Olen yrittänyt etsiä tietoa mitä mahtaa tarkoittaa haiman runsaskaikuisuus.
Maksan osilta en niin kaipaa tietoa mutta kone lykkää aina maksajuttuja kun yritän etsiä tuota haima-asiaa.
Eli osaako kukaan kertoa mitä tarkoittaa kun ultratutkimuksessa todettu että haima on runsaskaikuinen?
Maksa ja haima.
7
1572
Vastaukset
- Anonyymi
Paras kysyä lääkäriltäsi, kun ei kukaan tiedä, eikä google-haun tuloksia maallikko osaa tulkita - ainakaan oikein.
- Anonyymi
Tuo on huonoinpia vastauksia mitä tiedän. Miksi vastata jos ei osaa vastata kysyjän kysymykseen? Jokainen ymmärtää mennä lääkäriin, jos on vaiva. Itse kysyn aina vertaistukea ennenkuin menen lääkäriin. Jos tulee jokin vaiva, eihän siitä ensin tiedä mitään, ihan uusia asia. Googlaa ja kyselee muilta. Sitten oppii jo jotain. Ei lääkäri tiedä pelkän oireen perusteella diagnoosia.
Löysin netistä tekstin: Rasvamaksa voidaan todeta kaikututkimuksella, mutta steatohepatiitti on osoitettavissa vain maksabiopsiasta. NASH:n patogeneesi on vielä epäselvä, mutta insuliiniresistenssi ja maksan lisääntynyt happiradikaalituotanto ovat keskeisiä tekijöitä. Laihduttaminen on hoidossa tärkeää. Lääkehoitoa ei toistaiseksi ole.
Vaikea teksti, mutta maallikkona ymmärrän että kyseessä on rasvamaksan esiintyminen. Jos aloittaja käyttää alkoholia, syy on siinä. Jos ei käytä ja on ylipainoinen, syy on siinä.
Zemppiä aloitajalle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on huonoinpia vastauksia mitä tiedän. Miksi vastata jos ei osaa vastata kysyjän kysymykseen? Jokainen ymmärtää mennä lääkäriin, jos on vaiva. Itse kysyn aina vertaistukea ennenkuin menen lääkäriin. Jos tulee jokin vaiva, eihän siitä ensin tiedä mitään, ihan uusia asia. Googlaa ja kyselee muilta. Sitten oppii jo jotain. Ei lääkäri tiedä pelkän oireen perusteella diagnoosia.
Löysin netistä tekstin: Rasvamaksa voidaan todeta kaikututkimuksella, mutta steatohepatiitti on osoitettavissa vain maksabiopsiasta. NASH:n patogeneesi on vielä epäselvä, mutta insuliiniresistenssi ja maksan lisääntynyt happiradikaalituotanto ovat keskeisiä tekijöitä. Laihduttaminen on hoidossa tärkeää. Lääkehoitoa ei toistaiseksi ole.
Vaikea teksti, mutta maallikkona ymmärrän että kyseessä on rasvamaksan esiintyminen. Jos aloittaja käyttää alkoholia, syy on siinä. Jos ei käytä ja on ylipainoinen, syy on siinä.
Zemppiä aloitajalleHaiman kaikuisuudesta ei löydy mitään googlaamalla. Kyllä maksasta löytää jokainen.
- Anonyymi
Kiitti tsempeistä. Olen tuo aloittaja.
Ehkäpä tuo haimajuttu jossain vaiheessa selviää.
Mulla koepalalla todettiin steatohepatiitti pari vuotta sitten.
Kirjoitit alkoholista ja ylipainosta, valitettavasti " omistan " molemmat.- Anonyymi
Lakkaa juomasta. Maksakirroosiin kuolee.
- Anonyymi
Ensimmäinen haiman tulehdus voi olla viimeinen.
- Anonyymi
Lieväkin haimatulehdus vaatii sairaalahoitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va3184621Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty1244129Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,2102492Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1012189Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.411741- 311346
Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!
Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk71329Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv21278Ajattelen sinua
Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii501245entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin
että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä1471006