Virusta kantavat aerosolit voivat säilyä ilmassa luultua pitempään

Anonyymi

Kun ihminen yskii aerosolipilvi säilyy ilmassa minuutteja. Siksi riittävän pitkän välimatkan säilyttäminen muihin ihmisiin on tärkeää ja vilkkaita julkisia tiloja pitää tietysti erikoisesti välttää, sen on ymmärtänyt jo "erkkikin". (Lähde:
Potilaan Lääkärilehti)

12

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siksi kauppaankin on hyvä mennä aamulla. Ilmassa ei leijaile enää mahdollisia
      koronaviruksia, virukset on laskeutuneet alas, kertoi eräs lääkäri TV:ssä.

• Anonyymi

Jos olisi heti tiedetty mitä kautta virus helpoiten tarttuu,
      leviämistä olisi voitu estää,
      mutta oltiin käsityksessä että se tarttuu herkimmin kosketuksessa
      iholta iholle ja pinnoilta.

• Anonyymi

Puhu vain omasta puolestasi:))))

• Kyllä ainakin minä luin ensin sanotun, että pisaratartuntana, vasta myöhemmin alettiin puhua, että myös pinnoilta.
        Niin ne taudin aiheuttajat yleensäkin tekee.
        Ei tuossa ole edes mitään uutta.

• Anonyymi

Miten rotasta tai lepakosta lähtenyt virus oikein siirtyy ihmiseen
      ja alkaa tappaa meitä, rotat ei taida itse kuolla siihen.

• Huhut kertovat Pohjois-Ghanassa, tai jostain sielläpäin.
      Naapuri-maista oli lennähtänyt parvi yhden-laisia raato-Koppa-Kuoriaisia.
      Ne keskittyvät erityisesti ihmis-hikeen.
      Monta isoa-Varvasta ovat joutuneet poistamaan tulehduksen takia.
      Oletetaan Kuoriaisilla olevan Viruksia Verissään.
      Joten siellä ovat nyt Sand-aalit kiellettyjä.
      Tutkivat Kynsi-Lakkoja.
      Joissakin lakoissa on muikea tuoksu, josta Kuoriaiset eivät näytä pitävän.
      Tai sitten niillä on huono näkö.

H.

• Toisaalla sanottu, että tuo aerosolileviäminen on todennettu laboratoriossa, eikä sillä muka ole käytännön merkitystä.
      Mihin sitten uskoa.
      Silti on viisasta pitää reilua välimatkaa, lentäähän niitä pisaroita mahdollisesti jo puhuessakin.

• Anonyymi

Laboratorio-olosuhteet voidaan luoda todellisuutta vastaaviksi.
        Taivun sille kannalle, että viruksia yskäisyn jälkeen leijuu ilmassa metrien päähän jonkun aikaa.

• Anonyymi

"Riittävän pitkän välimatkan säilyttäminen" ei auta yyyhtään mitään. Yskäyksen ja varsinkin aivastuksen pöpöpilvi lentää monen metrin päähän. Jotta opetelkaa yskimään ja aivastelemaan hihaan tai nenäliinaan eikä ilmaan ilman mitään suojaa. - Nm. Vieläkö kangesta

• Anonyymi

Kai nyt sentään suojamaski suojaa paremmin kuin hihaan aivastus ja räkiminen.
        Ei mulla ole takkejakaan niin monta, että voisin niitä jatkuvasti pesettää pesulassa.
        Päällekin pitää olla joku laittaa.
        Riittävän pitkä välimatka auttaa taatusti. Kolme metriä ei ole riittävän pitkä välimatka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mulla ole takkejakaan niin monta, että voisin niitä jatkuvasti pesettää pesulassa.
        Riittävän pitkä välimatka auttaa taatusti. Kolme metriä ei ole riittävän pitkä välimatka.

Läähättävät juoksijat koen vaaraksi, välillä heittävät pitkiä roikkosylkyjä sivulle, naama vinossa irvistäen kuin Zatopekki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suojamaski on paree, muttei mikään autuaaksi tekevä sekään. Eivätkä kaikki tahdo niitä(kään) jostain syystä käyttää. Kun itse yskäisen tai aivastan 'hihaan' tai puseron kauluksen sisälle, niin ei sinne muuta eritettä jää kuin ne pöpöt, jotka paineen kanssa tulevat ulos. Siis jos niitä on. - Nm. Ei niin limainen tyyppi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5157
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      25
      3480
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      38
      2828
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      9
      1972
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1820
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    7. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      263
      1476
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1382
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1356
    10. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1078
    Aihe