Olen uskovainen ja kuuntelen metalli musiikkia

syntinen??

Onko se syntiä?

tykkään vain niin paljon metallimusiikista
mutta olen silti uskovainen ja kaikki sukulaiseni ovat uskovaisia myös.

19

1510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BigHead

      Ala elää. Älä kelaa mikä on sallittua ja mikä ei, vaan kuuntele metallimusiikkia ja mieti sen jälkeen tuleeko sulle siitä paha olo. Ei kukaan voi määrittää sun puolesta käsitystä oikeasta ja väärästä, vaan sun täytyy se itse oivaltaa.

      "Saatana loi rock-musiikin musiikiksi, jolla maailman nuoriso tulisi palvomaan suoraan häntä itseään!"

      http://www.jeesuksenopetuslapsetry.net/rock.html

    • Resu -Pekka

      Black, death, doom ja muut verellä ja Saatanalla läträävät tyylisuunnat eivät käy, white metal ja rockgospel käyvät. Osta mikä tahansa REZ bandin eli Resurrection bändin levy ja ihastu! Taattua metallia ja rankkaa!

      • syntinen??

        En mitään "deathia" kuuntele

        Megadeth, metallica. iron maiden ym...
        semmosta mä vaan kuuntelen, sitäpaitsi olen kohta luopumasta metalli musiikista (veljeni on pastori, ja se sanoi että "jumala ei tykkää rock musiikista") eli jos metalli musiikki on syntiä niin luovun siitä, vaikka vaikeaa se tulemaan olemaan mulle...


      • punk-luukkonen
        syntinen?? kirjoitti:

        En mitään "deathia" kuuntele

        Megadeth, metallica. iron maiden ym...
        semmosta mä vaan kuuntelen, sitäpaitsi olen kohta luopumasta metalli musiikista (veljeni on pastori, ja se sanoi että "jumala ei tykkää rock musiikista") eli jos metalli musiikki on syntiä niin luovun siitä, vaikka vaikeaa se tulemaan olemaan mulle...

        Mitä veljeä kuunteeleen? Perkele, kuuntele sitä mitä itte tykkäät! Heavy musiikki on Saatanasta, paskan marjat! Pedofiili liperi lällärit on Saatanasta!! Vittu!!!!!!!!!!!!!


      • ihan
        punk-luukkonen kirjoitti:

        Mitä veljeä kuunteeleen? Perkele, kuuntele sitä mitä itte tykkäät! Heavy musiikki on Saatanasta, paskan marjat! Pedofiili liperi lällärit on Saatanasta!! Vittu!!!!!!!!!!!!!

        Itse?
        Tuo kirjoituksesi on sitä luokkaa että voisin väittää että et ymmärrä mitä kirjoitat.


      • roll
        syntinen?? kirjoitti:

        En mitään "deathia" kuuntele

        Megadeth, metallica. iron maiden ym...
        semmosta mä vaan kuuntelen, sitäpaitsi olen kohta luopumasta metalli musiikista (veljeni on pastori, ja se sanoi että "jumala ei tykkää rock musiikista") eli jos metalli musiikki on syntiä niin luovun siitä, vaikka vaikeaa se tulemaan olemaan mulle...

        Ou mai gaad! "veljeni on pastori, ja se sanoi että: jumala ei tykkää rock musiikista". Ei voi olla totta, siis aika hyvin veljesi tuntee hepun nimeltä Jumala!! Ei musiikkimausta voi kiistellä edes Jumalan kanssa! Vai voiko? HIH!

        Saatanahan tiettävästi loi rock musiikin, ja taas nähdään Saatanan mahti. Kaikkivoipa Jumala ei parjää edes musiikissa tuolle lurjukselle!


      • sol_niger

        Death ja Doom:han ovat jo klassista musiikkia. ;) Ja takuulla kumpaakin löytyy myöskin kristillisellä teemalla varustettuna.


