohtalot.
- Anonyymi
ollaanko nyt Raahessa..
kun mainitset " tähönkin kaupunkiin" eli kilpailua tullut...
ja maunon parasta markkina-aluetta ja parasta rahantulon lähdettä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ollaanko nyt Raahessa..
kun mainitset " tähönkin kaupunkiin" eli kilpailua tullut...
ja maunon parasta markkina-aluetta ja parasta rahantulon lähdettäEi vaan, on One Way tullut myös tänne Itä Suomeen.
- Anonyymi
>> Maunon suurin huoli olikin se tapa millä One Way toimii. <<
Kun nyt olen seurannut tätä One Wayn seurakunta-istutusta, niin huoli perustuu kylläkin helluntailaisten huoleen siitä, että helluntaiseurakunnat tyhjenevät tai ainakin uusia jäseniä lakkaa tulemasta, kun OW rantautuu paikkakunnalle. Hellarithan pitävät itseään Ainoana Oikena Jumalan Seurakuntana. En tosin tiedä, mitä haaraa helluntailaisuudesta he tarkalleen ottaen pitävät Ainoana Oikeana, koska helluntailaisuus on samanlainen itsensä kanssa riitautunut lahkoseura kuin kaikki muutkin lahkoseurat.
Ja Ekumeeninen Maailman Porttokirkon yhdistyminenkin viivästyy ikävästi, kun OW-läiset eivät ole lainkaan Ekumenialiikkeen kannattajia, vaan he pitäytyvät ainoastaan Suomen Evankelisessa Allianssissa (SEA). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Maunon suurin huoli olikin se tapa millä One Way toimii. <<
Kun nyt olen seurannut tätä One Wayn seurakunta-istutusta, niin huoli perustuu kylläkin helluntailaisten huoleen siitä, että helluntaiseurakunnat tyhjenevät tai ainakin uusia jäseniä lakkaa tulemasta, kun OW rantautuu paikkakunnalle. Hellarithan pitävät itseään Ainoana Oikena Jumalan Seurakuntana. En tosin tiedä, mitä haaraa helluntailaisuudesta he tarkalleen ottaen pitävät Ainoana Oikeana, koska helluntailaisuus on samanlainen itsensä kanssa riitautunut lahkoseura kuin kaikki muutkin lahkoseurat.
Ja Ekumeeninen Maailman Porttokirkon yhdistyminenkin viivästyy ikävästi, kun OW-läiset eivät ole lainkaan Ekumenialiikkeen kannattajia, vaan he pitäytyvät ainoastaan Suomen Evankelisessa Allianssissa (SEA).Mauno ei kuulu helluntaihin, vaan on ymmärtääkseni pelkästään luterilaisen kirkon jäsen ja toisekseen jokainen helluntaisrk on itsenäinen, ei ole mitään instituutiota joka voisi sanella miten tehdään, päätökset tehdään paikallisesti. Se että liike on mukana jossain allianssissa, ei vaikuta millään lailla paikallis srk:ssa, ei siellä olla laitettu nimiä mihinkään papereihin.
- Anonyymi
Raamattukin sanoo, että tietomme on vajavaista ja profetointi samoin. Pitää katsoa laajasti Maunonkin työtä näinä viime vuosina, onko ollut ihan pihalla? No ei, vaan oikeassa oli Tiaisesta ja monesta muusta ja ennen vuoden vaihdetta puhui otsikolla "myrskyävä 2020-luku." Ei taida kovin pielessä olla...
- Anonyymi
mutta tuo on kamalaa..kun mauno opettaa isä poika ja pyhä henki ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta tuo on kamalaa..kun mauno opettaa isä poika ja pyhä henki ...
oletko sinä T Suonto
- Anonyymi
On yleinen helluntailainen harhaoppi, että profetointi on vajavaista siinä suhteessä, että se voi erehtyä. Paavali ei tarkoita vajavaisuudella tässä asiayhteydessä sellaista. Profetoinnin vajavaisuus on sitä, ettei se voi korvata rakkautta. Jos profetia erehtyy, niin se ei ole Jumalan antama, koska Jumala ei erehdy, mutta profetia voi kyllä olla ehdollinen, mikä on sitten ihan eri asia.
