Olen yrittänyt etsiä tietoa mitä mahtaa tarkoittaa haiman runsaskaikuisuus.
Maksan osilta en niin kaipaa tietoa mutta kone lykkää aina maksajuttuja kun yritän etsiä tuota haima-asiaa.
Eli osaako kukaan kertoa mitä tarkoittaa kun ultratutkimuksessa todettu että haima on runsaskaikuinen?
Maksa ja haima.
7
1631
Vastaukset
- Anonyymi
Paras kysyä lääkäriltäsi, kun ei kukaan tiedä, eikä google-haun tuloksia maallikko osaa tulkita - ainakaan oikein.
- Anonyymi
Tuo on huonoinpia vastauksia mitä tiedän. Miksi vastata jos ei osaa vastata kysyjän kysymykseen? Jokainen ymmärtää mennä lääkäriin, jos on vaiva. Itse kysyn aina vertaistukea ennenkuin menen lääkäriin. Jos tulee jokin vaiva, eihän siitä ensin tiedä mitään, ihan uusia asia. Googlaa ja kyselee muilta. Sitten oppii jo jotain. Ei lääkäri tiedä pelkän oireen perusteella diagnoosia.
Löysin netistä tekstin: Rasvamaksa voidaan todeta kaikututkimuksella, mutta steatohepatiitti on osoitettavissa vain maksabiopsiasta. NASH:n patogeneesi on vielä epäselvä, mutta insuliiniresistenssi ja maksan lisääntynyt happiradikaalituotanto ovat keskeisiä tekijöitä. Laihduttaminen on hoidossa tärkeää. Lääkehoitoa ei toistaiseksi ole.
Vaikea teksti, mutta maallikkona ymmärrän että kyseessä on rasvamaksan esiintyminen. Jos aloittaja käyttää alkoholia, syy on siinä. Jos ei käytä ja on ylipainoinen, syy on siinä.
Zemppiä aloitajalle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on huonoinpia vastauksia mitä tiedän. Miksi vastata jos ei osaa vastata kysyjän kysymykseen? Jokainen ymmärtää mennä lääkäriin, jos on vaiva. Itse kysyn aina vertaistukea ennenkuin menen lääkäriin. Jos tulee jokin vaiva, eihän siitä ensin tiedä mitään, ihan uusia asia. Googlaa ja kyselee muilta. Sitten oppii jo jotain. Ei lääkäri tiedä pelkän oireen perusteella diagnoosia.
Löysin netistä tekstin: Rasvamaksa voidaan todeta kaikututkimuksella, mutta steatohepatiitti on osoitettavissa vain maksabiopsiasta. NASH:n patogeneesi on vielä epäselvä, mutta insuliiniresistenssi ja maksan lisääntynyt happiradikaalituotanto ovat keskeisiä tekijöitä. Laihduttaminen on hoidossa tärkeää. Lääkehoitoa ei toistaiseksi ole.
Vaikea teksti, mutta maallikkona ymmärrän että kyseessä on rasvamaksan esiintyminen. Jos aloittaja käyttää alkoholia, syy on siinä. Jos ei käytä ja on ylipainoinen, syy on siinä.
Zemppiä aloitajalleHaiman kaikuisuudesta ei löydy mitään googlaamalla. Kyllä maksasta löytää jokainen.
- Anonyymi
Kiitti tsempeistä. Olen tuo aloittaja.
Ehkäpä tuo haimajuttu jossain vaiheessa selviää.
Mulla koepalalla todettiin steatohepatiitti pari vuotta sitten.
Kirjoitit alkoholista ja ylipainosta, valitettavasti " omistan " molemmat.- Anonyymi
Lakkaa juomasta. Maksakirroosiin kuolee.
- Anonyymi
Ensimmäinen haiman tulehdus voi olla viimeinen.
- Anonyymi
Lieväkin haimatulehdus vaatii sairaalahoitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15533ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432- 26399
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175394