      • ebbater
        punk-luukkonen kirjoitti:

        Mitä veljeä kuunteeleen? Perkele, kuuntele sitä mitä itte tykkäät! Heavy musiikki on Saatanasta, paskan marjat! Pedofiili liperi lällärit on Saatanasta!! Vittu!!!!!!!!!!!!!

        musiikki ei ole syntiä ellei se halvenna jumalaa tai palvo saatanaa.....eihän ihminen musiikin valinnoista syntiseksi tule vaan siitä yhtyykö hän esim, saatanalliseen musiikkiin sydämessään!!!!Ja myös aggressiivisuus ja vihaa luova musiikki on rakkauden vastaista..


    • sille joka ei ole

      Minä en itse pysty edes uskovana kuuntelemaan metalli -musaa..en tiedä miksi.
      olen nähnyt niitä jotka kuuntelevat heviä ja samalla muistuttavat itse idolliaan.
      Se kenen lauluja kuuntelet olet yhtä hänen kanssaan,onko se ironmiden siis uskovan musaa?

      Pääkallon kuvia levyn kansi täynnä,saatana viitottamassa sormellaan tule tyköni...katoppa niitä levyn kansia ihan ajatuksilla ja mieti..

      Ja samalla ostaessa heidän levyjään uskovana tuet heidän musiikkiaan.Samalla tavalla kun ostaa piraattilevyjä tukee mafian toimintaa..jne..
      Kyllä Jeesus haluaa talutemmekin siunata,en usko että hän pitää,veljesi on aivan oikeassa.
      Mitä yhteistä on pimeydellä ja valkeudella..
      Jeesuksella ja Beliaarilla.
      Pyydän rukoile itse henkilökohtaisesti tätä asiaa,ja saatappa olla että sinulle näytetään mikä tässä musikissa on väärää ja mikä oikeaa...

      • Iron Maidenia kuunteleva

        Muistaakseni Number of the Beast levynkannessa pirukin esiintyi hiilihanko kädessä.
        Kuvassa taas Eddie (se bändin "mörkö") pitelee marionettinaruja kädessään, joilla ohjailee pirua.

        Maiden käyttää sanoituksissa tehokeinoina välillä unikuvauksia Mustasta messusta, joka voisi olla vaikkapa kuvaelma ilmestyskirjasta. Yhtä lailla kerrotaan Aleksanteri Suuren historiasta tai merimiesten elämästä.
        Välillä kritisoidaan USA:n kohtelua intiaaneja vastaan, välillä kerrotaan tietystä kotikadusta. Sitten kerrotaan Ikaruksen lennosta ja jne...

        Taas Osbournen levyt olisivat kansien perusteella karmeita, mutta sisältä löytyy lauluja vanhenevasti kaverista, joka on hämillään oman elämänsä suhteen:

        I´m not a Antikristus or Iron man...

        They say I´m work with a Devil. Why they open their eyes, I´m just rock´n roll rebel.

        Itseasiassa ukko kantaa useita ristejä kaulassaan.

        Joku Whitesnake mielletään metalliyhtyeeksi ja silti Coverdalen biiseistä 99,99% käsittelee rakkautta jossain muodossa. Sanoituksista saa sanaa devil etsiä.


      • kuitenkin
        Iron Maidenia kuunteleva kirjoitti:

        Muistaakseni Number of the Beast levynkannessa pirukin esiintyi hiilihanko kädessä.
        Kuvassa taas Eddie (se bändin "mörkö") pitelee marionettinaruja kädessään, joilla ohjailee pirua.

        Maiden käyttää sanoituksissa tehokeinoina välillä unikuvauksia Mustasta messusta, joka voisi olla vaikkapa kuvaelma ilmestyskirjasta. Yhtä lailla kerrotaan Aleksanteri Suuren historiasta tai merimiesten elämästä.
        Välillä kritisoidaan USA:n kohtelua intiaaneja vastaan, välillä kerrotaan tietystä kotikadusta. Sitten kerrotaan Ikaruksen lennosta ja jne...