- Anonyymi
Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Eikä videoissaan kuule juurikaan evankeliumia ja Jeesusta. Pääosa on muuta höpinää. Jos joku olisi etsikkoajassa ja haluaisi löytää Jeesuksen elämäänsä, niin enpä voisi suositella, koska videoillaan tongitaan vain tunkioita. Näitähän ihmisiä aina riittää, jotka luulevat, että voittopalkinto heruu kerran siitä, kuinka paljon on osannut tunnistaa ja nimetä eksyttäjiä ja eksytyksiä. Vaikka moni tällainen tonkija kuuluisi itse samalle varoituslistalle.
- Anonyymi
juu...perusasia olisi tänään ymmärtää millainen tuo meidän suomalaisten raamattu on ja mikä on alkuhistoria.
Niin silloin vasta voi aloittaa varovasti etenemään urallaan.
Minä olen ymmärtänyt siten että meidän käyttämän suomenkielisen KR 33/38 raamatun identiteetti on... "Yksi, Pyhä, Apostoline ja Katolinen". Ja tuossa ovat nuo 4 tukijalkaa.
Kaikki tukijalat eivät ole kestävän Uskon ja Pelastukseen johtavan uskon tukijalkoja.Vaan suistavat kuulijansa ja lukijansa pois Israelin Jumalan opista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu...perusasia olisi tänään ymmärtää millainen tuo meidän suomalaisten raamattu on ja mikä on alkuhistoria.
Niin silloin vasta voi aloittaa varovasti etenemään urallaan.
Minä olen ymmärtänyt siten että meidän käyttämän suomenkielisen KR 33/38 raamatun identiteetti on... "Yksi, Pyhä, Apostoline ja Katolinen". Ja tuossa ovat nuo 4 tukijalkaa.
Kaikki tukijalat eivät ole kestävän Uskon ja Pelastukseen johtavan uskon tukijalkoja.Vaan suistavat kuulijansa ja lukijansa pois Israelin Jumalan opista.Ja muistiksi vielä nykyinen Raamattujen tilannekuva seuraavassa:
Nuo kirkonmiesten lisä – ja muutostekstit ovat Rooman kirkon raamatussa Vulgatassa, v 461. Tuo Vulgata on käytössä Suomessa suomenkielelle käännettynä, valitettavasti kaikkien suomalaisten harmiksi on käynyt näin.
Tuon Rooman kirkkomiesten toimesta rakennetun apostolisen ja katolisen Uskonyhdistelmän ovat kaikki suomalaiset hyväksyneet ottamalla henkilökohtaiseen omaan käyttöön Vulgataan perustuvan suomenkielisen Kirkkoraamatun tai ottamalla käyttöön Raamattu kansalle-kirjan. Ja myös Vastuu kaikista seurauksista on henkilökohtaisesti tuollaisen kirjan käyttäjällä, kirjan lukijalla ja kirjan omistajalla!
Aamen. - Anonyymi
Herjaajia kyllä riittää, kun se monella korpeaa, että on niitäkin jotka ei halua kulkea lavean tien kristittynä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muistiksi vielä nykyinen Raamattujen tilannekuva seuraavassa:
Nuo kirkonmiesten lisä – ja muutostekstit ovat Rooman kirkon raamatussa Vulgatassa, v 461. Tuo Vulgata on käytössä Suomessa suomenkielelle käännettynä, valitettavasti kaikkien suomalaisten harmiksi on käynyt näin.
Tuon Rooman kirkkomiesten toimesta rakennetun apostolisen ja katolisen Uskonyhdistelmän ovat kaikki suomalaiset hyväksyneet ottamalla henkilökohtaiseen omaan käyttöön Vulgataan perustuvan suomenkielisen Kirkkoraamatun tai ottamalla käyttöön Raamattu kansalle-kirjan. Ja myös Vastuu kaikista seurauksista on henkilökohtaisesti tuollaisen kirjan käyttäjällä, kirjan lukijalla ja kirjan omistajalla!
Aamen.Laitan vielä 2 kpl jakeita meidän (Israelin) Jumalalle kunnia ja kiitos ja ylistys.
Ps. 47:
1 Paukuttakaa käsiänne, kaikki kansat, kohottakaa (Israelin) Jumalalle riemuhuuto.
Ps. 48:
14 Sillä tämä on (Israelin) Jumala, meidän Jumalamme, aina ja iankaikkisesti; hän johdattaa meitä kuolemaan asti.
Eikä muita Jumalia ole eikä tule koskaan olemaan,
Eikä muita Jumalia ole eikä tule koskaan olemaan, Todisteita seuraavassa, Jumalan itsensä antamia ohjeita, sääntöjä, määräyksiä ja käskyjä:
Lisää oppia.
Seuraavassa Mauno Mattilalle ja kaltaisilleen opetusta Teidän omin päin tekemästänne kolmiyhteisestä jumalankuvasta:
Eikös olekkin kolmiyhteinen jumalankuva , kaksiyhteinen jumalankuva ja kolminaisuus aivan hölmöjen ja hoopojen juttu! MOT.
Siunausta meille kaikille kaikessa ja kaikkialla. (Ilm. 22:11-15)
Ps. 47:
1 Paukuttakaa käsiänne, kaikki kansat, kohottakaa (Israelin) Jumalalle riemuhuuto.
Ps. 48:
14 Sillä tämä on (Israelin) Jumala, meidän Jumalamme, aina ja iankaikkisesti; hän johdattaa meitä kuolemaan asti.
Aamen.
- Anonyymi
"Herraa ei voi koskaan liikaa korottaa ja ylistää" - oppi ei ole saavuttanut edes sanoman julistajaa itseänsä.
- Anonyymi
Naisten mustat sukkahousut 28.00 min kohdalla!
https://www.youtube.com/watch?v=Jmtazi4JKjQ - Anonyymi
Mauno on näköjään sitä mieltä, että hänelle ei kuulu anteeksipyyntö, vaikka aihetta on.
Raukkamaista panetella Herran palvelijoita, ja sen jälkeen olla vain hiljaa. - Anonyymi
Voitko Mauno vastata, kun kuitenkin palstan kirjoituksia katselet.
On halveksittavaa mustamaalata ja antaa vääriä todistuksia, ja sen jälkeen vain vaieta.- Anonyymi
Melkoisia profeettoja joo, kun oma sopuli joukko käy niiden kimppuun jotka uskaltaa ottaa kantaa asioihin! Mutta näin se aina menee kun lahkoista on kyse. Todellisen Jumalan palvelijan ei tarvi välittää huuteluista, koska hän tietää elämänsä olevan korkeimman käsissä, joka pitää hänet pystyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoisia profeettoja joo, kun oma sopuli joukko käy niiden kimppuun jotka uskaltaa ottaa kantaa asioihin! Mutta näin se aina menee kun lahkoista on kyse. Todellisen Jumalan palvelijan ei tarvi välittää huuteluista, koska hän tietää elämänsä olevan korkeimman käsissä, joka pitää hänet pystyssä.
Siunausta meille kaikille kaikessa ja kaikkialla. (Ilm. 22:11-15)
Ps. 47:
Ps. 48:
Aamen. - Anonyymi
Tapani Suonto sanoi profeettoja sekopäiksi
Suonto todellakin sanoi saarnassaan tällaista. Suonto perustelee asiaa sanomalla, että jos joku sanoo tekevänsä vain sen, mitä Herra kehottaa tekemään, niin se on ylpeyttä, minkä vuoksi he ovat heittäneet profeetat ulos. Tässä on todiste asiasta:
https://www.youtube.com/watch?v=gAj2gdUEHbs&feature=youtu.be&t=413
Suonto ei siis perustele ollenkaan miksi profetointi on ylpeyttä tai miksi hänen ulos heittämät profeetat olisivat vääriä profeettoja. Vaikutta siltä, ettei Suonto pidä siitä, että joku tulee arvostelemaan häntä.
On edesvastuutonta herjata profeettoja häiriintyneiksi tai sekaisin oleviksi. Suonnon pitäisi antaa todisteet siitä, että miksi näin on. Ilmeisesti hänellä ei ole asiassa sen enempää villoja näyttää, joten hän on vain kiivastuneena reagoinut häneen kohdistuneeseen arvosteluun tällä tavalla.
Profetioiden koettelu tulee tehdä Raamatussa mainituilla perusteilla eikä sen perustella, kehutaanko profetiassa lahkon johtajaa vai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on jo profeetallisten palvelijoitten kauttakin selväksi tehty, kuka oikeasti on erehtynyt, mutta parannuksenteon saa aikaan vain Herra itse. Ei auta kuin odotella.
- Anonyymi
Mauno. Pidät oikeutenasi harjoittaa
loan heittoa, vailla perusteita. Heität lokaa, ja olet hiljaa.
Raukkamaista!- Anonyymi
Tapani Suonto sanoi profeettoja sekopäiksi. Suonto todellakin sanoi saarnassaan tällaista. Suonto perustelee asiaa sanomalla, että jos joku sanoo tekevänsä vain sen, mitä Herra kehottaa tekemään, niin se on ylpeyttä, minkä vuoksi he ovat heittäneet profeetat ulos. Tässä on todiste asiasta:
Suonto ei siis perustele ollenkaan, miksi profetointi on ylpeyttä tai miksi hänen ulos heittämät profeetat olisivat vääriä profeettoja. Vaikutta siltä, ettei Suonto pidä siitä, että joku tulee arvostelemaan häntä.
On edesvastuutonta herjata profeettoja häiriintyneiksi tai sekaisin oleviksi. Suonnon pitäisi antaa todisteet siitä, että miksi näin on. Ilmeisesti hänellä ei ole asiassa sen enempää villoja näyttää, joten hän on vain kiivastuneena reagoinut häneen kohdistuneeseen arvosteluun tällä tavalla.
Profetioiden koettelu tulee tehdä Raamatussa mainituilla perusteilla eikä sen perustella, kehutaanko profetiassa lahkon johtajaa vai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapani Suonto sanoi profeettoja sekopäiksi. Suonto todellakin sanoi saarnassaan tällaista. Suonto perustelee asiaa sanomalla, että jos joku sanoo tekevänsä vain sen, mitä Herra kehottaa tekemään, niin se on ylpeyttä, minkä vuoksi he ovat heittäneet profeetat ulos. Tässä on todiste asiasta:
Suonto ei siis perustele ollenkaan, miksi profetointi on ylpeyttä tai miksi hänen ulos heittämät profeetat olisivat vääriä profeettoja. Vaikutta siltä, ettei Suonto pidä siitä, että joku tulee arvostelemaan häntä.
Profetioiden koettelu tulee tehdä Raamatussa mainituilla perusteilla eikä sen perustella, kehutaanko profetiassa lahkon johtajaa vai ei.Sinä olet edesvastuuton Suonnon vastustaja, joka et ymmärrä suomenkieltäkään, koska vihasi Suontoa kohtaan on sumentanut kaiken.
Suonto ei sanonut profeettoja sekopäisiksi, vaan sanoi, että sellaisia ihmisiä on kannettu ulos kokouksesta, jotka eivät ole tajunneet pyynnöstä lähteä ja jotka ovat olleet aivan sekaisin itse profetioineen. Raamattukin kehottaa järjestykseen kokoontumisissa.
Herra itse avasi oveni OWM:lle valtakunnan verkkoon, jotta suomalaiset saavat kuulla raitista julistusta. Vstustat itse Jumalaa, vastustamalla hänen hankkeitaan. - Anonyymi
Siunaustahan se vain on, että on hiljaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet edesvastuuton Suonnon vastustaja, joka et ymmärrä suomenkieltäkään, koska vihasi Suontoa kohtaan on sumentanut kaiken.
Suonto ei sanonut profeettoja sekopäisiksi, vaan sanoi, että sellaisia ihmisiä on kannettu ulos kokouksesta, jotka eivät ole tajunneet pyynnöstä lähteä ja jotka ovat olleet aivan sekaisin itse profetioineen. Raamattukin kehottaa järjestykseen kokoontumisissa.
Herra itse avasi oveni OWM:lle valtakunnan verkkoon, jotta suomalaiset saavat kuulla raitista julistusta. Vstustat itse Jumalaa, vastustamalla hänen hankkeitaan.Mistä sinä tiedät, että kyseessä oli väärät profeetat tai edes sitä, että onko koskaan Suonnon kokouksesta kannettu ketään ulos? Mistä sinä tiedät sitä, että puhuuko Suonto omiaan vai ei?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet edesvastuuton Suonnon vastustaja, joka et ymmärrä suomenkieltäkään, koska vihasi Suontoa kohtaan on sumentanut kaiken.
Herra itse avasi oveni OWM:lle valtakunnan verkkoon, jotta suomalaiset saavat kuulla raitista julistusta. Vstustat itse Jumalaa, vastustamalla hänen hankkeitaan.Ei edellä oleva kommentoija ole antanut väärää todistusta Tapani Suonnosta. Suonto halveksuu saarnassaan profetointia ja leimaan sen ylpeydeksi, eikä perustele väitetään millään järkevällä tavalla.
Suonto sanoo saarnassaan näin: -Joskus jotkut ihmiset saattaa sanoa, että minä teen sen vain, mitä Herra kehottaa. Minä kuuntelen vain Herraa. Se kuulostaa hirveen nöyrältä, mutta todellisuudessa se voi olla suurta ylpeyttä. Näin on sanoneet monet häiriintyneet profeetat, joita me ollaan kannettu ulos kokouksistamme, koska he on ihan sekaisin. Ja ongelman ydin on heidän sydämensä suuri ylpeys.
Tämän jälkeen Suonto saarnaa niin, että näiden profeettojen tulisi totella Suontoa, koska heidän tulee alistua seurakunnan johtoon. Siis Suonto ei halua totella profetiaa, mutta haluaa, että profeetat tottelevat häntä. Ai jaaha.
On totta, että Raamatussa on kehotettu noudattamaan seurakunnan vanhimmiston ohjeita ja heillä on jopa oikeus tuomita seurakuntalaisia. Mutta seurakunnan vanhimmisto ei saa rikkoa Raamattua vastaan. Seurakunnan jäsenillä ei ole velvollisuutta noudattaa vanhimmiston Raamatun vastaisia ohjeita. Tämä johtuu siitä, että Raamatun mukaan tulee ennemmin totella Jumalaa kuin ihmistä.
Jos Jumala lähettää paikalle profeettansa, niin hän ei ole Suonnon alainen. Profeetta on Suonnon yläpuolella, kuten Jeremiakin laitettiin kansojen ja kuninkaiden yläpuolelle.
Raamatun myös kehottaa koettelemaan jokaisen profetian. Näyttää siltä, ei vain tämän tapauksen kautta, vaan myös muiden tapausten kautta, ettei Suonto osaa erottaa oikeita ja vääriä profetioita toisistaan. Suonto luulee itsekin olevansa profeetta, kun välillä itsekin profetoi, mutta hänen tekemänsä laittomuuden huono hedelmä kertoo, ettei Suonnon asiat ole kunnossa. Jeesus sanoi, että saaraajan tuntee hedelmästä onko kyseessä oikea vai väärä profeetta. Suonnon hedelmä on laittomuus, mikä on todella huonoa hedelmää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei edellä oleva kommentoija ole antanut väärää todistusta Tapani Suonnosta. Suonto halveksuu saarnassaan profetointia ja leimaan sen ylpeydeksi, eikä perustele väitetään millään järkevällä tavalla.
Suonto sanoo saarnassaan näin: -Joskus jotkut ihmiset saattaa sanoa, että minä teen sen vain, mitä Herra kehottaa. Minä kuuntelen vain Herraa. Se kuulostaa hirveen nöyrältä, mutta todellisuudessa se voi olla suurta ylpeyttä. Näin on sanoneet monet häiriintyneet profeetat, joita me ollaan kannettu ulos kokouksistamme, koska he on ihan sekaisin. Ja ongelman ydin on heidän sydämensä suuri ylpeys.
Tämän jälkeen Suonto saarnaa niin, että näiden profeettojen tulisi totella Suontoa, koska heidän tulee alistua seurakunnan johtoon. Siis Suonto ei halua totella profetiaa, mutta haluaa, että profeetat tottelevat häntä. Ai jaaha.
On totta, että Raamatussa on kehotettu noudattamaan seurakunnan vanhimmiston ohjeita ja heillä on jopa oikeus tuomita seurakuntalaisia. Mutta seurakunnan vanhimmisto ei saa rikkoa Raamattua vastaan. Seurakunnan jäsenillä ei ole velvollisuutta noudattaa vanhimmiston Raamatun vastaisia ohjeita. Tämä johtuu siitä, että Raamatun mukaan tulee ennemmin totella Jumalaa kuin ihmistä.
Jos Jumala lähettää paikalle profeettansa, niin hän ei ole Suonnon alainen. Profeetta on Suonnon yläpuolella, kuten Jeremiakin laitettiin kansojen ja kuninkaiden yläpuolelle.
Raamatun myös kehottaa koettelemaan jokaisen profetian. Näyttää siltä, ei vain tämän tapauksen kautta, vaan myös muiden tapausten kautta, ettei Suonto osaa erottaa oikeita ja vääriä profetioita toisistaan. Suonto luulee itsekin olevansa profeetta, kun välillä itsekin profetoi, mutta hänen tekemänsä laittomuuden huono hedelmä kertoo, ettei Suonnon asiat ole kunnossa. Jeesus sanoi, että saaraajan tuntee hedelmästä onko kyseessä oikea vai väärä profeetta. Suonnon hedelmä on laittomuus, mikä on todella huonoa hedelmää.Taidat olla itse ulos heitetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla itse ulos heitetty.
En ole!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla itse ulos heitetty.
En ole koskaan kuullut, että OWM.n kokouksesta olisi ketään kannettu ulos. Tarina kuulostaa ihan uskomattomalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan kuullut, että OWM.n kokouksesta olisi ketään kannettu ulos. Tarina kuulostaa ihan uskomattomalta.
En ole minäkään. En usko tuota tarinaa. Suonto taitaa liioitella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaako? Tapani itse on kertonut asian eräällä videollaan. Mutta ei niin kuin täällä sitä asiaa vääristellään.
En muista enää videon nimeä, mutta asia oli jo eräässä ketjussa käsittelyssä, jossa tämä sama meuhkaaja tunki joka väliin samat haukkumavärssynsä Suonnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaako? Tapani itse on kertonut asian eräällä videollaan. Mutta ei niin kuin täällä sitä asiaa vääristellään.
En muista enää videon nimeä, mutta asia oli jo eräässä ketjussa käsittelyssä, jossa tämä sama meuhkaaja tunki joka väliin samat haukkumavärssynsä Suonnosta.Tuossa edellä on linkki, joka menee suoraan siihen kohtaan, miten Suonto sen kertoo. Kyllä edellä on ihan oikein siteerattu Suontoa, edellä jopa ihan sanasta sanaan. Sitten on ihan eri asia, millä silmälaseilla Suonnon puheita kuutelee. Siitä Suonto ei kuitenkaan pääse eroon, mitä hän on sanonut ja tehnyt.
Rauhan tervehdys.
Tästä ollaan jo aikaisemmin ketjuissa keskusteltu puolivuotta sitten, niin en näe tarvetta palata asiaan.
Eräs erikoinen ilmiö kuitenkin jälleen pompsahti esiin OWM:stä. Matti Leisolan video oli poistettu ja syyksi mainittiin, että yleisö ei ollut pitänyt siitä (menemättä siihen, että mitä siinä oli). Jos tällä periaattella toimitaan, niin etsitäänkö siinä ihmisten suosiota vaiko Herran? Eikö Barabbas valittu tällä huuto-äänestys periaatteella? Onko määrä korvannut laadun? Vieläkö on miekassa terä?
"Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija." - Galataiskirje 1:10
Siunauksin, MM.- Anonyymi
Vastaamattomuus osoittaa raukkamaisuutta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272263
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1111941- 1281926
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121653Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161461220Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu261085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999