        Taas Osbournen levyt olisivat kansien perusteella karmeita, mutta sisältä löytyy lauluja vanhenevasti kaverista, joka on hämillään oman elämänsä suhteen:

        I´m not a Antikristus or Iron man...

        They say I´m work with a Devil. Why they open their eyes, I´m just rock´n roll rebel.

        Itseasiassa ukko kantaa useita ristejä kaulassaan.

        Joku Whitesnake mielletään metalliyhtyeeksi ja silti Coverdalen biiseistä 99,99% käsittelee rakkautta jossain muodossa. Sanoituksista saa sanaa devil etsiä.

        Kuka " hullu" laulaa kuolemasta ja tuskasta kun ilokin on varattu.


      • Iron Maidenia kuunteleva
        kuitenkin kirjoitti:

        Kuka " hullu" laulaa kuolemasta ja tuskasta kun ilokin on varattu.

        Kristityt laulaa jatkuvasti Jeesuksen kuolemasta ja muistavat saarnoissaan hänen kärsimyksiään. Kirkko opettaa Jeesuksen kärsineen hirveitä tuskia juuri meidän takia. Todella iloista, vai mitä?

        Monien tangojen, valssien, suomi-popin, iskelmien sanotuksissa koetaan suurta sisäistä tuskaa.

        Että näyttäisi ilman selittelemistäkin olevan "hulluja" ympärillämme ihan tarpeeksi.


      • valoon päässyt
        kuitenkin kirjoitti:

        Kuka " hullu" laulaa kuolemasta ja tuskasta kun ilokin on varattu.

        Moni "hullu" on omassa elämässään nähnyt tuskan ja kuoleman, ja ne näkymät on ajaneet ristin juurelle, armoa anomaan - ja saamaan. Ei pimydessä elävä tajua, jos alat ylistämään kirkkautta, iloa, joka tosiaankin on varattuna. Ainoastaan voi kertoa missä kaaoksessa elänyt itse, ja miten ahtaalle joutui ennen kuin oli vaihtoehtoina kuolla saatanan palveluksessa tai ottaa vastaan Kristuksen armo, ja mitä siitä seurasi. Jättämällä tuska pois jättää osan totuudesta kertomatta.
        Jos minä kerron sille kuka ei itse ole valkeutta nähnyt miten suloinen on se rauha,miten turvallista on synkimmässäkin yössä Jumalan kämmenellä, se kuulostaa vain turhalta höpinältä. Mutta jos ihminen joskus herää tajuamaan miksi on hankalaa, miksei mikään suju,ja kun sanoo, että minullakin oli siihen saakka (laulaa tuskasta ja kuolemasta) tulee tilaa sillekin että nyt on paremmin (ilokin on varattu).
        Metallia kuunelen minäkin, tosin enää vähemmän, mutta aina sellaista jonka sanoista saan tolkkua, enkä sellaista mistä tulee pahaolo. Mielummin ylistän Jumalaa, ja olenkin miettinyt voisiko sen tehdä metallisesti. Luulen ettei Jumala siitä pahastuisi, ajatushan on tärkein, ei mihin tyyliin sitä soitetaan.
        Itseasiassa.. pohtikaas vaikka Niskalaukauksen sanoituksia.. niissä on vähän sävy kuin heillä olisi sanomaa.. taivaasta.


      • valoon päässyt
        kuitenkin kirjoitti:

        Kuka " hullu" laulaa kuolemasta ja tuskasta kun ilokin on varattu.

        Moni "hullu" on omassa elämässään nähnyt tuskan ja kuoleman, ja ne näkymät on ajaneet ristin juurelle, armoa anomaan - ja saamaan. Ei pimydessä elävä tajua, jos alat ylistämään kirkkautta, iloa, joka tosiaankin on varattuna. Ainoastaan voi kertoa missä kaaoksessa elänyt itse, ja miten ahtaalle joutui ennen kuin oli vaihtoehtoina kuolla saatanan palveluksessa tai ottaa vastaan Kristuksen armo, ja mitä siitä seurasi. Jättämällä tuska pois jättää osan totuudesta kertomatta.
        Jos minä kerron sille kuka ei itse ole valkeutta nähnyt miten suloinen on se rauha,miten turvallista on synkimmässäkin yössä Jumalan kämmenellä, se kuulostaa vain turhalta höpinältä. Mutta jos ihminen joskus herää tajuamaan miksi on hankalaa, miksei mikään suju,ja kun sanoo, että minullakin oli siihen saakka (laulaa tuskasta ja kuolemasta) tulee tilaa sillekin että nyt on paremmin (ilokin on varattu).
        Metallia kuunelen minäkin, tosin enää vähemmän, mutta aina sellaista jonka sanoista saan tolkkua, enkä sellaista mistä tulee pahaolo. Mielummin ylistän Jumalaa, ja olenkin miettinyt voisiko sen tehdä metallisesti. Luulen ettei Jumala siitä pahastuisi, ajatushan on tärkein, ei mihin tyyliin sitä soitetaan.
        Itseasiassa.. pohtikaas vaikka Niskalaukauksen sanoituksia.. niissä on vähän sävy kuin heillä olisi sanomaa.. taivaasta.


    • sol_niger

      Toki, funktioton taide on yksinkertaisesti vandalismia, mutta itsekin olen metallisen musiikin ystävänä sitä mieltä että syntiä se ei ole. Tietenkin jumalanpilkka on jumalanpilkkaa, mutta harvemmin sellaista harjoittavat orkesterit ovatkaan satsanneet taiteeseen.

      Taide on jumalallinen itsessään, ja jollei sitä käytetä alhaisiin tarkoituksiin, vaikuttaa se ihmissieluun kohottavasti. Ollakseen varsinaisessa merkityksessä jumalanpalvelusta sen tietenkin täytyy olla totuutta etsivän ihmisneron luomaa, jolloin se samalla on Pyhän hengen inspiroimaa.
      Mutta kuten Raamattu sanoo, tulee jumalattomien vaiva vanhurskaiden eduksi, se on sitä kun saat nauttia jumalattomien töiden hedelmistä (sillä lahjakkuutensahan jota väärinkäyttävät on suoraan Jumalasta).

      • sitten

        Jos ei välitä omasta maastaan, vaan mieluummin olisi erimaalainen, onko se syntiä?


      • sol_niger
        sitten kirjoitti:

        Jos ei välitä omasta maastaan, vaan mieluummin olisi erimaalainen, onko se syntiä?

        Ei välttämättä syntiä mutta joissain tapauksissa häpeä.


    • tiina

      En usko, että mikään musiikkityyli itsessään on saatanallista. Sanoitukset tekevät siitä sitä. Esim perversioiden ja väkivallan ja muiden jumalattomuuksien käyttäminen sanoituksissa. Kannustaminen negatiivisuuteen ja muiden ihmisten halveksuntaan tai itsesääliin on myös saatanasta. Jumala ei anna meille negatiivisuuden tai itsesäälin henkeä(kuten monet suomalaiset "rakkaus"iskelmät tekevät)
      Muukin musiikki voi olla siis yhtä haitallista, koska kyse ei ole melodiasta tai rytmistä vaan sisällöstä.
      Kristillisiä hyviä metallibändejä on vaikka millä mitalla, yksi sellainen on Narnia.
      Maalliselta puolelta Trio Niskalaukauksella tosiaan on ajatuksia herättäviä sanoja, kuten esim:
      "Suuressa armossaan, Luoja teki meille maan. Sodittavakseen ja tuhottavakseen sai sen, "hyvä ihminen".

    • ei ja älä anna mitenkää kirkko kukkahattujen päättää sun musa makuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe